ЗАГОТОВКА

// Наука і освіта.  2016.  №11. – 5-10.


DOI:

Олександр Ігоревич Воронов,
кандидат психологічних наук, доцент, докторант кафедри державного менеджменту,
Національна академія державного управління при Президентові України,
вул. Ежена Потьє, 20, м. Київ, Україна


ВПЛИВ ФЕНОМЕНУ АКТИВНОСТІ НА ЯКІСТЬ
УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ У СФЕРІ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ


АНОТАЦІЯ:

Актуальність формування соціальної активності громадян розглядається в процесі становлення публічно- го управління в Україні. Метою дослідження визначено вплив феномену індивідуальної активності в сфері пуб- лічного управління на прийняття управлінських рішень. Під час дослідження використався аналітичний метод, анкетування державних службовців та методика діагностики особистості на мотивацію до успіху Т. Елерса. Наведено дані щодо проблематики підвищення індивідуальної активності в процесі прийняття рішень органа- ми публічного управління. Проаналізовано вплив мотивації державних службовців на їхню активність у проце- дурах прийняття управлінських рішень. Сформовано модель впливу феномену активності на прийняття рі- шень у сфері публічного управління. Напрямом подальших досліджень розглядається вивчення впливу індивідуа- льної активності державних службовців на прийняття ризикованих рішень 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

активність, прийняття рішень, публічне управління, соціальна активність, модель, мотивація.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Абульханова К. А. Время личности и время жизни / К. А. Абульханова, Т. Н. Березина. – СПб. : Алетейя, 2001. – 304 с.
2. Бернштейн Н. А. Физиология движений и активности / Н. А. Бернштейн; под. ред О. Г. Газенко. – М. : Наука, 1990. – 497 с.
3. Грабовська С. Соціальна активність в процесі соціалізації особистості / С. Грабовська, С. Чолій // Про- блеми загальної та педагогічної психології: збірник наукових праць Інституту психології ім. Г. С. Костюка АПН України. За ред. С. Д. Максименка. – Т. ХІІ, ч. 1. – К., 2010. – С. 171-181.
4. Гримак Л. П. Общение с собой: начала пси- хологии активности / Л. П. Гримак. – М. : Политиздат, 1991. – 320 с.
5. Голубева Э. А. Способности. Личность. Ин- дивидуальность / Э. А. Голубева. – Дубна : «Фе- никс+», 2005. – 512 с.
6. Карпов А. В. Проблема принятия решения в трудовой деятельности / А. В. Карпов // Психологиче- ский журнал. – 1993. – No 3. – С. 3-14.
7. Киреева З. А. Развитие личности в рамках пространственно-временной организации жизненного пути / З. А. Киреева // Вісник ОНУ ім. І. І. Мечникова. Психологія. – 2013. – Т. 18. – Вип. 22. – Ч. 2. – С. 68-73.
8. Ключарѐв В. А. Нейроэкономика: нейро- биология принятия решений/ В. А. Ключарѐв, А. М. Шмидс, А. Н. Шестакова // Экпериментальная психология. – 2011. – Т. 4. – No 2. – С. 14-35.
9. Костенок І. В. Особливості сучасної паради- гми публічного управління в Україні / І. В. Костенок // Менеджер. – 2014. – № 1(67). – С. 94-100.
10. Норт Д. Институты, институциональные изменения и функционирование экономики /Д. Норт. – М. : Фонд экономической книги «Начала», 1997. – 180 с.
11. Петровский В. А. Психология неадаптивной активности / В. А. Петровский. Российский открытый университет. – М. : ТОО «Горбунок», 1992. – 224 с. 
12. Розанова В. А. Психология управления / В. А. Розанова. – М., 1999. – С. 105–106.
13. Чернета С. Соціальна активність особистос- ті як умова розвитку сучасного українського суспіль- ства / С. Чернета // Науковий вісник Східноєвропей- ського національного університету ім. Лесі Українки. Педагогічні науки. – 2015. – № 1. – С. 177-180.
14. Deci E. L. Intrinsic motivation and selfdetermination in human behavior / E. L. Deci, R. M. Ryan // Series: Perspectives in Social Psychology. – New York: Plenum, 1985. – ХVI. – 372 p.

Мельниченко Г. В. Використання інтерактивних прийомів розвитку іншомовних лексичних навичок як передумова формування професійної компетентності студентів мовної педагогічної спеціальності

// Наука і освіта.  2016.  №10. – 12-17.

Галина Володимирівна Мельниченко,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри
германської філології та методики викладання іноземних мов,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранківська, 26, м. Одеса, Україна


ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ПРИЙОМІВ РОЗВИТКУ ІНШОМОВНИХ ЛЕКСИЧНИХ НАВИЧОК ЯК ПЕРЕДУМОВА ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ МОВНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ СПЕЦІАЛЬНОСТІ


АНОТАЦІЯ:

У статті проаналізовано сутність та ступінь дослідження проблеми інтерактивного навчання та його впровадження у навчальний процес вищої педагогічної школи. Представлено такі інтерактивні прийоми роз- витку іншомовної лексичної навички, як робота з лексичними картками, лексичні проекти та робота з автен- тичним матеріалом, використання яких позитивно впливає на процес формування професійної компетентно- сті студентів мовної педагогічної спеціальності.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

інтерактивне навчання, інтерактивні прийоми, взаємонавчання, іншомовна лексична на- вичка, професійна компетентність майбутніх учителів іноземних мов.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Куликова Е. В. Метод проектов и технология портфолио при формировании иноязычной компетен- ции студентов неязыкового вуза / Е. В. Куликова // Вестник Нижегородского университета им. Н. И. Лобачевского. – 2014. – №3-4. – С. 106-109.
2. Новые педагогические и информационные технологии в системе образования / Е. С. Полат, М. Ю. Бухаркина, М. В.Моисеева, А. Е.Петров. – М.: Академия, 1999. – 224 с.

Гнатенко К. І. Психолого-педагогічні питання сприйняття художнього твору молодшими школярами

// Наука і освіта.  2016.  №10. – 18-23.

Катерина Ігорівна Гнатенко,
аспірант кафедри теорії та методики викладання
філологічних дисциплін в початковій школі,
Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди,
вул. Валентинівська, 2, м. Харків, Україна


ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ПИТАННЯ СПРИЙНЯТТЯ ХУДОЖНЬОГО ТВОРУ МОЛОДШИМИ ШКОЛЯРАМИ


АНОТАЦІЯ:

Статтю присвячено розгляду особливостей сприйняття учнями літературних творів. Висвітлено погля- ди психологів, методистів та літературознавців щодо рівнів сприйняття молодших школярів. Охарактеризо- вано різноманітні тлумачення поняття «сприйняття» науковцями та його особливостей як психологічного процесу. Особлива увага приділена сприйняттю як передумові на шляху до розуміння літературного твору. Окреслено напрями методичної роботи над сприйняттям художніх творів у початковій школі 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

сприйняття, образ-персонаж, літературне читання, характеристика, початкова школа, аналіз художнього образу, молодші школярі.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Воюшина М. П. Методические основы языко- вого образования и литературного развития младших школьников : учеб. пособие / Т. Г. Рамзаева, М. П. Воюшина, Г. С. Щеглова. – М.: Высшая школа, 2003. – 166 с.
2. Выготский Л. С. Психология искусства / Л. С. Выготский; под.ред. М.Г. Ярошевского. – М. : Просвещение, 1989. – 315 с.
3. Літературне читання. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 2 − 4 кла- си [Електронний ресурс / Учебные программы нача- льной школы (1 − 4 класс). – Режим доступа : http://ru.osvita.ua/school/program/8793
4. Мейлах Б. С. Художественное восприятие как научная проблема / Б. С. Мейлах. – Л. : Наука, 1971. – 318 с.
5. Никифорова О. И. Восприятие художест- венной литературы школьниками : учеб. пособие / О. И. Никифорова. – М. : Учпедгиз, 1959. – 206 с.
6. Никифорова О. И. Психология восприятия художественной литературы : учеб. пособие / О. И. Никифорова. – М. : изд-во «Книга», 1972. – 152 с.
7. Органова О. Н. Специфика эстетического во- сприятия : учеб. пособие / О. Н. Органова. − М. : Высшая школа, 1975. – 224 с.
8. Петрова Г. А. Эстетическое восприятие ху- дожественных призведений школьниками старших классов / Г. А. Петрова. – Казань : Изд-во Казанского университета, 1973. – 68 с.
9. Прозоров В. В. О читательской направленно- сти художественного произведения / В. В. Прозоров // Литературное произведение и читательское восприя- тие: Межвуз. темат. сб. – Калинин : Калининский гос. ун-т, 1982. – С. 3-14.
10. Редозубов С. П. Методика Обучения чтению и письму в начальной школе: избр. труды / С. П. Ре- дозубов. – М.: Изд-во АПН РСФСР, 1961. – 427 с.
11. Рожина Л. Н. Некоторые условия возникно- вения интереса к переживаниям и мыслям литератур- ных героев у детей младшего школьного возраста / Л. Н. Рожина // Вопросы психологии. − М. : Просве- щение, 1966. – №2. – С. 139-146.

Левіна І. А. МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ПРОЕКТНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ

// Наука і освіта.  2016.  №10. – 24-29.

Інна Анатоліївна Левіна,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранківська, 26, м. Одеса, Україна


МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ПРОЕКТНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ


АНОТАЦІЯ:

У статті представлено результати теоретичного аналізу проектної компетентності як складової професійної компетентності майбутнього вчителя. Автором виявлено сутність і структуру феномена «проектна компетентність», визначено критерії та рівні сформованості цієї компетентності, розроблено модель формування проектної компетен- тності майбутніх учителів у процесі професійної підготовки в ВНЗ. Проектна компетентність учителя являє собою інтегративну професійно-особистісну якість, що заснована на знаннях, уміннях, особистісному досвіді і ціннісних орієнтаціях учителя, які сприяють ефективній підготовці та впровадженню освітніх проектів. У структурі проектної компетентності вчителя виділено такі компоненти: мотіваційно-цільовий, когнітивний, операційний та рефлексивно- особистісний. Відповідно до визначення і структури проектної компетентності, було виявлено критерії (мотивацій- но-ціннісний, когнітивно-діяльнісний і рефлексивно-оцінний) та рівні її сформованості (репродуктивний, продукти- вний і креативний). З урахуванням вимог компетентнісного підходу до освітнього процесу була розроблена модель формування проектної компетентності майбутніх учителів у процесі професійної підготовки. Розроблена модель є сукупністю складових її цільового, змістового, технологічного і аналітико-результативного блоків. Кожен блок мо- делі націлений на формування відповідного компонента проектної компетентності. Взаємозв’язок між ними забезпе- чує системну цілісність компетентності як результату функціонування моделі в системі професійної підготовки май- бутніх учителів. Продуктивність функціонування моделі забезпечується дотриманням ряду умов: формування у студентів емоційно-позитивного ставлення до професійної діяльності; систематичне включення їх у проектну діяль- ність і цілеспрямоване формування проектних вмінь; залучення студентів до креативної проектної діяльності. Не- від’ємною частиною представленої моделі формування проектної компетентності є особистісний компонент, який включає інтерес, мотивацію, емоційно-вольову регуляцію, ставлення до проектної діяльності, самооцінку ступеня сформованості проектної компетентності. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

модель, проект, проектування, проектна діяльність, проектна компетентність.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Исаева Т. Е. Классификация профессиональ- но-личностных компетенций вузовского преподавате- ля / Т. Е. Исаева // Труды международной научно- практической Интернет-конференции «Преподаватель высшей школы в XXI веке». – Сб. 4. – Ростов-н/Д : Рост. гос. ун-т путей сообщения. – 2007. – С. 15-21.
2. Кузьмина Н. В. Профессионализм деятельно- сти преподавателей и мастера производственного обучения профтехучилища / Н. В. Кузьмина. – М. : Высшая школа, 1989. – 167 с.
3. Поздняк С. Н., Кузнецова М. Л. Проблема формирования проектной компетентности учителя географии в процессе методической подготовки / С. Н. Поздняк, М. Л. Кузнецова // Сборник материа- лов XVI Междунар. науч.-практ. конф. «Обучение и воспитание: методики и практика 2014/15 учебного года» / под общ. ред. С. С. Чернова. – Новосибирск : Изд-во ЦРНС. – 2014. –С. 124-129 .
4. Семенець Л. М. Педагогічна компетентність викладача як умова формування професійної компе- тентності майбутнього вчителя / Л. М. Семенець // Вісник Житомирського державного університету ім. І. Франка. – 2010. – Вип. 53. – С. 183-186.
5. Скворцова С. О. Проектувально- моделювальна складова методичної компетеності вчителя математики [Електронний ресурс] / С. О. Скворцова. – 2013. – Режим доступу : https://skvor.info/publications/articles/view.html?id=173
6. Уман А. И. Технологический подход к обуче- нию: теоретические основы. Монография / А. И. Уман. – Орел : ОГУ, 1997. – 208 с.
7. Щербатюк Л. Б. Професійна компетентність майбутніх інженерів- механіків – складна динамічна система / Л. Б. Щербатюк, В. М. Щербатюк // Вісник Черкаського університету. Серія Педагогічні науки. – 2009. – Вип. 165. – С. 45-49.
8. Яковлева Н. О. Педагогическое проектирова- ние инновационных систем : автореф. дис. на соиска- ние степени д-ра пед. наук. – Челябинск, 2003. – 35 с

Попова О. В. Міжнародний проект «Інститут Конфуція» як освітньо-виховна детермінанта концепції формування професійної компетентності майбутніх перекладачів китайської мови

// Наука і освіта.  2016.  №10. – 29-34.

Олександра Володимирівна Попова,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри перекладу і теоретичної та прикладної лінгвістики,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранківська, 34, м. Одеса, Україна


МІЖНАРОДНИЙ ПРОЕКТ «ІНСТИТУТ КОНФУЦІЯ» ЯК ОСВІТНЬО- ВИХОВНА ДЕТЕРМІНАНТА КОНЦЕПЦІЇ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕРЕКЛАДАЧІВ КИТАЙСЬКОЇ МОВИ


АНОТАЦІЯ:

У статті досліджено проблему змісту позааудиторної роботи в системі професійно-мовленнєвої підго- товки майбутніх перекладачів китайської мови в закладах вищої освіти. У роботі проаналізовано сутність освітньо-виховної компоненти в контексті реалізації Міжнародного проекту «Інститут Конфуція»; наведе- но приклади освітньо-культурних заходів, що уможливлюють продуктивність формування професійної ком- петентності майбутніх перекладачів китайської мови в умовах університетської освіти України.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

професійно-мовленнєва підготовка, перекладачі китайської мови, позааудиторна робо- та, Інститут Конфуція, професійна компетентність, освітньо-культурні заходи, університетська освіта.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Князян М. О. Самостійно-дослідницька діяль- ність майбутнього педагога: структура, функції, засо- би активізації : Навчальний посібник. – Ізмаїл : Сміл, 2006. – 136 с.
2. Коночкіна О. І. Формування професійної ком- петентності майбутніх учителів художньо-естетичних дисциплін у процесі самостійної роботи : автореф. на здобуття наук. ступ. канд. пед. наук : 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти / О. І. Коночкіна. – Луганськ, 2014. – 20 с.
3. Маліхін О. В. Організація самостійної діяльно- сті студентів вищих педагогічних навчальних закла- дів: теоретико-методологічний аспект : монографія / О. В. Малихін. − Кривий Ріг : Вид. дім, 2009. − 307 с

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.