В.С. Лизогуб, Л. А. Нечипоренко, В. О. Пустовалов, В. О. Супрунович. СПЕЦІАЛЬНА ПІДГОТОВКА ТА СТАН БІОЕНЕРГЕТИКИ ФУТБОЛІСТІВ ІЗ РІЗНИМИ ТИПОЛОГІЧНИМИ ВЛАСТИВОСТЯМИ ВИЩИХ ВІДДІЛІВ ЦЕНТРАЛЬНОЇ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ.

// Наука і освіта.  2016.  № 8.  107-112.

Володимир Сергійович Лизогуб,
доктор біологічних наук, профессор,
Леонід Анатолійович Нечипоренко,
кандидат педагогічних наук, доцент,
Віталій Олександрович Пустовалов,
кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент,
Вікторія Олексіївна Супрунович,
кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент,
Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького,
м. Черкаси, вул. Дашковича, 24, Україна 


СПЕЦІАЛЬНА ПІДГОТОВКА ТА СТАН БІОЕНЕРГЕТИКИ ФУТБОЛІСТІВ ІЗ РІЗНИМИ ТИПОЛОГІЧНИМИ ВЛАСТИВОСТЯМИ ВИЩИХ ВІДДІЛІВ ЦЕНТРАЛЬНОЇ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ 


АНОТАЦІЯ:

 У статті представлено дані щодо особливостей біоенергетичного метаболізму, фізичної, технічної під- готовленості та експертної оцінки ігрової діяльності футболістів високого рівня кваліфікації в залежності від типологічних властивостей вищих відділів центральної нервової системи. Встановлено зв’язок індивідуаль- но-типологічних властивостей вищих відділів центральної нервової системи з фізичною, технічною підготов- леністю, біоенергетичним метаболізмом і експертною оцінкою ігрової діяльності.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 функціональна рухливість нервових процесів; біоенергетичний метаболізм; фізична, тех- нічна підготовка; експертна оцінка ігрової діяльності.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

 1. Зеленцов A. M. Разработка целевых комплексных программ подготовки футболистов / A. M. Зеленцов, М. В. Бальчос, Г. А. Лисенчук. – Киев : НУФВСУ, 1999. – 61 с.
2. Ільїн В. М. Основи молекулярної генетики м’язової діяльності : навч. посіб. / В. М. Ільїн, С. Б. Дроздовська, В. С. Лизогуб, О. П. Безкопильний. – К. : Олімп. л-ра, 2013. – 112 с.
3. Инструкция по использованию компьютерной программы оценки функциональных и резервных возможностей организма D&K-test (Душенин С. А., Карленко В. Н.). Авторское свидетельство на изобр. № 2002108583 от 29.10.2002, зарег. в Государственном Департаменте интеллектуальной собственности Министерства образования и науки Украины. – К., 2003. – 4 с.
4. Козина Ж. Л. Теоретико-методичні основи індивідуалізації навчально-тренувального процесу спортсменів в ігрових видах спорту. Автореферат дис. на здобуття наук. ступ. докт. наук з фізичн. вих. і спорту / Ж. Л. Козина. – К. : 2010. – 43 с.
5. Коробейников Г. В. Оцінювання психофізіологічних станів у спортсменів / Г. Коробейніков, Є. Приступа, Л. Коробейнікова, Ю. Бріскин. – Львів : ЛДУФК, 2013. – 312 с.
6. Костюкевич В. М. Управление тренировочным процессом футболистов в годичном цикле подготовки. / В. М. Костюкевич. – Винница : Планер, 2006. – 684 с.
7. Макаренко Н. В. Писхофизиологические функции и операторский труд / Н. В.Макаренко ; отв. ред. Ф. Н. Серков; АН УССР, Ин-т физиологии им. О. О. Богомольца НАН Украины. – Киев : Наукова думка, 1991. – 216 с.
8. Пат. 96496 Державна служба інтелектуальної власності України, МПК А 61В5/16. Спосіб психофізіологічної оцінки функціонального стану слухового аналізатора / М. В. Макаренко, В. С. Лизогуб, М. С. Галка, Л. І. Юхименко, С. М. Хоменко. – № а 2010 02225; заявл. 01.03.2010; опубл. 10.11.2011, Бюл. № 21.
9. Платонов В. Н. Система подготовки спортсменов в олимпийском спорте. Общая теория и ее практические приложения / В. Н. Платонов. – К. : Олимпийская литература, 2004. – 808 с.
10. Шамардин В. Н. Медико-биологические основы спортивной тренировки футболистов / В. Н. Шамардин. – Днепропетровск, 1998. – 133 с.
11. Lippi G., Longo U. G., Maffaulli N., Genetics and Sports // Br. Med. Bull. – 2009. 12. Mooren F. C. Molecular and cellular exercise physiology / F. C. Mooren, K. Volker. – Human Kinetics, 2005. – 451 p.

О. П. Ноздрова, ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ТА ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ЗА ДОПОМОГОЮ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ В ДИТЯЧИХ ЛІТНІХ ОЗДОРОВЧИХ ТАБОРАХ.

// Наука і освіта.  2016.  №8. – 117-121.

Оксана Павлівна Ноздрова,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранківська, 26, м. Одеса, Україна


ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ТА ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ЗА ДОПОМОГОЮ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ В ДИТЯЧИХ ЛІТНІХ ОЗДОРОВЧИХ ТАБОРАХ


АНОТАЦІЯ:

У статті розглядаються цілі, форми організації, етапи та завдання літньої виховної педагогічної прак- тики в дитячих оздоровчих таборах та її можливості щодо формування ключових компонентів професійної компетентності та творчого потенціалу майбутніх фахівців. Розкрито значення колективно-творчих справ як фактору розвитку креативних здібностей студентів. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

літня виховна педагогічна практика, дитячий оздоровчий табір, ключові компоненти професійної компетентності майбутніх фахівців, формування творчого потенціалу студентів.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Бондар Л. Проблема громадянської компете- нтності / Л. Бондар // Директор школи, ліцею, гімна- зії. – 2003. – № 3. – С. 64-65.
2. Овчарук О. Компетентності як ключ до оно- влення змісту освіти // Стратегія реформування осві- ти в Україні / О. Овчарук – К: «К.І.С», 2003. – С. 13- 41.
3. Хуторской А. Ключевые компетенции как компонент личностно- ориентировнанной парадигмы образования / А. Хуторской // Народное образование. – 2003. – № 2. – С. 58-64.
4. Осипова Т. Методика воспитательной работы в лагере: практикум по спецкурсу / Т. Осипова. – Харьков: Бурун Книга, 2008. – 120 с.
5. Родигіна І. Компетентнісно орієнтований підхід до навчання / І. Родигіна. – Х.: Вид. група «Основа», 2006. – 96 с.
6. Шмаков С. Каникулы (Прикладная «энцик- лопедия»: учителю, вожатому) / С. Шмаков. – М.: Новая школа, 1994. – 130 с.

І. О. Павленко, ФОРМУВАННЯ ВАЛЕОЛОГІЧНОГО МИСЛЕННЯ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ АДАПТАЦІЙНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ У ВНЗ.

// Наука і освіта.  2016.  №8. – 122-126.

Інна Олександрівна Павленко,
кандидат педагогічних наук,
викладач кафедри спортивних дисциплін та фізичного виховання,
Сумський державний університет імені А. С. Макаренка,
вул. Роменська, 87, м. Суми, Україна



ФОРМУВАННЯ ВАЛЕОЛОГІЧНОГО МИСЛЕННЯ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ АДАПТАЦІЙНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ У ВНЗ


АНОТАЦІЯ:

У статті висвітлено теоретичне обґрунтування та розробку методичного забезпечення формування валео- логічного мислення студентів вищих педагогічних навчальних закладів у процесі професійної підготовки. На основі здійсненого теоретичного аналізу розроблено методику формування валеологічного мислення студентів вищих педагогічних навчальних закладів у процесі професійної підготовки, зокрема внесено зміни до робочої програми нав- чальної дисципліни «Фізичне виховання» (як навчальної дисципліни за вибором студентів), обгрунтовано й розробле- но завдання для визначення рівня володіння теоретичними знаннями та практичними навичками валеологічної діяльності студентів вищих педагогічних навчальних закладів у процесі професійної підготовки та тести валео- логічного мислення. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

валеологічне мислення, адаптаційні можливості, студенти вищих педагогічних навчальних за- кладів, професійна підготовка, теоретичне обгрунтування, методичне забезпечення.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Гончаренко М. С. Валеологічні аспекти фор- мування здоров’я у сучасному освітянському процесі / М. С. Гончаренко, В. Є. Новикова // Педагогіка, психо- логія та медико-біологічні проблеми фіз. виховання і спорту. – 2006. – № 12. – С. 39-43.
2. Громадське здоров’я в Україні. Основні ста- тистичні показники за 2010 рік / за заг. ред. Москаленка В. Ф.; укл.: Гузєва Т. С. та ін., – Київ, 2011. – 40 с.
3. Мешко Г. М. Комплексний аналіз факторів професійного здоров’я вчителів сучасної школи / Галина Михайлівна Мешко // Пед. науки: зб. наук. пр. / Нац. академія держ. прикордон. Служби України ім. Б. Хмельницького. – Хмельницький, 2011. – Вип. 59. – С. 76-79.
4. Микитюк О. М. Проблеми формування здо- ров’язберігаючої компетентності учителів в умовах навчально-виховного процесу / О. М. Микитюк // Педа- гогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фіз. виховання і спорту. – 2009. – № 4. – С. 74-78.
5. Митина Л. М. Профессиональная деятельность и здоровье педагога. / Л. М. Митина, Г. В. Митин, О. А. Анисимова. – Москва: Академия, 2009. – 320 с.
6. Охорона здоров’я в Україні: статист. зб. / Держ. комітет статистики України. – К.: [Б. в.], 2007. – 271с.
7. Павленко І. О. Методика формування валео- логічного мислення майбутніх учителів природничих спеціальностей / І. О. Павленко // Освіта та розвиток обдарованої дитини. – 2014. – № 12 (31). – C. 28-31.
8. Соціологія: вісн. Дніпропетровськ. ун-ту. – Дніпропетровськ, 2011. – Вип. 21 (1). – 180 с.
9. Cтан здоров’я населення України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ua.textreferat.com/referat- 14541.html – Назва з екрана.
10. Чорна Т. В. Гіподинамія – головний чинник по- слаблення організму учнівської та студентської молоді / Т. В. Чорна // Пед. науки: зб. наук. пр. / Бердян. держ. пед. ун-т. – Бердянськ, 2011. – Вип. 2. – С. 76-79.

В. І. Плиско, А. Й. Сікура, Р. М. Радзієвський. МОДЕЛЮВАННЯ РУХОВИХ ДІЙ У ФІЗИЧНОМУ ВИХОВАННІ.

// Наука і освіта.  2016.  №8. – 126-131.

Валерій Іванович Плиско,
доктор педагогічних наук, професор,
Чернігівський національний педагогічний університет імені Т. Г. Шевченка,
вул. Гетьмана Полуботка, 53, м. Чернігів, Україна,
Аніта Йосипівна Сікура,
кандидат біологічних наук, доцент,
Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова,
вул. Пирогова, 9, м. Київ, Україна,
Ростислав Михайлович Радзієвський,
кандидат педагогічних наук, доцент,
Інститут Управління державної охорони Київського національного університету імені Тараса Шевченка,
вул. Володимирська, 60, м. Київ, Україна


МОДЕЛЮВАННЯ РУХОВИХ ДІЙ У ФІЗИЧНОМУ ВИХОВАННІ


АНОТАЦІЯ:

Дослідження спрямовано на підвищення ролі теоретичної підготовки студентів в організації власних рухових дій на заняттях із фізичного виховання. Було поставлено наступні завдання: провести аналіз і дати особисту оцінку процесу моделювання рухових дій; розробити схематичну модель організації рухових дій відповідно до поставленої мети і експериментально перевірити її ефективність. З метою підвищення ефективності різних рухових комплексів, використовуваних у фізичному вихованні, було проведено приватний експеримент на прикладі стрибків у довжину і висоту. Використовувався метод бліц-опитування, коли учасник на підставі теоретичних знань дає відповідь на пос- тавлене запитання. На підставі усної характеристики рухів розраховувалася послідовність переходу від одних рухів до інших, а також весь час, використаний на відповідь. Також оцінювався латентний період від моменту, коли було поставлено питання, до завершення повної відповіді. Враховувалася швидкість, чіткість і конкретність. Після теоре- тичної підготовки на першому занятті відзначалася злагоджена робота на другому (практичному) занятті. Учасники, які виконували завдання на основі отриманих знань, зуміли компенсувати час на практичне засвоєння технічних дій і досягли високих показників у порівнянні з вихідними даними. Ефективність становила 40%. Проведене дослідження дозволило зробити наступні висновки. Необхідним є вдосконалення викладання фізичного виховання на основі раці- онального розподілу тематики занять. Використання дидактичних принципів від знань і умінь до навичок забезпечує ефективність занять з фізичного виховання. Пропорційне насичення програми теоретичними і практичними розділа- ми дозволяє підвищити послідовність, системність і доступність. Під час розробки методики навчання доцільно враховувати взаємозв’язок теоретичних і практичних напрацювань, систематизувати знання для конкретної ситуації і визначити дії, які не викликають сумнівів. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

рухові дії, моделювання, фізичне виховання, студент, образне мислення, м’язова пам’ять.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Берштейн Н. А. О построении движений / Н. А. Бернштейн. – М. : Медгиз, 1947. – 255 с.
2. Брушлинский А. В. Мышление и прогнозиро- вание / А. В. Брушлинский. – М. : Мысль, 1979. – 230 с.
3. Гальперин П. Я. Основные результаты иссле- дования по проблеме «Формирование умственных действий и понятий»: доклад, обобщающий исследования, представленные на соискание ученой степени доктора педагогических наук / П. Я. Гальперин. – М. : МГУ, 1965.
4. Захаров Е. Н. и др. Энциклопедия физической подготовки : Методические основы развития физиче- ских качеств / Е. Н. Захаров, А. В. Карасев, А. А. Са- фонов. – М. : ОЛентос, 1994. – 368 с.
5. Пономарев Н. И., Ильинич В. И., Гудзенко И. Р. Физической подготовке – профессиональную направленность // Вести высшей школы. –1975. – № 8. – С. 67-69.

Л. В. Подрігало, О. О. Ровна, К. М. Сокіл, О. Д. Максечко, ВИВЧЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ І ФУНКЦІОНАЛЬНОГО СТАНУ СПОРТ- СМЕНОК СИНХРОННОГО ПЛАВАННЯ ЗАДЛЯ ОПТИМІЗАЦІЇ ТРЕНУВАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ.

// Наука і освіта.  2016.  №8. – 132-137.

Леонід Володимирович Подрігало,
доктор медичних наук, професор,
завідувач кафедри гігієни та фізіології людини,
Ольга Олександрівна Ровна,
кандидат біологічних наук,
доцент кафедри гігієни та фізіології людини,
Костянтин Михайлович Сокіл,
кандидат медичних наук,
професор кафедри соціальної медицини та організації охорони здоров’я,
Ольга Дмитрівна Максечко,
студентка,
Харківська державна академія фізичної культури,
вул. Клочківська, 99,
Харківський національний медичний університет,
пр. Науки, 4, м. Харків, Україна


ВИВЧЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ І ФУНКЦІОНАЛЬНОГО СТАНУ СПОРТ- СМЕНОК СИНХРОННОГО ПЛАВАННЯ ЗАДЛЯ ОПТИМІЗАЦІЇ ТРЕНУВАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ


АНОТАЦІЯ:

Омолодіння спорту потребує дослідження особливостей зросту і розвитку юних спортсменів, вивчення їхнього адаптивного потенціалу. Це дозволить забезпечити досягнення оптимуму спортивної форми, профілактики донозологі- чних розладів здоров’я. Мета статті: вивчення особливостей фізичного розвитку і функціонального стану спортсменок синхронного плавання як показників, що відбивають адаптаційний потенціал, особливості зростання та розвитку. У дослідженні взяли участь 30 школярок, середній вік яких – 12,00±0,22 роки. Вони були розподілені на дві групи: 15 спортсменок синхронного плавання, рівень майстерності – 1 розряд, кандидат в майстри спорту, 2 група – 15 школярок. Визначалися антропометричні показники, гіпоксичні проби, індекси фізичного розвитку. Учасниці переважно мали середній рівень фізичного розвитку. З віком поступово зростала дисгармонійність, але у спортсменок переважно за рахунок дефіциту маси, а у школярок – її надлишку. Це ілюструє специфічний вплив фізичних навантажень синхронно- го плавання на організм. Оцінка фізичного розвитку дозволяє прогнозувати затримку статевого дозрівання спортсме- нок. Розрахунки індексів також підтверджують дефіцит маси у спортсменок. Обсяг води у організмі був у межах вікової норми, але у спортсменок – суттєво меншим. Це відображає особливості впливу синхронного плавання на організм дітей. Визначення індексів, що ілюструють розвиток м’язів, ствердило малу важливість силових показників для цього виду спорту. Функціональний стан дихальної системи спортсменок був значно кращим за рахунок збільшення ЖЄЛ, життєвого індексу. Це відбиває зростання дихальних обсягів та функціональних резервів у спортсменок. Збільшення екскурсії грудної клітини ілюструє збільшення м’язів, які беруть участь у дихальних рухах. Спортсменки мали суттєво більші результати гіпоксічних проб, що ілюструє більш високу стійкість до гіпоксії. Співвідношення фактичної та роз- рахункової ЖЄЛ також ілюструє більший адаптаційний потенціал спортсменок. Отже, було з’ясовано особливості зростання і розвитку спортсменок синхронного плавання, що виражаються у збільшенні дисгармонійності з віком за рахунок дефициту маси. Це відображає вплив навантажень на організм дівчат. Високі енергетичні витрати призводять до зниження питомої ваги жиру за рахунок зменшення вмісту води. Ця ситуація повинна бути оцінена як несприятлива, оскільки призводить до зростання вірогідності порушень статевого дозрівання. Водночас спортсменки характеризують- ся більш високим адаптаційним потенціалом дихальної системи. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

синхронне плавання, фізичний розвиток, функціональний стан, школярки.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Антомонов М. Ю. Математическая обработка и анализ медико-биологических данных / М. Ю. Ан- томонов – К., 2006. – 560 с.
2. Максимова М. Н. Теория и методика син- хронного плавания: учебник / М. Н. Максимова. – М.: Изд-во «Советский спорт», 2012. – 304 с.
3. Подригало Л. В. Донозологические состояния у детей, подростков и молодежи: диагностика, про- гноз и гигиеническая коррекция / Л. В. Подригало, Г. Н. Даниленко – К.: Генеза, 2014 – 200 с.
4. Стандарти для оцінки фізичного розвитку школярів (випуск 3) / Під ред. Сердюка А. М. – Київ: Казка, 2010. – 60 с.
5. Gordeieieva M. V. Control of special prepara￾tions’ sportsmen of synchronous swimming / M. V. Gor￾deieieva, T. V. Rudkovskaya // Physical education of students. – 2009. – vol.1, pp. 16-18.
6. Mary Jo Ruggieri. United States Synchronized Swimming / Mary Jo Ruggieri // Journal of Physical Edu￾cation, Recreation & Dance. – 1984. – vol. 55, issue 3, pp. 29, doi: 10.1080/07303084.1984.10629692.
7. Rovnaya O. A. Morphological and functional features of synchronous swimming sportswomen of high qualification / O. A. Rovnaya, L. V. Podrigalo, S. S. Iermakov, Kr. Prusik, M. Cieślicka // Pedagogics, psychology, medical biological problems of physical training and sports. – 2014. – vol.4, pp. 45-49. doi:10.6084/m9.figshare.951916.
8. Teresa C. Alentejano. Breath Holding With Wa￾ter Immersion in Synchronized Swimmers and Untrained Women / Teresa C. Alentejano, Dru Marshall & Gordon J. Bell. // Research in Sports Medicine: An International Journal. – 2010. – vol. 18, issue 2, pp. 97-114 doi: 10.1080/15438620903323678.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.