Алла Колишкіна, Світлана Кондратюк, Михайло Лянной. Організація взаємодії школи і сім’ї у формуванні екологічно доцільної поведінки учнів.

// Наука і освіта.  2018.  №4. 24-34.


DOI:

Алла Колишкіна,
кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри дошкільної і початкової освіти,
Світлана Кондратюк,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри
дошкільної і початкової освіти,
Михайло Лянной,
кандидат педагогічних наук, доцент,
Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка,
вул. Роменська, 87, м. Суми, Україна


ОРГАНІЗАЦІЯ ВЗАЄМОДІЇ ШКОЛИ І СІМ’Ї У ФОРМУВАННІ
ЕКОЛОГІЧНО ДОЦІЛЬНОЇ ПОВЕДІНКИ УЧНІВ


АНОТАЦІЯ:

Статтю присвячено дослідженню особливостей формування екологічно доцільної поведінки учнів у взаємодії школи і сім’ї. У роботі розв’язується проблема методичного забезпечення екологічного виховання учнів початкових класів. Мета дослідження полягає в обґрунтуванні та експериментальній перевірці ефективності авторського програмно-методичного комплексу «Екосвіт» з формування екологічно доцільної поведінки учнів початкових класів у взаємодії школи і сім’ї. Для досягнення мети було використано комплекс спеціальних діагностичних методів, за допомогою яких послідовно вимірювались окремі компоненти досліджуваної якості: анкетування («Екологічні знання», «Екологічні мотиви», «Екологічна поведінка») із використанням запитань закритого та відкритого типів; бесіди («Роль природи в моєму житті», «Природа і моя сім’я», «Моя поведінка в природі»), які дали можливість глибше дослідити психологічні особливості дитини, характер і рівень її знань, інтересів, мотивів і вчинків шляхом аналізу отриманих відповідей; інтерв’ювання («Екологічні знання», «Екологічні мотиви», «Екологічна поведінка»), яке передбачало спілкування інтерв’юера з респондентом; спостереження за вчинками та поведінкою учнів початкових класів в умовах експерименту (під час виконання доручень екологічного характеру, опитування, бесіди) й у реальних умовах (на уроках, під час прогулянок, екскурсій, позакласних заходів природничого змісту); розв’язання проблемних ситуацій, що містить два блоки завдань («Уміння приймати екологічно доцільні рішення», «Поведінка у природі»). Розроблений програмнометодичний комплекс «Екосвіт» охоплює програму екологічного гуртка «Екосвіт» і методичні рекомендації щодо організації його роботи; методичні рекомендації для роботи з батьками стосовно формування екологічно доцільної поведінки учнів початкових класів. Заняття екологічного гуртка побудовані за принципом об’єднання зусиль школи і сім’ї, чітко визначені обов’язки вчителя і батьків. Обґрунтовано методи, які було покладено в основу експериментальної роботи: бесіди, спостереження, проблемні завдання, дидактичні та екологічні ігри, конкурси, проектна діяльність. Установлено, що усі висвітлені форми взаємодії школи і сім’ї використовувалися паралельно, були пов’язані між собою, доповнювали одна одну і були апробовані під час педагогічного експерименту. Доведено, що активізація взаємодії батьків з учителем, урізноманітнення форм і методів роботи з батьками та учнями, залучення батьків до безпосередньої участі у навчально-виховному процесі з формування екологічно доцільної поведінки учнів початкових класів засвідчили якісно новий рівень організації екологічного виховання школярів.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

екологічно доцільна поведінка, взаємодія школи і сім’ї, програма «Екосвіт», учні початкової школи, батьки учнів початкових класів.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Алєксєєнко Т. Ф. Сходинки гуманних взаємин батьків і дітей / Т. Ф. Алєксєєнко // Дитячий садок. – 2002. – № 24. – С. 3–24.
2. Бех І. Д. Виховання особистості : у 2 кн. Кн. 1 : Особистісно-орієнтований підхід : наук. видання / І. Д. Бех. – К. : Либідь, 2003. – 280 с. 
3. Божович Л. И. Личность и ее формирование в детском возрасте / Л. И. Божович. – СПб. : Питер, 2008. – 398 с.
4. Выготский Л. С. Педагогическая психология / Л. С. Выготский; под ред. В. В. Давыдова. – М. : Педагогика, 1996. – 536 с.
5. Galbaut Diane. Le travail de recherches scientifiques des élèves à l’écologie / Sous la dir de D. Galbaut. – Paris : Unesco, 2008. – 20 p.
6. Гончаренко С. У. Педагогічні дослідження : методологічні поради молодим науковцям / С. У. Гончаренко. – К.-Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2010. – 308 с.
7. Дерябо С. Д. Экологическая педагогика и психология : учеб. пособие для студ. вузов / С. Д. Дерябо, В. А. Ясвин. – Ростов н/Д. : Феникс, 1996. – 480 с.
8. Jabre B. L’utilisation de la graphie combinée de structure et d’information à l’éducation écologique des écoliers / B. Jabre // JDІ. – № 7. – Mars, 2003. – P. 20– 21.
9. Layton D. Innovations dans l’énscignement des sciences et de la technologie / D. Layton // Lе Monde de l’éducation. – Février, 2002. – № 300. – P. 33–36.
10. Захлебный А. Н. Педагогические принципы и условия экологического образования / А. Н. Захлебный. – М. : НИИСИМО, 1983. – 98 с.
11. Колонькова О. О. Екологічно доцільне самовиховання старших підлітків і старшокласників / О. О. Колонькова // Теоретико–методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді : зб. наук. праць / [за ред. І. Д. Беха]. – Кам’янець-Подільський : Видавець ПП Д. Г. Зволейко ; Інститут проблем виховання НАПН України, 2009. –Вип. 13, кн. 1. – С. 362–368.
12. Кравченко Т. В. Соціалізація дітей шкільного віку у взаємодії сім’ї і школи : [монографія] / Т. В. Кравченко. – К. : Фенікс, 2009. – 416 с.
13. Крюкова О. В. Формування екологічно доцільної поведінки молодших школярів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня. канд. пед. наук : спец. 13.00.07 / О. В. Крюкова. – К., 2005. – 20 с.
14. Orpwood G. L’éducation de l’attitude d’émotion et de valeur envers la nature des enfants âgés de 6 à 8 ans / G. Orpwood, J. Werdelin ; рrep. Pour Bureau intern. d’éduc. – Paris : Unesco, 2002. – P. 44–59.
15. Пустовіт Г. П. Філософсько-культурологічний аспект у екологічній освіті / Г. П. Пустовіт // Шлях освіти. – 2002. – № 3. – С. 7–11.
16. Пустовіт Н. Організація взаємодії школи й громадських організацій в екологічному вихованні учнів / Н. Пустовіт // Соціальна педагогіка: теорія і практика. – 2005. – № 3. – С. 36–43.
17. Психодиагностика : теория и практика / перевод с нем.; под общ. ред. Н. Ф. Талызиной. – М. : Просвещение, 1986. – С. 124–142.
18. Rioulti Jean. L’éducation de la conscience écologique / J. Rioulti // Le Monde de l’éducation. – Septembre, 2003. – № 319. – P. 35–38.
19. Савелова Т. И. Метод Монте-Карло / Т. И. Савелова. – М. : НИЯУ МИФИ, 2011. – 152 с.
20. Troost G. I. Environmental education : А source book / G. I. Troost, М. Altman (eds.). – New York, 2002. – 237 p. 21. Naess A. A defense of the deep ecology movement / А. Naess // Environmental ethics. – V. 6. – 1984. – pp. 265–270.

Mykhailo Baimuratov, Ivan Myshshak, Oksana Krynytska. Mechanism of Ensuring Quality of Higher Educational Institutions’ Work.

// Наука і освіта.  2018.  №4. 35-42.


DOI:

Михайло Баймуратов,
доктор юридичних наук, професор, головний науковий консультант,
Інститут Законодавства Верховної ради України,
Заслужений діяч науки і техніки,
Іван Мищак,
доктор історичних наук, головний науковий консультант,
Інститут Законодавства Верховної ради України,
пров. Несторівський, 4, м. Київ, Україна,
Оксана Криницька,
кандидат економічних наук,
Одеська національна академія харчових технологій,
вул. Канатна, 112, м. Одеса, Україна


МEХAНIЗМ ЗAБEЗПEЧEННЯ ЯКОCТI
НАВЧАЛЬНОЇ ДIЯЛЬНОCТI ЗAКЛAДIВ ВИЩОЇ ОСВІТИ


АНОТАЦІЯ:

У cтaттi обґрунтовaно оcобливоcтi функцiонувaння мeхaнiзму зaбeзпeчeння якоcтi оcвiтньої дiяльноcтi вищих нaвчaльних зaклaдiв. Нa cучacному eтaпi в Укрaїнi aктивно вiдбувaєтьcя процec iнтeгрaцiї вiтчизняної cиcтeми вищої оcвiти в європeйcький i cвiтовий оcвiтнiй проcтiр, здiйcнюєтьcя модeрнiзaцiя оcвiтньої дiяльноcтi у контeкcтi європeйcьких вимог. A отжe, зaбeзпeчeння якоcтi оcвiтньої дiяльноcтi cьогоднi виходить нa пeршe мicцe ceрeд зaвдaнь вищих нaвчaльних зaклaдiв i є одним iз критeрiїв eфeктивноcтi його упрaвлiння. Мeтою cтaттi є обґрунтувaння тeорeтико-тeхнологiчного нaпрямку пiдвищeння якоcтi оcвiтньої дiяльноcтi вищих нaвчaльних зaклaдiв у контeкcтi формувaння вiдповiдного мeхaнiзму. Зaвдaннями cтaттi є розробкa нaуково-мeтодичних положeнь щодо функцiонувaння мeхaнiзму упрaвлiння cиcтeмою зaбeзпeчeння якоcтi оcвiтньої дiяльноcтi вищих нaвчaльних зaклaдiв тa провeдeння eкcпeримeнтaльного доcлiджeння, що дозволить iдeнтифiкувaти нaпрями пiдвищeння якоcтi вищої оcвiти в Укрaїнi. При виконaннi доcлiджeння викориcтaно eкcпeртнi мeтоди, зокрeмa мeтод aнкeтувaння. Зaпропоновaно концeптуaльну cхeму мeхaнiзму зaбeзпeчeння якоcтi оcвiтньої дiяльноcтi вищих нaвчaльних зaклaдiв тa визнaчeно, що нa eфeктивнicть його функцiонувaння впливaють чинники зовнiшнього i внутрiшнього ceрeдовищa. Обґрунтовaнa тeхнологiя пiдвищeння якоcтi вищої оcвiти зa учacтю Нaцiонaльного агeнтcтвa, якa бaзуєтьcя нa потужнiй мeтодологiчнiй оcновi у виглядi квaдри пiдходiв: людиноцeнтричного, cиcтeмного, компeтeнтнicного та cинeргeтичного. Зaзнaчeно, що новiтнiм мeхaнiзмом зaбeзпeчeння якоcтi вищої оcвiти можe cтaти дeржaвно-громaдcькe упрaвлiння. Визнaчeно зaходи щодо eфeктивного функцiонувaння мeхaнiзму зaбeзпeчeння якоcтi оcвiтньої дiяльноcтi у вищих нaвчaльних зaклaдaх.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

вищa оcвiтa, нaвчaльний процec, конкурeнтоcпроможнicть оcвiти, якicть оcвiти, оcвiтня дiяльнicть, мeхaнiзм.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Коротков Є. Концeпцiя якоcтi оcвiти [Eлeктронний рecурc] / Є. Коротков. – Рeжим доcтупу: http://osvita.ua/school/manage/gener al/1342/
2. Aзгaльдов Г. Г., Коcтин A.В. Квaлимeтрия в выcшeй школe / Г. Г. Aзгaльдов, A.В. Коcтин. – М. : Информ Знaниe, 2012. 178 c.
3. Чeмeриc A. О. Якicть оcвiти як зaгaльнa тeндeнцiя європeйcької iнтeгрaцiї [Eлeктронний рecурc] / A. О. Чeмeриc. – Рeжим доcтупу: http://studentam.net.ua/content/view/7711/97/
4. Рябчeнко В. Проблeмa якоcтi вiтчизняної вищої оcвiти в контeкcтi оcвiтянcьких рeформ: рeтроcпeктивa i cучacнicть з позицiй cвiтогляднокомпeтeнтicного пiдходу / В. Рябчeнко // Вищa оcвiтa Укрaїни. – 2015. – №1. – C. 12-27.
5. Мудрa C.В. Концeптуaльнa модeль оцiнювaння рiвня конкурeнтоcпроможноcтi випуcкникiв ВНЗ / C.В. Мудрa // Iмiдж cучacного пeдaгогa: нaук.-прaкт. оcвiтньо-популярний чacопиc. – 2010. – №3. – C. 28- 31.
6. Strielkowski W., Gryshova I. Yu. Academic Publishing and “Predatory” Journals / W. Strielkowski, I. Yu. Gryshova // Science and Innovation. – 2018. – №14(1). – P. 5-12.
7. Naumov O. B., Kovalenko O. M., Savin S. Yu. Technique of Assessing Future Managers’ Leadership Qualities in Modern Socio-Cultural Environment / O. B. Naumov, O. M. Kovalenko, S. Yu. Savin // Science and education. – 2017. – №10. – P. 126-132.
8. Gryshova I.Yu. Implementing Cluster Forms Into National Education Development Strategy / I.Yu. Gryshova, V.A. Zamlynskyi, T. L. Shestakovska // Science and education. – 2017. – №5. – C. 56-61.
9. Бaймурaтов М.О. Cучacнi тeндeнцiї прaвового зaбeзпeчeння нaдaння оcвiтнiх поcлуг в європeйcьких крaїнaх / М.О. Бaймурaтов // Вicник Мaрiупольcького дeржaвного унiвeрcитeту. Ceрiя: прaво. – 2015. – вип.9-10. – C.129-135.
10. Grуshоva I. Yu. Conceptualization of the Organizational Management Mechanism of the Development of the National Education System in the Context of Its Quality / I. Yu. Grуshоva, E.V. Nikoliuk, T.L. Shestakоvska // Science and education. – 2017. –№10. – C.118-125.

Олег Долженков, Оксана Сакалюк. Крос-культурний менеджмент у закладах освіти.

// Наука і освіта.  2018.  №4. 43-48.


DOI:

Олег Долженков,
доктор політичних наук, доцент,
завідувач кафедри освітнього менеджменту та публічного управління,
Оксана Сакалюк,
кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри освітнього менеджменту та публічного управління,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранківська, 71, м. Одеса, Україна


КРОС-КУЛЬТУРНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ У ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ


АНОТАЦІЯ:

У статті уточнено сутність крос-культурного менеджменту, чинники, що розкривають його зміст і характер, а також його основну мету та завдання. Визначено та систематизовано основні ознаки, що характеризують крос-культурні особливості особистості менеджера, подано характеристику загальнорівневих оцінок знань і вмінь, необхідних керівникам освітніх установ для вирішення завдань крос-культурного менеджменту в закладах освіти. Наголошено на доцільності врахування крос-культурних аспектів у сфері освіти та важливості введення крос-культурного контенту в підготовку майбутніх менеджерів освіти.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

крос-культурний менеджмент, чинники й ознаки крос-культурного менеджменту, менеджери освіти, заклади освіти, завдання крос-культурного менеджменту


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Бешелев С. Д. Экспертные оценки в принятии плановых решений / С. Д. Бешелев, Ф. Г. Гурвич. – М. : Экономика, 2006. – 78 с.
2. Лапач С. Н. Статистика в науке и бизнесе / С. Н. Лапач, А. В. Чубенко, П. Н. Бабич. – К. : МОРИОН, 2002. – 640 с.
3. Петрушенко Ю. М. Когнітивна концепція крос-культурного менеджменту / Ю. М. Петрушенко, Т. А. Голець // Вісник Сумського державного університету. – 2008. – № 1. – С. 120–128.
4. Святохо Н. В. К вопросу о сущности кросскультурного подхода в управлении персоналом предприятия (организации) / Н. В. Святохо, Л. А. Халилова. – Культура народов Причерноморья. – 2014. – № 278, Т. 1. – С. 174–177.
5. Сравнительный менеджмент/ [под. ред. С. Э. Пивоварова]. – СПб. : Питер, 2006. – 368 с.
6. Суходольский Г. В. Основы математической статистики для психологов / Г. В. Суходольский. – СПб. : Издательство С.-Петербургского университета, 1998. – 464 с.
7. Тодорова Н. Ю. Крос-культурний менеджмент[Електронний ресурс] / Н. Ю. Тодорова. – К., 2009. – 330 с. – Режим доступу : http://ea.donntu.edu.ua/bitstream/123456789/2021/1/CC M_Todorova.pdf.
8. Adler N. J. International Dimensions of Organizational Behavior / N. J. Adler. –Boston, MA : PWS-KENT Publishing Company, 1991. –398 p. 9. Mead R. International management : culture and beyond / R. Mead, T. G. Andrews. – Chichester : John Wiley & Sons Ltd, 2009. – 488 p.

Nataliya Mykytenko, Nadiia Kish, Olesia Stoika. Technology of Teaching Foreign Language Academic Writing To Students of Non-Philological Specialities.

// Наука і освіта.  2018.  №4. 49-55.


DOI:

Наталія Микитенко,
доктор педагогічних наук, професор,
Львівський національний університет імені Івана Франка,
вул. Університетська, 1, м. Львів, Україна,
Надія Кіш,
кандидат педагогічних наук, доцент,
Олеся Стойка,
кандидат педагогічних наук, доцент,
Державний вищий навчальний заклад «Ужгородський національний університет»,
вул. Університетська, 14, м. Ужгород, Україна


ТЕХНОЛОГІЯ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ НЕФІЛОЛОГІЧНОГО
ПРОФІЛЮ ІНШОМОВНОМУ АКАДЕМІЧНОМУ ПИСЬМУ


АНОТАЦІЯ:

Стаття розглядає проблему технологій навчання академічного письма студентів нефілологічних спеціальностей з урахуванням реалій українських ЗВО. Мета статті – обґрунтувати технологію навчання іншомовному академічному письму студентів нефілологічних спеціальностей і здійснити експериментальну перевірку її ефективності на базі Ужгородського національного університету. Для розв’язання завдань дослідження використано теоретичні (контент-аналіз джерел з проблеми дослідження, систематизація та узагальнення теоретичних положень, обґрунтування і розроблення моделі технології навчання іншомовного академічного письма) й емпіричні методи досліджень (наукове спостереження, анкетування, методичний експеримент (констатувальний і формувальний етапи, методи математичної статистики). Було доведено, що до переліку лексичних, граматичних та дискурсивних умінь, якими повинні володіти студенти нефілологічних спеціальностей для створення продукту іншомовного академічного письма, належать уміння: визначати мету, головну ідею повідомлення, бачити зв’язок між висловлюваними думками; коректно вживати лексичні одиниці, зокрема – термінологічні у сфері фаху; коректно вживати відповідні певному жанру академічної писемної комунікації граматичні структури; класифікувати та оцінювати роль лексичних, граматичних, стилістичних засобів іноземної мови у ефективності передачі повідомлення; визначати вплив обраних вербальних засобів на ефективність мовлення та досягнення адресантом комунікативної мети. Представлено модель технології навчання академічного письма. З метою доведення ефективності обґрунтованої технології навчання іншомовного академічного письма студентів нефілологічних спеціальностей було сплановано та організовано методичний експеримент, що проводився у два етапи: констатувальний і формувальний.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

навчання академічному письму, академічна письмова комунікація, продукт, студенти нефілологічних спеціальностей, уміння, засоби, технології навчання.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Academic writing [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://sydney.edu.au/students/writing.html.
2. Andrade H. Promoting Learning and Achievement through Self-Assessment / H. Andrade, A. Valtcheva // Theory Into Practice. – 2009. – Volume 48. – No 1. – P. 12-19.
3. Andrade H. Putting rubrics to the test: The effect of a model, criteria generation, and rubric-referenced selfassessment on elementary school students’ writing / H. Andrade, Y. Du, X. Wang // Educational Measurement: Issues and Practice. – 2008. – Volume 27. – No 2. – P. 3-13.
4. Curry M. Approaches to teaching writing / M. Curry, A. Hewings // Teaching academic writing: a toolkit for higher education. – London & New York : Routledge, 2003. – 175 p.
5. Dudley-Evans T. Developments in English for Specific Purposes. A multy-disciplinary approach / T. Dudley-Evans, M. J St. John. – Cambridge: Cambridge University Press,1998. – 301p.
6. Mykytenko N. Developing academic literacy: EAP for Science Majors / N. Mykytenko, V. Sulym, M. Kozolup. – Lviv: LNU, 2017. – 184 p.
7. Rhetoric and Composition Outcomes. Northern Illinois University. Department of English. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.engl.niu.edu/composition/outcomes.html – Загол. з екранa. – Мова англ.
8. Струганець Л. Культура мови. Словник термінів / Л. Струганець. – Тернопіль: Богдан, 2000. – 88 с.
9. Yakhontova T. V. English Academic Writing for Students and Researchers / T. V. Yakhontova. – Lviv: PAIS, 2003. – 220 p.

Сергій Омельчук. Поняттєва співвіднесеність лінгводидактичних термінів «робота з текстом» і «робота над текстом».

// Наука і освіта.  2018.  №4. 56-64.


DOI:

Сергій Омельчук,
доктор педагогічних наук, доцент,
проректор з наукової роботи,
професор кафедри слов’янської філології,
Херсонський державний університет,
вул. Університетська, 27, м. Херсон, Україна


ПОНЯТТЄВА СПІВВІДНЕСЕНІСТЬ ЛІНГВОДИДАКТИЧНИХ
ТЕРМІНІВ «РОБОТА З ТЕКСТОМ» І «РОБОТА НАД ТЕКСТОМ»


АНОТАЦІЯ:

Наукові дослідження з лінгводидактики засвідчують порушення принципу системності як однієї з основних ознак терміна: у словосполученнях на позначення одного методичного поняття вчені вживають різні прийменники, тим самим уважаючи, що терміни «робота з текстом» і «робота над текстом» є взаємозамінними, тобто синонімними. У статті досліджено поняттєву співвіднесеність термінів «робота з текстом» і «робота над текстом» у сучасному лінгводидактичному дискурсі. Застосовано такі методи дослідження: компонентний аналіз для визначеення семантичної організації термінів «робота з текстом» і «робота над текстом» на підставі комплексного аналізування наукових джерел і лексикографічних праць; метод функційного аналізу для визначення семантико-синтаксичних відношень, які виражають ці термінні словосполучення; зіставний аналіз для з’ясування особливостей функціювання іншомовних відповідників до термінів «робота з текстом» і «робота над текстом» в англійськомовних, німецькомовних, польськомовних, білоруськомовних та російськомовних наукових і навчально-методичних текстах; метод кількісних підрахунків для визначення кількісних показників вияву продуктивності використання в українській лінгводидактичній науці та в сучасному професійному мовленні вчителів-словесників поняття «робота над текстом» у невластивому йому значенні; метод узагальнення для систематизації функційних особливостей термінів «робота з текстом» і «робота над текстом». Доведено, що термінні словосполучення «робота з текстом» і «робота над текстом», хоч і тісно пов’язані між собою, проте позначають різні методичні поняття: робота з текстом як аналітичний вид діяльності – це осмислення, аналіз його, а робота над текстом як творчий вид діяльності – створення власного мовленнєвого твору.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

термінне словосполучення, прийменниково-іменникова словоформа, семантикосинтаксичні відношення.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Агароднікава С. В. Аспекты працы над прафесійным тэкстам са студэнтамі эканамічных ВНУ [Електронний ресурс] : праграма курса беларускай мовы ў эканамічных ВНУ / С. В. Агароднікава, К. У. Петрыкевіч. – Витебск : ВГУ имени П.М.Машерова. – 2015.– Режим доступу: https://lib.vsu.by/xmlui/bitstream/handle.
2. Бабенко О. А. Формування інтонаційних умінь і навичок старшокласників як засіб творення усних висловлювань [Текст] : автореф. дис. ... на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання (українська мова)» / О. А. Бабенко. – К., 2010. – 23 с.
3. Багмут І. В. Робота над текстом і робота з текстом у процесі навчання мові / І. В. Багмут // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 10 : Проблеми граматики і лексикології української мови. – 2012. – Вип. 9. – С. 176–179.
4. Беларуская мова і культура: праца з тэкстам на вучэбных занятках / В. У. Барысенка [Електронний ресурс] // Мова. – 2016. – № 26. – С. 151–155. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mova_2016_26_30.
5. Божко О. П. Формування текстотвірних умінь учнів основної школи в процесі вивчення синтаксису складного речення [Текст] : дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 / О. П. Божко. – Херсон, 2017. – 283 с.
6. Вихованець І. Теоретична морфологія української мови [Текст] : академ. граматика укр. мови / І. Вихованець, К. Городенська ; за ред. І. Вихованця. – К. : Унів. вид-во «Пульсари», 2004. – 400 с.
7. Гоголь Н. В. Формування у молодших школярів естетичної оцінки художнього твору на уроках читання [Текст] : автореф. дис. ... на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання (українська література)» / Н. В. Гоголь. – К., 2004. – 20 с.
8. Голуб Н. Б. Теоретико-методичні засади навчання риторики у вищих педагогічних навчальних закладах [Текст] : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.02 / Ніна Борисівна Голуб. – К., 2009. – 505 с.
9. Грона Н. В. Система підготовки студентів педагогічного коледжу до формування у молодших школярів текстотворчих умінь [Текст] : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.02 / Н. В. Грона. – К., 2018. – 491 с.
10. Заєць В. Г. Лінгвометодичні засади навчання української мови учнів 8-9 класів з поглибленим вивченням на текстовій основі міжпредметного змісту [Текст] : автореф. дис. ... на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання (українська мова)» / В. Г. Заєць. – К., 2013. – 20 с.
11. Исупова С. М. Работа над текстом при обучении русскому языку как неродному / С. М. Исупова // Филологические науки. Вопросы теории и практики. – Тамбов : Грамота, 2013. – № 5. – Ч. 1. – С. 65–67.
12. Красней В. Беларуская мова. Поўны школьны курс. Тэорыя [Текст] / Віктар Красней, Яўген Лаўрэль. – Мінск : Аверсэв, 2017. – 287 с.
13. Львов М. Р. Словарь-справочник по методике русского языка [Текст] : учеб. пособ. для студ. пед. ин-тов / Михаил Ростиславович Львов. – М. : Просвещение, 1988. – 240 с.
14. Методика навчання української мови в початковій школі [Текст] : навч.-метод. посібн. / За наук. ред. М. С. Вашуленка. – К. : Літера ЛТД, 2011. – 364 с.
15. Практикум з методики навчання української мови в загальноосвітніх закладах: модульний курс [Текст] : посібник для студентів / Кол. авторів за ред. М. І. Пентилюк. – К. : Ленвіт, 2011. – 366 с.
16. Саматыя І. М. Работа з тэкстам як форма правядзення кантролю па беларускай мове [Електронний ресурс] / І. М. Саматыя // Метадалагічныя і метадычныя аспекты выкладання мовы і літаратуры ў школе і ВНУ : зб. навук. арт. ; пад рэд. І. У. Таяноўскай, Т. В. Мальцэвіч. – Мінск : БДУ, 2006. – Вып. 5. – С.63–68. – Режим доступу: http://elib.bsu.by/handle/123456789/56650.
17. Словник-довідник з української лінгводидактики [Текст] : навч. посіб. / [М. Пентилюк, О. Горошкіна, Н. Мордовцева, А. Нікітіна, Л. Попова] ; за заг. ред. М. Пентилюк. – К. : Ленвіт, 2015. – 320 с.
18. Словник українських прийменників. Сучасна українська мова [Текст] / А.П. Загнітко, І.Г. Данилюк, Г.В. Ситар, І.А. Щукіна. – Донецьк : ТОВ ВКФ «БАО», 2007. – 416 с.
19. Словник української мови: в 11 т. [Електронний ресурс] / АН УРСР ; Ін-т мовознавства ; за ред. І.К. Білодіда. – Т. 5. – К. : Наук. думка, 1974. – Режим доступу : sum.in.ua.
20. Словник української мови: в 11 т. [Електронний ресурс] / АН УРСР ; Ін-т мовознавства ; за ред. І.К. Білодіда. – Т. 10. – К. : Наук. думка, 1979. – Режим доступу : sum.in.ua.
21. Сурмін Ю. П. Наукові тексти: специфіка, підготовка та презентація [Текст] : навч.-метод. посіб. / Ю. П. Сурмін. – К. : НАДУ, 2008. – 184 с.
22. Якуба С. М. Комплексная праца з тэкстам на ўроках абагульнення і сістэматызацыі ведаў па словаўтварэнні [Електронний ресурс] / С. М. Якуба. – Режим доступу: https://www.bsu.by/Cache/pdf/184933.pdf.
23. Ahrens-Drath R. Der Umgang mit Texten im Grundschulunterricht (Wiesbaden, 2009) [Електронний ресурс] / R. Ahrens-Drath. Режим доступу: https://kultusministerium.hessen.de/sites/default/files/med ia/der_umgang_mit_texten_im_grundschulunterricht.pdf
24. Długosz J., Orzech E. Materiały do pracy z tekstem literackim w klasach początkowych / J. Długosz, E. Orzech. – Rzeszów: Agencja Wydawnicza "Fraza", 1991. – 264 с.
25. Cain M. Texts and the foreign language teacher: some reflections on aims / M. Cain // Revue ATEE Journal. – 1980. – №3.
26. Jakowicka M. Praca z tekstem w klasach początkowych / M. Jakowicka // Zbiorcza Szkoła Gminna. – 1981. – №5.
27. Jašová M. Arbeit mit literarischen Texten im DaF Unterricht am Beispiel eines Textes von Christine Nöstlinger / M. Jašová // Diplomarbeit, MasarykUniversität Brünn, 2009. – 100 с.
28. Lenartowska K., Świętek W. Praca z tekstem w klasach 1-3 / Lenartowska K., Świętek W. – Warszawa: WSiP, 1982. – 93 с.
29. Mickan P. Text-Based Teaching: Theory and Practice [електронний ресурс] / P. Mickan. – 2015. – Режим доступу: https://www.researchgate.net/publication/265011929_Tex t-Based_ Teaching _Theory_ and_Practice.
30. Rainer E. Wicke, Werkzeuge zur Arbeit mit literarischen Texten / E. Rainer. – München: Hueber Verlag, 2014. – 31 с.
31. Szczepańska M. Praca z tekstem literackim w klasach I – III / M. Szczepańska // Życie Szkoły. – 1987. – №4.
32. Wojszwiłło M. Praca z tekstem wierszowym / M. Wojszwiłło // Życie Szkoły. – 1987. – №4.
33. Chodkiewicz H. Working with Text and Around Text in Foreign Language Environments / H. Chodkiewicz, M., Krzemińska-Adamek P. Steinbrich. – Springer, 2016. – 288 с.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.