Buzdugan O. A. Formation of personal and professional qualities of future preschool teachers for pedagogical interaction with parents (2)

// Наука і освіта.  2015.  №9. – 11-15.


DOI:

Олена Анатоліївна Буздуган,
кандидат педагогічних наук, доцент
кафедри сімейної та спеціальної педагогіки і психології,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранківська, 26, м. Одеса, Україна


ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТІСНИХ І ПРОФЕСІЙНИХ ЯКОСТЕЙ МАЙБУТНЬОГО ВИХОВАТЕЛЯ ДЛЯ ЗДІЙСНЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ВЗАЄМОДІЇ З БАТЬКАМИ 


АНОТАЦІЯ:

Стаття присвячена дослідженню проблеми формування особистісних і професійних якостей майбутнього вихова- теля для здійснення педагогічної взаємодії з батьками. Обґрунтовано необхідність удосконалення змісту та форм робо- ти педагога в цьому напрямку в процесі професійної підготовки майбутніх педагогів. Професійну підготовку майбутніх педагогів розуміємо як багатокомпонентний особистісно та професійно значимий процес, що сприяє формуванню стій- кого інтересу до обраної професійної діяльності, професійної компетентності педагога, індивідуального стилю профе- сійної діяльності, прагнення до самостійного опанування нових педагогічних теорій та методик, схильності до самовдо- сконалення. Подано погляди різних авторів на проблему формування особистісних і професійно важливих якостей майбутнього вихователя для здійснення педагогічної взаємодії з батьками. Відзначено, що особистісні якості педагога невіддільні від професійних, тобто набутих у процесі професійної підготовки та пов‟язаних із отриманням спеціальних знань, умінь, способів мислення, методів діяльності. Підкреслено, що в умовах підготовки майбутніх вихователів до педагогічної взаємодії з батьками особистісні та професійно важливі якості набувають особливої значущості, оскільки їх підготовленість до педагогічної взаємодії з батьками стає вирішальним показником їхньої подальшої успішної про- фесійно-педагогічної діяльності в цьому напрямку. Ураховуючи специфіку професійної діяльності вихователя дошкі- льного навчального закладу, надзвичайно важливо забезпечити теоретичну та практичну підготовку майбутніх педаго- гів, діяльність яких реалізується в умовах сім‟ї. Її сутністю є система змістовно-педагогічних і організаційно- методичних заходів, спрямованих на забезпечення готовності майбутнього фахівця до педагогічної діяльності певного напряму. Для досягнення поставлених цілей робота з майбутніми вихователями дошкільних навчальних закладів була організована в рамках проекту «Майстерня молодого фахівця» з наступних етапів: освітньо-виховний, навчально- методичний, соціально-педагогічний. Таким чином, робота «Майстерні молодого фахівця» сприяла розвитку особисті- сних і професійних якостей майбутнього вихователя дошкільного навчального закладу, а саме: інтересу до професії, активному освоєнню прийомів роботи з дітьми та їхніми батьками, справила позитивний вплив на вдосконалення про- фесійної діяльності майбутнього фахівця, дозволила отримати майбутнім вихователям, які не мають досвіду роботи, елементарні знання про основи педагогічної взаємодії з батьками, оволодіти основами педагогічної майстерності в цьо- му напрямку. Під час реалізації проекту майбутні педагоги усвідомили необхідність реалізації педагогічної взаємодії вихователя дошкільного навчального закладу з батьками вихованців, щоб реалізувати себе повніше в професії та бути впевненими у завтрашньому дні 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 особистісні якості, професійні якості, майбутній вихователь, педагогічна взаємодія, батьки.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Попков В. А. Теория и практика высшего про- фессионального образования : учеб. пособие / В. А. Попков, А. В. Коржуев. – М. : Академический проспект, 2004. – 432 с.
2. Педагогічна майстерність: підручник / І. А. Зязюн, Л. В. Крамущенко, І. Ф. Кривонос, О. Г. Мирошник. – 2-е вид., доп. і перероб. – К. : Вища шк., 2004. – 422 с.
3. Поніманська Т. І. Підготовка педагогічних ка- дрів для системи дошкільної освіти / Т. І. Поніманська (Дошкільна педагогіка). – К., 2004. – 456 с.
4. Подласый И. П. Педагогика : Новый курс: Учеб. для студ. высш. учеб. Заведений : В 2 кн. – М. : Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2003. – Кн. 1: Общие основы. Процесс обучения. – 576 с.
5. Сластенин В. А. Педагогика / В. А. Сластенин, И. Ф. Исаев, Е. Н. Шиянов. Под.ред. В. А. Сластенина. – М. : Издательский центр «Академия», 2004. – 576 с

Листопад О. А. Експериментальне дослідження формування професійно-творчого потенціалу майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів

// Наука і освіта.  2015.  №9. – 125-131.


DOI:

Олексій Анатолійович Листопад,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної педагогіки,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Ніщинського, 1, м. Одеса, Україна 


ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО-ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДОШКІЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ


АНОТАЦІЯ:

У статті здійснено аналіз особливостей формування професійно-творчого потенціалу майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів. Визначено критерії та показники сформованості професійно-творчого потенціалу майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів. Представлено результати експериментального досліджен- ня формування професійно-творчого потенціалу майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 творчість, професійно-творчий потенціал, формування потенціалу, дошкільні навчальні заклади, вихователі.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1.Бєлєнька Г. В. Формування професійної компе- тентності сучасного вихователя дошкільного навча- льного закладу : [монографія] / Г. В. Бєлєнька. – К. : Університет, 2011. – 320 с.
2.Богуш А. Творче самовираження дошкільників у художньо-мовленнєвій діяльності : [моногра- фія] / А. Богуш, Л. Березовська. – Одеса : М.П. Черка- сов, 2008. – 202 с.
3.Вербець В. В. Педагогічна діагностика форму- вання духовно-творчого потенціалу студентської мо- лоді: [монографія] / В. В. Вербець. – Рівне: Вид-во РДГУ, 2005. – 383 с.
4.Здібності, творчість, обдарованість: теорія, ме- тодика, результати досліджень / За ред. В. О. Моляко, О. Л. Музики. – Житомир: Вид-во Рута, 2006. – 320 с. 5.Кічук Н. В. Формування творчої особистості вчителя / Н. В. Кічук – К., : Либідь, 1991 – 217 с.
6.Розвиток творчої активності майбутніх педаго- гів: теорія і практика: монографія / Е. Е. Карпова, В. В. Нестеренко, О. А. Листопад, Н. В. Кононенко, Т. І Койчева – Одеса, 2005. – 276 с.
7.Сисоєва С. О. Творчий розвиток фахівців в умовах магістратури: [монографія] / С. О. Сисоєва. – К. ТОВ «Видавниче підприємство «ЕДЕЛЬВЕЙС», 2014. – 404 с.  

Мельник Н. І. Професійна підготовка педагогів дошкільних установ у франції: загальні особливості.

// Наука і освіта.  2015.  №9. –131-138.


DOI:

Наталія Іванівна Мельник,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної освіти,
Педагогічний інститут,
Київський університет імені Бориса Грінченка,
бульвар Давидова, 18/2, м. Київ, Україна  


ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА ПЕДАГОГІВ ДОШКІЛЬНИХ УСТАНОВ У ФРАНЦІЇ: ЗАГАЛЬНІ ОСОБЛИВОСТІ


АНОТАЦІЯ:

У статті охарактеризовано особливості професійної підготовки педагогів дошкільних навчальних закладів у Франції. Автором проаналізовано особливості поняття «професійна компетентність дошкільних педагогів» та його змістове значення в працях європейських дослідників професійної підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти та в працях вітчизняних компаративістів, доведено тотожність означеного ви- значення з поняттям «професійна компетентність фахівців дошкільної освіти (вихователів)». Визначено, що тотожним поняттю «дошкільний педагог», яке вживається в європейській науковій педагогічній літературі у французькій періодиці є термін «педагог дошкільної установи». У статті проаналізовано особливості дошкільної освіти у Франції до та після 1989 року, визначено яким чином реформування систем дошкільної та початкової освіти 1991-92 рр. вплинуло на професійну підготовку фахівців відповідних галузей. Автором підсумовано, що основними особливостями професійної підготовки майбутніх дошкільних педагогів у Франції є не лише налагоджена система організації освітнього процесу у вищій школі, але й комплексна реалізація по- дальшого навчання та професійного розвитку, що забезпечує якість дошкільної освіти в країні.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 професійна підготовка фахівців дошкільної освіти, система організації навчання майбутніх дошкільних педагогів, концептуальні засади професійної підготовки.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:


1. Бєлєнька Г. В. Формування професійної компетентності сучасного вихователя дошкільного навчального закладу : монографія / Г. В. Бєлєнька. – К. : Університет, 2011. – 320 с.
2. Мельник Н. І. Формування професійної компетентності фахівців дошкільної освіти у контексті інтеграції в європейський освітній простір / Н. І. Мельник // Підготовка майбутніх вихователів до роботи з дітьми дошкільного віку: компетентнісний підхід: моногр. [За заг. ред. Г. В. Бєлєнької, О. А. Половіної]. – Умань : ВПЦ «Візаві», 2015. – 208 с.
3. Adams K. What’s in a name? Seeking professional status through degree studies within the Scottish early years context / K. Adams // European Early Childhood Education Research Journal, 2005. –16 (2). – P. 196-209.
4. Kaga Yoshie. The training and working conditions of preschool teachers in France. 2007. – [Електрон- ний ресурс]. – UNESCO Policy Brief on Early Childhood. – № 37, March-April 2007. – Режим доступу: http://www.unesco.org/education/earlyc hildhood/brief.
5. Les métiers de l'éducation nationale. Septembre, 2014 – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.education.gouv.fr/personnel/enseignant/carrie re.htm#salaire.
6. Oberhuemer P. Professionals in early childhood education and care systems / Oberhuemer, P., Schreyer, I., & Neuman, M. J. – European profiles and perspectives. – Opladen & Farminghton hills: Barbara Budrich Publishers. – 2010. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.vbjk.be/files/CoRe20Research20Documents% 202011.pdf.
7. OECD Country Note: ECEC Policy in France. – Directorate for Education. – OECD February, 2004. – 60 p.
8. Recommends increased emphasis on early childhood in both initial and continuous training. – OECD, 2004. – [Електронний ресурс]. (p. 48). – Ре- жим доступу: http://www.oecd.org/education/school/49322232.pdf.
9. Quels sont grands corps Etat. vie publique. 2008- 02-05. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.vie-publique.fr/decouverteinstitutions/institutions/administration/acteurs/quels-sontgrands-corps-etat.html.
10. Repères et références statistiques édition. 2005. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: ftp://trf.education.gouv.fr/pub/edutel/dpd/rers2005/rers20 05.pdf.
11. SNUipp Fenêtre sur Cours. – № 229, October 2002. – P. 22. 12. The Definition and Selection of Key Competencies. Executive Summary. 2005. – OECD. – [Електрон- ний ресурс]. – Chapter 2, pp.19-28. – Режим доступу: http://www.oecd.org/document/0/0,3746,en_2649_39263 231_45149440_1_1_1_1,00.html. 

Нестеренко В. В. Проблема виховання у дошкільників навичок здорового способу життя

// Наука і освіта.  2015.  №9. –138-143.


DOI:

Вікторія Володимирівна Нестеренко,
доктор педагогічних наук, професор кафедри дошкільної педагогіки,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д.Ушинського,
вул. Ніщинського, 1, м. Одеса, Україна   


ПРОБЛЕМА ВИХОВАННЯ У ДОШКІЛЬНИКІВ НАВИЧОК ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ 


АНОТАЦІЯ:

У статті проаналізовано стан проблеми виховання у дошкільників навичок здорового способу життя. На- голошено, що сьогодні здоров’я потрібно не стільки повертати, скільки змалку виховувати у кожної людини усталені звички і потребу здорового способу життя. Констатовано, що виховання навичок здорового способу життя пов’язують із навчальним предметом – валеологією, який покликаний готувати до життя, виховувати необхідність піклуватися про своє власне здоров’я, здоров’я інших та здоров’я майбутнього покоління. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

  здоров’я, здоровий спосіб життя, валеологія, дошкільники, дошкільний навчальний заклад.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:


1.Базовий компонент дошкільної освіти України : науковий керівник : А. М. Богуш. – К. : Видавницт- во, 2012. – 26 с.
2.Бойченко Т., Колотій Н., Царенко А., та ін. Ба- тькам про валеологію : [посіб. для батьків старшокла- сників] / Т. Бойченко, Н. Колотій, А. Царенко, та ін. – К. : Прем’єр-Медіа, 2000. – 152 с.
3.Валеологія : [уч.-восп. программа] / Луганский институт последипломного образования, лаборатория «Природное развитие человека». Луганск, 1995. – 23 с. 4.Денисенко Н. Ф. Впровадження програми з ва- леології / Н. Ф. Денисенко // Дошкільне виховання. – 1998. – № 9. – С. 7-8.

Павлюк Т. О. Підготовка майбутніх вихователів до використання мультимедійних засобів навчання в професійній діяльності

// Наука і освіта.  2015.  №9. –143-147.


DOI:

Тетяна Олександрівна Павлюк,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки і психології
(дошкільної та корекційної),
Рівненський державний гуманітарний університет
вул. С. Бандери, 12, м. Рівне, Україна   


ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДО ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ЗАСОБІВ НАВЧАННЯ В ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ 


АНОТАЦІЯ:

У статті обґрунтовано актуальність проблеми підготовки майбутніх вихователів до використання мульти- медійних засобів навчання в професійній діяльності. Визначено сучасний стан та перспективи означеної проблеми


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

  мультимедіа, засоби навчання, комп’ютер, професійна підготовка, підготовка майбутніх вихователів, дитина дошкільного віку, дошкільний навчальний заклад.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:


1. Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція) // Дошкільне виховання. – 2012. – №7. – С. 4-19.
2. Коджаспирова Г. М. Технические средства обучения и методика их использования: [учеб. пос. для студ. высш. пед. учеб. заведений] / Г. М. Коджаспирова, К. В. Петров. – М. : Издательс- кий центр «Академия», 2001. – 256 с.
3. Корчевський Б. Б. Мультимедійні технології в навчанні. Створення навчальних відеофільмів / Б. Б. Корчевський, В. В. Дякова // Вісник Вінницького політехнічного інституту. – 2010. – №3. – С. 118-123.
4. Нісімчук А. С. Сучасні педагогічні технології : [навч. посібник для вузів] / А. С. Нісімчук, О. С. Па- далка, О. Т. Шпак. – К. : Книга Пам’яті України, Про- світа, 2000. – 367 с
 5. Павлюк Т. О. Підготовка майбутніх вихова- телів до використання комп’ютерних ігор у педагогіч- ному процесі дошкільних навчальних закладів / Т. О. Павлюк // Нова педагогічна думка : науково- методичний журнал.– 2015. – №2(82). – С. 97-100.
6. Стеценко І. Коли потрібен комп’ютер? / І. Стеценко // Дитячий садок. – 2006. – № 41. – С. 2-4. 

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.