Майстренко Т. М. Особистісні цінності у регуляції навчальної діяльності студентів.

// Наука і освіта. 2016. №5. –218-222.

Тетяна Миколаївна Майстренко,
старший викладач кафедри соціальної та практичної психології,
Житомирський державний університет імені Івана Франка,
вул. Велика Бердичівська, 40, м. Житомир, Україна



ОСОБИСТІСНІ ЦІННОСТІ У РЕГУЛЯЦІЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ


АНОТАЦІЯ:

У статті розглядаються результати дослідження особистісно-ціннісного компоненту рефлексії здібно- стей студентів з різними рівнями ціннісної регуляції. Особистісні цінності є важливим чинником регуляції. Спільною для усіх студентів є важлива роль морально-етичних цінностей у процесі регуляції. Комунікативні якості як значимі виокремлюють студенти усіх рівнів, крім суб’єктно-ціннісного. Значимість морально- вольових цінностей знижується на вищих рівнях регуляції. Натомість відмічається зростання ролі діяльнісних цінностей, що може свідчити про професійний розвиток студентів.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

регуляція, рефлексія, особистісні цінності, цінності, ціннісна регуляція навчальної діяльності.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:


ЛІТЕРАТУРА:

1. Здібності, творчість, обдарованість: теорія, методика, результати досліджень / За ред. В.О.Моляко, О.Л.Музики. – Житомир: Вид-во Рута, 2006. – 320с.
2. Карпенко З.С. Аксіопсихологія особистості / З.С. Карпенко. – К.: ТОВ «Міжнар. фін.агенція», 1998. – 216 с.
3. Леонтьев Д.А. Психология смысла: Природа, строение и динамика смысловой реальности / Д. А. Леон- тьев. – 2-е изд., испр. – М.: Смысл, 2003. – 486 с.
4. Майстренко Т.М. Рівні ціннісної регуляції навчальної діяльності студентів в умовах кредитно- модульної системи навчання / Т.М. Майстренко // Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України. – К: Видавництво «Фенікс», 2012. –Т. ХІІ. Психологія творчості. – Випуск 14. – С.135-143.
5. Музика О.Л. Здібності у системі ціннісної ре- гуляції розвитку творчо обдарованої особистості / О. Л. Музика // Актуальні проблеми психології: Про- блеми психології творчості: Збірник наукових праць / За ред. В.О.Моляко. – Т.12. – Вип. 5. – Ч.І. – Жито- мир: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка, 2008. – С.49-55.
6. Пов’якель Н.І. Професіогенез мислення пси- холога-практика в системі вищої школи: [монографія] / Н. І. Пов’якель. – Вид. 2, випр. і доп. – К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2008. – 298 с.
7. Психологія особистості: Словник-довідник / За редакцією П.П. Горностая, Т.М. Титаренко. – К.: Рута, 2001. – 320 с.
8. Радчук Г. Аксіопсихологія вищої школи. Мо- нографія / Г. Радчук. – Тернопіль: ТНПУ, 2009. – 415 с.

Мачушник О. Л. Пізнавальна активність як важлива складова професійної підготовки психологів.

// Наука і освіта. 2016. №5. –223-228.

Олена Леонідівна Мачушник,
асистент кафедри загальної, вікової та педагогічної психології,
Житомирський державний університет імені Івана Франка,
вул. Велика Бердичівська, 40, м. Житомир, Україна



ПІЗНАВАЛЬНА АКТИВНІСТЬ ЯК ВАЖЛИВА СКЛАДОВА
ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ПСИХОЛОГІВ


АНОТАЦІЯ:

Стаття присвячена розглядові пізнавальної активності як одного із важливих понять у психолого- педагогічній науці. Проаналізовано підходи різних дослідників до визначення понять «пізнавальна активність» та «активність» як родового по відношенню до нього. Розглянуто запропоновані вченими різноманітних нау- кових напрямків підходи до визначення типів, видів пізнавальної активності, їх критеріїв та показників. У ході дослідження пізнавальної активності студентів-психологів уточнена структура пізнавальної активності, її компоненти та рівні.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

активність, пізнавальна активність, типи, види, компоненти, критерії, рівні та показники пізнавальної активності.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:


ЛІТЕРАТУРА:

1. Мар’яненко Л. В. Особливості структурної ор- ганізації пізнавальної активності учнів / Л. В. Мар’яненко // Педагогіка і психологія. – 1997. – № 1 (14). – С. 14-23.
2. Мар’яненко Л. В. Психологічні умови форму- вання пізнавальної активності слабковстигаючих ста- ршокласників: дис. … канд. психол. наук: 19.00.07 / Л. В. Мар’яненко. – К.: НДІ психології, 1992. – 201 с.
3. Матюшкин А. М. Психологическая структура, динамика и развитие познавательной активности / А. М. Матюшкин // Вопросы психологии. – 1982. – № 4. – С. 5-17.
4. Щукина Г. И. Активизация познавательной дея- тельности учащихся в учебном процессе / Г. И. Щу- кина // Учеб. пособие. – М.: Просвещение, 1979. – 160 с. 5. Якиманская И. С. Принцип активности в педаго- гической психологии / И. С. Якиманская // Вопросы психологии. – 1989. – № 6. – С. 5-13.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.