Озарук В. В., Презлята Г. В., Курилюк С. І. Урахування психо-фізіологічних особливостей учнів початкових класів у процесі формування потреби до підвищення рухової активності
// Наука і освіта. – 2015. – №4. – 135-140.
DOI:
Василь Васильович Озарук,
аспірант кафедри теорії та методики фізичної культури і спорту,
Ганна Василівна Презлята,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії та методики фізичної культури і спорту,
Сергій Іванович Курилюк,
кандидат психологічних наук, доцент кафедри теорії та методики фізичної культури і спорту,
Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника,
вул. Шевченка, 57, м. Івано-Франківськ, Україна
УРАХУВАННЯ ПСИХО-ФІЗІОЛОГІЧНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ПОТРЕБИ ДО ПІДВИЩЕННЯ РУХОВОЇ АКТИВНОСТІ
АНОТАЦІЯ:
Виявлено низький рівень рухової активності учнів молодшого шкільного віку, що негативно впливає на їх стан здоров’я (вегетативні розлади, астенія, порушення сну, виникнення відчуття тривоги), такі негативні явища у здоров’ї дітей молодшого шкільного віку спричинені низьким рівнем фізичної активності. Обґрунтова- но актуальність пошуку засобів і методів підвищення рухової активності учнів 1-4 класів. Встановлено, що енергетична важливість уроків фізичної культури дітей початкових класів навіть при проведені трьох уроків на тиждень не заповнює дефіцит рухової активності. Встановлено що у процесі формування потреби до під- вищення рухової активності дітей початкових класів доцільно розширити арсенал засобів, методів фізичного виховання адекватних до вікових особливостей школярів.
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
формування здоров’я, рухова активність, фізична активність, навчальна програма.
ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:
ЛІТЕРАТУРА:
1. Анікєєва І. П. Розвиток творчих здібностей на уроках іноземної мови / І. П. Анікєєва // Англ, мова і література. – 2006. – № 19-21. – С. 30-41.
2. Бар-Ор О. Здоровье детей и двигательная ак- тивность : от физиологических основ допрактического применения / О. Бар-Ор, Т. Роуланд; пер. с англ. И. Анд- реев. – К.: Олимп. л-ра, 2009. – 528 с.
3. Білецька В. В. Теоретико-методичне обгрун- тування тестування фізичної підготовленості молод- ших школярів у процесі фізичного виховання : авто- реф. дис. на здобуття наук, ступеня канд. наук з фіз. вих. і сп. : спеціальність 24.00.02 211 «Фізична куль- тура, фізичне виховання різних груп населення» / В. В. Білецька. – К., 2008. – 20 с.
4. Васьков Ю.В. Система фізичного виховання 1-4 класах / Ю.В. Васьков – Х. : Вид-во «Ранок», 2009. – 224с.
5. Грейда Н. Взаємозалежність рівня здоров’я та рівня фізичної активності / Н. Грейда, В. Крендельєва // Педагогіка, психологія та медико-біологічні про- блеми фізичного виховання і спорту: зб. наук. пр. – Харків : ХДАДМ, 2004. – №21. – С. 14-20.
6. Громадський І. В. Деякі нетрадиційні погляди на творчість / І. В. Громадський, В. І. Громадська // Обдарована дитина. – 2006. – № 4. – С. 40- 41.
7. Гуменна О. А. Фізіологічні характеристики організму дітей молодшого шкільного віку в різних умовах навчання : автореф. дис. на здобуття наук, ступеня канд. біол. наук: спец. 03.00.13 «Фізіологія людини і тварин» / О. А. Гуменна. – К., 2006. – 20 с.
8. Декерс Л. Мотивация. Теория и практика / Декерс Ламберт. – М.: Гросс Медиа, 2007. – 637 с.
9. Здібності, творчість, обдарованість: теорія, методика, результати досліджень / [за ред. В. О. Мо- ляко, О. Л. Музики]. – Житомир : Вид-во «Рута», 2006. – 320 с.
10. Іванова О. Розвиток творчих здібностей мо- лодших школярів // Початкова освіта. – 2009. – №5-7. – С. 42-44.
11. Кравчук Я. І. Методика диференційованого підходу до навчання фізичної культури учнів почат- кової школи : автореф. дис. на здобуття наук, ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.02. «Теорія та методика навчання (фізична культура, основи здоров’я)» / Я. І. Кравчук. – Луцьк, 2010. – 19 с.
12. Москаленко Н. В. Теоретико-методичні заса- ди інноваційних технологій в системі фізичного вихо- вання молодших школярів: автореф. дис. д-ра наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / Н. В. Москаленко; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. – К., 2009. – 42 c.
13. Москаленко Н. В. Фізичне виховання молод- ших школярів: монографія / Москаленко Н. В. – Дніп- ропетровськ : Вид-во «інновація», 2007. – 252 с.
14. Презлята Г.В. Народні рухливі ігри та забави. – Івано-Франківськ: ОІППО, 2007. – 202 с
15. Чернявський М. В. Рекреаційно-оздоровчі те- хнології у процесі фізичного виховання молодших школярів : автореф. дис. на здобуття наук, ступеня канд. наук з фіз. вих. і сп. : спец. 24.00.02. «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / М. В. Чернявський. – К., 2011. – 20 с.