Деділова Т. В., Токар І. І. Сучасні реалії впровадження ґендерного підходу в системі вищої освіти України

// Наука і освіта.  2016.  №1. – 107-114.

Тетяна Вікторівна Деділова,
кандидат економічних наук,
доцент кафедри економіки підприємства,
Інна Іванівна Токар,
асистент кафедри економіки підприємства,
Харківський національний автомобільно-дорожній університет (ХНАДУ),
вул. Петровського, 25, м. Харків, Україна


СУЧАСНІ РЕАЛІЇ ВПРОВАДЖЕННЯ ҐЕНДЕРНОГО ПІДХОДУ В СИСТЕМІ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ 


АНОТАЦІЯ:

У статті розглянуто теоретико-прикладні аспекти впровадження ґендерної проблематики в системі вищої освіти України, проаналізовано відмінності ґендерного й статеворольового підходів в освіті. Надано характеристику вітчизняної системи освіти з урахуванням ґендерних стереотипів, яка зазначила низький ступінь її адаптації до сучасних вимог розвитку європейської науки та освіти, а також ринку праці в цілому. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

вища освіта, система, ґендер, вищий навчальний заклад, стереотип, жінка, чоловік.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1.Реалізація гендерної політики в управлінні освітою: навч.-метод. посіб. / [за заг. ред. Н. Г. Протасової]. – Запоріжжя: Друкарський світ, 2011. – 176 c. 2.Приходькіна Н. О. Впровадження гендерних підходів в освіту: причини та проблеми [Електронний ресурс] / Н. О. Приходькіна. – Режим доступу: http://uchni.com.ua/kultura/12915/index.html
3.Герасимова І. До питання відмінності гендер- ного й статеворольового підходів в освіті / І. Гераси- мова // Збірник наукових праць УДПУ (педагогічні науки). – 2011. – Ч.2. – 49-57.
4.Формування у молоді гендерно-відповідальної поведінки (на прикладі українських ВНЗ) : навчаль- ний посібник / [за заг. ред. Н. Світайло]. – Суми : Ви- давництво РА «Хорошие люди», 2013. – 210 с.
5.Гуслякова Л. Гендерні проблеми очима сту- дентства: Аналітична доповідь / Л. Гуслякова, І. Да- ниленко, О. Плахотнік, М. Сухомлин. – Х.: Райдер, 2009. – 64 с.
6.Центр дослідження суспільства: доходи викладачів ВНЗ нижче середньої зарплати! [Елек- тронний ресурс]. – Режим доступу: http://cathedra.io.ua/s426919/centr_doslidjennya_suspilst va_dohodi_vikladachiv_vnz_nijche_serednoe_zarplati
7.Фофанова К. В. Гендер в контексте профессио- нального поведения и повседневных практик преподава- телей высшей школы / К. В. Фофанова, Н. Н. Михайлова // Вестник ТЭГУ. – 2009. – № 2. – С. 114-124.
8.Когут І. Чим відрізняються жінки і чоловіки: про гендерну (не)рівність у вищій освіті [Електрон- ний ресурс] / І. Когут. – Режим доступу: http://gender.at.ua/publ/4-1-0-255
9.Бірюкова М. Гендерна освіта педагогів: попередні результати проведення каскадних тренінгів у Харківському регіоні / М. Бірюкова, С. Губіна // Збірник матеріалів науково-практичної конференції «Гендерна освіта – ресурс розвитку паритетної демократії», Тернопіль: ТНПУ, 2011. – 796 с. – С. 58-64.

Голик Б. Г. Якість освітнього середовища професійної підготовки фахівця дизайну

// Наука і освіта.  2016.  №1. – 115-120.

Белла Григорівна Голик,
аспірант кафедри культурології та методики викладання культурологічних дисциплін,
Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка,
вул. Остроградського 2, м. Полтава, Україна
 


ЯКІСТЬ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦЯ ДИЗАЙНУ


АНОТАЦІЯ:

У статті розкрито структуру освітніх рівнів якісної професійної підготовки фахівця дизайну. Визначено поняття якості освіти на всіх її рівнях. Науково обґрунтовано поняття «дизайн-освіта», що виступає пред- метом культурного, естетичного та творчого дослідження. Складовими рівнів становлення фахівця виступає профорієнтація, що ж до вищої школи, то тут будується структура професійного фундаменту оцінки нас- лідків діяльності спеціаліста. Післядипломна освіта орієнтована на здатність виконання професійної роботи, саморозвиток і самооцінку професійної компетентності та особистісного росту. Саме перспектива впрова- дження системи різнорівневої професійної підготовки фахівця дизайну ефективно сприятиме зростанню її якості та залежатиме від навчального закладу, в якому вдало поєднуватиметься професорсько-викладацький склад, особистості регіону, розвиток економіки, традицій. Активна діяльність викладача та студента на всіх освітніх рівнях сприятиме підвищенню якості засвоєння знань, набуття навичок та професійних вмінь. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

освіта, дизайн, якість, дизайн-освіта, фахівець, профорієнтація, вищий навчальний за- клад, професійна підготовка, освітні рівні, професійна компетентність, післядипломна освіта.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Академічний тлумачний словник. Словник української мови (1970-1980). [Электронный ресурс]. – Режим доступу: http://sum.in.ua/s/jakistj.
2. Болдуєв М. В. Оцінювання якості вищої осві- ти: норми, критерії, характеристики, методи / М. В. Болдуєв // Педагогіка формування творчої осо- бистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / [ред. кол. : Т.І. Сущенко (гол. ред.) та ін.]. – За- поріжжя, 2011. – Вип. 21 (74). – С. 232-239.
3. ДСТУ ISO 9000:2007. Системи управління якістю. Основні положення та словник термінів. – К.: Держспоживстандарт України, 2008. – 37 с.
4. Закон України «Про вищу освіту» №2984-III, зі змінами від 19 січня 2010 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2984-14
5. Зінченко В. О. Тенденції розробки моделі фа- хівця / В. О. Зінченко // Педагогіка формування твор- чої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр.. / [ред.-кол.: Т. І. Сущенко (гол. ред.) та ін.]. – Запоріжжя, 2011. – Вип. 21 (74). – С. 65-69.
6. Ковешникова Е. Н. Теория и методика худо- жественного профессионального образования (на ма- териале подготовки дизайнеров) : дис. докт. пед. на- ук.) / Е. Н. Ковешникова. – М., 2000. – C. 388-389.
7. Росновская Л. В. Проектирование профессио- нальной подготовки конструкторов одежды в услови- ях вуза [Электронный ресурс] / Л. В. Рановская. – Ре- жим доступа: http: // nauka- pedagogika. Com / pedagogika - 13-00-08 / dissertaciya proektirovanie – professionalnoy podgotovki – konstruktorov – odezhdy – v – usloviyah -vuza.
8. Сидоренко В. Ф. Дизайнерские методы по- знания [Электронный ресурс] / В. Ф. Сидоренко. – Режим доступа: http://www. sreda.boom.ru.
9. Сущенко Т. И. Особенности педагогического процесса высшей школы в эпоху приоритета лично- сти / Т. И. Сущенко // Научный поиск в воспитании: парадигмы, стратегия, практика : сборник докладов и тезисов выступлений 3-й Международной научно- практической конференции 24-25 марта 2011 г. – М. : МГПИ, АПК и ППРО, 2011. – 438 с.
10. Тименко В. П. Дизайн-освіта в дитячому сад- ку і початковій школі / В. П. Тименко // Палітра педа- гога. – 1999. – № 1. – С. 14-17.
11. Чигарьков В. М. Из опыта образования в Ве- ликобритании / В. М. Чигарьков. – М.: Техническая эстетика. – 1990. – №1. – С. 40.
12. Шпільчак В. А. Довузівська дизайнерська освіта: проблеми і перспективи / В. А. Шпільчак // Діалог культур: Україна у світовому контексті. Ху- дожня освіта: зб. наук. праць; упоряд. і відп. ред. С. О. Черепанова. – Вип. 5. – Львів: Світ, 2000. – С. 365-376.

Марченко В. С. Формування професійного іміджу сучасного вчителя

// Наука і освіта.  2016.  №1. – 120-125.

Вікторія Сергіївна Марченко,
аспірант кафедри педагогіки,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранківська, 26, м. Одеса, Україна


ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО ІМІДЖУ СУЧАСНОГО ВЧИТЕЛЯ 


АНОТАЦІЯ:

У статті представлено теоретичний аналіз феномена іміджу сучасного вчителя. З’ясовано передумови його формування, основні складові та підходи до класифікації. Проаналізовано особливості та етапи форму- вання професійного іміджу на становлення особистості сучасного вчителя. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

імідж, іміджологія, сучасний вчитель, професійно-педагогічний імідж, позитивний імідж


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Гоноболин Ф. Н. О некоторых психических ка- чествах личности учителя / Ф. Н. Гоноболин // Вопро- сы к психологии. – 1975. – №1. – С.101-110.
2. Зінченко В. В. Імідж учителя, або психологія одягу / В. В. Зінченко // Відкритий урок: Розробки. Технології. Досвід. – 2008. – № 4. – С. 85-86.
3. Исенко С. C. Имидж и коммуникативная куль- тура экспертов в сфере образования / С. С. Исенко // Народное образование. – 2007. – № 8. – С.115-125.
4. Калюжный А. А. Психология формирования имиджа учителя / А. А. Калюжный. – М.: Гуманитар- ный издательский центр ВЛАДОС, 2004. – 222 с.

Черненко Н. М. Характеристика рівнів готовності майбутніх менеджерів освіти до управління ризиками у навчальних закладах

// Наука і освіта.  2016.  №1. – 126-130.

Наталія Миколаївна Черненко,
кандидат педагогічних наук, в.о. професора кафедри
управління освітніми закладами та державної служби,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранківська, 71, м. Одеса, Україна 


ХАРАКТЕРИСТИКА РІВНІВ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ ОСВІТИ ДО УПРАВЛІННЯ РИЗИКАМИ У НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ 


АНОТАЦІЯ:

У статті розкрито структуру готовності (компоненти, критерії, показники) майбутніх менеджерів освіти до управління ризиками у навчальних закладах, представлено аналіз діагностики та схарактеризовано рівні зазначеної готовності. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

ризик, готовність, рівні, майбутні менеджери освіти.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Елисеев О. П. Практикум по психологии лич- ности / О. П. Елисеев. – 2-е изд., испр. и перераб. – СПб. : Питер, 2003. – 512 с.
2. Корнещук В. В. Математические методы исс- ледования педагогических феноменов : учеб. пос. / В. В. Корнещук. – Одесса : ВМВ, 2010. – 72 с.
3. Минько А. А. Статистический анализ в MS Excel / А. А. Минько. – М. : Издательский дом «Виль- ямс», 2004. – 448 с.

Вей Цісюань Експертне оцінювання у професійній діяльності менеджерів освіти

// Наука і освіта.  2016.  №1. – 130-133.

Вей Цісюань,
аспірант кафедри управління освітніми закладами та державної служби,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранківська, 71, м. Одеса, Україна


ЕКСПЕРТНЕ ОЦІНЮВАННЯ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ МЕНЕДЖЕРІВ ОСВІТИ 


АНОТАЦІЯ:

У статті розкрито сутність понять «експертиза», «педагогічна еспертиза», «експертне оцінювання», теоретично обґрунтовано значущість та вагомість експертного оцінювання в управлінській діяльності мене- джерів освіти, охарактеризовано його особливості. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

експертиза, педагогічна експертиза, експертне оцінювання, менеджери освіти


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1.Братченко С. Л. Введение в гуманитарную экспер- тизу образования / С. Л. Братченко. – М. – 1999. – 144 с.
2.Гончаренко С. У. Український педагогічний сло- вник / С. У. Гончаренко. – К. : Либідь, 1997. – 376 с.
3.Касьянова О. М. Педагогічна експертиза як ме- ханізм управління сталим розвитком регіональної системи освіти / О. М. Касьянова // Зб. матеріалів V міжнар. наук.-практ. конф. [Управління в освіті], (14– 16 квітня 2011 року). – Львів : Видавництво Львівсь- кої політехніки, 2011. – С. 121-122.
4.Маноха І. П. Експертиза. Енциклопедія освіти / І. П. Маноха // [голов. ред. В. Г. Кремень]. – К. : Юрі- нком Інтер, 2008 – 1040 с.
5.Чечель И. Д. Эксперт-консультант по вопросам образования: особенности подготовки и направления деятельности / И. Д. Чечель. – [Электронный ресурс]. – Режим доступу: http://iuorao.ru/20120930/222-2012- 10-02-08-55-39
6.Экспертиза в современном мире: от знания к деятельности / [под ред. Г. В. Иванченко, Д. А. Леон- тьева]. – М. : Смысл, 2006. – 452 с.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.