Viktoriia Sakharova Implementation of pedagogical conditions of foreign students’ professional and pedagogical culture formation in the process of professional training

// Наука і освіта.  2016.  №1. – 37-41.

Вікторія Вікторівна Сахарова,
викладач кафедри германської філології та методики навчання іноземних мов,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранківська, 34, м. Одеса, Україна


РЕАЛІЗАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕТІВ У ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ


АНОТАЦІЯ:

У статті висвітлено етапи та зміст дослідно-експериментальної роботи з реалізації педагогічних умов фор- мування професійно-педагогічної культури іноземних студентів у процесі фахової підготовки (залучення інозе- мних студентів до створення полікультурного середовища; орієнтування навчального процесу на формування вмінь і навичок міжособистісного спілкування; організація творчої діяльності іноземних студентів засобами інтерактивних методів навчання). Зазначено етапи побудови моделі формування професійно-педагогічної культури іноземних студентів у процесі фахової підготовки, що передбачала поетапну (ознайомлювальний, практи- чний, творчий етапи) реалізацію з упровадженням визначених педагогічних умов і комплексно впливала на фо- рмування виокремлених складових формування професійно-педагогічної культури іноземних студентів. Визна- чено форми і засоби реалізації педагогічних умов на кожному етапі (ознайомлювальний – лекції (традиційні та інтерактивні), лекції-дискусії, практичні заняття, семінари та диспути, а також використання таких видів самос- тійної роботи студентів, як робота з інформативними джерелами (складання конспектів, написання рефератів, доповідей, складання тезаурусу педагогічних термінів); практичний – упровадження рольових ігор, вирішення педагогічних ситуацій, розв’язання конфліктів, проведення різних позааудиторних видів роботи, самостійної творчої діяльності; творчий – виконання індивідуальних творчих завдань, проведення брейн-рингів, захисту проектів, презентацій, рефератів, круглих столів). Розкрито структуру розробленого спецкурсу, спрямованого на формування професійно-педагогічної культури іноземних студентів у процесі фахової підготовки. Дійшли висновку, що упровадження визначених педагогічних умов сприяло підвищенню ефективності процесу форму- вання професійно-педагогічної культури іноземних студентів у процесі фахової підготовки.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

педагогічні умови, професійно-педагогічна культура іноземних студентів, інтерактивні ме- тоди навчання.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1.Бондаревская, Е. В. Педагогическая культура как общественная и личная ценность / Е. В. Бондаревская // Педагогика. – 1999. – № 3. – С. 37-43.
2.Іванова Т. В. Професійна культура майбутнього вчителя / Т. В. Іванова // Педагогіка і психологія. – 1995. – № 2. – С. 86-93.
3.Назарова О. Л. Новые информационные технологии в управлении качеством образовательного про- цесса в колледже / О. Л. Назарова // Информатика и образование. – 2003. – № 11. – С. 79-84.
4.Посталюк Н. Ю. Творческий стиль деятельно- сти: педагогический аспект / Н. Ю. Посталюк – Ка- зань: Казанский ун-т, 1989. – 205 с.

Татарнікова А. А. Формування професійної компетентності майбутніх фахівців-музикантів з арт-менеджменту: організаційно-педагогічні засади

// Наука і освіта.  2016.  №1. – 87-92.

Анжеліка Анатоліївна Татарнікова,
аспірант кафедри педагогіки ОНУ ім. І. І. Мечникова,
викладач Одеського училища мистецтв і культури ім. К. Ф. Данькевича,
Французький бульвар, 24/26, м. Одеса, Україна
 


ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ- МУЗИКАНТІВ З АРТ-МЕНЕДЖМЕНТУ: ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ ЗАСАДИ 


АНОТАЦІЯ:

мистецької освіти у статті розкрито організаційно-педагогічні засади процесу формування професійної ком- петентності майбутніх фахівців-музикантів з арт-менеджменту. На основі провідних принципів компетентнісно- го й студентоцентрованого підходів спроектовано концептуально-технологічну модель формування професійної компетентності майбутніх фахівців-музикантів з арт-менеджменту у процесі їх фахової підготовки. Особливу увагу приділено висвітленню особливостей функціонування кожного з її структурних блоків. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

професійна компетентність з арт-менеджменту; компетентністний підхід; студенто- центрований підхід.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Командышко Е. Ф. Арт-менеджмент: специ- фика, проблемы, перспективы развития / Е. Ф. Ко- мандышко. – М.: ИХО РАО, 2009. – 216 с.
2. Лідстоун Дж. Сучасні методики формування навчальних програм з менеджменту культури і мис- тецтв / Дж. Лідстоун // Арт-менеджмент: Все про мис- тецтво управління мистецтвом. – К., 2007. – № 1-2. – С. 9-12.
3. Новикова Г. Н. Технологии арт-менеджмента: Учеб. пособие / Г. Н. Новикова. – М.: Издательский Дом МГУКИ, 2006. – 122 с.
4. Проблеми мистецької освіти: Типологічні кри- терії та науково-методична розробка / Авт. кол.: Безгін О. І. (кер.), Бернадська Г. Є., Дацко О. І., Кочарян І. С., Успенська О. Ю. – К.: СПД Голосуй, 2008. – 138 с.
5. Річ Дж. Денніс Розвиток освіти з арт- менеджменту в країнах з перехідною економікою / Дж. Денніс Річ, П. Дьюї // Арт-менеджмент: Все про мистец- тво управління мистецтвом. – 2005. – № 2. – С. 7-11.
6. Поплавський М. Менеджер культури / М. По- плавський. – К.: 1996. – 126 с.
7. Часник О. Навчальні програми з арт- менеджменту в університетах США / О. Часник // Ві- сник ХДАК, 2010. – Вип. 30. – С. 46-51.
8. Шилова О. А. Дидактические особенности изу- чения арт-менеджмента студентами музыкальных спе- циализаций в вузах культуры и искусств / О. Е. Шилова: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.08. – М., 2007. – 176 с.
9. Янковська Л. А. Підготовка менеджера: основні риси і вимоги / Л.А. Янковська // Вісник НУ «Львівська політехніка». – 2005. – № 526. – С. 477-484.
10. Assosiation of Arts Administration Educators [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.artsadministration.org.
11. Bendixen P. Skills and Roles: Concepts of Modern Arts Management / Р. Bendixen // International Journal of Arts Management, vol. 2, #3, 2005 (abstract). [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.gestiondesarts.com /index.php.

Гільман А. Ю. Емпіричне дослідження особливостей саногенного мислення студентської молоді

// Наука і освіта.  2016.  №1. – 92-97.

Анна Юріївна Гільман,
викладач кафедри психології та педагогіки,
Національний університет «Острозька академія»,
вул. Семінарська 2, м. Острог, Україна
 


ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ САНОГЕННОГО МИСЛЕННЯ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ 


АНОТАЦІЯ:

У статті описано результати констатувального етапу дослідження саногенного мислення у студентської молоді. Автором визначено переважаючий тип мислення у студентів, досліджено рівень наполегливості та самовладання як вольових характеристик, виявлено рівень рефлексивності як особистісної особливості, ха- рактеристики опірності до стресу та нервово-психічну стійкість у студентів тощо. Проаналізовано взаємозв’язки саногенного мислення із показниками за шкалами «ригідність», «мотивація на досягнення успіху», «опірність стресу», «рефлексивніть». 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

саногенне мислення, патогенне мислення, рефлексивність, ригідність, опірність стресу, нервово-психічна стійкість, вольова саморегуляція, мотивація, тип емоційної реакції, тривожність, смисложиттєві орієнтації, психологічне благополуччя, студентська молодь.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Абульханова-Славская К. А. Стратегия жизни / К.А. Абульханова-Славская. – М.: Мысль, 1991. – 299 с.
2. Гільман А. Ю. Саногенне мислення як чинник протидії емоційного стресу в навчальній діяльності студента / А. Ю. Гільман // Наукові записки. Серія «Психологія і педагогіка». – Острог: Видавництво Національного університету «Острозька академія», 2014. – Вип.30. – С. 43-50
3. Крайнова Ю. Н. Саногенное мышление против негативных переживаний [Текст] / Ю. Н. Крайнова // Психология здоровья и личностного роста. – 2010. – №4. – С. 58-74
4. Морозюк С. Н. Саногенный стиль мышления. Управление эмоциями. «Обида». Модульно-кодовое учебное пособие в мобильной системе обучения КИП-М к циклу курсов по бесконфликтной адаптации и саморазвитию личности / С. Н. Морозюк, Е. В. Ми- рошник. – М.: 2006. – 102 с.
5. Орлов Ю. М. Восхождение к индивидуальности / Ю. М. Орлов. – М.: Просвещение, 1991. – 287 с.
6. Орлов Ю. М. Оздоравливающее (саногенное) мышления. Серия: Управление поведением, кн. 1. – 2-е изд. исправленное / Ю. М. Орлов. – М.: Слайдинг, 2006.
7. Титаренко Т. М. Життєві завдання особистості як соціально-психологічний чинник моделювання майбутнього / Т. М. Титаренко // Наукові студії із соціальної та політичної психол.: зб. статей / АПН України, Ін-т соц. та політ. психології. – К. : Міленіум, 2007а. – Вип. 16(19). – С. 304-311.
8. Пасічник І. Д. Мислення як предмет психології / І. Д. Пасічник // Наукові записки. Серія «Психологія і педагогіка». – Острог: Видавництво Національного університету «Острозька академія», 2013. – Вип.25. – С. 3-9.

Рожко І. В. Наукові підходи до розвитку музичної пам’яті молодших школярів

// Наука і освіта.  2016.  №1. – 97-102.

Ірина Валеріївна Рожко,
аспірант кафедри методики музичного виховання, співів та хорового диригування,
Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка,
викладач музичних дисциплін ВКНЗ СОР «Лебединське педагогічне училище імені А. С. Макаренка»,
вул. Леніна 73, м. Лебедин, Україна 


НАУКОВІ ПІДХОДИ ДО РОЗВИТКУ МУЗИЧНОЇ ПАМ’ЯТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ 


АНОТАЦІЯ:

У статті здійснено аналіз та порівняння існуючих підходів до визначення характерних особливостей розвитку пам’яті учнів початкових класів, конкретизовано зміст понять «механічний характер пам’яті», «логічна пам’ять», «довільне запам’ятовування». Автор акцентує увагу на важливості осмисленого запам’ятовування музичного ма- теріалу, порівнює продуктивність довільного і мимовільного запам’ятовування залежно від організації мнемічної діяльності. Серед визначення загальних та специфічних особливостей процесів пам’яті автор обґрунтовує доціль- ність розвитку в молодших школярів довільного типу запам’ятовування музичного матеріалу. Практичне значення статті полягає в узагальнені передового педагогічного досвіду з проблеми розвитку музичної пам’яті та визначенні вікових особливостей її розвитку в молодшому шкільному віці. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

музична пам’ять, психічний розвиток, мнемічна діяльність, механічний характер пам’яті, логічна пам’ять, довільне запам’ятовування


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1.Брыль А. К. Формирование музыкальной памяти как необходимое условие совершенствования певческой деятельности младших школьников: автореф... канд.пед.наук.: 13.00.02 / А. К. Брыль. – М., 1979. − 15 с.
2.Выготский Л. С. Психология развития человека / Л. С. Выготский. – М.: Изд-во Смысл; Изд-во Эксмо, 2005. – 1136 с.
3. Заїка Є. В. Пам’ять в структурі діяльності та в процесі розвитку / Є. В. Заіка. – Х.: ТОВ «Щедра са- диба плюс», 2014. – 514 с.
4. Истомина З. М. Развитие памяти / З. М. Исто- мина. – М.: Психология, 1977. – 120 с.
5.Кевишас И. И. Запоминание музыкального материала младшими школьниками / И. И. Кевишас // В сб.: Музыкальное воспитание в школе. Вып. 2. М.: Музыка, 1976. – С.48-53.
6. Коменский Я. А. Великая дидактика / Я. А. Коменский // Избр. пед. соч. – М., 1982. – Т. I. – С. 329-331.
7.Корниенко Н. А. Развитие памяти у детей школьного возраста / Н. А. Корниенко. – М.: Росмэн, 2012 – 384 с.
8.Кулагина И. Ю. Возрастная психология; Полный жизненный цикл развития человека / И. Ю. Кулагина, В. Н. Колюцкий. – М.: ТЦ «Сфера», 2001 – 464 с.
9.Мальцева Е. А. Психологический анализ музы- кального развития младшего школьника. / Е. А. Маль- цева // Психология младшего школьника. [Под ред. Е. И. Игнатьева]. – М.: Изд-во АПН РСФСР, 1960. – с. 304-330.
10. Обухова Л. Ф. Возрастная психология / Л. Ф. Обухова. – М.: Российское педагогическое агентство, 2002. – 374 с.
11. Самолдина К. А. Роль моторики в музыкаль- ном развитии и воспитании младших школьников: Автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 / К. А. Са- молдина // НИИ содерж. и метод. обуч. АПН СССР. – М., 1974. – 18 с.
12. Смирнов А. А. Возрастные и индивидуаль- ные различия памяти / А. А. Смирнов. – М.: АПН, 1999. – 221 с.

Імерідзе М. Б. Реалізація експериментальної моделі формування медіаосвітньої компетентності майбутніх учителів

// Наука і освіта.  2016.  №1. – 102-106.

Максим Борисович Імерідзе,
аспірант кафедри педагогіки,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранківська, 26, м. Одеса, Україна 


РЕАЛІЗАЦІЯ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ МОДЕЛІ ФОРМУВАННЯ МЕДІАОСВІТНЬОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ


АНОТАЦІЯ:

У статті висвітлено експериментальну модель формування медіаосвітньої компетентності, особливості проблеми інтеграції освіти й інформаційно-комунікаційних технологій. Крім того, проаналізовано шляхи ви- значення рівня обізнаності з медіаосвіти фахівців у провідних вищих навчальних закладах. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

медіа, медіаосвіта, медіакомпетентність, комп’ютерний підхід, превентивний, педагогі- чні технології, навчальні технології, мас-медіа.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Немов Р. С. Психология : словарь-справочник : в 2-х частях / Р. С. Немов. – М. : ВЛАДОС-ПРЕСС, 2003– Ч. 2. – 2003. – 352 с.
2. Неперервна професійна освіта: проблеми, пошуки, перспективи: Монографія / За ред. І. А. Зязюна. – К.: Віпол, 2000. – 636 с.
3. Неперервна професійна освіта: філософія, педагогічні парадигми, прогноз: Монографія / В. П. Андрущенко, І. А. Зязюн, В. Г. Кремень, С. Д. Максименко, Н. Г. Ничкало, С. О. Сисоєва, Я. В. Цехмістер, О. В. Чалий / За ред. В. Г. Кременя. – К.: Наукова думка, 2003. – 853 с.
4. Гончаренко С. У. Український педагогічний енциклопедичний словник. Видання друк, доповнене й виправлене / С. У. Гончаренко. – Рівне: Волинські обереги, 2011. – 552 с.
5. Гриневич, М. Стимулюємо аналітичні здібності медіа-освіти. Квести як засіб формування критичного мислення студентів мистецьких спеціальностей в процесі вивчення курсу «Основи медіакультури» / М. Гриневич // Освіта. – 2010. - №13-14 (17-24 березня). – С. 7-8.
6. Медіаосвіта та медіаграмотність: підручник / Ред.-упор. В. Ф. Іванов, О. В. Волошенюк; За науковою редакцією В. В. Різуна. – Київ: Центр вільної преси, 2012. – 352 с.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.