Хворост Х. Ю. Інформаційно-психологічний вплив у розрізі безпеки здоров’я

// Наука і освіта.  2016.  № 2-3.  184-191.

Христина Юріївна Хворост,
кандидат психологічних наук, доцент
кафедри практичної психології та безпеки життєдіяльності,
Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки,
вул. Потапова,9, м. Луцьк, Україна 


ІНФОРМАЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНИЙ ВПЛИВ У РОЗРІЗІ БЕЗПЕКИ ЗДОРОВ’Я  


АНОТАЦІЯ:

 У статті обґрунтовано взаємозалежність здоров’я особистості та інформаційно-психологічного впливу, що безпосередньо здатний змінити стан безпеки людини. Розглянуто основні види інформаційно- психологічного впливу на особистість. Сконструйовано модель інформаційно-психологічного впливу. Обґрунтовано взаємозв’язок інформації та здоров’я особистості, інформаційно-психологічний вплив та наслідки його дії на безпеку здоров’я людини у ході соціально-інформаційної взаємодії. Результати дослідження показали, що інформаційно-психологічний вплив є потужним чинником сучасного інформаційно- технічного суспільства, що має глибокий вплив на здоров’я людини та є на сьогоднішній день основоположним аспектом регулювання стану психічного, фізичного та соціального здоров’я індивіда та збереження здоров’я соціуму, нації, культури в цілому.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 інформація, безпека здоров’я, інформаційно-психологічний вплив, загрози, здоров’я особистості.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

 1. Архипова Є. О. Інформаційна безпека: соціально-філософський вимір : дис. … кандидата філософ. наук : 09.00.03 / Є. О. Архипова. – К.: Нац.Техн.Ун-тетУкраїни«Київський політехнічний інститут», 2012. – 199 с.
2. Вірна Ж. П. Психологія професійної безпеки: технології конструктивного самозбереження особистості : кол.моногр. / Ж. П. Вірна, Х. Хворост, та ін.; за заг. ред. Ж. Вірної. – Луцьк : Вежа-Друк, 2015. – 588 с.
3. Грачев Г. В. Манипулирование личностью: Организация, способы и технологии информационно- психологического воздействия / Г. В Грачев, И. К. Мельник. Издание второе, исправленное и до- полненное. – М.: Алгоритм, 2002. – 228 с.
4. Ліщинська О. А. Культова психічна залежність особистості: передумови, чинники, механізми: монографія / О. А. Ліщинська. – К.: Легко інк, 2008. – 266 с.
5. Магда Є. В. Гібридна війна: вижити і перемог- ти / Є. В. Магда. – Харків : Віват, 2015. – 302 с.
6. Петрик В. М. Інформаційна безпека (соціально-правові аспекти) : підруч. / В. М. Петрик, В. В. Остроухов, М. М. Присяжнюк та ін. – К. : КНТ, 2010. – 771 с.
7. Петрик В. М. Информационно- психологическая безопасность в эпоху глобализации : учеб. пособ. / В. М. Петрик, В. В.Остроухов, А. А. Штоквиш и др.; под ред. В. В. Остроухова. – К. : КНТ, 2008. – 544 с.
8. Петрик В. М. Соціально-правові основи інформаційної безпеки : навч. посіб. / В. М. Петрик, А. М. Кузьменко, В. В. Остроухов та ін. ; за ред. В. В. Остроухова. – К. : Росава, 2007. – 496 с.
9. Хворост Х. Ю. Психологічні засади інформаційної позиції особистості [Текст]: монографія : монографія / Х. Ю. Хворост. – Луцьк : Вежа-Друк, 2016. – 168 с.
10. Шишкіна Х. Ю. Психологічний вплив емоційно-естетичної інформації на особистість читача / Х. Ю. Шишкіна, Д. С. Засєкіна // Особистість і суспільство: методологія та практика сучасної психології // Матеріали ІІ Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф. (18 трав. 2015 р.). – Луцьк: Вежа-Друк, 2015. – С. 34-37.
11. Шлапаченко В. М. Дезінформація як спосіб інформаційно-психологічного впливу / В. М. Шлапа- ченко // Методи, засоби та заходи забезпечення інформаційно-психологічної безпеки людини, суспільства, держави. – 2013. – №2 (12). – С. 79-86.

Черненко В. П., Кравченко К. В. Професійна ідентичність студентів старших курсів

// Наука і освіта.  2016.  № 2-3.  191-195.

Варвара Петрівна Черненко,
кандидат фізико-математичних наук, доцент кафедри інформатики і вищої математики,
Костянтин Вікторович Кравченко,
магістрант кафедри психології, педагогіки та філософії,
Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського,
вул. Першотравнева, 20, м. Кременчук, Україна 


ПРОФЕСІЙНА ІДЕНТИЧНІСТЬ СТУДЕНТІВ СТАРШИХ КУРСІВ 


АНОТАЦІЯ:

 У статті розкривається сутність питання професійної ідентичності. Проаналізовано складники дослі- джуваного явища. Визначено особливості формування професійної ідентичності студентів старших курсів гуманітарних і технічних напрямів в умовах сучасної вищої освіти України. Проведено статистичний аналіз отриманих результатів за допомогою пакету статистичної обробки інформації SPSS.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 ідентичність, професійна ідентичність, типи особистості, професійно важливі якості, псевдоідентичність.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

 1.Борисюк А. С. Професійна ідентичність медичного психолога: соціально-психологічний аналіз : монографія / А. С. Борисюк. – Черкаси : Книги–ХХІ, 2010. – 440 с.
2. Емельянова О. Я. Формирование профессио- нальной идентичности с целью адаптации работника к деятельности по специальности / О. Я. Емельянова // Вестник ВГУ. – 2005. – № 2. – С. 153-156.
3. Кудрявцев Т. В. Психолого-педагогические проблемы высшей школы / Т. В. Кудрявцев // Вопро- сы психологии. – 1981. – № 2. – С. 20-30.
4. Мищенко Т. В. Определение содержание по- нятия профессиональной идентичности / Т. В. Ми- щенко // Кризис идентичности и проблемы становле- ния гражданского общества : сборник научных тру- дов. – Ярославль : ЯГПУ, 2003. – С. 168-176.
5. Мищенко Т. В. Становление профессиональ- ной идентичности у студентов педагогического вуза : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. психол. наук : спец. 19.00.07 «Педагогическая психология» / Татьяна Владимировна Мищенко. – Ярославль : ЯГ- ПУ, 2005. – 23 с.
6. Павлова О. Н. Идентичность: история формиро- вания взглядов и ее структурные особенности / О. Н. Пав- лова. – М. : Институт психоанализа, 2001. – 52 с.
7. Поваренков Ю. П. Психологичесое содержа- ние профессионального становления человека / Ю. П. Поваренков. – М. : УРАО, 2002. – 160 с.
8. Шнейдер Л. Б. Профессиональная идентич- ность : монография / Л. Б. Шнейдер. – М. : МОСУ, 2001. – 272 с.
9. Шнейдер Л. Б. Профессиональная идентич- ность и память: опыт генетической реконструкции / Л. Б. Шнейдер // Мир психологии. – 2001. – № 1. – С. 64-78.

Кривцова Н. В. Психологические детерминанты самореализации личности исследователя

// Наука і освіта.  2016.  № 2-3.  196-206.

Наталья Вячеславовна Кривцова,
аспирант кафедры философии и биоэтики,
Одесский национальный медицинский университет,
Валиховский переулок 2, г. Одесса, Украина 


ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ДЕТЕРМИНАНТЫ САМОРЕАЛИЗАЦИИ ЛИЧНОСТИ ИССЛЕДОВАТЕЛЯ  


АНОТАЦІЯ:

 В статье представлены результаты теоретического анализа эволюции взглядов на проблему психологи- ческих детерминант самореализации личности исследователя. Была предпринята попытка эмпирического исследования данного феномена в рамках постнеклассической парадигмы как «возникновение причины»; прове- дѐн анализ условий трансформации процесса самореализации личности как сопутствующего явления в станов- лении субъекта исследовательской деятельности в осознанную самореализацию личности исследователя. Ана- лиз полученных результатов позволяет говорить о том, что трансформация уровня самореализации, переход от репродуктивного типа исследовательской деятельности к инновационной связаны не столько с исследова- тельскими установками субъекта, его способностями и опытом научно-исследовательской деятельности, сколько с уровнем связи, когерентности и коэволюции систем «человек – профессия» и «личность – научно- исследовательская деятельность».


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 психологические детерминанты, личность исследователя, самореализация, самооргани- зация, постнеклассика.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

 1. Асеев В. Г. Мотивация поведения и формиро- вание личности / В. Г. Асеев. – М.: Мысль, 1978. – 158 с.
2. Балымова И. В. Самодетерминация станов- лення субъекта научно – исследовательской деятель- ности в вузовском обучении : автореферат дис…канд.. психол. наук: 19.00.01 / И. В. Балымова. – Казань. – 2008. – 21 с.
3. Вівчарик Т. П. Психологічні механізми самореалізації жінки (на прикладі жіночої молоді, включеної у творчу професійну діяльність): авторе- ферат дис….канд.психол.наук: 19.00.01 – загальна психологія, історія психології / Т. П. Вівчарик. – Київ – 2000. – 20 с.
4. Власенко Ю. А. Психологическая феноменоло- гия инновационного потенциала личности / Ю. А. Вла- сенко // Наука і освіта. – 1998. – №4-5. – С. 41-45.
5. Галажинский Э. В. Системная детерминация самореализации личности: дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01: общая психология, история психологии / Э. В. Галажинский. – Томск. – 2002. – 320 c. 
6. Елисеев О. П. Практикум по психологии лич- ности / О. П. Елисеев. – 2-е изд., испр. и перераб. – СПб.: Питер, 2004. – 509 с.
7. Єршова-Бабенко І. В., Кривцова Н. В. Співвідношення між показниками інноваційного потенціалу і спрямованістю на дослідницьку діяльність / І. В. Єршова-Бабенко, Н. В. Кривцова // Матеріали науково-практичної конференції молодих учених та студентів «Проблеми сучасної психології особистості» від 23 трвня 2013р. – Одеса. – С. 177- 181.
8. Ильин Е. П. Дифференциальная психология профессиональной деятельности / Е. П. Ильин. – СПб.: Питер, 2008. – 432 с.
9. Клочко В. Е. Инициация мыслительной дея- тельности: автореферат дис. ... д-ра психол.наук / В. Е. Клочко. – М., 1991. – 42 с.
10. Клочко В. Е., Галажинский Э. В. Самореали- зация личности: системный взгляд / В. Е. Клочко, Э. В. Галажинский. – Томск: Изд-во Том.ун-та, 2000. – 153 с.
11. Клочко В. Е. Самоорганизация в психологи- ческих системах: проблемы становления ментального пространства личности (введение в трансспективный анализ) / В. Е. Клочко. Томск: Томский государст- венный университет, 2005. – 174 с.
12. Князева Е. Н. Трансдисциплинарные когни- тивные стратегии в науке будущего / Е. Н. Князева // Вызов познанию. Стратегия развития науки в совре- менном мире; [сост и отв. ред. Н. К. Удумян] – М.: Наука, 2004 – С. 33-34
13. Лукьянец В. С. Индустрия научных знаний: NBICS - технологическое расширение окна в будущее / В. С. Лукьянец // Философские проблемы биологии и медицины: Выпуск 6: Свобода и ответственность: Сборник статей. – М.: изд-во «Принтберри», 2012. – 375 с.
14. Лукьянов А. С. Самореализация творческого потенциала человека и инновации: методологические проблемы исследования / А. С. Лукьянов // Ярослав- ский педагогический вестник – 2011. – №1. – Том ІІ (Психолого-педагогические науки) – С. 219-221.
15. Маслоу Абрахам Гарольд. Дальние пределы человеческой психики: Перев. с англ. А. М. Татлы- баевой. Научн. ред., вступ. статья и коммент. Н.Н.Акулиной. – СПб.: Евразия, 1999. – 432 с.
16. Пономарѐв Я. А. Методологическое введение в психологию / Я. А. Пономарѐв. – М.: Наука, 1983. – 303 с.
17. Рубинштейн С. Л. Бытие и сознание / С. Л. Рубинштейн. – М.: Изд-во АН СССР, 1957. – 328 с.
18. Собчик Л. Н. Психология индивидуальности. Теория и практика психодиагностики / Л. Н. Собчик. – СПб.: Издательство «Речь», 2003. – 624 с.
19. Сонин В. А. Психодиагностическое понима- ние профессиональной деятельности: учебн. пособие / В. А. Сонин (автор-составитель). – СПб.: Издательст- во «Речь», 2004. – 408 с.
20. Степин В. С. Классика, неклассика, постне- классика: критерии различения / В. С. Степин // в кн: Постнеклассика: философия, наука, культура. Кол- лективная монография] / [отв. ред. Л. П. Киященко и В. С. Степин]. – СПб: Издательский дом «Мiръ», 2009. – С. 460-488.
21. Столяренко Л. Д. Основы психологии: Прак- тикум / Л. Д. Столяренко. – Изд-е 4-е., доп. и перера- бот. – Ростов н/Д: изд-во «Феникс», 2003. – 704 с.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.