Бондаренко О. В., Клищук А. С. Ритмопластическая гимнастика как средство развития гибкости студентов

// Наука і освіта.  2016.  №4. – 117-120.

Ольга Вадимівна Бондаренко,
кандидат біологічних наук, викладач кафедри гімнастики,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранківська, 26, м Одеса, Україна
Альона Сергіївна Кліщук,
студентка 2 курсу 2 групи факультету фізичної реабілітації,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Фонтанська дорога, 4, м. Одеса, Україна
 


РИТМОПЛАСТИЧНА ГІМНАСТИКА ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ГНУЧКОСТІ СТУДЕНТІВ


АНОТАЦІЯ:

Розвиток рухових якостей у процесі фізичного виховання може бути більш успішним за умови обґрунтованого застосування сучасних форм, засобів і методів, а також інтенсифікації фізичних навантажень, які вимагають посиленої роботи всіх фізіологічних систем. Розробки нових методик, які синтезують знання з біомеханіки і оздоровчої гімнастики, дають можливість більш ефективно розвивати рухові якості, підвищувати рівень фізичного здоров'я, поглибити знання про можливості організму. Гнучкість розглядається фахівцями як один з важливих засобів оздоровлення, гармонійного фізичного розвитку. Виховання гнучкості має особливе значення в цілому для виховання рухових якостей і фізичного стану людей, оскільки вона обмежена досить жорсткими віковими рамками. Таким чином, виховання гнучкості в учнів залишається однією з актуальних проблем фізичної культури і спорту. Метою педагогічного дослідження було теоретичне обґрунтування ефективності застосування вправ ритмопластичної гімнастики для розвитку гнучкості студентів. Розроблено програму занять ритмо- пластичною гімнастикою і методику диференційованого впливу на м'язову систему студентів за допомогою комплексів спеціальних вправ, що позитивно позначаються на рівні рухової підготовленості учнів. Визначено рівень розвитку гнучкості у студентів, зміст і методику занять ритмопластичною гімнастикою. В результаті проведеного дослідження та аналізу отриманих даних можна зробити висновок, що цілеспрямовані регулярні заняття ритмопластичною гімнастикою і спеціально підібрані комплекси загально розвиваючих вправ позитивно впливають на організм тих що займаються. Вони викликають при цьому позитивні зміни в показниках рівня розвитку гнучкості. Цілеспрямований педагогічний процес, спрямований на розвиток рухових якостей студенток підвищує мотивацію до занять, сприяє підвищення фізичної підготовленості, рівня розвитку рухових якостей і фізичного здоров'я. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

ритмопластична гімнастика, фізичний розвиток студентів, гнучкість.   


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Бубновский С. М., Бобков Г. А. Анатомо- физиологические основы кинезитерапии / С. М. Бубновский, Г. А. Бобков. – М.: Астерия-центр, 2008. – 320 с.
2. Голова Е. В. Методика занятий ритмопластической гимнастикой для студентов вузов и колледжей / Е. В. Голова // Учебно-методическое пособие для дополнительных занятий по физической культуре преподавателям  педвузов  и  колледжей.  Сборник  программ  комплекса  мероприятий,  направленных  на оздоровление контингента обучающихся в учреждениях профессионального образования. – М.: МЦПФВ, 2008. – С. 71-165.
3. Голова Е. В. Ритмопластическая гимнастика//Учебно-методическое пособие для дополнительных занятий в школе преподавателям и студентам педвузов и колледжей / Е. В. Голова. – М.: МГПУ, 2009. – 188 с.
4. Голова Е.В., Рощин Е.С. Корригирующая гимнастика. Учебно-методическое пособие для преподавателей и студентов педвузов и колледжей / Е. В. Голова, Е. С. Рощин. – М.: МГПУ, 2011. –180 с.
5. Упражнения для развития силы и гибкости. Учебно-методическое пособие для преподавателей и студентов педвузов и колледжей. – М.: МГПУ, 2013. – 120 с.
 

Дроздова К. В. Формування ціннісного ставлення до здорового способу життя у молодших школярів

// Наука і освіта.  2016.  №4. – 120-125.

Катерина Валеріївна Дроздова,
кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри теорії і
методики фізичного виховання, лікувальної фізкультури та спортивної медицини,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Фонтанська дорога, 4, м. Одеса, Україна
 


ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНОГО СТАВЛЕННЯ ДО ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ


АНОТАЦІЯ:

Одним із головних завдань підготовки у вищій школі майбутніх учителів фізичного виховання є формування у них позитивного ставлення до власного здоров’я і здоров’я молодших школярів як найвищої загальнолюдської цінності, спрямування на здобуття відповідних знань, умінь та навичок, а також формування їхньої готовності до організації навчально-виховного процесу з упровадженням інноваційних здоров’я збережувальних методик, що передбачають формування й розвиток у дітей здоров’я збережувальних навичок і вмінь, дотримання ними здорового образу життя.  


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

фізичне виховання, майбутні вчителі, молодші школярі, фізичне здоров’я, психічне здоров’я.   


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Брехман И. И. Валеология – наука о здоровье / И. И. Брехман – [2-е изд., доп., перераб]. – М.: ФиС, 1990. – 208 с.
2. Законодавчі акти України з питань освіти / Верховна Рада України. Комітет з питань науки і освіти: Офіц.вид. – К.: Парламентське вид-во, 2004. – 404 с.
3. Кондрашова Л. В. Методика подготовки будущего учителя к педагогическому взаимодействию с учениками / Л. В. Кондрашова. – М.: Прометей, 1990. – 150 с. 4. Кузьмина Н. В. Методы системного педагогического исследования / Н. В. Кузьмина. – Л.: ЛГУ, 1980. – 182 с.
5. Носко М. О. Вплив занять з фізичної культури на стан здоров’я та фізичну підготовленість студентської молоді / Носко М. О., Кривенко А. П. // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту: зб. наук. пр. під ред. Єрмакова С. С. – Харків: ХХПІ, 2000. – №22. – С. 14-18. 
6. Трофанова М. Виховання молодших школярів у системі позанавчальної діяльності / М. Трофанова // Рідна школа. – 2000. – № 9. – С. 44-45.
7. Фіцула М. М. Педагогіка: [навчальний посібник для студентів вищих педагогічних закладів освіти] / М. М. Фіцула. – К.: Видавничий центр «Академія», 2002. – 548 с. (Альма-матер).
 
 

Ігнатенко С. О. Формування мотивації студентів до самостійних занять фізичною культурою

// Наука і освіта.  2016.  №4. – 125-130.

Сузанна Олександрівна Ігнатенко,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії методики фізичного виховання,
лікувальної фізкультури та спортивної медицини,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Фонтанська дорога, 4, м. Одеса, Україна
 


ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ СТУДЕНТІВ ДО САМОСТІЙНИХ ЗАНЯТЬ ФІЗИЧНОЮ КУЛЬТУРОЮ


АНОТАЦІЯ:

У статті розглядається процес формування мотивації студентів до самостійних занять фізичною культурою, які є могутнім стимулом залученням молоді до здорового способу життя та формують культуру здоров’я особистості. Для розвитку мотивації до занять фізичними вправами і дотримання здорового способу життя є спрямованість системи університетського виховання і освіти, направленої на активізацію мотиваційних інтересів студентської молоді. Розкривається значимість самостійності оздоровчих занять атлетичною гімнастикою у підвищенні рівня соматичного здоров’я студентів. Запропоновано методику формування мотивації до фізкультурно-спортивної діяльності на прикладі занять атлетичною гімнастикою.  


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

студентська молодь, мотивація, самостійні заняття, атлетична гімнастика.   


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1.Апанасенко Г. Л. Проблемы управления здоровьем человека // наука в олимп.спорте. Спец. Вы- пуск 1/ Г. Л. Апанасенко. – С. 56-60.
2.Афанасенко Е. А. Формирование мотивационно-ценностного отношения к физической культуре у студентов специальной медицинской группы: автореферат. дис. канд. пед. наук. / Е. А. Афанасенко. – Мо- сква. – 2006. – 25 с.
3.Бодюков Е. В. Научно-методические основы атлетической гимнастики оздоровительной направленности. Монография / Е. В. Бодюков. – Барнаул: АмГТУ, 2006. – 182 с.
4.Губенко О. В. Психологічні особливості популяризації здорового способу життя у вищих навчальних закладах // Практична психологія і соціальні роботи. – 2009. – №11. – С. 35.
5.Дикань Н. В. Менеджмент: нав. посібник / Н. В. Дикань, І. І. Борисенко. – К.: Знання, 2008. – 389 с.
6.Ильин Е. П. Мотивация и мотивы / Е. П. Ильин. – СПБ.: Питер, 2006. – 508 с.
7.Калачев Г. А. Физиология мышечной деятельности и спорта.: Учеб. Пособие / Г. А. Калачев. – Барнаул, 2004. – 226 с.
8.Круцевич Т. Ю. Методы исследования индивидуального здоровья детей и подростков в процессе физического воспитания / Т. Ю. Круцевич. – К.: Олімпійська література, 1999. – 168 с.
9.Крушельницька Я. В. Фізіологія і психологія праці.: Підручник / Я. В. Крушельницька. – Київ, 2003. – 367 с.
10. Леонтьев А. Н. Потребности, мотивы, эмоции / А. Н. Леонтьев. – М., 1971. – 196 с.
  
 

Лутовинов Ю. А. Зависимость физического развития от физической подготовленности в подготовительном периоде годичного макроцикла юных тяжелоатлетов

// Наука і освіта.  2016.  №4. – 131-135.

Юрій Анатолійович Лутовінов,
керівник фізичного виховання,
Луганський коледж технологій машинобудування,
вул. Фрунзе, 109, м. Луганськ, Україна
 


ЗАЛЕЖНІСТЬ ФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ ВІД ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ У ПІДГОТОВЧОМУ ПЕРІОДІ РІЧНОГО МАКРОЦИКЛУ ЮНИХ ВАЖКОАТЛЕТІВ


АНОТАЦІЯ:

Інтенсивні заняття зі штангою сприяють прояву максимальних зусиль за рахунок зміцнення здоров’я, розвитку сили та активної маси тіла. Підготовка юних важкоатлетів має велике значення, оскільки 14-15-річні спортсмени переходять у спорт вищих досягнень. Аналіз наукової та методичної літератури свідчить, що фахівцями вивчалися показники фізичного розвитку та рівня фізичної підготовленості, але у роботах не знайшлося детального порівняння. Мета статті – дослідити показники фізичного розвитку та рівня фізичної підготовленості у підготовчому періоді річного макроциклу юних важкоатлетів різних груп вагових категорій. Нами вивчались показники фізичного розвитку та рівня фізичної підготовленості юних важкоатлетів. Розглянуто рівень фізичної підготовленості в залежності від фізичного розвитку юних важкоатлетів різних груп вагових категорій. У дослідженні брали участь 36 юних важкоатлетів віком від 14 до 15 років. Усі юні важкоатлети були розподілені на групи вагових категорій: І – 38–44 кг, ІІ – 45–55, ІІІ – 56–65 кг. Установлено, що різниця між силою лівої та правої кистей усіх груп вагових категорій складає 6,4%; показники динамометрії станової юних важкоатлетів збільшується з підвищенням груп вагових категорій – 42,4% (p<0,05) і 11,2% (p<0,05). Встановлена залежність показників фізичного розвитку та рівня фізичної підготовленості юних важкоатлетів різних груп вагових категорій. Здійснено аналіз показників фізичного розвитку та фізичної підготовленості юних важкоатлетів різних груп вагових категорій, в результаті якого встановлено, що найбільший взаємозв’язок між цими показниками складає: r – 0,71 и r – 0,73. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

юні важкоатлети, фізичний розвиток, фізична підготовленість, показники.   


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Дворкин Л.С. Подготовка юного тяжелоатлета: учебное пособие / Л. С. Дворкин. – М.: Советский спорт, 2006 – 396 с.
2. Прирост показателей физического развития и уровня физической подготовленности юных тяжелоатлетов: Физическое воспитание студентов / Ю. А. Лутовинов, В. Г. Олешко, В. Н. Лысенко, К. В. Ткаченко. – Харків: ХДАДМ (ХХПІ). – 2012, № 5. – С. 59-63.
3. Медведев А. С. Система многолетней тренировки в тяжелой атлетике: учебное пособие для тренеров / А. С. Медведев. – М.: «Физкультура и спорт», 1986. – 272 с.
4. Олешко В. Г. Силові види спорту: навчальний посібник / В. Г. Олешко. – К.: Олімпійська література, 1999. – 288 с.
5. Олешко В. Г. Підготовка спортсменів у силових видах спорту: навчальний посібник / В. Г. Олешко. – Київ: ДІА, 2011 – 444 с.
6. Платонов В. Н. Система подготовки спортсменов в олимпийском спорте. Общая теория и еѐ практические приложения / В. Н. Платонов. – Киев: Олимпийская литература, 2004 – 808 с.
  
 

Рой С. Д. Індивідуальні освітні траєкторії як засіб підвищення інформаційної культури майбутніх учителів

// Наука і освіта.  2016.  №4. – 59-64.

Софія Дмитрівна Рой,
аспірант кафедри педагогіки,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранківська, 26, м. Одеса, Україна
 


ІНДИВІДУАЛЬНІ ОСВІТНІ ТРАЄКТОРІЇ ЯК ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ


АНОТАЦІЯ:

У статті розглянуто сутність понять «інформаційна культура особистості» та «індивідуальна освітня траєкторія». Під інформаційною культурою фахівця розуміємо інтегральне особистісне утворення, що містить знання, вміння та навички щодо володіння сучасними інформаційними технологіями. Індивідуальну освітню траєкторію трактуємо як вид індивідуалізації та диференціації навчання, що проявляється у виборі студентом змісту, цілей, методів і засобів навчання відповідно до його інтересів, здібностей та мотивацій, яка реалізується у співробітництві з викладачем. Окреслено шляхи підвищення інформаційної культури майбутніх учителів за допомогою індивідуальних освітніх траєкторій у процесі вивчення іноземної мови.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

інформаційна культура, індивідуальна освітня траєкторія, індивідуальний освітній маршрут, індивідуальна освітня програма, майбутні вчителі.  


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Антонченко М. О. Інформаційна культура як складова загальнолюдської культури / М. О. Антонченко // Комп’ютерні технології навчання. – 2004. – Вип. 9. – С 234-241.
2. Боброва Н. В. Проектирование индивидуальных образовательных траекторий студентов учреждений среднего профессионального образования на основе электронного учебника : автореф. дис. на соискание уч. степени кан. пед. наук : спец. 13.00.08 «Теория и методика профессионального образования» / Н. В. Боброва. – Калуга, 2011. – 24 с.
3. Ерыкова В. Г. Формирование индивидуальной образовательной траектории подготовки бакалавров информатики : автореф. дис на соискание уч. степени канд. пед. наук : спец. 13.00.08 «Теория и методика профессионального образования» / В. Г. Ерыкова. – Москва, 2008. – 25 с.
4. Зверева Н. Г. Проектирование индивидуальных образовательных маршрутов студентов педвуза на основе комплексной психолого-педагогической диагностики : автореф. дис на соискание уч. степени канд. пед. наук : спец. 13.00.08 «Теория и методика профессионального образования» / Н. Г. Зверева. – Шуя, 2007. – 24 с. 
5. Левшин М. М. Педагогічна сутність поняття «інформаційна культура особистості» / М. М. Левшин // Вища освіта України. – 2002. – № 3. – С. 67–74.
6. Рогов Е. И. Настольная книга практического психолога: Учеб. пособие: в 2 кн. Кн. 2 : Работа психолога со взрослыми. Коррекционные приемы и упражнения / Е. И. Рогов. М. : Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 1999. – 480 с.
7. Семенюк Е. Л. Інформаційна культура суспільства і прогресс інформатики / Е. Л. Семенюк // НТІ. – Сер. 1. – 1994. – № 7. – С. 3.
 

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.