Ягоднікова В. В. Особливості управління інноваціями у виховному процесі загальноосвітньої школи

// Наука і освіта.  2016.  №1. – 17-22.

Вікторія Вікторівна Ягоднікова,
кандидат педагогічних наук, доцент,
професор кафедри психології та загальнонаукових дисциплін,
Одеський інститут ПрАТ «ВНЗ «МАУП»,
вул. Чорноморського козацтва, 19, м. Одеса, Україна


ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЯМИ У ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ


АНОТАЦІЯ:

У статті здійснено аналіз специфіки управління педагогічними інноваціями у навчальному закладі та вихов- ному процесі. Досліджено особливості управління інноваціями у виховному процесі, визначено і охарактеризо- вано рівні і методи управління інноваціями у виховному процесі загальноосвітньої школи


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

управління, інновації, управління інноваціями, виховний процес.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Концепції національно-патріотичного вихо- вання дітей і молоді (6 червня 2015 року). [Електрон- ний ресурс]. – Режим доступу : http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/47154/
2. Большой энциклопедический словарь [Елек- тронний ресурс]. – Режим доступу : http://dic.academic.ru/contents.nsf/enc3p/
3. Павленко І. А. Економіка та організація інно- ваційної діяльності: навч.-метод. посібник [Електрон- ний ресурс] / І. А. Павленко, Н. П. Гончарова, Г. О. Швиданенко – К.: КНЕУ, 2002. – 150 с. – Режим доступу : http://ubooks.com.ua/books/000141/inx.php.
4. Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні тех- нології: навч. посібник / І. М.Дичківська. - К.: Ака- демвидав, 2004. - 352 с.
5. Сгадова В. В. Інноваційна спрямованість пе- дагогічної діяльності / В. В. Сгадова // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: пробле- ми і пошуки: Зб. наук. пр. / Ін-т педагогіки і психоло- гії проф. освіти АПН України, Запоріз. обл. ін-т піс- лядиплом. пед. освіти. – К., Запоріжжя, 2001. – Вип. 19. – С. 64–67.
6. Джерело педагогічної майстерності. Іннова- ційний освітній простір Харківщини : науково- методичний журнал. – Випуск №1(38). – Харків: ХО- НМІБО, 2007. – 132 с.
7. Сидоров С. В. Управление процессами в школьном инновационном менеджменте: науч.-метод. пособие / С.В. Сидоров; под ред. С.А. Репина. – Шад- ринск : Шадринский Дом печати, 2007. – 95 с.
8. Фіцула М. М. Педагогіка: навчальний посіб- ник. [Вид. 2-е, випр.., доп.] / М. М. Фіцула. – К.: Ака- демвидав, 2005. – 560 с.
9. Канішевська Л. В. Виховання соціальної зрі- лості старшокласників загальноосвітніх шкіл- інтернатів у позаурочній діяльності: монография / Л. В. Канішевська – К.: ХмЦНП, 2011. – 368 с.

Бочевар А. Г. Стан сформованості інформаційно-комунікативної компетентності майбутніх юристів

// Наука і освіта.  2016.  №1. – 5-10.

Алла Григорівна Бочевар,
старший викладач кафедри іноземних мов,
Одеський державний університет внутрішніх справ,
вул. Успенська 1, м. Одеса, Україна


СТАН СФОРМОВАНОСТІ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ЮРИСТІВ


АНОТАЦІЯ:

У статті висвітлено результати дослідження щодо виділення критеріїв та показників сформованості інформаційно-комунікативної компетентності майбутніх юристів; охарактеризовано рівні сформованості означеної компетентності та репрезентовано методики проведення діагностувального експерименту щодо визначення стану сформованості інформаційно-комунікативної компетентності майбутніх юристів. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

критерії, показники, інформаційно-комунікативна компетентність, підготовка юристів.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Баштанар И. М. Формирование информационно- коммуникативных умений у студентов факультета доку- ментальных коммуникаций / И. М. Баштанар // Интегра- ционный потенциал профессиональной направленности в содержании социокультурного образования. – 2013. – № 4. – С. 111-112.
2. Бочевар А.Г. Інформаційно-комунікативна компетентність юриста, її сутність та структура / Бо- чевар А.Г. // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету ім. К.Д. Ушинськго. – 2013. – №1. – С. 72.
3. Захарова О.А. Информационно- коммуникативная компетентность государственных служащих в условиях современных социокультурных изменений: автореферат дис. на соискание уч. степени канд. культурологии: спец. 24.00.01– «Теория и исто- рия культуры» / Захарова О.А. – Москва, 2007. – С. 24
4. Клещенкова Н. Ф. Формирование информаци- онно-коммуникативной компетентности как необхо- димое условие эффективности профессиональной деятельности будущего специалиста [Електронний ресурс] / Клещенкова Н. Ф., Савченко А.Б // Инфор- мационные технологии в образовании. – 2008. – № 2. – Режим доступу до ресурсу: http://ito.edu.ru/2008/Rostov/II/5/II-5-16.html.
5. Соснін О. В. Інформаційно-комунікативна компетентність громадянина в процесах формування громадянського суспільства / О. Соснін // Віче : тео- рет. і громад.-політич. журн. – 2012. – № 20. – С. 22- 26.
6. Софинская Е. Н. Формирование информацион- но-коммуникативной компетенции социального ра- ботника в условиях информационной образователь- ной среды / Софинская Е.Н. // Социальная политика и социология. – 2010. – №11. – С. 82-92.

Буховець Б. О. Контроль психофізичного розвитку дітей під час корекції рухових порушень

// Наука і освіта.  2016.  №1. – 11-17.

Божена Олегівна Буховець,
аспірант кафедри теорії та методики фізичного виховання,
лікувальної фізкультури та спортивної медицини,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Фонтанська дорога, 4, м. Одеса, Україна


КОНТРОЛЬ ПСИХОФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ ПІД ЧАС КОРЕКЦІЇ РУХОВИХ ПОРУШЕНЬ


АНОТАЦІЯ:

Статтю присвячено проблемі визначення ефективності застосування методу Бобат як основної методики корекції психофізичного стану дітей з руховими порушеннями. Враховуючи недоліки пропонованих тестів, було адаптовано і впроваджено детальну шкалу оцінки психомоторного розвитку дітей «Карта-тест рухових можливостей дітей» разом з опробуванням Мюнхенської діагностичної картки розвитку психічних якостей та моторних можливостей дітей. Основою эксперименту стала оцінка елементарних рухових навичок в окре- мих положеннях та визначення істинного психофізичного віку на початку та наприкінці курсу проведення ко- рекційних розвиваючих занять методом Бобат. Ураховуючи універсальність, доступність та інформатив- ність цих тестів, стало можливим якісно оцінити етапи психомоторного розвитку та формування психічних якостей з визначенням істинного психофізичного віку дітей з руховими порушеннями 3-4 років. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

метод Бобат, Мюнхенська діагностика, психомоторний розвиток, діти дошкільного віку, рухові порушення.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Архипова Є .Ф. Логопедична работа з дітьми ран- нього віку / Є. Ф. Архіпова. – М. : Астрель, 2007. – 224 с.
2. Бадалян Л. О., Журба Л. Т., Тимоніна О. В. Ди- тячі церебральні паралічі / Л. О. Бадалян, Л. Т. Журба, О. В. Тимоніна. – К: Здоров’я, 1988. – 328 с.
3. Бобат К. Моторні дефекти у пацієнтів з цереб- ральним паралічем / К. Бобат. – Cаффолк: Вільна преса,1966. – 56 с.
4. Бобат-концепція. Теорія та клінічна практика в неврологічній реабілітації. – Нижній Новгород: Кири- лиця, 2013. – 320 с.
5. Буховець Б. О. Бобат терапія в корекції психо- моторного розвитку дітей з органічними ураженнями / Б. О. Буховець // Наука і освіта. – Одесса: наук.-- практ. журн. ПНПУ імені К. Д. Ушинського, 2014. – № 8. – С. 30-35.
6. Глущенко М. М. Фізична підготовленість дітей із ураженнями ЦНС при використанні дихальних вправ на тлі масажної гімнастики / М. М. Глущенко, В. В. Бєсєда, О. П. Романчук // Наука і освіта. – Одес- са : наук.-практ. журн. ПНПУ імені К. Д. Ушинського, 2013. – №4. – С. 102-105.
7. Ненсі Р. Фінні Дитина з церебральним паралі- чем. Допомога. Догляд. Розвиток. Книга для батьків / Н. Р. Фінні. – М: Теревінф, 2009. –330 с.
8. Робєнеску Н. Нейромоторне перевиховання / Н. Робенеску. – Бухарест: ЄТМ, 1972. – 268 с.
9. Тарасун В. В. Психолого-педагогічна допомога дітям перед дошкільного віку з особливостями в роз- витку: напрями реалізації. Монографія / В. В. Тарасун. – К.: Видавництво Національного педа- гогічного університету імені М.П. Драгоманова, 2012. – 412 с.
10. Романчук О. П., Бєсєда В. В. Методичні аспек- ти проведення та організації масажної гімнастики у ранньому віці / О. П. Романчук, В. В. Бєсєда // Меди- чна реабілітація, курортологія, фізіотерапія. – К.: 2009. – № 4. – C. 37-40.
11. Хельбрюкте Т. Мюнхенська функціональна ді- агностика / Т. Хельбрюкте. – Мінськ: Відкиті двері, 1997. – 209 с.
12. Celnik, P. Somatosensory stimulation enhances the effects of training functional hand tasks in patients with chronic stroke // Archives of Physical Medicine and Rehabilitation / P. Celnik, F. Hummel, L. G.Cohen. – United Kingdom: Blackwell Publishing Ltd 2007. –1369 р.

Балан Л. А. Формирование у будущих инженеров-программистов готовности к использованию дистанционных образовательных технологий: практический аспект

// Наука і освіта.  2016.  №1. – 22-28.

Лилия Александровна Балан,
старший преподаватель кафедры информатики и программной инженерии,
филиал Приднестровского государственного университета им. Т. Г. Шевченко в г. Рыбница,
г. Рыбница, ул. Гагарина, 12, Молдова


ФОРМИРОВАНИЕ У БУДУЩИХ ИНЖЕНЕРОВ-ПРОГРАММИСТОВ ГОТОВНОСТИ К ИСПОЛЬЗОВАНИЮ ДИСТАНЦИОННЫХ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ ТЕХНОЛОГИЙ: ПРАКТИЧЕСКИЙ АСПЕКТ


АНОТАЦІЯ:

Стаття розкриває окремі результати педагогічного експерименту, який був проведений з майбутніми інженера- ми-програмістами в рамках навчального процесу ВНЗ. Він був спрямований на формування спеціальних знань та умінь щодо використання освітніх дистанційних технологій (ОДТ) у майбутній професійної діяльності. Провідна проблема статті полягає у визначені педагогічних умов, які сприяють формуванню у майбутніх інженерів- програмістів готовності до використання ОДТ. Як основні педагогічні умови формування вказаної готовності розг- лядалися такі: активізація мотиваційно-рефлексивної діяльності студентів; залучення студентів до використання ОДТ під час організації навчального процесу та під час розробки навчально-методичного забезпечення дистанційно- го супроводу дисциплін; озброєння студентів системою знань та умінь щодо використання освітніх дистанційних технологій; занурення студентів у розробку програмного забезпечення дистанційного навчання з використанням міжпредметних зв’язків. Активізація мотиваційно-рефлексивної діяльності студентів була спрямована на формуван- ня у студентів мотивації на досягнення успіху, позитивного відношення до колективної діяльності над окремими проектами, а також прагнення до самовдосконалення. Залучення студентів до використання ОДТ під час організації навчального процесу та розробки навчально-методичного забезпечення дистанційного супроводу дисциплін потре- бувало створення умов щодо надбання навичок праці з дистанційними навчальними курсами. Отже, був здійснений електронний супровід навчальних дисциплін на базі ОДТ. Крім того, студенти залучались до участі у дослідницьких проектах педагогів, у рамках яких потрібно було представити систематизований навчальний матеріал з окремих роз- ділів дисциплін поточного семестру. Озброєння студентів системою знань та умінь щодо використання освітніх дис- танційних технологій виконувалось в процесі проведення у майбутніх інженерів-програмістів спецкурсу «Освітні дистанційні технології у професійній діяльності», головною метою якого стало формування у майбутніх інженерів- програмістів загальнотеоретичних та спеціальних знань в галузі ОДТ. Педагогічна умова «занурення студентів у розробку програмного забезпечення дистанційного навчання з використанням міжпредметних зв’язків» була пов’язана з активним заохоченням майбутніх інженерів-програмістів до складу колективу розробників програмного забезпечення, спрямованого на створення сприятливих умов щодо впровадження в навчальний процес ОДТ. Реаліза- ція кожної умови вимагала проведення низки заходів, які дозволяли визначати показники, що застосовувалися надалі при оцінці рівня готовності майбутніх інженерів-програмістів до використання ОДТ у професійної діяльності. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

готовність до використання, інженери-програмісти, освітні дистанційні технології, педаго- гічні умови..


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1.Балан Л. А. Модель формирования у будущих программистов теоретических знаний в сфере дистан- ционных образовательных технологий / Л. А. Балан // Выпуск №4 научных трудов ученых Израиля и Ук- раины. – Ариель, 2013. – С.115-119.
2.Балан Л. А. Facilities of forming practice-oriented readiness of future programming engineers for the use of distance learning technologies in their professional activity / Л. А. Балан // Выпуск №5 научных трудов ученых Израиля и Украины. – Ариель, 2014. – С.25-31.
3.Климов Е. А. Психология профессионального самоопределения: Учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений / Е. А. Климов. – М.: Издательский центр «Академия», 2004. – 304 с.
4.Лексунин Е. Психологическая деформация программистов. Взгляд с обеих сторон баррикад / Е. Лексунин [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://megamozg.ru/post/10126/ (дата обращения: 16.12.2015).
5.Ткачева М. Педагогическая психология: кон- спект лекций / М. Ткачева [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.razlib.ru/psihologija/pedagogicheskaja_psihol ogija_konspekt_lekcii/index.php (дата обращения: 16.12.2015).

Боделан М. В. Вулична соціальна робота: сутність і специфіка

// Наука і освіта.  2016.  №1. – 28-31.

Марина Володимирівна Боделан,
магістр соціальної педагогіки, здобувач, старший викладач кафедри
соціальної роботи та кадрового менеджменту,
Одеський національний політехнічний університет,
проспект Шевченка, 1, м. Одеса, Україна


ВУЛИЧНА СОЦІАЛЬНА РОБОТА: СУТНІСТЬ І СПЕЦИФІКА


АНОТАЦІЯ:

У статті презентовано аналіз сутності і специфіки вуличної соціальної роботи, що є невід’ємною складо- вою сучасної соціальної роботи в цілому. Проведений аналіз дозволив визначити принципи такої роботи, на- дати власне тлумачення понять «вулична соціальна робота», «клієнт вуличної соціальної роботи», «вуличний соціальний працівник». 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

соціальна робота, вулична соціальна робота, клієнт вуличної соціальної роботи, вуличний соціальний працівник.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Жуков В. И. Настольная книга социального ра- ботника: учебно-методическое пособие / [под общ. ред. ак. РАН В. И. Жукова, ак. АПСН Л. Г. Лаптева, Президента АБОП В. Г. Шевченко, проф. Е. П. Ага- пова]. – М.: «Гном и Д», 2008. – 352 с.
2. Кобзар Б. С. Зняття адаптаційних труднощів у дітей в соціально-реабілітаційному центрі / Б. С. Кобзар, Є. П. Постовойтов. – К.: Ін-т проблем вихо- вання АПН України, 1999. – 130 с.
3. Колодченко С. Ю. Отечественный и зарубежный опыт реабилитации безнадзорных и беспризорных несо- вершеннолетних / С. Ю. Колодченко. – Белгород: Белго- родский государственный национальный исследовательс- кий университет, НИУ «БелГУ», 2013. – 124 с. 

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.