Лукаш І. В. Теоретичні засади формування рухових умінь майбутніх вчителів початкових класів в процесі підготовки до викладання фізичної культури в школі

// Наука і освіта.  2015.  №4. – 104-107.


DOI:

Ігор Вікторович Лукаш,
аспірант кафедри фізичного виховання,
Чернігівський національний педагогічний університет ім. Т.Г. Шевченка,
вул. Гетьмана Полуботка, 53, м. Чернігів, Україна


ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ РУХОВИХ УМІНЬ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ В ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ ДО ВИКЛАДАННЯ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В ШКОЛІ


АНОТАЦІЯ:

 У статті проаналізовано шляхи формування рухових умінь і навичок у студенток факультету початково- го навчання у процесі фізичного виховання. Відзначено важливу роль у формуванні рухових умінь викладача фі- зичного виховання. Відображено думки та твердження провідних вчених з даної проблематики.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 автоматизовані рухи, рухова пам'ять, рухова навичка, рухові уміння, фізичне виховання.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

 1. Барков В.А. Научно-методические основы лыжной подготовки будущих учителей начальных классов: моногр. / В.А. Барков, Ю.В. Сак. – Гродно: ГрГУ, 2011. – 143 с.
2. Бернштейн Н. А. О построении движений. / Н. А. Бернштейн. – М.: Медиз, 1947. – С. 19-195.
3. Біомеханіка фізичного виховання і спорту: [навчальний посібник для студентів спеціальності "Фізичне виховання"]: М.О. Носко, О.В. Бріжатий, С.В. Гаркуша, І.А. Бріжата – К.: МП Леся, 2012. – 287 с.
4. Донской Д.Д. Совершенствование спортив- ной техники как системы движений / Д.Д. Донской // Теория и практика физической культуры.- 1966. – №6. С. 32.
5. Лубышева Л. И. Концепции физкультурного воспитания студентов / Л. И. Лубышева // Теория и практика физической культуры. – 1991. – № 12. – С. 15.

Лутовінов Ю. А. Оптимізація ефективності тренувальної роботи підготовчого періоду річного макроциклу юних важкоатлетів різних груп вагових категорій

// Наука і освіта.  2015.  №4. – 108-112.


DOI:

Юрій Анатолійович Лутовінов,
керівник з фізичного виховання,
Луганський центр професійно-технічної освіти,
вул. Фрунзе, 109, м. Луганськ, Україна


ОПТИМІЗАЦІЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ТРЕНУВАЛЬНОЇ РОБОТИ ПІДГОТОВЧОГО ПЕРІОДУ РІЧНОГО МАКРОЦИКЛУ ЮНИХ ВАЖКОАТЛЕТІВ РІЗНИХ ГРУП ВАГОВИХ КАТЕГОРІЙ 


АНОТАЦІЯ:

 Статтю присвячено питанням теорії і практики тренувального процесу юних важкоатлетів різних груп вагових категорій з урахуванням співвідношення засобів загальної та спеціальної спрямованості. У роботі визначені теорети- чні засади та практичний стан проблеми загальної та спеціальної підготовки у юних важкоатлетів. Аналізується співвідношення засобів загальної та спеціальної підготовки у різних групах юних важкоатлетів з другими важкоатле- тами і школярами. Запропоновано розподіл вправ за характером роботи для трьох груп юних важкоатлетів. У статті розглянуто взаємозв’язок максимальних досягнень у ривку і поштовху з присіданнями зі штангою на плечах і грудях, підйомі штанги на груди напівприсідом у юних важкоатлетів різних груп вагових категорій. Обґрунтовано та визначено сутність і структуру використання співвідношення засобів загальної та спеціальної підготовки юних важ- коатлетів різних груп вагових категорій у підготовчому періоді річного макроциклу в загальному обсязі річної роботи. Розроблено програму тренувального процесу підготовчого періоду юних важкоатлетів різних груп вагових категорій залежно від типу мезоциклу. Експериментально перевірено ефективність застосування засобів загальної та спеціаль- ної спрямованості у мезоциклах підготовчого періоду різних типів.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 тренувальний процес, юні важкоатлети, засоби фізичної підготовки, загальна та спеціальна підготовка, підготовчий період, тренувальне навантаження.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

 1. Дворкин Л.С. Подготовка юного тяжелоатлета: [учебное пособие для вузов] / Л.С. Дворкин. – М.: Со- ветский спорт, 2006 – 396с.
2. Лутовінов Ю.А. Оцінка показників тренуваль- ної роботи у підготовчому періоді річного макроцик- лу юних важкоатлетів різних груп вагових категорій / Ю.А. Лутовінов // Вісник Чернігівського національ- ного педагогічного університету. – т. 4. – Чернігів, 2014. – С.109-111.
3. Медведев А.С. Система многолетней трени- ровки в тяжелой атлетике. (Учебное пособие для тре- неров) / А.С. Медведев. – М.: «Физкультура и спорт», 1986. – 272с.
4. Олешко В.Г. Підготовка спортсменів у силових видах спорту. [Навчальний посібник]/В.Г. Олешко. – К.: ДІА, 2011 – 444с. 5. Платонов В.Н. Система подготовки спортсме- нов в олимпийском спорте. Общая теория и ее практические приложения / В.Н. Платонов. – К.: Олимпийская литература, 2004. – 808 с.

Луценко Л. С., Бодренкова І. О. Формування професійно важливих якостей майбутніх юристів засобами фізичної культури

// Наука і освіта.  2015.  №4. – 112-117.


DOI:

Лариса Сергіївна Луценко,
кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент,
завідувач кафедрою фізичного виховання №2,
Національний юридичний університет ім. Я. Мудрого,
І. О. Бодренкова
вул. Пушкінська, 77, м. Харків, Україна


ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО ВАЖЛИВИХ ЯКОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ЮРИСТІВ ЗАСОБАМИ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ 


АНОТАЦІЯ:

 Розроблено спеціальні ігрові комплекси фізичної підготовки для забезпечення підготовленості фахівця до реалізації себе в професійній діяльності. Проаналізовано літературні джерела та практичний досвід роботи викладачів вищої школи і визначено професійно важливі фізичні якості студентів, що навчаються спеціально- сті «юриспруденція». Виявлено, що систематичне застосування спеціальних ігрових завдань в сукупності з традиційними засобами фізичного виховання в процесі фізичної підготовки, забезпечує суттєве підвищення рі- вня найбільш важливих фізичних якостей студентів, що навчаються юридичним спеціальностям. Найбільш високі темпи приросту виявлені в показниках швидкісно-силових, просторово-часових і динамічних параметрах руху, орієнтації в просторі і так само спеціальної витривалості.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

  фізична культура, професійна діяльність, професійні якості, майбутні юристи.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

 1.Сутула В. О. Перспективи спортизації системи фізичного виховання студентської молоді / В. О. Сутула, В. В. Шутєєв, О. І. Булгаков, Л. С. Луценко // Слобожан- ський науково-спортивний вісник: [наук.-теорет. журн.] – Х. : ХДАФК, 2014– № 4 (42). – С. 65 – 68
2.Кулекин И. В. Профессиональная физическая и функциональная подготовка курсантов водного транс- порта к условиям длительной плавательной практики: автореф. дис. на соискание ученой степени канд.. пед. наук / И. В. Кулекин − К., 2011. − 22 с.
3.Кальницкий С. В. Формирование профессиональ- но-важных качеств курсантов финансово- экономического военно-учебного заведения средствами спортивных игр: автореф. дис. на соискание ученой сте- пени канд. пед. наук / С. В. Кальницкий – СПб, 2003. – 24 с.
4.Кириченко С. И. Профессионально-прикладная физическая подготовка студентов экономического фа- культета: автореф. дис. на соискание ученой степени канд. пед. наук / С. И. Кириченко – М., 1998. – 23 с.
5.Малімон О. О. Диференційований підхід у процесі фізичного виховання студентів: автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. наук з фіз. вих. і спор- ту / О. О. Малімон – Луцьк, 1999. – 19 с.
6.Сергієнко С. В. Спеціальна фізична підготовка у системі професійного навчання фахівців податкової мі- ліції: автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. наук з фіз. вих. і спорту / С. В. Сергієнко – І., 2004 – 19 с.
7.Подлесный А. И. Инновационные условия про- фессионально-прикладной физической подготовки сту- дентов-судоводителей // Педагогіка, психологія та меди- ко-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – Х.: ХДАДМ (ХХПІ), 2011. – № 1. – С. 107–111.
8.Маляр Е. І. Профессионально-прикладная физическая підготовка студентов в системе высшего профес- сионального образования / Е. І. Маляр, В. Є. Будный // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – Х.: ХДАДМ (ХХПІ), 2009. – №12. – С. 120–122.

Ганчар А. И. Оценивание динамики показателей выступления сильнейших команд пловцов на чемпионатах мира по водным видам спорта с 1994 по 2013 гг. (II этап)

// Наука і освіта.  2015.  №4. – 48-55.


DOI:

Алексей Иванович Ганчар,
кандидат педагогических наук, доцент кафедры физического воспитания и спорта,
Одесская национальная морская академия,
ул. Дидрихсона, 8, г. Одесса, Украина


ОЦЕНИВАНИЕ ДИНАМИКИ ПОКАЗАТЕЛЕЙ ВЫСТУПЛЕНИЯ СИЛЬНЕЙШИХ КОМАНД ПЛОВЦОВ НА ЧЕМПИОНАТАХ МИРА ПО ВОДНЫМ ВИДАМ СПОРТА С 1994 ПО 2013 ГГ. (II ЭТАП)


АНОТАЦІЯ:

 В статье выявлена динамика рейтинга командного выступления сильнейших пловцов по результатам по- лучения призовых наград среди мужчин и женщин, участников финальных заплывов на VII-XV чемпионатах мира по водным видам спорта с 1994 по 2013 гг. Среди мужчин выделялись пловцы США (150 спортивное +5 марафонское плавание), Австралии (69+5), России (36+20), Германии (22+15), Франции (28+2), Японии (27), Венгрии (24+1), Китая (23), ЮАР (21+1), Великобритании (16), Бразилии (13+1), а среди женщин лидерами мирового плавания были представители США (118+7 медалей соответственно), Австралии (86+6 соответ- ственно), Китая (57), Германии (41+16), Нидерландов (23+9), России (18+9), Италии (10+11), Великобрита- нии (21+3), Швеции (15), Венгрии (13+1), Франции (13+1 медаль соответственно).


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 чемпионат мира, призовые медали, пловцы-мужчины, пловцы-женщины, рейтинг команды, оценка достижений, таблица ФИНА.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

 1. Ганчар А.И. Особенности динамики гендерных отличий результатов выступления сильнейших пловцов на чемпионате Мира в Мельбурне-2007 / Ганчар А.И. // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту: наукова монографія за редакцією професора Єрмакова С.С. - Харьків : ХДАДМ (ХХПІ), 2008. – № 9. – С. 22-27. – (0,7 авторских листа).
2. Ганчар И. Л. Плавание: теория и методика препо- давания спортивно-педагогического совершенствования : часть III: учеб. пособие для студентов вузов по спец. «Фи- зическое воспитание и спорт» / И. Л. Ганчар. – Одесса: Друк, 2007. – 816 с.
3. Платонов В. Н. Олимпийский спорт: информация, статистика / под общей ред. В. Н. Платонова. – Т. III. – К. : Олимпийская литература, 2004. – С. 312-351.
4. Платонов В. Н. Плавание : учебник / Платонов В. Н. Абсалямов Т. М., Булатова М. М., Булгакова Н. Ж. – К. : Олимпийская литература, 2000. – 495 с.
5. Фирсов З. П. Плавание: справочник. – М.: Физ- культура и спорт, 1976. – 383 с.
6. Maglischo E.W. Swimming Even Faster: A Comprehensive Guide to the Science of Swimming. - Mayfield Publishing Company, Moutain View, California, 1993. - 755 p.
7. Schramm E. (red.) u. a. Sportschwimmen: Hochschullerbuch. – Berlin: Sportverlag, 1987. – 330 p.
8. Schubert M. Sports illustrated competitive swimming: techniques for champions. - New York, 1990. – 238 p.
9. Walter G. Schwimmen von A bis Z /Gesamtred. - Berlin: Sportverlag, 1985. – 95 p.

Буховець Б. О. До питання контролю психофізичного стану дітей під час корекції рухових порушень

// Наука і освіта.  2015.  №4. – 42-48.


DOI:

Божена Олегівна Буховець,
аспірант кафедри теорії і методики фізичного виховання,
лікувальної фізкультури та спортивної медицини,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Фонтанська дорога, 4, м. Одеса, Україна


ДО ПИТАННЯ КОНТРОЛЮ ПСИХОФІЗИЧНОГО СТАНУ ДІТЕЙ ПІД ЧАС КОРЕКЦІЇ РУХОВИХ ПОРУШЕНЬ 


АНОТАЦІЯ:

 Cтаття присвячена проблемі визначення ефективності застосування методу Бобат як основної методи- ки корекції психомоторного розвитку шляхом оцінювання зміни базисних моторних можливостей дітей з ру- ховими порушеннями. Враховуючи недоліки пропонованих тестів була адаптована і впроваджена детальна шкала оцінки психомоторного розвитку дітей «Карта-тест рухових можливостей дітей від 3 місяців до пов- ноліття, розроблена на основі даних оцінки психомоторного розвитку дошкільнят (Тарасун В.В., 2012 р.) і оці- нки рухового розвитку (Бобат К. 1956 р.)». Шкала є найбільш інформативною, охоплює основні етапи рухового розвитку дитини дошкільного віку.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

  Бобат, терапія, психомоторний розвиток, карта-тест.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

 1. Бобат К. Моторні дефекти у пацієнтів з цереб- ральним паралічем / К. Бобат. – Cаффолк: Вільна преса, 1966. – 56 с.
2. Бобат-концепція. Теорія та клінічна практика в неврологічній реабілітації. – Нижній Новгород: Кири- лиця, 2013. – 320с.
3. Бєсєда В.В. Диференційоване застосування «масажної гімнастики» у дітей дошкільного віку / В.В. Бєсєда. — Одеса: Акваторія, 2013. – 138с.
4. Робєнеску Н. Нейромоторне перевиховання / Н. Робенеску. –Бухарест: ЄТМ, 1972. – 268с.
5. Тарасун В.В. Психолого-педагогічна до- помога дітям перед дошкільного віку з особливостями в розвитку: напрями реалізації. Монографія / В. В. Тарасун.– К.: Видавництво Національного педагогіч- ного університету імені М.П. Драгоманова, 2012. – 412 с.
6. Колкер І.А. Дитячі Церебральні паралічі: Ін- струментальна діагностика. Лікування / І.А. Колкер, В.Є Михайленко, І.П. Шмакова. –Одеса: Пласке ЗАТ, 2006. – 312с.
7. Пат.67269, Україна, МПК А61В5/00 Спосіб оцінки м’язового тонусу у дітей дошкільного віку / Бєсєда В. В., Романчук О. П., (UA) - № u201109526; заявл. 29.07.2011; опубл. 10.02.2012, Бюл. № 3.
8. Romanchuk A.P. Efficiency of improvement absolute strength of muscle in preschool children using massage gymnastics / A.P. Romanchuk, V.V. Beseda // Journal Of Health Sciences (J Of H Ss). – 2013.- №3(6). - p. 251-258
9. Celnik, P. Somatosensory stimulation enhances the effects of training functional hand tasks in patients with chronic stroke // Archives of Physical Medicine and Rehabilitation / P. Celnik, F. Hummel, L. G. Cohen. – United Kingdom: Blackwell Publishing Ltd 2007.- р.1369–1376.
10. Hebb O.O. The Organisation of Behavior. A Neuropsychological Theory / O.O., Hebb. - New York: Guest Editorial,1949 .- p. 35.
11. Greenhalgh, J., Reviewing and selecting outcome measures for use in routine practice / J. Greenhalgh, A.F., Long, A.J. Brettle // Journal of Evaluation in Clinical Practice,1998.- №4 (4), p. 339–350.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.