Г. І. Жáра, ФОРМИ І МЕТОДИ РЕАЛІЗАЦІЇ ЗМІСТУ КОМПЕТЕНТНОСТІ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖЕННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ.

// Наука і освіта.  2016.  №8. – 52-57.

Ганна Іванівна Жáра,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри біологічних основ
фізичного виховання, здоров’я і спорту,
Чернігівський національний педагогічний університет імені Т. Г. Шевченка,
вул. Гетьмана Полуботка, 53, м. Чернігів, Україна
 



ФОРМИ І МЕТОДИ РЕАЛІЗАЦІЇ ЗМІСТУ КОМПЕТЕНТНОСТІ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖЕННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ


АНОТАЦІЯ:

У статті розкрито форми і методи, за допомогою яких здійснюється реалізація змісту компетентності індивідуального здоров’язбереження майбутніх учителів на етапах професійної підготовки за освітніми сту- пенями «бакалавр» та «магістр». Окреслено структуру та зміст програм навчальних дисциплін, які прямо чи опосередковано дозволяють формувати у студентів різні складові компетентності індивідуального здо- ров’язбереження. Цьому сприяє комплексне застосування сучасних та авторських інноваційних форм навчан- ня, активних та інтерактивних методів навчання, методів оздоровлення та регуляції життєдіяльності, а також використання спеціально розроблених засобів.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

здоров’я вчителя, компетентність індивідуального здоров’язбереження, інноваційні фор- ми і методи навчання, професійна підготовка, майбутній вчитель, бакалавр, магістр.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Бобрицька В. І. Формування здорового спо- собу життя у майбутніх учителів : Монографія / В. І. Бобрицька. – Полтава: ТОВ «Поліграфічний центр «Скайтек», 2006. – 432 с.
2. Гончаренко М. С. Духовность, здоровье, об- разование : Учебное пособие / М. С. Гончаренко. – Харьков: «БУРУН КНИГА», Киев: КНТ, 2011. – 176 с.
3. Долинський Б. Т. Визначення сутності понят- тя «здоров’я» та його роль у професійній діяльності вчителя початкової школи / Б. Т. Долинський // Віс- ник ЧНПУ імені Т. Г. Шевченка. Вип. 136 / Чернігів- ський національний педагогічний університет імені Т.Г. Шевченка; гол. ред. Носко М. О. – Чернігів: ЧНПУ, 2016. – 256 с. – С. 63-67.
4. Жáра Г. І. Вибрані аспекти збереження про- фесійного здоров’я майбутнього вчителя / Г. І. Жáра // Вісник ЧНПУ імені Т.Г. Шевченка [Текст]. Т. 1. Вип. 107. / Чернігівський національний педагогічний університет імені Т. Г. Шевченка; гол. ред. Нос- ко М. О. – Чернігів: ЧНПУ, 2013. – 388 с. – С. 136- 139.
5. Жáра Г. І. Структура компетентності індиві- дуального здоров’язбереження вчителя у системі неперервної педагогічної освіти / Г. І. Жáра // Гумані- тарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький дер- жавний педагогічний університет імені Григорія Ско- вороди» – Додаток 1 до Вип.36, Том ІІІ (63): Темати- чний випуск «Вища освіта України у контексті інтег- рації до європейського освітнього простору». – Київ: Гнозис, 2015. – 582 с. – С. 313–323.
6. Христофорова Т. А. Семь шагов от наблюде- ния к творчеству. Новое образование взрослых / Т. А. Христофорова, Н. Й. Никифорова, О. В. Никифорова // Методика викладання природни- чих дисциплін у вищій і середній школі: матер. Між- нар. наук.-практ. конф. «XIХ Каришинські читання», 17–18 травня 2012 р. – Полтава: Астрая, 2012. – С. 217–219.
7. Розроблення освітніх програм. Методичні ре- комендації / В. М. Захарченко, В. І. Луговий, Ю. М. Рашкевич, Ж. В. Таланова / За ред. В. Г. Кременя. – К.: ДП «НВЦ «Пріоритети», 2014. – 120 с.
8. Chrzanowska-Gancarz M. O kompetencjach nauczyciela w wielokulturowym szkolnictwie wyższym / Małgorzata Chrzanowska-Gancarz, Piotr Gancarz // Гу- манітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» – Додаток 1 до Вип.36, Том ІІІ (63) : Те- матичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». – Київ : Гнозис, 2015. – 582 с. – С. 515–524. 9. Guidelines and Reference Points for the Design and Delivery of Degree Programmes in Education [Елек- тронний ресурс] // Tuning Educational Structures in Europe. 17.02.2009. – Режим доступу : http://www.unideusto.org/tuningeu/publications/269- reference-points-for-the-design-and-delivery-of-degree￾programmes-in-education.html
.

Марина Миколаївна Завадська. ОПТИМІЗАЦІЯ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ СТУДЕНТІВ ВНЗ ЗАСОБАМИ СПОРТИВНОЇ ХОДЬБИ

// Наука і освіта.  2016.  №8. – 58-61.

Марина Миколаївна Завадська,
кандидат біологічних наук,викладач кафедри медико-біологічних основ фізичної культури,
Навчально-науковий інститут фізичної культури
Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка,
вул. Роменська, 93, м. Суми, Україна
 



ОПТИМІЗАЦІЯ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ СТУДЕНТІВ ВНЗ ЗАСОБАМИ СПОРТИВНОЇ ХОДЬБИ 


АНОТАЦІЯ:

У статті пропонується оптимізація рухової активності студентів за рахунок використання засобів спортивної ходьби на заняттях із фізичного виховання. Визначено ставлення студентів до спортивної ходьби як способу підтримки здорового способу життя. Запропоновано комплекс вправ оздоровчої спортивної ходьби, який може бути використаний на заняттях із фізичного виховання як засіб оптимізації навчального процесу.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

рухова активність, спортивна ходьба, студенти, фізичне виховання, фізична культура.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Карабанов А. Реалізація Закону України «Про фізичну культуру і спорт» у навчально-виховній сфері / А. Карабанов, Н. Карабанова, Б. Зубрицький // Фізи- чне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві: зб. наук. пр. Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. – Луцьк : Волин. нац. ун-т ім. Лесі Україн- ки, 2010. – № 4 (12). – С. 43-46.
2. Физическое воспитание и спортивное совер- шенствование студентов : современные инновацион- ные технологии : [монография / под ред. проф. Раев- ского Р. Т.]. – Одесса : Наука и техника, 2008. – 616 с.
3. Ахметов Р. Ф. Легка атлетика / Р. Ф. Ахметов, Г. М. Максименко, Т. Б. Кутек. – Житомир : Жито- мирський державний університет імені Івана Франка, 2010. – 320 с.
4. Валецька Р. Механізм дії фізичної активності на управління здоров’ям / Р. Валецька, О. Петрик // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у су- часному суспільстві : зб. наук. пр. Східноєвроп. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. – Луцьк, 2014. – № 2 (26). – С. 35–39.
5. Раевский Р. Т. Здоровье, здоровый и оздоро- вительный образ жизни студентов / Р. Т. Раевский, С. М. Канишевский. – Одесса : Наука и техника, 2008. – 556 с.
.

Г. Л. Заікіна. ОЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ОРГАНІЗОВАНОЇ РУХОВОЇ АКТИВНОСТІ УЧНІВ СПЕЦІАЛІЗОВАНОЇ ШКОЛИ.

// Наука і освіта.  2016.  №8. – 62-67.

Ганна Леонідівна Заікіна,
кандидат психологічних наук,
доцент кафедри медико-біологічних основ фізичної культури,
Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка,
вул. Роменська, 87, м. Суми, Україна
 



ОЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ОРГАНІЗОВАНОЇ РУХОВОЇ АКТИВНОСТІ УЧНІВ СПЕЦІАЛІЗОВАНОЇ ШКОЛИ 


АНОТАЦІЯ:

У статті представлено результати порівняльної оцінки психофізіологічного та функціонального станів школярів, навчально-виховний процес яких відрізняється за інтенсивністю рухової активності. Показано, що у школярів з недостатньою руховою активністю та надмірним розумовим навантаженням розумова працезда- тність наприкінці тижня підтримується за рахунок стадії «кінцевого пориву», у той час як у школярів із ви- сокою інтенсивністю рухової активності продуктивність розумової діяльності залишається стабільною до кінця тижня. Підтверджено факт позитивного впливу систематичної фізичної активності на нейродинамічні функції та сенсомоторну сферу, незважаючи на генетичну детермінованість цих властивостей. Представле- но дані оцінки варіабельності ритму серця, які підтверджують факт значного перенапруження організму учнів з недостатньою руховою активністю та надмірним інформаційним навантаженням.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

рухова активність, фізична активність, психофізіологічний стан, функціональний стан, розумова працездатність, варіабельність ритму серця, нейродинамічні властивості, сенсомоторна сфера.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Бальсевич В. К. Физическая активность че- ловека / В. К. Бальсевич, В. А. Запорожанов – Киев: Здоровье, 2007. – 224 с.
2. Яцунський О. С. Вплив рухової недостатно- сті на здоров'я дітей і підлітків / О. С. Яцунський, О. В. Кувалдіна, Р. О. Ілюхин // Гуманіт. вісн. НУК. – Миколаїв: НУК, 2012. – Вип. 5. – С. 137–138.
3. Калиниченко І. О. Гігієнічна оцінка добової рухової активності дітей 7-17 років / І. О. Калиниче- нко // Гігієна населених місць. – 2011. – № 57. – С. 317-318

І. О. Калиниченко, ОПТИМІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ В СТАРШИХ КЛАСАХ ЗА ДАНИМИ КОНСТИТУЦІЙНО-ТИПОЛОГІЧНИХ ТА ФУНКЦІОНАЛЬНИХ ХАРАКТЕРИСТИК УЧНІВ.

// Наука і освіта.  2016.  №8.  68-72.

Ірина Олександрівна Калиниченко,
доктор медичних наук, професор,
завідувач кафедри медико-біологічних основ фізичної культури,
Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка,
вул. Роменська , 87, м. Суми, Україна
 



ОПТИМІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ В СТАРШИХ КЛАСАХ ЗА ДАНИМИ КОНСТИТУЦІЙНО-ТИПОЛОГІЧНИХ ТА ФУНКЦІОНАЛЬНИХ ХАРАКТЕРИСТИК УЧНІВ 


АНОТАЦІЯ:

У статті проаналізовано зв’язок між конституційно-типологічними ознаками і функціонально-резервними можливостями організму підлітків 15-17 років. У дослідженні брали участь 2 276 школярів у віці від 15 до 17 років загальноосвітніх навчальних закладів м. Суми. Встановлено, що серед підлітків переважав нормостенічний тип конституції (62,66±0,97%), питома вага осіб у групах астенічного і гіперстенічного типів була вірогідно меншою (16,90±0,78% і 14,44±0,74% відповідно) (р<0,01). Виявлено тенденцію до перевищення показника САТ у представ- ників гіперстенічного типу (119,18±1,74 мм рт. ст.) над аналогічними показниками у представників нормостенічно- го (116,32±0,61мм рт. ст.) та астенічного (116,70±1,03 мм рт. ст.) типів конституції. Низький та нижче середнь- ого рівні найчастіше зустрічалися у підлітків гіперстенічного соматотипу. Під час дослідження було виділено такі чинники ризику неінфекційних хвороб у осіб гіперстенічного типу конституції: дисгармонійний ФР із надмірною масою тіла та схильність до підвищення тонусу симпатичного відділу вегетативної нервової системи, що може бути використано для донозологічної діагностики відхилень у стані здоров’я.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

фізичний розвиток, тип конституції, функціонально-резервні можливості, підлітки, ін- декс типу конституції, донозологічна діагностика.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Апанасенко Г. Л. Валеология: неизбежность новой стратегии здравоохранения / Г. Л. Апанасенко // Український медичний часопис. – 2003. – № 5 (37). – С. 91-94.
2. Гозак С. В. До питання оцінки адаптаційно- резервних можливостей організму дітей шкільного віку в гігієнічних дослідженнях / С. В. Гозак, О. Т. Єлізарова // Гігієна населених місць. – 2012. – № 59. – С. 285-292.
3. Калужский А. Д. Донозологическая диагно- стика: системный подход к организму человека (часть 1) / А. Д. Калужский // Донозология и здоровый образ жизни. – 2015 – № 2 (17) – С. 26-33.
4. Оцінка адаптаційних і функціонально- резервних можливостей організму дітей шкільного віку: методичні рекомендації / Уклад.: Л. В. Квашніна, Н. С. Полька, І. О. Калиниченко, Ю. А. Маковкіна. – Київ: ДУ «Інститут педіатрії, аку- шерства та гінекології АМН України», 2010. – 18 с.
5. Патент на корисну модель № 46269 Україна, МПК А61В 5/107 Спосіб оцінки типу конституції у дітей / Л. В. Квашніна, І. О. Калиниченко, Н. С. Поль- ка, М. Ю. Антомонов; заявник і власник ДУ «Інститут педіатрії, акушерства і гінекології АМН України» – U 2009 07443; заявл. 16.07.2009; опубл. 10.12.2009, Бюл. № 23.
6. Полька Н. С. Проблеми збереження довкілля і здоров'я нації у матеріалах XV з'їзду гігієністів України / Н. С. Полька, В. І. Федоренко, Б. А. Пластунов // Довкілля та здоров’я. – 2013. – №2. – С. 68-80.

О. В. Клименко, А. І. Босенко, Л. О. Євтухова, УДОСКОНАЛЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ З ПІДГОТОВКИ БАКАЛАВРІВ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ЗА ДАНИМИ МОНІТОРИНГУ ФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ СТУДЕНТІВ.

// Наука і освіта.  2016.  №8. – 73-78.

Олена В’ячеславівна Клименко,
аспірант кафедри біології і основ здоров’я
Анатолій Іванович Босенко,
кандидат біологічних наук, приват-професор,
завідувач кафедри біології і основ здоров’я
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранківська, 26, м. Одеса, Україна
Лариса Олександрівна Євтухова,
кандидат сільськогосподарських наук,
доцент кафедри зоології, фізіології та генетики,
Гомельський державний університет імені Франциска Скорини,
вул. Советська, 104, м. Гомель, Білорусь
 



УДОСКОНАЛЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ З ПІДГОТОВКИ БАКАЛАВРІВ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ЗА ДАНИМИ МОНІТОРИНГУ ФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ СТУДЕНТІВ 


АНОТАЦІЯ:

Статтю присвячено визначенню ролі моніторингу фізичного розвитку студентів і можливості його викорис- тання в оптимізації навчального процесу на факультеті фізичного виховання. Для вирішення поставленої мети оцінювався фізичний розвиток студентів 17-20 років першого курсу факультету фізичного виховання на початку (n=120) та в кінці (n=144) навчального року, що дало уявлення про динаміку фізичного розвитку студентів першого курсу протягом першого року навчання. Розроблено та впроваджено в процес навчання окремим видам спорту оці- ночні (нормативні) таблиці. Під час дослідження відмічалися закономірні позитивні зміни показників фізичного розвитку студентів першого курсу упродовж навчального року. Такі критерії, як зріст, маса тіла, життєва єм- кість легень, кистєва та станова сила у вказаний період достовірних змін не зазнавали. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

навчальний процес, фізичне виховання, студенти, моніторинг, фізичний стан, фізичний розвиток.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Апанасенко Г. Л. Книга о здоровье / Г. Л. Апанасенко. – К.: Медкнига, 2007. – 132 с.
2. Ковальова З. П. Физическое развитие и спор- тивная подготовка студентов 4 курса факультета фи- зического воспитания / З. П. Ковальова, В. К. Лапин // Теория и практика физической культуры. – 1965. – № 11. – С. 53-56.
3. Поташнюк І. В. Вища освіта і здоров’я студе- нтів / І. В. Поташнюк // Наук. вісн. Волин. держ. ун-ту ім. Лесі Українки : Сер. : Біологія, медицина. – 1997. – № 1. – С. 89–91.
4. Спортивная метрология: Учеб. для ин-тов физ. культ. / Под ред. В. М. Зациорского. – М.: Физ- культура и спорт, 1982. – 256 с.
5. «Фізичне виховання – здоров’я нації». Цільо- ва комплексна програма. Указ Президента України № 963/98 від 01.09.1998. – 28 с.
6. Фізичний розвиток дітей різних регіонів Ук- раїни / за ред. А. М. Сердюка. – К.: КІМО “Деркул”, 2003. – Вип. 2. – С. 216–230.
7. Фізичний розвиток дітей різних регіонів Ук- раїни (випуск I, міські школярі) / Під заг. редакцією д.мед.н., проф. І.Р. Бариляка і к.мед.н., с.н.с. Н.С. Польки. – Тернопіль: Укрмедкнига, 2000. – 208 с
.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.