Падалка О. І. Зміст фахової підготовки майбутнього вихователя: аксіологічний підхід.

// Наука і освіта.  2017.  №12. 202-207.


DOI:

Ольга Іванівна Падалка,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки і психології
(дошкільної та корекційної) імені проф. Т. І. Поніманської,
Рівненський державний гуманітарний університет,
вул. С. Бандери, 12, м. Рівне, Україна


ЗМІСТ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО
ВИХОВАТЕЛЯ: АКСІОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД


АНОТАЦІЯ:

Для вищої школи залишається актуальною проблема як професійного, так і особистісного розвитку студентів. Значущість цілісного вивчення професійно-особистісного розвитку очевидна: без особистості не може бути професіонала, а без професійного самоствердження – самовдосконаленої особистості. Аспект особистісного розвитку, його змістовий компонент за останні роки неодноразово набував дискусійного характеру. Проте, зрозуміло, що без аксіологічного підходу не обійтися у вирішенні проблеми професійно-особистісного розвитку студентів. У контексті нашого дослідження особливий інтерес становить педагогічна аксіологія, до провідних понять якої належать: освітні, педагогічні та виховні цінності. У статті розглянуто пріоритетні педагогічні цінності як один із основних компонентів професійної культури майбутнього вихователя, що є важливою особистісною характеристикою майбутнього вихователя та умовою його плідної майбутньої діяльності у галузі «Дошкільна освіта», а також показником його професійної майстерності. За результатами експериментального дослідження доведено, що реалізація педагогічних умов забезпечила позитивну динаміку сформованості пріоритетних педагогічних цінностей у майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

цінності, педагогічні цінності, майбутній вихователь, професійна діяльність, професійно-педагогічна підготовка.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Державні стандарти професійної освіти: теорія і методика / С. У. Гончаренко, Н. Г. Ничкало, В. Л. Петренко. – Хмельницький: ТУП, 2002. – 334 с.
2. Дроботенко Ю. Б. Аспектный анализ понятия профессиональной подготовки в педагогическом вузе [электронный ресурс] / Ю.Б. Дроботенко // Современные исследования социальных проблем. – 2015. – Режим доступу: http://cyberleninka.ru/article/n/aspektnyy-analizponyatiya-professionalnoy-podgotovki-vpedagogicheskom-vuze, doi: 10.12731/2218-7405-2015- 12-6
3. Концепція національного виховання : схвалена Всеукр. пед. радою працівників освіти, 30 черв. 1994 р. // Рідна школа – 1995. – № 6. – С. 18 – 25.
4. Концепція підготовки фахівця у галузі дошкільної освіти. – Рівне, 2000. – 25 с.
5. Rokeach M. The Nature of Human Values / M. Rokeach.  New York: Free Press, 1973. – 438 p.
6. Perry R. B. General Theory of Value / R. B. Perry. – New York, 1986. – 232 p.

Bilousov O. S. Employment Opportunities and Useful Skills of Political Science Graduates in The Usa.

// Наука і освіта.  2017.  №12. 207-212.


DOI:

Олександр Сергійович Білоусов,
доктор політичних наук,
професор кафедри правознавства,
Одеський національний політехнічний університет,
проспект Шевченка, 1, м. Одеса, Україна


МОЖЛИВІ СФЕРИ ТА НЕОБХІДНІ НАВИЧКИ ДЛЯ
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ ВИПУСНИКІВ З ПОЛІТИЧНИХ НАУК У США


АНОТАЦІЯ:

Однією зі складових успіху будь-якої професії є можливість подальшого працевлаштування, високого заробітку, кар’єрного росту, соціальних привілеїв тощо. У сучасному світі випускників з вищою освітою в галузі політичних наук завжди дуже високо цінували і поважали. На жаль, Україна не може похвалитися такою популярністю цих спеціальностей, що значною мірою негативно впливає на стан політичної освіти в країні, і як наслідок, призводить до падіння контингенту студентів, які навчаються за такими освітніми програмами в університетах країни. Позитивний досвід інших країн, перш за все США, викликає дослідницький інтерес щодо виявлення основних сфер потенційного працевлаштування випускників з політичних наук, а також вивчення причин високої популярності спеціалістів у галузі політичних наук в кожній із виявлених сфер працевлаштування. Проведене дослідження виявило декілька сфер потенційного працевлаштування, серед яких найвагомішими є державна політика та державне управління, регіональна та місцева влада, некомерційні організації, юриспруденція, бізнес, міжнародна кар’єра, журналістика тощо. Всі вони є актуальними і для сучасної Україні, що значно підвищую вагомість отриманих в ході дослідження результатів з огляду на можливість їх трансляції в практичну площину в умовах України. Оскільки успішне працевлаштування можливо лише в разі відповідності кандидата на посаду основним критеріям роботодавця, то одним із завдань дослідження є виявлення необхідних знань, навичок та здібностей, що сприяють працевлаштуванню випускників з політичних наук за кожною із визначених сфер, а також узагальнення їх у вигляді єдиного списку знань, навичок та вмінь, які у вітчизняній науці відомі як компетентності. Зокрема, було виокремлено п’ять груп навичок (компетентностей), які наразі роблять політичні професії конкурентоздатними на ринку праці: вміння спілкуватися; володіння методами дослідження; аналітичні здібності; навички планування та розвитку. Проведене дослідження підтверджує необхідність ураховувати визначений перелік компетентностей під час розробки навчальних програм для підготовки фахівців у галузі політичних наук в Україні. Це надасть змогу підготувати якісного фахівця, готового до роботи в будь-якій зі сфер політичного життя, деяких сфер юриспруденції та бізнесу, які в результаті підвищать значимість політичної освіти та її здобувачів в Україні.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

політична наука, випускники в галузі політичних наук, працевлаштування, навички.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Careers and the Study of Political Science: a Guide for Undergraduates. - American Political Science Association, 2001. – 84 p.
2. Career Encounters: Political Science [Digital resource]. – Retrieved from: http://www.apsanet.org/pubs
3. FedWorld or Federal Jobs Around the USA [Digital resource]. – Retrieved from: http://www.fedworld.gov/jobs/jobsearch.html
4. International City/County management Association [Digital resource]. – Retrieved from: http://www.icma.org
5. Studying in Washington: a Guide to Academic Internships in the Nation’s Capital [Digital resource]. - Retrieved from: http://www.twc.edu/about/resources
6. Shelly M. Feasles. A Guide to Educational Systems Around the World / Shelly M. Feasles. - Washington: NAFSA, 2005. – 416 p.
7. The National Association for Law Placement [Digital resource]. – Retrieved from: http://www.nalp.org

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.