Головченко О. І. Психофізичний стан студенток педагогічної галузі при вивченні навчальної дисципліни «Фізичне Виховання»

// Наука і освіта.  2015.  №4. – 56-60.


DOI:

Олексій Іванович Головченко,
кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент кафедри здоров’я людини та фізичної реабіліта-
ції, Сумський державний педагогічний університет ім. А. С. Макаренко,
вул. Роменська, 87, м. Суми, Україна


ПСИХОФІЗИЧНИЙ СТАН СТУДЕНТОК ПЕДАГОГІЧНОЇ ГАЛУЗІ ПРИ ВИВЧЕННІ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ» 


АНОТАЦІЯ:

 Обстежений контингент студентів характеризується середнім рівнем фізичного стану (38,3%), що свід- чить про задовільний стан фізичного розвитку та серцево-судинної системи студентів. Рухова активність сту- дентів за енерговитратами вищі за вікову норму (2620,8±65,6 ккал). У результаті дослідження встановлена структура вподобань: легка атлетика (32,6±4,8%), спортивні ігри, зокрема футбол (23,9±4,5%), баскетбол (17,4±3,9%). Стан здоров’я та рівень фізичної підготовки студентів знаходиться на доброму рівні (59,8±5,1%, 54,3±5,2%, відповідно). Провідними мотивами до занять фізичною культурою у вищому навчальному закладі є форма занять у вигляді туристичних походів (78,3±4,3%), створення фізкультурних свят (72,8±4,6%) та навчання дисципліні та організованості (50±5,2%).


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 фізичний стан, фізична активність, мотиви, студенти.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

 1. Магльований А. В. Динаміка показників фі- зичного здоров’я студентів, які займаються силовими вправами / А. В. Магльований, І. М. Шимечко, О. М. Боярчук, Є. І. Мороз // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. № 1. 2011. С. 80 83.
2. Турчина Н. І. Дослідження здоров’я та рівня фізичного розвитку у студентів / Н. І. Турчина, Г. В. Коробейніков, Ю. А. Попадюха // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. № 12. 2010. С.150 152.
3. Соколюк О. В. Мотивація студентів вищих навчальних закладів до занять фізичною культурою в умовах інформаційного суспільства / О. В. Соколюк, О. В. Дуда // Наукові записки. Серія: Педагогіка. – 2012. – № 4. – С.164–168.
4. Коновалов В. В. Оптимальна рухова актив- ність студентської молоді в початковий період на- вчання / В. В. Коновалов, А. В. Касьян, А. В. Череднiченко // слобожанський науково- спортивний вісник. 2013 №3. С.16 19.
5. Земська Н. Характеристика рухової активності студентської молоді / Н. Земська // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у су- часному суспільстві: збірник наукових праць. – 2012. – № 3 (19), – С. 211–215.

Евтухова Л. А.,Торопин М. А., Дышель Г. А. Метод плантографии при оценке состояния свода стопы школьников в различных режимах нагрузки

// Наука і освіта.  2015.  №4. – 60-66.


DOI:

Лариса Александровна Евтухова,
кандидат сельскохозяйственных наук, доцент кафедры зоологии, физиологии и генетики,
Мария Алексеевна Торопин,
студентка III курса биологического факультета,
Гомельский государственный университет им. Ф. Скорины,
ул. Советская 102, г. Гомель, Республика Беларусь,
Галина Александровна Дышель,
старший преподаватель кафедры биологии и основ здоровья,
Южноукраинский национальный педагогический университет имени К. Д. Ушинского,
ул. Фонтанская дорога, 4, г. Одесса, Украина


 МЕТОД ПЛАНТОГРАФИИ ПРИ ОЦЕНКЕ СОСТОЯНИЯ СВОДА СТОПЫ ШКОЛЬНИКОВ В РАЗЛИЧНЫХ РЕЖИМАХ НАГРУЗКИ


АНОТАЦІЯ:

 В статье предложен метод комплексной оценки состояния свода стопы школьников в разных нагрузочных режи- мах при различном состоянии опорно-двигательного аппарата. Отмечено ослабление связочно-мышечного аппарата стопы у подростков с нарушением осанки при всех режимах. Без нагрузки нормальный свод стопы определен только для 75% обследованных школьников. Нагрузка в 50% от массы собственного тела на свод стопы характеризовалось массо- вым изменением качественного показателя свода стопы «нормальная» в зоны риска: «предуплощенная» – у 85,7% школь- ниц и 75% школьников. У 12,5% обследованных подростков со сколиозом отмечен «уплощенный» свод стопы.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 плантография, свод стопы, нагрузочный режим, группа риска.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

 1. Михнович, М.С. Диагностика и лечение про- дольного плоскостопия / М.С. Михнович А.В. Воло- товский. – М.: Медицина 2004. – 246 с.
2. Лапутин, А.Н. Технология контроля двига- тельной функции стопы школьников в процессе фи- зического воспитания / А.Н. Лапутин [и др.]. – Ка- зань: Дия, 2003. – 68 с.
3. Дембо, А.Г. Врачебный контроль в спорте / А.Г. Дембо. – М.: Медицина, 1988. – 288с.
4. Евтухова Л.А., Шапко О.В. Плантограф (зая- витель Учреждение образования «Гомельский госу- дарственный университет им. Ф. Скорины) / Л.А. Ев- тухова, О.В. Шапко. Плантограф // Решение о выдаче патента на изобретение № а 2001 0459 от 11.02.2006.
5. Арсланов, В.А. Условия формирования осанки школьников младшего возраста в учебной деятельно- сти / В.А. Арсланов. – Казань: Наука, 1985. – 241с.
6. Арсланова, Л.М. К методике определения со- стояния осанки в статических положениях сидя и стоя / Л.М. Арсланова. – Казань: Наука, 1992. –11 с.

Ігнатенко С. О. Професійна підготовка майбутніх учителів

// Наука і освіта.  2015.  №4. – 66-70.


DOI:

Сюзанна Олександрівна Ігнатенко,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії і методики фізичного виховання,
лікувальної фізкультури та спортивної медицини,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Фонтанська дорога, 4, м. Одеса, Україна


ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ 


АНОТАЦІЯ:

 Становлення України на шлях європейської та світової інтеграції зумовлює необхідність інтенсивних змін в політичному, економічному й соціальному житті країни. У зв'язку з цим останніми роками відбуваються реформа- ційні процеси в освітній галузі. Реалізація положень Болонського процесу вимагає підвищення освітнього і культур- ного рівня майбутніх учителів та якості їх знань. У статті розглядаються погляди різних сучасних вчених на про- блему професійної підготовки майбутніх учителів у вищих навчальних закладах на сучасному етапі.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 професійна підготовка, педагогічна діяльність, вчитель.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

 1. Абдуллина О.А. Общепедагогическая подготовка учителя в системе высшего педагогического образования. Для пед. спец, высш. учебн. Завед / О. А. Абдулина. – 2-е изд., перераб. и доп. – М.: Просвещение, 1990. – 141 с.
2. Лихачев Б.Т. Педагогика: Курс лекцій / Б. Т. Ли- хачев. – Изд. 4, перераб. и доп. – М.: Юрайт, 2000. - 523 с.
3. Мойсеюк Н. Є. Педагогіка. Навчальний посібник / Н. Є. Майсенюк. – 3-є видання, доповнене, 2001. – 608 с.
4. Павлик О.Б. Професійно-педагогічна підготовка майбутніх перекладачів до використання офіційно- ділового мовлення: Дис... канд.пед.наук /13.00.04 / О.Б. Павлик. – Хмельницький, 2004. – 202 с.
5. Педагогика: Учебное пособие для студентов пе- дагогических учебньгх заведений / В.А. Сластенин, И.Ф.Исаев, А.И.Мищенко, Е.Н.Шиянов. - М.: Школа- Пресс, 1998. - 512 с.
6. Педагогіка вищої школи: Навч. посіб. / За ред. З.Н.Курлянд. – 2-ге вид., перероб. І доп. – К.: Знання, 2005. – 399 с.
7. Пискунов А.И. Профессионально-педагогическая пoдготовка будущего учителя // Сов. педагогика. – 1985. – № 12. – С. 42-47.
8. Підласий Ї.П. Практична педагогіка або 3 техноло- гії / Ї.П. Підласий. – К.: Вид-во "Слово", 2004. – 614 с. 

Коваленко Е. В., Иванова З. А. Новые фитнес-программы для начального и среднего уровня физической подготовки: система Т-Тапп и Зумба

// Наука і освіта.  2015.  №4. – 70-74.


DOI:

Евгения Витальевна Коваленко,
старший преподаватель кафедры физического воспитания и спорта,
Зоя Александровна Иванова,
студентка III курса факультета украинской и иностранной филологии и искусствоведения,
Днепропетровский национальный университет им. О. Гончара,
просп. Гагарина, 72, г. Днепропетровск, Украина


НОВЫЕ ФИТНЕС-ПРОГРАММЫ ДЛЯ НАЧАЛЬНОГО И СРЕДНЕГО УРОВНЯ ФИЗИЧЕСКОЙ ПОДГОТОВКИ: СИСТЕМА Т-ТАПП И ЗУМБА 


АНОТАЦІЯ:

 Рассмотрены такие направления современных фитнес-программ, как система Т-Тапп и танцевальный вид фитнеса – зумба. Авторами статьи были выделены ключевые моменты, которые делают новые фитнес- методики особенно популярными в молодежной среде. В ходе исследования были рассмотрены программы так называемого “интеллектуального фитнеса” и их позитивное влияние на общее состояние организма. Проана- лизировав эффективность использования системы Т-Тапп и танцевальной аэробики зумба на занятиях по фи- зическому воспитанию в высшем учебном заведении, авторы пришли к выводу, что исследуемые спортивно- оздоровительные технологии вызывают огромный интерес со стороны студенческой молодежи, что также мотивирует студентов выполнять определенный комплекс упражнений во внеаудиторное время.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 фитнес-программы, оздоровительные технологии, система Т-Тапп, зумба, система физического воспитания.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

 1. Аэробика. Теория и методика проведения за- нятий: учеб. пособие для студентов вузов физической культуры / [Ивлев М. П., Котов П. И., Левченкова Т. В. и др.]; под. ред. Е. Б. Мякинченко, М. П. Шеста- кова.– М.: СпортАкадемПрес, 2002.– 303с.
2. Григорьев В. И., Давиденко Д. Н., Малинина С. В. Фитнес-культура студентов: теория и практика: учеб. пособие / Григорьев В. И., Давиденко Д. Н., Ма- линина С. В. – СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 2010. – 228с.
3. Давыдов В. Ю., Шамардин А. И., Краснова Г. О. Новые фитнес-системы (новые направления, ме- тодики, оборудование и инвентарь): учеб. пособие / Давыдов В. Ю., Шамардин А. И., Краснова Г. О. – Волгоград: Изд-во ВолГУ, 2005. – 284с.
4. Лисицкая Т. С. Тренировка тела и ума (Mind and Body) / Т. С. Лисицкая, Л. В. Сиднева. – М.: Са- миздат, 2003. – 35с.
5. Таран Ю. И. Сравнительный анализ эффектив- ности различных видов оздоровительной гимнастики на организм женщин 20-35 лет: автореф. дис. на здо- буття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 24.00.02. “Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення” / Ю. И. Таран. – К., 1998. – 20 с.
6. Tapp Teresa. Fit and Fabulous in 15 Minutes / T. Tapp, B. Smally. – London: Ballantine Books, 2006. – С. 15-18.
7. Zumba Fitness: Target Zones. – Washington, 2010. – С. 25-27.

Козерук Ю. В. Педагогічна технологія з формування рухових навичок учениць засобами фізичних вправ

// Наука і освіта.  2015.  №4. – 75-79.


DOI:

Юлія Володимирівна Козерук,
кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри фізичного виховання,
Чернігівський національний педагогічний університет імены Т.Г. Шевченка,
ул. Гетьмана Полуботка, 53, м. Чернігів, Україна


ПЕДАГОГІЧНА ТЕХНОЛОГІЯ З ФОРМУВАННЯ РУХОВИХ НАВИЧОК УЧЕНИЦЬ ЗАСОБАМИ ФІЗИЧНИХ ВПРАВ 


АНОТАЦІЯ:

 Робота присвячена розробці та теоретичному обґрунтуванню педагогічної технології формування ру- хових навичок учениць професійно-технічних навчальних закладів засобами фізичних вправ. Дослідження охоплює процес фізичного виховання учениць, які здобувають професії перукаря-візажиста-маникюрниці та швачки-кравця. Припущено ефективність комплексного підходу, заснованого на принципах фізичної культу- ри і засадах міжпредметності, для ефективного опанування руховими навичками засобами фізичних вправ у практичній діяльності перукаря та швачки, оптимізації процесу адаптації до умов.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 педагогічна технологія, рухові навички, міжпредметні зв’язки, ефективність навчання, колове тренування, засоби ППФП, позаурочні заняття, оздоровлення.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

 1. Андрущенко В. Високі педагогічні технології / В. Андрущенко, В. Олексенко // Вища освіта України. – 2007. – № 2. – С. 70 – 76.
2. Гладощук О. Г. Педагогічні умови вдосконалення культури зміцнення здоров’я студентів в системі фізично- го виховання у вищому навчальному закладі : автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.02 – Теорія та методика на- вчання (фізична культура, основи здоровя) / О. Г. Гладощук ; Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. – К., 2008. – 20 с.
3. Гуревич Р. С. Теорія і практика навчання в профе- сійно-технічних навчальних закладах : монографія / Р.С. Гуревич. – Вінниця : ТОВ «Планер», 2009. – 410 с.
4. Козерук Ю.В. Формування рухових навичок уче- ниць професійно-технічних навчальних закладів засобами фізичних вправ: Дис. …канд..пед. наук : теорія та методика навчання (фізична культура і основи здоров’я) 13.00.02. / Ю.В. Козерук. – Чернігівський національний педагогічний університет імені Т.Г. Шевченка. – Чернігів, 2012. – 245 с.
5. Куц О. С. Новітні медико-педагогічні технології зміцнення та збереження здоров’я учнівської молоді / О. С. Куц. – Львів, 2003. – 248 с.
6. Носко М. О. Теоретичні та методичні основи фор- мування рухової функції у молоді під час занять фізич- ною культурою та спортом : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.09 / М. О. Носко – К., 2003. – 430 с.
7. Римик Р. В. Професійно-прикладна фізична пі- дготовка учнів професійно-технічних училищ за про- філем радіотехніка : автореф. дис. … канд. наук фіз. виховання і спорту : 24.00.02 – фізична культура, фізичне виховання різних груп населення / Р. В. Римик; Львівський держ. ін.-т фіз. культури. – Львів, 2006. – 19 с.
8. Романчук С. В. Формування мотивації до занять фізичною підготовкою і спортом курсантів технічних вій- ськових навчальних закладів : автореф. дис. … канд. наук з фіз. виховання і спорту : 24.00.02 – фізична культура, фізичне виховання різних групна селення / С. В. Романчук ; Житомирський військ. ін-т радіоелект- рон. імені С. П. Корольова. – Житомир, 2006. – 22 с.
9. Селевко Г. К. Энциклопедия образовательных те- хнологий : в 2 т. Т. 1 / Г. К. Селевко. – М. : НИИ школь- ных технологий, 2006. – 816 с.
10. Топилко Н. Я. Підвищення рівня соматичного здоров’я учнів ПТУ засобами фізичного виховання : авто- реф. дис. … канд. наук з фіз. виховання і спорту : 24.00.02 – фізична культура, фізичне виховання різних груп насе- лення / Н. Я. Топилко; Львівський держ. ін.-т фіз. культу- ри. – Львів, 2011. – 20 с.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.