Черняк С. Г. Виховання в контексті інтересів суспільства доби Середньовіччя

// Наука і освіта.  2016.  №1. – 57-61.

Сергій Геннадійович Черняк,
кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач відділу
законодавчих розробок і проблем фінансування культури,
Український центр культурних досліджень,
вул. І. Мазепи, 21, м. Київ, Україна
 


ВИХОВАННЯ В КОНТЕКСТІ ІНТЕРЕСІВ СУСПІЛЬСТВА ДОБИ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ


АНОТАЦІЯ:

Статтю присвячено проблемі виховання особистості в контексті інтересів суспільства доби Середньовіччя. Автор на засадах ретроспективного логіко-системного аналізу висвітлює види виховання періоду феодалізму, акцентує увагу на питанні освіти жінок. Не залишено поза увагою дослідника активний розвиток виховного потенціалу українського народу епохи Київської Русі.   


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

виховання, суспільство, Середньовіччя, освіта, Київська Русь.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Золотухіна С. Т. Розвиток ідей виховуючого навчання в історії педагогічної думки та в практиці України: [Навч. посіб.] / С. Т. Золотухіна. – Х.: ХДПУ, 1994. – 108 с.
2. Иванов К. А. Средневековый замок и его оби- татели в эпоху процветания рыцарства / К.А. Иванов. – СПб.: Учеб. маг., 1894. – 79 с.
3. Ізборник Святослава (1073) // Історія української школи і педагогіки: [Хрестоматія] / Упо- ряд. О. О. Любар; За ред. В. Г. Кременя. – К.: Знання, 2003. – С. 35-37.
4. Історія української школи і педагогіки: [Навч. посіб.] / За ред. О.О. Любара. – К.: Знання, 2003. – 450 с.
5. Кравець В. П. Історія класичної зарубіжної педагогіки та шкільництва: [Навч. посіб.] / В. П. Кра- вець. – Тернопіль: Тернопіль, 1996. – 436 с.
6. Курляк І. Є. Загальний огляд історичного роз- витку зарубіжної освіти (від найдавніших часів до ХІХ століття): [Навч.-метод. посіб.] / І. Є. Курляк. – Львів, 2000. – 70 с.
7. Левківський М. В. Історія педагогіки / М. В. Левківський. – К.: Центр навчальної літератури, 2003. – 359 с.
8. Любар О. О. Історія педагогічної думки і освіти в Україні. – Частина друга: Княжа доба / О. О. Любар, Д. Т. Федоренко. – К.: ІСДО, 1994. – 128 с.
9. Любар О. О. Історія української педагогіки: [Навч. посіб.] / О. О. Любар, М. Г. Стельмахович, Д. Т. Федоренко. – К.: ІЗМН, 1999. – 355 с.
10. Медвідь Л. А. Історія національної освіти і педагогічної думки в Україні: [Навч. посіб.] / Л. А. Медвідь. – К.: Вікар, 2003. – 335 с.
11. Мельничук О. С. Історія педагогіки України: [Навч. посіб.] / О. С. Мельничук. – Кіровоград: Імекс ЛТД, 2001. – 179 с.
12. Пилипчук О. Я. Історія науки та освіти в Україні: (Найдавніші часи – перша третина ХХ ст.): [Навч. посіб.] / О. Я. Пилипчук, О. Ф. Коновець, Л. П. Яресько. – К.: Міжнародна фінансова агенція, 1998. – 80 с.
13. Повість врем’яних літ // Історія української школи і педагогіки: [Хрестоматія] / Упоряд. О. О. Любар; За ред. В. Г. Кременя. – К.: Знання, 2003. – С. 34-35.
14. Поучення Володимира Мономаха // Хрестоматія з історії вітчизняної педагогіки / За заг. ред. С. А. Литвинова. – К.: Радянська школа, 1961. – С. 10-11.
15. Сбруєва А. А. Історія педагогіки у схемах, кар- тах, діаграмах: [Навч. посіб.] / А. А. Сбруєва, М. Ю. Рисіна. – Суми: СумДПУ, 2000. – 208 с. 16.Слово про закон і благодать // Історія української школи і педагогіки: [Хрестоматія] / Упо- ряд. О. О. Любар; За ред. В. Г. Кременя. – К.: Знання, 2003. – С. 38-39.

Єрмакова С. С. Фундаментальні аспекти впровадження ощадливого виробництва у навчальний процес вищого технічного навчального закладу

// Наука і освіта.  2016.  №1. – 62-66.

Світлана Станіславівна Єрмакова,
доктор педагогічних наук, професор кафедри філософії, політології, психології та права,
Одеська державна академія будівництва та архітектури,
вул. Дідріхсона, 4, м. Одеса, Україна


ФУНДАМЕНТАЛЬНІ АСПЕКТИ ВПРОВАДЖЕННЯ ОЩАДЛИВОГО ВИРОБНИЦТВА У НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС ВИЩОГО ТЕХНІЧНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ


АНОТАЦІЯ:

Статтю присвячено вивченню теоретико-методичних проблем щодо застосування основ ощадливого виробницт- ва у вищих навчальних закладах, ураховуючи особливості їх діяльності, специфіку місії та завдань. Метою статті є обґрунтування особливостей системи розвитку вищої технічної освіти на засадах ощадливості. Лін-технологія про- фесійної підготовки у вищому технічному навчальному закладі у контексті ідеї безперервної освіти на засадах «ощад- ного виробництва знань» є системою безперервного моніторингу результативності освітнього процесу та ощадного використання його можливостей у вищому технічному навчальному закладі як домінанти професійної підготовки майбутніх інженерів, що спрямована на постійне виявлення та знешкодження освітніх втрат для розвитку професіо- налізму й творчості за рахунок «витягуючого» виробництва знань та їх повсякчасного самовдосконалення. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

вища освіта, вищий технічний навчальний заклад, моніторинг професійної підготовки, ощадливе виробництво, лін-освіта, лін-стратегія,кайдзен.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Про вищу освіту: Закон України від 01.07.2014 р. No1556-VII [Електронний ресурс]. – Режим досту- пу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/1556-18.
2. Єрмакова С. С. Теоретико-методичні засади моніторингу професійної підготовки майбутніх викладачів вищих технічних навчальних закладів : [монографія] / С. С. Єрмакова. – Одеса : "In Press", 2011. – 358 с
3. Єрмакова С. С. Теоретико-методичні засади мо- ніторингу професійної підготовки майбутніх виклада- чів вищих технічних навчальних закладів [Текст] : автореферат... д-р пед. наук, спец.: 13.00.04 - теорія і методика професійної освіти / С. С. Єрмакова. — Одеса : ДЗ "Південноукраїнський нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського", 2013. — 44 с.
4. Національна стратегія розвитку освіти в Україні на 2012–2021 роки [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.mon.gov.ua/images/files/news/12/05/4455.pd f. 

Богатов А. О. Компоненти і критерії підготовленості майбутніх учителів фізичної культури до формування здоров’язбережувального середовища

// Наука і освіта.  2016.  №1. – 67-72.

Андрій Олексійович Богатов,
викладач кафедри теорії і методики фізичної культури та спортивних дисциплін,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Фонтанська дорога, 4, м. Одеса, Україна
 


КОМПОНЕНТИ І КРИТЕРІЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДО ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА 


АНОТАЦІЯ:

У статті визначено і надано характеристику компонентам і критеріям підготовленості майбутніх учителів фі- зичної культури до організації здоров’язбережувального середовища. Виокремлено мотиваційно-ціннісний, когнітив- ний, операційно-діяльнісний, рефлексивний компоненти; виділено наступні критерії підготовленості: ціннісний, гносе- ологічний, організаційно-конструктивний та оцінно-рефлексивний. Уточнено поняття «здоров’язбережувальна діяль- ність учителя фізичної культури»; пропонуються твердження «формування здоров’язбережувального освітнього середовища навчального закладу»; «здоров’язбережувальна раціональна організація навчального процесу».   


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

підготовленість, здоров’язбереження, майбутні учителі фізичної культури, освітнє середовище, компоненти, критерії, структурні складові, організація навчального процесу.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1.Бабушкин Г. Д. Управление формированием профессиональных умений у студентов физкультурного вуза в условиях спортивно-педагогической деятельности / Г. Д. Бабушкин, А. Н. Двоеглазов // Теория и практика физической культуры. – 2000. – № 5. – С. 11-12.
2.Буряк В. К. Формування методологічної культури майбутнього вчителя / В. К. Буряк // Рідна школа. – 2005. – № 2. – С. 3-7.
3.Виленский М. Я. Феномен ценности здоровья в развитии личности студента / М. Я. Виленский, О. Ю. Масалов // Педагогика здоровья. – 2009. – № 2. – С. 2-7.
4.Данилко М. П. Формування готовності до профе- сійної діяльності майбутніх вчителів фізичної культури : автореф. дис. … канд. наук із фізичного виховання та спорту : 24.00.02 / М. П. Данилко. – Луцьк, 2000. – 19 с.
5.Джуринський П. Б. Теоретичні і методичні засади підготовки майбутніх учителів фізичної культури до здоров’язбережувальної професійної діяльності : [моно- графія] / П. Б. Джуринський. – Одеса : В-во ТОВ «Лера- друк», 2012. – 422 с.
6.Долинський Б. Т. Теоретико-методичні засади пі- дготовки майбутніх учителів до формування здо- ров’язбережувальних навичок і вмінь у молодших шко- лярів у навчально-виховній діяльності : [монографія] / Б. Т. Долинський. – Одеса : Видавець М. П. Черкасов, 2010. – 269 с.
7.Іванова Л. І. Підготовка майбутніх учителів із по- зицій здоров’язберігаючої освіти / Л. І. Іванова, Л. П. Сущенко // Реалізація здорового способу життя – сучасні підходи / За заг. ред. М. Лук’янченка, Ю. Шкребтія, Е. Боляха, А. Матвєєва. – Дрогобич : КО- ЛО, 2005. – С. 489-493.
8.Левчук З. С. Формирование готовности к профес- сиональному творчеству у студентов педагогического вуза : автореф. дисс. … канд. пед. наук : 13.00.01 / З. С. Левчук. – Минск, 1992. – 19 с.
9.Наумчук В. І. Професійна підготовка майбутніх вчителів фізичної культури в процесі самостійної роботи зі спортивних ігор : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / В. І. Наумчук. – Тернопіль, 2002. – 168 с.
10. Петунин О. В. Теоретические основы подготов- ки студентов к профессиональной деятельности учителя физической культуры : автореф. дисс. … д-ра пед. наук : 13.00.04 / О. В. Петунин. – СПб., 1996. – 48 с.

Линенко А. Ф. Професійна ідентичність в контексті професійної підготовки майбутнього вчителя: теоретичний аспект дослідження

// Наука і освіта.  2016.  №1. – 72-76.

Алла Францівна Линенко,
доктор педагогічних наук, професор кафедри музично-інструментальної підготовки,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Фонтанська дорога, 4, м. Одеса, Україна
 


ПРОФЕСІЙНА ІДЕНТИЧНІСТЬ В КОНТЕКСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ ДОСЛІДЖЕННЯ 


АНОТАЦІЯ:

У статті розкрито феномени «ідентичність» та «професійна ідентичність» в розрізі їх трансформу- вання в систему підготовки майбутнього вчителя. Розглянуто різні наукові підходи до визначення сутності феномену «професійна ідентичність», представлено його компонентну структуру. Ключові слова: ідентичність, ідентифікація, професійна ідентичність, педагогічний ідеал, майбутній вчитель


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

ідентичність, ідентифікація, професійна ідентичність, педагогічний ідеал, майбутній вчитель


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Антонова И. В. Проблема личностной иден- тичности / И. В. Антонова // Вопросы психологии. – 1996. – №1. – С. 27-33.
2. Бахтин М. М. Автор и герой в эстетической де- ятельности / М. М. Бахтин. – М.: Наука, 1979. – 265 с.
3. Бех І. Д. Ідентифікація у вихованні та розвит- ку особистості / І. Д. Бех // Педагогіка і психологія. – 2013. – № 4. – С. 45-48.
4. Брюнинг В. Философская антропология. Исто- рические предпосылки и современное состояние / В. Брюнинг // Западная философия: итоги тысячелетия [Сост. Жамиашвили В.М.]. – Екатеринбург; Бишкек, 1997. – 212 с.
5. Веричева К. В. Проблема личностной идентич- ности в философии / К. В. Веричева // Вестник ЛГУ им. А.С.Пушкина. – Т.2. – 2010. – С. 53-60.
6. Гегель Г. Философия права / Г. Гегель. – М.: Мысль, 1990. – 524 с.
7. Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України, гол. ред. В. Г. Кремень. – К: Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.
8. Зеер Э. Ф. Психология профессий / Э. Ф. Зеер. – Екатеринбург: Деловая книга, 2003. – 149 с.
9. Локк Дж. Опыт о человеческом разумении / Дж. Локк // Соч.: в 3 т. – Т.1. – М: Мысль, 1985. – 621 с.
10. Мунье Э. Персонализм / Э. Мунье. – М: Изд- во Гуманит. лит-ры, 1992. – 591 с.
11. Педагогика: педагогические теории, системы, технологии / С. А. Смирнов, И. Б. Котов, Е. Н. Ши- янов и др. – М.: Академия, 1999. – 512 с.
12. Хабермас Ю. Моральное сознание и комму- никативное действие / Ю. Хабермас. – С-Пб: «Наука», 2001. – 382 с.
13. Erickson E.H. Identity and the life cycle: Selected papers / E. H. Erickson // Psychological Issue Monograph Series. – 1 (No.1). – New York: International Universities Press, 1959. – 266 p.

Ду Цзі Лун, Мамикіна О. А. Педагогічні умови оптимізації особистісного становлення школярів молодшого шкільного віку у процесі занять естрадним співом

// Наука і освіта.  2016.  №1. – 77-82.

Ду Цзі Лун,
аспірант кафедри музичного мистецтва і хореографії,
Олена Адольфівна Мамикіна,
старший викладач кафедри теорії музики і вокалу,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Фонтанська дорога, 4, м. Одеса, Україна


ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ОПТИМІЗАЦІЇ ОСОБИСТІСНОГО СТАНОВЛЕННЯ ШКОЛЯРІВ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ У ПРОЦЕСІ ЗАНЯТЬ ЕСТРАДНИМ СПІВОМ 


АНОТАЦІЯ:

У статті обґрунтовано педагогічні умови особистісного розвитку школярів молодших класів в умовах їх на- вчання естрадного співу: залучення учнів до занять на основі ідей ампліфікації, врахування вікових особливостей та інтересів дітей, збагачення їхнього художньо-творчого досвіду; критичний добір репертуару; встановлення зміс- тових зв’язків із родиною. Схарактеризовано методику естрадно-вокальних занять, побудовану на застосуванні рухово-ритмових вправ, рольових ігор, ансамблевому музикуванні, творчих завданнях на розвиток артистизму й сценічної культури. Обґрунтовано критерії добору репертуару: відповідність віковим особливостям сприйняття учнів; художня цінність музичного і поетичного тексту; різноманітність емоційних станів і образів, які розкрива- ються в піснях. Визначено подальші перспективи вдосконалення методики, спрямовані на зняття перенапруги і тривожності у дітей, збереження їх природності і щирості в умовах сценічно-співочої діяльності. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

учні молодших класів, естрадний спів, особистісний розвиток, педагогічні умови.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Блох O. A. Репертуар как средство эстетического воспитания участников самодеятельных молодежных музыкальных ансамблей : Автореф. дис. ... канд. пед. наук / О. А. Блох. − М., 1990. − 16 с.
2. Дряпіка В. І. Соціально-педагогічні основи формування орієнтацій студентської молоді на цінності музичної культури : дис. доктора пед. наук : 13.00.01 / Дряпіка Володимир Іванович. − К., 1997. − 399 с.
3. Запорожец А. В. Избранные психологические труды: [в 2-х т.] / А. В. Запорожец // Психическое разви- тие ребенка. – М.: Педагогика, 1986. – Т. I. – 320 с.
4. Каган М. С. Человеческая деятельность (опыт системного анализа) / М. С. Каган. – М. 1974. – 378 с.
5. Пушкар В. В. Субкультурні особливості сприй- мання музичних творів: Автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 // В. В. Пушкар. − К., 1998. − 18 с.
6.Сапожнік О.В. Музично-естетичне виховання старшокласників (на матеріалі сучасної популярної ест- радної музики). Автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 / О. В. Сапожник. – К, 2001. – 19 с.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.