Кононенко Н. В. Шляхи формування системності професійно-педагогічних знань майбутніх педагогів дошкільної освіти

// Наука і освіта.  2015.  №9. – 107-111.


DOI:

Наталія Вячеславівна Кононенко,
старший лаборант кафедри дошкільної педагогіки,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранківська 26, м. Одеса, Україна 


ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ СИСТЕМНОСТІ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНИХ ЗНАНЬ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ


АНОТАЦІЯ:

У статті обґрунтовано необхідність формування системності професійно-педагогічних знань майбутніх педагогів дошкільної освіти відповідно до вимог сьогодення і особливостей професійної діяльності сучасних фахівців. Системність професійно-педагогічних знань майбутніх вихователів характеризується як якісна ознака результату їхньої теоретичної підготовки у виші, висвітлено стан розробки цього питання у наукових дослідженнях. На підставі системного підходу розкривається сутність і природа системності професійно- педагогічних знань майбутніх педагогів дошкільної освіти, шляхи її формування в умовах навчального процесу вищої школи. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 системність знань, якість підготовки, педагоги дошкільної освіти, професійно-педагогічні знання, майбутні вихователі. 


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Бордовский Г. А. Управление качеством об- разовательного процесса / Г. А.Бордовский. – СПб: РГПУ имени А. И. Герцена, 2001. – 34 с.
2. Лернер И. Я. Качество знаний учащихся / И. Я. Лернер. – М.: Знание, 1976. – 64 с.
3. Аванесов В. Знания как предмет педагогичес- кого измерения / В. Аванесов // Педагогические изме- рения. – 2005. – № 3. – С. 3-31
4. Алєксєєнко Т. Система якостей знань як відо- браження рівня інтелектуалізації у професійній підго- товці викладача з новим мислен- ням / Т. Алєксєєнко // Науковий вісник : зб. наук. пр. / Чернівецький національний університет ім. Ю. Федьковича. – Чернівці : ЧНУ ім. Ю. Федьковича, 2005. – Вип. 182 – С. 3-13.
5. Борщ Ж. Інтегративна роль педагогіки у фор- муванні особистості майбутнього фахівця / Ж. Борщ, Т. Тищенко // Наукові записки Кіровоградського дер- жавного педагогічного університету ім. В. Винниченка. – Кіровоград : КДПУ ім. В. Винниченка, 2001. – Вип. 32, Ч. 2. – С. 11–14.

Коломієць А. М., Фальштинська Ю. В. Використання інтернет-сайтів на заняттях з іноземної мови

// Наука і освіта.  2015.  №9. – 102-107.


DOI:

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  Алла Миколаївна Коломієць,
                                                                                                                         доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри математики та інформатики,
                                                                                                                                                                                                                              Юлія Василівна Фальштинська,
                                                                                                                                                                                                аспірант кафедри математики та інформатики,
                                                                                                                                 Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського
                                                                                                                                                                                                        вул. Острозького32, м. Вінниця, Україна












ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРНЕТ-САЙТІВ НА ЗАНЯТТЯХ З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ


АНОТАЦІЯ:

У статті розглянуті можливості використання Інтернет-сайтів у вивченні іноземних мов. Визначено роль електронних засобів інформатизації для підвищення мотивації та пізнавальної активності студентів. Детально описана структура навчального сайту «Breaking News English Lessons: Easy English News / Current Events». Охарактеризовано умови, за яких використання навчального сайту принесе найбажаніший результат. Вказано переваги та недоліки застосування інформаційних технологій на заняттях з іноземної мови 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 Інтернет-сайти, навчальний процес, інтерактивні методи, інформаційні технології, іно- земні мови.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1.Москалева И. С. Использование компьютерных технологий для профессиональной подготовки учите- лей иностранного языка / И. С. Москалева, С. К. Го- лубева // Иностранные языки в школе. – 2005. – №1. – С. 83-87.
2. Шумаєва C. П. Використання нових інформа- ційних технологій у процесі вивчення іноземних мов [Електронний ресурс] / С. П. Шумаєва. – Режим дос- тупу: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:y 6eWwD-lCeEJ:http://dspace.udpu.org.ua
3.Ситдикова І. В. Комп’ютер поспішає на допо- могу / І. В. Ситдикова // Іноземні мови в навчальних закладах. – 2004. – №1. – С. 116-119
4. Пасічник Є. А. Методика викладання літерату- ри в середніх навчальних закладах : навч. посiбник / Є. А. Пасічник. – К.: Ленвіт, 2000. – 384 с.
5. Подопригорова Л. А. Использование Интерне- та в обучении иностранным языкам / Л. А. Подопри- горова // Иностранные языки в школе. – 2003. – № 5. – С. 25-31.
6.Common European framework of reference for languages. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://en.wikipedia.org/wiki/Common_European_Framew ork_of_Reference_for_Languages.

Natalia Kononenko. Ways of Forming Future Preschool Teachers’ Professional and Pedagogical Knowledge Consistency

(2015) Science and education, 9, 107-111. Odessa.


DOI:

Natalia Kononenko,
senior research assistant, Department of Preschool Pedagogy,
South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushysnky,
26, Staroportofrankivska Str., Odesa, Ukraine


WAYS OF FORMING FUTURE PRESCHOOL TEACHERS’ PROFESSIONAL AND PEDAGOGICAL KNOWLEDGE CONSISTENCY


SUMMARY:

The last decades in theory and practice of education are characterized by special attention to the issues of teaching quality assessment. Many normative documents emphasize the importance of forming theoretical knowledge and practical skills in university students, which would meet modern international requirements and provide their independency, professional competency and creative activity in their future work. The quality of future preschool teachers’ professional competency is a prerequisite for the successful future activity aimed at educating children. In order to find ways of providing efficient training of future pedagogues, methods of professional personnel screening are developed and used; the essence and structure of educational activity, peculiarities of pedagogical mastery formation, means of activating general educational and special training of students as well as their professional competency formation are studied. But the attempts to assess the quality of future preschool teachers’ professional competency by means of studying certain parts of the education results are unproductive and inefficient. Future preschool teachers’ professional and pedagogical knowledge consistency is considered to be one of the most important characteristics of the theoretical training quality in higher education. The main prerequisite for the formation of future preschool teachers’ professional and pedagogical knowledge consistency is considering an educational process as a complex system subject, organization and management of which is the main task of a teacher. Consequently, when preparing for this kind of activity future pedagogues must obtain profound knowledge in many fields of sciences in the form of a system. Professional and pedagogical knowledge consistency is a peculiar quality of the theoretical professional training result, which manifests itself in ideas about the essence and components of the educational process, ways of organizing their interaction with the aim of harmonious development of preschoolers. The formation of future preschool teachers’ professional and pedagogical knowledge consistency is achieved by reorganizing and distinguishing necessary information out of a number of subjects, revealing key issues and the sequence of their studying, formulating main concepts, etc. 


KEYWORDS:

knowledge consistency, teaching quality, preschool teachers, professional and pedagogical knowledge, future preschool teachers. 


FULL TEXT:

 


REFERENCES:

 
1. Bordovskiy, H. A. (2001). Upravlenie kachestvom obrazovatelnogo protsessa [Management of educational process quality]. Saint Petersburg: RGPU imeni A. I. Gertsena [in Russian].
2. Lerner, I. Ya. (1976). Kachestvo znaniy uchaschihsya [Quality of pupils’ knowledge]. Moscow: Znanie [in Russian].
3. Avanesov, V. (2005). Znaniya kak predmet pedagogicheskogo izmereniya [Knowledge as a subject of pedagogical measurement]. Pedagogicheskie izmereniya – Pedagogical measurements, 3, 3-31 [in Russian].
4. Alekseienko, T. (2005). Systema yakostei znan yak vidobrazhennia rivnia intelektualizatsii u profesiinii pidhotovtsi vykladacha z novym myslenniam [System of knowledge quality as an indicator of the intellectualization level in professional training of a teacher with a new type of thinking]. Naukovyu visnyk : zb. nauk. pr. – Scientific bulletin: collection of scientific work, 182, 3-13. Chernivtsi: ChNU Im. Yu. Fedkovicha [in Ukrainian].
5. Borsch, Zh., Tischenko, T. (2001). Integratyvna rol pedahohiky u formuvanni osobystosti maibutnoho fakhivtsia [Integrative role of Pedagogy in future professional’s personality formation]. Naukovi zapysky Kirovohradskoho derzhavnoho pedahohichnoho universitetu im. V. Vinnichenka – Proceedings of Kirovohrad state pedagogical university named after V. Vinnichenko, 32, 11-14. KIrovograd : KDPU Im. V. Vinnichenka [in Ukrainian]. 

Костюченко Т. М. Сутність світоглядно-мотиваційного компоненту в структурі здоров’язбережувальної компетентності майбутніх соціальних педагогів.

// Наука і освіта.  2015.  №9. – 112-117.


DOI:

Тетяна Миколаївна Костюченко,
аспірант кафедри соціальної педагогіки, психології і педагогічних інновацій,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Олександра Невського, 39, м. Одеса, Україна 


СУТНІСТЬ СВІТОГЛЯДНО-МОТИВАЦІЙНОГО КОМПОНЕНТА В СТРУКТУРІ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ 


АНОТАЦІЯ:

У статті розглянуто сутність і структура здоров’язбережувальної компетентності; визначено поняття «здоров’язбережувальна компетентність» на основі зіставлення понять «компетентність», «здоров’я», «здо- ров’язбереження». Визначено основні показники здорового образу життя, що забезпечують організацію фахової підготовки майбутнього соціального педагога до здоров’язбережувальної компетентності. Світоглядно- мотиваційний компонент відображає особистісно-ціннісний аспект здоров’язбереження особистості та ви- значає здоров’я як результат самопізнання, оскільки від стану здоров’я залежить зміст відповідей на запи- тання про роль особистості у світі та суспільстві, світовідчуття, світоуявлення, світорозуміння, світо- сприйняття, тобто світогляду особистості. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

компетентність, здоров’я, здоров’язбереження, здоров’язбережувальна компетентність, структура здоров’язбережувальної компетенції, компонент, критерій. 


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:
1. Великий тлумачний словник сучасної україн- ської мови / [уклад і голов. ред. В.Т. Бусел]. – К., Ір- пінь: ВТФ «Перун», 2004. – 1440 с.
2. Зайцев Г. К. Валеология. Культура здоровья / Г. К. Зайцев, А. Г. Зайцев. – Самара: Издат. Дом «Ба- храх-М», 2003. – 272 с.
3. Згуровский М. З., Доброногов А. В., Померан- цева Т. Н. Исследование социальных процессов на осно- ве методологии системного анализа / М. З. Згуровский, А. В. Доброногов, Т. Н. Померанцева. – К., 1997. – 194 с.
4. Климова В. И. Человек и его здоровье / В. И. Климова. – М.: Знание, 1985. – 192 с.
5. Костюченко Т. М. Сутність та структура здо- ров’язбережувальної компетентності майбутніх соціаль- них педагогів / Т. М. Костюченко // Вісник Луганського національного університету ім. Т. Г. Шевченка. Педаго- гічні науки. – 2015. – № 2 (291). – С.174-181.
6. Кудрявцева Е. Н. Здоровье человека: пробле- мы, суждения / Е. Н. Кудрявцева // Вопросы филосо- фии. – 1987. – № 12. – С. 24-31.
7. Малярчук Н. Н. Теоретические аспекты про- блемы смысла жизни человека [Электронный ресурс] / Н. Н. Малярчук. – Режим доступа: http://lifekeys.jino-net.ru/Smysl/styd.htm.
8. Можарський Ю. Структура здорового спосо- бу життя студентів: матеріали ІV всеукр. наук. сту- дент. конф. [«Сучасні проблеми фізичного виховання та спорту школярів і студентів України»] / Ю. Можарський, І. Чорнобай. – Суми: Сум. ДПУ ім. А.С. Макаренка, 2004. – С.186-190.
9. Оглоблин К. А. Опережающая стратегия под- готовки педагогов физической культуры на основе не- прерывного здоровьеформирующего образования : ав- тореф. дис. на соискание учен. степени доктора. пед. наук : спец. 13.00.08 «Теория и методика профессиона- льного образования (педагогические науки)» / К. А. Оглоблин. – Санкт-Петербург, 2008. – 43 с.
10. Плаксина О. А. Формирование ценностного отношения к здоровому образу жизни у студентов педа- гогических специальностей университета : автореф. дис. на соискание ученой степени канд. пед. наук : спец. 13.00.01 «Общая педагогика. История педагогики и об- разования» / О. А. Плаксина. – Рязань, 2008. – 24 с. 11. Пометун О. І. Дискусія українських педагогів навколо питань запровадження компетентнісного під- ходу в українській освіті / О. І Пметун // Компетентні- сний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та укра- їнські перспективи: Бібліотека з освітньої політики / за заг. ред. О.В. Овчарук. – Київ : К.І.С., 2004. – 112 с.
12. Реалізація компетентністного підходу в 5 класі. Компетентністний підхід у сучасній освіті: сві- товий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики / Під заг. ред. О.В.Овчарук. – Київ : К.І.С., 2004. – 112 с.
13. Успенська В. М. Здоров’язберігаюча компе- тентність учителя основ здоров’я як визначальна його професійної компетентності / В. М. Успенська // Пе- дагогічні науки: теорія, історія, інноваційні техноло- гії. – Суми, 2010. – № 1 (3). – С. 442–452. 14. Хасан Б. И. Психотехника конфликта и конф- ликтная компетентность / Б. И. Хасан. — Красноярск, 1996. – 99 с

Кудрявцева О. А. Педагогічні умови ефективної організації самостійної роботи з вивчення педагогічних дисциплін майбутніми педагогами дошкільної освіти в позааудиторний час.

// Наука і освіта.  2015.  №9. – 118-125.


DOI:

Олена Альбертівна Кудрявцева,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної педагогіки,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Ніщинського, 1, м. Одеса, Україна 


ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ЕФЕКТИВНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ З ВИВЧЕННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН МАЙБУТНІМИ ПЕДАГОГАМИ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ В ПОЗААУДИТОРНИЙ ЧАС 


АНОТАЦІЯ:

У статті розглянуто різні підходи вчених до визначення поняття «самостійна робота студентів», «пе- дагогічні умови»; проаналізовані моделі організації самостійної роботи студентів. Визначені педагогічні умови ефективної організації самостійної роботи майбутніх педагогів дошкільної освіти в позааудиторний час. За- пропоновано новий підхід до організації позааудиторної самостійної роботи студентів із вивчення навчальної дисципліни «Педагогіка загальна».


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 самостійна робота студентів, майбутні педагоги дошкільної освіти, педагогічні дисцип- ліни, самостійна робота в позааудиторний час, педагогічні умови, ефективна організація самостійної роботи.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Бондар М. М. Педагогічні умови розвиваль- ного навчання майбутніх аграрників у процесі ви- вчення загальноінженерних дисциплін: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04. «Теорія і методика професійної освіти» / М. М. Бондар. – Київ, 2007. – 20с.
2. Васильєва Н. О. Методичні аспекти організа- ції самостійної роботи студентів вищих навчальних закладів/ Н. О. Васильєва // Вісник Севастопольського НТУ: зб. наук. праць. – Севастополь, 2011. – Вип. 124. – С. 62-67. – (Серія: Педагогіка).
3. Великий тлумачний словник сучасної україн- ської мови/ уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел. – Київ: ВТФ «Перун», 2009. – 1736 с.
4. Головко Л. Л. Формування досвіду самостій- ної діяльності студентів вищої сільськогосподарської школи: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04. «Теорія і методика профе- сійної освіти» / Л. Л. Головко. – Київ, 2000. – 21 с.
5. Дудчак Г. І. Педагогічне керівництво самос- тійною роботою майбутніх учителів початкових кла- сів в умовах ступеневої освіти: автореф. дис. на здо- буття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04. «Теорія і методика професійної освіти» / Г. І. Дудчак. – Житомир, 2014. – 21 с.
6. Каушан Т. М. Дидактичні умови організації самостійної роботи майбутніх фахівців з комп’ютерних наук у політехнікумі: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04. «Теорія і методика професійної освіти» / Т. М. Каушан. – Ялта, 2011. – 22 с.
7. Манько В. М. Дидактичні умови формування у студентів професійно-пізнавального інтересу до спеціальних дисциплін / В. М. Манько // Соціалізація особистості: зб. наук. праць Нац-го пед-го ун-ту імені М. Драгоманова. – К.: Логос, 2000. – Вип. 2. – С. 153- 161.
8. Паршакова О. Д. Проблеми організації та ко- нтролю самостійної роботи студентів у світлі Болон- ського освітнього процесу / О. Д. Паршакова // Вища освіта України. – 2010. – № 2. – С. 36-43.
9. Сидорчук Н. Г. Організація самоосвітньої ді- яльності майбутніх учителів у процесі вивчення пре- дметів педагогічного циклу: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04. «Теорія і методика професійної освіти» / Н. Г. Сидорчук. – Ки- їв, 2001. – 22 с.

10. Царькова К. М. Индивидуализация самостоя- тельной работы студентов-заочников в процессе изу- чения педагогических дисциплин: дис. … канд. пед. наук: 13.00.08/ К. М. Царькова. – Ярославль, 2013. – 196 с.
11. Шишкіна Н. О. Організація самостійної робо- ти студентів у процесі вивчення юридичних дисцип- лін у вищому навчальному педагогічному закладі: ав- тореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04. «Теорія і методика професійної осві- ти» / Н. О. Шишкіна. – Харків, 2004. – 22 с

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.