Заволока С. І. Впровадження новітніх технологій у процес навчання іноземної мови (на прикладі французької мови)

// Наука і освіта.  2016.  №4. – 65-69.

Світлана Іванівна Заволока,
старший викладач кафедри іноземних мов,
Одеський національний економічний університет,
вул. Преображенська 8, м. Одеса, Україна
 


ВПРОВАДЖЕННЯ НОВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕС НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ (НА ПРИКЛАДІ ФРАНЦУЗЬКОЇ МОВИ)


АНОТАЦІЯ:

У статті розглянуто особливості впровадження новітніх технологій навчання іноземної мови. Більш детально розглянуто комп’ютеризоване навчання як новий напрямок у вивченні іноземної мови. Автор показує, що використання в навчальному процесі інтерактивних технологій навчання допомагає студентам, робить процес навчання цікавим, пізнавальним, професійно-спрямованим та особистісно значущим. Кожна методика викладання іноземної мови характеризується властивими їй позитивними та негативними рисами і має свою об’єктивну цінність.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

інноваційне навчання, інформаційно-комунікативні технології, метод проектів, знаннєва парадигма, Інтернет-ресурси, практико-орієнтований моно-проект  


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Беспалко В.П. Програмоване навчання (дидактичні основи) / В. П. Беспалко. – М. : Вища школа, 1970. – 300 с.
2. Беспалко, В. П. Про можливості системного підходу в педагогіці / В. П. Беспалко // Радянська педагогіка. – 1990. – № 7. – С. 7-13.
3. Владимірова Л. П. Нові інформаційні технології при вивчені іноземних мов [Електронний ресурс] / Л. П. Владимірова. – Режим доступу: http://virtlab.ioso.ru/method.htm#.
4. Захарова І. Г. Інформаційні технології в освіті: Навчальний посіб. для студ. висш. учбових закладів / І. Г. Захарова. – М. : Видавничий центр «Академія», 2003. – 192 с.
5. Левченко О. М. та ін. Основи Інтернету: Навч. посіб. / О. М. Левченко, І. О. Завадський, Н. С. Прокопенко. – 2-ге вид., допов. та дооп. – К.: Вид. група BHV, 2009. – 288 с.
6. Нікітченко М. Використання всесвітньої мережі Інтернет в навчанні французької мови / М. Нікітченко // Французька мова. – 2009. – № 1. – 121-122.
7. Сластьонін В. А. та ін. Педагогіка: Навчальний посіб. для студ. вищ. пед. навч. закладів / В. А. Сластьонін, І. Ф. Ісаєв, Є. Н. Шиянов. Під ред. В.А. Сластьоніна. – М. : Вид. центр «Академія», 2002. – 576 с.
8. Шавва Тетяна. Методика викладання французької мови / Тетяна Шавва. – К. : Шк. світ, 2007. – 128 с.
 

Керекеша О. В. Введення системи наскрізного навчання іноземній мові в ОНЕУ

// Наука і освіта.  2016.  №4. – 70-74.

Ольга Владиславівна Керекеша,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов,
Одеський національний економічний університет,
вул. Преображенська, 8, м. Одеса, Україна
 


ВВЕДЕННЯ СИСТЕМИ НАСКРІЗНОГО НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ В ОДЕСЬКОМУ НАЦІОНАЛЬНОМУ ЕКОНОМІЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ


АНОТАЦІЯ:

У статті розглядаються переваги застосування системи наскрізного вивчення іноземної мови при роботі зі студентами-майбутніми економістами у ВНЗ. Автор обґрунтовує переваги такої системи. Також продемонстровано важливість формування готовності студентів до міжкультурних комунікацій. Стаття може бути корисною для викладачів іноземної мови у немовних ВНЗ, а також науковцям, які займаються вдосконаленням сучасної системи вищої освіти.  


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

система наскрізного вивчення іноземної мови, міжпредметні зв’язки, готовність до міжкультурних комунікацій у загальноєвропейському професійному середовищі.   


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Керекеша О. В., Барабаш Ю. Г. Інтерактивна авторська технологія на допомогу роботі у літній мовній школі / О. В. Керекеша, Ю. Г. Барабаш // Витоки педагогічної майстерності: збірник наукових праць Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка. – Випуск 9. – Полтава. – 2012. – Серія «Педагогічні науки». – С. 88-92.
2. Керекеша О. В. Формування оціннорефлексивної самостійності майбутніх економістів у процесі фахової підготовки : монографія / О. В. Керекеша. – Одеса : ВД «Білка», 2015. – 167 с.
3. Водяницька І. І. Модель науково-методичної роботи випереджаючій освіти для сталого розвитку [Електронний ресурс] / І. І. Водяницька. – 2011. – Режим доступу : http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/ 25047/.
4. Наскрізне навчання [Електронний ресурс] // Інноваційна діяльність. – Режим доступу : https://sites.google.com/site/innovacijnadialnist/naskrizne -navcanna.
 
 

Остапчук Н. О. Реалізація компетентнісного підходу до навчання інформатики в початковій школі

// Наука і освіта.  2016.  №4. – 74-80.

Наталія Олександрівна Остапчук,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри інформаційно-
комунікаційних технологій та методики викладання інформатики,
Рівненський державний гуманітарний університет,
вул. С. Бандери, 12, м. Рівне, Україна
 


РЕАЛІЗАЦІЯ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ ДО НАВЧАННЯ ІНФОРМАТИКИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ


АНОТАЦІЯ:

У статті розглянуто шляхи реалізації компетентнісного підходу до навчання інформатики в середній загальноосвітній школі. Увага звертається на реалізацію компетентнісного підходу до навчання саме в початковій школі, зокрема при вивченні курсу інформатики згідно з особливостями програми «Сходинки до інформатики». На основі здійсненого аналізу визначено основні шляхи реалізації компетентнісного підходу до навчання інформатики в початкових класах із застосуванням технологій діяльнісного та особистісно-орієнтованого навчання. Виокремлено особливості уроку за програмою «Сходинки до інформатики». Розглянуто використання інтерактивних методів навчання та проектну діяльність при вивченні інформатики в початкових класах.  


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

компетентнісний підхід до навчання, предметна компетентність, ключова компетентність, особистісно-орієнтоване навчання, інтерактивні методи навчання, проектна діяльність, початкова школа, навчання інформатики, програма «Сходинки до інформатики».   


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1.Воронкіна Л. І. Сучасний урок: пошуки, перспективи [Електронний ресурс] / Л. І. Воронкіна – Режим доступу : http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/ 45910/.
2.Головань М. С. Компетентнісний підхід у навчанні інформатики і комп’ютерної техніки студентів економічного ВНЗ / М. С. Головань // Проблеми інже- нерно-педагогічної освіти . - 2007. - № 18-19. - С. 19-32. - Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Pipo_2007_18- 19_4.pdf.
3.Козакова Н. Б. Реалізація компетентнісного підходу в навчанні молодших школярів [Електронний ресурс] / Н. Б. Козакова. – Режим доступу : http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/ 31210/.
4.Остапчук Н. Структура та складові предметної компетентності учнів початкових класів при вивченні інформатики / Н. Остапчук, Н. Полюхович // Нова педагогічна думка. Науково – методичний журнал. / РОІППО.– Рівне : Гедеон-Прінт, 2015. – №4 (84). – С. 118–122.
5.Самойленко Н. І. Формування інформаційних компетенцій на уроках інформатики в основній школі / Н. І. Самойленко, Л. П. Семко // Компетентнісні засади змісту освіти в 11-річній школі. – Київ: Оберіг, 2013. – № 1. – С. 435-439.
6.Сходинки до інформатики. Програма для учнів 2-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів / Коршунова О. В., Ломаковська Г. В., Морзе Н. В., Проценко Г. О., Ривкінд Й. Я., Рівкінд Ф. М. // Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою. 1-4 класи. – K: ВД «Освіта»., 2011. – 392 с.
7.Хуторськой А. Ключові освітні компетентності [Електронний ресурс] / А. Хуторськой. – Режим доступу : http://osvita.ua/school/theory/2340/.
 
 

Кічук Н. В. Управління ризиками як комплексна діяльність сучасного вишу

// Наука і освіта.  2016.  №4. – 80-83.

Надія Василівна Кічук,
доктор педагогічних наук, професор, декан педагогічного факультету,
Ізмаїльський державний гуманітарний університет,
проспект Суворова, 77, м. Ізмаїл, Україна
 


УПРАВЛІННЯ РИЗИКАМИ ЯК КОМПЛЕКСНА ДІЯЛЬНІСТЬ СУЧАСНОГО ВИШУ


АНОТАЦІЯ:

У статті охарактеризовано ризики сучасного вищого навчального закладу, обгрунтовано доцільність системного і комплексного управління ними, розкрито ризики вишу, що впливають на якість підготовки фахівців, представлено інструменти ідентифікації ризиків (внутрішній аудит, акредитація, оцінка).  


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

ризик, управління, управління ризиками, вищий навчальний заклад, ризики вишу   


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1.Алавердов А. Р. Управление персоналом : учеб. пособие / А. Р. Алавердов. – М. : Маркет ДС, 2009. – 304 с.
2.Капустина Н. В. Риски управления персоналом / Н. В. Капустина / Экономика образования. – 2008. – № 4. – С. 139-142
3.Цветкова И. И. Классификация кадровых рис- ков / И. И. Цветкова / Экономика и управление. – 2009. – №6. – С. 38-43
 
 

Яворська Г. Х. Методика формування базових компетентностей майбутніх правознавців

// Наука і освіта.  2016.  №4. – 84-89.

Галина Харлампіївна Яворська,
доктор педагогічних наук,
професор кафедри загальногуманітарних дисциплін,
Міжнародний гуманітарний університет,
вул. Фонтанська дорога, 33, м. Одеса, Україна
 


МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ БАЗОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ПРАВОЗНАВЦІВ


АНОТАЦІЯ:

Авторка статті, розкриваючи методику формування базових компетентностей майбутніх юристів (форми, методи, засоби), визначає найбільш ефективні підходи (герменевтичний, компетентнісний) до реалізації означеної проблеми, розмежовує діяльність студентів-майбутніх юристів на навчальну, навчально-професійну і квазіпрофесійну.  


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

компетентності, базові компетентності, юристи-правознавці, підходи (герменевтичний, компетентнісний), діяльність (навчальна, навчально-професійна і квазіпрофесійна).   


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1.Вербицкий А. А. Психолого-педагогические особенности контекстного обучения / А. А. Вербицкий. – М. : Знание, 1987. – 124 с.
2.Ильязова М. Д. Компетентностный подход к результатам высшего образования: анализ, сущность, реализация / М. Д. Ильязова. – Астрахань : Изд-во АГТУ, 2006. – С. 72.
3.Новиков А. М. Методология учебной деятельности / А. М. Новиков. – М. : Эгвес, 2005. – 176 с.
4.Сатохіна Н. І. Розуміння у здійсненні права : герменевтичний вимір : дис… кандидата юрид. наук : 12.00.12 / Н. І. Сатохіна. – Х., 2010. – 185 с.
5. Леви Э. Х. Введение в правовое мышление / Э. Х. Леви. – М. : Наука, 1995.– 115с.
6.Яворська Г. Х. Педагогіка для правників : навчальний посібник / Г. Х. Яворська. – К. : Знання, 2005. – 325 с.
7. Положення про Координаційну раду молодих юристів України : Наказ Міністерства юстиції України від 27.09.2007 № 835/5 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show.
 
 

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.