Шуба Л. В., Теоретико-методичні основи вивчення дисципліни «спортивно-педагогічне вдосконалення» на факультеті фізичного виховання.

// Наука і освіта.  2016.  №8. – 182-188.

Людмила Вікторівна Шуба,
кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри Управління фізичною культурою та спортом,
Запорізький національний технічний університет,
вул. Жуковського, 64, м. Запоріжжя, Україна


ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ОСНОВИ ВИВЧЕННЯ
ДИСЦИПЛІНИ «СПОРТИВНО-ПЕДАГОГІЧНЕ ВДОСКОНАЛЕННЯ»
НА ФАКУЛЬТЕТІ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ


АНОТАЦІЯ:

Проаналізовано сучасну науково-методичну літературу та новітні шляхи до використання різновидів фітнесу. Теоретично обґрунтовано та розроблено методику використання різновидів фітнесу для дисципліни «Спортивно-педагогічне вдосконалення». Уточнено варіативні частини занять з обраної дисципліни при урахуванні індивідуальних особливостей для розвитку організму дівчат 17-20 років. Висвітлено позитивний вплив розробленої методики, яку рекомендується використовувати для занять не тільки з обраної дисципліни але й з предмету «Фізична культура», яка проводиться для всіх факультетів та спеціальностей. Доведено ефективність розробленої методики шляхом аналізу отриманих даних.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

методика, фітнес, комплекси вправ, спортивно-педагогічне вдосконалення, дівчата.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Бойчук Ю. Д. Валеологическое значение физической активности / Ю. Д. Бойчук // Актуальные проблемы физической культуры и спорта: Сб. научн. статей. – Чебоксары: Чувашск. гос. пед. ун-т, 2011. – С. 360-362.
2. Давидов В. Ю. Новые фитнесс–системы (новые направления, методики, оборудование и инвентарь): [учеб. пособие] / В. Ю. Давидов, А. И. Шамардин, Г. О. Краснова. – Федеральное агенство по физ. культуре и спорту, ВГАФК. –2-е изд., перераб. и доп. – Волгоград: Изд-во ВолГУ, 2005. – 284 с.
3. Джонсон Д. Р. Oxycise. Программа дыхательных упражнений / Д. Р. Джонсон. – М.: Эксмо, 2008. – 150 с.
4. Долженко Л. П. Фізична підготовленість і функціональні особливості студентів із різним рівнем фізичного здоров’я: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. виховання і спорту. / Л. П. Долженко. – К., 2007. – 21 с.
5. Івчатова Т. В. Самостійні заняття фізичними вправами : методичні рекомендації для студентів вищих навчальних закладів / Т. В. Івчатова, Ю. Л. Соболєв, І. Б. Карпова [та ін.]. – К.: КНЕУ ім. Вадима Гетьмана, 2007. – 55 с.
6. Сергієнко Л. П. Комплексне тестування рухових здібностей людини / Л. П. Сергієнко. – Миколаїв: УДМТУ, 2001. – 360 с.
7. Суббота Ю. В. Оздоровчі рухові програми самостійних занять фізичною культурою і спортом: [практичний посібник] / Ю.В. Суббота. – К.: КНЕУ, 2007. – 164 с.
8. Сущенко Л. П. Професійна підготовка майбутніх фахівців фізичного виховання та спорту (теоретико-методологічний аспект) / Л. П. Сущенко. – Запоріжжя: ЗДУ, 2003. – 442 с.
9. Baker J. S. Strength and body composition: single versus triple set resistance training programs / J. S. Baker, S. M. Cooper // Medicine and Science in Sports and Exercise. – 2004. – N 36, Vol. 5. – P. 14-25.

Шуба В. В., Інноваційні педагогічні шляхи розвитку силових здібностей хлопців 16-17 років засобами скелелазіння.

// Наука і освіта.  2016.  №8. – 176-181.

Вікторія Вікторівна Шуба,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки і психології,
Дніпропетровський державний інститут фізичної культури і спорту,
вул. Набережна Перемоги, 10, м. Дніпро́, Україна


ІННОВАЦІЙНІ ПЕДАГОГІЧНІ ШЛЯХИ РОЗВИТКУ СИЛОВИХ ЗДІБНОСТЕЙ ХЛОПЦІВ 16-17 РОКІВ ЗАСОБАМИ СКЕЛЕЛАЗІННЯ


АНОТАЦІЯ:

У статті представлено особливості системи реалізації особистісно зорієнтованого підходу у фізичному вихованні на основі використання скелелазіння, також визначено структуризацію етапів, методів, принципів і форм організації позакласних (секційних) занять фізичними вправами силової спрямованості. Встановлено специфіку орієнтації учнів щодо засобів фізичного виховання та вперше визначено методичні підходи до навчання учнів застосовувані скелелазіння для розвитку силових якостей. Удосконалено методику впровадження у старших школярів умінь і навичок використання силових навантажень у навчальний та позакласний час залежно від мотиваційних прагнень та фізичних можливостей організму.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

скелелазіння, старша школа, фізичне виховання, силові здібності, мотивація, підготовленість.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1.Власюк О. О. Розвиток фізичних якостей дітей 11-13 років на уроках фізичної культури засобами скелелазіння / О. О. Власюк // Молода спортивна наука України: зб. наук. пр. з галузі фіз. виховання, спорту і здоров'я людини / за заг. ред. Євгена Приступи. – Л., 2011. – Вип. 15, т. 2. – С. 32-37.
2.Занюк С. С. Психологія мотивації: навчальний посібник / С. С. Занюк – К.: Либідь, 2002. – 304 с.
3.Земцова І. І. Фізіологічні аспекти спортивного скелелазіння / И. И. Земцова, П. П. Векла // Молода спортивна наука України. – Львів, 2013. – Т. 3. – С. 132–136.
4.Курамшін Ю. Ф. Теорія і методика фізичної культури: підручник, 3-е вид., Стереотип.[Текст] / Ю. Ф. Курамшін. – М.: Радянський спорт, 2007. – 464 с.
5.Новиков М. Т. Основи техніки скелелазіння на спеціальних стендах (тренажерах). Навчальнометодичний посібник СПбДУ. / М.Т. Новиков – М.: СПбДУ, 2000. – 106 с.
6.Репко Е. А. Методические основы скоростносиловой подготовки скалолазов / Е. А. Репко // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету ім. Т. Г. Шевченка. – Чернігів, 2013. – Т. 3. – С. 200-206.
7.Шульга О. Фізична підготовленість спортсменів 14–15 років, які спеціалізуються в швидкісному лазінні / О. Шульга // Актуальні проблеми фізичної культури і спорту. – 2010. – № 18 (2). – С. 30-35.
8.Grant S. A comparison of the anthropometric, strength, endurance and flexibility characteristics of female elite and recreational climbersand nonclimbers / S. Grant, T. Hasler, C. Davies. – J. SportsSci, 2001. – P. 499-505.
9.Mermier C. M. Physiological and anthropometric determinants of sport climbing performance / C. M. Mermier, J. M. Janot, D. L. Parker, J. G. Swan. – Br. J. SportsMed, 2000. – P. 359-365.

Хорошуха М. Ф., Левицька Л. М., Омельчук О. В. Експрес-метод оцінки рівня соматичного здоров’я осіб із порушеннями опорно-рухового апарату.

// Наука і освіта.  2016.  №8. – 169-175.

Михайло Федорович Хорошуха,
доктор педагогічних наук, кандидат медичних наук,
доцент, приват-професор,
Людмила Михайлівна Левицька,
кандидат медичних наук, доцент,
Олена Володимирівна Омельчук,
кандидат педагогічних наук, доцент,
кафедра біологічних основ фізичного виховання та спортивних дисциплін,
Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова,
вул. Пирогова, 9, м. Київ, Україна


ЕКСПРЕС-МЕТОД ОЦІНКИ РІВНЯ СОМАТИЧНОГО
ЗДОРОВ’Я ОСІБ ІЗ ПОРУШЕННЯМИ ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ


АНОТАЦІЯ:

У статті представлено розроблену автором формалізовану шкалу експрес-оцінки рівня соматичного здоров’я осіб з фізичними вадами за резервами біоенергетики організму. Доведено, що запропонований нами метод доцільно використовувати в практиці проведення масових профілактичних обстежень вищевказаної категорії людей.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

здоров’я, експрес-оцінка, патологія опорно-рухового апарату, студенти, дорослі. 


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Апанасенко Г. «Спорт для всех» и новая феноменология здоровья / Г. Апанасенко // Наука в олимпийском спорте : специальный выпуск. – 2000. – С. 36–40.
2. Апанасенко Г. Л. Книга о здоровье / Г. Л. Апанасенко. – К.: Медкнига, 2007. – 132 с.
3. Круцевич Т. Ю. Контроль у фізичному вихованні дітей, підлітків і молоді: [навч. посіб.] / Т. Ю. Круцевич, М. І. Воробйов, Г. В. Безверхня. – К.: Олімпійська література, 2011. – 224 с.
4. Хорошуха М. Ф. Експрес-оцінка рівня соматичного здоров’я осіб із порушенням опорно-рухового апарату / М. Ф. Хорошуха // Спортивна медицина. 2006. – № 2. – С. 146–152.
5. Хорошуха М. Ф. Спортивна медицина : [навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл.] / М. Ф. Хорошуха, О. О. Приймаков. – К.: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2009. – 309 с.
6. Хорошуха М. Ф. Про чинники, що унеможливлюють використання експрес-методу кількісної оцінки рівня соматичного здоров’я спортсменів-підлітків за резервами біоенергетики / М. Ф. Хорошуха // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія № 15. «Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт)»: зб. наук. пр. – К.: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2010. – Вип. 6. – С. 327-330.
7. Хорошуха М. Ф. Основи здоров’я юних спортсменів: монографія / М. Ф. Хорошуха. – К. : НУБіП України, 2014. – 722 с.
8. Gieck D. J. Holistic Wellness as a Means to Developing a Lifestyle Approach to Health Behavior Among College Students / D. J. Gieck, S. Olsen // Journal of American College Health. – 2007. – V. 1(56). – P. 29–36.
9. Juvva S. Rehabilitation Contexts: A Holistic Approach / S. Juvva, C. E. Newhill // Journal of Human Behavior in the Social Environment. – 2011. – V. 2(21). – P. 179–195.

Скиба О. О., Роль спрямованості навчального процесу дитячо-юнацьких спортивних шкіл на адаптаційні можливості юних спортсменів.

// Наука і освіта.  2016.  №8. – 163-169.

Ольга Олександрівна Скиба,
кандидат біологічних наук,
старший викладач кафедри медико-біологічних основ фізичної культури,
Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка,
вул. Роменська, 87, м. Суми, Україна


РОЛЬ СПРЯМОВАНОСТІ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ ДИТЯЧО-ЮНАЦЬКИХ
СПОРТИВНИХ ШКІЛ НА АДАПТАЦІЙНІ МОЖЛИВОСТІ ЮНИХ СПОРТСМЕНІВ


АНОТАЦІЯ:

Статтю присвячено визначенню фізіолого-гігієнічних аспектів преморбідних станів у юних спортсменів при різній спрямованості навчально-тренувального процесу. Досліджено рівень фізичного стану дітей 5-10 років у групі початкової підготовки дитячо-юнацьких спортивних шкіл. Оцінено адаптаційний потенціал юних спортсменів, а також визначено вікові гендерні особливості функціональних можливостей дітей, що займаються спортом.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

донозологічна діагностика, преморбідний стан, адаптаційні можливості, фізична працездатність, рання спортивна спеціалізація, профілактика, спортсмени. 


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Лесовой В. Н. Медицина пограничных состояний : теория и практика донозологической диагностики / В. Н. Лесовой // Науковий журнал МОЗ України. – 2013. – № 2 (3). – С. 49-60.
2. Пирогова В. І. Репродуктивне здоров’я підлітків : соціально-медичні аспекти / В. І. Пирогова, О. Р. Цьолко // Здоров’я України. – 2014. – № 22 (347). – С. 38-39.
3. Стратегія розвитку профілактики в охороні здоров’я в Україні / А. М. Сердюк, Ю. І. Кундієв, А. М. Нагорна [та ін.] // Журнал НАМН України. – 2012. – т. 18, № 3. – С. 358-371.
4. Подригало Л. В. Використання гігієнічних методик для виявлення й прогнозування донозологічних станів у школярів / Л. В. Подригало, С. А. Пашкевич, К. М. Сокол // Наука і освіта. – 2012. – № 4. – С. 142-145.
5. Баевский Р. М. Прогнозирование состояний на грани нормы и патологии / Р. М. Баевский. – М. : Медицина, 1979. – 282 с.
6. Ефимова Н. В. Гигиена детей и подростков : подходы к профилактике донозологических состояний / Н. В. Ефимова, М. Ф. Савченков, Г. Отгон // Сибирский медицинский журнал. – 2009. – № 4. – С. 107-110.
7. Купчинов Р. И. Современные взляды на спортивную деятельность / Р. И. Купчинов // Университетский спорт в современном образовательном социуме : Материалы Международной научно-практической конференции, Минск, 23-24 апреля 2015 г. – Минск: БГУФК, 2015, Ч. 1. – С. 31-33.
8. Люгайло С. К вопросу о профессиональном здоровье спортсменов : аспекты спортивной специализации / С. Люгайло // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2014. – № 3. – С. 167-172.
9. Ажиппо А. Ю. Использование методов донозологической диагностики для оценки здоровья детей, подростков и молодежи / А. Ю. Ажиппо, Л. В. Подригало // Фізична культура, спорт та здоров’я : матеріали XV Міжнародної науково-практичної конференції, 10- 11 грудня 2015 р. – Харків : ХДАФК, 2015. – С. 190-192.
10. Даниленко Г. М. Дослідження ступеня напруги регуляторних механізмів у донозологічній діагностиці здоров’я дітей, підлітків і молоді / Г. М. Даниленко, Л. В. Подригало // Довкілля і здоров’я. – 2012. – № 1 (60). – С. 53-56.
11. Оцінка адаптаційних і функціонально-резервних можливостей організму дітей шкільного віку / Л. В. Квашніна, Н. С. Полька, І. О. Калиниченко [та ін.] – К. : Вид-во Науковий світ, 2010. – 17 с.
12. Вейн А. М. Вегетативные расстройства : клиника, диагностика, лечение / А. М. Вейн. – М. : Медицинское информационное агентство, 2003. – 752 с.
13. Галеев А. Р. Вариабельность сердечного ритма у здоровых детей в возрасте 6-16 лет / А. Р. Галеев, Л. Н. Игишева, Э. М. Казин // Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія “Медицина”. – 2002. – № 3 (545). – С. 35- 40.

Ситник О. А., Внесок фізичного реабілітолога у формування здоров’язбережувального освітнього середовища.

// Наука і освіта.  2016.  №8. – 158-162.

Ольга Андріївна Ситник,
кандидат біологічних наук, доцент кафедри фізичної реабілітації,
Сумський державний університет,
вул. Римського-Корсокова, 2, м. Суми, Україна


ВНЕСОК ФІЗИЧНОГО РЕАБІЛІТОЛОГА У ФОРМУВАННЯ
ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА


АНОТАЦІЯ:

Стаття присвячена обґрунтуванню значимості фізичного реабілітолога у формуванні здоров’язбережувального освітнього середовища. Діяльність фізичного реабілітолога у навчальному закладі пов’язана з розробками методик використання фізичних вправ при функціональних порушеннях, проведенням занять лікувальної фізкультури, навчанням учнів прийомам самомасажу, організацією заходів, спрямованих на покращення адаптації до умов школи, організацією заходів оздоровчого напрямку. Така діяльність сприяє формуванню культури здорового способу життя і створює оптимальні умови для формування здорової особистості.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

фізична реабілітація, фізичний реабілітолог, здоров’язбереження, навчальний заклад, реабілітаційні заходи, дихальні вправи, лікувальна фізична культура, самомасаж.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Єжова О. О. Здоров’язберігаюча діяльність в освітніх закладах / О. О. Ежова // Педагогічні науки. Освітні інновації: філософія, психологія, педагогіка. Зб.наук.пр. – Ч.1. – Суми: СумДПУ ім. А.С.Макаренка, 2007. – С. 61-66.
2. Лук’янова О. М. Проблеми здоров’я здорової дитини та наукові аспекти профілактики його порушень / О. М. Лук’янова // Мистецтво лікування. – 2005. – № 2 (18).
3. Оздоровлення дітей молодшого шкільного віку в умовах загальноосвітніх навчально-виховних закладів: Методичні рекомендації / О. А. Гуменна, О. О Єжова. – Суми: СумДПУ ім. А.С. Макаренка, 2003. – 56 с.
4. Попов О. І. Психолого-гігієнічна сутність, види та особливості здоров’язберігаючих технологій у дітей в умовах сучасного навколишнього середовища / О. І. Попов, С. Є. Лупаренко, Л. Т. Бойко // Довкілля і здоров’я. – 2011. – №3. – С. 73-76.
5. Щорічна доповідь про стан здоров’я населення, санітарно-епедемічну ситуацію та результати діяльності системи охорони здоров’я України за 2014 рік [Електронний ресурс] / за ред. О.С. Мусія. – К., 2015. – 438 с. – Режим доступу: http://www.uiph.kiev.ua/dawnload/Vidavnictvo/Shchorichnadopovid/Щорічнадоповідь.2013.pdf

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.