Татарнікова А. А. Педагогічні умови формування професійної компетентності фахівців-музикантів з арт-менеджменту

// Наука і освіта.  2016.  №4. – 5-10.

Анжеліка Анатоліївна Татарнікова,
аспірант кафедри педагогіки, Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова,
викладач, Одеське училище мистецтв і культури ім. К. Ф. Данькевича,
вул. Дворянська, 32, м. Одеса, Україна


ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ФАХІВЦІВ-МУЗИКАНТІВ З АРТ-МЕНЕДЖМЕНТУ


АНОТАЦІЯ:

У статті на основі аналізу та узагальнення концептуальних підходів зарубіжних та українських учених щодо сутності навчальних програм з арт-менеджменту, а також модернізації мистецької освіти обгрунтовано педагогічні умови формування професійної компетентності студентів музичних спеціальностей з арт- менеджменту. Продемонстровано значущість професійної підготовки студентів музичних спеціальностей як майбутніх арт-менеджерів, розкрито дидактичну потужність провідних принципів та засобів компетентнісного й студентоцентрованого підходів щодо її організації та оцінки якості прикінцевих результатів.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

арт-менеджмент, професійна компетентність з арт-менеджменту, компетентністний підхід, студентоцентрований підхід, фахова підготовка студентів музичних спеціальносте


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Дроздова Н. В. Компетентностный подход как новая парадигма студентоцентрированного образования / Н. В. Дроздова, А. П. Лобанов. – Минск: РИВШ, 2007. – 100 с.
2. Командышко Е. Ф. Арт-менеджмент: специфика, проблемы, перспективы развития / Е. Ф. Командышко. – М.: ИХО РАО, 2009. – 216 с.
3. Лідстоун Дж. Сучасні методики формування навчальних програм з менеджменту культури і мистецтв / Дж. Лідстоун // Арт-менеджмент: Все про мистецтво управління мистецтвом. – К., 2007. – № 1- 2. – С. 9-12.
4. Новикова Г. Н. Технологии арт- менеджмента: Учеб. пособие / Г. Н. Новикова. – М.: Издательский Дом МГУКИ, 2006. – 122 с.
5. Проблеми мистецької освіти: Типологічні критерії та науково-методична розробка / Інститут культурології Академії мистецтв України; Авт. кол.: Безгін О. І. (кер. авт. колективу), Бернадська Г. Є., Дацко О. І., Кочарян І. С., Успенська О. Ю. – К.: СПД Голосуй, 2008. – 138 с.
6. Річ Дж. Денніс Розвиток освіти з арт- менеджменту в країнах з перехідною економікою / Дж. Денніс Річ, П. Дьюї // Арт-менеджмент: Все про мистецтво управління мистецтвом. – 2005. – № 2. – С. 7-11.
7. Тульчинский Г. Л. Менеджмент в сфере культуры: учеб. пособие. – 4-е изд., испр. и доп. / Г. Л. Тульчинский, Е. Л. Шекова. – СПб.: Изд-во «Лань»; «Изд-во Планета Музыки», 2009. – 528 с.

Гузун С. А. Мультимедійні технології викладання дисципліни «Анестезіологія і реаніматологія» у студентів медичного училища

// Наука і освіта.  2016.  №4. – 11-15.

Сергій Анатолійович Гузун,
завідувач ПЦК хірургічних дисциплін,
викладач вищої категорії анестезіології та реаніматології,
Одеське обласне базове медичне училище,
вул. Пушкінська, 4, м. Одеса, Україна 


МУЛЬТИМЕДІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «АНЕСТЕЗІОЛОГІЯ І РЕАНІМАТОЛОГІЯ» У СТУДЕНТІВ МЕДИЧНОГО УЧИЛИЩА


АНОТАЦІЯ:

У статті представлений порівняльний аналіз компетентнісного навчання студентів Одеського обласного базового медичного училища з використанням мультимедійних технологій і традиційним викладанням лекційного матеріалу при вивченні предмета «Анестезіологія і реаніматологія». Було виявлено, що при практично однаковому вихідному рівні знань використання мультимедійних технологій сприяє формуванню у студентів основних професійних компетенцій, стимулює їх пізнавальний інтерес та інтелектуальний потенціал до вивчення дисципліни, що дозволяє підвищити ефективність навчання.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

мультимедійні технології, професійні компетенції, пізнавальний інтерес, активація мислення, педагогічна технологія. 


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Максименко С. Д. Педагогіка вищої медичної освіти : підручник / С. Д. Максименко, М. М. Філоненко. – К. : Центр учбової літератури, 2014. – 288 с.
2. Коваль Т. І. Підготовка викладачів вищої школи: інформаційні технології у педагогічній діяльності : навч. -метод. посіб. / Т. І. Коваль. – К. : Вид. центр НЛУ, 2009. – 380 с.
3. Козлакова Г. О. Теоретичні і методичні основи застосування інформаційних технологій у вищій технічній освіті: Монографія / Г. О. Козлакова. – К. : ІЗМН, ВІПОЛ, 1997. – 180 с.
4. Зильбер А. П. Клиническая физиология в анестезиологии и реаниматологии / А. П. Зильбер. – М. : Медицина, 1984. – 480 с.
5. Дябкин Е. В. Применение компьютерных программ для улучшения эффективностит изучения модуля «Основы анестезиологии» по дисциплине «Общая хирургия» / Е. В. Дябкин, Ю. С. Винник, Л. В. Кочетова, Е. С. Василен, Р. А. Пахомова и др. // Современные проблемы науки и образования. – 2015. – № 6. – 144-146

Бочевар А. Г. Реалізація моделі формування інформаційно-комунікативної компетентності майбутніх юристів засобами мультимедійних технологій

// Наука і освіта.  2016.  №4. – 16-20.

Алла Григорівна Бочевар,
аспірант кафедри педагогіки,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
викладач кафедри іноземних мов, Одеський державний університет внутрішніх справ,
вул. Успенська, 1, м. Одеса, Україна


РЕАЛІЗАЦІЯ МОДЕЛІ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ЮРИСТІВ ЗАСОБАМИ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ


АНОТАЦІЯ:

У статті висвітлено зміст та результати експериментального дослідження щодо формування інформаційно- комунікативної компетентності майбутніх юристів, виявлено ступінь ефективності застосування мультимедійних технологій у якості засобу формування інформаційно-комунікативної компетентності фахівців означеного профілю.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

компетентнісний підхід, інформаційно-комунікативна компетентність, мультимедійні технології, модель формування інформаційно-комунікативної компетентності майбутніх юристів.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Бабанский Ю. К. Оптимизация процесса обучения: общедидактический аспект / Ю. К. Бабанский. – М. : Педагогика. – 1997. – С. 29.
2. Бочевар А. Г. Інформаційно-комунікативна компетентність юриста, її сутність та структура / А. Г. Бочевар // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету ім. К.Д. Ушинськго. – 2013. – С. 72.
3. Зайцева О. Н. Формирование информационно- коммуникационной компетентности в системе уровневого образования /О.Н.Зайцева // Проблемы и перспективы развития образования: материалы III междунар. науч. конф. — Пермь: Меркурий, 2013. – С. 124-126.
4. Клещенкова Н. Ф. Формирование информационно-коммуникативной компетентности как необходимое условие эффективности профессиональной деятельности будущего специалиста [Електронний ресурс] / Н. Ф. Клещенкова, А. Б. Савченко // Конгресс конференции «Информационные технологии в образовании» секция: 2.5. Профессиональное образование. – 2008. – Режим доступу до ресурсу: http://ito.edu.ru/2008/Rostov/II/5/II-5-16.html.
5. Курлянд З. Н. Педагогіка: Навч. посіб. / ред.: З. Н. Курлянд; упоряд.: І. М. Богданова; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. – Одеса. – 2001. – С. 178.
6. Хриков Є. М. Педагогічні умови в структурі наукового знання [Електронний ресурс] / Є. М. Хриков. – Режим доступу : http://hrykov.luguniv.edu.ua/index.php/naukovi-roboti/101- pedagogichni-umovi-v-strukturinaukovogo-znannya.
7. Шаповал Ю. Д. Педагогічні умови формування готовності майбутнього вчителя початкових класів до особистісно орієнтованого навчання молодших школярів : дис. канд. пед. наук : 13.00.04 / Ю. Д. Шаповал. – Харків. – 2007. – С. 189.
 

Yan Yuan. Creative activity as a method of organizing future music teachers’ self-preparation for teaching practice

// Наука і освіта.  2016.  №4. – 21-24.

Янь Юань,
аспірант кафедри музичного навчання та хореографії,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Фонтанська дорога, 4, м. Одеса, Україна


ТВОРЧА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК МЕТОД ОРГАНІЗАЦІЇ САМОПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИКИ ДО ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ


АНОТАЦІЯ:

Методики і технології навчання, що використовуються в сучасному освітньому процесі, орієнтують майбутнього вчителя музики на засвоєння готової інформації. Фіксується протиріччя між наявністю формальних знань у студентів і слабким володінням останніми методами самопідготовки та самостійної роботи. Одним із  методів активізації самостійності, ініціативи і допитливості студентів-музикантів виділяється творча активність як вищий рівень пізнавальної активності. У статті зазначається, що кожний студент, окрім оволодіння методичними рекомендаціями, професійними знаннями й уміннями, вокальними, інструментальними і диригентськими навичками, має можливість вибудовувати власну концепцію уроку, визначати свою позицію у розглянутому питанні, використовувати різноманітні методичні прийоми, розробляти творчі завдання, самостійно знаходити рішення проблем, пов’язаних із дисципліною, сприйняттям інформації учнями, створенням емоційного клімату на уроці. Таким чином, мета педагогічної практики – закріплення і поглиблення знань, отриманих студентами у процесі навчання, а також набуття досвіду організаційно-творчої роботи на основі індивідуально-орієнтованого і проекційно-пошукового підходів. Педагогічна практика виконує ряд функцій, серед яких: адаптаційна, навчальна, виховальна, розвивальна, формуюча, діагностична. На основі педагогічного спостереження автор статті робить висновок, що основними факторами, які заважають прояву творчої активності студентів у процесі само- підготовки до педагогічної практики, є непевність студента, прихильність до певних схем, установка на заданий спосіб організації навчально-виховного процесу. Однією з найважливіших умов вдосконалення професійної підготовки висококваліфікованих кадрів є «орієнтація на індивідуальний розвиток майбутнього вчителя». Вирішальним чинником суб’єктивного порядку може стати творчий саморозвиток особистості.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

творча діяльність, пізнавальна активність, студенти-музиканти, самопідготовка, педагогічна практика


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Абасов З. А. Роль педагогической практики студентов в их профессиональном становлении / З. А. Абасов. – СПб. : СГТУ, 1996. – 140 с.
2. Григорьева М. С. Метакогнивные процессы: их структура и роль в решении задач / М. С. Григорьева // Филологические науки: Вопросы теории и практи- ки. – Тамбов: Грамота, 2014. – № 1. – Ч. 1. – С. 18-20.
3. Михеева Е. Н. Развитие творческой активности будущего учителя в процессе музыкального образования : автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.01 / Е. Н. Михеева. – Архангельск, 2002. – 23 с.
4.Организация самостоятельной работы студентов по педагогическим дисциплинам : [уч.-метод. пособие для преподавателей высшей школы] / [Э. В. Балакирева, Р. У. Богданова, О. Б. Даутова и др. ; под ред. А. П. Тряпицыной]. – Спб. : РГПУ имени А. И. Герцена, 2009. – 123 с.
5.Радионов В. Е. Взаимодействие педагогов и старших школьников : технология и творчество / В. Е. Радионов. – Л. : РГПУ, 1989. – 84 с.
6.Соколова М. Л. Проектирование индивидуальных образовательных маршрутов студентов в вузе : автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.01 / М. Л. Соколова. – Архангельск, 2001. – 23 с. 7.Шех Т. В. Личностно-ориентированный подход в обучении школьников иностранному языку [Электрон- ный ресурс] / Т. В. Шех // Концепт: научно- методический электронный журнал официального сайта эвристических олимпиад.– 2 квартал 2011. – Киров.

Черненко Н. М., Вороненко О. В. Управління вищим навчальним закладом у сучасних умовах

// Наука і освіта.  2016.  №4. – 25-29.

Наталія Миколаївна Черненко,
кандидат педагогічних наук, доцент, в.о. професора
кафедри управління освітніми закладами та державної служби,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранківська,73, м. Одеса, Україна,
Олександр Вікторович Вороненко,
кандидат педагогічних наук, головний спеціаліст відділу розвитку
науки у вищих навчальних закладах департаменту науково-технічного розвитку,
Міністерство освіти і науки України,
старший викладач кафедри педагогічної творчості,
Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова,
вул. Пирогова, 9, м. Київ, Україна


УПРАВЛІННЯ ВИЩИМ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ У СУЧАСНИХ УМОВАХ


АНОТАЦІЯ:

У статті розкрито особливості ризик-менеджменту в освіті, обґрунтовано необхідність управління вищим навчальним закладом на засадах ризик-менеджменту, презентовано результати експертного оцінювання найбільш ймовірних ризиків для вищих навчальних закладів.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

управління, вищий навчальний заклад, ризик, менеджери освіти. 


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Васильков Ю. В. Оценка рисков – актуальный вопрос современной инновационной деятельности образовательных учреждений / Ю. В. Васильков, Л. С. Гущина // Управление инновациями. Вестник ОрелГиет. – 2015. – №2 (32). – С. 34-39.
2. Мостенська Т. Ризик-менеджмент як інструмент управління господарським ризиком підприємства [Електронний ресурс] / Т. Л. Мостенська, Н. С. Скопенко // Вісник Запорізького національного університету. Економічні науки. – 2010. – № 3. – С. 72-79. – Режим доступу до журн. : http://dspace.nuft.edu.ua/jspui/handle/123456789/8856.
3. Старостіна А. О. Ризик-менеджмент : теорія та практика / А. О. Старостін, В. А. Кравченко. – К. : ІВЦ “Видавництво «Політехніка»”, 2004. – 200 с.
4. Тэпман Л. Н. Риски в экономике : [учеб. по- соб. для студ. вузов] / под ред. В. А. Швандара. – М. : ЮНИТИ, 2002. – 379 с.
5. Чернова Г. В. Практика управления рисками на уровне предприятия / Г. В. Чернова. – СПб. : Инт страхования, 2000. – 170 с.
 

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.