Бадюл Л. М. Застосування передового науково-методичного досвіду з метою удосконалення рівнів володіння іноземною мовою у професійному середовищі

// Наука і освіта.  2016.  №1. – 32-36.

Людмила Миколаївна Бадюл,
старший викладач кафедри іноземних мов,
Одеський національний економічний університет,
вул. Преображенська 8, м. Одеса, Україна 


ЗАСТОСУВАННЯ ПЕРЕДОВОГО НАУКОВО-МЕТОДИЧНОГО ДОСВІДУ З МЕТОЮ УДОСКОНАЛЕННЯ РІВНІВ ВОЛОДІННЯ ІНОЗЕМНОЮ МОВОЮ У ПРОФЕСІЙНОМУ СЕРЕДОВИЩІ


АНОТАЦІЯ:

 У статті аналізуються підходи різних авторів до удосконалення мовленнєвих навичок студентів, покра- щення їх рівня володіння іноземними мовами. На основі проведеного аналізу визначено, що найбільш ефектив- ними є наступні методи роботи зі студентами: інтегроване навчання, що базується на роботі з текстом; технологія занурення; інтерактивні методи навчання (ділові професійні ігри, кейс-стаді, дискусії, мозкові штурми, презентації та ін.). Розглянуто також декілька кейсів, розрахованих для роботи із студентами пер- шого та другого курсів вищих навчальних закладів економічного спрямування, а також теми для самостійної роботи, які сприятимуть удосконаленню рівня володіння іноземною мовою. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

іноземна мова, рівні володіння іноземною мовою, інтерактивні методи навчання, кейс- стаді, самостійна робота, студенти економічних спеціальностей.  


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. 1 Бондаренко В. А. Реалізація індивідуального підходу в процесі самостійної роботи з іноземної мо- ви / В. А. Бондаренко // Іншомовна підготовка праців- ників ОВС та фахівців із права [Текст]: тези доп. на- ук.-теорет. конф. (Київ, 30 квіт. 2015 р.) / ред. кол.: В. В. Чернєй, І. Г. Галдецька та ін. – К.: Нац. акад. внутр. справ, 2015. – С. 39-43.
2. Василенко О. В. Комунікативний підхід до на- вчання іноземних мов / О. В. Василенко // Іншомовна підготовка працівників ОВС та фахівців із права [Текст]: тези доп. наук.-теорет. конф. (Київ, 30 квіт. 2015 р.) / ред. кол.: В.В. Чернєй, І. Г. Галдецька та ін. – К.: Нац. акад. внутр. справ, 2015. – С. 43-47.
3. Гришкова Р. О. Імплементація європейських освітніх стандартів у навчання англійської мови сту- дентів нефілологічних спеціальностей / Р. О. Гришко- ва // Наукові праці. Серія Педагогіка – 2010. – Том 136.– Випуск 123. – С. 114-118
4. Дегтярьова Ю. В. Методика навчання студентів вищих немовних навчальних закладів читання англій- ською мовою для ділового спілкування : дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Ю. В. Дегтярьова. – Запорізький національний ун-т. – К., 2006. – 325 с.
5. Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання / Наук. ред. укр. Видання С. Ю. Ніколаєва // К.: Ленвіт, 2003. – 273 с.
6. Керекеша О. В., Барабаш Ю. Г. Інтерактивна авторська технологія на допомогу роботі у літній мо- вній школі / О. В. Керекеша, Ю. Г. Барабаш // Витоки педагогічної майстерності. Збірник наукових праць Полтавського національного педагогічного універси- тету імені В. Г. Короленка. – Випуск 9. – Полтава, 2012. – Серія «Педагогічні науки». – С. 88-92.
7. Корнєва З. М. Методика навчання майбутніх економістів англійського ділового мовлення на основі технології занурення : Дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / З. М. Корнєва // Національний технічний ун-т Украї- ни «Київський політехнічний ін-т». – К., 2006. – 304 с.
8. Cotton D. Market Leader (Intermediate) / D. Cotton, D. Falvey, S. Kent. – Pearson Longman, 2008. – 176 p.
9. Cotton D. Market Leader (Pre-Intermediate) / D. Cotton, D. Falvey, S. Kent. – Pearson Longman, 2008. – 176 p.

Левицька І. М. Особливості діалогової взаємодії в навчально-виховному процесі майбутніх учителів музичного мистецтва

// Наука і освіта.  2016.  №1. – 37-41.

Ірина Миколаївна Левицька,
кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри музично-інструментальної підготовки,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Фонтанська дорога, 4, м. Одеса, Україна


ОСОБЛИВОСТІ ДІАЛОГОВОЇ ВЗАЄМОДІЇ В НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА


АНОТАЦІЯ:

У статті розглядається феномен діалогу в філософському, психологічному та педагогічному аспектах. Ро- зкрито значення діалогу в музичній освіті. Автор підкреслює, що діалог повинен ґрунтуватись на відвертості, гуманності, толерантності, доброзичливості, активності, готовності прийняти думку іншого, рівності пси- хологічних позицій вчителя й учнів. Відзначено, що мета діалогової взаємодії в навчально-виховному процесі майбутніх учителів музичного мистецтва полягає в тому, щоб вести студентів шляхом активно-творчої, ду- ховно-особистісної, «розуміючої» взаємодії з музикою, а також сприяти їх самореалізації в цьому процесі.    


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

діалог, діалогова взаємодія, музично-педагогічний діалог, майбутні вчителі музичного мистецтва.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Бочкарева О. В. Дидактический диалог в про- фессионально-педагогической подготовке учителя музыки в вузе: автореф. дисс. на соискание ученой степени доктора пед. наук: спец. 13.00.08 – теория и методика профессионального образования [Элект- ронный ресурс] / О. В. Бочкарѐва. – Ярославль, 2008. – 42 с. http://vak.ed.gov.ru/common/img/uploaded/files/vak/anno uncements/pedagogicheskie/3-11- 2008/BochkarevaOV.doc.
2. Братченко С. Л. Диалог / С. Л. Братченко, Д. А. Леонтьев // Экзистенциальная традиция: фило- софия, психология, психотерапия. – 2007. –№ 2 (11). – С. 23-28.
3. Волкова Н. П. Професійно-педагогічна комуні- кація [Текст]: навч. посіб. / Н. П. Волкова. – К.: Ака- демія, 2006. – 256 с.
4. Зимина О. В. Диалог в профессиональной дея- тельности учителя музыки / О. В. Зимина // Учебное пособие к курсу «Теория музыкального образования» по специальности 030700 – Музыкальное образова- ние. – Тамбов, ТГУ, 2006. – 104 с.
5. Методология педагогики музыкального обра- зования: учебник для студ. высш. пед. учеб. заведений / [Э. Б. Абдуллин, Е. В.Николаева, Б. М. Целковников и др.]; под ред. Э. Б. Абдуллина. – 2-е изд., испр. и доп. – М. : Издательский центр «Академия», 2006. – 272 с.
6. Новейший философский словарь / [сост. и гл. ред. А. А. Грицанов]. – 3-е изд., испр. – Мн.: Книж- ный Дом, 2003. – 1280 с.
7. Олексюк О. М. Музична педагогіка: Навчаль- ний посібник / О. М. Олексюк. – К.: КНУКіМ, 2006. – 188 с.
8. Падалка Г. М. Педагогіка мистецтва (Теорія і методика викладання мистецьких дисциплін) / Г. М. Падалка. – К.: Освіта України, 2008. – 274 с.
9. Рудницька О. П. Педагогіка: загальна та мисте- цька: Навчальний посібник / О. П. Рудницька. – Тер- нопіль: Навчальна книга – Богдан, 2005. – 360 с.
10.Сенько Ю. В. Педагогика понимания: учеб. по- собие / Ю. В. Сенько, М. Н. Фроловская. – М.: Дрофа, 2007. – 189 с.].
11. Учитель и ученик: возможность диалога и по- нимания. – Том 1 / Сост. Е. А. Генике, Е. А.Трифонова // Под общ. ред. Л. И. Семиной. – М.: Изд-во «Бонфи», 2002. – 239 с.

Ашихміна Н. В. Сутність і компонентна структура фахової культури майбутніх учителів музики

// Наука і освіта.  2016.  №1. – 42-47.

Наталія Віталіївна Ашихміна,
кандидат педагогічних наук,
старший викладач кафедри музично-інструментальної підготовки,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Фонтанська дорога, 4, м. Одеса, Україна
 


СУТНІСТЬ І КОМПОНЕНТНА СТРУКТУРА ФАХОВОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ 


АНОТАЦІЯ:

У статті розглянуто проблему формування фахової культури студентів у процесі музичного навчання в педагогічних університетах. Здійснено теоретичний аналіз наукової літератури з означеного питання. Порів- няно феномени професійної та фахової культури особистості. Уточнено специфіку фахового навчання май- бутніх учителів музики. Визначено сутність, зміст і компонентну структуру фахової культури студентів мистецько-педагогічних вишів. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

культура, фах, професійна культура, фахова культура, фахове навчання, майбутній учитель музики.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Дремлюга И. Е. Профессиональная культура учителя музыки [Электронный ресурс] / И. Е. Дремлюга // Фестиваль педагогических идей «Открытый урок». – Режим доступа : http://festival.1september.ru/articles/580654/.
2. Іващенко В. Фах – це спеціальність? Чи спе- ціальність – це фах? [Електронний ресурс] / В. Іващенко // Інформаційна довідкова система «Ку- льтура мови на щодень». – Режим доступу : http://kulturamovy.univ.kiev.ua/KM/pdfs/mix/51-19-57- 58-26.pdf.
3. Коган Л. Н. Социология культуры : [Учеб. пособие] / Л. Н. Коган. – Екатеринбург : Изд-во Урал. ун-та, 1992. – 120 с.
4. Корінний М. М. Короткий енциклопедичний словник з культури / М. М. Корінний, В. Ф. Шевчен- ко. – К. : Україна, 2003. – C. 173.
5. Морфология культуры. Структура и динами- ка / сост. Г. А. Аванесова, Э. В. Быкова и др. – М. : Прогресс, 1994. – С. 34.
6. Новицкая Е. Н. Системный подход к форми- рованию профессиональной культуры студентов пед- вуза : на материале подготовки учителя музы- ки : автореф. дис.. … канд. пед. наук : 13.00.01 / Е. Н. Новицкая. – Саратов, 2002. – 24 с.
7. Прохоров А. М. Большой энциклопедический словарь / А. М. Прохоров. – [2 изд., перераб. и доп]. – Спб. : Норинт, 2014. – 1456 с.
8. Словник української мови : в 11 Т. / Інститут мовознавства; за ред. І. К. Білодіда. –К. : Наукова ду- мка, 1970-1980. – Т. 10. – С. 570.
9. Шевченко І. Л. Формування професійної ку- льтури майбутнього вчителя музики : автореф. дис. … канд. пед.. наук : 13.00.04 / І. Л. Шевченко. – Кірово- град, 2008. – 22 с. 

Патик Ю. В. Мотиваційні тенденції майбутніх соціальних працівників

// Наука і освіта.  2016.  №1. – 47-50.

Юлія Вікторівна Патик,
асистент кафедри соціальної роботи та кадрового менеджменту,
Одеський національний політехнічний університет,
проспект Шевченка, 1, м. Одеса, Україна


МОТИВАЦІЙНІ ТЕНДЕНЦІЇ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ 


АНОТАЦІЯ:

У статті презентовано результати анкетування майбутніх соціальних працівників, які доводять необхідність цілеспрямованого розвитку їхніх мотиваційних тенденцій у процесі професійної підготовки у ВНЗ. Виявлені найбільш значущі для майбутніх соціальних працівників мотиваційні тенденції. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

мотивація, мотив, мотиваційні тенденції, професійна мотивація, соціальний працівник.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Мильниченко А. О. Професійна мотивація як передумова ефективної професійної діяльності працівників прокуратури / А. О. Мильниченко // Нау- ковий вісник МГУ. – 2014. – № 10. – С. 133.
2. Сальков А. В. Взаємозв’язок ціннісного само- визначення і мотивації досягнення у студентів університету // Вісник ОДУ. – 2002. – № 2. – С. 118.
3.Фетискин Н. П. Социально-психологическая диагностика развития личности и малых групп: учеб- ное пособие / Н. П. Фетискин, В. В. Козлов, Г. М. Мануйлов. – Москва: Изд-во Ин-та психотерапии, 2002. – 361 с. 

Цзяо Їн. Методичне забезпечення естетичного розвитку майбутніх учителів музики в процесі навчання гри на фортепіано

// Наука і освіта.  2016.  №1. – 51-56.

Цзяо Їн,
аспірант кафедри музичного мистецтва і хореографії,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Фонтанська дорога, 4, м. Одеса, Україна
 


МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕСТЕТИЧНОГО РОЗВИТКУ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ГРИ НА ФОРТЕПІАНО 


АНОТАЦІЯ:

У статті розкрито основні складники методики естетичного розвитку майбутніх учителів музики в процесі фортепіанної підготовки. Подається поняття художньо-естетичного, розвивального потенціалу фортепіанного виконавства. Обґрунтовуються основні наукові підходи, що є основою методики: художньо-ментальний, антропологічний, диспозиційно-іміджевий. Розкрито сутність педагогічних умов та їх поетапного впровадження. Генералізованою наскрізною педагогічною умовою обрано актуалізацію художньо-естетичної спрямованості фортепіанної підготовки майбутнього вчителя музики. Поетапно застосовувалися такі умови: цілеспрямоване впровадження міждисциплінарних зв’язків фортепіанного навчання та гуманітарних дисциплін; активізація рефлексії емоційних процесів на сприйняття естетичного в мистецтві та інших його проявах; стимулювання по- треби в творчому продукуванні естетичної функції фортепіанного виконавства під час педагогічної практики. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

фортепіанна підготовка, естетичний розвиток, майбутні учителі музики, художньо- естетичний, розвивальний потенціал фортепіанного виконавства.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Гамезо М. В. Возрастная и педагогическая психология: Учеб. пособие для студентов всех специальностей педагогических вузов / М. В. Гамезо, Е. А. Петрова, Л. М. Орлова. — М.: Педагогическое общество России, 2003. – 512 с.
2. Кононенко Б. И. Большой толковый словарь по культурологи. М.: ООО «Издательство «Вече 2000», ООО «Издательство АСТ», 2003. 512 с.
3. Кременштейн Б. О педагогике Г. Г. Нейгауза / Б. Кременштейн // Вопросы фортепианной педагоги- ки. Сб. статей под общей ред. В. Натансона. – Выпуск №3. М: Музыка, 1971. С.164-295.
4. Мильштейн Я. Вопросы теории и истории ис- полнительства: Сборник статей / Я. Мильштейн. М.: Сов. Композитор, 1983. 262 с.
5. Мильштейн Я. Советы Шопена пианистам / Я. Мильштейн. М.: «Музыка», 1967 – 119 с.
6. Потоцька О. В. Стильова типологія фортепіанно-виконавської інтерпретації: автореф. дис... на здобуття наук. ступеня канд. мистецтвознавства: спец. 17.00.03 – «Музичне мистецтво» / О. В. Потоцька. Одеса, 2012. – 19 с.
7. Реброва О. Є. Імідж та індивідуальний стиль вчителя музики в контексті педагогічної ментальності / О. Є. Реброва // Матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет конференції «Проблеми та перспективи розвитку української науки на початку третього тисячоліття» : зб. наук. пр. Переяслів- Хмельницький, 2011. – 96-97.
8. Реброва О. Є. Художньо-ментальний підхід у фаховому навчанні майбутнього вчителя хореографії / О. Є. Реброва // Науковий часопис Нац. пед.ун-ту імені М. П. Драгоманова. Сер. 14 : Теорія і методика мистецької освіти. Київ: Вид-во НПУ, 2014. Вип. 16(21). С. 25-30.
9. Савшинский С. И. Пианист и его работа [Под общ. ред. Л. А. Баренбойма] / С. И. Савшинский. Ленинград: Советский композитор, 1961. 271 с. 10. Цзяо Їн. Художньо-естетична спрямованість фортепіанної підготовки майбутніх учителів музично- го мистецтва в ракурсі полікультурності / Цзяо Їн // Науковий вісник Чернівецького університету. Випуск 701: Педагогіка та психологія. Чернівці: Чернівецький нац. у-т, 2014. С. 181-187.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.