Геркерова А. М. Культурная карта Европы глазами студентов факультета иностранных языков

// Наука і освіта.  2016.  №4. – 30-38.

Олександра Михайлівна Геркерова,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри
германської філології та методики викладання іноземних мов,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранківська, 34, м. Одеса, Україна
 


КУЛЬТУРНА КАРТА ЄВРОПИ ОЧИМА СТУДЕНТІВ ФАКУЛЬТЕТУ ІНОЗЕМНИХ МОВ


АНОТАЦІЯ:

Проблема міжкультурної комунікації, взаєморозуміння, толерантності між представниками різних етносів і культур є однією з найактуальніших у наш час. Кожна нація має набір стереотипних уявлень про культуру, традиції, національні характери, норми і правила поведінки інших націй. Такі етнічні стереотипи є найважливішою складовою культурної картини світу. Метою дослідження є вивчення особливостей сприйняття понять, пов’язаних із країнами Європи студентами факультету іноземних мов ПНПУ імені К. Д. Ушинского. Було проведено експеримент на основі анкетного методу збору інформації: попросили студентів вписати у бланк, що містить назви країн Європи, будь-які асоціації з цими країнами: поняття, пов’язані з літературою, музикою та іншими видами мистецтва, кулінарією, історичними подіями і особами, географією, пам’ятниками (у тому числі, пам’ятниками архітектури), особливостями національного характеру, національними символами, освітою і так далі. Результати показали, що найбільша кількість асоціацій пов’язана у студентів із такими країнами як Україна (137), Велика Британія (134), Російська Федерація (119), Франція (109), Греція (94); найменша – з Ліхтенштейном (13), Сан-Маріно (15), Словенією (16), Македонією (19), Чорногорією (19). Усі виявлені асоціації ми розділили на 4 групи: національний характер, кулінарні асоціації, географічні назви та пам’ятки, персоналії, куди увійшли письменники та поети, композитори, художники, монархи та політичні діячі, актори, співаки, спортсмени, а також літературні і міфологічні персонажі. Аналіз даних дозволив нам узагальнити отримані результати:
- низка країн Європи, такі як Андорра, Ліхтенштейн, Македонія, Сан-Маріно, Словаччина, Словенія є практично невідомими в культурному відношенні;
- доброта, доброзичливість, дружелюбність, привітність як риси національного характеру були відмічені у жителів таких країн як Білорусія, Болгарія, Німеччина, Литва, Молдавія, Сан-Маріно, Україна;
- найбільша кількість кулінарних асоціацій пов’язана з такими країнами, як Молдавія (12), Італія (11), Франція (11), Україна (10), Угорщина (8), Іспанія (8);
- найбільша кількість асоціацій з персоналіями пов’язана з такими країнами, як Велика Британія (25), Україна (17), Франція (13), Греція (9), Німеччина (8). Результати дослідження можуть стати в нагоді під час викладання курсу «Країнознавство» в процесі ознайомлення студентів із культурними особливостями англомовних країн, а також під час вивчення теми «Мова та культура» дисципліни «Вступ до фаху» студентами факультету іноземних мов. Подальші перспективи дослідження полягають в регулярному проведенні цього експерименту і в порівнянні отриманих результатів в діахронічному аспекті.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

етнічний стереотип, автостереотип, гетеростереотип, культурна картина світу. 


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Азимов Э. Г. Новый словарь методических терминов и понятий (теория и практика обучения языкам) / Э. Г. Азимов, А. Н. Щукин. – М. : «Икар», 2009. –448 с. 2. Коптякова Е. Е. Германия в национальных стереотипах русских и американцев / Е. Е. Коптякова // Политическая лингвистика. – 2008. – Вып 1 (24). – С. 129-132
3. Красных В. В. Этнопсихология и лингвокультурология: Курс лекций/ В. В. Красных. – М. : ИТДГК «Гнозис», 2002. – 284 с.
4. Маслова В. А. Лингвокультурология: Учебное пособие для студентов высших учебных заведе- ний. – М. : Академия, 2001. – С. 32
5. Ольшанский Д. В. Основы политической психологии. – Екатернбург: Деловая книга, 2001. – 496 с.
6. Тер-Минасова С. Г. Язык и межкультурная коммуникация. (Учеб. пособие)– М.: Слово/Slovo, 2000. – 624 с.
7. Шевелева И. П. Этнический стереотип как феномен культуры / И.П. Шевелева // Культура народов Причерноморья. – 2003. – № 37. – С. 72-76
 

Черняк С. Г. Виникнення та розвиток виховання у світовій цивілізації

// Наука і освіта.  2016.  №4. – 39-47.

Сергій Геннадійович Черняк,
кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач відділу
законодавчих розробок і проблем фінансування культури,
Український центр культурних досліджень,
вул. І. Мазепи, 21, м. Київ, Україна


ВИНИКНЕННЯ ТА РОЗВИТОК ВИХОВАННЯ У СВІТОВІЙ ЦИВІЛІЗАЦІЇ


АНОТАЦІЯ:

Стаття присвячена проблемі виникнення та розвитку виховання у світовій цивілізації. Автор на засадах ретроспективного логіко-системного аналізу висвітлює вимоги до виховання дітей і молоді первісного суспільства, розвиток виховної діяльності за доби рабовласницького суспільства, аналізує літературні пам’ятки Стародавнього Сходу, розглядає перші школи країн Сходу, Афінську і Спартанську системи вихо- вання, педагогічні ідеї видатних філософів Стародавньої Греції та Риму.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

виховання, системи виховання, світова цивілізація. 


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1.Ганелін Ш. І. Історія педагогіки: посіб. / Ш. І. Ганелін, Є. Я. Голант. – К.: Радянська школа, 1941. – 404 с.
2. Гогоцкий С. О. О различии между воспитанием и образованием в древние и новые времена / С. О. Гогоцкий. – К., 1874. – 24 с.
3. Джуринский А. Н. История педагогики: [Учеб. пособ.] / А. Н. Джуринский. – М.: ВЛАДОС, 1999. – 432 с.
4. Жураковский Г. Е. Очерки по истории античной педагогики / Г. Е. Жураковский. – М.: Учпедгиз, 1940. – 472 с.
5. История педагогики и образования. От зарождения воспитания в первобытном обществе до конца ХХ века: [Учеб. пособ.] / Под ред. А.И. Пискунова. – 2-е изд., испр. и дополн. – М.: Сфера, 2001. – 512 с.
6. Історія педагогіки: [Навч. посіб.] / За ред. М.С. Гриценка. – К.: Вища школа, 1973. – 447 с.
7. Історія педагогіки. Частина 1. Історія зарубіжної педагогіки / За ред. А. Б. Рацула. – Кіровоград: Імекс ЛТД, 2003. – 132 с.
8.Історія української школи і педагогіки: [Навч. посіб.] / За ред. О. О. Любара. – К.: Знання, 2003. – 450 с.
9. Календарь для учителя. – М.: Педагогика, 1990. – 256 с.
10. Кравець В. П. Історія класичної зарубіжної педагогіки та шкільництва: [Навч. посіб.] / В. П. Кравець. – Тернопіль: Тернопіль, 1996. – 436 с.
11. Курляк І. Є. Загальний огляд історичного розвитку зарубіжної освіти (від найдавніших часів до ХІХ століття): [Навч.-метод. посіб.] / І. Є. Курляк. – Львів, 2000. – 70 с.
12. Левківський М. В. Історія педагогіки / М.В. Левківський. – К.: Центр навчальної літератури, 2003. – 359 с.
13. Марру А.-И. История воспитания в античности (Греция) / А.-И. Марру. – М.: Греко-латинский кабинет, 1998. – 425 с.
14. Мельничук О. С. Історія педагогіки України: [Навч. посіб.] / О. С. Мельничук. – Кіровоград: Імекс ЛТД, 2001. – 179 с.
15. Персоніфікований систематизатор- хрестоматія досліджень генези історико-педагогічних знань в Україні (друга пол. ХІХ ст. – поч. ХХ ст.) / Укл. Л.П. Вовк, О.С. Падалка, О.В. Черкасов. – К.: вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2002. – 99 с.
16. Сбруєва А. А. Історія педагогіки у схемах, картах, діаграмах: [Навч. посіб.] / А. А. Сбруєва, М. Ю. Рисіна. – Суми: СумДПУ, 2000. – 208 с.
17. Сисоєва С. О. Нариси з історії розвитку педагогічної думки: [Навч. посіб.] / С. О. Сисоєва, І. В. Соколова. – К.: Центр навчальної літератури, 2003. – 308 с. 18. Трачевский А. Воспитательные идеалы классического мира / А. Трачевский // Русская школа. – 1890. – № 8. – С. 13-31.
19. Тригубенко В. В. Освіта і педагогічна думка в Києві за тисячу років: [Навч. посіб.] / В. В. Тригубенко, Л. С. Нестеренко. – К.: Кадри, 2002. – 369 с.
 

Буховець Б. О. Ефективність проведення корекційних розвиваючих занять методом Бобат для дітей дошкільного віку з ураженням ЦНС із урахуванням гендерних особливостей

// Наука і освіта.  2016.  №4. – 47-54.

Божена Олегівна Буховець,
аспірант кафедри теорії та методики фізичного виховання,
лікувальної фізкультури та спортивної медицини,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Фонтанська дорога, 4, м. Одеса, Україна 


ЕФЕКТИВНІСТЬ ПРОВЕДЕННЯ КОРЕКЦІЙНИХ РОЗВИВАЮЧИХ ЗАНЯТЬ МЕТОДОМ БОБАТ ДЛЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З УРАЖЕННЯМ ЦНС ІЗ УРАХУВАННЯМ ГЕНДЕРНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ


АНОТАЦІЯ:

Статтю присвячено проблемі визначення ефективності застосування методу Бобат як основної методики корекції психофізичного стану дітей дошкільного віку з ураженням центральної нервової системи, враховуючи гендерні особливості. Для оцінки ефективності проведення корекційних розвиваючих занять методом Бобат із урахуванням гендерних особливостей було розроблено та використано власну адаптовану шкалу «Карта – тест рухових можливостей дітей від 3місяців до повноліття», яка визначає основні етапи психомоторного розвитку дитини. Враховуючи універсальність, доступність та інформативність цього тесту стало можливим оцінити ефективність застосування методу Бобат у корекції психофізичного стану дітей дошкільного віку з ураженням центральної нервової системи.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

психомоторний розвиток, діти дошкільного віку, метод Бобат, центральна нервова система, корекційні розвиваючі заняття.  


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1.Бадалян Л. О. Дитячі церебральні паралічі / Л. О. Бадалян, Л. Т. Журба, О. В. Тимоніна. – К. : Здоров’я, 1988. – 328 с.
2 Бєсєда В. В. До питання оцінки фізичної підготовленності дітей дошкільного віку / В. В Бєсєда, О. П. Романчук // Зб. наук. Праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. – Кам’янець-Подільський: Медо- бори, 2012. – №29(2). – С. 237-243.
3.Бобат К. Моторні дефекти у пацієнтів з церебральним паралічем / К. Бобат. – Cаффолк: Вільна преса,1966. – 56 с.
4.Бобат-концепція. Теорія та клінічна практика в неврологічній реабілітації. – Нижній Новгород: Кирилиця, 2013. – 320 с.
5.Бочарова М. Деякі питання диференційованого підходу у фізичному вихованні хлопчиків і дівчаток / М. Бочарова// Дошкільна виховання. – Київ : Світич, 2005. – №12. – С. 72-75.
6.Буховець Б. О. Бобат терапія в корекції психо-моторного розвитку дітей з органічними ураженнями / Б. О. Буховець // Наука і освіта. – Одеса: наук.практ. журн. Півд. наук. Центру НАПН України, 2014. – № 8. – С. 30-35.
7.Дамулін В. В. Психогеннірухові порушення / В. В. Дамулін, Є. Н. Яворська, О. Є. Ратбиль // Неврологічний журнал. – М. :Медицина, 2007. – № 2. – С. 65-68. 8.Колкер І. А. Дитячі Цербральні параліч: Інструментальна діагностика. Лікування / І. А. Колкер, В. Є. Михайленко, І. П. Шмакова. – Одеса: Пласке ЗАТ, 2006. – 312 с.
9.Міщук Т. Чи буде в Україні надаватися послуга «раннє втручання» / Т Міщук // НейроNews. Хвороби дитячого віку в психіатрії та неврології. – Київ: Аванпост- Прим, 2011. – №5 (3). – С. 4-10.
10.Ненсі Р. Фінні Дитина з церебральним паралічем. Допомога. Догляд. Розвиток. Книга для батьків / Р. Ненсі. – М. : Теревінф, 2009. – 330 с.
11.Осокіна Т. І. Фізична культура в дитячому саду / Т. І. Осокіна. – М. : Просвіта, 1986. – С. 38-40.
12.Робєнеску Н. Нейромоторне перевиховання / Н. Робенеску. –Бухарест: ЄТМ, 1972. – 268 с.
13.Романчук О. П. Методичні аспекти проведення та організації масажної гімнастики у ранньому віці  /  О. П. Романчук,  В. В. Бєсєда  //  Медична реабілітація,     курортологія, фізіотерапія. – К.: 2009. – № 4 (60). – C. 37-40.
14.Сапін М. П. Анатомія та фізіологія людини (з віковими особливостями дитячого організму): Навчальний посібник для студентів середовищ. пед. навч. Закладів / М. П. Сапін, В. І. Сівоглазов. – М.: Академія, 1997. – С. 52-56.
15.Тарасун В. В. Психолого-педагогічна допомога дітям перед дошкільного віку з особливостями в розвитку: напрями реалізації. Монографія / В. В. Тарасун.– К.: Видавництво Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, 2012. – 412 с.
16.Forssberg H. Impaired grip–lift synergy in children with unilateral brain lesions / H. Forssberg, A. C Eliasson // Brain. – 1999. – №6. – P.1157–1168.
 

Шафран (Короп) О. А. Про стан роботи дошкільних навчальних закладів щодо формування у дітей старшого дошкільного віку умінь і навичок аудіювання

// Наука і освіта.  2016.  №4. – 54-59.

Олеся Анатоліївна Шафран (Короп),
аспірант кафедри психології та педагогіки дошкільної освіти,
Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди,
вул. Сухомлинського 30, м. Переяслав-Хмельницький, Україна


ПРО СТАН РОБОТИ ДОШКІЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ЩОДО ФОРМУВАННЯ У ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ УМІНЬ І НАВИЧОК АУДІЮВАННЯ


АНОТАЦІЯ:

У статті висвітлено реальний стан роботи дошкільних навчальних закладів щодо формування у дітей старшого дошкільного віку умінь і навичок аудіювання. З цією метою було проведено анкетування вихователів та бесіди з ними, спостереження за навчально-виховним процесом у дошкільних навчальних закладах, вивчено та проаналізовано робочі плани і конспекти занять, здійснено аналіз змісту дитячих хрестоматій для читання у дошкільних навчальних закладах.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

аудіювання, уміння і навички аудіювання, сприймання мовлення, розуміння мовлення, мовленнєва діяльність. 


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Богуш А.М. Дошкільна лінгводидактика: Теорія і методика навчання дітей рідної мови / А. М. Богуш, Н. В. Гавриш ; за ред. А. М. Богуш. – К. : Вища шк., 2007. – 542 с.
2. Калмикова Л. О. Психологія формування мовленнєвої діяльності у дітей дошкільного віку : [моно- графія] / Л. О. Калмикова. – К. : Фенікс, 2008. – 497с.
3. Крутій К. Л. Розвиток почуття мови у дітей засобами штучних текстів (на матеріалі лінгвістичної казки Л. С. Петрушевської) / К. Л. Крутій // Психолінгвістика [зб. наук. праць ДВНЗ «Переяслав- Хмельницький ДПУ імені Григорія Сковороди»]. – Переяслав-Хмельницький : ФОП Лукашевич О. М. – 2014. – Вип. 15. – С. 215-226
4. Kharchenko N. V. Development in Preschoolers of Skills in Listening and Producing Expressionconsiderations / N. V. Kharchenko // Psycholinguistics [collection of scientific works State Higher Educational Establishment «Pereyaslav-Khmelnytskyi state pedagogical university named after Hryhoriy Skovoroda»]. – Pereyaslav-Khmelnytskyi : «Видавництво КСВ». – 2015. – Vol. 17. – P. 143-155.
 

Химаков В. В. Функциональный профиль нервно-мышечного аппарата легкоатлетов различной квалификации

// Наука і освіта.  2016.  №4. – 193-198.

Віталій Вікторович Химаков,
викладач кафедри фізичного виховання та спорту,
Гомельський державний університет імені Ф. Скорини,
вул. Радянська, 102, м. Гомель, Білорусь
 


ФУНКЦІОНАЛЬНИЙ ПРОФІЛЬ НЕРВОВО-М’ЯЗОВОГО АПАРАТУ ЛЕГКОАТЛЕТІВ РІЗНОЇ КВАЛІФІКАЦІЇ


АНОТАЦІЯ:

Статтю присвячено вивченню пружно-в’язких властивостей скелетної мускулатури кваліфікованих метальниць у передзмагальний період. Сучасне спортивне тренування легкоатлетів характеризується значним збільшенням обсягу високоінтенсивних навантажень внаслідок посилення спортивної конкуренції у змаганнях різного рангу. При плануванні тренувальних навантажень тренер, як правило, ґрунтується на власному досвіді й інтуїції, а також емпіричних даних, отриманих в результаті аналізу підготовки спортсменів вищої кваліфікації. Відсутність в арсеналі тренера даних про динаміку біометричних показників, що відображають функціональні та морфо-функціональні властивості систем організму спортсмена, значно ускладнює процес планування тренувальних навантажень. Численні дослідження підтверджують той факт, що біомеханічні властивості скелетних м’язів об’єктивно відображають їхній функціональний стан, що змінюється під впливом фізичного навантаження. У зв’язку з цим для легкоатлетичних метань очевидна актуальність проведення спеціальних досліджень, спрямованих на виявлення закономірностей впливу на функціональний стан скелетної мускулатури, фізичного навантаження. Дослідження проводилося протягом річного циклу підготовки; в ньому брали участь висококваліфіковані легкоатлети. Вимірювання проводилися окремо для лівого та правого двоголового м’язу плеча, триголового м’язу плеча, чотириголового м’язу плеча, литкового м’язу гомілки. Враховувалися 3 основних показники: частота коливань (характеризує напруження м’язу), декремент (характеризує еластичність м’язу, тобто здатність м’язу відновлювати вихідну форму після скорочення), жорсткість (характеризує здатність м’язу чинити опір змінам форми в результаті впливу зовнішніх сил, тобто силовий потенціал м’язу). Отримані нами результати надають тренерам (педагогам) можливість кількісно оцінити величину та спрямованість впливу фізичного навантаження на лімітуючі функціональні системи легкоатлетів-метальниць, що сприятиме індивідуалізації та оптимізації процесу моделювання мікро-, мезо- і макроциклів. Це послужить основою для цілеспрямованого підвищення спеціальної фізичної підготовленості та її реалізації в головних змаганнях. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

тренувальний процес, нервово-м’язовий апарат, функціональний стан, висококваліфіковані легкоатлети.   


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Аксельрод А. Е. Признаки утомления при нагрузке скоростно-силового характера / А. Е. Аксель- род, И. Т. Лысаковский // Научно-спортивный вестник. – 1989. – №4. – С.20-25.
2. Денисенко Ю. П. Сократительные и релаксационные характеристики мышц и их влияние на рост спортивной квалификации футболистов / Ю. П. Денисенко, Ю. В. Высочин // Современный олимпийский спорт и спорт для всех. – М., 2003. – Т. II. – С.48-49.
3. Коц Я. М. Комплексный метод определения свойств и состояния нервно-мышечного аппарата у спортсменов / Я. М. Коц, Ю. А. Коряк, С. П. Кузнецов. – М., 1983. – 35 с.
4. Мартьянов В. А. Новые направления исследований нервно-мышечного аппарата / В.А. Мартьянов // На рубеже XXI века. Научный альманах МГАФК. – Малаховка. – 2001. – Т. III. – С.280-297.
5. Масликов А. Т. Методические приемы оценки и совершенствования нервно-мышечной системы спортсменов на этапе предсоревновательной подготовки (при различных уровнях стресса): автореф. дис. … канд. пед. наук / А. Т. Масликов. – М., 1997. – 20 с. 6. Павлов Г. К. Методика обработки и анализа экспериментальных данных на примере оценки утомления нервно-мышечного аппарата по латентному времени вызванного сокращения / Г. К. Павлов // Фи- зическое воспитание и спортивная тренировка. – Омск : СибАДИ. – 2004. – С.61-65. 7. Поликарпов А. В. Изучение динамики нервно- мышечного аппарата у бегунов на короткие дистанции в соревновательном периоде / А. В. Поликарпов, В. Н. Коновалов // Проблемы совершенствования олимпийского движения, физической культуры и спорта в Сибири. – Омск. – 2002. – С. 163-165. 8. Шуров В. А. Функциональные и структурные свойства мышц нижних конечностей у спортсменов с различной направленностью тренировочного процесса / В. А. Шуров, С. Н. Елизарова, Л. А. Гребенюк // Теория и практика физической культуры. – 2004. – №1. – С.40-42.
 

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.