Осипенко Е. В. Оценка эффективности авторской программы физкультурно-оздоровительных занятий с учащимися I ступени образования в группах продленного дня

// Наука і освіта.  2016.  №4. – 162-169.

Євген Владиславович Осипенко,
кандидат педагогічних наук, старший викладач
кафедри теорії та методики фізичної культури,
Гомельський державний університет імені Ф. Скорини,
вул. Радянська, 104, м. Гомель, Білорусь
 


ОЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ АВТОРСЬКОЇ ПРОГРАМИ ФІЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВЧИХ ЗАНЯТЬ З УЧНЯМИ I СТУПЕНЯ ОСВІТИ В ГРУПАХ ПРОДОВЖЕНОГО ДНЯ


АНОТАЦІЯ:

Стаття містить результати досліджень, присвячених вирішенню проблеми програмно-методичного забезпечення фізичного виховання учнів I ступеня освіти в групах продовженого дня. В ній уперше розкрито теоретичне обґрунтування та результати експериментальної апробації авторської програми, яка показала свою високу ефективність у тривалому педагогічному експерименті. Програма фізкультурно-оздоровчих занять під час спортивного години для учнів I ступеня освіти в групах продовженого дня складається з теоретичної та практичної частини. Остання являє собою сукупність розділів: знання, вміння, навички, способи діяльності, розвиток рухових здібностей і реалізована в обсязі 172 години в навчальному році. Отримані результати підтвердили високу ефективність її застосування. Так, учні експериментальної групи, порівняно з контрольною, досягли значно кращих результатів у всіх вправах контрольно-педагогічних випробувань. Позитивні зрушення було відзначено у дітей 8 років експериментальної групи в показниках шестихвилинного бігу, човникового бігу, стрибку в довжину з місця, висі на зігнутих руках і підніманні тулуба з положення лежачи на спині, а також нахилі вперед. Також за період формуючого педагогічного експерименту було відзначено приріст показників рівня фізичної підготовленості у дітей 9 років експериментальної групи в шестихвилинному бігу, в стрибку в довжину з місця, в підніманні тулуба з положення лежачи на спині та в човниковому бігу. За час проведення педагогічного експерименту приріст показників фізичної підготовленості дітей 8 та 9 років контрольних груп склав 13,9% і 6,4%, в той час як в експериментальних – 60,2% і 24,7%, відповідно (p <0,05). Таким чином, авторська програма фізкультурно-оздоровчих занять під час спортивних годин для учнів I ступеня освіти, які відвідують групу продовженого дня, є ефективним засобом для підвищення фізичної працездатності та рівня роз- витку фізичних якостей – аеробної витривалості, сили та силової витривалості, швидкісно-силових проявів, а також поліпшення стану їх здоров’я. Експериментально було підтверджено її результативність, отже, вона може бути рекомендована для цілеспрямованого використання в освітньому процесі дітей 8-9 років. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

фізичний розвиток, рівень фізичної підготовленості, фізична працездатність, група продовженого дня, учні I ступеня освіти, програма фізкультурно-оздоровчих занять, фізичний стан.   


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Афонько О. М. Нормирование нагрузок, направленных на развитие общей выносливости детей 5–6 лет в регионах, подвергшихся радиационному воздействию: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 / О. М. Афонько. – Мн., 1995. – 19 c.
2. Баранова Т. И. Методика оздоровительных уроков физической культуры для учащихся среднего школьного возраста общеобразовательных школ территорий чернобыльского загрязнения: дис. ... канд. пед. наук / Т.И. Баранова. – М., 1996. – 90 с.
3. Бондаренко К. К. Построение тренировочных нагрузок юных легкоатлетов в условиях повышенной радиации / К.К. Бондаренко // Проблемы физической культуры населения в условиях неблагоприятных факторов окружающей среды: Тез. докл. междунар. науч.-практ. конф. – Гомель : ГГУ им. Ф. Скорины, 1995. – С. 36.
4. Бондаренко А. Е. Построение и содержание уроков физической культуры в зависимости от сезонных изменений физического состояния учащихся младших классов, проживающих на территории с повышенным радиационным фоном : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / А. Е. Бондаренко. – Гомель, 1999. – 142 c.
5. Гужаловский А. А. Экспериментальное обоснование рациональных норм нагрузок для развития аэробных возможностей школьников 1–9-х классов, проживающих в зоне радиационного загрязнения / А. А. Гужаловский, С. Е. Камко, Л. В. Шукевич и др. // Вопросы теории и практики физической культуры и спорта : Респ. межвед. сборн. – Мн. : Бел. ФПРК, 1995. – Вып. 2. – С. 24–29.
6. Ковалева О. А. Эффективность применения физических упражнений с учащимися 7-х классов, проживающими в условиях с различным уровнем ра- диационного загрязнения среды : дис. ... канд. пед. наук / О. А. Ковалева. – М., 1997. – 180 с.
7. Лин Д. Г. Демографические и социально- медицинские последствия Чернобыльской аварии на территории Беларуси / Д. Г. Лин, С. В. Севдалев, Н. А. Бабурова ; под. науч. ред. Д. Г. Лина. – Гомель : ГГУ им. Ф. Скорины, 2011. – 196 с.
8. Масло И. М. Влияние физкультурно- оздоровительных мероприятий на физическое состояние детей старшего дошкольного возраста с ослабленным здоровьем : дис. … канд. пед. наук / И. М. Масло. – М., 1998. – 146 с.
9. Нарскин, А. Г. Структура тренировочных нагрузок 12–13-летних спортсменов в прыжковых видах легкой атлетики, проживающих в неблагоприятных условиях окружающей среды : дис. … канд. пед. наук / А. Г. Нарскин. – М., 2003. – 128 с.
10. Осипенко Е. В. Особенности морфофункциональных показателей младших школьников общеобразовательных учреждений г. Гомеля / Е. В. Осипенко // Вестник Балтийского Федерального университета им. И. Канта : Физкультурно-оздоровительные технологии. – Калининград, 2011. – № 11. – С. 117–126.
11. Осипенко Е. В. Технология физкультурно- оздоровительных занятий с младшими школьниками в группах продленного дня / Е. В. Осипенко, С. В. Севдалев // Проблемы физической культуры населения, проживающего в условиях неблагоприятных факторов окружающей среды : материалы Х Междунар. науч.-практ. конф. : в 2 ч. Ч. 1 : редкол. : О. М. Демиденко (гл. ред.) [и др.]. – Гомель : ГГУ им. Ф.Скорины, 2013. – С. 147–150.
12. Осипенко Е. В. Мониторинг физического состояния и кардио-респираторной системы учащихся учреждений общего среднего образования / Е. В. Осипенко // Проблемы физкультурного образования : содержание, направленность, методика, организация : Матер. IV междунар. науч. конгресса, посвящ. 45-летию Уральского госуд. университета физической культуры (г. Челябинск, 13-14 ноября 2015 г.) / Т. 1 / Под ред. д.м.н., проф. Е. В. Быкова. – Челя- бинск : Издательский центр «Уральская Академия», 2015. – С. 411–413.
13. Севдалев, С. В. Организационно- методические особенности работы по физическому воспитанию школьников 10–12 лет в оздоровительных классах общеобразовательных школ территорий Чернобыльского загрязнения : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / С. В. Севдалев. – М., 1997. – 148 с.
14. Учебные программы для учреждения общего среднего образования с русским языком обучения : Физическая культура и здоровье. I–IVклассы. – Мн. : НИО, 2012. – С. 198–239.
15. Учебные программы по учебным предметам для учреждений общего среднего образования с русским языком обучения и воспитания (I класс) : Физическая культура и здоровье. – Мн.: НИО, 2015. – С. 114–142.
  
 

Остапчук Н. О. Реалізація компетентнісного підходу до навчання інформатики в початковій школі

// Наука і освіта.  2016.  №4. – 170-175.

Наталія Олександрівна Остапчук,
кандидат педагогічних наук, доцент
кафедри інформаційно-комунікаційних технологій та методики викладання інформатики,
Рівненський державний гуманітарний університет,
вул. С. Бандери, 12, м. Рівне, Україна
 


РЕАЛІЗАЦІЯ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ ДО НАВЧАННЯ ІНФОРМАТИКИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ


АНОТАЦІЯ:

У статті розглянуто шляхи реалізації компетентнісного підходу до навчання інформатики в середній загальноосвітній школі. Увага звертається на реалізацію компетентнісного підходу до навчання саме в початковій школі, зокрема  при  вивченні  курсу  інформатики  згідно з  особливостями  програми «Сходинки  до інформатики». На основі здійсненого аналізу визначено основні шляхи реалізації компетентнісного підходу до навчання інформатики в початкових класах із застосуванням технологій діяльнісного та особистісно- орієнтованого навчання. Виокремлено особливості уроку за програмою «Сходинки до інформатики». Розглянуто використання інтерактивних методів навчання та проектну діяльність при вивченні інформатики в початкових класах. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

компетентнісний підхід до навчання, предметна компетентність, ключова компетентність, особистісно-орієнтоване навчання, інтерактивні методи навчання, проектна діяльність, початкова школа, навчання інформатики, програма «Сходинки до інформатики».   


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1.Воронкіна Л. І. Сучасний урок: пошуки, перспективи [Електронний ресурс] / Л. І. Воронкіна – Режим доступу : http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/45 910/.
2.Головань М. С. Компетентнісний підхід у навчанні інформатики і комп’ютерної техніки студентів економічного ВНЗ / М. С. Головань // Проблеми інженерно- педагогічної освіти . - 2007. - № 18-19. - С. 19-32. - Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Pipo_2007_18-19_4.pdf.
3.Козакова Н. Б. Реалізація компетентнісного підходу в навчанні молодших школярів [Електронний ресурс] / Н. Б. Козакова. – Режим доступу : http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/ 31210/.
4.Остапчук Н. Структура та складові предметної компетентності учнів початкових класів при вивченні інформатики / Н. Остапчук, Н. Полюхович // Нова педагогічна думка. Науково – методичний журнал. / РОІППО.– Рівне : Гедеон-Прінт, 2015. – №4 (84). – С. 118–122.
5.Самойленко Н. І. Формування інформаційних компетенцій на уроках інформатики в основній школі / Н. І. Самойленко, Л. П. Семко // Компетентнісні засади змісту освіти в 11-річній школі. – Київ: Оберіг, 2013. – № 1. – С. 435-439.
6.Сходинки до інформатики. Програма для учнів 2-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів / Коршунова О. В., Ломаковська Г. В., Морзе Н. В., Проценко Г. О., Ривкінд Й. Я., Рівкінд Ф. М. // Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою. 1-4 класи. – K: ВД «Освіта»., 2011. – 392 с.
7.Хуторськой А. Ключові освітні компетентності [Електронний ресурс] / А. Хуторськой. – Режим доступу : http://osvita.ua/school/theory/2340/.
  
 

Петренко Г. В. Застосування елементів нових видів спортивних ігор у фізичному вихованні як дієвий засіб популяризації спорту й розвитку фізичної підготовленості дітей 5-6 років

// Наука і освіта.  2016.  №4. – 176-182.

Геннадій Валентинович Петренко,
викладач кафедри спортивних ігор,
Національний університет фізичного виховання і спорту,
вул. Фізкультури, 1, м. Київ, Україна
 


ЗАСТОСУВАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ НОВИХ ВИДІВ СПОРТИВНИХ ІГОР У ФІЗИЧНОМУ ВИХОВАННІ ЯК ДІЄВИЙ ЗАСІБ ПОПУЛЯРИЗАЦІЇ СПОРТУ Й РОЗВИТКУ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ ДІТЕЙ 5-6 РОКІВ


АНОТАЦІЯ:

У статті проаналізовано й обґрунтовано впровадження елементів нових видів спортивних ігор у фізичне виховання дітей 5-6-річного віку, наведено результати тестування фізичної підготовленості старших дошкільників. За результатами дослідження можна зробити висновок, що ігри з елементами спорту є ефективним засобом оздоровчого впливу на організм дитини; вони сприяють стимуляції емоційного насичення занять та, формуючи мотивацію активної участі, забезпечують достатній рівень та якість виконання рухових дій.  


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

діти 5-6-річного віку, дошкільне виховання, нові спортивні ігри, фізкультурне обладнання з поліпропілену.   


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Богініч О. Л. Рухливі ігри та ігрові вправи з елементами спортивних ігор за рівнями складності ігрових завдань, що стануть у пригоді у фізичному вихованні дітей старшого дошкільного віку: методичний посібник / О. Л. Богініч, Ю. М. Бабачук. – Тернопіль : Мандрівець, 2014. – 224 с.
2. Вільчковський Е. С., Денисенко Н. Ф. Організація рухового режиму дітей у дошкільних навчаль- них закладах : навчально-методичний посібник / Е. С. Вільчковський, Н. Ф. Денисенко. – Тернопіль : Мандрівець, 2008. – 128 с.
3. Вільчковський Е. С., Денисенко Н. Ф., Шевченко Ю. М. Інтеграція рухів і музики у фізичному розвитку дітей старшого дошкільного віку : навчально-методичний посібник / Е. С. Вільчковський, Н. Ф. Денисенко, Ю. М. Шевченко. – Тернопіль : Мандрівець, 2011. – С. 9.
4. Глущенко Л. И., Никощенков С. Л. Роль «школы мяча» в психофизическом развитии ребенка- дошкольника / Л. И. Глущенко, С. Л. Никощенков // Актуальные проблемы физической культуры и спорта : юбилейный сборник научных трудов, посвященный 60-летию образования кафедры теории и методики физической культуры и спорта СГАФКСТ; под общ. ред. профессора В. В. Ермакова и доцента И. А. Грец. – Смоленск, 2010. – С. 84-86.
5. Иванова Л. Ю. Актуальность развития ловкости детей 6-го года жизни [Электронный ресурс] // Современные научные исследования и инновации. – 2014. – №5. – Режим доступу : http://web.snauka.ru/issues/2014/05/34461.
6. Козин Е. А. Спортивная акробатика как базовое средство физической подготовки детей дошкольного возраста (6-7 лет) / Е. А. Козин // Физическая культура: воспитание, образование, тренировка. – 2007. – № 1. – С. 50-52.
7. Колесень А. Развитие и формирование координационных способностей детей 5-6 лет на занятиях по физической культуре / А. Колесень // Спортивна наука на рубежі століть : матеріали 2-ої між нар. наук. конф. студ. – К., 2000. – С. 168-170.
8. Кулик Н. А. Дослідження стану впровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес у дошкільних закладах освіти сумської області / Н. А. Кулик // Слобожанський науково-спортивний вісник. – Харків : ХДАФК, 2010. – № 2. – С. 10-13.
9. Мисик О. Формування інтересу до спорту у старших дошкільників шляхом особистісно зорієнтованого підходу / Олена Мисик // Вісник Інституту розвитку дитини : зб. наук. пр. Серія: Філософія. Педагогіка. Психологія : – Київ : Видавництво НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2010. – Вип. 7. – С. 92-96.
10. Пирсон А. Школа мгновенной реакции, ловких движений, быстрых ног и сильных рук. Физическое развитие детей 4-11 лет / Алан Пирсон, Дэвид Хокинс; пер. с англ. Л. И. Заремской. – М. : АСТ : Астрель, 2011. – С. 7.
11. Степаненкова Е. Я. Теория и методика физического воспитания и развития ребенка : Учеб. посoбие для студ. высш. пед. учеб. заведений. – М. : Издательский центр «Академия», 2001. – С. 231-232.
12. Суринов И. А., Варфоломеева З. С. Спортивно-игровая деятельность как средство олимпийского образования старших дошкольников / И. А. Суринов, З. С. Варфоломеева // Матеріали ІV Міжнародної електронної науково-практичної конференції «Психологічні, педагогічні і медико-біологічні аспекти фізичного виховання» 19–26 квітня 2013 р. – Одеса : ПНПУ імені К. Д. Ушинського, 2013. – C. 12-14.
13. Шарманова С. Б., Федоров А. И. Инновационные подходы в физическом воспитании детей дошкольного возраста / С. Б. Шарманова, А. И. Федоров // Физическая культура : воспитание, образование, тренировка. – 2009. – № 4. – C. 51–54.
  
 

Подгорна В. В. Використання засобів фізичного виховання в навчально-корекційному процесі у школярів із порушеннями мовлення

// Наука і освіта.  2016.  №4. – 183-188.

Вікторія Віталіївна Подгорна,
кандидат педагогічних наук, викладач кафедри теорії і методики фізичного виховання,
лікувальної фізичної культури та спортивної медицини,
Південноукраїнський національний педагогічній університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Фонтанська дорога, 4, м. Одеса, Україна
 


ВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ В НАВЧАЛЬНО- КОРЕКЦІЙНОМУ ПРОЦЕСІ У ШКОЛЯРІВ ІЗ ПОРУШЕННЯМИ МОВЛЕННЯ


АНОТАЦІЯ:

У роботі обґрунтовано використання рухових методів корекції з метою вирішення логопедичних завдань. Запропоновано використання на уроці фізичної культури самомасажу кистей рук; диференційованих дихальних вправ, а також вправ на корекцію хребта. Показано можливість вирішення проблем патологічно ригідних тілесних установок, гіпер- і гіпотонусу м’язів, синкінезій, а також відновлення гностико-праксичних, фонетико-фонематичних функцій мовлення молодших школярів із різними порушеннями мовлення за допомогою звуко-рухових вправ і рухливих ігор. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

фізична культура, моторно-мовленнєвий розвиток, порушення мовлення, молодші школярі, загальноосвітня школа.   


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Ефименко Н. Н. Коррекция нарушений речевого развития в «Театре физического воспитания и оздоровления детей дошкольного и младшего школьного возраста» / Н. Н. Ефименко. – Таганрог, изд-во «Центр развития личности». – 2007. – 48 с.
2. Леонтьев А. А. Психофизиологические механизмы речи / А. А. Леонтьев // Общее языкознание : формы существования, функции, история языка / [под ред. Б. А. Серебренникова]. – М. : «Наука», 1970. – 597 с.
3. Лурия А. Р. Основы нейропсихологии. Учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений / А. Р. Лурия. – М. : Издательский центр«Академия», 2003. – 384 с.
4. Подгорная В. В. К вопросу о взаимосвязи коррекции двигательной и речевой сфер младших школьников с тяжелыми нарушениями речи / В. В. Подгорная // Проблемы оздоровительной физической культуры и физической реабилитации : монография ; под научн. ред. А. П. Романчука, В. В. Клапчука. – Одесса : издатель Букаев В. В., 2015, – С. 143-158.
5. Романчук А. П. Функциональные детерминанты психофизических способностей и успеваемости школьников / А. П. Романчук, В. В. Подгорная // Материалы Всероссийской науч.- практ. конф. «Адаптативная физическая культура и адаптативный спорт в современных условиях: результаты, проблемы, приоритеты развития», (Иркутск,13-14 декабря 2012), Иркутск, 2012. – Т.2, – С. 94-99.
6. Семенович A. B. Введение в нейропсихологию детского возраста / A. B. Семенович. – М. : Генезис, 2007. – 319 с.
7. Соботович Є. Ф. Концепція стандарту спеціальної освіти дітей дошкільного віку з порушеннями мовленнєвого розвитку / Є. Ф. Соботович // Дефектологія. – 2002. – №1. – С.2-7с.
8. Тарасун В. В.Морфофункціональна готовність до шкільного навчання дітей з особливостями в розвитку : діагностика і формування. Монографія. – К. : 2008. – 294 с.
9. Ухтомский А. А. Доминанта / А. А. Ухтомский. – СПб. : Питер, 2002. – 448 c.
10. Цветкова Л. С. Афазиология : современные проблемы и пути их решения / Л. С. Цветкова. – М. : МПСИ; Воронеж : МОДЭК, 2010. – 744 с.
11. Закон України «Про вищу освіту» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1060-12.
12. Указ Президента України «Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/344/2013.
  
 

Тодорова В. Г. Значення хореографічної підготовки у видах спорту зі складною координацією

// Наука і освіта.  2016.  №4. – 188-193.

Валентина Георгіївна Тодорова,
кандидат психологічних наук, доцент,
докторант Львівського державного університету фізичної культури,
вул. Костюшка, 11, м. Львів, Україна
 


ЗНАЧЕННЯ ХОРЕОГРАФІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ У ВИДАХ СПОРТУ ЗІ СКЛАДНОЮ КООРДИНАЦІЄЮ


АНОТАЦІЯ:

У статті теоретично обґрунтовано використання хореографічної підготовки в складнокоординаційних видах спорту на основі результатів теоретико-методичних праць з цієї проблеми. Визначено, що хореографічна підготовка у видах спорту зі складною координацією базується на розвитку рухових здібностей, досягненні пластичності, підвищенні культури рухів відповідно до канонів класичного, народного і характерного танців. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

хореографічна підготовка, види, засоби, методи, складнокоординаційні види спорту.   


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Аркаeв Л. Я. Как готовить чемпионов. Теория и технология подготовки гимнастов высшей квалификации / Л. Я. Аркаев, Н. Г. Сучилин. – М. : Физкультура и спорт, 2004. – 328 с.
2. Бернштейн H. A. О построении движений / H. A. Бернштейн. – М. : Медгиз, 1947. – 255 с.
3. Боген М. М. Физическое совершенство как основное понятие теории физической культуры / М. М. Боген // Теория и практика физической культуры, 1997. – № 5. – С. 18-21.
4. Боляк A. A. Модельні характеристики фізичної і технічної підготовленості спортсменок спортивної аеробіки на етапі попередньої підготовки : авто- реф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук 24.00.01 «Олімпійський і професійний спорт» / A. A. Боляк. – Харьков : ХДАФК, 2007. – 24 с.
5. Борисенко С. И. Повышение исполнительского мастерства гимнасток на основе совершенствования хореографической подготовки : дис. ... кандидата пед. наук: 13.00.04 / Борисенко Светлана Ивановна – СПб. : Санкт-Петербургская гос. акад. физ. культуры им. П. Ф. Лесгафта, 2000. – 215 с.
6. Булатова М. М. Теоретико-методичні аспекти реалізації функціональних резервів спортсменів вищої кваліфікації : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра. пед. наук : спец. 24.00.1 «Олімпійський і професійний спорт» / М. М. Булатова. – Київ : 1997. – 50 с.
7. Ваганова А. Я. Основы классического танца : учебник для вузов / А. Я. Ваганова. – СПб. : Лань, 2000. – 192 с.
8. Винер И. А. Подготовка высококвалифицированных спортсменок в художественной гимнастике : автореф. дис. на соискание наук степени канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки, оздоровительной и адаптивной физической культуры» / И. А. Винер. – СПб : С.-Петерб. гос. акад. физ. культуры им. П. Ф. Лесгафта, 2003. – 20 с.
9. Зайцева Г. А. Оздоровительная аэробика в высших учебных заведениях : учебник / Г. А. Зайцева, O. A. Медведева. – Москва : Физкультура и спорт, 2007. – 104 с.
10. Лисицкая Т. С. Хореография в гимнастике / Т. С. Лисицкая. – М. : Физкультура и спорт, 1985. – 176 с.
11. Морель Ф. Р. Хореография в спорте / Ф. Р. Морель. – М. : ФИС, 1971. – 110с.
12. Платонов В. Н. Система подготовки спортсменов в олимпийском спорте. Общая теория и ее практические приложения: [учебник для студ. высших учеб. заведений физ. воспитания и спорта] / В. Н. Платонов. – К. : Олимпийская литература, 2004. – 808 с.
13. Румба О. Г. Народно-характерная хореография в системе подготовки специалистов по гимнастике и танцам на паркете : дис. … кандидата. пед. наук: 13.00.04 / Румба Ольга Геннадьевна. – СПб : Санкт- Петербургская гос. акад. физ. культуры им. П. Ф. Лес- гафта, 2006. – 209 с.
14. Салямін Ю. М. Гімнастична термінологія: навч. посіб. / Ю. М. Салямін, І. А. Терещенко, С. П. Прокопюк, Т. М. Левчук. – Київ : Олимпийская література, 2010. – 144 с.
15. Сосина В. Ю. Хореография в гимнастике : учеб. пособие для студентов вузов / В. Ю. Сосина. – К. : Олимпийская литература, 2009. – 135 с.
16. Шипилина И. Хореография в спорте : учебник для студентов / И. Шипилина. – Ростов на Дону : Феникс, 2004. – 224 с.
  
 

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.