шаблон-укр

// Наука і освіта.  2017.  №12. 1.


DOI:

Тетяна Анатоліївна Кокнова,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри романо-германської філології,
ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка»,
1, площа Гоголя, Старобільськ, Україна


ІМ


АНОТАЦІЯ:

П


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

ей.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

207 с

Initial Education Stage as the Determinant of Future Translators’ Further Academic Success

// Наука і освіта.  2017.  №12. 5-14.


DOI:

Олександра Володимирівна Попова,
доктор педагогічних наук, декан факультету іноземних мов,
доцент кафедри перекладу і теоретичної та прикладної лінгвістики,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранківська, 26, м. Одеса, Україна,
Ольга Василівна Яковлєва,
доктор філологічних наук, доцент, професор кафедри загального та слов’янського мовознавства,
Одеський національний університет імені І. І. Мечникова,
вул. Дворянська, 2, м. Одеса, Україна


ПОЧАТКОВИЙ ЕТАП ОСВІТИ ЯК ДЕТЕРМІНАНТА ПОДАЛЬШОГО АКАДЕМІЧНОГО УСПІХУ МАЙБУТНІХ ПЕРЕКЛАДАЧІВ


АНОТАЦІЯ:

Статтю присвячено проблемі вивчення змісту початкового етапу освіти в системі професійної мовної підго- товки майбутніх перекладачів китайської та англійської мов. Проаналізовано сутність зорієнтованої на профе- сію аудиторної / позааудиторної діяльності студентів-сходознавців на початковому етапі навчання у вищій шко- лі. Виявлено, що основні передумови академічного успіху зумовлені організованим належним чином освітнім процесом відповідно до принципу наступності. Педагогічне поняття «наступність в освіті» асоціюємо з певною послідовністю і систематичністю в організації навчального матеріалу відповідно до рівнів і етапів процесу нав- чання / освіти; плавний перехід від одного заняття (потім від одного навчального року) до наступного шляхом адекватної методичної та психологічної підтримки (навчальні програми, підручники, відповідна організація позааудиторних занять і самостійної роботи студентів тощо). Правильне поєднання дидактичних форм, засобів і методів відповідно до специфіки освітнього етапу визнається однією з передумов академічного успіху студен- тів. Перший етап – когнітивно-збагачувальний – пов'язаний із збагаченням знань студентів щодо багаторівневих мовних одиниць в китайській, англійській та українській мовах; психолінгвістичними аспектами реалізації ки- тайського, англійського та українського мовлення; особливостями усного і письмового китайсько-українського, англо-українського, українсько-китайського і українсько-англійського повного / скороченого видів перекладу; використанням ІК-технологій у викладанні перекладу; фоновими знаннями. В роботі специфіковано зміст кож- ної форми (засобу, методу тощо), що дозволяє сформувати професійні вміння майбутніх перекладачів і навички орієнтації в галузі транслатології. Встановлено, що академічний успіх зумовлено поєднанням традиційних (лек- цій, практичних занять та семінарів) і нових інтерактивних форм навчання: інтерактивні лекції (міні-лекції, лекція-прес-конференція, лекція-пленарне засідання, лекція-діаполілог, лекція-сесія, лекція- конференція- семінар, лекція-консиліум, лекція-симпозіум тощо); інтерактивні ділові / рольові ігри; інтерактивні семінари- практикуми, семінари-конференції за участю носіїв мови. Ефективність експериментальної підготовки щодо формування перекладацько-дискурсивної (перекладацької і дискурсивної) компетенції майбутніх перекладачів китайської та англійської мов на початковому етапі навчання у виші доведена відповідно до певних показників (перекладацько-трансформаційний, письмово-трансферний, усно-трансферний, креативно-тактичний). Вивчен- ня підготовки перекладачів-сходознавців у вищій школі з урахуванням сучасних соціально-економічних вимог у рамках міжнародного проекту «Один пояс – один шлях», ініційованого урядом Китаю, розглядається як перспе- ктивний напрям подальших педагогічних досліджень.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

професійна мовна підготовка, перекладачі китайської та англійської мов, аудиторні заняття, позааудиторні заняття, початковий етап навчання, вища школа, професійні уміння, критерії, показники.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Борисенко І. В. Наступність навчання в на- вчально-виховному комплексі "ліцей-вуз" / І. В. Борисенко. – Слов'янськ, 2005. – 104 с.
2. Годник С. М. Процесс преемственности выс- шей и средней школы / С. М. Годник. – Воронеж : Изд-во Воронеж, ун-та, 1981. – 208 с.
3. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / С. У. Гончаренко. – К. : Либідь, 1997. – 375 с.
4. Державні стандарти професійної освіти: теорія і методика : монографія / [Н. Г. Ничкало, С. У. Гончаренко, В. О. Радкевич / за ред. Н. Г. Ничка- ло]. – Хмельницький : ТУП, 2002. – 334 с.
5. Мороз О. Г. Шляхи забезпечення наступності в самостійній роботі учнів середньої загальноосвітньої школи і студентів вузу: Автореф дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: 13.00.01 / О. Мороз. – К., 1971. – 27 с.

Historical-System Model of the Development of Primary School in Transcarpathia at the Turn of XIX-XXI Centuries

// Наука і освіта.  2017.  №12. 15-23.


DOI:

Октавія Фізеші,
доктор педагогічних наук, доцент, декан педагогічного факультету,
доцент кафедри педагогіки дошкільної та початкової освіти,
Мукачівський державний університет,
вул. Ужгородська, 26, м. Мукачево, Україна
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


ІСТОРИКО-СИСТЕМНА МОДЕЛЬ РОЗВИТКУ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ЗАКАРПАТТЯ НА МЕЖІ ХІХ –ХХІ СТОЛІТЬ


АНОТАЦІЯ:

Актуальність дослідження зумовлена особливостями розвитку початкової школи полікультурного регіону – Закарпаття – в умовах єдиної державної освітньої політики. Мета дослідження полягає в розробці авторської історикосистемної моделі розвитку початкової школи Закарпатського регіону другої половини ХІХ – початку ХХІ ст. Методи дослідження: контент-аналізу архівних матеріалів (навчальних планів, програм, підручників, розкладів уроків, класних журналів) з метою виявлення ретроособливостей організації і змісту діяльності початкової школи Закарпаття; хроноло гічний, ретроспективного логіко-системного аналізу – як основа вивчення організації і управління діяльністю початкової школи Закарпаття в контексті історико-системних освітніх трансформацій; історико-компаративний – для виявлення тенденцій регіонального розвитку початкової школи; інтерпретації та узагальнення – з метою актуалізації і визначення шляхів упровадження конструктивного історичного досвіду в сучасну шкільну практику; метод моделювання – сприяв розробленню авторської історико-системної моделі формування початкової школи Закарпаття. Розроблена авторська історико-системна модель формування початкової школи Закарпаття періоду другої половини ХІХ – початку ХХІ ст. включає: періодизацію (V хронологічних етапів), територіальне підпорядкування (Австро-Угорщина, Чехословаччина, Угорщина, Радянський Союз, Україна), передумови становлення початкової школи (соціально-економічні, суспільно-політичні, освітньоорганізаційні), системні освітні трансформації (підпорядковано-пристосувальні зміни освітнього простору Закарпатського регіону в залежності від привнесеної законотворчої, освітньої, мовної політики державою-домінантом та відстоювання національних особливостей у полікультурному регіоні), тенденції і особливості розвитку початкової школи, актуалізація ретродосвіду. Розроблена модель може вважатися універсальною, тому що на
неї може накладатися вивчення будь-якого історико-педагогічного процесу. Так, універсальними є такі її складові: передумови, процес, періодизація, тенденції, особливості. Будь-який історичний процес спрямований на майбутнє, тому й виділяємо в моделі актуалізацію. Специфічним у ній є системні освітні трансформації, тому що не кожен регіон переживав зміни державно-територіального підпорядкування, що зумовлювали соціально-економічні, суспільно-політичні зміни, в контексті яких відбувалися освітні трансформації.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

початкова школа, системна освітня трансформація, історичко-педагогічне моделювання.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Гончаренко С. Український педагогічний словник / Семен Гончаренко. - Київ: Либідь, 1997. – 376 с.
2. Державна національна програма «Освіта» («Україна XXI століття»). [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/find:No+896.+3+листопада+1993+р./KMP93896.html.
3. Фізеші О.Й. Початкова школа на Закарпатті (друга половина ХІХ – початок ХХІ ст.): монографія / О.Й. Фізеші. – Ужгород: МДУ, 2015. –528 с.
4. Філософський енциклопедичний словник. Довідкове видання /Ред.колегія (голова редкол.) В.І.Шинкарук. – К.: Абрис, 2002. – 742 с.
5. Hargreaves D.H. Personalising learning: Next steps in working laterally / D.H. Hargreaves – London: Specialist school Trust, 2004. – 128 p.

Using Interactive Whiteboard at English Lessons for Law Students

// Наука і освіта.  2017.  №12. 24-30.


DOI:

Людмила Олександрівна Голубнича,
доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри іноземних мов № 3,
Національний юридичний університет Імені Ярослава Мудрого,
вул. Пушкінська,77, м. Харків, Україна,
Сергій Олександрович Шатрава,
доктор юридичних наук, доцент,
професор кафедри адміністративної діяльності поліції,
Харківський національний університет внутрішніх справ,
проспект Льва Ландау, 27, м. Харків, Україна


ІНТЕРАКТИВА ДОШКА ДЛЯ АКТИВІЗАЦІЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПРИ ВИКЛАДАННІ ПРОФЕСІЙНОЇ АНГЛІЙСЬКОЇ 


АНОТАЦІЯ:

У роботі розглядається проблема навчання іноземної мови за допомогою сучасного інтерактивного облад- нання в нелінгвістичних вищих навчальних закладах. Дослідження є актуальним, оскільки, з одного боку, інно- ваційні технології навчання вважаються ефективними у набутті знань, навичок та здібностей, які необхідні в сучасному суспільстві, з іншого боку, роль іноземних мов швидко зростає в глобалізованому світі. Дослідження описує педагогічний експеримент, який проводився в Національному юридичному університеті імені Ярослава Мудрого. Метою статті є обґрунтування методології використання інтерактивної дошки при вивченні іноземної мови професійного спрямування. Для вивчення ефективності застосування інтерактивної дошки при викладанні англійської мови професійного спрямування використовувалися емпіричні (діагностичні) методи, такі як спо- стереження, анкетування, дискусії. Статистичні методи допомогли оцінити результати педагогічного експери- менту. Відповідно до робочої програми навчальної дисципліни «Іноземна мова» за такими тематичними блока- ми: «Правові системи світу», «Юридична професія», «Судочинство», «Функції прокуратури», «Діяльність слід- чого», «Адвокатська діяльність», «Нотаріальна система» «Права людини та міжнародне право» було розробле- но систему вправ, розрахованих на використання за допомогою інтерактивної дошки, які мали відносно неве- ликий ступінь проблемності відносно змісту висловлювань, що знімало додаткові складнощі та дозволяло сту- дентам зосередитися саме на англійській мові. Можливості інтерактивної дошки сприяли використанню значної кількості візуальних та вербальних опор, які було застосовано не тільки для навчання аудіювання, а перш за все, для навчання мовлення на всіх його етапах. Для підвищення ефективності навчання іноземної мови, спря- мованої на комунікацію, вправи виконувалися комплексно, а не ізольовано одна від одної. Порівняння резуль- татів тестів, що проводилися на початку та наприкінці експерименту, дозволило статистично підтвердити ефек- тивність авторської методики використання інтерактивної дошки для викладання професійної англійської мови.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

інтерактивна дошка, активізація пізнавальної діяльності, студенти, викладання англійської мови, нелінгвістичний вищий навчальний заклад.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Иванова А. Я. Использование мультимедийной презентации на занятиях иностранного языка / А. Я. Иванова, А. А. Тоскина // Проблемы современ- ной науки. – 2013. – Вып. 8. – Ч.
2. – С. 76-83. 2. Михалева Л. В. Использование современных средств наглядности при обучении иностранному языку / Л. В. Михалева, Н. М. Терехина // Филологи- ческие науки. Вопросы теории и практики. – Тамбов : Грамота, 2013. – № 6 (24) – Ч. I. – C. 146-149.
3. Karpova O. (2017). The use of web-case in teaching English to students majoring in economics / О. Karpova // Наука і освіта. – 2017. – №2. – С. 58-62.
4. Жданов С. С. Интерактивная доска как элемент информационно-коммуникационных технологий в обучении иностранным языкам / С. С. Жданов // Фи- лологические науки. Вопросы теории и практики. – Тамбов : Грамота, 2015. – № 11 (53). – Ч. 2. – С. 60-63.
5. Schmidt E. C. Interactive Whiteboards in State School Settings: Teacher Responses to SocioConstructivist Hegemonies [Електронний ресурс] / E. C. Schmidt, Sh. White // Language Learning and Technology. – 2012. – Vol. 16. – No. 2. – P. 65-86. – Режим доступу : http://llt.msu.edu/issues/june2012/cutrimschmidwhyte.pdf .
6. Richards L. What Are the Benefits of an Interactive Whiteboard? / Richards L. – Режим доступу : http://yourbusiness.azcentral.com/benefits-interactivewhiteboard-10097.html
7. Glover D. The Introduction of Interactive Whiteboards into Schools in the United Kingdom : Leaders, Led, and the Management of Pedagogic and Technological Change [Електронний ресурс] / D. Glover, D. Miller // International Electronic Journal For Leadership in Learning. – 2002. – Vol. 6. – No. 24 – Режим доступу : http://www.dm.unipi.it/~didattica/CERME3/proceedings/ Groups/TG9/TG9_Miller_cerme3.pdf.
8. Glover D. Running with Technology: the pedagogic impact of the large-scale introduction of interactive whiteboards in one secondary school [Електронний ре- сурс] / D. Glover, D. Miller // Journal of Information Technology for Teacher Education. – 2006. – Vol. 10. – No. 3 – Режим доступу : http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/1475939010 0200115
9. Al-Faki Ibrahim Mohamed. Difficulties Facing Teachers in Using Interactive Whiteboards in Their Classes [Електронний ресурс] / Ibrahim Mohamed Al-Faki // American International Journal of Social Science. – 2014. – Vol. 3. – No. 2. – P. 136-158. – Режим доступу : http://www.aijssnet.com/journals/ vol_3_No_2_March_2014/16.pdf.
10. Holubhycha L. O. Case Studies as One of the Communication Methods of Foreign Language Teaching Law Students / L. O. Holubnycha // Проблеми законно- сті : збірник наукових праць / відп. ред. В. Я. Тацій. – Харків : Нац. юрид. ун-т імені Ярослава Мудрого, 2016. – Вип. 135. – С. 245-253.

Особливості розуміння основ культури споживання дітьми старшого дошкільного віку

// Наука і освіта.  2017.  №12. 31-35.


DOI:

Сабіна Айдинівна Іванчук,
кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри дошкільної освіти,
Державний вищий навчальний заклад «Донбаський державний педагогічний університет»,
пров. Учительский, 1, м. Словʼянськ, Україна


ОСОБЛИВОСТІ РОЗУМІННЯ ОСНОВ КУЛЬТУРИ СПОЖИВАННЯ ДІТЬМИ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ


АНОТАЦІЯ:

Стаття присвячена актуальній проблемі дошкільної освіти – вихованню основ культури споживання у дітей старшого дошкільного віку. Запропоновано критерії з відповідними показниками: спонукальний (наявність потреби та інтересу до споживчих явищ; усвідомлення залежності задоволення своїх потреб і потреб сім’ї від праці батьків), знаннєвий (обізнаність зі змістом елементарних споживчих понять; розуміння зв’язків між задоволенням потреб лю- дини та наявністю відповідних товарів і послуг як результату праці людей різних професій), продуктивно- рефлексивний (участь у спільній праці з іншими дітьми та дорослими для задоволення особистих і групових потреб; прояв навичок бережливості (догляд за речами) та економності (наявність ощадливості у продуктивній діяльності); самооцінка, взаємооцінка поведінки ощадливості) та завдання для визначення вихованості основ культури споживання у дітей старшого дошкільного віку. За кожним критерієм були проведені бесіди, анкетування, вивчення документації, спостереження за проявами показників і підсумовані загальні результати; проаналізовані з позиції розуміння дітьми явищ культури споживання та визначені перспективи виховного процесу. Розкрито зміст діагностичного обстеження, представлено кількісний та якісний аналіз рівнів вихованості основ культури споживання у старших дошкільників.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

діти дошкільного віку, економічне виховання, основи культури споживання, концепція ста- лого розвитку, спонукальний, знаннєвий, продуктивно-рефлексивний критерії.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Богуш А. Мовленнєво-ігрова діяльність дошкіль- ників: мовленнєві ігри, ситуації, вправи / А. Богуш, Н. Луцан. – К. : Видавничий Дім «Слово», 2008. – 256 с.
2. Григоренко Г. Виховуємо раціонального спо- живача / Галина Григоренко, Раїса Жадан // Дошкіль- не виховання. – 2012. – №1. – С. 16-19.
3. Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку : навч.-метод. посіб. для дошкільних навч. закладів / Н. Гавриш, О. Саприкіна, О. Пометун; за заг. ред. О. Пометун. – Д. : «Ліра», 2014. – 120с.
4. Демченко О.П. Виховні ситуації в особистісно зорієнтованому просторі початкової школи : моног- рафія / О.П. Демченко. – К. : Видавничий Дім «Сло- во», 2014. – 416 с.
5. Іванчук С.А. До проблеми визначення методо- логічних основ виховання культури споживання у дітей старшого дошкільного віку / С А. Іванчук. // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи : збірник наукових праць Уманського державного пе- дагогічного університету імені Павла Тичини / [ред. Педагогіка – Education Science and Education, 2017, Issue 12 35 кол. : Побірченко Н.С. та ін]. – Умань : ФОП Жов- тий О. О., 2014. – Випуск №48. – 320 с.
6. Музика О.Л. Курсові роботи з психології : навч. посібник для студентів вищих навчальних за- кладів / О.Л. Музика. – 2-ге вид., перероб. і доп. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2007. – 104 с.
7. Bussey M. Global Education from a Neohumanist Perspective : A Musical Exposition / Marcus Bussey // Journal of Futures Studies. – August 2007. – № 12(1). – P. 25 – 40.
8. Katona G. Psychological Analysis of Economic Behavior / G. Katona. – N.Y. : McGraw-Hill, 1951.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.