Лутовинов Ю. А. Объем тренировочной нагрузки по характеру работы в подготовительном периоде годичного макроцикла юных тяжелоатлетов

// Наука і освіта.  2016.  №4. – 135-138.

Юрій Анатолійович Лутовінов,
керівник фізичного виховання,
Луганський коледж технологій машинобудування,
вул. Фрунзе, 109, м. Луганськ, Україна
 


ОБСЯГ ТРЕНУВАЛЬНОГО НАВАНТАЖЕННЯ ЗА ХАРАКТЕРОМ РАБОТИ У ПІДГОТОВЧОМУ ПЕРІОДІ РІЧНОГО МАКРОЦИКЛУ ЮНИХ ВАЖКОАТЛЕТІВ


АНОТАЦІЯ:

Стаття присвячена питанням теорії і практики тренувального процесу юних важкоатлетів різних груп вагових категорій з урахуванням співвідношення засобів загальної та спеціальної спрямованості. У роботі визначено теоретичні засади та практичний стан проблеми загальної та спеціальної підготовки у юних важкоатлетів. У досліджені взяли участь 36 спортсменів віком від 14 до 15 років. Аналізується співвідношення засобів загальної та спеціальної підготовки у різних групах юних важкоатлетів з іншими важкоатлетами і школярами. Запропоновано розподіл вправ за характером роботи для трьох груп юних важкоатлетів. Розглянуто показники тренувального навантаження за характером роботи юних важкоатлетів різних груп вагових категорій у підготовчому періоді річного макроциклу. Обґрунтовано та визначено сутність і структуру використання співвідношення засобів загальної та спеціальної підготовки юних важкоатлетів різних груп вагових категорій у підготовчому періоді річного макроциклу в загальному обсязі річної роботи. У статті також розглянуто взаємозв’язок максимальних досягнень у ривку і поштовху з присіданнями зі штангою на плечах і грудях, підйому штанги на груди напівприсідом у юних важкоатлетів різних груп вагових категорій. Розроблено програму тренувального процесу підготовчого періоду юних важкоатлетів різних груп вагових категорій залежно від типу мезоциклу, представлено тренувальні програми юних важкоатлетів у мезоциклах підготовчого періоду річного макроциклу. Експериментально перевірено ефективність застосування засобів загальної та спеціальної спрямованості у мезоциклах підготовчого періоду різних типів. Установлено, що розподіл показників обсягу тренувального навантаження за характером роботи мають свої особливості: швидкісних вправ – 68,0% (p<0,05), швидкісно-силових – 29,6% (p<0,05), силових – 2,4% (p<0,05). Виявлені у роботі закономірності можуть використовуватися для підвищення ефективності тренувального процесу юних важкоатлетів різних груп вагових категорій шляхом оптимізації засобів ЗФП та СФП із урахуванням показників поточного контролю юних спортсменів. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

тренувальний процес, юні важкоатлети, засоби фізичної підготовки, швидкісні, швидкісно- силові та силові вправи, підготовчий період, тренувальне навантаження.   


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Дворкин Л. С. Тяжѐлая атлетика: учебник для вузов / Л. С. Дворкин. – М. : Советский спорт, 2005. – 600 с.
2. Дворкин Л. С. Подготовка юного тяжелоатлета: Учебное пособие / Л. С. Дворкин. – Москва, Советский спорт, 2006 – 396 с.
3. Лутовінов Ю. А. Оптимізація ефективності тренувальної роботи у підготовчому періоді річного макроциклу юних важкоатлетів різних груп вагових категорій/ Ю. А. Лутовінов. – Наука и образование, № 4/СХХХІІІ, 2015. – С. 108-112.
4. Медведев А. С. Система многолетней тренировки в тяжелой атлетике: учебное пособие для тренеров / А. С. Медведев. – М.: «Физкультура и спорт», 1986. – 272 с.
5. Олешко В. Г. Підготовка спортсменів у силових видах спорту: навчальний посібник / В. Г. Олешко. – К.: ДІА, 2011 – 444 с.
6. Платонов В. Н. Система подготовки спортсменов в олимпийском спорте: Общая теория и ее практические приложения / В. Н. Платонов. – К.: Олимпийская литература, 2004 – 808 с.
  
 

Луценко Л. С., Бодренкова І. О., Мошенська Т. В. Функціональне тренування з жінками першого зрілого віку, які займаються аеробікою

// Наука і освіта.  2016.  №4. – 139-144.

Лариса Сергіївна Луценко,
кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент, завідувач кафедри фізичного виховання №2,
Інна Олексіївна Бодренкова,
кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент,
Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого,
вул. Пушкінська, 77, м. Харків, Україна
Тетяна Валеріївна Мошенська,
старший викладач, Харківська державна академія фізичної культури,
вул. Клочківська, 99, м. Харків, Україна
 


ФУНКЦІОНАЛЬНЕ ТРЕНУВАННЯ З ЖІНКАМИ ПЕРШОГО ЗРІЛОГО ВІКУ, ЯКІ ЗАЙМАЮТЬСЯ АЕРОБІКОЮ


АНОТАЦІЯ:

У статті описується розроблена нами методика функціонального тренування на основі методу кругового тренування. Для досягнення мети педагогічного експерименту було запропоновано у першій половині основної частини заняття аеробікою комбінувати силові та аеробні вправи, тобто застосовувати кругове тренування, спрямоване на комплексний розвиток загальної та силової витривалості. У другій половині основної частини вправи виконуються тільки на підлозі; збільшується час для проведення завершального розтягування «stretching».  


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

аеробіка, функціональне тренування, жінки першого зрілого віку.   


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1.Беляк Ю. Функціональне тренування – засіб підвищення рівня рухової підготовленості людини / Ю. Беляк, Н. Опришко // Слобожанський науково- спортивний вісник. – 2009. – № 3. – С. 58 – 61.
2.Круцевич Т. Ю. Управління процесом фізичного виховання // Теорія і методика фізичного виховання: підруч. [для студ. вищ. навч. закл. фіз. виховання і спорту] / Т. Ю. Круцевич, В. В. Петровський. – К. : Олімпійська література, 2008. – Т. 1, гл. 12. – С. 320 – 379.
3.Лисицкая Т. С. Аэробика. Теория и методика / Т. С. Лисицкая, Л. В. Сиднева. – М. : Федерация аэробики России, 2002. – Т. 1 – 232 с.
4.Луценко Д. Ю. Разработка комплексов упражнений индивидуальной направленности в фитнесе и их влияние на улучшение физического состояния женщин / Д. Ю. Луценко // Физическое воспитание студентов творческих специальностей : сб. науч. тр. / под ред. С. С. Ермакова. – Х., 2002. – № 7. – С. 40-50.
5.Мороз О. О. Спортивно-оздоровча аеробіка і шейпінг: метод. вказівки / О. О. Мороз, Л. В. Чорнокоза. – Чернівці : Рута, 2000. – 31 с.
6.Романенко В. А. Диагностика двигательных способностей / В. А. Романенко. – Донецк : ДонНУ, 2005. – 290 с.
7.Сергієнко Л. П. Комплексне тестування рухових здібностей людини / Л. П. Сергієнко. – Миколаїв : УДМТУ, 2001. – 360 с.
8.Функциональный тренинг – фитнес– тренировки по-новому [Электронный ресурс] // Здоровье и красота через движение. – Режим доступа : http: www.sport-4 health.com/funk-trening
  
 

Небож В. Т. Основи теорії та практики розвитку швидкісно-силових якостей у спортивній підготовці легкоатлетів-метальників

// Наука і освіта.  2016.  №4. – 145-148.

Віталій Трохимович Небож,
старший викладач кафедри теорії та методики фізичної культури та спортивних дисциплін,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Фонтанська дорога, 4, м. Одеса, Україна
 


ОСНОВИ ТЕОРІЇ ТА ПРАКТИКИ РОЗВИТКУ ШВИДКІСНО-СИЛОВИХ ЯКОСТЕЙ У СПОРТИВНІЙ ПІДГОТОВЦІ ЛЕГКОАТЛЕТІВ-МЕТАЛЬНИКІВ


АНОТАЦІЯ:

У статті розглянуто засоби і методи використання комплексних програм фізичних вправ зі швидкісно- силової підготовки легкоатлетів-метальників на етапі спортивного вдосконалення. Аналіз праць фахівців цієї галузі показав, що раціональне використання різноманітних засобів та методів фізичного виховання дає змогу значно поліпшити результати.  


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

легкоатлети-метальники, тренування, спортивна підготовка, швидкісно-силові вправи.   


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Гогін О. В. Легка атлетика: курс лекцій / О. В. Гогін – Харк. держ пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. – Харків : ОВС, 2001. – 112 с.
2. Жилкин А. И. Легкая атлетика: учебное пособие для студентов высших учебных заведений / Жилкин А. И., Кузьмин В. С., Сидорчук Е. В. – М. : Изд. центр «Академія», 2008. – 464 с.
3. Коробченко В. В. Легка атлетика / В. В. Коробченко – К.: Вища школа, 1977. – С. 52-53.
4. Оганджанов А.Л. Управление подготовкой квалифицированных легкоатлетов-прыгунов / А. Л. Оганджанов – Монография – изд. Физическая культура, 2005. – 200 с.
5. Партнов В. П. Прыжок в высоту / В. П Партнов – М. : Издательство физкультура и спорт, 1979. – 59 с.
6. Попов В.Б. Система специальных упражнений в подготовке легкоатлетов / В.Б. Попов – изд. Олимпия Пресс. – 2006. – 224 с.
  
 

Никифорова Л. А. Професійна культура майбутніх учителів фізичного виховання

// Наука і освіта.  2016.  №4. – 149-154.

Лілія Анатоліївна Никифорова,
старший викладач кафедри теорії і методики фізичного виховання,
лікувальної фізкультури та спортивної медицини,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Фонтанська дорога, 4, м. Одеса, Україна
 


ПРОФЕСІЙНА КУЛЬТУРА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ 


АНОТАЦІЯ:

У статті розкривається значення та роль формування професійної культури майбутніх учителів фізичного виховання у процесі фахової підготовки; аналізується використання культурологічного підходу у вдосконаленні професійної фізкультурної освіти та формуванні професійних якостей майбутніх учителів фізичного виховання в умовах наближених до педагогічної діяльності. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

підготовка майбутніх учителів фізичного виховання, культурологічний підхід, професійна культура, фахова самореалізація, професійна фізкультурна освіта.   


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Закович М. М. Культурологія : українська та зарубіжна культура : [навчальний посібник] / М. М. Закович. – Київ : Знання. – 2007.
2. Костенко О. М. Культура і закон – у протидії злу / О. М. Костенко. – Київ : Атіка, 2008. – 352 с.
3. Крылова Н. Б. Формирование культуры бу- дущего специалиста / Н. Б. Крылова. – М. : Высшая школа, 1990. – 142 с.
4. Осипова Т. Ю. Формування професійно орієнтованої особистості майбутнього вчителя: – дис. на здобуття наукового ступеня канд. пед. наук / Т. Ю. Осипова. – Одеса, 2001. – 248 с.
5. Пальшкова І. О. Культурологічний підхід до формування особистості майбутнього вчителя в педагогіці вищої школи / І. О. Пальшкова // Вісник черкаського університету. – Вип. 142. Черкаси, 2009. – С. 99- 104.
6. Радул В. В., Кравцов В. О., Михайліченко М. В. Основи професійного становлення особистості сучасного вчителя : [навчальний посібник] / В. В. Радул, В. О. Кравцов, М. В. Михайліченко. – Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2007. – 252 с.
7. Чайка В. М. Саморегуляція педагогічної діяльності як засіб формування професійної культури майбутнього вчителя / В. М. Чайка // Формування професійної культури вчителя в контексті інтеграції України в Європейський освітній простір. Матеріали регіонального науково-практичного семінару за ред. проф. Терещука Г. В. – Тернопіль : Вид-во ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2007. –177 с.
8. Чернокозов И. И. Профессиональная этика учителя / И. И. Чернокозов. – К. : Радянська школа, 1988. – 224 с
  
 

Осипенко Е. В. Морфометрическая характеристика учащихся i ступени образования г. Гомеля

// Наука і освіта.  2016.  №4. – 155-162.

Євген Владиславович Осипенко,
кандидат педагогічних наук, старший викладач
кафедри теорії та методики фізичної культури,
Гомельський державний університет імені Ф. Скорини,
вул. Радянська, 104, м. Гомель, Білорусь
 


ОЦІНКА ФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ УЧНІВ I СТУПЕНЯ ОСВІТИ М. ГОМЕЛЯ


АНОТАЦІЯ:

Статтю присвячено вивченню показників фізичного розвитку учнів I ступеня освіти м. Гомеля. Нами встановлено, що процес росту дитячого організму є нерівномірним і хвилеподібним. У обстежених школярів підтверджуються загальнобіологічні закономірності збільшення основних антропометричних показників. У дівчаток 7-8 років констатовано більш раннє настання стрибка росту. Маса тіла у хлопчиків віком 7-8 років варіює в діапазоні від 24,3 кг до 25,8 кг, абсолютне значення приросту за рік склало 1,5 кг; у дівчаток віком 7-8 років – від 24,6 до 27,5 кг, абсолютне значення – 2,9 кг. Це свідчить про більшу масу тіла дівчат і про її більш значне збільшення протягом року, ніж у хлопчиків. Отримані дані несуттєво відрізняються від даних, наявних у літературних джерелах. Щодо довжини тіла, у хлопчиків віком 7-8 років вона варіює в діапазоні від 123,6 до 128,0 см, абсолютне значення приросту за рік склало 4,4 см; у дівчаток – від 122,4 до 128,5 см, абсолютне значення – 6,0 см. Дані, отримані нами, свідчать про більшу довжину тіла дівчаток і про її більш значне збільшенні протягом року, ніж у хлопчиків; при цьому вони незначно відхилені від даних, що є наявними в літературних джерелах. Показники гармонійності статури показали, що 52% дітей мають гармонійну статуру, 30% – дисгармонійну, з них 15% мають дефіцит маси тіла та 15% – зайву  вагу, а  18 %  мають різко дисгармонійну статуру та потребують корекції досліджуваних показників за допомогою фізкультурно-оздоровчих заходів. Проведене дослідження допомагає виявити необхідність проведення корекції з дітьми 7-8 років. Під корекцією нами розуміється комплекс заходів оздоровчого, загальнозміцнюючого та розвиваючого впливу за допомогою спеціально підібраних систем фізичних вправ, що впливають на формування опорно-рухового апарату, усунення функціональної недостатності та підвищення рівня фізичної підготовленості учнів. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

учні, хлопчики, дівчатка, фізичний розвиток, установи загальної середньої освіти, показники.   


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Агаджанян Н. А. Экологическая физиология / Н. А. Агаджанян, А. Г. Марачев, Г. А. Бобков. – М. : Крук, 1998. – 416 с.
2. Букина Л. Г. Соматотип и показатели соматического здоровья девочек-подростков / Л. Г. Букина, Н. Н. Тятенкова // Ярославский педагогический вестник. – №2, 2012. – Т. III (Естественные науки). – С. 124-128.
3. Демидко Н. Н. Особенности состояния сердечно-сосудистой системы подростков в городах с разным уровнем промышленного загрязнения / Н. Н. Демидко и др. // Экология человека. – №7, 2011. – С. 27-33.
4. Нагаева Т. А. Физическое развитие детей и подростков: учебное пособие / Т. А. Нагаева, Н. И. Басарева, Д. А. Понамарева. – Томск : СибГМУ, 2011. − 101 с. 5. Поляшова Н. В. Адаптационный потенциал младших школьников и его взаимосвязь с параметрами физического развития / Н. В. Поляшова, А. Г. Соловьев, И. А. Новикова // Экология человека. – №2, 2008. – С. 34-38.
  
 

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.