В.В. Клинов, С.М. Блоцький. ФОРМУВАННЯ ЦІННОСТЕЙ КУЛЬТУРИ ДОЗВІЛЛЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ СІЛЬСЬКИХ ШКІЛ В ПРОЦЕСІ ФІЗКУЛЬТУРНО-СПОРТИВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

// Наука і освіта.  2016.  № 8. – 79-85.

Володимир Володимирович Клинов,
кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри теорії і методики фізичного виховання,
Сергій Михайлович Блоцький,
кандидат педагогічних наук,
декан факультету фізичної культури,
Мозирський державний педагогічний університет імені І. П. Шамякіна,
вул. Студентська, 28, м. Мозир, Білорусь


ФОРМУВАННЯ ЦІННОСТЕЙ КУЛЬТУРИ ДОЗВІЛЛЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ СІЛЬСЬКИХ ШКІЛ В ПРОЦЕСІ ФІЗКУЛЬТУРНО-СПОРТИВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ


АНОТАЦІЯ:

 Сфера вільного часу і дозвілля завжди була об’єктом наукового інтересу. Дозвілля традиційно є однією з найважливіших сфер життєдіяльності молоді. Актуалізація питань молодіжного дозвілля зумовлена тим, що молоде покоління, відповідно до своїх соціокультурних потреб, час дозвілля присвячує в основному спілкуван- ню в компаніях, групах однолітків, де формується особлива молодіжна субкультура, що впливає на становлення особистості молодої людини. У зв’язку з тим, що негативні прояви в сфері дозвілля багато в чому обумовлені його неорганізованістю, виникає необхідність визначення способів регулювання дозвільної сфери життєдіяль- ності молоді. Таким чином, дозвілля як соціокультурна сфера життєдіяльності сучасної молоді потребує глибо- кого наукового осмислення. Важливим напрямком, що визначає становлення особистості школяра, який воло- діє високим рівнем культури дозвілля, є формування системи цінностей вільного часу. На підставі сучасних теоретико-методологічних досліджень в області дозвілля молоді, сутнісних характеристик культурологічного підходу нами було визначено зміст ціннісно-смислового компонента культури дозвілля старшокласників. Він виражається в позитивному і ціннісному відношенні до свого вільного часу, в наявності позитивного емоційно- го фону, пов’язаного з усвідомленням свого потенціалу часу, а також готовності до участі в соціально значущих видах дозвіллєвої діяльності, що сприяють самореалізації внутрішнього творчого потенціалу особистості у вільний час. У результаті проведеного дослідження, спрямованого на визначення рівня сформованості ціннісно- смислового компонента культури дозвілля, було встановлено, що ціннісні орієнтації старшокласників сільських шкіл в області культури дозвілля знаходяться на недостатньому рівні і вимагають корегування. Таким чином, була підтверджена необхідність спеціально організованого процесу формування ціннісних орієнтацій культури дозвілля, що дозволило перейти до формуючого етапу, на якому реалізовувалася методика формування ціннос- тей культури дозвілля старшокласників сільських шкіл. Для більш ефективного формування культурно- дозвіллєвої діяльності були активізовані такі види діяльності: освітня; культурна, спортивно-масова (змагання, спартакіади); фізкультурно-оздоровча (фізкультурно-оздоровчі свята, спортивно-рекреаційний туризм); ігрова (рухливі ігри). В результаті проведеної роботи у більшості старшокласників підвищився рівень сформованості ціннісно-смислового компонента культури дозвілля. В учнів проявляється усвідомлення і розуміння важливості культури дозвілля у своїй життєдіяльності, позитивне і ціннісне ставлення до свого проведення часу.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 дозвілля, старшокласники, культура дозвілля, цінності, вільний час, сільська школа.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

 1. Брижатова С. Б. Культурная среда / С. Б. Брижатова. – Барнаул: Изд-во АлтГАКИ, 2002. – 268 с.
2. Гурьянова М. П. Сельская школа и социаль- ная педагогика. (Пособие для педагогов) / М. П. Гурь- янова – Минск: Амалфея, 2000. – 448 с.
3. Каган М. С. Человеческая деятельность (Опыт системного анализа) / М. С. Каган. – М.: Поли- тиздат, 1974. – 328 с.
4. Новейший философский словарь / Сост. А. А. Грицанов. – М.: Изд. В. М. Скакун, 1998. – 896 с.
5. Погрешаева Т. А. Свободное время человека в условиях трансформируемого общества / Т. А. По- грешаева. – Саратов: Изд-во СГУ, 2000. – 263 с.
6. Стрельцов Ю. А. Культурология досуга / Ю. А. Стрельцов. – М.: Центр «Педагогический по- иск», 2003. – 219 с.
7. Трегубов Б. А. Свободное время молодежи: сущность, типология, управление / Б. А. Трегубов. – СПб., 1997. – 187 с. 8. Шмаков С. А. Досуг школьника / С. А. Шмаков. – Липецк: Мининформпечати РФ, 1995. – 132 с.

І. Є. Кожуріна. ПРОГРАМА ОЗДОРОВЧОГО ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДЛЯ СТУДЕНТІВ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ.

// Наука і освіта.  2016.  № 8.  85-92.

Ірина Євгенівна Кожуріна,
аспірант кафедри дефектології та фізичної реабілітації,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Фонтанська дорога, 4, м. Одеса, Україна


ПРОГРАМА ОЗДОРОВЧОГО ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДЛЯ СТУДЕНТІВ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ


АНОТАЦІЯ:

 У статті досліджено ефективність програми з оздоровчого фізичного виховання та її вплив на фізичну підготовленість та функціональний стан студентів із урахуванням педагогічних умов. Охарактеризовано режими рухової активності студентів. Розглянуто вплив ходьби на функціональні системи організму та наве- дено п’ять основних типів швидкості ходьби. Узагальнено форми реалізації технологій оздоровчо-рекреаційної рухової активності, які представлено в групах програм. Запропоновано модель, в якій епіцентром індивідуалізації є студент як суб’єкт здорового способу життя та власного фізичного розвитку. Отримані результати передбачають впровадження розробленої методики в процес навчання експериментальних груп, що сприятиме достовірному підвищенню показників фізичного стану та особистісного фізичного розвитку.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 оздоровча програма, оздоровча ходьба, фізична підготовленість студентів, соматичне здоров’я, індивідуальне навантаження.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Амосов Н. М. Моя система здоров’я / Н. М. Амосов. – К. : Здоров’я, 1989. – 114 с.
2. Арестов Ю. М. Физическое воспитание сту- дентов с ослабленным здоровьем : автореф. дис. на соискание учен. степени канд. биол. наук / Ю. М. Арестов. – М., 1998.
3. Бэкон Ф. О поддержании здоровья / Ф. О. Бэкон. – Соч. В 2-х т. / Пер., общ. ред. и вступ. статья А. Л. Субботина. – М. : Мысль, 1971. – Т.2. – С. 424.
4. Волков Л. В. Теория и методика детского и юношеского спорта / Л. В. Волков. – К. : Олимп. л-ра, 2002. – 294 с.
5. Державні тести і нормативи оцінки фізичної підготовленості населення України. – К., 1996. – 32 с.
6. Джуринський П. Б. Вивчення закономірнос- тей розвитку фізичної і функціональної працездатнос- ті учнів під час виконання оздоровчих аеробних вправ. / П. Б. Джуринський // Наука і освіта. – 2010. – № 6. – С. 64-68.
7. Дубогай О. Д. Роль фізичного виховання у формуванні здорового способу життя / О. Д. Дубогай // Молодь за здоров’я : Матеріали Міжнародної кон- ференції. – К, 2001. – С.33.
8. Иващенко Л. Я. Программирование занятий оздоровительным фитнесом / Л. Я. Иващенко. – Київ, Науковий світ, 2008. – 198 с.
9. Маляр Е. І. Розвиток професійно-важливих яко- стей студентів спеціальності «Оподаткування» засобами футболу: автореф. канд. наук з фіз. вих. і спорту : спец. 24.00.02 / Е. І. Маляр. Львів, 2008. – 22 с.
10. Марчук В. Деякі аспекти оптимізації системи управління фізичним станом студентів-першокурсників / В. Марчук // Актуальні проблеми розвитку руху «Спорт для всіх» у контексті європейської інтеграції України : мат. науково-практ. конф., 24-26 червня. 2004. – Тернопіль, 2004. – С. 321-322.
11. Сіренко Р. Р. Фактори, що впливають на ру- хову активність та мотивацію до занять фізичним вихованням студенток вищих навчальних закладів / Р. Р. Сіренко // Педагогіка, психологія та медико- біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2005. – №15. – С. 44-51.

Ю. В. Кравченко, Ф. Х. Бічекуєва, В. І. Портніченко. АДАПТАЦІЙНІ МОЖЛИВОСТІ ДІТЕЙ-МЕШКАНЦІВ СЕРЕДНЬОГІР’Я В УМОВАХ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ.

// Наука і освіта.  2016.  № 8,  92-97.

Юрій Володимирович Кравченко,
науковий співробітник,
Фатіма Хаджимуратівна Бічекуєва,
кандидат медичних наук, науковий співробітник,
Володимир Ілліч Портніченко,
кандидат медичних наук, завідувач відділу фізіології та патофізіології екстремальних станів,
Міжнародний центр астрономічних та медико-екологічних досліджень Національної академії наук України,
вул. Богомольця, 4, м. Київ, Україна


АДАПТАЦІЙНІ МОЖЛИВОСТІ ДІТЕЙ-МЕШКАНЦІВ СЕРЕДНЬОГІР’Я В УМОВАХ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ


АНОТАЦІЯ:

Проведено дослідження вищої нервової діяльності у старшокласників, які постійно проживають на висо- тах 800 м і 2100 м, на початку, у середині та наприкінці навчального року. Встановлено, що у навчальному процесі відбувається погіршення сенсомоторних показників в обох групах. Довготривала адаптація до гіпоксії в середньогір’ї сприяє більш оптимальній адаптації учнів до навчального процесу та сповільненому розвитку процесів втомлення в корі головного мозку в порівнянні з контролем.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 гіпоксія, адаптація, середньогір’я, вища нервова діяльність, втомлення, навчальний процес.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Леонова А. Б. Психологические технологии управления состоянием человека / А. Б. Леонова, А. С. Кузнецова. – М. : Смысл, 2009. – 212 с.
2. Меерсон Ф. З. Адаптационная медицина : меха- низмы и защитные эффекты адаптации / Ф. З Меерсон. – М. : Hypoxia Medical LTD. – 1993. – 331 с.
3. Physical development and individual-typological property peculiarities of the schoolchildren’s nervous system / J. Wojnar, N. Macarenco, D. Nawarecki, E. Menshyh, Y. Petrenco, B. Pustovalov // Annales Uni￾versitatis Mariae Curie-Sklodowska. – 2005. – Vol. LX, Suppl. XVI. – № 8. – P. 281-285.
4. Sense-motor reactivity and physical development of schoolchildren / J. Wojnar, N. Macarenco, V. Lyzogub, E. Menshyh, Y. Petrenco, B. Pustovalov // Annales Uni￾versitatis Mariae Curie-Sklodowska “Promocja zdrowia w hierarchii wartosci”. – 2006. – Vol. LX, Suppl. XVI. – № 8. – P. 325-331.

І. В. Кривенцова, С. А. Пашкевич, ЕФЕКТИВНІСТЬ РУХЛИВИХ ІГОР У РОЗВИТКУ ШВИДКІСНИХ ЯКОСТЕЙ 12-14 РІЧНИХ ФЕХТУВАЛЬНИКІВ.

// Наука і освіта.  2016.  № 8.  98-101.

Ірина Володимирівна Кривенцова,
кандидат педагогічних наук, доцент,
завідувач кафедри фізкультурно-оздоровчого та спортивного фехтування,
Святослава Адамівна Пашкевич,
кандидат медичних наук,
доцент кафедри теорії та методики фізичного виховання і оздоровчої
та лікувальної фізичної культури,
Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди,
вул. Алчевських, 29, м. Харків, Україна


ЕФЕКТИВНІСТЬ РУХЛИВИХ ІГОР У РОЗВИТКУ ШВИДКІСНИХ ЯКОСТЕЙ 12-14 РІЧНИХ ФЕХТУВАЛЬНИКІВ


АНОТАЦІЯ:

 На підставі позитивної динаміки показників швидкісних якостей юних фехтувальників, у статті було обгрунтовано ефективність впровадження ігрового методу навчання. У дослідженні брали участь 20 фехтувальників 12-14 років, які були розподілені випадковим чином на дві групи – дослідну (ДГ) та конт- рольну (КГ). У ДГ в тренувальний процес упроваджено спеціальні рухливі ігри. За три місяці встановлено вірогідне зростання показників лабільності нервової системи в ДГ; показники стресостійкості мали тен- денцію до зниження. Одночасно у ДГ, порівняно з КГ, покращилися показники тактичних умінь та швид- кості тактичного навчання.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 фехтувальники, ігровий метод навчання, швидкісні якості, тепінг-тест, тактичні уміння.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1.Бусол А. Взаємозв’язок показників розвитку швидкісних і силових якостей фехтувальників- початківців / А. Бусол, А. Никитенко, А. Никитенко, В. Бусол, В. Шуберт // Молода спортивна наука Укра- їни: зб. наук. пр. з галузі фіз. культури та спорту. – Л., 2009. – Вип. 13, т. 1. – С. 62-67.
2.Кривенцова И. В. Физическая подготовка фех- товальщиков в воспитании будущих педагогов / И. В. Кривенцова // Физическое воспитание студентов. – 2010. – №1. – С. 57-59.
3.Турецкий Б. В. Обучение фехтованию : учебное пособие для ВУЗов / Б. В. Турецкий. – М. : Академический проект, 2007. – 432 с.
4.Borysiuk Z. Information Processes, Stimulation and Perceptual Training in Fencing / Zbigniew Borysiuk, Zbigniew Waskiewicz // Journal of Human Kinetics. – 2008. – Vol. 19. – pp. 63-82. [Електронний ресурс]. Режим доступу : http://www.degruyter.com/view/j/hukin.2008.19.issue-- 1/v10078-008-0005-/v10078-008-0005-y.xml
5.Rogers Ed. Advanced Fencing Techniques : Dis￾cussions with Bert Bracewell [Електронний ресурс] / Ed Rogers. Publisher : Crowood, 2013. – Режим доступу : http://www.crowood.com/.
6.Smith J. Foil Fencing : the techniques and tactics of modern foil fencing / J. Smith. Summersdale Publish￾ers Ltd., 2003. – 174 p
.

Г. О. Латіна. ОЦІНКА ПРЕВЕНТИВНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ПРИ НАДЛИШКОВІЙ МАСІ ТІЛА У ДІТЕЙ ШКІЛЬНОГО ВІКУ.

// Наука і освіта.  2016.  № 8.  102-106.

Ганна Олександрівна Латіна,
кандидат біологічних наук,
доцент кафедри медико-біологічних основ фізичної культури,
Навчально-науковий інститут фізичної культури
Сумського державного педагогічного університет імені А. С. Макаренка,
вул. Роменська, 93, м. Суми, Україна


ОЦІНКА ПРЕВЕНТИВНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ПРИ НАДЛИШКОВІЙ МАСІ ТІЛА У ДІТЕЙ ШКІЛЬНОГО ВІКУ


АНОТАЦІЯ:

Підвищення розповсюдженості ожиріння серед населення вимагає розробки способів оцінки та заходів профі- лактики цього захворювання. Тому на підставі інтегральної оцінки було проведено дослідження фізичного розвитку, рухового режиму та фізкультурно-оздоровчої активності в учнів 10-14 років. Вікова закономірність підвищення маси тіла в учнів 10-14 років зумовлена зниженням рухової активності у хлопців. Встановлено, що превентивна спрямованість фізичного виховання при ожирінні у дітей 10-14 років відповідає середньому рівню, що свідчить про достатню фізкультурно-оздоровчу роботу у загальноосвітніх навчальних закладах.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

  превентивне фізичне виховання, ожиріння, рухова активність, учні.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Законопроект Про затвердження Загально- державної програми «Здоров’я-2020 : український вимір» [Електронний ресурс]. − Режим доступу: http://www.apteka.ua/article/107842.
2. Круцевич Т. Ю. Теорія і методика фізичного виховання: [підруч. для студ. вищ. навч. закл. фіз. вих. і спорту]: у 2 т. / Т. Ю. Круцевич. – К. : Олімпійська література, 2008. – Т. 2. – 366 с.
3. Наказ Міністерства охорони здоров’я України №254 від 27.04.2006. Про затвердження протоколів надан- ня медичної допомоги дітям за спеціальністю «Дитяча ендокринологія» [Електронний ресурс]. − Режим доступу: http://faculty.health.lviv.ua/files/N254iDitaiendokrinologiya.pdf
4. Оржеховська В. М. Педагогіка здорового спо- собу життя / В. М. Оржеховська // Проблеми освіти : наук.-метод. збірник. – К. : Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, 2006. – Вип. 48. – С. 3-7.
5. Приходько В. М. Превентивна педагогіка / В. М. Приходько // Виховна робота в школі. – 2006. – № 3. – С. 2-5.
6. Стан здоров’я школярів в Україні [Електрон- ний ресурс] / С. Л. Няньковський, М. С. Яцула, М. І. Чикайло, І. В. Пасечнюк // Здоровье ребенка. – №5 (40). – 2012. – Режим доступу: http://www.mif￾ua.com/archive/article/32962#prettyPhoto.
7. Шадрин С. А. Ожирение у детей / С. А. Шад- рин, А. В. Статова, Т. Е. Привалова // Педиатрия. – 2013. – № 4. – C. 4-7.
8. Щорічна доповідь про стан здоров’я населен- ня, санітарно-епідемічну ситуацію та результати дія- льності системи охорони здоров’я України. 2014 рік / за ред. Квіташвілі О.; МОЗ України, ДУ «УІСД МОЗ України». – К., 2015. – 460 с.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.