Кузнецова І. А., Кузнєцова Н. М. Самоздійснення як проблема гуманістичної психології
// Наука і освіта. – 2016. – № 2-3. 129-134.
Інна Анатоліївна Кузнецова,
старший викладач кафедри психології, педагогіки та філософії,
Наталя Миколаївна Кузнєцова,
студентка 5-го курсу спеціальності «Психологія»,
Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського,
вул. Першотравнева, 20, м. Кременчук, Україна
САМОЗДІЙСНЕННЯ ЯК ПРОБЛЕМА ГУМАНІСТИЧНОЇ ПСИХОЛОГІЇ
АНОТАЦІЯ:
Стаття розкриває проблеми процесу самоздійснення особистості в юнацькому віці у контексті гуманіс- тичного освітнього процесу. Дається визначення поняття «самоздійснення» з точок зору філософського, ак- меологічного, психологічного підходів; розкриваються його специфічні властивості; проаналізовано структур- ні компоненти цього процесу та виявлено особливості формування самоздійснення в умовах навчально- виховного процесу вищої школи. Надано результати тестування студентів з метою з’ясування особливостей самоздійснення в юнацькому віці.
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
самореалізація, структурні компоненти, сутність процесу самореалізації, специфічні вла- стивості, гуманізація освіти.
ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:
ЛІТЕРАТУРА:
1. Лукина Е. А. Особенности самоосуществления человека в разные периоды взрослости: дис. канд. психол. наук : 19.00.13 / Е. А. Лукина. – СПб., 2006. – 258 с.
2. Розлог Б. П. Гуманізм раціональності педагогі- чного процесу: постмодерністські трансформації: мо- нографія / Б. П. Розлог, М. Б. Розлог. – Луцьк: Во- линський національний університет ім. Лесі Українки, 2009. – 176 с.
3. Адлер А. Наука жить / А. Адлер. – К. : PortRoyal, 1997. – 288 с.
4. Бердяев Н. А. О рабстве и свободе человека / Н. А. Бердяев. – М.: АСТ, 2006. – 320 с.
5. Маслоу А. Мотивация и личность/ А. Маслоу. – 3-е изд. – СПб. : Питер, 2008. –352 с.
6. Логинова И. О. Психология жизненного само- осуществления: монография / И. О. Логинова. – М.: Изд-во СГУ, 2009. – 279 с.