Білявський М. С., Петров Є. П., Мунтян І. С. Формування загальної фізичної підготовленості у процесі навчання на відділенні ветеринарної медицини аграрного технікуму

// Наука і освіта.  2015.  №4. – 10-17.


DOI:

Михайло Сергійович Білявський,
магістрант факультету фізичного виховання,
Євген Петрович Петров,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії і методики фізичного виховання, лікувальної фізкультури та спортивної медицини,
Іван Савелійович Мунтян,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фізичного виховання, Південноукраїнський національний
педагогічний університет імені. К. Д. Ушинського, вул. Фонтанська дорога, 4, м. Одеса, Україна

 


ФОРМУВАННЯ ЗАГАЛЬНОЇ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ НА ВІДДІЛЕННІ ВЕТЕРИНАРНОЇ МЕДИЦИНИ АГРАРНОГО ТЕХНІКУМУ


АНОТАЦІЯ:

 У статті були проаналізовані результати тестування фізичної підготовленості 24 студентів (12 хлопців та 12 дівчат) відділення ветеринарної медицини за 4 роки навчання у технікумі. Рівень розвитку сили верхніх кінцівок у студентів чоловічої статі мав хвилеподібну динаміку, яка характеризувалась погіршенням результатів наприкінці 2-го року навчання та подальшим поступовим покращенням до кінця навчання у технікумі. У дівчат за результа- тами тестування відбувались хвилеподібні зміни за винятком того, що найкращі результати даного тесту відзна- чались вже наприкінці третього курсу, а до кінця навчання у технікумі вони зберігались на тому ж рівні. Ключові слова: фізична підготовленість, студенти, ветеринарна медицина.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

фізична підготовленість, студенти, ветеринарна медицина.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

 1. Волков В. Л. Основи професійно-прикладної підготовки студентської молоді / В. Л. Волков. – К.: Знання України, 2004. - 82 с.
2. Канішевський С.М. Науково-методичні та ор- ганізаційні основи фізичного самовдосконалення сту- дентства: Вид. друге, стереотипне. – К.: ІЗМН, 1999. – 270 с.
3. Краснов В.П. Фізичне виховання: психофізи- чні вимоги до фахівців агропрому. Навч. пос. – К.: Аграрна освіта, 2000. – 133 с.
4. Присяжнюк С. І. Фізичне виховання : навч. посіб. / С. І. Присяжнюк, В. П. Краснов, М. О. Третья- ков та ін. - К. : Центр учбової літератури, 2007. – 192 с.

Бачинська Н. В. Історія, характеристика, проблеми і перспективи розвитку спортивної акробатики в дніпропетровській області та Україні.

// Наука і освіта.  2015.  №4. – 5-10.


DOI:

Наталія Василівна Бачинська,
кандидат наук з фізичного виховання та спорту,
доцент кафедри фізичного виховання та спорту, Дніпропетровський національний університет ім. О. Гончара,
просп. Гагаріна, 72, м. Дніпропетровськ, Україна


ІСТОРІЯ, ХАРАКТЕРИСТИКА, ПРОБЛЕМИ І ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ СПОРТИВНОЇ АКРОБАТИКИ В ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ТА УКРАЇНІ


АНОТАЦІЯ:

У статті здійснено аналіз особливостей історичного розвитку акробатики, надана її коротка характе- ристика як складової частини системи фізичного виховання і виду спорту. Представлена класифікація парно- групових видів акробатики. Визначено сучасний стан і перспективи розвитку акробатики у Дніпропетровській області та Україні.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

акробатика, історія, правила, перспективи розвитку.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Бачинська Н.В. Планування тренувальних на- вантажень в передзмагальному мезоциклі для акроба- тичних пар з урахуванням біологічних особливостей жіночого організму: дис... канд. наук. з фіз. вих. та спорту: спец. 24.00.01. – олімпійський і професійний спорт / Н.В. Бачинська. – Київ, 2006. – 299 с.
2. Болобан В.Н. Спортивная акробатика / В.Н. Болобан. – К.: Вища шк. Главное изд-во, 1988. – 168 с.
3. Гімнастична термінологія: навч. посібник / Ю.М. Салямін, І.А. Терещенко, С.П. Прокопюк, Т.М. Левчук. – К.: Олімп. література, 2010. – 144 с.: іл.
4. Малиновский С.К. Методика совершенство- вания специальной физической подготовки акробатов на этапе начальной спортивной специализации / С.К. Малиновский: автореф. дис…канд. пед. наук. – Хаба- ровск, 2003.
5. Пилюк Н.Н. Построение и реализация систе- мы соревновательной деятельности акробатов высо- кой квалификации / Н.Н. Пилюк / [Электронный ре- сурс]: дис… доктора пед.наук: 13.00.04. – М: РГБ, 2003 (из фондов Российской государственной библи- отеки).
6. Решетин А.А. Методика обучения бросковым упражнениям в парной акробатике на этапе начальной специализированной подготовки: дисс. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / А.А. Решетин. – Волгоград, 2009. – 195 с.
7. История успехов украинской акробатики на международной арене: [Электронный ресурс] / Режим доступа: http://www. forum.xsport.ua. 8. Анонс 24-го Чемпионата мира по спортивной акробатике 2014 / [Электронный ресурс] / Режим дос- тупа: http://www. sportacrobatics.com. 

Мазин В. Н. Социальные функции детско-юношеского спорта

// Наука і освіта.  2015.  №4. – 118-124.


DOI:

Василий Николаевич Мазин,
кандидат педагогических наук, доцент, докторант
ГУ «Луганский национальный университет им. Т. Шевченко»,
пл. Гоголя, 1, г. Старобельск, Украина


СОЦИАЛЬНЫЕ ФУНКЦИИ ДЕТСКО-ЮНОШЕСКОГО СПОРТА 


АНОТАЦІЯ:

 В статье показано, что основаниями для выделения ключевых функций детско-юношеского спорта мо- жет быть их соотнесение либо с бытием отдельного человека (экзистенциальные функции), либо с бытием общества (общественные функции), либо с бытием государства (государственные функции). На первом осно- вании выделяются: двигательно-компенсаторная, собственно экзистенциальная, опосредовано экзистенци- альная функции. На втором основании выделяются: олимпийская, профессионально-прикладная, здоровьесбе- регающая, воспитывающая функции. На третьем основании выделяются: консолидирующая, суверенная функ- ции, а так же функция поддержания гегемонии. Даѐтся характеристика этим функциям.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 функция, детско-юношеский спорт, личность, общество, государство.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

 1. Белорусова В.В. Воспитание в спорте / В.В. Бе- лорусова. – М. : Физкультура и спорт, 1974. – 117 с.
2. Ильин В.И. Игра как социальное поведение / В.И. Ильин // Рубеж (альманах социальных исследова- ний). – 1998. – № 12. – С. 218-239.
3. Косевич Е. Рождение Кубертеновской мысли = [Narodziny mysli Coubertinowskiej] / Е. Косевич; Сокр. пер. Столярова В.И. // Спорт, духовные ценности, культура. – М., 1997. – Вып. 1. – С. 31-38.
4. Лестер Д. Теория гегемонии Антонио Грамши и еѐ современное звучание [Электронный ресурс] / Д. Лестер // Политнаука. Политология в России и мире. – Режим доступа: http://www.politnauka.org/library/classic/leyster.php
5. Лубышева Л. И. Социология физической куль- туры и спорта : учебное пособие / Л. И. Лубышева. – М. : изд. центр «Академия», 2001. – 240 с.
6. Лукащук В. І. Консолідуюча функція спорту у сучасному суспільстві / В.І. Лукащук // Вісник Харківського національного університету імені В.Н.Каразіна. – 2009. – № 844. – С. 235-240.
7. Мазін В.М. Постановка проблеми організації ви- ховного процесу у дитячо-юнацьких спортивних школах / В.М. Мазін, Т.Т. Ротерс // Педагогіка формування творчої особистості у вищій та загальноосвітній школах : Зб. наук. пр. / Редкол.: Т.І. Сущенко (відп. ред.) та ін. – Київ-Запоріжжя. – 2012. – № 2 (69). – С. 294-302.
8. Николаев Ю.М. Теоретико-методологические основы физической культуры : Дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / Николаев Юрий Михайлович. – СПб., 1998. – 351.
9. Нуждѐнов К.Э. Спорт как инструмент политиче- ского воздействия на современное общество : автореф. диссертации ... кандидата политических наук : 23.00.02 / Нуждѐнов Константин Эдуардович. – Москва, 2012. – 29 с.
10. Основы спортивной тренировки: Учебно- методическое пособие / Ю.В. Рыбалов С.И. Рыбалова М.В. Рудин. – Сураж, ГБОУ СПО «Суражский педагогический колледж имени А.С. Пушкина». – 2013. – 122 с.
11. Пономарев Н.И. Социальные функции физиче- ской культуры и спорта / Н.И. Пономарев. – М.: Физкуль- тура и спорт, 1974 – 310с.
12. Сидоров А.А. Педагогика спорта: Учеб. для сту- дентов вузов / А.А. Сидоров, Б.В. Иванюженков, A.А. Ка- релин, B.В. Нелюбин. — М.: Дрофа, 2000. — 320 с: ил., 8 л. цв. вкл.
13. Социология : энциклопедия / сост. А.А. Грицанов, В.Л. Абушенко, Г.М. Евелькин, Г.Н. Соколова и др. – Мн. : Книжный Дом, 2003. – 1312 с.
14. Столяров В.И. Физкультурно-спортивная работа с населением на пороге XXI столетия: проблемы и пути их решения / В.И. Столяров, Н. В. Кудрявцева // Спорт, духовные ценности, культура. – М., 1997. – вып. 9. – С. 94-216.
15. Столяров В.И. Философия науки: методические материалы для аспирантов. – Ч. IV.: Введение в философию физической культуры и спорта (продолжение) / В.И. Столяров. – М.: Физическая культура, 2010. – 88 с.
16. Сутула В.А. Физическая культура: исторические предпосылки возникновения современного спорта / Суту- ла В.А., Кириенко В.А., Жадан А.Б., Ивакин Т.А. // Физи- ческое воспитание студентов творческих специальностей: Сб. науч. тр. под ред. С.С. Ермакова – Харьков: ХХПИ, 2000, № 23. – с. 34-38.
17. Тихонова Н.В. Значимость детско-юношеского и резервного спорта в Украине для воспитания подрастаю- щего поколения / Н.В. Тихонова // Педагогика, психоло- гия и медико-биологические проблемы физического вос- питания и спорта. – 2014. – № 9. – С. 60-64. doi:10.5281/zenodo.10130
18. Толстых А.В. Одинокая толпа / А.В. Толстых // Хрестоматия «Возрастная и педагогическая психология»: сост. И.В. Дубровина, А.М. Прихожан, В.В. Зацепин. – М.: Издательский центр «Академия», 1999. – С. 352-354.
19. Холодов Ж.К. Теория и методика физического воспитания и спорта : учебное пособие для вузов / Ж.К. Холодов, В.С. Кузнецов. – М. : Академия, 2008. – 479 с. : ил.
20. Шаболтас А.В. Мотивы занятия спортом выс- ших достижений в юношеском возрасте : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.03 / Шаболтас Алла Вадимовна. – СПб., 1998. – 184 c.
21. Cawelti John G. Apostles of the self-made man / Cawelti, John G. – Chicago: University of Chicago Press, 1968. – 279 р.
22. Heer Wim de. Youth and sport now // International Iournal of Physical Education, vol. XII. – 1975. – issue 3. – pp. 17-22.
23. Haag Herbert. Sportpedagogy: Content and Methodology. International Series on Sport Sciences. Volume 4. Baltimore – London – Tokyo, 1978 – 268 р.
24. Wyllie Irvin G. The self-made man in America: the myth of rags to riches / Wyllie Irvin G. – New Brunswick: Rutgers University Press, 1954. – 210 р.

Мандюк А. Б. Особливості процесу фізичного виховання в міських та сільських загальноосвітніх школах (на прикладі шкіл Львівської області)

// Наука і освіта.  2015.  №4. – 124-129.


DOI:

Андрій Богданович Мандюк,
кандидат наук з фізичного виховання і спорту,
старший викладач Львівського державного університету фізичної культури,
вул. Костюшка, 11, м. Львів, Україна


ОСОБЛИВОСТІ ПРОЦЕСУ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ В МІСЬКИХ ТА СІЛЬСЬКИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ШКОЛАХ (НА ПРИКЛАДІ ШКІЛ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ)


АНОТАЦІЯ:

 Дослідження проведено з метою визначення особливостей процесу фізичного виховання учнів міських та сільських загальноосвітніх шкіл. Встановлено специфіку планування та проведення уроків з фізичної культури з учнями 5–9 класів міських та сільських загальноосвітніх шкіл. Визначено варіативні модулі, які найчастіше застосовуються в процесі фізичного виховання в школах сільської та міської місцевостей. У роботі також представлені результати аналізу змісту урочних форм фізичної культури та позакласних фізкультурно-спортивних занять.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 фізичне виховання, школярі, навчальна програма, середня школа.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

 1. Гордійчук В. І. Ставлення сільських та місь- ких учнів середніх та старших класів до занять фізич- ними вправами / В. І. Гордійчук // Слобожанський на- уково-спортивний вісник. – 2010. – №3. – С. 36 – 40.
2. Гордійчук В. І. Оптимізація фізичного стану сільських школярів у процесі факультативних занять з фізичної культури : автореф. дис. ... канд. наук з фіз. виховання та спорту : спец. 24.00.02 "Фізична культу- ра, фізичне виховання різних груп населення" / В. І. Гордійчук. – Л., 2014. – 20 с.
3. Турчик І.Х. Фізкультурна освіта дітей середньо- го шкільного віку в Англії / І.Х. Турчик, О.І. Шиян, І.Б. Зазуляк // Реалізація здорового способу життя – сучасні підходи: Зб. наук. пр. Дрогоб. держ. пед. ун-ту ім. І.Франка – Дрогобич, 2005. – Вип. 4. – С. 56 - 61.
4. Шиян Б. М. Теорія і методика фізичного ви- ховання школярів: навч. посіб. Ч.2 / Б. М. Шиян, І. О. Омельяненко. – Т. : Навчальна книга – Богдан, 2012. – 304 с.
5. Чижик В. В. Вплив факультативних занять з фізичної культури на рухову підготовленість підліт- ків, які проживають в сільській місцевості / В. В. Чижик, В. І. Гордійчук // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2014. – № 6. – С. 76 – 82.
6. About the games [Електронний ресурс] – Ре- жим доступу: http://www.yourschoolgames.com/aboutthe-games (10.08.2013).

Мошенская Т. В., Шепеленко Т. В., Лучко О. Р. Методика интегральной подготовки юных спортсменов, специализирующихся на спортивной аэробике, с акцентом на развитие функции внимания

// Наука і освіта.  2015.  №4. – 129-134.


DOI:

Татьяна Валерьевна Мошенская,
преподаватель Харьковской государственной академии физической культуры
Татьяна Валерьевна Шепеленко,
старший преподаватель Украинской государственной академии железнодорожного транспорта,
Ольга Ростиславовна Лучко,
старший преподаватель Украинской государственной академии железнодорожного транспорта,
пл. Фейєрбаха, 7, г. Харьков, Украина


МЕТОДИКА ИНТЕГРАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ ЮНЫХ СПОРТСМЕНОВ, СПЕЦИАЛИЗИРУЮЩИХСЯ НА СПОРТИВНОЙ АЭРОБИКЕ, С АКЦЕНТОМ НА РАЗВИТИЕ ФУНКЦИИ ВНИМАНИЯ 


АНОТАЦІЯ:

 В работе показаны результаты разработанной и экспериментально обоснованной методики интегральной подготовки юных спортсменов (9-11 лет), специализирующихся на спортивной аэробике, с акцентированной на- правленностью на развитие функции внимания как основного фактора повышения соревновательной деятельно- сти. Результаты формирующего эксперимента показали высокую эффективность разработанной и реализованной методики интегральной подготовки юных спортсменов, занимающихся спортивной аэробикой, с акцентированной направленностью на развитие функции внимания как фактора повышения соревновательной деятельности.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 интегральная подготовка, функция внимания, юные спортсмены, спортивная аэробика.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

 1. Алабин В.Г. Многолетняя тренировка юных спортсменов / В.Г. Алабин, А.В. Алабин, В.П. Бизин: учеб. пособие. – Харьков: Основа, 1993. – 244 с.
2. Аэробика. Теория и методика проведения за- нятий: Учебное пособие для студентов вузов физиче- ской культуры / Под ред. Е.Б. Мякинченко, М.П. Ше- стакова. − Москва.: СпортАкадемПресс, 2002.
3. Боляк A.A. Аналіз техніки базових рухів юних спортсменів у спортивній аеробіці / A.A. Боляк // Тео- рія та практика фізичного виховання. – Харків: ХНПУ, 2007.
4. Боляк А.А. Моделювання технiчної пiдготовленостi спортсменiв в аеробiчнiй гiмнастицi (спортивнiй аеробiцi) / А.А. Боляк, Н.Л. Боляк // Сло- божанський науково-спортивний вiсник: [наук-теорет. Збірн.] – Харків: ХДАФК, 2009 – 2 – С. 119–123.
5. Волков Л.В. Теория и методика детского и юношеского спорта / Л.В. Волков. – Киев.: Олимпий- ская литература, 2002. – 295 с.
6. Дубовова А.А. Развитие психомоторики как компонент психологического сопровождения подго- товки юных гимнастов / А.А. Дубовова // Вестник Адыгейского государственного университета. − 2009. − №4. − С.25−31.
7. Маевский К.В. Развитие специального внима- ния у юных спортсменов 11-13 лет, занимающихся мини-футболом (футзалом) / К.В. Маевский // Вест- ник спортивной науки. − 2012. − №4. − С.15−17. [Рос- сия]
8. Озолин Н.Г. Настольная книга тренера / Н.Г Озолин // Наука побеждать. – Москва.: Астрель, 2006. – 863 с.
9. Платонов В.Н. Система подготовки спортсме- нов в олимпийском спорте. Общая теория и ее прак- тические положения / В.Н. Платонов. – Киев.: Олим- пийская литература, 2004. – 808 с.
10. Сергієнко Л.П. Комплексне тестування рухо- вих здібностей людини: навчальний посібник / Л.П. Сергієнко. – Миколаїв: УДМТУ, 2001. – 360 с.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.