Озарук В. В., Презлята Г. В., Курилюк С. І. Урахування психо-фізіологічних особливостей учнів початкових класів у процесі формування потреби до підвищення рухової активності

// Наука і освіта.  2015.  №4. – 135-140.


DOI:

Василь Васильович Озарук,
аспірант кафедри теорії та методики фізичної культури і спорту,
Ганна Василівна Презлята,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії та методики фізичної культури і спорту,
Сергій Іванович Курилюк,
кандидат психологічних наук, доцент кафедри теорії та методики фізичної культури і спорту,
Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника,
вул. Шевченка, 57, м. Івано-Франківськ, Україна


УРАХУВАННЯ ПСИХО-ФІЗІОЛОГІЧНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ПОТРЕБИ ДО ПІДВИЩЕННЯ РУХОВОЇ АКТИВНОСТІ 


АНОТАЦІЯ:

 Виявлено низький рівень рухової активності учнів молодшого шкільного віку, що негативно впливає на їх стан здоров’я (вегетативні розлади, астенія, порушення сну, виникнення відчуття тривоги), такі негативні явища у здоров’ї дітей молодшого шкільного віку спричинені низьким рівнем фізичної активності. Обґрунтова- но актуальність пошуку засобів і методів підвищення рухової активності учнів 1-4 класів. Встановлено, що енергетична важливість уроків фізичної культури дітей початкових класів навіть при проведені трьох уроків на тиждень не заповнює дефіцит рухової активності. Встановлено що у процесі формування потреби до під- вищення рухової активності дітей початкових класів доцільно розширити арсенал засобів, методів фізичного виховання адекватних до вікових особливостей школярів.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

  формування здоров’я, рухова активність, фізична активність, навчальна програма.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

 1. Анікєєва І. П. Розвиток творчих здібностей на уроках іноземної мови / І. П. Анікєєва // Англ, мова і література. – 2006. – № 19-21. – С. 30-41.
2. Бар-Ор О. Здоровье детей и двигательная ак- тивность : от физиологических основ допрактического применения / О. Бар-Ор, Т. Роуланд; пер. с англ. И. Анд- реев. – К.: Олимп. л-ра, 2009. – 528 с.
3. Білецька В. В. Теоретико-методичне обгрун- тування тестування фізичної підготовленості молод- ших школярів у процесі фізичного виховання : авто- реф. дис. на здобуття наук, ступеня канд. наук з фіз. вих. і сп. : спеціальність 24.00.02 211 «Фізична куль- тура, фізичне виховання різних груп населення» / В. В. Білецька. – К., 2008. – 20 с.
4. Васьков Ю.В. Система фізичного виховання 1-4 класах / Ю.В. Васьков – Х. : Вид-во «Ранок», 2009. – 224с.
5. Грейда Н. Взаємозалежність рівня здоров’я та рівня фізичної активності / Н. Грейда, В. Крендельєва // Педагогіка, психологія та медико-біологічні про- блеми фізичного виховання і спорту: зб. наук. пр. – Харків : ХДАДМ, 2004. – №21. – С. 14-20.
6. Громадський І. В. Деякі нетрадиційні погляди на творчість / І. В. Громадський, В. І. Громадська // Обдарована дитина. – 2006. – № 4. – С. 40- 41.
7. Гуменна О. А. Фізіологічні характеристики організму дітей молодшого шкільного віку в різних умовах навчання : автореф. дис. на здобуття наук, ступеня канд. біол. наук: спец. 03.00.13 «Фізіологія людини і тварин» / О. А. Гуменна. – К., 2006. – 20 с.
8. Декерс Л. Мотивация. Теория и практика / Декерс Ламберт. – М.: Гросс Медиа, 2007. – 637 с.
9. Здібності, творчість, обдарованість: теорія, методика, результати досліджень / [за ред. В. О. Мо- ляко, О. Л. Музики]. – Житомир : Вид-во «Рута», 2006. – 320 с.
10. Іванова О. Розвиток творчих здібностей мо- лодших школярів // Початкова освіта. – 2009. – №5-7. – С. 42-44.
11. Кравчук Я. І. Методика диференційованого підходу до навчання фізичної культури учнів почат- кової школи : автореф. дис. на здобуття наук, ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.02. «Теорія та методика навчання (фізична культура, основи здоров’я)» / Я. І. Кравчук. – Луцьк, 2010. – 19 с.
12. Москаленко Н. В. Теоретико-методичні заса- ди інноваційних технологій в системі фізичного вихо- вання молодших школярів: автореф. дис. д-ра наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / Н. В. Москаленко; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. – К., 2009. – 42 c.
13. Москаленко Н. В. Фізичне виховання молод- ших школярів: монографія / Москаленко Н. В. – Дніп- ропетровськ : Вид-во «інновація», 2007. – 252 с. 
14. Презлята Г.В. Народні рухливі ігри та забави. – Івано-Франківськ: ОІППО, 2007. – 202 с
15. Чернявський М. В. Рекреаційно-оздоровчі те- хнології у процесі фізичного виховання молодших школярів : автореф. дис. на здобуття наук, ступеня канд. наук з фіз. вих. і сп. : спец. 24.00.02. «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / М. В. Чернявський. – К., 2011. – 20 с.

Осипенко Е. В. Формирование физического здоровья учащихся учреждений общего среднего и высшего образования с использованием компьютерных технологий

// Наука і освіта.  2015.  №4. – 141-147.


DOI:

Евгений Владиславович Осипенко,
кандидат педагогических наук,
старший преподаватель кафедры физического воспитания и спорта,
Гомельский государственный университет им. Ф. Скорины,
ул. Советская, 104, г. Гомель, Республика Беларусь


ФОРМИРОВАНИЕ ФИЗИЧЕСКОГО ЗДОРОВЬЯ УЧАЩИХСЯ УЧРЕЖДЕНИЙ ОБЩЕГО СРЕДНЕГО И ВЫСШЕГО ОБРАЗОВАНИЯ С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ КОМПЬЮТЕРНЫХ ТЕХНОЛОГИЙ 


АНОТАЦІЯ:

 Исследования проводились в рамках выполнения инновационного проекта Министерства образования Рес- публики Беларусь «Внедрение модели формирования физического здоровья учащихся учреждений общего сред- него образования средствами оздоровительной физической культуры». Разработана теоретическая модель управления физическим воспитанием школьников и студентов, основанная на применении авторских компью- терных программ и способствующая повышению его оздоровительного эффекта, организации мониторинга пси- хофизического состояния занимающихся. В статье рассмотрены авторские программные продукты диагности- ки и оценки психофизического состояния школьников и студентов, зарегистрированные в Национальном центре интеллектуальной собственности Республики Беларусь: «Mental Working Capacity», «Health correction», «Monitoring Studio», автоматизированный комплекс «Спортес», «Тесты». Их применение позволяет своевременно кор- ректировать учебные задания и повышать уровень психофизического состояния занимающихся.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 психофизическое состояние, учащиеся и студенты, состояние здоровья, компьютерная программа, физическое воспитание.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

 1. Бейс Г. Школы здоровья в Европе и России: руководство для медицинских и педагогических ра- ботников школ / Г. Бейс, В.Р. Кучма, Л.М. Сухарева, И.К. Рапопорт, М.И. Степанова, П.И. Храмцов, И.Э. Александрова, Н.А. Бокарева, С.Б. Соколова. – М.: Научный центр здоровья детей РАМН, 2009. – 83 с.
2. Иващенко, Л.Я. Программирование занятий оздоровительным фітнесом / Л.Я. Иващенко, А.Л. Благой, Ю.А. Усачев. – К.: Наук. світ., 2008. – 200 с.
3. Ивчатова, Т.В. Современные информационные технологии в физическом воспитании женщин перво- го зрелого возраста / Т.В. Ивчатова // Спортивний вестник Приднепровья. – 2004. – № 7. – С.133-135.
4. Изаак, С.И. Мониторинг физического развития и физической подготовленности (теория и практика) / С.И. Изаак. – М.: Советский спорт, 2005. – 196 с.
5. Кучма, В.Р. Школы здоровья России (концеп- ция, планирование и развитие) / В.Р. Кучма, Л.М. Су- харева, И.К. Рапопорт, М.И. Степанова, П.И. Храмцов, И.В. Звездина и др. – М.: Научный центр здоровья детей РАМН. – 2009. – 128 с.
6. Лѐвушкин, С.П. Использование компьютерных технологий для оценки и прогнозирования различных компонентов здоровья / С.П. Лѐвушкин // Современ- ные проблемы науки и образования. – 2007. – С. 151- 152.
7. Медики озабочены ухудшением здоровья бе- лорусских школьников [Электронный ресурс] / Gippokrat.by – Медицинский портал. – Электрон.дан. – Режим доступа: http://www.gippokrat.by/newsakcii/news/med-ozab-uhud-zd-shkol.html, свободный. – Дата доступа: 03.01.2013.
8. Миронова, С.П. Педагогический мониторинг как условие повышения эффективности управления процессом физического воспитания студентов: авто- реф. дисс. … канд. пед. наук / С.П. Миронова. – Тю- мень, 2004. – 25 с.
9. Свидетельство о регистрации компьютерной программы «Mental Working Capacity» («MWC») № 357 от 27.10.2011 (Заявка № С20110078; автор и пра- вообладатель компьютерной программы – Осипенко Е.В.).
10. Свидетельство о регистрации компьютерной программы «Health correction» № 413 от 28.04.2012 (Заявка № С20120026; автор и правообладатель ком- пьютерной программы – Осипенко Е.В.).
11. Свидетельство о регистрации компьютерной программы: Автоматизированный комплекс «Спор- тес» № 415 от 04.05.2012 (Заявка № С20120033; автор и правообладатель компьютерной программы – Оси- пенко Е.В.).
12. Свидетельство о регистрации компьютерной программы «MONITORING STUDIO» № 511 от 24.05.2013 (Заявка № С20130037; автор и правообла- датель компьютерной программы – Осипенко Е.В.).
13. Свидетельство о регистрации компьютерной программы «Тесты» № 512 от 24.05.2013 (Заявка № С20130038; автор и правообладатель компьютер- ной программы – Осипенко Е.В., Севдалев С.В.).

Осіпцов А. В. Стан вихованості загальнолюдських цінностей особистості у студентів класичних університетів

// Наука і освіта.  2015.  №4. – 148-153.


DOI:

Андрій Валерійович Осіпцов,
кандидат педагогічних наук, доцент,
завідувач кафедри фізичного виховання, спорту та здоров’я людини,
Маріупольський державний університет,
просп. Будівельників, 129а, м. Маріуполь, Україна


СТАН ВИХОВАНОСТІ ЗАГАЛЬНОЛЮДСЬКИХ ЦІННОСТЕЙ ОСОБИСТОСТІ У СТУДЕНТІВ КЛАСИЧНИХ УНІВЕРСИТЕТІВ 


АНОТАЦІЯ:

 Проблема формування загальнолюдських цінностей у студентської молоді є актуальною, оскільки карди- нальні зміни, які виникли в житті українського суспільства, призвели до нового бачення розвитку його духовно- го, морально-етичного, інтелектуального та професійно-трудового потенціалу, а також змінили свідомість людини в суспільному житті, що цілком закономірно актуалізувало складні аксіологічні, праксіологічні, психо- лого-педагогічні проблеми функціонування національної системи освіти і виховання молодого покоління. Розг- лянуто і проаналізовано рівні вихованості загальнолюдських цінностей особистості у студентів класичного університету; на першому етапі констатувального експерименту були отримані дані, які засвідчили рівень зазначених цінностей з урахуванням таких критеріїв, як поведінково-когнітивний, поведінково-аксіологічний, поведінково-праксіологічний та поведінково-мотиваційний.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 студенти, загальнолюдські цінності, особистість, духовність, виховання, освіта.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

 1. Бех І. Д. Виховання особистості : у 2 кн. / І. Д. Бех. – Київ : Либідь, 2003. – Кн. 1 : Особистісно-орієнтований підхід: теоретико-технологічні засади. – 280 с.
2. Бех І. Д. Духовний розвиток особистості: поступ у незвідане / І. Д. Бех // Педагогіка і психологія. – 2007. – № 1. – С. 5-28.
3. Васильєва М. П. Теорія педагогічної деонтології / М. П. Васильєва ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. – Харків : Нове слово, 2003. – 216 с.
4. Зязюн І. А. Духовна еліта у суспільстві: інтеліген- тність і громадянськість / І. А. Зязюн // Проблеми та перс- пективи формування національної гуманітарно-технічної еліти : зб. наук. пр. / за ред. Л. Л. Товажнянського, О. Г. Ро- мановського. – Xарків : НТУ «ХПІ», 2003. – Ч. 1(5). – С. 32- 42.
5. Шевченко Г. П. Педагогіка духовності / Г. П. Ше- вченко // Духовність особистості: методологія, теорія і практика : зб. наук. пр. – Луганськ, 2004. – Вип. 1. – С. 3-9.

Петухова Т. А. Безпека життєдіяльності в освітянському просторі

// Наука і освіта.  2015.  №4. – 153-158.


DOI:

Тетяна Анатоліївна Петухова,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри технологічної та професійної освіти,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського,
вул. Фонтанська дорога, 4, м. Одеса, Україна


БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ В ОСВІТЯНСЬКОМУ ПРОСТОРІ 


АНОТАЦІЯ:

 Серед різноманітних напрямів наук про безпеку людини особливе місце посідає науково-освітянський на- прям, в якому умовно можна виділити п’ять рівнів безперервної освіти в галузі безпеки життєдіяльності. Знач- не місце займає вища педагогічна освіта. Безперервна освіта з безпеки життєдіяльності охоплює всі вікові ка- тегорії та покликана поширити можливості людини в розкритті своєї індивідуальності, в підвищенні культур- ного та професійного рівнів, у полегшенні рішення життєво важливих для суспільства та особистості проблем.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 безпека, життєдіяльність, безперервна освіта, освітянський простір, рівні освіти.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

 1. Васильчук М. В., Медвідь М. К., Сачков Л. С. Збірник нормативних документів з безпеки життєдія- льності / М. В. Васильчук, М. К. Медвідь, Л. С. Сач- ков. – К. : Фенікс, 2000. – 896 с.
2. Збірник документів з питань безпеки життєді- яльності в системі освіти. – Львів: ТзОВ «Марка ЛТД», 1997.
3. Конституція України [Текст] : офіц. текст : [прийнята на п’ятій сесії Верховної Ради України 28 червня 1996 р. із змінами, внесеними Законом Украї- ни від 8 грудня 2004 р. : станом на 1 січня 2006 р.]. – К. : Мін-во Юстиції України, 2006. – 124 с.
4. Заплатинський В.М. Методичні підходи до ро- зробки типової всеукраїнської програми з безпеки життєдіяльності Природничі читання. Фізичне вихо- вання, спорт та здоров’я людини у сучасному суспі- льстві / В.М. Заплатинский // Матеріали науково- практичних конференцій. За редакцією – проф. Бой- чука Т.М., проф. Мельничука С.В., проф. Іващука О.І., доц. Товкача Ю.В., доц. Проняєва Д.В. – Чернів- ці: Медуніверситет, 2014.
5. Казанчан А., Моісеєнко Л., Овдій В. та ін. Концепція розвитку освітньої галузі «Безпека життєдіяльності» для 12-річної школи (проекту / Директор школи / А. Казанчан, Л. Моісеєнко, В. Овдій. – 2001. – березень. – №10 (154). – С. 9-10.
6. Концепція національного виховання студент- ської молоді (рішення колегії МОН 25.06.2009 прото- кол № 7/2-4) та Концепції національно-патріотичного виховання молоді (27.10.2009 № 3754/981/538/49).
7. Кузнецов В., Лук’янчиков В. та ін. Концепція освіти з напряму «Безпека життя і діяльності люди- ни» / В. Кузнецов, В. Лук’янчиков // Освіта України. – 1997. – 12 грудня. – №50. – С. 6-8.
8. Збірник директивних документів з питань ви- кладання нормативних дисциплін «Безпека життєдія- льності», «Основи охорони праці», «Охорона праці в галузі», «Цивільна оборона» у вищому навчальному закладі. – К.: Основа, 2003. – С. 438-449.
9. Теоретико-методологічні підходи до безпеки життєдіяльності // Збірник наукових праць Південно- українського державного педагогічного університету імені К.Д. Ушинського «Науковий вісник». – Одеса: Видавництво ПДПУ ім. К.Д. Ушинського, 2008. – Випуск 6-7.– С. 196-201.
10. Чернов К. В. К методологии взаимодействий в безопасности жизнедеятельности / К. В. Чернов // Безопасность жизнедеятельности. – 2001. – №5. – С. 2-5.
11. Іvor J., Zaplatynskyi V. … et al. Trestnepravo, kriminalistika, bezpecnostne vedy a forenzne discipliny v kontexte kontroly criminality. (collective monograph). Pocta prof. JUdr. Ing. Viktorovi Poradovi, DrSc., Dr.h.c.mult. k 70. narodeninam./J. Ivor, V. Zaplatynskyi . Plzen: Vydavatelstvi a nakladatelstvi Ales Cenek, 2013. – 905 s. ISBN 78-80-7380-440-4. 

Терзі П. П. Виникнення спортивних ігор в Україні (1920-1930 рр)

// Наука і освіта.  2015.  №4. – 159-162.


DOI:

Пилип Пилипович Терзі,
кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри спортивних ігор,
Південноукраїнський національний педагогічний університет ім. К.Д. Ушинського,
вул. Фонтанська дорога, 4, м. Одеса, Україна


ВИНИКНЕННЯ СПОРТИВНИХ ІГОР В УКРАЇНІ (1920-1930 РР) 


АНОТАЦІЯ:

 Дослідження історико-педагогічної, наукової, методичної літератури з теорії та практики фізичного ви- ховання вказує, що спорт та спортивні ігри (зокрема футбол) в Україні почали розвиватися пізніше, ніж у країнах Західної Європи. У статті приводяться результати дослідження історико-педагогічної, наукової, ме- тодичної літератури з теорії та практики фізичного виховання в Україні. Аналіз праць фахівців цієї галузі по- казав, що саме в цей період сталося виникнення та становлення деяких спортивних ігор на Україні.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 спорт, фізична культура, спортивні ігри, футбол. 


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

 1.Ибрагимов М. М. Онтология спорта и физичес- кого воспитания как феномен экзистенциалистской культуры / М. М. Ибрагимов // Теорія і практика фі- зичного виховання. – Донецький національний уні- верситет, 2011. – № 3. – С. 57–58.
2.Вечернее радио : Харьков, 1924. – 8 октября.
3.Комсомолець України. – Х., 1926. – 25 трав.
4.Молодой ленинец. – Харьков, 1925. – 24 июля.
5.Спартак. – Харьков, 1923. – 27 октября; 7 сен- тября.
6.Вечернее радио. – Харьков, 1925. – 13 февраля;
7.“Молодой ленинец”. – Харьков, 1925. – 15 трав.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.