Yevhen Borinshtein, Zoia Atamaniuk, Nataliia Ortynska. Education: Dialogical Search and Socio-Cultural Adaptation

// Наука і освіта.  2017.  №12. 140-145.


DOI:

Євген Руславович Борінштейн,
доктор філософських наук, професор, завідувач кафедри філософії,
соціології та менеджменту соціоку- льтурної діяльності,
Зоя Миколаївна Атаманюк,
кандидат філософських наук, доцент, докторант кафедри філософії,
соціології та менеджменту соціо- культурної діяльності,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранківська, 26, м. Одеса, Україна,
Наталія Володимирівна Ортинська,
кандидат юридичних наук, доцент кафедри адміністративного та інформаційного права,
Навчально-науковий інститут Національного університету «Львівська політехніка»,
вул. Князя Романа 1-3, м. Львів, Україна


ОСВІТА: ДІАЛОГІЧНИЙ ПОШУК ТА СОЦІОКУЛЬТУРНА АДАПТАЦІЯ


АНОТАЦІЯ:

У статті проаналізована освіта як діалогічний пошуку істини та спосіб соціальної адаптації. Для розкриття проблеми було розглянуто освіту як специфічний комунікативний акт; проаналізовано сутність і роль діалогу як форми пошуку істини в освітньому акті та показали освіту як форму соціокультурної адаптації. Було прове- дено опитування, в якому взяли участь 93 експерти. Здобуття освіти є способом соціальної адаптації людини в суспільстві, необхідною умовою життєвого успіху. Суттєву роль освіта відіграє у процесі модернізації суспіль- ства, сприяє взаєморозумінню та міжкультурному діалогу, є центром підготовки нової генерації фахівців та лідерів. Виявлено, що освіта – це та специфічна форма діалогу, в якій системи суб'єктно-об'єктних і суб'єктно- суб'єктних відносини носять творчий конструктивний характер і де гегемонія тільки шкодить процесам розу- міння і з'ясування істини. За результатами опитування доведено, що умовах сучасної України відбувається со- ціокультурна адаптація громадян до двох суперечливих за своєю природою процесів модернізаційного (захід- ного зразка) і традиціоналістського національно-відновлювального характеру. Діалог в освітньому просторі інформаційної цивілізації виглядає як інтелектуальна комунікація. Вона обумовлює освітній і культурний рівні сучасного суб'єкта, його професійну компетентність і відповідальність. Відповідність між рівнем соціальних потреб і рівнем їхнього задоволення і визначає рівень соціальної адаптації. Саме готовність людини та суспіль- ства до діалогічного пошуку, їх ціннісна спрямованість на діалогічний пошук визначають успішність соціоку- льтурної адаптації.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

освіта, наука, соціальна адаптація, трансформація цінностей, соціокультурна адаптація, ді- алогічний пошук істини.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Борінштейн Є. Р. Особливості соціокультурної адаптації сучасного українського суспільства / Є. Р. Борінштейн. – Одеса: Астропринт, 2006. – 400 с.
2. Грицанов А. А. Новейший философский сло- варь: Серия: Мир энциклопедий / А.А.ГРицанов. – М.: Книжный Дом, 2003. - 1280 с.
3. Зотова О.И. Некоторые аспекты социально- психологической адаптации личности / О. И. Зотова, И. К. Кряжева.- М., 1995. – 243с.
4. Кон И. С. Социология личности / И. С. Кон.- М.,1973.- 352с. Педагогіка – Education Science and Education, 2017, Issue 12 145
5. Кудрявцев В. Н. Социальные отклонения: Вве- дение в общую теорию/ В. Н. Кудрявцев, Ю. В. Куд- рявцев, В. С. Нерсесянц. - М.: Юридическая литера- тура, 1984. - 320 с.
6. Милославова И. А. Адаптация как социально- психологическое явление / И.А.Милославова // Соци- альная психология и философия: Сб. науч. трудов/ Под ред. Б.Д.Парыгина. Л.: 1973. - Вып.2. - С. 111- 118.
7. Парыгин Б.Д. Основы социально- психологической теории / Б.Д.Парыгин. - М.: Мысль, 1971.-348 с.
8. Парыгин Б. Д. Основы социально- психологи- ческой теории [Текст] / Б. Д. Парыгин. – М., 1980.- 541с.
9. Померанц Г. С. Диалог и молчание / Г.С.Померанц // Человек. - 1996. - № 3. - С. 60-63.
10. Рижак Л. Система освіти в Україні та її перспективи: філософський аналіз / Рижак Л. //Вісник Львівського університету. Серія: філософ.науки.- 2004. – Вип.6 – 284с.
11. Собчик Л.Н. Психология индивидуальности. Теория и практика психодиагностики / Л.Н.Собчик. - СПб.: Речь, 2005. — 624 с.
12. Сорокин П. Социальная и культурная мобильность / П.Сорокин // Человек. Цивилизация. Общество. –М.: Политиздат, 1992. -542с.
13. Elias L. John John L. Elias. Philosophy of education: classical and contemporary / John L. Elias. – Fordham University New York, 1995. – 276 p.
14. Scheffler Israel. In Praise of Cognitive Emotions. / Israel Scheffler. – New York: Routledge, 1991. – 174 p.
15. Lawrence Т. Nichols. Science, politics and moral activism: Sorokin’s integralism reconsidered. / Т. Nichols Lawrence // Return of Pitirim Sorokin. International Kondratieff foundation. — M., 2001. — P. 217-237.

Lesia Starovoit. Psychological Aspects of Primary School Students’ Creative Development in the Process of Practical Art Activities

// Наука і освіта.  2017.  №12. 146-150.


DOI:

Леся Василівна Старовойт,
кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри мистецьких дисциплін дошкільної та початкової освіти,
Вінницький державний педагогічний університет, вул. Острозького 32, м. Вінниця, Україна


ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ТВОРЧОГО РОЗВИТКУ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ У ПРОЦЕСІ ХУДОЖНЬО-ПРАКТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ


АНОТАЦІЯ:

Актуальність дослідження зумовлена необхідністю впровадження особистісно-орієнтованого підходу в освітній процес для забезпечення творчого розвитку учнів на основі виявлення їх індивідуальних особливостей, формування пізнавальної і комунікативної компетентностей. У зв’язку з цим проаналізовано основні підходи до розуміння та трактування поняття «творчість» та визначено психологічні аспекти творчого процесу, розглянуто наукові до- слідження з проблеми діагностики творчого розвитку дитини. Мета статті – послідкувати динаміку творчого розвит- ку дитини у процесі художньо-практичної діяльності. Виокремлено психолого-педагогічні умови творчого розвитку дітей у процесі художньо-практичної діяльності, представлено модель творчого розвитку, виявлено у молодших школярів динаміки творчого розвитку за допомогою тестування та виконання творчої роботи, порівняно ступені розвиненості досліджуваних якостей у дітей контрольних та експериментальних груп, порівняно результати конста- тувального та кінцевого зрізів. В експериментальному дослідженні було проведено тестування учнів на основі тесту креативності П. Торранса, використано метод аналізу продуктів творчої діяльності учнів та метод узагальнення незалежних характеристик. З метою обробки результатів дослідно-експериментальної роботи для кількісного і якісного аналізу розробленої моделі було використано методи математичної статистики: непараметричний критерій Тспост та критерій згоди х2. Проаналізовано результати емпіричного дослідження взаємозв’язку творчого розвитку дитини із вдало організованою художньо-практичною діяльністю. Визначено вплив біоенергетичного, художньо- естетичного, когнітивно-інформативного, емоційно-аксіологічного компонентів на творчий розвиток дитини у про- цесі художньо-практичної діяльності. Встановлено, що без дотримання спеціальних психолого-педагогічних умов та цілеспрямованого ментального впливу творчий розвиток учнів буде малоефективним, адже зміни, які відбуваються упродовж навчання за традиційною методикою, носять переважно випадковий характер і не можуть гарантувати ефективного творчого розвитку молодших школярів.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

творчість, творчий розвиток, художньо-практична діяльність, психологічні особливості, молодший школяр.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Закон України «Про освіту» [Електронний ре- сурс] Режим доступу: http://osvita.ua/legislation/law/2231/
2.Binet A. La psychologie individuelle / A.Binet, V.Henri // L’Année Psychologique. – 1895. – №2. – P. 415-465.
3.Sternberg R.J. Beyond IQ : a triarchic theory of human intelligence / R.J. Sternberg. – New York : Cambridge University Press, 1985. – 231р.
4.Renzulli J. The three ring conception of giftedness : a developmental model for creative productivity / J. Renzulli // In : R.J. Sternberg et J.E. Davidson, Conception of giftedness. – New-York : Cambridge University Press, 1986. – Р.53-92
5.Gruber H.E. On the hypothesized relation between giftedness and creativity / H.E Gruber // New Direction for Child Development. – 1982. – №17. – Р. 7-29.
6.Amabile T.M. Social Psychology of creativity : A consensual assessment technique / T.M. Amabile // Journal of Personality and Social Psychology. – 1982. – №43 (5) . – P. 997-1013.
7.Georgsdottir A. La flexibilité cognitive et la créativité / A.Georgsdottir, T.Lubart // Psychologie française. – 2003. – 48 (3). – P. 29-40.
8.Guilford J. P. A psychometric approach to creativity / J. P. Guilford. – California : University of Southern California, 1986. – 264 р.
9.Torrance, E.P. Tests de Pensée Créative. / E.P. Torrance. – Paris : Éditions du Centre de Psychologie Appliquée, 1976. – 126р.
10. Старовойт Л.В. Педагогічні умови творчого розвитку молодших школярів у процесі трудового навчання / Л.В.Старовойт // Наукові записки. – Тер- нопіль: ТНПУ, 2010. – С. 261-266. 11. Бобик О. І. Теорія ймовірностей і математич- на статистика : підручник [для студ. вищ. навч. закл.] / О. І. Бобик, Г. І. Берегова, Б. І. Копитко. – К. : ВД “Професіонал“, 2007. – 560 с.

Горват М. В., Мочан Т. М., Кузьма-Качур М. І. Діагностика готовності студентів до виховання ціннісного ставлення до людини у молодших школярів

// Наука і освіта.  2017.  №12. 151-157.


DOI:

Маріанна Василівна Горват,
кандидат педагогічних наук,
Тетяна Михайлівна Мочан,
кандидат педагогічних наук, доцент,
Марія Іванівна Кузьма-Качур,
кандидат педагогічних наук, доцент, кафедра теорії та методики початкової освіти,
Мукачівський державний університет, вул. Ужгородська, 26, м. Мукачево, Україна


ДІАГНОСТИКА ГОТОВНОСТІ СТУДЕНТІВ ДО ВИХОВАННЯ ЦІННІСНОГО СТАВЛЕННЯ ДО ЛЮДИНИ У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ


АНОТАЦІЯ:

У статті акцентується увага на значимості підготовки студентів до виховання у молодших школярів ціннісного ставлення до людини як актуальної проблеми в нинішньому занадто прагматичному середовищі. Проблема ціннісних орієнтацій молодших школярів є актуальною з огляду на те, що без забезпечення основних життєвих прав людини, справжнього ставлення до неї як до найвищої цінності не можна гармонізувати ані відносини між державою і особистістю, ані стосунки між індивідом і суспільством, ані відносини між людь- ми. Метою дослідження є виявлення готовності майбутніх учителів початкової школи до виховання ціннісного ставлення молодших школярів до людини, як одного з компонентів загальної професійної підготовки. На основі аналізу емпіричних та теоретичних досліджень подано основні аспекти удосконалення процесу підготовки майбутніх учителів початкової школи до виховання у молодших школярів ціннісного ставлення до людини, а саме посилення уваги до змісту та обсягів самостійної роботи студентів, здійснення нових підходів до вивчен- ня психологічних дисциплін, посилення професійно-практичної підготовки з предметів професійного спряму- вання, інтеграція навчальних курсів, що передбачають застосування у своїй практичній частині комплексу знань з психології, педагогіки і предметних методик.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

ціннісне ставлення до людини, молодші школярі, майбутні вчителі, критерії, показники та рівні вихованості, діагностування.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Басюк Н. А. Формування почуття відповідаль- ності у молодших школярів : дис… кандидата пед. наук : 13.00.07 / Басюк Наталія Анатоліївна. – Жито- мир, 2005. – 176 с.
2. Бех І. Д. Формування у дитини почуття цінно- сті іншої людини / І. Д. Бех // Педагогіка толерантнос- ті. – 2001. – № 2 (16). – С. 16–23.
3. Гаряча С. А. Виховання основ етичної культу- ри молодших школярів в навчально-виховному про- Педагогіка – Education Science and Education, 2017, Issue 12 156 цесі : дис... кандидата пед. наук: 13.00.07 / Гаряча Світлана Анатоліївна. – К., 2010. – 243 с.
4. Геник М. С. Формування морально-етичних цінностей молодших школярів засобами українського народознавства : дис. … кандидата пед. наук : 13.00.07 / Геник Марія Степанівна. – К., 2008. – 176 с.
5. Груша Л. О. Педагогічні умови виховання емоційної культури дітей молодшого шкільного віку : дис. … кандидата пед. наук : 13.00.07 / Груша Ляля Олександрівна. – К., 2009. – 176 с.
6.Гуменникова Т. Р. Формирование первооснов нравственной культуры у младших школьников во внеурочной деятельности : дис. … канд. пед. наук : 13.00.01 / Гуменникова Тамара Рудольфовна. – К., 1995. – 212 с.
7.Лихачев Б. Т. Педагогика: курс лекций / Б. Т. Лихачев. – М. : Юрайт, 2001. – 607 с.
8.Мартиненко С. М. Формування творчої особис- тості учня на ідеях педагогіки толерантності / С. М. Мартиненко // Педагогіка толерантності. – 2000. – № 1. – С. 20–21.
9.Савченко О. Я. Виховний потенціал початкової освіти : посібник для вчителів і методистів початково- го навчання / О. Я. Савченко. – 2-ге вид., переробл. – К. : Богданова А.М.М., 2009. – 226 с.
10. Третяк О.П. Підготовка вчителів до вихован- ня у молодших школярів ціннісного ставлення до людини. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://cinnisnestavlenya.blogspot.com/p/blog-page.html
11. Філософський словник соціальних термінів. Вид. третє, доповнене. – Х.: «Р.И.Ф.», 2005. – 672с., с.651.
12. DeVries R. Moral Classrooms, Moral Children: Creating a Constructivist Atmosphere in Early Education / RhetaDeVries, Betty Zan. – New York : Published by Teachers College Columbia University Press, 1994. – 274 p.
13. Lippmann W. The public philosophy / Walter Lippmann. – N.-Y. : Mentor Book, 1989. – 209 p.
14. McLaren P. Critical pedagogy / P. McLaren // Teaching and Teacher Education. – 1997. – № 1. – Vol. 9. – P. 53-67.

Viktoriia Nesterenko, Ruslan Bedran. Educating Preschool Children’s Health Culture in Different Age Groups

// Наука і освіта.  2017.  №12. 158-164.


DOI:

Вікторія Володимирівна Нестеренко,
доктор педагогічних наук, професор,
Руслан Вікторович Бедрань,
кандидат педагогічних наук,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранківська, 26, м. Одеса, Україна


ЗМІСТ ВИХОВАННЯ КУЛЬТУРИ ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ В РІЗНОВІКОВИХ ГРУПАХ


АНОТАЦІЯ:

У статті подано зміст виховання культури здоров’я дітей дошкільного віку в різновікових групах. Актуа- льність дослідження підтверджено наявною низкою суперечностей між: об’єктивною потребою суспільства у вихованні здорової особистості, з одного боку, і різким погіршенням стану здоров’я дітей – з іншого; необхідністю виховання культури здоров’я дітей дошкільного віку в різновікових групах і відсутністю науково-обґрунтованих педагогічних умов організації цього процесу та методики її виховання. Метою статті було розглянути зміст вихо- вання культури здоров’я дітей дошкільного віку в різновікових групах. Розкрито сутність феномена «культура здоров’я дітей дошкільного віку» за змістовним аспектом чинних програм навчання і виховання дітей дошкіль- ного віку щодо їхньої культури здоров’я. На жаль, сьогодні відсутні тематичні (парціальні) програми з вихо- вання культури здоров’я дітей для різновікових груп. Оскільки в дослідженні задіяно дітей п’ятого і шостого років життя, було розглянуто зміст роботи з виховання культури здоров’я у дітей цього віку за такими чинними програмами, як-от: «Українське дошкілля», «Світ дитинства», «Дитина», «Я у світі», Базового компонента до- шкільної освіти. Аналіз програм засвідчив, що вони пов’язують вимоги щодо охорони життя і зміцнення здо- ров’я дітей переважно з процесом фізкультурно-оздоровчої роботи. Визначено феномен «культура здоров’я дітей дошкільного віку» як сукупність набутих дитиною валеологічних знань, умінь і навичок щодо влас- ного здоров’я та здоров’я інших; усвідомлення цінності і необхідності їх дотримання в пр оцесі здо- ров’язбережувальної життєдіяльності, що віддзеркалюється в гармонійному розвитку дитини. Подано зміст авторської програми «Виховуємо культуру здоров’я дітей дошкільного віку в різновікових групах (для дітей п’ятого та шостого років життя)». Наголошено, що запропонована програма є орієнтиром, зміст і структура якої мо- жуть бути далі розвинуті вихователем. Але скорочення цієї програми недоцільно, оскільки вона відтворює основні вимоги Базового компоненту дошкільної освіти.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

виховання, здоров’я дітей дошкільного віку, різновікові групи, програми.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Андрющенко Т. К. Теоретико-методичні за- сади формування здоров’язбережувальної компетент- ності в дітей дошкільного віку : дис. … доктора пед. наук : 13.00.08 / Андрющенко Тетяна Костянтинівна. – Умань, 2015. – 504 с.
2. Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція) / наук. кер. А. М. Богуш; авт. кол. : А. М. Богуш, Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч та ін. // Спецвип. журн. «Вихователь-методист дошкільного закладу». – К., 2012. – 30 с. Педагогіка – Education Science and Education, 2017, Issue 12 164
3. Бедрань Р. В. Педагогічні умови виховання культури здоров’я дітей дошкільного віку в різновіко- вих групах : дис… канд. пед. наук : 13.00.08 / Бедрань Руслан Вікторович / ДЗ «ПНПУ імені К. Д. Ушинсь- кого». – Одеса, 2017. – 277 с.
4. Лохвицька Л. В. Програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку «Про себе треба знати, про себе треба дбати» / Л. В. Лохвицька. – Тернопіль : Мандрівець, 2014. – 120 с.
5. Меличева М. В. Формирование культуры здоровья дошкольников в процессе сотрудничества педагогов и родителей : дис. … канд. пед. наук : 13.00.01 / Меличева Марина Владимировна. – СПб., 2006. – 265 с. 

Nadiia Shcherbakova. Future Teachers Training in the Field of Instructional Dialogue Organization

// Наука і освіта.  2017.  №12. 165-170.


DOI:

Надія Миколаївна Щербакова,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки,
Бердянський державний педагогічний університет,
вул. Університетська, 4, м. Бердянськ, Україна


ПІДГОТОВКА МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ДІАЛОГУ


АНОТАЦІЯ:

У статті розглядається актуальна теоретико-методична проблема професійної підготовки майбутнього вчи- теля до організації навчального діалогу. На сучасному етапі розвитку педагогічної науки акцентується увага саме на необхідності гуманних взаємовідносин між суб’єктами навчального процесу, що має ґрунтуватися на засадах діалогічного спілкування та партнерських стосунків. Проте, на сьогодні ще не завжди вчителі готові будувати процес навчання на основі навчального діалогу. Мета статті полягає в обґрунтуванні теоретико- методичних засад підготовки майбутнього вчителя до організації навчального діалогу та їх експериментальній перевірці. Процес навчання, який забезпечуватиме готовність майбутніх учителів до організації навчального діалогу, розглядається у дослідженні як структурно-функціональна модель, що включає такі елементи: мета, компоненти, педагогічні умови та результат − готовність до організації навчального діалогу. Проведена робота дозволяє стверджувати, що вивчення нормативного навчального курсу «Педагогіка» на основі особистісного, контекстного та діяльнісного підходів з використанням у самостійній роботі студентів навчальних проектів надавало експериментальній методиці достатньої ефективності. Результати експерименту довели залежність готовності майбутніх учителів до організації навчального діалогу від використання у навчальному процесі про- ектів різних типів. Така діяльність забезпечує розвиток у майбутніх фахівців критичного мислення, творчих здібностей, прагнення будувати навчальний діалог на основі пізнавального спілкування.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

підготовка майбутнього вчителя до організації навчального діалогу, навчальні проекти, особистісний, контекстний, діяльнісний підходи.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Бурман Л. В. Дидактичні умови формування діалогічних умінь у студентів вищих навчальних за- кладів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Л. В. Бурман. – Кривий Ріг, 2000. – 23 с.
2. Буш Г. Диалогика и творчество / Г. Буш. – Рига. – 1984. – 318 с.
3. Глазкова І. Я. Навчальний діалог у про- фесійній діяльності майбутнього вчителя : монографія / І. Я. Глазкова. – Донецьк : ТОВ «Юго-Восток, Лтд», 2007. – 188 с.
4. Євтух М. Пріоритети професійної підготовки вчителя в системі університетської освіти / М. Євтух // Розвиток педагогічної і психологічної наук в Україні, 1992-2002: Зб. наук. пр. до 10-річчя АПН України: У 2 ч. / АПН України. – Х., 2002 – Ч.2. – С. 66-76.
5. Коваль Л. Професійна підготовка майбутніх учителів у контексті розвитку початкової освіти : [монографія] / Л. Коваль. – Донецьк : ЛАНДОН-ХХІ, 2012. – 343 с.
6. Коротаєва О. Культура учебного диалога в образовательном процессе / О. Коротаєва // Известия Академии педагогических и социальных наук : мате- риалы научно-практической конференции 16 - 17 апреля 2010. – М. : МОДЭК. – С. 641-649.
7. Матвієнко О. В. Підготовка майбутніх учи- телів до педагогічної взаємодії : монографія / О. В. Матвієнко. – К. : НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2009. – 384 с
8. Підборський Ю. Г. Застосування діалогових технологій у навчально-виховному процесі / Ю. Г. Підборський // Вісник ЛНУ ім. Тараса Шевчен- ка. – 2012. - № 22 (257), Ч. І. – С. 132-138.
9. Роджерс К. Свобода учиться / К. Роджерс, Д. Фрейберг; Науч. ред. А. Б. Орлов; [Пер. с англ. Орлова С.С. и др.]. - М. : Смысл, 2002. – 527 с.
10. Сисоєва С. О. Підготовка вчителя до фор- мування творчої особистості учня : монографія / С. О. Сисоєва / АПН України, Ін-т педагогіки і психо- логії проф. освіти. – К. : Поліграфкнига, 1996. – 406 с.
11. Shcherbakova N. Professional Training Teachers No Nurture The Culture Of Pupils` Behavior / Nadiya Shcherbakova // International Journal of Social and Educational Innovation (I JSEIro). – Volume 3. – Issue 5. – 2016. – C. 93 – 99.
12. Gift R. T. Emphasizing the personal in research of teacher's thinking / Gift R. T., Larson A. F. // Jeaching & teacher education. – 1994. – Vol. 10(1). – P. 121
13. Nolen S. B. A place to begin in reseach on students' motivation: teacher’s beliefs / S. B. Nolen, J. С. Nicols // Teaching & teacher education. – 1994. – Vоl. 10(1). – Р. 65 – 71. 650.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.