Konoshenko N. A., Konoshenko S. V. Using Interactive Technologies in Social Care Teachers Training in Terms of Preventive Work With Minor Children

// Наука і освіта.  2017.  №12. 171-175.


DOI:

Наталія Анатоліївна Коношенко,
кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри
соціальної педагогіки та соціальної роботи,
Сергій Володимирович Коношенко,
доктор педагогічних наук, декан педагогічного факультету,
професор кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи,
Донбаський державний педагогічний університет,
пров. Учительський 1, м. Слов’янськ, Україна


ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ
СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ ДО ПРОФІЛАКТИЧНОЇ РОБОТИ З НЕПОВНОЛІТНІМИ


АНОТАЦІЯ:

Метою статті є обґрунтування доцільності використання інтерактивних технологій навчання у процесі підготовки майбутніх соціальних педагогів до профілактичної роботи з неповнолітніми. Забезпечення найбільшого педагогічного ефекту у процесі формування готовності до профілактичної діяльності майбутніх соціальних педагогів передбачалося завдяки впровадженню інтерактивних технологій, що характеризуються організацією процесу навчання, в якому учню неможливо не приймати участь – в колективному, взаємодоповнюючому, заснованому на взаємодії всіх його учасників процесі навчального пізнання. Найбільш ефективними у формуванні готовності майбутніх соціальних педагогів до профілактичної діяльності визначено такі три технології інтерактивного навчання: ігрова технологія, технологія проблемного навчання, тренінгова технологія. Саме ці технології були впроваджені у навчальний процес з експериментальною групою студентів під час викладання їм курсу «Основи профілактичної роботи» та проходження ними соціально-профілактичної практики. Обґрунтовано, що ефективною технологією профілактичного навчання майбутніх соціальних педагогів є гра, яка виконує такі функції: розважальну (зняття психологічної й фізичної напруги); комунікативну (набуття навичок взаємодії з іншими); діагностичну (виявлення відхилень від норми поведінки, самопізнання в процесі гри); корекції під час гри (внесення позитивних змін у поведінку); соціалізації (включення до системи громадського становлення). Упровадження технології проблемного навчання засвідчує, що відбувається орієнтація студентів спеціальності «Соціальна педагогіка» на розвиток розумових здібностей, прогнозування результатів своєї діяльності, на самостійність не тільки пізнання, але й на розвиток особистості студента, його індивідуальності й неповторності, що відповідає напрямам профілактичної діяльності. Застосування інтерактивних технологій у формуванні готовності до профілактичної діяльності майбутніх соціальних педагогів сприяє більш ґрунтовному засвоєнню студентами знань з основ профілактичної роботи; усвідомленню ними необхідності превентивної діяльності з неповнолітніми; проявам толерантного ставлення до інших; формуванню навичок логічно застосовувати превентивний підхід і методи критичного аналізу в соціально-педагогічній роботі; оволодінню вміннями моделювання професійно-практичної діяльності згідно з метою й завданнями превентивної освіти з різними групами неповнолітніх. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

навчання, формування, готовність, профілактика, соціальний педагог, інтерактивна технологія, гра, тренінг.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Антони М.А. Интерактивные методы обучения как потенциал личностного развития студентов / М.А. Антони // Психология обучения. – 2010. – № 12. – С. 53-63.
2. Енциклопедія для фахівців соціальної сфери. – 2-ге видання / За заг. ред. проф. І.Д. Звєрєвої. – К. : Універсам, 2013. – 536 с.
3. Коношенко С.В. Розробка діагностичного інструментарію для визначення рівня готовності майбутніх соціальних педагогів до профілактичної роботи з підлітками / С.В. Коношенко // Соціально-правові та організаційно-управлінські аспекти роботи працівників соціальної й освітньої сфер з різними суб’єктами сучасного соціуму : матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (15 груд. 2016 р.) – Х. : ФОП Петров В.В., 2016. – 235 с. – С. 42 – 46.
4. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Науково-методичний посібник / О.І. Пометун, Л.В. Пироженко; За заг. ред. О.І. Пометун. – К.: А.С.К., 2002. – 204с.
5. Gramzow R. Patterns of Self-regulation and Big Five / R. Gramzow, C. Sedikides, A. Panter, J. Harris // European Journal of Personality. – 2004. – № 18. – P. 367-385.
6. Marshall K. Resilience Research for Prevention Programs / K. Marshall. – Minneapolis : University of Minnesota, 2012. – 146 р. – Р. 5-15.
7. Roblyer M. Integrating educational technology into teaching / М. Roblyer. – San Diego, CA : Resiliency in Action, inc, 2009. – 164 р. – P. 20-74.

Karabin O. Io., Romanyshyna O. Ya. Future Designers’ Information Competency Formation in The Process of Professional Training.

// Наука і освіта.  2017.  №12. 176-182.


DOI:

Оксана Йосифівна Карабін,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри інформатики і методики її викладання,
ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8759-948X
Оксана Ярославівна Романишина,
доктор педагогічних наук, доцент кафедри інформатики і методики її викладання,
Тернопільський національний педагогічний університет,
вул. М. Кривоноса, 2, м. Тернопіль, Україна


АНАЛІТИКА ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ
КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ДИЗАЙНЕРІВ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ


АНОТАЦІЯ:

У статті розглянуто теоретико-експериментальне дослідження проблеми формування інформаційної компетентності майбутніх дизайнерів у процесі професійної підготовки, здійснено аналіз наукової літератури, стандартів галузі знань, розроблено теоретичні концепції експерименту, сформовано його програму, здійснено аналіз навчальних програм, проведено діагностичне обстеження та визначено реальний стан рівнів сформованості інформаційної компетентності майбутніх дизайнерів у процесі професійної підготовки. Інформаційна компетентність майбутніх дизайнерів у процесі професійної підготовки відіграє важливу роль, оскільки сприяє поліпшенню їх професійної підготовки та позитивно впливає на ефективність освітнього процесу. Вона невід’ємно пов’язана з інформаційною культурою та передбачає наявність у студентів знань, умінь та навичок у галузі інформаційних технологій і здатність ефективного опрацювання великих масивів інформації з використанням сучасних засобів інформаційних технологій. Відтак, для реалізації поставлених завдань, під час емпіричного дослідження було проведено визначення рівнів сформованості (високий, достатній, задовільний, низький) інформаційної компетентності майбутніх дизайнерів у процесі професійної підготовки, яке ґрунтувалося на основі виокремлених компонентів формування інформаційної компетентності майбутніх дизайнерів: мотиваційний, когнітивний, інформаційно-інструментальний, операційно-діяльнісний. Визначення рівнів сформованості інформаційної компетентності майбутніх дизайнерів за компонентами проводилося згідно виокремлених практичних етапів: зорієнтована мотивація до оволодіння інформаційної компетентності; перспективне планування формування інформаційної компетентності у процесі навчальної діяльності; формування теоретичної та практичної інформаційної підготовки; оволодіння стратегічними завданнями формування інформаційної компетентності. На основі проведеного педагогічного експерименту визначено статистично значущі позитивні зміни у рівнях сформованості інформаційної компетентності майбутніх дизайнерів в експериментальній групі. Достовірність результатів дослідження підтверджена за допомогою критерію достовірності відмінностей середніх величин t-критерію Стьюдента для незалежних вибірок.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

інформатизації освіти, інформаційні технології, комп’ютеризації навчання, інформаційна компетентність, компоненти, освітні інноваційні технології.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Гендина Н. И. Информационная культура личности: диагностика, технология формирования : учеб.-метод. пособ. Ч. 1 / Н. И. Гендина, Н. И. Колкова, И. Л. Скипор. – Кемерово: КемГАКИ, 1999. – 146 с.
2. Гуревич Р. С. Інформаційні технології навчання: інноваційний підхід : навчальний посібник / Р. С. Гуревич, М. Ю. Кадемія, Л. С. Шевченко : за ред. Гуревича Р. С. – Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2012. – 348 с.
3. Кадемія М. Ю. Інформаційно-технологічна компетентність майбутнього вчителя трудового навчання (технологій) / М. Ю. Кадемія // Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, 2010. – Ч. 2. – С. 246-252.
4. Карабін О. Й. Формування готовності майбутніх учителів гуманітарних дисциплін до роботи в інформаційному середовищі : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Карабін Оксана Йосифівна ; Тернопільський нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. Тернопіль, 2013. – 274 с.
5. Кізім С. С. Формування інформаційної компе- тентності майбутніх учителів технологій засобами ІКТ / С. С. Кізім // Звітна наукова конференція Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, 18.03.2013 р. : матеріали. – К. : ІІТЗН НАПН України, 2013. – С. 51-54.
6. Кравченко Л. Технології саморозвитку і самотворення національного менеджера освіти / Л. Кравченко // Дидаскал, 2006. – № 4. – С. 105-108.
7. Морзе Н. В. Формування інформаційної компетентності вчителя сучасної школи. [Електронний ресурс] / Н. В. Морзе. – Режим доступу : URL : http://www.ua.teach-it.net/materiali_programi/(offset)/10.
8. Національна доктрина розвитку освіти України в XXI столітті. — К. : Шкільний світ, 2001. – 24 с.
9. Прусак В. Ф. Організаційно-педагогічні засади підготовки майбутніх дизайнерів у вищих навчальних закладах України: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня кандидата пед. наук: спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Володимир Федорович Прусак ; Вінницький державний педагогічний університет імені М. Коцюбинського. – В., 2006. – 23 с.
10. Спірін О. М. Інформаційно-комунікаційні та інформатичні компетентності як компоненти системи професійно-спеціалізованих компетентностей вчителя інформатики / О. М. Спірін // Інформаційні технології і засоби навчання, 2009. – № 5(13). – Режим доступу до журналу: http://www.ime.edu-ua.net/em.html.
11. Яремака Н. С. Формування інформаційної компетентності майбутніх менеджерів індустрії дозвілля у процесі професійної підготовки : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Яремака Наталія Сергіївна ; Полтавський нац. пед. ун-т ім. В. Г. Короленка. – Полтава, 2016. – 289 с.
12. Chaudhuri P. Pal, Computer Organization and Design, PHI Learning, PHI Learning Pvt. Ltd., 15.04. 2008 р. – 916 р.
13. Ian H. Witten, Eibe Frank Data Mining Practical machine learning tools and techniques. Morgan Kaufmann Publishers. – San Francisco, 2011. – 664 p.
14. Mehryar Mohri, Afshin Rostamizadeh, Ameet Talwalkar Foundations of Machine Learning, MIT Press, 2012. – 432 p.
15. Webster, Frank, and Robins, Kevin. Information Technology: а Luddite Analysis. Norwood, 1986.

Aleksandrova N. M., Sluchaina L. O. Enhancing Phd Students’ Academic Writing Skills in The Process of Learning English.

// Наука і освіта.  2017.  №12. 183-189.


DOI:

Наталія Миколаївна Александрова,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов та міжкультурної комунікації,
Лариса Олександрівна Случайна,
кандидат політичних наук, доцент кафедри іноземних мов та міжкультурної комунікації,
Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана,
54/1 Проспект Перемоги, м. Київ, Україна


ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК АКАДЕМІЧНОГО ПИСЬМА
В АСПІРАНТІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ


АНОТАЦІЯ:

Мета статті полягає в обгрунтуванні методики формування навичок академічного письма, яка передбачає етапи формування, включає в себе змістовий та функціональний компоненти, а також відповідні організаційні форми і методи взаємоді викладача та аспірантів у процесі вивчення іноземної мови. На початковому та завершальному етапах перевірки ефективності впровадження розробленої методики використовувалися авторські діагностичні методики, опитувальники, які спрявонані на виявлення ціннісних орієнтацій та мотивів вивчення основ акдемічного письма, початоковий та здобутий у процесі вивчення дисципліни рівні знань з мови (англійської) у аспірантів. Оцінювання результатів відбулося за відповідними критеріями (ціннісні орієнтаці та мотиви, знання академічного вокабуляру і граматична точність) та показниками (мотиви, словниковий запас, лексична обізнаність аспірантів, граматична обізнаність, вміння академічного письма). За результатами дослідження з’ясувалося, що у переважної більшості опитаних аспірантів бракує відповідних знань та вмінь академічного письма. У результаті доведено ефективність упровадження розробленої методики і встановлено якісні зміни в здобутих аспірантами знаннях та вміннях академічного письма. Аспіранти навчилися писати ангійською мовою анотації до статей, власні роботи іноземною мовою, а також удосканалили навички будування власних висловлювань на академічні теми.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

аспіранти, навички академічного письма, дослідницька робота, методика формування вмінь академічного письма, академічний стиль.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Hartley James. Academic Writing and Publishing: A Practical Guide. New York: Routledge [Електронний ресурс] / James Hartley. – 2008. – Режим доступу: http://libguides.usc.edu/writingguide/academicwriting.
2. Jordan R. R. Academic writing course. Study skills in English [Електронний ресурс] / R. R. Jordan. – 2004. – Режим доступу: http://univer.nuczu.edu.ua/tmp_metod/3019/Jordan_R._A cademic_writing_course.pdf [In English]
3. Пишна О. Підготовка науковців: практика і проблеми [Електронний ресурс] / О. Пишна. – Режим доступу: https://osvita.ua/vnz/reform/58758/.
4. Denzin Norman. K., Yvonna S. Lincoln. Organizing Your Social Sciences Research Paper: Handbook of Qualitative Research / K. Denzin, S. Lincoln Yvonna. – 2nd edition. Thousand Oaks, CA: Sage, 2000. – Режим доступу: http://libguides.usc.edu/writingguide/qualitative
5. Gu Y. To code or not to code: Dilemmas in analysing think-aloud protocols in learning strategies research / Y. Gu // System. – 2014. – 43. – С. 74–81.
6. Larkin Li Li and Sh. The role of metacognition in the success of reading and writing tasks across cultures [Електронний ресурс] / Li Li Larkin. – 2017. – Режим доступу: https://englishagenda.britishcouncil.org/sites/default/files/ attachments/pub_eltra_h094_role_of_metacognition.pdf
7. Луговий В. І., Слюсаренко О. М., Таланова Ж. В. Університети та академії: фундаментальні інститути світового освітньо-наукового простору / В. Луговий, О. Слюсаренко, Ж. Таланова // Вища освіта України: теоретичний та науково-практичний часопис. – № 3. – Додаток 1. Інтеграція вищої освіти і науки. Київ, 2015. – С.150-159.
8. Майборода В. К. Уточнення й ідентифікація пріоритетних компетентностей науково-педагогічних працівників / В.Майборода // Вища освіта України: теоретичний та науково-практичний часопис. – № 3. – Додаток 1. Інтеграція вищої освіти і науки. Київ, 2015. – С. 159-163.
9. Сліпухіна І. А., Чернецький І . С. Дослідницька діяльність студентів у контексті використання наукового й інженерного методів / І. Сліпухіна, І . Чернецький // Вища освіта України: теоретичний та науково-практичний часопис. – № 3. – Додаток 1. Інтеграція вищої освіти і науки. Київ, 2015. – С. 216-225.
10. Стрельченко Л. Розвиток інформаційно-комунікаційної компетентності студентів в дослідницькій діяльності в університетах Великої Британії / Л. Стрельченко // Вища освіта України: теоретичний та науково-практичний часопис. – № 3. – Додаток 1. Інтеграція вищої освіти і науки. Київ, 2015. – С.225-231.
11. Ярошенко О. Г. Умови реалізації науково-дослідницької діяльності суб`єктів університету в орієнтованому на дослідження освітньому середовищі / О. Г. Ярошенко // Вища освіта України: теоретичний та науково-практичний часопис. – № 3. – Додаток 1. Інтеграція вищої освіти і науки. Київ, 2015. – С. 286-291.
12. Yang, SC (2003). Reconceptualizing think-aloud methodology refining the encoding and categorizing techniques via contextualized perspectives. Computers in Human Behavior 19: 95–115.

Койчева Т. І., Княжева І. А. Технологія використання дидактичних багатовимірних інструментів у професійній підготовці майбутніх викладачів.

// Наука і освіта.  2017.  №12. 190-195.


DOI:

Тетяна Іванівна Койчева,
доктор педагогічних наук, професор, проректор з наукової роботи,
Ірина Анатоліївна Княжева,
доктор педагогічних наук, професор кафедри дошкільної педагогіки,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранківська, 26, м. Одеса, Україна


ТЕХНОЛОГІЯ ВИКОРИСТАННЯ ДИДАКТИЧНИХ БАГАТОВИМІРНИХ
ІНСТРУМЕНТІВ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ


АНОТАЦІЯ:

Пошук можливостей підвищення ефективності професійної підготовки майбутніх викладачів вищої школи актуалізує використання сучасних педагогічних технологій, дидактичний інструментарій яких сприяє ефективному обробленню значних обсягів інформації. У статті розкрито принципи (розщеплення – об’єднання елементів у систему, координація і полідіалог зовнішнього та внутрішнього планів діяльності, багатовимірність як універсальна характеристика досліджуваних об’єктів і моделей, що їх відображають, що передбачає таке подання інформації, за якого одночасно відбувається ієрархічна, візуальна, просторова, системна органі- зація складових його елементів) і особливості технології використання багатовимірних дидактичних інструментів (як когнітивних способів зберігання і перероблення навчальної інформації та засобів наочності, що дозволяють здійснювати підтримку різних форм пізнавальної діяльності) у професійній підготовці майбутніх викладачів у межах магістратури сучасного педагогічного закладу вищої освіти.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

дидактичні багатовимірні інструменти, технологія, майбутні викладачі, професійна підготовка, заклад вищої освіти.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Вища освіта України – європейський вимір: стан, проблеми, перспективи // Вища школа. – 2008. – № 6. – С. 92–125.
2. Княжева І. А. Теоретико-методологічні засади розвитку методичної культури майбутніх викладачів педагогічних дисциплін в умовах магістратури : [монографія] / І. А. Княжева. – Одеса : ФОП Бондаренко М. О., 2014. – 328 с.
3. Штейнберг В. Э. Дидактические многомерные инструменты. Теория, методика, практика / В. Э. Штейнберг. – М. : Народное образование, 2002. – 304 с.
4. Штейнберг В. Э. Инструментальная дидактика – дидактический дизайн / В. Э. Штейнберг // Педагогический журнал Башкортостана. – 2007. – № 1(8). – С. 76–88.

Halitsan O. A., Foksha O. M., Baliuk A. S. Experimental Programme of Future Teachers’ Pedagogical Facilitation in Terms of Higher Education.

// Наука і освіта.  2017.  №12. 196-201.


DOI:

Ольга Анатоліївна Галіцан,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки,
Олена Михайлівна Фокша,
здобувач кафедри педагогіки,
Анна Сергіївна Балюк,
аспірант кафедри педагогіки, завідувач інформаційно-видавничим центром,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранківська 26, м. Одеса, Україна


ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ПРОГРАМА ФОРМУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ
ФАСИЛІТАЦІЇ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ У ПЕДАГОГІЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ


АНОТАЦІЯ:

У дослідженні висвітлено функціональний зміст феномена «педагогічна фасилітація» та схарактеризовано своєрідність використання сучасним учителем потенціалу педагогічної фасилітації у межах професійно-педагогічної діяльності в школі. Спираючись на результати аналізу наукового фонду з проблеми, дослідницьку увагу зосереджено на показниках сформованості педагогічної фасилітації у студентів-майбутніх учителів, провідними з-поміж яких обрано: емпатійність, фасилятивність, емоційний інтелект, мотивацію на професійно-педагогічну діяльність, педагогічне мислення; обізнаність зі специфікою педагогічного спілкування, потребу у спілкуванні, здатність до самоуправління у спілкуванні, перцептивно-інтерактивну компетентність, невербальну компетентність, позицію у спілкуванні; рефлексивні педагогічні вміння, самооцінку, професійну самосвідомість. Ураховуючи змістове наповнення феномена педагогічної фасилітації та показники її сформованості, було розроблено та реалізовано на практиці експериментальну програму формування педагогічної фасилітації у студентів-майбутніх учителів. Програма передбачала збагачення матеріалу нормативних дисциплін («Педагогіка», «Психологія», «Методика виховної роботи») інформацією про феноменологічні ознаки фасилітації у роботі вчителя, озброєння студентів знаннями щодо сучасних рольових позицій педагога – фасилітатора, едвайзера, тьютора. Практичний бік роботи зі студентами передбачав відпрацювання ними механізмів педагогічної фасилітації – педагогічної підтримки особистісного зростання учнів та педагогічного супроводу їх навчальних досягнень. Ефективність реалізації експериментальної програми перевірено шляхом аналізу динаміки прояву кожного показника до та після проведення роботи зі студентами.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

фасилітація, педагогічна фасилітація, вчитель-фасилітатор, формування, майбутні вчителі, педагогічний університет.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Авдєєва І. М. Інноваційні комунікативні технології в роботі куратора академгрупи: навчальний посібник / І. М. Авдєєва, І. М. Мельникова // К. Професіонал. – 320 с.
2. Альманах психологических тестов. – М. : КСП,1995. – 400 с.
3. Анастази А. Психологическое тестирование : Мастера психологии / Анна Анастази, Сьюзан Урби- на. – 7-е междунар. изд. – СПб. : «ПИТЕР», 2002. – 688 с.
4. Балл Г. О. Психологічні аспекти гуманізації освіти : кн. для вчителя / Георгій Олексійович Балл. – К. – Рівне, 1996. – 128 с.
5. Носова Н.В. Фасилітативна діяльність педагогів як складова гуманізації навчально-виховного процесу / Н.В. Носова // Проблеми сучасної педагогічної освіти. Сер.: Педагогіка і психологія. – Зб. статей: Вип.10. Ч.1. – Ялта: РВВ РВНЗ КГУ, 2006. – С. 285-293.
6. Практикум по общей, экспериментальной и прикладной психологии / [В. Д. Балин, В. К. Гайда, В. К. Гербачевский и др.]; под общ. ред. А.А.Крылова, С. А.Маничева. – [2-е изд., доп. и перераб.]. – СПб. : Питер, 2003. – 560 с.
7. Психологические тесты: в 2 т. / [под ред. А. А. Карелина]. – М. : Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2003. – Т. 1. – 312 с.
8. Райгородский Д. Я. Практическая психодиагностика. Методики и тесты. Учебное пособие / Д. Я. Райгородский. – Самара: Излательский дом «БАХРАХ», 1998 – 672с.
9. Фетискин Н. П. Социально-психологическая диагностика развития личности и малых групп / Н. П. Фетискин, В. В. Козлов, Г.М.Мануйлов. – М. : Изд-во Института Психотерапии, 2002. – 490 с.
10. Allport G. W. The general and the unique in psychological science / G. W. Allport // Journal of Personality. – Vol. 30. – 1962. – С. 405-422.
11. Halitsan O. Innovative pedagogical technologies in a modern high school: facilitation and vitagene pedagogical technologies of teaching and upbringing students / O. Halitsan // Modern tendecies in pedagogical education and science of Ukraine and Israel : the way to integration. – Ariel, 2017. – № 8. – P. 130–136.
12. Halitsan O. Role positions of a modern teacher of high school: tutor, mentor, facilitator, edvisor / O. Halitsan // 8th International Conference Modern Tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration (September, 11–14, 2017) – Р. 8–9
13. Rogers C.R. The interpersonal relationship in the facilitation of learning / C.R. Rogers // Educational Forum. – Vol.XI – №4, 1976. – Р.136-154

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.