Chopyk T. V., Pavliuk O. S., Pavliuk Ye. O. Model of Future Coaches-Teachers’ Professional Competence Formation in Terms of Higher Educational Institution.

// Наука і освіта.  2017.  №10. 5-12.


DOI:

Тетяна Вікторівна Чопик,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фізичного виховання,
Оксана Сергіївна Павлюк,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фізичного виховання,
Євген Олександрович Павлюк,
доктор педагогічних наук, доцент кафедри здоров’я людини,
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, Україна


МОДЕЛЬ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ
ТРЕНЕРІВ-ВИКЛАДАЧІВ У ВИЩОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ


АНОТАЦІЯ:

Мета статті – визначити, науково обґрунтувати й експериментально перевірити педагогічні умови розвитку професійної компетентності майбутніх тренерів-викладачів у процесі фахової підготовки. Для досягнення мети та розв’язання поставлених завдань використано комплекс методів дослідження: теоретичні – аналіз, синтез, систематизація, порівняння, моделювання та узагальнення, що дозволили опрацювати наукові джерела, визначити сутність і особливості педагогічної системи розвитку професійної компетентності; емпіричні – спостереження, анкетування, опитування, педагогічний експеримент, опрацювання результатів науково-дослідницької діяльності, що забезпечило вивчення стану зазначеної проблеми на практиці з метою визначення впливу педагогічних умов розвитку професійної компетентності у процесі фахової підготовки майбутніх тренерів-викладачів; метод експертних оцінок, який дозволив за допомогою шкали оцінювання визначити головні компетенції у професійній діяльності майбутніх тренерів-викладачів; статистичні, за допомогою яких здійснено кількісну обробку результатів педагогічного експерименту для одержання достовірної інформації. Професійну компетентність майбутніх тренерів-викладачів розуміємо як сукупність загальних професійних знань і умінь, сформованих у процесі професійної підготовки, з організації та планування професійної діяльності, читання і складання документів, способів вирішення проблем, використання нових інформаційних технологій у професійній діяльності. Розроблено методику розвитку професійної компетентності у тренерсько-викладацькій діяльності майбутніх тренерів-викладачів у вигляді структури програмного комплексу професійних навчальних дисциплін, заснованої на модульно-інтерактивних засобах розвитку професійної підготовки майбутніх тренерів-викладачів, який включає в себе початкові дані про навчальну дисципліну та її автора (авторів), робочу програму, зміст розділів (модулів) дисципліни, тексти лекцій, додаткові інформаційні матеріали, практичні заняття з методичними вказівками, завдання для самостійної роботи студентів, тренувальні вправи (тести), модульний контроль, варіанти контрольних завдань та критерії оцінки результатів навчання для проведення підсумкового контролю з дисциплін. На основі проведеного педагогічного експерименту відбулися статистично значущі зміни, що засвідчили позитивну динаміку розвитку професійної компетентності майбутніх тренерів-викладачів у процесі фахової підготовки в експериментальній групі та підтвердили ефективність запропонованих умов.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

професійна компетентність, тренер-викладач, фахова підготовка, педагогічні умови.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1.Адольф В. А. Профессиональная компетентность современного учителя : монография / В. А. Адольф. – Краснояр. гос. ун-т. Красноярск, 1998. – 310 с.
2.Архіпова С. Компетентнісний підхід до професійної підготовки фахівців у галузі соціально-педагогічної діяльності / С. Архіпова // Вісник Львів. ун-ту. Серія : Педагогіка. – 2009. – Вип. 25. – Ч.1. – С. 99-105.
3.Белова Д. Е. К проблеме психологического сопровождения самоопределения личности в прфессии / Д. Е. Белова // Психология профессионально-образовательного пространства личности : сб. науч. Статей. – Екатеринбург : Рос. гос. проф.-пед. ун-т. – 2003. – С. 94-95.
4.Енциклопедія освіти. Акад. пед. наук України ; [гол. ред. В.Г. Кремень]. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.
5.Пометун О. І. Теорія та практика послідовної реалізації компетентнісного підходу з досвідів зарубіжних країн / О. І. Пометун // Компетентнісний підхід у сучасній освіті : світовий досвід та українські перспективи : Бібліотека з освітньої політики. [під заг. ред. О. В. Овчарук]. –К. : К.І.С., 2004. – С. 25-45.
6.Сущенко Л. П. Професійна підготовка майбутніх фахівців фізичного виховання та спорту (теоретико-методологічний аспект): монографія / Л. П. Сущенко. – Запоріжжя : Запоріз. держ. ун-т, 2003. – 442 с.
7.Чопик Т. В. Аналіз професійної підготовки майбутніх фахівців з олімпійського та професійного спорту у вищих навчальних закладах / Т. В. Чопик, Є. Павлюк // Педагогіка, психологія та медико- біологічні проблеми фізичного виховання і спорту : зб. наукових праць [ред. проф. С. С. Єрмакова]. – Харків. – 2012. – № 2. – С. 92-95.
8.Чопик Т. В. Дієвість педагогічних умов і моделі розвитку професійної компетентності майбутніх тренерів-викладачів у процесі фахової підготовки / Т. В. Чопик // Педагогіка та психологія. – Чернівці: Чернівецький нац. у-т. 2013. – Вип. 654. – С. 182-193.
9.Чопик Т. В. Класифікація теоретико- методичних основ фахової підготовки майбутніх тренерів-викладачів / Т. В. Чопик // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання та спорту. –Харків. – 2013. – № 6. – С. 59-63. doi:10.6084/m9.figshare.714941.
10. Чопик Т. В. Науково-методичні рекомендації щодо розвитку професійної компетентності майбутніх тренерів-викладачів у процесі фахової підготовки / Т. В. Чопик, Є. О. Павлюк. – Хмельницький: ХНУ, 2013. – 22 c.
11. Шиян Б. М. Теоретико-методичні основи підготовки вчителів фізичного виховання в педагогічних навчальних закладах : автореф. доктора пед. наук : 13.00.04 / Б. М. Шиян. – Інститут педагогіки і психології професійної освіти Академії педагогічних наук України. – К. – 1997. – 55 с.
12. Voronova V. I. Motivation of School – Leaver Entering the institute of Physical culture / V. I. Voronova, G. V. Lozhkin, V. V. Stanevich // 1st International Congress of Sport Psychology. – Russia. Moscow. – 1992 (June 2 – 4). – P. 48.
13. Chopyk T. V. The formation of professional competence of students in the process of studying discipline "Adaptive physical education" / T. V. Chopyk, O. S. Pavliuk // International scientific-practical conference «Actual questions and problems of development of social sciences». – Kielce. – June 28-30, 2016.
14. Pavliuk Ye. O. Classification of the future coaches-instructors professional training at the higher education establishments / Ye. O. Pavliuk // Středoevropský věstník pro vědu a výzkum. – 2015. – NR 6 (19). – P. 57-60.
15. Pavliuk Ye. O. Defining quality of the future coaches-instructors’ professional competence in the process of training / Ye. O. Pavliuk // European Applied Sciences. – 2015. – NR 6. – P. 28-29.
16. Quennerstedt M., Larsson H. Learning movement cultures in physical education practice / M. Quennerstedt, H. Larsson // Sport, Education and Society. – 2015. – Т. 20. – № 5. – С. 565-572. doi:10.1080/13573322.2014.994490.
17. Rychen D.C. et al. Key Competencies for Successful Life and Well-Functioning Society / D.C. Rychen. – OECD: Hogrefe and Huber, 2003. – 224 p.
18. Volyanyuk N. Personal time in perception of a coach-teacher / N. Volyanyuk // 9 th European Congress of Psychology. – Spain. Granada, 2005.
19. Volyanyuk N. Professionalism crisis of sport pedagogues / N. Volyanyuk // 8 th European Congress of psychology: Psychology in dialogue with related disciplines. – Vienna, Austria. 6 – 11 July. – 2003. – P. 299-300.
20. Volyanyuk N. The basis of authority of the coach / N. Volyanyuk // Sixth International Scientific Congress Modern Olympic Sport and Sport for all. – Warsaw, June 6-9. – 2002. – P. 468-469.
21. Whitty Geoff. Teacher professionalism in new times / Geoff Whitty // Journal of in-service education. – 2000. – 26.2. – 281-295.
22. Wuest D.A., Ch. A. Bucher. Foundations of Physical Education, Exercise Science and Sport / D.A. Wuest, Bucher. Ch. A. – St. Louis: Mosby: YearBook Inc., 2003. – 451 p.

Klochkova T. I., Sbruieva A. A., Pshenychna L. V. Risk Management in The Activities of a Modern University: a Comparative Analysis of British and Ukrainian Experience.

// Наука і освіта.  2017.  №10. 13-23.


DOI:

Тетяна Іванівна Клочкова,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов,
Сумський національний аграрний університет,
вул. Кірова, 160, м. Суми, Україна,
Любов Василівна Пшенична,
кандидат наук з державного управління, доцент,
Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка,
вул. Роменська, 87, м. Суми, Україна,
Аліна Анатоліївна Сбруєва,
доктор педагогічних наук, професор,
Сумський державний педагогічний університет імені А.С.Макаренка
вул. Роменська, 87, м. Суми, Україна


МЕНЕДЖМЕНТ РИЗИКІВ ДІЯЛЬНОСТІ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ:
ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ БРИТАНСЬКОГО ТА УКРАЇНСЬКОГО ДОСВІДУ


АНОТАЦІЯ:

Провідною ознакою діяльності сучасного університету є її інноваційний характер. З урахуванням того, що інновації і зміни в діяльності університету є неминучими і відбуваються в умовах, що створюють певні ризики і невизначеність, нагальною необхідністю є не лише розуміння сутності таких ризикових подій, а й застосування заходів запобігання або мінімізації їх наслідків. Метою статті є характеристика нормативних, організаційних та методичних засад запровадження менеджменту ризиків у вищій освіті Великої Британії та України на держав- ному та інституційному рівнях. У статті з’ясовано нормативну базу та організаційну структуру менеджменту ризиків в університетах Великої Британії та України; схарактеризовано типологію ризиків в університетах; здійснено порівняльний аналіз процесів запровадження менеджменту ризиків у діяльність британських та укра- їнських університетів. Акцентується увага на ідентифікації та аналізі пріоритетних ризиків діяльності сучасних університетів. Зокрема, розглянуто такі ризики: нормативно-правової невідповідності, репутаційний, фінансовий, пов’язаний зі студентським контингентом, пов’язаний із науково-педагогічним персоналом. Схарактеризовано ключові зони ризику; виокремлено заходи, які можуть зменшити негативний вплив кожного виду ризику на діяльність сучасного університету. На основі емпіричних даних, отриманих у результаті застосування методів аналізу документів звітності університетів, виявлено та узагальнено систему заходів, спрямованих на зниження ймовірності реалізації того чи іншого виду ризику або пом’якшення його наслідків. Підтверджено ефективність використання практики менеджменту ризиків у діяльності вітчизняних університетів. На основі порівняльного аналізу нормативного, організаційного та методичного аспектів розгляду досліджуваної проблеми сформульовано рекомендації щодо розвитку системи управління ризиками в українській вищій освіті на державному та інституційному рівнях. Доцільні заходи включають, крім іншого, розробку стратегії управління ризиками, визначення інституційної методики виявлення та аналізу ризиків, організацію ведення обліку ризиків, здійснення систематичного моніторингу процесу управління ризиками, звітність про результати управління ризиками.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

сучасний університет, діяльність, менеджмент ризиків, зона ризику, заходи з мінімізації наслідків ризику.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Deloitte’s. Global Survey on Reputation Risk. – Reputation@Risk / Deloitte’s [Електронний ресурс]. – 2014. – Режим доступу: https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/tr/Docu ments/risk/reputation-risk-survey-report.pdf.
2. Estermann T., Bennetot Pruvot E. Financially Sustainable Universities II: European universities diversifying income streams. / T. Estermann, E. Bennetot Pruvot. – Brussels: EUA [Електронний ресурс]. – 2011. – Режим доступу: http: //www.eua.be/ Libraries/ Publications_homepage_list/ Financially_Sustainable_Universities_II.sflb.ashx.
3. Gonnason T. Risk Management Report. / T. Gonnason. – University of New Brunswick [Електронний ресурс]. – 2015. – Режим доступу: http://www.unb.ca/financialservices/_resources/pdf/riskm anagement/risk_management_report.pdf.
4. Hanover Research. Best Practices in Improving Reputation and Brand Recognition in Higher Education. – USA [Електронний ресурс]. – 2015. – Режим доступу: http://www.hanoverresearch.com/media/Best-Practicesin-Improving-Reputation-and-Brand-Recognition-inHigher-Education.pdf.
5. HEFCE’s Accounts Direction to Higher Education Institutions for 2000–01. Circular Letter 24/00. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : www.hefce.ac.uk/pubs/circlets/2000/cl24_00.htm.
6. Хімічева Г. І. Аналіз і обґрунтування ризиків інноваційної діяльності ВНЗ / Г. І. Хімічева, Л. М. Віткін, О. В. Бобрусь // Вісник НТУ «ХПІ». – 2013. – № 56 (1029). – С. 76-83.
7. Huber C. Risk and risk based regulation in higher education institutions / C. Huber // Tertiary Education and Management. – 2009. – 15 (2). – P. 83-95.
8. Huber M. The Risk University: Risk identification at Higher Education Institutions in England : CARR Discussion Papers. Centre for Analysis of Risk and Regulation / M. Huber. – London : School of Economics and Political Science, 2011. – 69. – 21 р.
9. Huber M. Colonised by risk. The emergence of academic risks in English higher education / M. Huber // B. M. Hutter (ed.). Anticipating risks and organizing risk regulation in 21st century. – Cambridge : Cambridge University Press, 2010. – P. 114–135.
10. Клочкова Т. І. Инновации в управлении британскими университетами: менеджмент академических рисков / Т. І. Клочкова // Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. – Budapest, 2014. – № 35. – С. 37-41.
11. Клочкова Т. І. Менеджмент ризиків у системі вищої освіти Великої Британії: аналіз соціально-економічного та політичного контексту / Т. І. Клочкова // Проблеми сучасної педагогічної освіти. – Ялта, 2013. – Випуск 41. Частина ІІ. – С. 113- 118.
12. Power M. Reputational risk as a logic of organizing in late modernity / M. Power, T. Scheytt, K. Soin, K. Sahlin // Organization Studies. – 2009. – 30. – P. 301- 324.
13. PriceWaterhouse Coopers [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://en.academic.ru/dic.nsf/enwiki/102093.
14. Rauhvargers A. Global University Rankings and Their Impact. EUA Report in Rankings. / A. Rauhvargers. – Brussels: European University Association [Електронний ресурс]. – 2011. – Режим доступу: https://sdiwc.net/Global_University_Rankings_and_Their _Impact.pdf.
15. Risk Management Handbook. University of Adelaide [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.adelaide.edu.au/legalandrisk/docs/resources/R isk_Management_Handbook.pdf.
16. Stone J., Keating N. Innovation – a business risk that can be managed and mitigated./ J. Stone, N. Keating. – Keeping Good Companies [Електронний ресурс]. – 2010. – Режим доступу: http://www.ghd.com/pdf/Keeping%20Good%20Compani es%20Final%20Published%20Article%20Feb10.pdf.
17. TechTarget. Compliance risk. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://searchcompliance.techtarget.com/definition/complia nce-risk.
18. Young G. Exploration of reputational risk from the perspective of a variety of stakeholders / G. Young. – USA: NC State University, 2010. – 37 p.
19. Raban C. Managing Academic Risk: HEFCE Good Management Practice Project: Quality Risk Management in Higher Education: Final Report / C. Raban, E. Turner. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.tcd.ie/teachinglearning/quality/draft2017/ass ets/pdf/HEFCE%20Managing%20Academic%20Risk%2 0Report.pdf.
20. Raban C. Quality Risk Management: modernising the architecture of quality assurance / C. Raban, E. Turner // Perspectives: Policy and Practice in Higher Education. – 2006. – Vol. 10, No. 2 – P. 39– 44.
21. Raban C. Academic risk: quality risk management in higher education’ / Raban C., Turner E. HEFCE Good Management Practice Project Interim Report. Bristol: HEFCE. – 2003.
22. Risk Management: University of Oxford [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.admin.ox.ac.uk/councilsec/riskmanagement/
23. Risk Management: University of Oxford [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.admin.ox.ac.uk/councilsec/riskmanagem ent/riskmanagementframework/.
24. Сбруєва А. А. Менеджмент ризиків у вищій освіті: характеристика інноваційного досвіду / А. А. Сбруєва // Управління інноваційним розвитком освіти в суспільстві ризику : [монографія] / [за ред. проф. А.А. Сбруєвої]. ‒ Суми : Вид-во СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2012. ‒ 460 c.
25. Сергєєва Л. Н. Особливості внутрішніх ризиків ВНЗ із точки зору управління / Л. Н. Сергєєва, А. А. Єлесіна // Вісник Запорізького національного університету : збірник наукових праць. Економічні науки. – 2012. – № 3 (15). – С. 140–147.
26. Звіти ректора СДУ (2011-2017 р.р.). – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.pu.if.ua/uk/33-universytet/vchena-rada.
27. Звіти ректора СНАУ (2011-2017 р.р.). – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://sau.sumy.ua/index.php?option=com_content&view =article&id=64&Itemid=240&lang=uk.
28. Удовицька Т. А. Проблеми у функціонуванні системи вищої освіти: аналіз можливих ризиків / Т. А. Удовицька // Грані. – 2012. – № 1 (81). – С. 134– 137.
29. University of Cambridge (2009). – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.admin.cam.ac.uk/offices/secretariat/risk/polic y.html.
30. University of Cambridge (2012). – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.admin.cam.ac.uk/offices/secretariat/risk/proce ss.html.
31. Watt D. How innovation occurs in high schools within the network of innovative schools: The four pillars of innovation research project. / D.Watt // The Conference Board of Canada [Електронний ресурс]. – 2002. – Режим доступу: http://www.schoolnet.ca/nisrei/e/research/pillars/index.as p.

Şenay Şahin, Ersin Şahin, Burçin Ölçücü. The Determination of Relation Among The Future Time Perspectives, Academic Delay of Gratification Preferences and Burnout Levels of Prospective Teachers.

// Наука і освіта.  2017.  №10. – 40-49.


DOI:

Ерсін Шахін,
доктор філософії, викладач педагогічного факультету,
університет Улудаг, Бурса, Туреччина,
Шенай Шахін,
доктор філософії, доцент, заступник декана факультету спорту,
університет Улудаг, Бурса, Туреччина,
Бурчін Ольчюджю,
доктор філософії, доцент, заступник декана факультету фізичного виховання та спорту,
університет Газіосманпаша, Токат, Туреччина


ВИЗНАЧЕННЯ ЗВ’ЯЗКУ МІЖ ЧАСОВОЮ ПЕРСПЕКТИВОЮ, ВІДСТРОЧЕННЯМ АКАДЕМІЧНОГО
ЗАОХОЧЕННЯ ТА РІВНЕМ ЕМОЦІЙНОГО ВИГОРЯННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ


АНОТАЦІЯ:

Метою дослідження є визначення співвідношення між часовою перспективою, відстроченням академічного заохочення та рівнем емоційного вигоряння потенційних вчителів, які відвідують спеціальні курси на складання іспиту для майбутніх учителів у Туреччині (Public Staff Selection Examination in Turkey), та їх порівняння за деякими змінними. У дослідженні взяли участь 220 майбутніх учителів, які відвідували вищезазначені курси у 2012-2013 навчальному році. Серед емпіричних методів дослідження було використано тест Крускала-Уолліса та тест Манна-Уітні (рівень значимості α = .05). Було визначено, що існує суттєва різниця між ціннісною сферою часової перспективи та затримкою академічного заохочення вчителів, залежно від кількості спроб складання іспиту, порівняно з тими, хто вперше складає його. Таким чином, можна стверджувати, що кандидати, які складали іспит усього один раз, мали більш позитивне ставлення до професії педагога, а також більш високий рівень позитивного сприйняття майбутнього професії. Залежно від досвіду роботи вчителів зафіксовано значну різницю між часовою перспективою на користь тих, хто не має досвіду викладання, між затримкою академічного заохочення на користь тих учителів, які мали стаж роботи 10 або більше років, а також між деперсоналізацією та особистісною успішністю за рівнем емоційного вигоряння на користь респондентів з 5-10-річним досвідом роботи. Таким чином, можна стверджувати, що майбутні викладачі, які не мають педагогічного досвіду, більш позитивно оцінюють професію педагога, а їхні уявлення про майбутнє професії також є вищими. Учителі жіночої статі, порівняно з чоловіками; ті вчителі, що складали іспит один раз порівняно з тими, хто його складав його більше одного разу, а також ті, хто не має досвіду роботи, порівняно з тими, хто має його, були більш цілеспрямованими.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

часова перспектива, відсрочення академічного заохочення, рівень вигоряння, майбутні вчителі.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Ağaoğlu, E; Ceylan, M; Kasım, E., Madden, T. (2004). Araştırma görevlilerinin kendi tükenmişlik düzeylerine İlişkin görüşleri. Malatya: XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı.
2. Aksoy, U. (2007). Eskişehir İli Özel Eğitim Okullarında Çalışan Öğretmenlerin Tükenmişlik Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek
Lisans Tezi, Osmangazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
3. Akçamete, G., S. Kaner., B. Sucuoğlu (2001). Öğretmenlerde tükenmişlik, iş doyumu ve kişilik. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
4. Avcı, S.(2008).Öğretmen adaylarının, gelecek zaman algıları, akademik alandaki arzularını erteleme konusundaki isteklilikleri, algılanan araç sallıkları, sosyo-
Педагогіка – Education
Science and Education, 2017, Issue 10 47
ekonomik düzeyleri ve akademik başarıları arasındaki açıklayıcı ve yordayıcı ilişkiler örüntüsü. Yayınlanmamış doktora tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
5. Avcı S.& Erden M. (2009). Gelecek Zaman Algisi Ölçeği’nin Türkçe Formunun Geçerlik Ve Güvenirlik Çalişması. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 03(37), 1-12. Retrieved from: http://egitim.cu.edu.tr/efdergi.
6. Avcı, S. & Erden M. (2013). Gelecek zaman algısı ve akademik alanda arzuların ertelenmesinin öğretmen adaylarının akademik başarıları üzerindeki etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), (14) 1, 389-406.
7. Aydın, R., Ömür, Y. E., Argon, T. (2014). Öğretmen adaylarının özyeterlik algıları ile akademik alanda arzularını erteleme düzeylerine yönelik görüşleri. Eğitim Bilimleri Dergisi (40),1-12.
8. Baştürk, R. (2007). Kamu personeli seçmesın avına hazırlanan öğretmen adaylarının sınav kaygı düzeylerinin incelenmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(2), 163-176.
9. Babaoğlan, E. (2006). Ilk öğretim Müdürlerinde Tükenmişlik. Doktora Tezi, Abant Izzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
10. Balkıs, M. (2006). Öğretmen adaylarının davranışlarındaki erteleme eğilimlerinin düşünme ve karar verme tarzları ile ilişkisininin celenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
11. Balkıs, M. & Duru, E. (2007).Erteleme davranışı ile ilişkili temel karakteristik ve boyutların psikolojik danışma verehberlik çerçevesinde incelenmesi. Kuramve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 7(1), 349-385.
12. Balkıs, M. (2007). Öğretmen Adaylarının Davranışlarındaki Erteleme Eğiliminin, Karar Verme Stilleri ile İlişkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,21(1), 67-83.
13. Balkıs, M. & Duru, E. (2010). Akademik Erteleme Eğilimi, Akademik Başarı İlişkisinde Genelve Performans Benlik Saygısının Rolü. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 159-170.
14. Balduf, M. (2009). Underachievement among college students. Journal of Advanced Academics, 20(2), 274-294.
15. Balkıs, M. (2007). Öğretmen adaylarının davranışlarındaki erteleme eğiliminin, karar verme stilleri ile ilişkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 67-82.
16. Balkıs, M., & Duru, E. (2009). Akademik erteleme davranışının öğretmen adayları arasındaki yaygınlığı, demografik özellikler ve bireysel tercihlerle ilişkisi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 5(1), 18-32.
17. Bembenutty, H. & Karabenick, S. A. (1998). Academic delay of gratification. Learning and Individual Differences, 10(4),329-346.
18. Bulut, R. (2014). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Akademik Erteleme Davranışlarının Çeşitli Değişkenler Açısından Incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyonkarahisar: Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
19. Çakıcı, D. Ç. (2003). Lise ve üniversite öğrencilerinde genel ve akademik erteleme davranışının incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
20. Çetin, Ş. (2009). Eğitim fakültesi öğrencilerinin akademik erteleme davranışların ailişkin görüşlerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi,25, 1-7.
21. Çavuşoğlu, I. (2005). Endüstri meslek liselerinde çalışan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri ile bazıkişisel değişkenler arasındaki ilişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant Izzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
22. Çimen, S. (2007). İlköğretim öğretmenlerinin tükenmişlik yaşantılarını ve yeterlik algıları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi Sosyal BilimlerEnstitüsü, Kocaeli.
23. Çokluk, Ö. (1999). Zihinselve işitme engelliler okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerde tükenmişliğin kestirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
24. Deniz, M. E., Traş, Z., Aydoğan, D. (2009). An investigation of academic procrastination, locus of control, and emotional intelligence. Educational Sciences: Theory & Practice, 9(2), 607-632.
25. Deniz, M. E., Traş, Z., Aydoğan, D. (2009). Akademik Erteleme Ve Denetim Odağının Duygusal Zekâ Açısından Incelenmesi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 9(2), 623- 632.
26. Deryakulu, D. (2005). Bilgisayar öğretmenlerinin tükenmişlik düzeylerinin incelenmesi. Eurasian Journal of Educational Research. 19, 35-53.
27. Dewitte, S. & Schouwenburg, H. C. (2002).Procrastination, temptations, and incentives: the struggle between the present and the future in procrastinators and the punctual. European Journal of Personality, 16,469-489.
28. Didem, A. & Yaşar, Ö. (2012). Akademik erteleme davranışının benlik saygısı, durumluluk kaygı, öz-yeterlilik açısından açıklanabilirliğinin incelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 2, 3.
29. Demir, F. & Kösterelioğlu, I. (2015). Öğretmen adaylarının akademik erteleme eğilimlerinin incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8, 39.
30. Durmuş, Ü., Otrar, M (2015), Kamu Personeli Seçme Sınavına (Kpss) Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması. Güsbeed, 6 (13), 1-14.
31. Eğitim-Bir-Sen, (2011). http://www.egitimbirsen.org.tr)
32. Ekşi, H. & Dilmaç, B. (2010).Üniversite Öğrencilerinin Genel Erteleme, Karar Vermeyi Erteleme Ve Akademik Erteleme Düzeylerinin Sürekli Kaygı Açısından Incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,23(2),433-450.
33. Epçaçan, C. (2016). Öğretmen adaylarinin kpss ve öğretmenlik atamalari hakkindaki görüşleri..International Periodical For The Languages, Literature And History Of Turkish OrTurkic,11 (3), 1065-1090.
34. Ferrari, J. R.,1992. Procrastinators and Perfect Behaviour: An Explorartory Factor Analysis of Self-
Педагогіка – Education
Science and Education, 2017, Issue 10 48
Presentation, Self-Awareness, and Self- Handicapping Components. Journal of Researching Personality, 26, 75-84.
35. Fingerman K. L., Perlmutter M. Future time perspective and life events across adulthood. The Journal of General Psychology, 2001, 122 (1), 95–111.
36. Gonca, K. C., & Yelkin D. Ç. (2012). Öğretmenlerin akademik erteleme davranışı ile teknolojik ullanım durumları arasındaki ilişki. International Periodical For The Languages, Literature And History Of Turkish Or Turkic, 7/4, 2237-2247.
37. Göksu, Ç. K. (2015). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Tükenmişlik Düzeylerinin Incelenmesi (Ege Üniversitesi Örneği), 1 International Journal Of Language Academy, 3 (2), 151-158.
38. Gündüz, B., Çapri, B.,Gökçakan, Z. (2012). Üniversite öğrencilerinin tükenmişlik düzeylerinin incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 38-55.
39. Gülebağlan, C. (2003). Öğretmenlerin işleri son ana ertelemelerinin mesleki ye-terlik algıları mesleki deneyimleri ve branşları bakımından karşılaştırılmasına yönelik bir araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
40. Gündoğdu, K., Çimen, N., Turan, S., (2008). Öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavına (kpss) ilişkin görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 35-43.
41. Husman, J. E. & Shell, D. F. (1996). Beliefs and perceptions about the future: A conceptualization and measurement of future time perspective. The XXVI International Congress of Psychology.
42. Howell, A. J., Watson, David C., Powell, Russell A., Buro, Karen, (2006). Academic procrastination: the pattern and correlates of behavioural postponement. Personality and Individual Differences, (40), 1519–1530.
43. Izgar, H. (2001). Okul yöneticilerinde tükenmişlik. Nobel Yayın Dağıtım: Ankara.
44. Johnson, E. M., Gren, K. E. & Kluever, R. C. (2000).Psychometric characteristics of the revised procrastination inventory. Research in Higher Education, 41(2), 269-279.
45. Karaca, E. (2011). Öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavı’na (KPSS) yönelik tutumları. Akademik Bakış Dergisi, (23), 1-18.
46. Karaçanta, H. (2009). Öğretmen adayları için kamu personeli seçme sınavı kaygı ölçeğinin geliştirilmesi (geçerlik ve güvenirlik çalışması), Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 50-57.
47. Karlıdağ, R. (2001). Hekimlerde tükenmişlik düzeylerinin aleksitimi düzeyleriyle ilişkisi. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 3, 153-160.
48. Kolaç E. (2007).Sınıf öğretmeni adaylarının okuyucu profilleri. Anadolu Üniversitesi VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 27-29 Nisan, Eskişehir.)
49. Klassen, R. M. & Kuzucu, E. (2009). Academic procrastination and motivation of adolescents in Turkey. Educational Psychology, 29(1), 69–81.
50. Koç G., Ç. (2015). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Tükenmişlik Düzeylerinin Incelenmesi (Ege Üniversitesi Örneği). International Journal Of Language Academy, 3/2, 151/158. 51. Küçüksüleymanoğlu, R. & Eğilmez, H. (2013). Müzik öğretmeni adaylarının tükenmişlik düzeyleri: uludağ üniversitesi örneği. International Journal Of Social Science, 6, 3, 905-923.
52. Lens, W. & Tsuzuki, M. (2005). The role of motivation and future time perspective in educational and career development. The International Conference on Careers in context: New challenges and tasks for guidance and counseling, Lissabon, Portugal.
53. Lee, E. (2005). The relationship of motivation and flow experience to academic procrastination in university students. The Journal of Genetic Psychology, 166 (1), 5– 14
54. Näring, G., Briët, M., Brouwers, A. (2006) Be-yond Demand-Control: Emotional Labor and Symptoms of Burnout In Teachers. Work & Stress, 20, 303-315.
55. Nuttin, J. &Lens, W. (1985).Future time perspective and motivation: Theory and research method. Belgium: Lawrence Erlbaum Associates.
56. Ok, Uğurluoğlu, S. (2002), Banka çalışanlarının tükenmişlik düzeylerinin iş doyumu, rol çatışması, rol belirsizliği ve bazı bireysel özelliklere göre incelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
57. Oruç, S. (2007). Özel eğitim alanında çalışan öğretmenlerin tükenmişlik düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
58. Özsoy, G., Memiş, A., Temur, T. (2009). Metacognition, study habits and attitudes. International Electronic Journal Of Elementary Education, 2 (1), 154-166. 15 Ekim 2011 Tarihinde http://www.iejee.com/2_1_2009/Ozsoy.Pdf Adresinden Alınmıştır
59. Özer, A., &Altun, E. (2011). Üniversite öğrencilerinin akademik ertelemen edenleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 45 –72.
60. Özyurt, A. (2004), İstanbul hekimlerinin iş doyum ve tükenmişlik düzeyleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimler Enstitüsü, Istanbul.
61. Peker, R. (2002). Anaokulu, ilköğretim ve lise öğretmenlerinde mesleki tükenmişliğin bazı değişkenlere gore incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XV(1), 319-331.
62. Polatci, S. (2007), Tükenmişlik sendromu ve tükenmişlik sendromuna etki eden faktörler (Gaziosmanpaşa Üniversitesi Akademik Personeli Üzerinde Bir Analiz), Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek LisansTezi, Tokat.
63. Shell, D. F. & Husman, J.(2001). The multivariated imensionality of personal control and future time perspective beliefs in achievement and self-regulation. Contemporary Educational Psychology, 26, 481–506.
Педагогіка – Education
Science and Education, 2017, Issue 10 49
64. Sezgin, F. & Duran, E. (2011). Kamu personeli seçme sınavı’nın (KPSS) öğretmen adaylarının akademik ve sosyal yaşantılarına yansımaları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi [Turkish journal of Social research], 15(3), 9-22.
65. Şahin, Ç. & Arcagök, S. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının kamu personeli seçme sınavına (kpss) ilişkin algıları. 9. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Elazığ
66. Tümkaya S., & Çavuşoğlu İ. (2010).Sınıf öğretmenliği son sınıf öğretmen adaylarının tükenmişlik düzeylerinin incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (19), 2
67. Tümkaya, S.(1996). Öğretmenlerdeki Tükenmişlik Görülen Psikolojik Belirtiler ve Başaçıkma Davranışları. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
68. Tümkaya, S. Aybek, B., Çelik, M. (2007). KPSS'ye girecek öğretmen adaylarındaki umutsuzluk ve durumluk-sürekli kaygı düzeylerini yordayıcı değişkenlerin incelenmesiç Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi (Kuyeb), 7(2), 953-974. 69. Tösten R., Z. Elçiçek, M. Kılıçi (2012). İlköğretim Öğretmenlerinin Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi (Kars İli Örneği). Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4 (7),109–123.
70. Uzun Özer, Bilge, Demir, Ayhan Ferrari, R.Joseph (2009). Exploring Academic Procrastination Among Turkish Students: Possible Gender Differences In Prevalence And Reasons. Journal Of Social Psychology,149(2), 241–257.
71. Vızlı, C. (2005). Görme engelliler ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlere normal ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin, tükenmişlik düzeylerinin karşılaştırılması üsküdar ilçesi örneği. Yayınlanmamış Yüksek LisansTezi. Marmara Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Istanbul.
72. Yeşil, Rüştü & Şahan, Enver (2012). Öğretmen Adaylarının Akademik Işlerini Erteleme Nedenleri. Abant Izzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,12(2),219-236.

Bodnar S. V. Characterization of Speech Material According to the Essence of Compressive Method of Intensive Foreign Languages Teaching.

// Наука і освіта.  2017.  №10. 24-31.


DOI:

Світлана Вікторівна Боднар,
кандидат педагогічних наук, професор, завідувач кафедри іноземних мов,
Одеський торговельно-економічний інститут
Київського Національного торговельно-економічного університету,
вул. 25 Чапаєвської дивізії, 6, м. Одеса, Україна


ХАРАКТЕРИСТИКА МОВЛЕННЄВОГО МАТЕРІАЛУ В СВІТЛІ СУТНОСТІ
КОМПРЕСІЙНОГО МЕТОДУ ІНТЕНСИВНОГО НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ


АНОТАЦІЯ:

У статті схарактеризовано мовленнєвий матеріал у світлі методологічної сутності компресійного методу інтенсивного навчання іноземних мов. Сьогодні знання іноземних мов є однією з умов успішних контактів українців з представниками іноземних держав як на побутовому, так і на професійному рівнях. Причому більшість людей прагнуть оволодіти іншомовними мовленнєвими вміннями якісно і максимально швидко. Саме тому роль інтенсивних методів навчання знову знаходиться в центрі уваги багатьох дослідників. У роботі розглянуто наявні інтенсивні методи навчання, визначено їх переваги та недоліки з метою удосконалення на основі виявлення їх резервних можливостей. Детально описано компресійний метод інтенсивного навчання іноземних мов, запропонований проф. Р. Ю. Мартиновою, як альтернативу наявним. Метою роботи було проаналізувати специфіку мовленнєвого матеріалу відповідно до сутності компресійного методу інтенсивного навчання англійської мови та обґрунтувати можливість значного розширення мовленнєвої діяльності студентів на основі введення мовного матеріалу в його компресійній формі. Схарактеризовано лінгвістичні особливості англомовного мовленнєвого матеріалу в світлі вимог компресійного методу в смисловому (для забезпечення шестиетапного процесу навчання пропонуються спеціальні тексти, які є продуктами мовленнєвої діяльності людини, близькими до спонтанної і експромтної мови людини), в структурному (матеріалом є діалогічні і монологічні форми спілкування, які довільно трансформуються одна в іншу, без наявності будь-яких обов’язкових елементів, що повторюються з тексту в текст), в мовному (вживання різних мовних одиниць у всіх їх граматичних формах, які можуть видозмінюватися від тексту до тексту; бути в різних похідних формах; у максимально можливих варіантах лінгвістичного оточення) аспектах. Така організація мовленнєвого матеріалу в компресійному методі інтенсивного навчання англійської мови не тільки забезпечує стійке запам’ятовування мовних одиниць, що вивчаються, завдяки їх системному повторенню, а й сприяє їх повному засвоєнню і можливості використання в різноманітних видах мовленнєвої діяльності. Підставою для такого висновку стали результати проведеного експерименту з перевірки рівня засвоєння мовного матеріалу в процесі вивчення 6 тематичних текстів, які були проаналізовані.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

інтенсивні методи навчання, компресійний метод інтенсивного навчання іноземних мов, характеристика мовленнєвого матеріалу, змістовий аспект, структурний аспект, мовний аспект, оцінювання рівня засвоєння мовного матеріалу.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Близниченко Л. А. Ввод и закрепление информации в памяти человека во время естественного сна / Л. А. Близниченко. – К : Наукова думка, 1966. – 145 с.
2. Китайгородская Г. А. Методика интенсивного обучения иностранным языкам / Г.А. Китайгородская. – М. : Высшая школа, 1982. – 142 с.
3. Мартинова Р. Ю. Загальна характеристика компресійного методу інтенсивного навчання іноземних мов / Р. Ю. Мартинова // Глобальні виклики педагогічної освіти в університетському просторі: матеріали III Міжнародного Конгресу (18-20 травня 2017). – Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2017. – С. 546-547.
4. Плесневич А. С. Теоретические основы ускоренного курса обучения английскому языку по методике «погружения» / А. С. Плесневич // Методы интенсивного обучения иностранным языкам. – 1977. – № 3. – С. 142-148.
5. Скалкин В. Л. Обучение диалогической речи (на материале английского языка) / Л. В. Скалкин. – К. : Радянська школа, 1989. – 158 с.
6. Шварц И. Е. Релаксопедия как средство интенсификации учебно-воспитательного процесса / И. Е. Шварц // Тезисы докладов I Международного симпозиума по проблемам суггестологии (5-10 июня 1973). – София: Наука и искусство, 1973. – C. 350-357.
7. Шехтер И. Ю. Роль смыслообразовательных процессов при речепорождении / И. Ю. Шехтер // Вопросы философии. 1977. – № 12. – С. 68-74.
8. Cummins J. Immersion programs: Current issues and future directions / J. Cummins // Contemporary educational issues: The Canadian mosaic. – Toronto: Copp Clark, 1987. – P. 192-206.
9. Lozanov G. Suggestopaedia – desuggestive teaching communicative method on the level of the hidden reserves of the human mind / G. Lozanov. – Vienna, Austria: Dr. Georgi Lozanov International Centre for Desuggestology, 2005. – 140 р.

Yeremenko T. Ye., Lukyanchenko I. O., Yumrukuz A. A. Developing Master Students’ Professional Speech Competence in Pre-Service English Teacher Training: Possibilities, Problems and Recommendations.

// Наука і освіта.  2017.  №10. 32-39.


DOI:

Тетяна Євстафіївна Єременко,
кандидат філологічних наук, професор кафедри
германської філології та методики викладання іноземних мов,
Ірина Олегівна Лук’янченко,
кандидат педагогічних наук, доцент,
Анастасія Анатоліївна Юмрукуз,
кандидат філологічних наук, асистент,
кафедра германської філології та методики викладання іноземних мов,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранківська, 26, м. Одеса, Україна


ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МОВЛЕННЄВОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ СТУДЕНТІВ-МАГИСТРАНТІВ,
МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ: МОЖЛИВОСТІ, ПРОБЛЕМИ ТА РЕКОМЕНДАЦІЇ


АНОТАЦІЯ:

Останнім часом спостерігається значне збільшення рівня зацікавленості в пошуку нових форм, методів та засобів оптимізації професійної підготовки майбутніх викладачів іноземної мови. Наша увага зосереджена на проблемі вдосконалення професійної мовленнєвої компетенції студентів магістратури як компоненту їх професійної підготовки. Вербальна взаємодія між викладачем та студентами становить невід’ємну частину у всіх видах діяльності в аудиторії. Відповідно, навчання дидактичного дискурсу майбутніх викладачів іноземної мови є важливою складовою їх професійної мовленнєвої компетенції. У дослідженні було використано такі методи: вивчення наукової літератури та навчальних програм, діагностичні методи (тестування, метод експертних оцінок), математична обробка експериментальних даних. Метою статті є представлення змісту та результатів перевірки ефективності спеціалізованого навчального курсу для магістрантів «Англомовний дидактичний дискурс: практичний аспект». Він спрямований на розвиток професійної мовленнєвої компетенції студентів-магістрантів, з орієнтацією на підвищення їхньої грамотності у реалізації дидактичного дискурсу в аудиторії, а також на збагачення професійно-педагогічного досвіду, на вдосконалення їх власного стилю викладання. Зміст курсу охоплює ряд основних питань з фокусом уваги на використання англомовного дидактичного дискурсу у забезпеченні взаємодії викладача та студента на занятті і включає в себе такі змістові модулі: «Англомовний дидактичний дискурс: провідні характеристики», «Комунікативна поведінка викладача», «Рефлексивні техніки спостереження». Курс має такі особливості: автономія студентів; викладач виступає не як наставник, а як посередник; динамічна єдність викладача і студентів у навчальному процесі; залучення студентів до практичної комунікативної діяльності через застосування інтерактивних технологій. Особлива увага у статті приділяється завданням, що пропонуються студентам. Результати експерименту свідчать про ефективність курсу для розвитку професійної мовленнєвої компетенції студентів-магістрантів завдяки підвищенню їх грамотності у ефективному будуванні власної мовленнєвої поведінки на занятті з англійської мови.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

професійна мовленнєва компетенція, студенти-магістранти, спецкурс, англомовний дидактичний дискурс, грамотність у будуванні мовленнєвої поведінки.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1.Амирханова К. М. Место техники написания рефлексивного журнала в формировании рефлексивного мышления студентов при обучении иностранному языку / К. М. Амирханова // Филология и культура. Психолого-педагогические науки. Педагогика. – 2014. – №1 (35). – 264–269.
2.Беспалько В. П. Опыт разработки и использования критериев качества усвоения знаний / В. П. Беспалько // Советская педагогика. – 1968. – № 4. – С. 52–69.
3.Ежова Т. В. К проблеме изучения педагогического дискурса / Т. В. Ежова // Вестник ОГПУ. – 2006. – № 2. – С. 52–56.
4.Карасик В. И. Характеристики педагогического дискурса / В. И. Карасик // Языковая личность : аспекты лингвистики и лингводидактики : сб. науч. тр. – Волгоград : Перемена, 1999. – С. 3–18.
5.Олешков М. Ю. Основные параметры модели профессиональной коммуникации (на примере дидактического дискурса) / М. Ю. Олешков // Социокультурные проблемы в образовании. Межвуз. сб. науч. трудов / под ред. А. А. Вербицкого, Н. В. Жуковой. – М. : РИЦ МГОПУ им. М. А. Шолохова, 2006. – С. 62–71.
6.Рубцова Л. В. Формирование профессиональной речевой компетенции будущих учителей иностранного языка в процессе педагогической практики (на примере второго иностранного языка): дисс. … канд. пед. наук: 13.00.08 / Рубцова Любовь Варленовна. – Тольяти, 2006. – 215 с.
7.Соловова Е. Н. Методическая подготовка и переподготовка учителя иностранного языка: интегративно-рефлексивный подход : Монография / Е. Н. Соловова. – М. : ГЛОССА-ПРЕСС, 2004. – 336 с.
8. Формирование речевой компетенции как основы профессиональной деятельности будущих учителей иностранного языка : дисс. … канд. пед. наук :
9.Щербинина Ю. В. Педагогический дискурс : мыслить – говорить – действовать : учеб.пособие / Ю. В. Щербинина. – М. : Флинта : Наука, 2010. – 440 c.
10. Alexander R. J. Towards dialogic teaching : Rethinking classroom talk / R. J. Alexander. – [4th ed.]. – York, UK : Dialogos, 2008. – 60 p.
11. Bartlett L. Teacher Development through Reflective Teaching / L. Bartlett // Second Language Teacher Education [eds. Jack C. Richards, David Nunan]. – New York : Cambridge University Press, 1990. – P. 202–214.
12. Bowers R. Verbal Behaviour in the Language Teaching Classroom : PhD doctoral thesis / R. Bowers. – Reading, UK, Reading University, 1980.
13. Calderhead J. Conceptualizing Reflection in Teacher Development/ James Calderhead, Peter Gates. – Washington, D.C., 1993. – 172 p.
14. Consolo D. A. Classroom oral interaction in foreign language lessons and implications for teacher development / D. A. Consolo // Linguagem & Ensino. – 2006. – 9 (2). – P. 33–55.
15. Dyment J. E. Journal writing in experiential education : possibilities, problems, and recommendations / J. E. Dyment, T. S. O’Connell. – Charleston, WV : ERIC Clearinghouse on Rural Education and Small Schools 2003. – Режим доступу : http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED479358.pdf
16. Fanselow J. F. “Let’s See” : Contrasting Conversations About Teaching / John F. Fanselow // TESOL Quarterly. – 1988. – Vol. 22 (Issue 1, March 1988). – P. 113–130. 
17. Gebhard J. G. Awareness of teaching : approaches, benefits, tasks / J. G. Gebhard // Teacher development : making the right moves [ed. T. Kral]. – Washington, D.C. : United States Information Agency, 1996. – P. 34–47.
18. Glatthorn A. Teacher Development / A. Glatthorn // International encyclopedia of teaching and teacher education. – [ed. A. Aderson]. – [2nd edition]. – London : Pergamon Press, 1995. – P. 41. 19. Hastings S. Questioning / S. Hastings // Teacher Tools. – 2003. – Issue 14. – Режим доступу : www.londongt.org/teachertools.
20. Lynch T. Communication in the Language Classroom / T. Lynch. Oxford : Oxford University Press, 1996. – 192 p.
21. Malamah-Thomas A. Classroom Interaction / A. Malamah-Thomas. Oxford : Oxford University Press, 1987. – 160 p.
22. Moskowitz G. The FLint system: an observational tool for the foreign language classroom / G. Moskowitz // Mirrors for behavior: an anthology of classroom observation instruments [eds. A. Simon, E. G. Boyer]. – Philadelphia : Center for the Study of Teaching at Temple University, 1967. – Section 15. – P. 1–15.
23. Richards J. Reflective Teaching in Second Language Classrooms / J. Richards, C. Lockhart. – Cambridge : Cambridge University Press, 1994. – 218 p.
24. Seedhouse P. Classroom interaction : Possibilities and impossibilities / P. Seedhouse // ELT Journal. – 1996. – 50 (1). – P. 16–24.
25. Sinclair J. M. Toward an analysis of discourse / J. M. Sinclair, R. M. Coulthard. – London : Oxford University Press, 1975. – 163 p.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.