Бронікова С. А. Інтерактивний метод навчання державних службовців

// Наука і освіта.  2015.  №4. – 37-42.


DOI:

Світлана Анатоліївна Бронікова,
доктор наук з державного управління, доцент,
професор кафедри україністики та іноземних мов,
НАДУ при Президентові України,
вул. Ежена Потьє, 20, м. Київ, Україна


ІНТЕРАКТИВНИЙ МЕТОД НАВЧАННЯ ДЕРЖАВНИХ СЛУЖБОВЦІВ 


АНОТАЦІЯ:

 У статті досліджено тренінг як інтерактивний метод навчання державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, спосіб перепрограмування моделі управління поведінкою й діяльністю. Визначе-но чинники підвищення ефективності тренінгів, запропоновано сучасні методики їх функціональної оптимізації: мотиваційна метафора, якоріння, логічні рівні, позиції сприйняття, що служать не лише результату тре-нінгу й процесу ведення заняття, уможливлюючи організацію творчої взаємодії учасників навчального процесу.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 державний службовець, тренінг, нейролінгвістичне програмування, ефективні методики.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

 1. Великий тлумачний словник сучасної українсь- кої мови / Уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел. – К.; Ірпінь : ВТФ «Перун», 2001. – 1440 с.
2. Гарратт Т. Эффективный тренинг с помощью НЛП / Т. Гарратт. – СПб. : Питер, 2001. – 256 с.
3. Дилтс Р. НЛП: навыки эффективной презента- ции / Р. Дитлс. – СПб. : Питер, 2002. – 192 с.
4. Ковалевська Т. Ю. Комунікативні аспекти ней- ролінгвістичного програмування. Монографія / Т. Ю. Ко- валевська. – Одеса : «Астропринт», 2001. – 342 с.
5. Макдермот Я., Яго В. Введение в НЛП / Я. Мак- дермот, В. Яго. – М. : Эксмо, 2003. – 420 с.
6. О’Конор Д. НЛП: Практическое руководство для достижения желаемых результатов / Д. О’Конор. – М., 2004. – 448 с.
7. О’Коннор Д., Сеймор Д. Введение в нейролин- гвистическое программирование / Д. О’Конор. – Челя- бинск, 1998. – 256 с.
8. Про затвердження Типової методики організації проведення тренінгів для державних службовців та поса- дових осіб місцевого самоврядування / Наказ № 115 від 3 квітня 2006 р. / Головне управління державної служби України. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : – www.guds.gov.ua
9. Пугачев В. П. Тесты, деловые игры, тренинги в управлении персоналом / В.П. Пугачев. – М. : Аспект Пресс, 2003. – 285 с.
10. Словарь иностранных слов и выражений / Авт.- сост. Е.С.Зенович. – М. : ООО «Издательство Астрель» : ООО «Издательство АСТ», 2004. – 778 с.
11. Хрящева Н. Развитие персонала – ключевой фактор успеха бизнеса / Н. Хрящева // Управление персо- налом. – №10, 2002. – С. 44.
12. Bateson G. Steps to an Ecology of Mind / G. Bateson. – New York. NY. Ballantine Books, 1972.

Браташ С. В. Біомеханічний аналіз фізичної підготовленості учнів старшого шкільного віку

// Наука і освіта.  2015.  №4. – 33-37.


DOI:

Сергій Володимирович Браташ,
аспірант, викладач кафедри фізичного виховання,
Чернігівський національний педагогічний університет імені Т. Г. Шевченка,
вул. Гетьмана Полуботка, 53, м. Чернігів, Україна


БІОМЕХАНІЧНИЙ АНАЛІЗ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ УЧНІВ СТАРШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ 


АНОТАЦІЯ:

 У роботі представлені біомеханічні показники фізичної підготовленості учнів старшої школи. В процесі педагогічного експерименту використовувався метод тензодинамографії, який дозволяв реєструвати під час виконання стрибка у висоту з місця біодинамічні й часові характеристики. Аналіз результатів дослідження вказує на певну відмінність між показниками учнів 10 та 11 класів. Зазначається, що показники біомеханічного аналізу фізичної підготовленості старшокласників дозволять корегувати форми і методи навчально-виховного процесу у ЗНЗ, для підвищення їх ефективності.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 біомеханічний аналіз, тензодинамографія, старша школа.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

 1.Ареф'єв В. Г. Сучасні стандарти фізичного роз- витку школярів: [навчальний посібник] / В. Г. Ареф'єв – Київ.: Вежа, 1999. − 256 с.
2.Біомеханіка спорту / За заг. ред. А. М. Лапутіна – К.: Олімпійска література, 2001. – 319 с.
3.Гаркуша С.В. Біомеханічна корекція швидкіс- но-силової підготовленості волейболістів високої ква- ліфікації у передзмагальний період: Дис… канд. наук з фіз. вих. та сп.: 24.00.01. – Харків, 2005. – 208 с.
4.Донской Д. Д. Биомеханика с основами спор- тивной техники / Д. Д. Донской – М.: Физкультура и спорт, 1971.– 288 с.
5.Кривенко А.П. Ефективність комплексного за- стосування вправ з різним рівнем гравітаційного на- вантаження у фізичному вихованні студенток: Дис.. канд. фіз. вих. і спорту: 24.00.01. / А.П. Кривенко – Харків, 2007. – 212 с.
6.Лапутин А. Н. Практическая биомеханика / А. Н. Лапутин, В. В. Гамалий, А. А. Архипов, В. А. Кашуба, Н. А. Носко, Т. А. Хабинец. − К.: Наук. світ, 2000. − 298 c.
7.Носко М.О. Теоретичні та методичні основи формування рухової функції у молоді під час занять фізичною культурою та спортом: Дис. … д-ра пед. наук: 13.00.09.– К., 2003. – 430 с.

Борщенко В. В., Садовник О. В. Роль емоційної саморегуляції у професійної діяльності майбутніх учителів фізичної культури

// Наука і освіта.  2015.  №4. – 29-33.


DOI:

Валерія Володимирівна Борщенко,
кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри біології і основ здоров’я,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського,
вул. Фонтанська дорога, 4, м. Одеса, Україна,
О. В. Садовник

 


РОЛЬ ЕМОЦІЙНОЇ САМОРЕГУЛЯЦІЇ У ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ 


АНОТАЦІЯ:

 У статті висвітлюється важливість розвитку умінь емоційної саморегуляції як необхідної педагогічної умови формування організаційної культури майбутніх учителів фізичної культури під час навчання у вищому пе- дагогічному навчальному закладі. Аналізуючи дані, ми прийшли до висновку, що поетапне введення певних склад- них педагогічних умов сприяло формуванню у майбутніх учителів фізичної культури організаційної культури, а також забезпечувало розвиток відповідних організаційних навичок у майбутній професійній діяльності.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 педагогічні умови, майбутні учителя фізичної культури, організаційна культура, емоційна саморегуляція.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

 1. Конопкин О. А. Психическая саморегуляция произвольной активности человека: структурно- функциональный аспект / О. А. Конопкин // Вопросы психологии. – 1995. – № 1. – С. 5-12.
2. Боришевский М. Й. Развитие саморегуляции поведения школьников: дис… д-ра психол. наук: 19.00 07./ Боришевский Мирослав Йосипович. – К., 1992. – 324 с.
3. Поліщук В. М. Виховання особистості: по- всякдення і стереотипи / В. М. Поліщук. – Глухів: РВВ ГДПУ, 2004. – 168 с.
4. Чебыкин А. Я. Теория и методика эмоцио- нальной регуляции учебной деятельности / А. Я. Чебыкин. – Одесса: АстроПринт, 1999. – 158 с.
5. Кормило О. М. Емоційна культура сучасного вчителя: матеріали регіонального науково-практичного семінару [«Формування професійної культури вчителя в контексті інтеграції України в європейський освітній простір»] / за ред. проф. Тере- щука Г. В. – Тернопіль: Вид-во ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2007. С.28-30.

Бондаренко В. І. Моніторинг формування професійного іміджу майбутніх учителів технологій

// Наука і освіта.  2015.  №4. – 22-29.


DOI:

Володимир Іванович Бондаренко,
кандидат технічних наук, доцент, декан технологічного факультету,
ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»,
вул. Генерала Батюка, 19, Слов'янськ, Україна

 


МОНІТОРИНГ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО ІМІДЖУ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ 


АНОТАЦІЯ:

 Стаття присвячена моніторингу формування професійного іміджу майбутніх вчителів технологій, а са- ме: проаналізовано наукові підходи до визначення сутності освітнього моніторингу, його цілей та функцій, розглянуто принципи моніторингу в освіті, вимоги до його проведення та особливості моніторингу формуван- ня професійного іміджу майбутніх вчителів технологій.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 професійний імідж, моніторинг, освітній моніторинг, майбутній вчитель технологій, формування професійного іміджу майбутніх вчителів технологій.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

 1. Алфімов Д. В. Теорія і методика виховання лідерських якостей особистості у сучасній загальноо- світній школі [Текст] : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.07 / Алфімов Дмитро Валентинович. – Донецьк, 2012. – 495 c.
2. Андрущенко В. Філософія освіти ХХІ століт- тя: пошук пріоритетів / В. Андрущенко // Філософія освіти. – К.: Майстер-клас, 2005. – №1. – С. 5-17
3. Єльнікова Г.В. Основи адаптивного управ- ління (тексти лекцій). – Харків: Видав. гр. „Основа”, 2004. – 128 с. – (Серія „Бібліотека журналу „Управ- ління школою”; Вип. 3 (15)).
4. Ісаєнко В.М., Уліщенко В.В. Моніторинг у системі підготовки вчителів і підвищенні кваліфікації / В.М. Ісаєнко, В.В. Уліщенко / Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія № 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Випуск 28: збірник нау- кових праць / за ред. В. П. Сергієнка. – К.: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2011. – С. 79-84.
5. Касьянова О. М. Моніторинг в управлінні на- вчальним закладом / О. М. Касьянова. Управлінський супровід моніторингу якості освіти / Т. Б. Волобуєва. – Харків: Видав. гр. «основа», 2004. – 96 с. (Серія «Бі- бліотека журналу «Управління школою»; Вип. 1 (13)).
6. Коваленко И. В. Педагогический мониторинг как средство управления качеством образования // Известия ТулГУ. Гуманитарные науки. – 2012. – №1- 2. Режим доступу: http://cyberleninka.ru/article/n/pedagogicheskiymonitoring-kak-sredstvo-upravleniya-kachestvomobrazovaniya.
7. Моніторинг якості освіти: світові досягнення та українські перспективи / під заг. ред.: О. І. Локши- на . – К. : К.І.С., 2004 . – 127 с. : рис., табл. – Бібліогр. в кінці ст.
8. Лукіна Т. Моніторинг якості освіти: теорія і практика. – К.: Вид. Дім «Шкіл. Світ»: Вид. Г. Галі- цина, 2006. – 128 с.
9. Майоров А.Н. Мониторинг в образовании: Изд. 3-е, испр. и доп. / А. Н. Майоров. – М.: Интел- лект-Центр, 2005. – 424 с.
10. Приходько В.М. Парадигми моніторингу яко- сті освіти і педагогічного процесу: (У запитаннях і ві- дповідях). Науково-методичний посібник. – Запоріж- жя, 2010. – 215 с.
11. Приходько В. М. Моніторинг якості освітньої діяльності загальноосвітнього навчального закладу: педагогічні основи управління й управлінський ас- пект: монографія / В. М. Приходько. – Запоріжжя, 2011. – 460 с.

Бобро Е. В. Оценка общего функционального состояния центральной нервной системы у студенток, обучающихся на 3 курсах высших учебных заведений

// Наука і освіта.  2015.  №4. – 17-22.


DOI:

Елена Валерьевна Бобро,
кандидат медицинских наук, доцент кафедры биологии и основ здоровья,
Южноукраинский национальный педагогический университет имени К. Д. Ушинского,
ул. Фонтанская дорога, 4, г. Одесса, Украина

 


ОЦЕНКА ОБЩЕГО ФУНКЦИОНАЛЬНОГО СОСТОЯНИЯ ЦЕНТРАЛЬНОЙ НЕРВНОЙ СИСТЕМЫ У СТУДЕНТОК, ОБУЧАЮЩИХСЯ НА 3 КУРСАХ ВЫСШИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ 


АНОТАЦІЯ:

 Работа посвящена изучению проблемы общего функционального состояния центральной нервной системы и особенностей протекания нейрофизиологических процессов у студенток 3 курсов высших учебных заведений. Выявлено, что в процессе обучения у студенток к 3-му курсу наблюдается тенденция к повышению средних значений исследуемых показателей.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 центральная нервная система, общее функциональное состояние, нагрузка с реверсом.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

 1. Барбараш Н. А. Влияние экологических факто- ров индустриального города на здоровье студентов / Н. А. Барбараш, М. В. Миляева // Физиология челове- ка. – 1998. – №1. – С. 104-106.
2. Белоцерковсий З.Б. Эргометрические критерии анаэробной работоспособности у спортсменов разно- го возраста и пола /Э.Б. Белоцерковский, Б.Г. Любина, В.А. Горелов, И.В. Угольков // Физиология человека. – 2004. – Т.30. - № 1. – С. 124-131.
3. Босенко А. И. Оценка нейродинамических функций у девочек-подростков методом нагрузки с реверсом / А. И. Босенко, С. В. Тюхай, Е. П. Петровский // Спортивна медицина, лікувальна фізкультура та валеологія: матер. ХIV міжнар. наук.- практ. конф., 10-15 вересня, 2006 р. – Одеса: Одес. держ. мед ун-т, 2006. – С. 51-54.
4. Босенко А.И. Динамика общего функциональ- ного состояния ЦНС девочек-подростков в онтогенезе по результатам простой зрительно-моторной реакции / А.И. Босенко, С.В. Тюхай, С.А. Холодов // Спортив- на медицина, лікувальна фізкультура та валеологія: матер. ХIV міжнар. наук.-практ. конф., 7-10 жовтня, 2008 р. – Одеса: Одес. держ. мед ун-т, 2008. – С. 32- 33.
5. Волков Н.И. Физиологические критерии нор- мирования тренировочных и соревновательных на- грузок в спорте высших достижений /Н.И. Волков, О.И. Попов, Т. Габрысь, У. Шматлян-Габрысь // Фи- зиология человека. – 2005. – Т.31. - № 5. – С. 125-134.
6. Волянский О.М. Визначення індивідуальних рівнів фізіологічних затрат при розумовій праці / О.М. Волянский // Фізіологичний журнал. – 2005. – Т. 51. – № 2. – С. 104-109.
7. Коробейнікова Л.Г Сприйняття та переробка зорової інформації та стресостійкість до психоемо- ційних навантажень у спортсменів різного віку / Л.Г. Коробейнікова, М.Ю. Макарчук // Фізіологичний жу- рнал – 2013 – Т. 59. – № 3. – Стр.89-96.
8. Макаренко М.В. Швидкість центральної об- робки інформації у людей с різними властивостями основних нервових процесів / М.В. Макаренко, В.С. Лизогуб // Фізіологичний журнал. – 2007. – Т. 53. – № 4. – С. 87-91.
9. Макаренко М.В. Індівідуально-типологічні властивості вищої нервової діяльності та характер се- нсомоторного реагування у студентів з різним рівнем спортивної кваліфікації / М.В. Макаренко, С.К. Голя- ка // Фізіологичний журнал. – 2005. – Т. 51. – № 4. – С. 70-74.
10. Фарбер Д.А. Влияние нейроэндокринных сдвигов пубертатного периода на реализацию рабочей памяти у подростков / Д.А. Фарбер, И.С. Игнатьева // Физиология человека. – 2006. – Т.32. - № 1. – С. 5-14.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.