Оськіна Н.О. ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА БАКАЛАВРІВ У ГАЛУЗІ СХОДОЗНАВСТВА В ПЕДАГОГІЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ

// Наука і освіта.  2016.  №10. – 34-38.

Наталія Олександрівна Оськіна,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри західних і східних мов та методики їх навчання,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранківська, 34, м. Одеса, Україна


ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА БАКАЛАВРІВ У ГАЛУЗІ СХОДОЗНАВСТВА В ПЕДАГОГІЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ


АНОТАЦІЯ:

Інтенсивне розширення політичних, економічних і культурних зв’язків України на міжнародній арені, дов- гостроковий розвиток відносин із орієнтальними народами викликали появу наукового інтересу до країн сходу. Наукові дослідження в цьому напрямі зумовлюють необхідність формування професійної підготовки фахівців- сходознавців: філологів східних мов, політологів, дипломатів із міжнародних відносин, менеджерів зовнішньо- економічної діяльності, сходознавців-культурологів, країнознавців та істориків. Аналіз сучасних досліджень дозволив побачити, що різні психолого-педагогічні та лінгво-методичні аспекти підготовки майбутніх сходоз- навців або філологів-сходознавців були предметом наукового пошуку. Але специфіка підготовки бакалаврів в галузі сходознавства саме в педагогічному університеті залишилася без уваги, що дає нам можливість актуалі- зувати дослідження з цієї проблеми. Метою статті було дослідити та визначити поняття «підготовка бакалаврів у галузі сходознавства в педагогічному університеті». Синтезуючи визначення сходознавства як науки, визна- чення бакалавра як фахівця з певними характеристиками, а також розглядаючи професійну підготовку бакалав- рів у галузі сходознавства в педагогічному університеті крізь призму професійно-педагогічної компетентності, ми дійшли висновку, що підготовка бакалаврів у галузі сходознавства в педагогічному університеті – це процес формування професійно-педагогічної компетентності, яка визначає здатність людини успішно вирішувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми з навчання певної сходознавчої дисципліни, враховуючи різноманітність штучних форм і соціально обумовлених моделей поведінки, творчої діяльності та рівнів розви- тку соціумів переважно азіатсько-африканського просторового ареалу, розглядаючи їх соціокультурне побуту- вання в контексті наукової парадигми глобальної взаємодії культур і цивілізації.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

професійна підготовка, сходознавство, сходознавець, бакалавр, професійно-педагогічна компетентність.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Бодалев А. А. Вершина в развитии взрослого человека / А. А. Бодалев. – М. : Флинта, Наука, 1998.
2. Большой энциклопедический словарь [Елек- тронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.vedu.ru/bigencdic/12213/.
3. Браже Т. Г. Развитие творческого потенциала учителя / Т. Г. Браже // Советская педагогика. – 1989. – №8. – С. 89-94.
4. Закон України «Про вищу освіту» №1556-VII від 01.07.2014 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18.
5. Зеленев Е. И., Касевич В. Б. Введение в восто- коведение. Общий курс / Е. И. Зеленев, В. Б. Касевич. – Санкт-Петербург : КАРО, 2010. – 570 с.
6. Комлев Н. Г. Словарь иностранных слов [Електронний ресурс] / Н. Г. Комлев. – 2006. – Режим доступу : http://dic.academic.ru/dic.nsf/dic_fwords/24806.
7. Кузьмина Н. В. Профессионализм личности преподавателя и мастера производственного обучения / Н. В. Кузьмина. – М. : Высшая школа, 1990. – 119 с.
8. Постанова Кабінету міністрів України «Про затвердження Національної рамки кваліфікацій» № 1341 від 23.11.2011 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1341- 2011.
9. Равен Д. Компетентность в современном обществе. Выявление, развитие и реализация / Д. Равен. – М. : «Когито-Центр», 2002. – 400 с.
10. Словник української мови: в 11 томах [Елек- тронний ресурс]. – Т. 9. – 1978. – С. 898. – Режим доступу : http://sum.in.ua/p/9/898/1.
11. Соляников Ю. В. Обеспечение качества подготовки магистрантов педагогического университета к научно-исследовательской деятельности : дис... канд. пед. наук: 13.00.08 / Юрий Владимирович Соляников. Санкт-Петербург, 2003. – 169 c.
12. Федина В. С. Формування професійної ком- петентності у майбутніх фахівців-сходознавців: авто- реф. на здоб. наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / В. С. Федина. – Київ, 2009. – 22 с.
13. Холодная М. А. Психология интеллекта. Парадоксы исследования [Серия «Мастера психологии»] / М. А. Холодная. – СПб : Питер, 2002. – 272 с.

Гузун С. А. Гузун О. В. Анализ успеваемости студентов медицинского училища по дисциплине «анестезиология и реаниматология» с вегетативной дисфункцией на фоне витаминотерапии

// Наука і освіта.  2016.  №10. – 39-45.

Сергій Анатолійович Гузун,
завідувач ПЦК хірургічних дисциплін,
викладач вищої категорії анестезіології та реаніматології,
Ольга Володимирівна Гузун,
кандидат медичних наук, лікар вищої категорії, викладач офтальмології,
Одеське обласне базове медичне училище,
вул. Пушкінська, 4, м. Одеса, Україна


АНАЛІЗ УСПІШНОСТІ СТУДЕНТІВ МЕДИЧНОГО УЧИЛИЩА ІЗ ДИСЦИПЛІНИ «АНЕСТЕЗІОЛОГІЯ І РЕАНІМАТОЛОГІЯ» З ВЕГЕТАТИВНОЮ ДИСФУНКЦІЄЮ НА ФОНІ ВІТАМІНОТЕРАПІЇ


АНОТАЦІЯ:

У сучасних умовах ряд чинників зовнішнього середовища, інтенсифікація і перебудова методів навчання, мало- рухливий спосіб життя, комп’ютеризація призводять до збільшення кількості захворювань і функціональних пору- шень окремих органів і систем у студентів. Якісна професійна підготовка студентів неможлива без їх активної на- вчально-трудової, пізнавальної діяльності, що вимагає від студентів мобілізації волі, психофізичних і духовних сил. Мета статті – проаналізувати успішність студентів медичного училища із дисципліни «Анестезіологія і реаніматоло- гія» з вегетативною дисфункцією на фоні прийому препарату Нутроф®Тотал. У роботі проведено порівняльний аналіз 2 груп (36 студенток IV курсу ООБМУ) у віці від 18 до 20 років, з астенопічними і астенічними скаргами. Студенти 2 групи (17 дівчат) приймали протягом 4 місяців дієтичну добавку Нутроф®Тотал. Усім студентам було проведено офтальмологічне обстеження, обстеження вегетативної нервової системи, а також проаналізована їхня успішність. Прийом протягом 4 місяців дієтичної добавки Нутроф®Тотал значно покращив стан вегетативної нер- вової системи у 60,1% студентів. У результаті поліпшення стану вегетативної нервової системи, поліпшення загаль- ного самопочуття і зниження скарг студентів підвищилася їх успішність на 31,6%, за рахунок підвищення активності студентів – на 15,7%, поліпшення уваги – на 22,1%, засвоюваності навчального матеріалу – на 18,9%. Аналіз показ- ників успішності показав значно нижчі дані у студентів, які не приймали дієтичну добавку. Підвищення успішності сприяє розвитку творчого потенціалу студентів, формує позитивну мотивацію, активну професійну і життєву пози- цію, що дозволяє підвищити ефективність навчального процесу. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

студенти медичного училища, дисципліна «Анестезіологія і реаніматологія», підвищення успішності, поліпшення уваги, вегето-судинна дистонія, вітамінотерапія.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Казаков В. Н. Внедрение информационных технологий обучения как средство оптимизации каче- ства подготовки специалистов в медицинском ВУЗе / В. Н. Казаков, А. П. Волосовец, А. Н. Талалаенко и др. // Актуальні питання педагогіки вищої школи: Зб. наук. праць. – Донецьк. – 2004. – С. 3-6.
2. Манак Н. А., Гайдук В. Н. Связь между функциональной и органической патологией в кардиологии / Н. А. Манак, В. Н. Гайдук // Здравоохранение. – 2001. – №12. – С.24-26. 2. Meredith I.T. Postischemic vasodilatation in hu￾man forearm in dependent on endothelium-derived nitric oxide / I. T. Meredith, K. E. Currie, T. J. Anderson et al. // Am. J. Physiol. – 1996. – 270.
3. Руководство по клинической психофармакологии // Алан Ф. Шацберг, Джонатан О. Коул, Чарлз ДеБаттиста; пер. с англ.; под общ. ред. акад. РАМН А.Б. Смулевича, проф. С.И. Иванова. – М.: МЕДпресс-информ, 2013. – 608 с.
4. Гречко Т. Ю., Васильева Ю. Е. Выявление астенических расстройств среди студентов, как этап оценки психического и соматического здоровья / Т. Ю. Гречко, Ю. Е. Васильева // Здоровьезбережение: теория и практика. Материалы ХХШ межрегиональной научно-практической конференции, 29 апреля 2013 года. – Липецк: ООО ПК «Мистраль- Л», 2013. – С. 326-328.
5. Витамины и минералы в современной клинической медицине. Возможности лечебных и профилактических технологий / под ред.: Л. С. Намазовой, О. А. Громовой. – М. – 2003. – 56 с.
6. Вегетативные расстройства / Под ред. А. М. Вейна. – М. – 2003. – 72 с.
7. Соловьева А. Д. Методы исследования вегетативной нервной системы / А. Д. Соловьева, А. Б. Данилов, Н. Б. Хаспекова // В кн.: Вегетативные расстройства. – М., 2000. – С. 44-86

Джуринський П. Б., Бурдюжа С. В. Педагогічні засади підготовки майбутніх учителів фізичної культури до фізкультурно-оздоровчої діяльності

// Наука і освіта.  2016.  №10. – 45-51.

Петро Борисович Джуринський,
доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри
теорії і методики фізичної культури та спортивних дисциплін,
Софія Володимирівна Бурдюжа,
студентка магістратури зі спеціальності «Фізичне виховання»,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Фонтанська дорога, 4, м. Одеса, Україна


 ПЕДАГОГІЧНІ ЗАСАДИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДО ФІЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ


АНОТАЦІЯ:

У статті представлено педагогічні засади підготовки майбутніх учителів фізичної культури до фізкуль- турно-оздоровчої діяльності. Визначено поняття «фізкультурно-оздоровча діяльність учителя фізичної куль- тури», «фізкультурно-оздоровче середовище». Запропоновано компоненти, критерії, методи та педагогічні умови навчання. Розроблено і перевірено експериментальну модель підготовки майбутніх учителів фізичної культури до фізкультурно-оздоровчої діяльності. Встановлено, що одержані результати на прикінцевому етапі педагогічного експерименту є статистично значущими. Отримані дані підтвердили доцільність педа- гогічних методик підготовки майбутніх учителів фізичної культури до фізкультурно-оздоровчої діяльності. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

фкізультурно-оздоровча діяльність, фізкультурно-оздоровче середовище, фізкультурно- оздоровчі заходи, майбутні учителі фізичної культури, структура підготовки, процес підготовки, експери- ментальна модель, педагогічні умови.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Бобрицька В. І. Теоретичні і методичні основи формування здорового способу життя у майбутніх учителів у процесі вивчення природничих наук : автореф. дис. … д-ра пед. наук: 13.00.04 / В. І. Бобрицька. – К., 2006. – 40 с.
2. Вільчковський Е. С. Професійна спрямо- ваність підготовки фахівців з фізичного виховання / Е. С. Вільчковський // Розвиток педагогічної і психо- логічної наук в Україні (1992-2002): збірник наук. праць до 10-річчя АПН України. – Харків : ОВС, 2002. – С. 301-309.
3. Горащук В. П. Формирование культуры здоровья школьников (теория и практика) : монография / В. П. Горащук. – Луганск : Альма- матер, 2003. – 376 с. 4.Джуринський П. Б. Теоретичні і методичні за- сади підготовки майбутніх учителів фізичної культу- ри до здоров’язбережувальної професійної діяльності : монографія / П. Б. Джуринський. – Одеса : В-во ТОВ «Лерадрук», 2012. – 422 с.
5. Долинський Б. Т. Методологія здоров’язберігаючої діяльності майбутнього вчителя початкової школи : монографія / Б. Т. Долинський. – Одеса: Видавець М. П. Черкасов, 2010. – 266 с.
6. Захаріна Є. А. Формування мотивації до рухової активності у процесі фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів : автореф. дис. … канд. пед. наук: 24.00.02 / Є. А. Захаріна. – К., 2008. – 23 с.
7. Круцевич Т. Ю. Теорія і методика фізичного виховання. Т. I : підручник / Т. Ю. Круцевич. – К. : Олімпійська література. – 392 с.
8. Куц О. С. Нові технології та критерії оцінки власне педагогічних здібностей вчителя фізичної культури загальноосвітньої школи / О. С Куц, І. Н. Лапичак // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. пр. – Луцьк, 2002. – С. 157-159.
9. Носко М. О. Вплив занять з фізичної культури на стан здоров’я та фізичну підготовленість студентської молоді / М. О. Носко, А. П. Кривенко // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту : зб. наук. пр. / під ред. Єрмакова С. С. – Харків : ХХПІ, 2000. – № 22. – С. 14-18.
10. Сущенко Л. П. Теоретико-методологічні засади професійної підготовки майбутніх фахівців фізичного виховання та спорту у вищих навчальних закладах : автореф. дис. … д-ра пед. наук: 13.00.04 / Л. П. Сущенко. – К., 2003. – 45 с.
11. Теория и методика физической культуры: Учебник / Под. ред. проф. Ю.Ф. Курамшина. – 4-е изд., стеореотип. – М.: Советский спорт, 2010. – 464 с.
12. Тимошенко О. В. Оптимізація професійної підготовки вчителів фізичної культури / О. В. Тимошенко, Л. П. Сущенко // Реалізація здорового способу життя – сучасні підходи / За ред. М. Лук’янченка, Ю. Шкребтія, Е. Боляха, А. Матвєєва. – Дрогобич : КОЛО, 2005. – С. 103-112

Новська О. Р. Методика самопроектування фахового розвитку майбутніх учителів музичного мистецтва

// Наука і освіта.  2016.  №10. – 52-58.

Олена Рудольфівна Новська,
кандидат педагогічних наук,
старший викладач кафедри музично-інструментальної підготовки,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранківська, 26, м. Одеса, Україна


 МЕТОДИКА САМОПРОЕКТУВАННЯ ФАХОВОГО РОЗВИТКУ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА


АНОТАЦІЯ:

У статті розглянуто сутність самопроектування в контексті фахової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва. На основі визначених наукових підходів, принципів і педагогічних умов викладено зміст методики самопроектування фахового розвитку майбутніх вчителів музичного мистецтва, розроблену з ура- хуванням специфіки музичного навчання в магістратурі педагогічного університету. Означена методика ґрун- тується на засадах проектних технологій і містить чотири етапи, завдання кожного з яких докладно пред- ставлено у статті. Стаття містить перелік основних інноваційних методів відповідно до кожного етапу і загальні результати їх впровадження у фахову підготовку студентів


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

самопроектування, фаховий розвиток, самопроектування фахового розвитку, методичний супровід самопроектування фахового розвитку.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Безрукова В. С. Педагогика. Проективная педагогика : учебное пособие для инженерно- педагогических институтов и индустриально- педагогических техникумов / В. С. Безрукова. – Екатеринбург : Деловая книга, 1999. – 344 с.
2. Бєлаш С.В., Лебідь Л.І. Науково-методичний супровід упровадження у навчально-виховний процес авторських програм / С. В. Бєлаш, Л.І. Лебідь // Освіта та розвиток обдарованої особистості. – 2013. – №1(8). – С. 88-90.
3. Іванова, О. І. Самопроектування як не- від’ємна складова самовдосконалення особистості / О. І. Іванова // Педагогіка формування творчої особи- стості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. – Вип. № 21 (74) / Класич. приват. ун-т ; [голова ред. ради: Монаєнко А. О. ; голов. ред.: Сущенко Т. І.; редкол.: Бочелюк В. Й. та ін.]. – Запоріжжя : Класич. приват. ун-т, 2011. – С .74-78.
4. Криницын Д. В. Этапы профессионального са- мопроектирования как средства формирования конку- рентоспособности будущих менеджеров в вузе [Элек- тронный ресурс] / Д. В. Криницын // Современные ис- следования социальных проблем (электронный журнал). Красноярск : Научно-инновационный центр, 2012. Т. 10. №2. 0421100132/0028. – Идентификационый номер статьи, присвоенный НТЦ «Информ-регистр».
5. Новська О. Р. Методика самопроектування фахового розвитку студентів магістратури у процесі музичного навчання в педагогічних університетах : дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.02 / О. Р. Новська – К., 2015. – 247 с.
6. Остапчук, О. Є. Технології самопроектування в системі освіти обдарованої молоді / О. М. Остапчук // Навчання, виховання обдарованої особистості: теорія і практика [тобто Навчання і виховання обдарованої дити- ни: теорія і практика] : зб. наук. пр. Вип. 1 / АПН України, Ін-т обдарован. дитини АПН України ; [редкол.: Волощук І. С. та ін.]. – Київ : [б. в.], 2008. – С .72-79.
7. Падалка Г. М. Педагогіка мистецтва (Теорія і методика викладання мистецьких дисциплін) / Г. М. Падалка. – К. : Освіта України, 2008. – 274 с.
8. Пустовалова В. В. Самопроектирование управленческой деятельности методистов как условие развития олимпиадного движения / В. В. Пустовалова // Вестник Томского государственного университета : общенаучный периодический журнал. – 2008. – № 307. – С. 139-143
9. Сапогова Е. Е. Жизнь и судьба : построение индивидуальной мифологии, самопроектирование и субкультура личности / Е. Е. Сапогова // Известия ТулГУ. – Серия «Психология» / Под ред. Е. Е. Сапо- говой. – Вып. 3. – Тула : ТулГУ, 2003. – С. 195-214.
10. Тюнников Ю. С. Социокультурное и педаго- гическое проектирование: проблемы взаимодействия / Ю. С. Тюнников // Известия высших учебных заведе- ний. Северо-Кавказский регион. Общественные науки. – 2000. – № 1. – С. 100-108.

Богданова І. М. Сутність підготовки майбутніх соціальних працівників до професійної діяльності в умовах рекреації

// Наука і освіта.  2016.  №10. – 58-63.

Інна Михайлівна Богданова,
доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри
соціальної педагогіки, психології і педагогічних інновацій,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранківська, 26, м. Одеса, Україна


  СУТНІСТЬ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ РЕКРЕАЦІЇ


АНОТАЦІЯ:

Розуміння сутності сучасної підготовки, на наш погляд, забезпечується комплексом заходів, спрямованих на від- новлення, поповнення та вдосконалення особистісного та соціального потенціалу майбутніх фахівців соціальної сфери. Змістова складова підготовки реалізується за рахунок оновлення змісту навчальних дисциплін. Процесуальна складова – за рахунок оновлення змісту соціально-педагогічних практик із метою залучення студентів до розробки та впрова- дження індивідуальних навчально-дослідних завдань рекреаційного спрямування, особистісна – за рахунок розвитку і формування таких якостей як педагогічна інтуїція, змобілізованість, енергодійність. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

складові підготовки, рекреація, рекреаційна діяльність.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Богданова І. М. Процес підготовки майбутніх фахівців соціономічної сфери / І. М. Богданова // Нау- ковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д. Ушинського. – Випуск 1(108). – Серія: Педагогіка. – Одеса: ПНПУ імені К.Д. Ушинського, 2016. – С. 13-18.
2. Кокун О.М. Оптимізація адаптаційних мож- ливостей людини: психофіологічний аспект забезпе- чення діяльності: монографія / О. М. Кокун. – К.: Міненіум, 2004. – 265 с.
3. Мерлин В. С. Очерк интегрального исследо- вания индивидуальности / В. С. Мерлин. – М.: Педа- гогика, 1986. – 256 с.
4. Симоненко С. Н. Рекреационная психология детства: достижения и перпективы / С. Н. Симоненко, Е. Н. Грек, Е. В. Костюнина, И. В. Леженко // Наука і освіта. – №12, 2014. – С. 7-12.
5. Чебикін О. Я., Павлова І. Г. Становлення емоційної зрілості особистості: монографія / О. Я. Чебикін, І. Г. Павлова. – Одеса: Наукове видан- ня Південного наукового центру НАПН України, 2009. – 230 с.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.