Buzdugan O. A. Formation of personal and professional qualities of future preschool teachers for pedagogical interaction with parents (2)
// Наука і освіта. – 2015. – №9. – 11-15.
DOI:
Олена Анатоліївна Буздуган,
кандидат педагогічних наук, доцент
кафедри сімейної та спеціальної педагогіки і психології,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранківська, 26, м. Одеса, Україна
ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТІСНИХ І ПРОФЕСІЙНИХ ЯКОСТЕЙ МАЙБУТНЬОГО ВИХОВАТЕЛЯ ДЛЯ ЗДІЙСНЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ВЗАЄМОДІЇ З БАТЬКАМИ
АНОТАЦІЯ:
Стаття присвячена дослідженню проблеми формування особистісних і професійних якостей майбутнього вихова- теля для здійснення педагогічної взаємодії з батьками. Обґрунтовано необхідність удосконалення змісту та форм робо- ти педагога в цьому напрямку в процесі професійної підготовки майбутніх педагогів. Професійну підготовку майбутніх педагогів розуміємо як багатокомпонентний особистісно та професійно значимий процес, що сприяє формуванню стій- кого інтересу до обраної професійної діяльності, професійної компетентності педагога, індивідуального стилю профе- сійної діяльності, прагнення до самостійного опанування нових педагогічних теорій та методик, схильності до самовдо- сконалення. Подано погляди різних авторів на проблему формування особистісних і професійно важливих якостей майбутнього вихователя для здійснення педагогічної взаємодії з батьками. Відзначено, що особистісні якості педагога невіддільні від професійних, тобто набутих у процесі професійної підготовки та пов‟язаних із отриманням спеціальних знань, умінь, способів мислення, методів діяльності. Підкреслено, що в умовах підготовки майбутніх вихователів до педагогічної взаємодії з батьками особистісні та професійно важливі якості набувають особливої значущості, оскільки їх підготовленість до педагогічної взаємодії з батьками стає вирішальним показником їхньої подальшої успішної про- фесійно-педагогічної діяльності в цьому напрямку. Ураховуючи специфіку професійної діяльності вихователя дошкі- льного навчального закладу, надзвичайно важливо забезпечити теоретичну та практичну підготовку майбутніх педаго- гів, діяльність яких реалізується в умовах сім‟ї. Її сутністю є система змістовно-педагогічних і організаційно- методичних заходів, спрямованих на забезпечення готовності майбутнього фахівця до педагогічної діяльності певного напряму. Для досягнення поставлених цілей робота з майбутніми вихователями дошкільних навчальних закладів була організована в рамках проекту «Майстерня молодого фахівця» з наступних етапів: освітньо-виховний, навчально- методичний, соціально-педагогічний. Таким чином, робота «Майстерні молодого фахівця» сприяла розвитку особисті- сних і професійних якостей майбутнього вихователя дошкільного навчального закладу, а саме: інтересу до професії, активному освоєнню прийомів роботи з дітьми та їхніми батьками, справила позитивний вплив на вдосконалення про- фесійної діяльності майбутнього фахівця, дозволила отримати майбутнім вихователям, які не мають досвіду роботи, елементарні знання про основи педагогічної взаємодії з батьками, оволодіти основами педагогічної майстерності в цьо- му напрямку. Під час реалізації проекту майбутні педагоги усвідомили необхідність реалізації педагогічної взаємодії вихователя дошкільного навчального закладу з батьками вихованців, щоб реалізувати себе повніше в професії та бути впевненими у завтрашньому дні
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
особистісні якості, професійні якості, майбутній вихователь, педагогічна взаємодія, батьки.
ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:
ЛІТЕРАТУРА:
1. Попков В. А. Теория и практика высшего про- фессионального образования : учеб. пособие / В. А. Попков, А. В. Коржуев. – М. : Академический проспект, 2004. – 432 с.
2. Педагогічна майстерність: підручник / І. А. Зязюн, Л. В. Крамущенко, І. Ф. Кривонос, О. Г. Мирошник. – 2-е вид., доп. і перероб. – К. : Вища шк., 2004. – 422 с.
3. Поніманська Т. І. Підготовка педагогічних ка- дрів для системи дошкільної освіти / Т. І. Поніманська (Дошкільна педагогіка). – К., 2004. – 456 с.
4. Подласый И. П. Педагогика : Новый курс: Учеб. для студ. высш. учеб. Заведений : В 2 кн. – М. : Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2003. – Кн. 1: Общие основы. Процесс обучения. – 576 с.
5. Сластенин В. А. Педагогика / В. А. Сластенин, И. Ф. Исаев, Е. Н. Шиянов. Под.ред. В. А. Сластенина. – М. : Издательский центр «Академия», 2004. – 576 с