Ткаченко С. В. Критерії оцінки сформованості етичної компетентності майбутніх учителів суспільно-гуманітарних дисциплін

// Наука і освіта.  2015.  №9. –181-186.


DOI:

Світлана Володимирівна Ткаченко,
старший викладач кафедри соціальної роботи та кадрового менеджменту,
Одеський національний політехнічний університет,
пр. Шевченка, 1, м. Одеса, Україна   


КРИТЕРІЇ ОЦІНКИ СФОРМОВАНОСТІ ЕТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ СУСПІЛЬНО-ГУМАНІТАРНИХ ДИСЦИПЛІН 


АНОТАЦІЯ:

 У статті здійснено аналіз критеріїв сформованості етичної компетентності майбутніх учителів суспільно-гуманітарних дисциплін, визначено та обґрунтовано їх показники для досягнення досліджуваного по- няття. Уточнено поняття «етична компетентність», що передбачає організацію етичної взаємодії суб’єктів педагогічного процесу, спрямовану на формування етичної поведінки, моральних якостей особистості на основі свідомого засвоєння етичних знань та оволодіння етичними вміннями, що дозволяє виконувати соціально-ціннісні функції в колективі, попереджувати й усувати прояви негативної поведінки.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

етична компетентність, майбутні вчителі, суспільно-гуманітарні дисципліни, критерії сформованості, показники сформованості.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:
1. Греческо-русский словарь / [автор-составитель А. Д. Вейсман]. – 5-е изд.–СПб., 1991. – 1370 с.
2. Донцов А. В. Моральна культура вчителя : монографія / А. В. Донцов. – Х. : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2007. – 240 с.
3. Клінцова М. М. До проблеми формування професійно-педагогічних цінностей у структурі особистості майбутнього фахівця / М. М. Клінцова // Вісник Львів. ун-ту – 2006. – Вип. 21. Ч.2. – Серія: педагогічні науки. – С. 40-47.
4. Писаренко В. И. Педагогическая этика / В. И. Писаренко, И. Я. Писаренко. – Минск : Народ- ная асвета, 1977. – 256 с.
5. Подоляк Л. Г. Психологія вищої школи : нав- чальний посібник для магістрантів і аспірантів / Л. Г. Подоляк, В. І. Юрченко. – К. : ТОВ Філ-студія, 2006. – 272 с. 6. Рисаченко Г. Етична компетенція сучасного викладача / Г. Рисаченко, Н. Кубенко // Освіта, технікуми, коледжі. – 2009. – № 2. – С. 59-62.
7. Синиця О. О. Професійно-етична культура викладача / О. О. Синиця // Актуальні проблеми вдо- сконалення навчального процесу : Тези доповідей та повідомлення учасників ІІ конференції школи педагогічної майстерності Національної юридичної академії України ім. Ярослава Мудрого. – Х. : Національна юридична академія України ім. Ярослава Мудрого, 2008. – С. 103-105.
8. Управление персоналом организации : учеб- ник / [Под ред. А. Я. Кибанова]. – 2-е изд., доп. и пе- рераб. – М. : ИНФРА-М, 2002. – 638 с.
9. Хоружа Л. Л. Теоретичні засади формування етичної компетентності майбутніх учителів начальних класів: дис… доктора пед. наук: 13.00.04 / Хоружа Людмила Леонідівна. – К., 2004. – 382с.
10. Чернокозова В. Н. Этика учителя / В. Н. Черноко- зова, И. И. Чернокозов. – К. : Рад. школа, 1973. – 175 с.
11. Шульпин Е. С. Этическая компетентность как фактор профессиональной подготовки будущего учи- теля: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.08 «Теория и методика профес- сионального образования» / С. Е. Шульпин. – Курган, 1999. – 183 с. 

Токарєва С. В. Педагогічні умови підготовки майбутніх учителів фізичної культури до корекційно-оздоровчої роботи в школі

// Наука і освіта.  2015.  №9. –186-190.


DOI:

Станіслава Валеріївна Токарєва,
тренер-викладач Комплексної дитячо-юнацької спортивної школи «Судноремонтник»,
м. Іллічівськ, Україна   


ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДО КОРЕКЦІЙНО-ОЗДОРОВЧОЇ РОБОТИ В ШКОЛІ 


АНОТАЦІЯ:

У статті наголошується на потребі надання сучасною школою корекційно-оздоровчих послуг учням по- чаткових класів загальноосвітніх шкіл; визначаються умови ефективної професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури до корекційно-оздоровчої роботи в процесі навчання у ВНЗ. колективі, попереджувати й усувати прояви негативної поведінки.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:корекційно-оздоровча робота, майбутній вчитель, фізична культура, педагогічні умови, початкова школа. 

ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:
1. Основы коррекционной педагогики : учебное пособие / А. Д. Гонеев, Н. И. Лифинцева, Н. В. Ялпа- ева ; Под ред. В. А. Сластенина. – М. : Издат. центр Академия, 1999. – 280 с.
2. Долинський Б. Т. Здоров’язбережувальна дія- льність учителя початкової школи : [навчальний посі- бник] / Б. Т. Долинський. – Одеса : Видавець М. П. Черкасов, 2011. – 249 с.
3. Коррекционная педагогика в начальном обра- зовании : [учебное пособие] / Г. Ф. Кумарина, М. Э. Вайнер, Ю. Н. Вьюнкова. – М. : Издат. Центр Академия, 2003. – 320с.
4. Сухомлинский В. А. Сердце отдаю детям. Из- браные произведения [в 5-ти т.]. – К. : Рад. школа, 1980. – Т.3. – 722 с. 

Федорова О. А. Організація контролю сформованості аудитивних умінь іноземних слухачів підготовчого відділення в процесі вивчення української мови

// Наука і освіта.  2015.  №9. –190-196.


DOI:

Олександра Анатоліївна Федорова,
аспірант, Прикарпатський національний університет імені В. Стефаника,
вул. Шевченка 57, м. Івано-Франківськ, Україна, 


ОРГАНІЗАЦІЯ КОНТРОЛЮ СФОРМОВАНОСТІ АУДИТИВНИХ УМІНЬ ІНОЗЕМНИХ СЛУХАЧІВ ПІДГОТОВЧОГО ВІДДІЛЕННЯ В ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ 


АНОТАЦІЯ:

У статті розглянуто форми, види та методи перевірки рівня сформованості аудитивних умінь інокомунікантів у процесі вивчення української мови на підготовчому факультеті ВНЗ. Виокремлено мовленнєві та немовленнєві способи контролю рівня розуміння аудіотексту. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА: 
аудитивні вміння, кінцеві цілі, вид контролю, тестування,іноземні слухачі підготовчого відділення.

ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:
1.Булах I. Є., Шило I. М. Мотивацiя навчання i валiдизацiя оцiнювання рiвня знань / I. Є. Булах, I. М. Шило // Педагогiка i психологiя. Вiсник АПН. – 1996. – №3. – С. 125-129.
2.Загальноосвітній стандарт з української мови як іноземної (рівні: А1, А2; В 1, В 2; С1) / Укл : Ніко- лаєва Н. С., Бондарєва Н. О., Дем’янюк А. А., Шевче- нко М. В., Овдіюк В. В., Якубовська М. Ю. – [Елект- ронний ресурс]. – Режим доступу : http://old.mon.gov.ua/ua/activity/education/1410876247/.
3.Коккота В. А. Лингводидактическое тестиро- вание / В. А. Коккота. – М., 1989.
4.Кочан І. М., Захлюпана Н. М. Словник- довідник із методики викладання української мови / І. М. Кочан, Н. М. Захлюпана. – Львів, 2005. – 306 с.
5.Методика обучения иностранным языкам в средней школе / Н. И. Гез, М. В. Ляховицкий, А. А. Миролюбов и др. – М. : Высш. школа, 1982. – 373 с.
6.Мусницкая Е. В. Контроль в обучении иност- ранным языкам: 100 вопросов к себе и учебнику / Е. В. Мусницкая. М. : Дом педагогики, 1996. – 192 с.
7.Ніколаєва С. Ю., Петращук О. П. Тестовий ко- нтроль лексичних навичок аудіювання (англійська мова) / С. Ю. Ніколаєва, О. П. Петращук. – К. : ЛЕН- ВІТ, 1997. – 91 c.
8.Раппопорт И. А. Тесты в обучении иностранным языкам в средней школе : пособие для учителей / И. А. Ра- ппопорт, Р. Сельг, И. Соттер. Таллин, 1987. – 125 с.
9.Рогова Г. В. Методика обучения иностранным языкам в средней школе / Г. В. Рогова, Ф. М. Рабинович, Т. Е. Сахарова. – М. : Просвещение, 1991. – 287 с.
10. Смирнова Л. П. Уровни понимания иноязыч- ных речевых сообщений на слух и способы контроля их сформированности / Л. П. Смирнова // Теоретичес- кие и экспериментальные исследования в области обучения иноязычной речевой деятельности : Сбор- ник научных трудов МГПИИЯ им. М. Тoреза. – М., 1991. – С. 204-226. 

Черненко Н. М. Особливості управління навчальним закладом на засадах ризик-менеджменту

// Наука і освіта.  2015.  №9. –196-200.


DOI:

Наталія Миколаївна Черненко,
кандидат педагогічних наук,
в.о. професора кафедри управління освітніми закладами та державної служби,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранківська, 26, м. Одеса, Україна  


ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ НА ЗАСАДАХ РИЗИК-МЕНЕДЖМЕНТУ 


АНОТАЦІЯ:

У статті уточнено сутність поняття «ризик-менеджмент», обґрунтовано особливості управління на- вчальним закладом на засадах ризик-менеджменту в сучасних умовах. Розкрито підходи, закони, принципи, фу- нкції ризик-менеджменту


КЛЮЧОВІ СЛОВА: 
принципи, функції, ризик-менеджмент, управління навчальним закладом, ризик.

ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:
1.Гончаров С. М. Тлумачний словник економіста / С. М. Гончаров, Н. М. Кушнір ; за ред. проф. С. М. Гончарова. – К. : Центр учбової літератури, 2009. – 264 с. 2.Енциклопедичний словник з державного управління / уклад. Ю. П. Сурмін, В. Д. Бакуменко, А. М. Михненко та ін. ; за ред. Ю. В. Ковбасюка, В. П. Трощанського, Ю. П. Сурміна. – К. : НАДУ, 2010. – 810 с.
3.Макарова Н. Н. Риск-менеджмент (методология управления рисками в организации) : учеб. пос. / Н. Н. Макарова. – Томск : Изд-во Томского политех- нического университета, 2009. – 88 с.
4.Стеченко Д. М. Менеджмент. Словник- довідник / Д. М. Стеченко, А. В. Григорович, А. П. Дука. – Хмельницький : Поділля, 2004. – 587 с.
5.166ASINZS Risk Management Standart 4360:1999 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http:IIwww.riskmanagement.com.ua.
         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.