Черноватий Л. М. Формування валеологічної культури дітей у процесі навчання іноземної мови

// Наука і освіта.  2016.  №10. – 92-98.

Леонід Миколайович Черноватий,
доктор педагогічних наук, професор кафедри теорії та практики перекладу англійської мови,
Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна,
пл. Свободи, 4, м. Харків, Україна


ФОРМУВАННЯ ВАЛЕОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДІТЕЙ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ


АНОТАЦІЯ:

Стаття містить опис оригінального експериментального дослідження, результати якого доводять по- тенційну можливість ефективного формування валеологічної культури в процесі навчання іноземної мови в середній школі. Описано зміст загальних шляхів до досягнення згаданої мети на основі імпліцитного підходу, що ґрунтується на мимовільному запам’ятовуванні. Обґрунтовано вибір матеріалом дослідження фразеологі- чних одиниць прислівного типу, відібрано більше 300 таких одиниць та обґрунтовано вибір перекладу для реалі- зації їх навчання. Наведено результати експерименту, які засвідчили стимулювання творчості та розумової активності випробуваних, а також формування їх позитивного відношення. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

експериментальне дослідження, формування валеологічної культури, навчання іноземної мови, середня школа, англомовна фразеологія, мимовільне запам’ятовування, переклад, творчість, розумова активність, позитивне відношення, активність.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Авдєєнко І. М. Розвиток культури здоров’я студентів в освітньому середовищі вищого навчаль- ного закладу : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / І. М. Авдєєнко. – Харків, 2016. – 203 с.
2. Англо-український фразеологічний словник / Укл. К.Т. Баранцев. – 2-ге вид., випр. – К. : Знання, 2005. – 1056 с.
3. Башавець Н. А. Теоретико-методичні засади формування культури здоров’язбереження як світо- глядної орієнтації студентів вищих економічних нав- чальних закладів : дис. … доктора пед. наук : 13.00.04 / Н. А. Башавець. – Одеса, 2012. – 555 с.
4. Бобрицька В. І. Формування здорового способу життя у майбутніх учителів : монографія / В. І. Боб- рицька. – Полтава : Поліграфічний центр «Скайтек», 2006. – 432 с.
5. Бойчук Ю.Д. Еколого-валеологічна культура майбутнього вчителя: теоретико-методологічні аспек- ти : монографія / Ю. Д. Бойчук. – Суми : Університет- ська книга, 2008. – 357 с.
6. Бондаренко О. М. Формування валеологічної компетентності студентів педагогічних університетів у процесі професійної підготовки : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / О. М. Бондаренко. – К., 2008. – 26 с.
7. Влахов С. Непереводимое в переводе / С. Влахов, С. Флорин. – М.: Высш.шк., 1986. – 417 с.
8. Зинченко П. И. Непроизвольное запоминание / П. И. Зинченко. – М. : АПН РСФСР, 1961. – 562 с.
9. Психологічна енциклопедія [авт.-упоряд. Сте- панов О.М.]. – К.: Академвидав, 2006. – 423 с.
10. Ющук І. П. Українська мова / І. П. Ющук. – К. : Либідь, 2003. – 640 с.
11. The Oxford Dictionary of Proverbs [Edited by Jennifer Speake]. – New York : Oxford University Press, 2008. – 625 p.

Литовченко І.М. СТАНОВЛЕННЯ ІНСТИТУТУ СОЦІАЛЬНОГО ПАРТНЕРСТВА ЯК ФАКТОРУ ЕФЕКТИВНОГО РОЗВИТКУ КОРПОРАТИВНОЇ ОСВІТИ У США

// Наука і освіта.  2016.  №10. – 98-102.

Ірина Миколаївна Литовченко,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри англійської мови технічного спрямування №2,
Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут»,
пр-т Перемоги, 37, м. Київ, Україна


СТАНОВЛЕННЯ ІНСТИТУТУ СОЦІАЛЬНОГО ПАРТНЕРСТВА ЯК ФАКТОРУ ЕФЕКТИВНОГО РОЗВИТКУ КОРПОРАТИВНОЇ ОСВІТИ У США


АНОТАЦІЯ:

Співпраця університетів з промисловою галуззю у Сполучених Штатах Америки триває понад століття, проте саме з розвитком глобальної економіки знань ця співпраця набула нових масштабів і проявів. Дослідницькі уні- верситети, бізнесові структури та уряд країни працюють над спільними новаторськими ініціативами зі створення й розвитку нових прогресивних форм партнерства між освітою та бізнесом, тим самим сприяючи потужному роз- витку знань, усуненню суперечностей між освітньою галуззю та ринком праці, розв’язанню складних соціальних проблем, прискоренню економічного зростання країни. Метою статті є аналіз становлення інституту соціального партнерства як фактору ефективного розвитку корпоративної освіти у США, виявлення форм та механізмів його реалізації. З методологічної точки зору в основу дослідження покладено міждисциплінарний та системний підхо- ди. Тому, ми використовували комплекс взаємопов’язаних методів дослідження: компаративний, структурний, системно-функціональний аналіз, порівняння та узагальнення, що є необхідними для вивчення праць науковців, ділової літератури, офіційних і нормативних документів, статистичних даних. Результати здійсненого досліджен- ня свідчать, що соціальне партнерство між бізнесом та освітою виникло як засіб вирішення суперечностей між освітою та ринком праці в умовах швидкого розвитку науки й технологій, змін у сфері зайнятості та необхідності підтримки конкурентоспроможності підприємств та держави в цілому. Активна державна підтримка сприяла створенню й потужному розвитку інституту соціального партнерства, різноманіття форм та механізмів реалізації якого сприяють модернізації корпоративної освіти у США, створенню нових знань, поширенню технологій, роз- робці нових продуктів і послуг. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

соціальне партнерство між промисловістю та закладами вищої освіти, форми соціального партнерства, заклади вищої освіти, промисловий сектор, корпоративна освіта у США.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Bush V. Science, the endless frontier : A report to the President / Vannevar Bush. – Washington, D.C. : United States Government Printing Office, 1945. –184 p.
2. Council on Governmental Relations. Review of University-Industry Research Relationships. Washington, D.C. : CGR, 1996.
3. De la Garza G. F. Team up : Higher education – business partnerships in North America : Understanding the differences (Working Paper No. 7) / De la Garza G. F., Landrum B. A., Samuels B. – New York, NY : Ford Foundation, 1997. – 78 p.
4. Eurich N. P. Corporate classrooms : The learning business / Nell P. Eurich. – Princeton. N.J. : Carnegie Foundation for the Advancement of Teaching, 1985. –163 p.
5. Fenwick D. C. Guide to campus-business linkage programs : education and business prospering together / Dorothy C. Fenwick. – New York : Macmillan, 1986. – 278 p. 6.Hasselmo N. Working together, creating knowledge : The university-industry research collabora￾tion initiative [Електронний ресурс] / N. Hasselmo. – 2001. – Режим доступу : http://www.bhef.com/sites/g/files/g829556/f/report_2001 _working_together.pdf
7. Higher education in partnership with industry / D. R. Powers, M. F. Powers, F. Betz, C. B. Aslanian. – San Francisco : Jossey-Bass, 1988. – 367 p.
8. Kerr C. Higher education cannot escape history : Issues for the twenty-first century / Clark Kerr. – Albany, N.Y. : State University of New York Press, 1994. – 248 p.
9. Огієнко О. І. Тенденції розвитку освіти доро- слих у скандинавських країнах : монографія / О. І. Огієнко. – Суми : Еллада-S, 2008. – 444 c.
10. Smith H. C. Corporate/College Partnerships and Their Impact on Corporations and Institutions of Higher Education : A Higher Education Perspective : A disserta￾tion submitted in partial fulfillment of the requirements for the degree of Doctor of Education / Heather C. Smith. – Johnson & Wales University, 1999. – 130 p.

Дерека Т. Г. Сучасний стан неперервної професiйної пiдготовки фахiвцiв фiзичного виховання

// Наука і освіта.  2016.  №10. – 5-11.

Тетяна Григорівна Дерека,
кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент,
завідувач кафедри фізичного виховання і педагогіки спорту,
Київський університет імені Бориса Грінченка,
вул. Бульварно-Кудрявська, 18/2, м. Київ, Україна
ORCID iD 0000-0001-8636-0792


СУЧАСНИЙ СТАН НЕПЕРЕРВНОЇ ПРОФЕСIЙНОЇ ПIДГОТОВКИ ФАХIВЦIВ ФIЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ


АНОТАЦІЯ:

Актуальність формування соціальної активності громадян розглядається в процесі становлення публічно- го управління в Україні. Метою дослідження визначено вплив феномену індивідуальної активності в сфері пуб- лічного управління на прийняття управлінських рішень. Під час дослідження використався аналітичний метод, анкетування державних службовців та методика діагностики особистості на мотивацію до успіху Т. Елерса. Наведено дані щодо проблематики підвищення індивідуальної активності в процесі прийняття рішень органа- ми публічного управління. Проаналізовано вплив мотивації державних службовців на їхню активність у проце- дурах прийняття управлінських рішень. Сформовано модель впливу феномену активності на прийняття рі- шень у сфері публічного управління. Напрямом подальших досліджень розглядається вивчення впливу індивідуа- льної активності державних службовців на прийняття ризикованих рішень 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

неперервна освіта, професійна підготовка, професійні вершини, саморозвиток, фахівець, фізичне виховання.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Дерека Т. Г. Неперервна професійна підготовка фахівців фізичного виховання: акмеологічні засади [монографія] / Т. Г. Дерека; за ред. С. О. Сисоєвої. – Київ : Видавництво ВП «Едельвейс», 2016. – 528 с.
2. Диба Т. Г. Вступ до спецiальностi: фiзичне виховання. Модуль 2 : навч. посiб. / Т. Г. Диба, Т. В. Нестерова, О. М. Колумбет. – К. : Київ. ун-т iм. Б.Грiнченка, 2011. – 108 с.
3. Диба Т. Г. Сучасні аспекти формування змісту неперервної професійної підготовки фахівців фізичного виховання / Т. Г. Диба // Педагогічний процес: теорія і практика, 2015. – №5-6 – С. 16-21.
4. Зaкон Укрaїни «Про вищу освiту» (№ 1556- VII вiд 01.07.2014) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/2984-14.
5. Комюнiке в Льовенi i Лувенiля Ньов (2009). [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://lpehea.in.ua/rozvitok-iepvo/1na-shlyahu-doievropeyskogo-prostoru-vishchoyi-osviti-2020.
6. Освітологія: хрестоматія: навч. посібник для студентів вищих навчальних закладів / Укладачі Огнев’юк В. О., Сисоєва С. О. – К.: ВП «Едельвейс», 2013. – 744 с.
7. Сущенко Л. П. Професійна підготовка фахівців фізичного виховання та спорту (теоретико- методологічний аспект) : [монографія] / Людмила Петрівна Сущенко. – Запоріжжя : Запорізький держ. ун-т, 2003. – 442 с.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.