Olena Anichkina, Olha Avdieieva, Olena Yevdochenko. Future Chemists’ Experimental Competence Formation.

// Наука і освіта.  2018.  №4. 65-72.


DOI:

Олена Анічкіна,
кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри хімії,
Ольга Авдєєва,
аспірант кафедри педагогіки,
Олена Євдоченко,
асистент кафедри хімії,
Житомирський державний університет імені Івана Франка,
вул. В. Бердичівська, 42, м. Житомир, 10008, Україна


ФОРМУВАННЯ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ
МАЙБУТНІХ ХІМІКІВ У ПРОЦСЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ


АНОТАЦІЯ:

У статті теоретично доведено важливість і складність проблеми формування експериментальної компетентності майбутніх хіміків у процесі професійної підготовки в закладах вищої освіти. Здійснено аналіз різних наукових підходів, освітніх програм підготовки із метою встановлення значення експерименту в професійній підготовці хіміків. На основі синтезу існуючих трактувань сформульовано визначення поняття експериментальної компетентності майбутніх хіміків. Із огляду на визначну роль експерименту в професійній діяльності хіміка та проведений аналіз літературних джерел схарактеризовано систему знань, умінь, навичок і мотивів необхідних хімікам для виконання професійних обов’язків. У ході емпіричного дослідження було визначено рівні сформованості експериментальної компетентності майбутніх хіміків (низький, середній, достатній, високий) на основі виділених компонентів (мотиваційний, когнітивний, операційний, діяльнісний) у відповідності до обраних критеріїв і відповідних їм показників. Для проведення педагогічного експерименту з визначення ефективності формування експериментальної компетентності майбутніх хіміків було розроблено його теоретичні засади і програму. Констатувальний етап експерименту полягав у визначенні сформованості експериментальної компетентності в хіміків на завершальному етапі навчання. Його результати свідчать про досягнення більшістю випускників лише середнього рівня її сформованості. Формувальний етап експерименту відбувався за розробленими етапами формування експериментальної компетентності майбутніх хіміків у процесі професійної підготовки і включав: орієнтацію на оволодіння експериментальною компетентністю; набуття теоретичної хімічної підготовки; опанування системою практичних умінь; формування первинного професійного досвіду застосування експериментальної компетентності. Ефективність формування експериментальної компетентності майбутніх хіміків за визначеними компонентами доведена за статистично значущими позитивними змінами рівнів. Достовірність одержаних результатів дослідження доведена за допомогою параметричного критерію порівняння відмінностей середніх величин (t-критерію Стьюдента) для незалежних вибірок.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

експериментальна компетентність, компоненти, рівні сформованості, критерії, показники, професійна підготовка хіміків, хімічний експеримент.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Волкова Н.П. Педагогіка: посібник для студентів вищих навчальних закладів / Н. П. Волкова. – К. : Видавничий центр «Академія», 2002. – 576 с.
2. Волошина М.С. Профессиональная инкультурация в образовании: теория и практика: Монография / М. С. Волошина. – Новокузнецк : ИПК, 2001. – 114 с.
3. Галатюк М.Ю. Формування експериментальної компоненти у контексті розвитку навчальнопізнавальної компетентності старшокласників / М. Ю. Галатюк // Збірник наукових праць Кам’янецьПодільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна. Вип. 16 : Формування професійних компетентностей майбутніх учителів фізико-технологічного профілю в умовах євроінтеграції. – Кам’янець-Подільський : Кам’янецьПодільський національний університет імені Івана Огієнка, 2010. – С. 143-145.
4. Грабовий А. К. Теоретико-методичні засади навчального хімічного експерименту в загальноосвітніх навчальних закладах : [монографія] / А. К. Грабовий. – Черкаси : ЧНУ імені Богдана Хмельницького, 2012. – 376 с.
5. Гулай, О. І. Теоретико-методичні основи професійної підготовки майбутніх фахівців будівельного профілю в умовах неперервної освіти : автореферат. д-ра пед. наук, спец.: 13.00.04 - теорія і методика професійної освіти / О. І. Гулай. – Вінниця : Вінницький держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського, 2016. – 40 с.
6. Лебедев О.Е. Компетентностный подход в образовании / О.Е. Лебедев / Школьные технологии. – 2004. – № 5. – С. 3-12.
7. Немов Р.С. Психология: Учеб. для студ. высш. пед. учеб. заведений: в 3 кн. / Р.С. Немов. – 4-е изд. – М.: ВЛАДОС, 2001. – Кн. 3: Психодиагностика. Введение в научное психологическое исследование с элементами математической статистики. – 640 с.
8. Ніколаєва І.М. Експериментальна перевірка ефективності методичної системи формування компетентності в хімії майбутніх бакалварів технології медичної діагностики та лікування у вищих медичних навчальних закладах України / І.М. Ніколаєва // Science Rise: Pedagogical Education. 2018. № 3 (28). С. 38–40. doi: 10.15587/2519-4984.2018.127406
9. Пометун О.І. Формування громадянської компетентності: погляд з позиції сучасної педагогічної науки / О.І. Пометун // Вісник програм шкільних обмінів. – 2005. – № 23. – С. 18–20.
10. Професійна етика вчителя: час і вимоги / за ред. Б.М. Жебровського, Л.М. Ващенко. − К. : Ірпінь, 2000. − 257 с.
11. Руденко Т. Б. Формирование дидактикометодической компетентности будущего учителя начальных классов в современных условиях: дис. канд. пед. наук. 13.00.04 / Т. Б. Руденко. – Волгоград, 1999. – 181 с.
12. Скарбич С.Н. Формирование исследовательских компетенций учащихся в процессе обучения решению планиметрических задач: [учеб. пособие] / С.Н. Скарбич – М. : ФЛИНТА, 2011. – 194 с.
13. Шапошников К. В. Контекстный подход в процессе формирования профессиональной компетентности будущих лингвистов-переводчиков : автореф. дис. на соискание научн. степени канд. пед. наук : спец. 13.00.08 «Теория и методика профессионального образования» / К. В. Шапошников. – Йошкар-Ола, 2006. – 26 с.
14. Fethiye Karslı, Fatma Yaman, Alipaşa Ayas. Prospective chemistry teachers’ competency of evaluation of chemical experiments in terms of science process skills / Karslı Fethiye, Yaman Fatma, Ayas Alipaşa // Procedia - Social and Behavioral Sciences. – 2010. – Vol. 2. – Issue 2. – P. 778-781. doi: org/10.1016/j.sbspro.2010.03.101
15. Hesse-Biber S. The problems and prospects in the teaching of mixed methods research / S. Hesse-Biber // International Journal of Social Research Methodology. – 2015. –Vol. 18. – Issue 5. – P. 463–477. doi: 10.1080/13645579.2015.1062622
16. Horakova T., Houska M. On Improving the Experiment Methodology in Pedagogical Research / T. Horakova, M. Houska // International Education Studies. – 2014. – Vol. 7. – Issue 9. – Р. 84–98. doi: 10.5539/ies.v7n9p84
17. Walliman N. Research methods the basics / N. Walliman. – London-New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2011. – 190 p.
18. Yannik Tolsdorf, Silvija Markic. Exploring Chemistry Student Teachers’ Diagnostic Competence—A Qualitative Cross-Level Study / Tolsdorf Yannik, Markic Silvija // Education Sciences — Open Access Journal. 2017, Vol.7, Issue 86; doi:10.3390/educsci7040086

Тетяна Рудюк. Дослідження проблеми формування лексико-фразеологічної компетентності старшокласників на засадах комунікативно-діяльнісного підходу.

// Наука і освіта.  2018.  №4. 73-79.


DOI:

Тетяна Рудюк,
кандидат філологічних наук, доцент кафедри методики викладання української мови і літератури,
Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя,
вулиця Графська, 2, м. Ніжин, Чернігівська обл., Україна,


ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ
ЛЕКСИКО-ФРАЗЕОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТАРШОКЛАСНИКІВ
НА ЗАСАДАХ КОМУНІКАТИВНО-ДІЯЛЬНІСНОГО ПІДХОДУ


АНОТАЦІЯ:

Стаття присвячена теоретико-експериментальному дослідженню проблеми формування лексикофразеологічної компетентності школярів на засадах комунікативно-діяльнісного підходу. Було проаналізовано наукову літературу, програми та концепцію мовної 12-річної школи, розроблено теоретичні положення експерименту та його етапи, здійснено констатувальне обстеження та визначено реальний стан рівнів сформованості лексико-фразееологічної компетентності старшокласників. Застосування комунікативно-діяльнісного підходу під час навчання лексико-фразеологічного складу рідної мови значно підвищує ефективність освітнього процесу та є невід’ємною складовою становлення висококультурної національно свідомої особистості, яка здатна до конструктивної соціальної інтеракції. Для реалізації поставлених завдань здійснено визначення рівнів лексикофразеологічної компетентності (творчий, нормативний, репродуктивний, початковий) старшокласників, яке ґрунтувалося на основі виокремлених складових формування мовної складової на засадах досліджуваного підходу, а саме: прагнення до самореалізації, міжособистісної взаємодії, коригуванні нормативного аспекту мовної системи крізь призму національної чи міжкультурної комунікації, саморефлексії та накресленні перспективних видів роботи. Формування вказаної компетентності крізь призму комунікативно-діяльнісного підходу проводилося поетапно: здійснювалася мотивація до оволодіння лексичним і фразеологічним багатством рідної та іноземних мов, відбувалося планування участі у комунікативно-діяльнісній взаємодії, саморефлексія. Виявлено, що на продуктивність формування лексико-фразеологічного потенціалу старшокласників упливає художньо-літературний досвід, планування відповідної тренінгової та соціальної взаємодії, ситуацій реального й уявного спілкування. На підставі проведеного педагогічного експерименту визначено статистичні позитивні зміни в рівнях сформованості лексико-фразеологічної компетентності старшокласників, у яких навчання здійснювалося на засадах досліджуваного підходу в експериментальній групі. Достовірність результатів проведеного експерименту підтверджено успішним виконанням відповідних творчих завдань школярами.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

лексика, фразеологія, комунікативно-діяльнісний підхід, особистість, конструкт, самореалізація, саморефлексія.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Андреева Г. М. Социальная психология: Учебник для высших учебных заведений/ Г. М. Андреева. – М. : Аспект Пресс, 2001. – 378 с.
2. Бєляєв О. М. Сучасний урок української мови / О. М. Беляєв. – К. : Рад. Школа, 1981. – 176 с.
3. Благінін В. М. Педагогічні поняття в логічних схемах і таблицях / В. М. Благінін. – Ніжин: Редакційно-видавничий відділ НДПУ, 2000. – 96 с.
4. Гончаренко С. Український педагогічний словник /Семен Гончаренко. – К: Либідь, 1997. – 376 с.
5. Зимняя И. А. Педагогическая психология: Учебник для вузов. Изд. второе, доп., испр., и перераб. / И. А. Зимняя. – М. : Логос, 2002. – 384 с.
6. Концепція мовної освіти 12-річної школи //Дивослово. – 2002. –№8. – С. 58-62.
7. Папуча М. В. Внутрішній світ людини та його становлення : [Наукова монографія] / М. В. Папуча. – Ніжин: Видавець Лисенко М.М., 2011. – 656 с.
8. Педагогическая энциклопедия: [в 4-х т. ] под. ред. И. А. Каирова, Ф. Н. Петрова – М. : Советская энциклопедия, 1964-1968.
9. Педагогічний словник / За ред. дійсного члена АПН України Ярмаченка М. Д. – К. : Педагогічна думка, 2001. – 514 с.
10. Пентилюк М. Наукові засади комунікативної спрямованості у навчанні рідної мови / Марія Пентилюк // Українська мова в школі. – 1999. – № 3. – С. 8- 10.
11. Мізін К. І. Німецько-український фразеологічний словник (усталені порівняння)/ К. І. Мізін. – Вінниця: Нова книга, 2005. – 304 с.
12. Українська мова 10-11 класи. Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Філологічний напрям, профіль – українська філологія / [Л. І. Мацько, Т. Л. Груба, О. М. Семеног, Т. В. Симоненко]. – К. : Проект. Міністерство науки і освіти України, 2017. – 94 с.
13. Філософський словник / за заг. ред. В. І. Шинкарука. – К. : Либідь, 1997. – 1997. – 376 с.
14. Хьелл Л., Зиглер Д. Теории личности. З-е междунар. изд. – СПб. : Питер, 2003. – 608 с.
15. Chambers Dictionary of Idioms: EnglishUkrainian semibilingual. – K.: Bceyвито, 2002. – 475 с

Svitlana Zolotukhina, Olha Bashkir, Oksana Zhernovnykova. Stages of Training Future Mathematics Teachers in The Field of Pedagogical Improvisation.

// Наука і освіта.  2018.  №4. 80-86.


DOI:

Світлана Золотухіна,
доктор педагогічних наук, професор,
завідувач кафедри загальної педагогіки і педагогіки вищої школи,
Ольга Башкір,
кандидат педагогічних наук, доцент,
докторант кафедри загальної педагогіки і педагогіки вищої школи,
Оксана Жерновникова,
доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри математики,
Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди,
вул. Валентинівська, 2, м. Харків, Україна


ЕТАПИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ
МАТЕМАТИКИ ДО ПЕДАГОГІЧНОЇ ІМПРОВІЗАЦІЇ


АНОТАЦІЯ:

У статті розглянуто підходи сучасних науковців до визначення сутності процесу підготовки майбутніх учителів математики до педагогічної імпровізації. Згідно з дослідницьким задумом, формування готовності майбутніх учителів математики до педагогічної імпровізації сприятиме тому, що в майбутній професійній діяльності студенти швидко, гнучко й адекватно реагуватимуть на щойно створені ситуації або ті, що виникли стихійно й раптово. Мета статті полягає в перевірці ефективності теоретично розроблених етапів підготовки майбутніх учителів математики до педагогічної імпровізації (мотиваційно-цільовий, змістово-процесуальний, оціно-рефлексивний). Методи дослідження: теоретичні – аналіз, синтез, порівняння, класифікація науково-методичної літератури з метою визначення ключових понять дослідження; емпіричні – фрагменти педагогічного експерименту; анкетування студентів, майбутніх учителів математики. Проаналізовано наукові позиції щодо визначення критеріїв формування готовності майбутніх учителів математики до педагогічної взаємодії: мотиваційний, змістовий, процесуально-поведінковий, рефлексивний, на основі яких здійснюється оцінка досліджуваного феномена. На початковому етапі педагогічного експерименту було проведено анкетування та бесіди зі студентами, результати яких зафіксували низький рівень оволодіння ними вміннями педагогічної імпровізації за всіма показниками. Після цього кожну групу було розподілено на експериментальну та контрольну підгрупи. В експериментальній підгрупі реалізовано етапи підготовки майбутніх учителів математики до педагогічної імпровізації, а в контрольній – заняття проведено традиційно. Результати педагогічного експерименту засвідчують, що в цілому у всіх групах покращилися показники, що сприяли формуванню готовності майбутніх учителів математики до педагогічної імпровізації, найвищі були зафіксовані в експериментальній групі.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 підготовка, готовність, майбутні вчителі математики, навчально-виховний процес, заклад вищої освіти, педагогічна імпровізація.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Башкір О. І. Педагогічна імпровізація як науково-педагогічна проблема / О. І. Башкір // Розвиток особистісного потенціалу та професійних навичок майбутнього фахівця. – Луганськ : Луганський держаний інститут мистецтв і культури, 2006. – Вип. 36. – С.15-24
2. Башкір О. І. Сутність педагогічної імпровізації / О. І. Башкір // Гуманізація навчально-виховного процесу : збірник наукових праць. – Слов’янськ : Видавничий центр СДПУ, 2007. – Вип. XXXIV. – С.5- 9.
3. Жерновникова О. А. Формування готовності майбутніх учителів математики до навчального проектування / О. А. Жерновникова, Л. А. Штефан, В. В. Фазан // Наука і освіта: науково-практичний журнал. – Одеса : ПНПУ імені К. Д. Ушинського, 2017. – Вип. 10. – С. 74-81.
4. Куцевол О. М. Кореляція проекту уроку та імпровізації в процесі творчої методичної діяльності вчителя літератури [Електронний ресурс]. – http://eprints.zu.edu.ua/3581/1/04komdvl.pdf (дата звернення: 01.12.2017).
5. Немов Р.С. Учебник для студентов высш. пед. учеб. заведений : в 3кн. / Немов Р.С. – М. : Просвещение: ВЛАДОС, 1995. – 512с.
6. Основы психологии : практикум / [ред.-сост. Л.Д. Столяренко]. – Ростов н/Д : изд-во «Феникс», 2004. – Изд-е 5-е. – С.629-631.
7. Hedden Debra. Lessons from Lithuania: A pedagogical approach in teaching improvisation / Debra Hedden // International journal of music education. – London, 2017. – Vol. 35. – P. 289-301.
8. Wright R. Informal music learning, improvisation and teacher education / R. Wright, P. Kanellopoulos // British Journal of Music Education. London, 2010. – Vol. 27(1). – P. 71–87.
9. Zhernovnykova O. A. Training future teachers of mathematics: a historical perspective / O. A. Zhernovnykova // International Letters of Social and Humanistic Sciences : scientific journal. – Bach, 2016. – Vol. 66. – P. 140-145. – Режим доступу: https://www.scipress.com/ILSHS.66.140 (дата звернення: 01.12.2017).

Iryna Palshkova. Education Content Humanization in Terms of Primary School Teacher Training.

// Наука і освіта.  2018.  №4. 87-91.


DOI:

Ірина Пальшкова,
доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогічних технологій початкової освіти,
декан факультету початкового навчання,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранківська, 26, м. Одеса, Україна


ГУМАНІЗАЦІЯ ЗМІСТУ ОСВІТИ У ПІДГОТОВЦІ
МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ


АНОТАЦІЯ:

У статті актуалізується проблема підготовки вчителя початкової школи у контексті сучасної гуманістичної освітньої парадигми. Гуманізація освіти орієнтована на людину як найвищу цінність суспільного буття та ставлення до неї як до суб’єкта пізнання. Процес формування майбутнього фахівця у вищій школі має здійснюватися через детермінацію ціннісно-смислового ставлення особистості до навчальної діяльності, своїх здібностей та професійних якостей. Важливим результатом у цьому напрямку стала реалізація у вищій школі багаторівневої системи підготовки спеціаліста (бакалаврат, магістратура). У результаті дослідження було з’ясовано, що система університетської освіти, зорієнтована на фундаменталізацію наукової підготовки майбутніх спеціалістів, характеризується недостатнім рівнем психолого-педагогічного виховання, що негативно відображається на процесі адаптації студентів до обраної педагогічної спеціальності. Технології підготовки педагогічних кадрів в умовах гуманізації освіти повинні будуватися з використанням таких перспективних підходів: підсилення наявного психолого-педагогічного циклу дисциплін змістовим і доцільним з професійної точки зору навчально-виховним матеріалом; використання у викладанні психолого-педагогічних курсів міжпредметних зв’язків; використання варіативної складової у навчанні майбутніх фахівців.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

підготовка, майбутні учителі початкової школи, гуманістична освіта, педагогічна практика.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Грейсон Д.К. Американский менеджмент на пороге XXI века / Д.К. Грейсон, К. О’Делл; пер. с англ.– М. : Экономика, 1991. – 319 с.
2. Романенко М.І. Гуманізація освіти: концептуальні проблеми та практичний досвід / М. І. Романенко. – Наукова монографія. – Д., “Промінь”, 2001. – 160 с.
3. Савченко Л. О. Проблема формування професійно-ціннісної компетентності майбутніх вчителів / Л. О. Савченко // Педагогічні науки : збірник наукових праць. – Херсон, 2007. – № ХХХХ1У. – С. 295–298.
4. Шиянов Е. Н. Гуманизация образования и профессиональная подготовка учителя / Е. Н. Шиянов. − М. : Педагогика, 1991. − 278 с.
5. Mauch, James E. Reform and change in higher education / Mauch James E., Sabloff Paula L.W. // Garland studies in higher education. – USA. – 1995. – Vol. 2. – 420 p.

Oleksandr Naumov, Serhii Kuznichenko, Iryna Markina. Balance of Labor Market in The Context of Domestic Education Development.

// Наука і освіта.  2018.  №4. 92-98.


DOI:

Олександр Наумов,
доктор економічних наук, професор,
Цзянсуський педагогічний університет,
Шанхайська дорога, 101, м. Сюйчжоу Китай.
Сергій Кузниченко,
доктор юридичних наук, професор,
Інститут законодавства Верховної Ради України,
Несторівський провулок, 4, м. Київ, Україна,
Ірина Маркіна,
доктор економічних наук, професор,
Полтавська державна аграрна академія,
вул. Сковороди, 1/3, Полтава, Україна


ЗБAЛAНСУВAННЯ РИНКУ ПРAЦI В КОНТEКСТI РОЗВИТКУ ВIТЧИЗНЯНОЇ ОСВIТИ


АНОТАЦІЯ:

У стaттi розглядaється проблeмa збaлaнсовaностi ринку прaцi у контeкстi розвитку систeми освiти в Укрaїнi. Ринок прaцi зaвжди динaмiчно розвивaється, тож вaжливим питaнням сьогодeння є прaцeвлaштувaння людeй тa профeсiйнa орiєнтaцiя нa мaйбутнє, якa бaзується нa aнaлiзi потрeби у профeсiонaлaх, фaхiвцях, a тaкож робiтничих кaдрaх. Основним чинником, що обумовлює диспропорцiї нa ринку прaцi, є циклiчнiсть розвитку ринкової eкономiки, що, у свою чeргу, спричиняє й вiдповiднi коливaння сукупної пропозицiї тa сукупного попиту робочої сили. Подолaння дисбaлaнсу нa вiтчизняному ринку прaцi вимaгaє створeння тa зaбeзпeчeння систeми збору й aнaлiзу iнформaцiї щодо профeсiйно-квaлiфiкaцiйної структури робочої сили для розробки прогнозiв розвитку вiтчизняної систeми освiти. Мeтою cтaттi є обґрунтувaння тeорeтичних, мeтодичних тa прaктичних зacaд розвитку вiтчизняної систeми освiти шляхом зaбeзпeчeння збaлaнсовaностi ринку прaцi. Зaвдaннями cтaттi було виявлeння сучaсного стaну ринкiв прaцi тa освiтнiх послуг, формувaння мeтодичних зacaд тa провeдeння eкcпeримeнтaльного доcлiджeння щодо можливостi збaлaнсувaння ринку прaцi з мeтою розвитку вищої освiти в Укрaїнi. При виконaннi доcлiджeння викориcтaно eкcпeртнi мeтоди, зокрeмa мeтод aнкeтувaння. Обгрунтовaнa нeобхiднiсть розробки тa впровaджeння систeми прогнозувaння профeсiйної структури ринку прaцi нa основi кiлькiсних i якiсних опитувaнь роботодaвцiв тa eкспeртiв у сфeрi зaйнятостi. Зaзнaчeно, що одним iз вaжливих нaпрямiв збaлaнсовaностi ринку прaцi у контeкстi розвитку вiтчизняної систeми освiти є вдосконaлeння мaркeтингової дiяльностi нaвчaльних зaклaдiв. Ключовим покaзником конкурeнтоспроможностi вищих нaвчaльних зaклaдiв нa вiтчизняному тa свiтовому ринкaх є вiдповiднiсть освiтнiх прогрaм i нaвчaльних плaнiв пiдготовки фaхiвцiв рeaльним вимогaм чaсу. Здiйснeно оцiнку якостi освiтнiх послуг вищих нaвчaльних зaклaдiв Укрaїни тa визнaчeно нaйeфeктивнiшi джeрeлa пошуку роботи при прaцeвлaштувaннi. Визнaчeно основнi проблeми прaцeвлaштувaння випускникiв вищих нaвчaльних зaклaдiв, зокрeмa, нeдостaтня кiлькiсть вaкaнсiй зa здобутими спeцiaльностями, дeфiцит aбо взaгaлi вiдсутнiсть досвiду прaктичної роботи зa фaхом.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

вищa оcвiтa, ринок прaцi, нaвчaльний процec, конкурeнтоcпроможнicть оcвiти, збaлaнсовaнiсть, зaйнятiсть.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Bесkеr G.S. Іnvеstmеnt іn Humаn Саpіtаl: А Thеоrеtісаl Аnаlysіs / G.S. Bесkеr // Jоurnаl оf Pоlіtісаl Есоnоmy. – 1962. – Vоl. 70. – №5. Pаrt 2. – pp. 9-49.
2. Strіеlkоwskі W., Gryshоvа І. Асаdеmіс Publіshіng аnd “Prеdаtоry” Jоurnаls / W. Strіеlkоwskі, І. Gryshоvа // Sсіеnсе аnd Іnnоvаtіоn. – 2018. – №14(1). – р.р 5-12.
3. Сeмикiнa М. В. Вплив iнновaцiйного розвитку нa процeс сeгмeнтaцiї ринку прaцi в умовaх глобaлiзaцiї / М. В. Сeмикiнa // Вiсник Бeрдянського унiвeрситeту мeнeджмeнту i бiзнeсу. – 2014. – №1. – С. 59-62.
4. Nаumоv О. B. The tесhnіquе оf Аssеssіng Futurе Mаnаgеrs’ Lеаdеrshіp Quаlіtіеs іn Mоdеrn SосіоСulturаl Еnvіrоnmеnt / О. B. Nаumоv, О. M. Kоvаlеnkо, S. Yu. Sаvіn // Sсіеnсе аnd еduсаtіоn. – 2017. – №10. – p.p.126-132.
5. Шecтaковcькa Т.Л. Рeгулювaння взaємодiї ринкiв прaцi тa оcвiтнiх поcлуг як шлях змiцнeння eкономiчної бeзпeки cиcтeми оcвiти / Т.Л. Шecтaковcькa // Iнвecтицiї: прaктикa тa доcвiд. – 2015. – №5. – C. 42-46.
6. Gryshоvа І.Yu., Zаmlynskyі V.А., Shеstаkоvskа T. L. Іmplеmеntіng Сlustеr Fоrms Іntо Nаtіоnаl Еduсаtіоn Dеvеlоpmеnt Strаtеgy / І.Yu. Gryshоvа, V.А. Zаmlynskyі, T. L. Shеstаkоvskа // Sсіеnсе аnd еduсаtіоn. – 2017. – №5. – p.p. 56-61.
7. Лiсогор Л. С. Європeйський досвiд прогнозувaння потрeби у робочiй силi в контeкстi формувaння iнновaцiйних пeрспeктив трaнсформaцiї зaйнятостi в Укрaїнi / Л. С. Лiсогор // Ринок прaцi тa зaйнятiсть нaсeлeння. – 2016. – № 1. – С. 17-20.
8. Бaймурaтов М.О. Сучaснi тeндeнцiї прaвового зaбeзпeчeння нaдaння освiтнiх послуг в європeйських крaїнaх / М.О. Бaймурaтов // Вiсник Мaрiупольського дeржaвного унiвeрситeту. Сeрiя: прaво. – 2015. – вип.9-10. – С.129-135.
9. Шecтaковcькa Т.Л. Концeптуaльнi зacaди функцiонувaння оргaнiзaцiйно-eкономiчного мeхaнiзму розвитку нaцiонaльної cиcтeми оcвiти / Т.Л. Шecтaковcькa // Нaуковий вicник Полiccя. – Чeрнiгiв: ЧНТУ, 2015. –№1(1). – C. 34-41.
10. Grуshоvа І. Yu., Nіkоlіuk Е.V., Shеstаkоvskа T.L. Соnсеptuаlіzаtіоn оf thе Оrgаnіzаtіоnаl Mаnаgеmеnt Mесhаnіsm оf thе Dеvеlоpmеnt оf thе Nаtіоnаl Еduсаtіоn Systеm іn thе Соntеxt оf Іts Quаlіty / І. Yu. Grуshоvа, Е.V., T.L. Shеstаkоvskа // Sсіеnсе аnd еduсаtіоn. – 2017. – №10. – p.p.118-125.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.