Дроздова І. П. Інтерактивні методи навчання мов у вищих навчальних закладах нефілологічного профілю

// Наука і освіта.  2015.  №9. – 40-45.


DOI:

Ірина Петрівна Дроздова,
доктор педагогічних наук, професор кафедри природничих і наукових дисциплін,
Харківський національний автомобільно-дорожній університет,
вул. Петровського, 25, м. Харків,Україна


ІНТЕРАКТИВНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ МОВ У ВИЩИХ
НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ НЕФІЛОЛОГІЧНОГО ПРОФІЛЮ 


АНОТАЦІЯ:

У статті викладено методичні основи організації і проведення інтерактивних методів навчання мов у вищій школі нефілологічного профілю, подано структуру й типологію ділових і рольових ігор як форм навчання студентів україномовного та іншомовного спілкування.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

інтерактивні методи навчання, ділова і рольова ігри, функції рольової гри, організація ді- лової гри, студенти-тьютори.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Габрусевич С. А., Зорина Г. А. От деловой игры – к профессиональному інтересу / С. А. Габру- севич. – Минск: Университетское, 1989. – 125 с.
2. Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні тех- нології / І. М. Дичківська. – К.: Академвидав, 2004. – 352 с.
3. Эльконин Д. Б. К проблеме периодизации пси- хического развития в детском возрасте / Д. Б. Элько- нин // Вопросы психологии. − 1971. − №
4. − С. 3-12. 4. Методика навчання української мови в серед- ніх освітніх закладах / Колектив авторів за ред. М. І. Пентилюк: М. І. Пентилюк, С. О. Караман, О. В. Караман, О. М. Горошкіна, З. П. Бакум, М. М. Барахтян, І. В. Гайдаєнко, А. Г. Галетова, Т. В. Коршун, А. В. Нікітіна, Т. Г. Окуневич, О. М. Решетілова. – К., Ленвіт, 2004. – 400 с.
5. Ливингстоун К. Ролевые игры в обучении ино- странным языкам / К. Ливингстоун. – М.: Высшая шк., 1988. – 169 с.
6. Слєпкань З. І. Наукові засади педагогічного процесу у вищій школі: Навч.посіб / З. І. Слєпкань. – К.: Вища шк., 2005. – 239 с.
7. MCCaslin N. Creative Drama in the Classroom / N. MCCaslin. – New York, 1984. – 109 p. 

Гвоздій С. П. Відповідність викликам сьогодення як принцип добору змісту навчання у процесі формування культури безпечної життєдіяльності студентів

// Наука і освіта.  2015.  №9. – 33-40.


DOI:

Світлана Петрівна Гвоздій,
кандидат педагогічних наук, доцент,
завідувач кафедри медичних знань та безпеки життєдіяльності,
Одеський національний університет імені І. І. Мечникова,
вул. Дворянська, 2, м. Одеса, Україна 


ВІДПОВІДНІСТЬ ВИКЛИКАМ СЬОГОДЕННЯ ЯК ПРИНЦИП ДОБОРУ ЗМІСТУ НАВЧАННЯ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ БЕЗПЕЧНОЇ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ


АНОТАЦІЯ:

Неоголошена війна, небезпеки повсякдення, терористичні акти потребують актуалізації у змісті навчан- ня у процесі формування культури безпечної життєдіяльності студентів. Аналізується поняття «зміст нав- чання». Пропонується використовувати як принцип добору змісту навчання його відповідність викликам сьо- годення. Надається алгоритм поведінки населення під час збройних конфліктів (оповіщення, евакуація, обстріли, авіаналіт тощо). Відпрацювання навичок надання першої долікарської допомоги включено до одного з базових компонентів культури безпечної життєдіяльності студентів. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

виклики сьогодення, культура безпечної життєдіяльності, збройний конфлікт, зміст нав- чання, принцип добору змісту. 


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Батечко Н. Г. Сучасні підходи до формування змісту підготовки майбутніх викладачів вищої школи в умовах магістратури / Н. Г. Батечко // Педагогіка. – 2013. – №3/4. – С. 5-20.
2. Вербицкий А. А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход: Метод. Пособие / А. А. Ве- рбицкий. – М.: Высшая школа, 1991. – 207 с.
3. Дії населення в умовах надзвичайних ситуації воєнного характеру / [Електронний ресурс] // Головне управління ДСНС України в Одеський області. – Режим доступу: http://www.odesa.mns.gov.ua/content/dii_nas1.html
4. Завгарова Ф. Х. Культура и культура безопас- ности жизни: диалектика взаимоотношений / Ф. Х. Зав- гарова, Л. Х. Давлетшина // Вестник НЦБЖД. – 2013. – № 1 (15). – С. 95-100.
5. Коваленко Н. Д. Методы реализации принципа профессиональной направленности при отборе и пост- роении содержания общеобразовательных предметов в высшей школе: дис. … к. пед.н. 13.00.01 / Надежда Дми- триевна Коваленко. – Томск, 1995. – 158 с.

6. Кодекс цивільного захисту України № 5403 / [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/5403-17
7. Кремень В. Г. Філософія людиноцентризму в освітньому просторі / В. Г. Кремень. – [2-е вид.]. – К.: Т- во «знання» України, 2010. – 520 с.

8. Лаврентьев Г. В. Инновационные обучающие технологии в профессиональной подготовке специалис- тов (Часть 2) [Электронный ресурс] / Г. В. Лаврентьев, Н. Б. Лаврентьева, Н. А. Неудахина – Режим доступа: http://www2.asu.ru/cppkp/index.files/ucheb.files/innov/Part2 /index.html
9. Пам’ятки дій населення при надзвичайних си- туаціях / [Електронний ресурс] // Тальнівська районна державна адміністрація. – Режим доступу: http://rda.talnern.org.ua/novini/pamyatki-dij-naselennya-prinadzvichajnih-situaciyah/
10. Семушина Л. Г. Содержание и технологии обу- чения в средних специальных учебных заведениях: учеб. пособие для преп. учреждений сред. проф. образования. / Л. Г. Семушина, Н. Г. Ярошенко – М.: Мастерство, 2001. – 272 с.
11. Сластенин В. А. Педагогика: Учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений [Электронный ресурс] / В. А. Сластенин, И. Ф. Исаев, Е. Н. Шиянов; Под ред. В. А. Сластенина. – М.: Издательский центр "Академия", 2002. – 576 с. – Режим доступа: http://krotov.info/lib_sec/shso/71_slas3.html 

Дроздова К. В. Підготовка майбутніх учителів фізичного виховання до формування здоров’язбережувальних навичок і вмінь у молодших школярів

// Наука і освіта.  2015.  №9. – 45-50.


DOI:

Катерина Валеріївна Дроздова,
старший викладач кафедри теорії та методики фізичного
виховання, лікувальної фізичної культури та спортивної медицини,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Фонтанська дорога, 4, м. Одеса, Україна 


ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОГО
ВИХОВАННЯ ДО ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНИХ
НАВИЧОК І ВМІНЬ У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ


АНОТАЦІЯ:

У статті розглядається проблема формування ціннісного ставлення до здорового способу життя у майбутніх учителів фізичного виховання, формування в них свідомого ставлення до власного та професійного здоров’я, а та- кож формування в молодших школярів здоров’язбережувальних навичок і вмінь, вироблення позитивного ставлення до здоров’я як до необхідної умови здійснення професійної діяльності, важливої професійної цінності. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

фізичне виховання, майбутні вчителі, молодші школярі, фізичне здоров’я, психічне здоров’я. 


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Брехман И. И. Валеология – наука о здоровье / И. И. Брехман – [2-е изд., доп., перераб]. – М.: ФиС, 1990. – 208 с.
2. Законодавчі акти України з питань освіти / Верховна Рада України. Комітет з питань науки і освіти: Офіц.вид. – К.: Парламентське вид-во, 2004. – 404 с.
3. Кондрашова Л. В. Методика подготовки бу- дущего учителя к педагогическому взаимодействию с учениками / Л. В. Кондрашова. – М.: Прометей, 1990. – 150 с. 4. Кузьмина Н. В. Методы системного педаго- гического исследования / Н. В. Кузьмина. – Л.: ЛГУ, 1980. – 182 с.
5. Носко М. О. Вплив занять з фізичної культу- ри на стан здоров’я та фізичну підготовленість студентської молоді / Носко М. О., Кривенко А. П. // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту: зб. наук. пр. під ред. Єрмакова С. С. – Харків: ХХПІ, 2000. – №22. – С. 14- 18.
6. Трофанова М. Виховання молодших школярів у системі позанавчальної діяльності / М. Трофанова // Рідна школа. – 2000. – № 9. – С. 44- 45.
7. Фіцула М. М. Педагогіка: [навчальний посібник для студентів вищих педагогічних закладів освіти] / М. М. Фіцула. – К.: Видавничий центр «Академія», 2002. – 548 с. 

Вієвська М. Г. Соціальна відповідальність сучасного фахівця як підґрунтя його продуктивної професійної діяльності

// Наука і освіта.  2015.  №8. – 19-24.


DOI:

Муза Георгіївна Вієвська,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціально-гуманітарних дисциплін,
Криворізький економічний інститут, ДВНЗ «Криворізький Національний Університет»,
пр. Карла Маркса, 54, м. Кривий Ріг, Україна 


СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ СУЧАСНОГО ФАХІВЦЯ ЯК ПІДҐРУНТЯ ЙОГО ПРОДУКТИВНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 


АНОТАЦІЯ:

У статті висвітленні громадянські аспекти формування соціальної відповідальності фахівців економічної сфери діяльності. Соціальна відповідальність майбутніх менеджерів з економіки розглядається як основа їх продуктивної професійної діяльності. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

фахова підготовка, соціальна відповідальність, підготовка майбутніх менеджерів з еко- номіки у вищому навчальному закладі, соціальна відповідальність, професійна діяльність менеджера.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Барановская Л. А. Ответственность – черта со- циального характера личности / Л. А. Барановская, Н. А. Игнатов // Вестник МГОУ. Серия «Педагогика». – 2011. – №3. – С. 25-29
2. Барановская Л. А. Формирование социальной ответственности студента в социокультурном образова- тельном пространстве: автореф. дис. на соискание уче- ной степени докт. пед. наук: спец. 13.00.01 «Общая пе- дагогика, история педагогики и образования» / Л. А. Ба- рановская. – Чита, 2012. – 42 с.
3. Гладышева И. А. Педагогические условия вос- питания социальной ответственности у студентов него- сударственного вуза: дис. …канд. пед. наук: 13.00.02/ И. А. Гладышева. – Кострома, 2006. – 227 с.
4. Гулевская А. Ф. Педагогические условия фор- мирования социальной ответственности студентов эко- номических специальностей: автореф. дис. на соискание ученой степени канд. пед. наук: спец. 13.00.08 «Теория и методика профессионального образования» / А. Ф. Гу- левская. – Комсомольск-на-Амуре, 2010. – 22 с. 5. Джавахидзе Л. Б. Модель формирования социа- льной ответственности старшеклассников при изучении экономики / Л.Б. Джавахидзе // Вестник МГОУ. Серия «Педагогика». – 2012. – №2. – С. 11-16
6. Корпоративна соціальна відповідальність: мо- делі та управлінська практика: посібник / Саприкіна М. А., Саєнсус М. А., Зінченко А. Г. та ін. ; за ред. О. С. Редь- кіна. –К.: Фабований лист, 2011. – 480 с.
7. Кочетова И. Д. Педагогические условия разви- тия социальной ответственности у студентов высших учебных заведений: дис. …канд. пед. наук: 13.00.08/ И. Д. Кочетова. – Хабаровск, 2011. – 239 с.
8. Кривошеева О. Р. Формирование социальной ответственности студентов физкультурного вуза: авто- реф. дис. на соискание науч. степени канд. пед. наук: спец. 13.00.08 «Теория и методика профессионального образования» / О. Р. Кривошеева. – Омск, 2007. – 24 с.
9. Крылов Л. В. Педагогические условия воспита- ния социальной ответственности у студентов универси- тета: автореф. дис. на соискание ученой степени канд. пед. наук: спец. 13.00.02 «Теория и методика обучения и воспитания (социальное воспитание в общеобразовате- льной и высшей школе» / Л. В. Крылов. – Кострома, 2010. – 23 с.
10. Соціальна відповідальність: теорія і практика розвитку: монографія / А. М. Колот, О. А. Грішнова та ін. за наук. ред. д-ра екон. наук, проф. А. М. Колота. – К.: КНЕУ, 2012. – 501 с.
11. Яковлева О. Г. Педагогические условия разви- тия социальнойответственности у обучающихся в вузах государственной противопожарной службы МЧС Рос- сии: автореф. дис. на соискание ученой степени канд. пед. наук: спец. 13.00.08 «Теория и методика професси- онального образования» / О. Г. Яковлева. – Санкт- Петербург, 2011. – 19 с.
12. Ячина Н. П. Формирование творческой социа- льно ответственной личности / Н. П. Ячина, А. Н. Хузи- ахметов // Образование и саморазвитие. – 2014. – №3(41). – С. 133-136.
13. Guidance on social responsibility, ISO/FDIS 26000 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.iso.org/iso/home/store/catalogue_ tc/catalogue_detail.htm?csnumber=42546

Дудчак Г. І. Педагогічне керівництво самостійною роботою студентів шляхом використання інноваційних технологій

// Наука і освіта.  2015.  №9. – 50-54.


DOI:

Галина Іванівна Дудчак,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та психології,
Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія,
вул. Проскурівського підпілля 139, м. Хмельницький, Україна
 


ПЕДАГОГІЧНЕ КЕРІВНИЦТВО САМОСТІЙНОЮ РОБОТОЮ
СТУДЕНТІВ ШЛЯХОМ ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ 


АНОТАЦІЯ:

У статті розкрито сутність та структуру педагогічного керівництва самостійною роботою студентів. Визначено напрямки керівництва означеним процесом, виходячи із положень технології особистісно- орієнтованого навчання. Обґрунтовано специфіку педагогічного керівництва самостійною роботою студентів шляхом використання ігрових, мультимедійних та проектних технологій. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

педагогічне керівництво самостійною роботою студентів, інноваційні педагогічні техно- логії, особистісно-орієнтовані, ігрові, мультимедійні, проектні технології.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Дичківська І.М. Інноваційні педагогічні технології : підручник / І. М. Дичківська. – 2-е вид., доповн. – К. : Академвидав, 2012. – 352 с.
2. Ладижець Н. Д. Використання інформаційно- комунікативних технологій, зокрема Інтернету, в процесі підготовки студентів та викладачів до занять з іноземної мови у ВУЗі / Н. Д. Ладижинець // Вітчизняний та зарубі- жний досвід упровадження Болонської системи: успіхи і проблеми. – Ужгород: Ліра, ЗакДУ, 2009. – С. 252-257.
3. Мачинська Н. І. Впровадження ігрових технологій у практику підготовки майбутніх магістрів [Електронний ресурс] / Н. І. Мачинська // Наукові праці Чорноморсько- го державного університету імені Петра Могили компле- ксу «Києво-Могилянська академія». Сер. : Педагогіка. – 2011. – Т. 158, Вип. 146. – С.18-22. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Npchduped_2011_158_146_5.pdf
4. Стрельніков В. Ю. Сучасні технології навчання у вищій школі : модульний посіб. [для слухачів авторських курсів підвищення кваліфікації викладачів МІПК ПУЕТ] / В. Ю. Стрельніков, І. Г. Брітченко. – Полтава : ПУЕТ, 2013. – 309 с.
5. Ягупов В. В. Педагогіка : [навч. посібник] / В. В. Ягупов. – К. : Либідь, 2002. – 560 с. 

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.