Скоромна М. В., Полянська К. В. Проблеми формування основ педагогічної майстерності магістрантів, які отримали ступінь бакалавра за різними спеціальностями.

// Наука і освіта.  2017.  №6. 129-135.


DOI:

Маріанна Володимирівна Скоромна,
кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри педагогічних технологій початкової освіти,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранківська, 26, м. Одеса, Україна,
Катерина Валеріївна Полянська,
кандидат філософських наук, доцент кафедри струнно-смичкових інструментів,
Національна Музична Академія України імені П. І. Чайковського,
вул. Архiтектора Городецького 1-3/11, м. Київ, Україна


ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ОСНОВ ПЕДАГОГІЧНОЇ
МАЙСТЕРНОСТІ МАГІСТРАНТІВ, ЯКІ ОТРИМАЛИ
СТУПІНЬ БАКАЛАВРА ЗА РІЗНИМИ СПЕЦІАЛЬНОСТЯМИ


АНОТАЦІЯ:

Статтю присвячено актуальній проблемі дослідження формування основ педагогічної майстерності у студентів-магістрантів, які отримали освіту за ступенем бакалавра за різними спеціальностями. Для дослідження ознак педагогічної майстерності та її основних компетенцій було розроблено дві методики, що дали можливість виявити та кількісно оцінити дванадцять показників педагогічної майстерності та три показники провідних компетенцій учителя. Усі студенти перед початком експерименту були обстежені за авторськими методиками. Дослідження показало, що до проведення формувального експерименту студенти мали певні ознаки педагогічної майстерності за діагностованими показниками, які знаходилися переважно на низькому і рівні вище середнього. При цьому магістранти, що мали ступінь бакалавра з педагогічної спеціальності, мали середній та рівень вище середнього за більшістю показників. Ті, що не здобули такої освіти, фактично мали низькі значення цих ознак. Для формування основ педагогічної майстерності було розроблено спеціальний практикум з комплексом тренінгових занять, розрахований на їх інтенсивне впровадження протягом місяця в другій половині дня, який завершувався перед педагогічною практикою. Тренінг складався з трьох частин: актуально-діагностувальної, корекційно-розвивальної та формувальної. Усіх студентів, залучених до експерименту, було поділено на дві основні групи: ті, що мали педагогічну освіту, і ті, що її не мали. Кожну групу було розподілено на експериментальну та контрольну підгрупи. В експериментальній було реалізовано розроблений тренінг з основ педагогічної майстерності, а в контрольній – було проведено заняття за традиційною системою. Після завершення тренінгу та традиційних занять з педагогічної майстерності студенти приступили до педагогічної практики, після якої всі магістранти були повторно обстежені за авторськими методиками. Результати засвідчують, що в цілому у всіх групах покращилися показники, що характеризували особливості прояву різних ознак педагогічної майстерності. Змінилися дані, що характеризували їх компетентність як учителів. У студентів експериментальної групи, що мали попередню педагогічну освіту, відбулися досить суттєві позитивні зміни за діагностованими показниками. Дещо інша ситуація спостерігалася в контрольній групі у студентів, які навчалися за традиційною системою. Отримані результати в групах магістрантів, що не мали педагогічної освіти, показав, що в експериментальній підгрупі теж відбулися зрушення, але не такі суттєві. Тобто магістранти, які не мали попередньої педагогічної освіти за ступенем бакалавра, недостатньо готові до опанування програм з педагогічної майстерності за визначений період навчання.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

бакалаври, компетенції, магістранти, майстерність, педагогічна навчально-професійна діяльність.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Голік О. Б. Педагогічна майстерність: організаційно-управлінський аспект: Навчальний посібник / О. Б. Голік. – Донецьк: вид-во «Ноулідж», 2010. – 242 с.
2. Ковальова І. О. Образ педагога: Монографія / І. О. Ковальова. – Х.: ПФ «Антиква», 2002. – 276 с.
3. Лавріненко О. А. Історія педагогічної майстерності / О. А. Лавріненко – СПД Богданова А. М., 2009. – 328 с.
4. Основи педагогічної майстерності: навчально-методичний посібник/ Е. І. Федорчук, Т. І. Коньякова, В. В. Федорчук, В. О. Заремба; за заг. ред. Е. І. Федорчук. – Кам'янець-Подільський: АБЕТКА, 2006 – с. 84.
5. Педагогічна майстерність: Підручник / І. А. Зязюн, Л. В. Крамущенко, І. Ф. Кривонос [та ін.]; за ред.. І. А. Зязюна. – 3-тє вид., допов. і переробл. – К.: СПД Богданова А. М., 2008. – 375 с.
6. Педагогічна майстерність: Хрестоматія: Навч. Посіб. / Упор.: І. А. Зязюн, Н. Г. Базилевич, Т. Г. Дмитренко та ін., За ред.. І. А. Зязюна. – Вища школа, 2006. – 60 с.
7. Системно-діяльнісний підхід до підготовки майбутнього вчителя / О. Я. Чебикін та інші. – Міністерство освіти і науки України: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського. – Одеса.
8. Федорчук В. В. Основи педагогічної майстерності / В. В. Федорчук. – Кам’янець-Подільський: Вид. Зволейко Д., 2008. – 140 с.

Morska L. I., Levchyk I. Yu. Formation of Professional English Competence in Future Psychologists’ Speech.

// Наука і освіта.  2017.  №6. 136-141.


DOI:

Лілія Іванівна Морська,
доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри англійської філології,
Ірина Юріївна Левчик,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов,
Тернопільський національний педагогічний університет імені В. Гнатюка,
вул. Максима Кривоноса, 2, м. Тернопіль, Україна


ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО ЗОРІЄНТОВАНОЇ АНГЛОМОВНОЇ
КОМПЕТЕНТНОСТІ У ГОВОРІННІ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ


АНОТАЦІЯ:

У статті висвітлено особливості навчання майбутніх психологів професійно зорієнтованої англійської мови для ефективного здійснення посередницької діяльності в конфліктних ситуаціях. Розроблена авторами статті методика спрямована на моделювання процесу навчання, взявши до уваги зміст навчання, його цілі, елементи предмету дослідження, методів та засобів контролю. Актуальність проблеми обумовлена відсутністю відповідної інтегрованої методики навчання майбутніх психологів професійної діяльності та іншомовного спілкування стосовно такої сфери професійної діяльності психолога як посередника конфлікту. Психологічні особливості зародження і відтворення мовлення посередника в процесі медіації було досліджено в призмі тісного взаємозв’язку лінгвістичної і професійної діяльності, що дозволило визначити основні види комунікативної поведінки посередників відповідно до алгоритму їхньої професійної діяльності, а саме – аудитивно-мовленнєва (ознайомче мовленнєве вміння), діалогічна або полілогічна (уточнююче мовленнєве вміння), інформативно-селективна (альтернативне мовленнєве вміння), вербально-мотивуюча (переконуюче мовленнєве вміння), спонтанно-регулятивна (договірне мовленнєве вміння). Відповідно до розробленої моделі формування професійно зорієнтованої англійської компетентності в говорінні майбутніх психологів було описано систему вправ з методичними рекомендаціями. Під час експериментальної апробації було застосовано анкетування і тестування у контрольних та експериментальних групах студентів. Результати контрольного зрізу на завершальній стадії експерименту показали позитивну динаміку зростання навичок володіння професійним англомовним спілкуванням студентів-психологів з експериментальних груп відповідно до встановлених критеріїв.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

професійно зорієнтована англійська мова, моделювання процесу навчання, психолог-посередник, види комунікативної поведінки, алгоритм професійної діяльності, мовленнєве вміння.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Астафурова Т. Н. Стратегии коммуникативного поведения в профессионально-значимых ситуациях межкультурного общения: Лингвистический и дидактический аспекты: дис. … доктора пед. наук: 13.00.02/ Татьяна Николаевна Астафурова. – М.: МДЛУ, 1997 – 324 с.
2. Беспалько В. П. Слагаемые педагогические технологии / В. П. Беспалько. – М. : Педагогика, 1989. – 192 с.
3. Гулакова И. И. Коммуникативные стратегии и тактики речевого поведения в конфликтной ситуации общения: дис. … канд. филол. наук: 10.02.01, 10.02.19/ Ирина Ивановна Гулакова. – Орел: ОГУ, 2004 – 152 с.
4. Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти : вивчення, викладання, оцінювання / наук. ред. укр. вид. д-р пед. наук, проф. С.Ю.Ніколаєва. – К. : Ленвіт, 2003. – 273 с.
5. Левчик І. Ю. Формування професійно орієнтованої англомовної компетентності у говорінні майбутніх психологів: автореф. дис. на здобуття наук. ступея канд. пед. наук: спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання (германські мови)»/ І. Ю. Левчик. – .Одеса: ПНПУ імені К.Д.Ушинського, 2014 – 22 с.
6. Левчик І. Ю. Формування професійно орієнтованої англомовної компетентності у говорінні майбутніх психологів: дис. … канд. пед.наук: 13.00.02/ Ірина Юріївна Левчик. – Одеса: ПНПУ імені К.Д.Ушинського, 2014 – 203 с.
7. Левчик І. Ю. Базовий російсько-англійський розмовник медіатора: [експериментальний навч. посіб. для студ. вищих навч. закл.] / І. Ю. Левчик – Тернопіль: «Вектор», 2013. – 84 с.
8. Мартынова Р. Ю. Психологические особенности лингвокоммуникативного этапа процессуальной интеграции профессиональной и иноязычной речевой деятельности/ Р. Ю. Мартынова, Л. С. Добровольская // Наука і освіта. ‒ К., 2011, ‒ № 2. ‒ С. 32-41.
9. Методика навчання англійської мови студентів-психологів: монографія / О. Б. Тарнопольський, С. П. Кожушко, Ю. В. Дегтярьова, М. Р. Кабанова, Н. В. Беспалова ; [за заг. та наук. ред. О.Б. Тарнопольського]. – Д.: Дніпропетр. університет імені Альфреда Нобеля, 2011. – 264 с.
10. Морська Л. І. Професійно орієнтоване англомовне спілкування психологів (у конфліктній ситуації): [експериментальний навч. посіб. для студ. вищих навч. закл.] / Л.І. Морська, І.Ю. Левчик. – Тернопіль: «Вектор», 2012. – 140 с.
11. Певнева И. В. Коммуникативные стратегии и тактики в конфликтных ситуациях общения обиходно-бытового и профессионального педагогического дискурсов русской и американской лингвокультур: автореф. дис. на соискание науч. ступени канд. филол. наук: спец. 10.02.19. «Теория языка»/ И. В. Певнева. ‒ Кемерово: КГУ, 2008. ‒ 19 с.
12. Репкина Л. И. Обучение профессионально ориентированному чтению текстов психолого-педагогической направленности на основе функционального подхода: автореф. дис. на соискание науч. ступени канд. пед. наук: спец. 13.00.02 «Теория и методика обучения и воспитания (по областям и уровням образования)»/ Л. И. Репкина. ‒ М.: МГГУ им. М.А. Шолохова, 2011. – 16 с.
13. Ситаров В. А. Дидактика : учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений ; под ред. В.А.Сластенина / В. А. Ситаров. – М. : Академия, 2002. – 368 с.
14. Султанова И. В. Формирование иноязычной социокультурной компетенции у студентов-психологов :на материале английского языка: автореф. дис. на соискание науч. ступени канд. пед. наук: спец. 13.00.02 «Теория и методика обучения и воспитания (по областям и уровням образования)» / И. В. Султанова. – Волгоград: ПГЛУ, 2007. – 24 с.

Pavlenko S. O., Sevruk V. G., Kobko Ye. V. Training Police Officers in The Conditions of Reforming The System of Education of The Ministry of Internal Affairs of Ukraine in Accordance with European Standards.

// Наука і освіта.  2017.  №6. 142-150.


DOI:

Сергій Олексійович Павленко,
кандидат юридичних наук, провідний науковий співробітник
відділу організації науково-дослідної роботи,
Володимир Геннадійович Севрук,
кандидат юридичних наук, провідний науковий співробітник відділу
організації науково-дослідної роботи,
Євген Васильович Кобко,
кандидат юридичних наук, доцент кафедри адміністративного права та процесу,
Національна академія внутрішніх справ,
Солом’янська площа, 1, м. Київ, Україна


ПІДГОТОВКА ПОЛІЦЕЙСЬКИХ В УМОВАХ РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ
ОСВІТИ МВС УКРАЇНИ ВІДПОВІДНО ДО ЄВРОПЕЙСЬКИХ СТАНДАРТІВ


АНОТАЦІЯ:

Досліджено питання трансформації українських правоохоронних вищих навчальних закладів відповідно до сучасних європейських моделей і концепцій навчання поліцейських. При визначенні мети поліцейської освіти найбільш спірним залишається питання про те, чи давати працівникам поліції повноцінну освіту або ж готувати вузьких фахівців у конкретних областях поліцейської діяльності. Зазначається, що система навчання поліції в країнах Шенгенської угоди має свої відмінності і може бути відзначена відсутністю єдиного уніфікованого підходу через широкий спектр навчально-методичних концепцій. Зарубіжний досвід і передова практика в області правоохоронної освіти можуть стати ідеологічною платформою в ході українських реформ. Однак надмірна увага та намагання до перенесення на українські терени досвіду зарубіжних систем навчання і виховання працівників поліції не має достатньої аргументації, оскільки, як правило, не враховує національних особливостей, освітніх традицій та позитивних результатів у цій сфері. З огляду на це необхідно виважено поєднувати стандарти, закріплені у правових системах інших країн, з перевіреними практикою вітчизняними напрацюваннями в галузі освітнього процесу. Аргументовано, що підготовка поліцейських на базі навчальних планів юридичної освіти та освітнього рівня бакалавра та магістра є надбанням вітчизняної правоохоронної системи України. Тому під час розроблення Концепції щодо вдосконалення правничої (юридичної) освіти для фахової підготовки правника відповідно до стандартів ЄС особливу увагу слід приділяти правничим школам із специфічними умовами навчання, ураховуючи той факт, що одним із головних завдань поліції є охорона прав і свобод людини, а також інтересів суспільства і держави.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

підготовка, правоохоронні органи, реформування, поліція, освіта


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Медведев Ю.Л. Наближення права України до права Європейського союзу: понятійно-категоріальний апарат та способи узгодження / Ю.Л. Медведев // Вісник Луганського державного університету внутрішніх справ імені Е.О. Дідоренка. – 2014. – № 1. – С. 52-59.
2. Рудий Н. Я. Реформування відомчої освіти МВС України як складова політика національної безпеки у правоохоронній сфері / Н.Я. Рудий // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. – 2015. – 3. – С. 51-57.
3. Науково-аналітичний огляд результатів соціологічного опитування працівників ОВС та слухачів вищих навчальних закладів ОВС у 2015 році. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://mvs.gov.ua/upload/file/soc_olog_chne_opituvannya _atestovanih_prac_vnik_v_m_l_c.pdf.
4. Користін О.Є. Професійна освіта поліцейського: в якому напрямі рухатись / О.Є. Користін // [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.vestnik-ua.com/politika/item/3887-profesijnaosvita-politsejskogo-v-yakomu-napryamku-rukhatis.
5. Концептуальні основи до реформування органів внутрішніх справ як складової правоохоронної системи та сектору безпеки і оборони України // Концептуальні підходи до реформування МВС у контексті загальнонаціонального плану реформ : інформаційно-аналітичні матеріали круглого столу від 16 квітня 2015р.-К.,2015.-С. 56.
6. Про вищу освіту: Закон від 01.07.2014 № 1556-VII [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 (із змінами та доповненнями від 05.03.2017, підстава 1838-19).
7. Алфьоров С.М. Перспективи розвитку відомчих ВНЗ МВС України у контексті впровадження нового Закону України «Про вищу освіту» / С.М. Алфьоров // Харківський національний університет внутрішніх справ в системі підготовки кадрів України : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф., 26 верес. 2014 р. / МВС України, Харків. нац. ун-т внутр. справ. – Харків : ХНУВС, 2014. – С. 27-29.
8. Малишев Б. Чому реформа поліцейської освіти необхідна та як її здійснити / Б. Малишев // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://policeexperts.info/2016/09/22/police_education_1/.
9. Гриця Т.Г. Значення відомчої освіти для підготовки працівників ОВС України / Т.Г. Гриця // Право і безпека. – 2002. – 4. – С. 55-59.
10. Пасмор Ю.В. Наукові дослідження в галузі права як об'єкт інформаційного забезпечення / Ю.В. Пасмор // Вісник Харківської державної академії архітектури. – 2010. – Випуск 30.
11. Зозуля І.В. Теорія і практика реформування системи МВС України: монографія / І.В. Зозуля. – Х.: Харків юридичний, 2008. – 480 с.
12. Поштарук Д.О. Вдосконалення чинного положення про вищі навчальні заклади МВС / Д.О. Поштарук // Форум права. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: file:///C:/Users/Serg/Downloads/FP_index.htm_2013_2_7 2.pdf.
13. Калінцева О.В. Процес фахової підготовки юристів як педагогічна проблема / О.В. Калінцева // Молодий вчений. – 2016. – № 8 (35). – 337 – 341.
14. Стецюк Л. О. Проблеми вищої юридичної освіти та шляхи їх вирішення / Л. О. Стецюк [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://irbisnbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_ nbuv;
15. Крупчан О. Д. До питання про якість юридичної освіти / О. Д. Крупчан // Правове регулювання економіки. 2013. – №13. – С. 48-52.
16. Сущенко В. М. Сучасні проблеми реформування юридичної освіти і науки в Україні / В. М. Сущенко // Наукові праці. наук.-метод. журнал. Політичні науки. Правознавство. – 2007, Том 69. Вип. 56 – С. 184-187.
17. Губанова Т.О. Основні проблеми практичної фахової підготовки юристів у коледжах як галузевих вищих навчальних закладах України / Т.О. Губанова // Порівняльно-аналітичне право. – 2016. – № 4. – С. 21 – 24.
18. Пашковська Т. Юросвіта в Україні: правники дорікають на недопрацювання / Т. Пашковська // [Електронний ресурс]. Юридична Газета online – Режим доступу: http://yurgazeta.com/publications/events/yurosvita-v-ukrayinipravniki-dorikayut-na-nedopracyuvannya.html.
19. Іншин М.І. Сутність і значення соціального забезпечення працівників поліції в сучасних умовах / М.І. Іншин // Вісник Чернівецького факультету Національного університету «Одеська юридична академія». – 2015. – № 4. – С. 268. – 277.
20. Чернєй В.В. Національна академія внутрішніх справ у контексті реалізації положень нового Закону України «Про вищу освіту» / В.В. Чернєй // Харківський національний університет внутрішніх справ в системі підготовки кадрів України : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф., 26 верес. 2014 р. / МВС України, Харків. нац. ун-т внутр. справ. – Харків : ХНУВС, 2014. – С. 22 – 27.
21. Черненко А.П. Європейський досвід підготовки поліцейських та можливість його використання в України / А.П. Черненко // Світовий досвід підготовки кадрів поліції та його впровадження в Україні : матер. Міжнар. наук.-практ. конф. (Дніпротеровськ, 17 бер. 2016 р.). –Дніпропетровськ : Дніпроп. держ. ун-т внутр. справ, 2016. – 566 с.
22. Smith A.T.H. Public Order Act and the offences against Public Order / A.T.H. Smith. – London. – 1997. – 278 p.
23. Jurkanin T. J. A Statewide System of In-Service Training / T. J. Jurkanin . – Springfield, IL: Illinois Law Enforcement Training and Standards Board, 1998. – 359 p.
24. Illinois Law Enforcement Executive Institute. – Macomb: Western Illinois University, 1999. – 268 p.
25. Паршикова А. Процедури підготовки поліцейських в країнах-членах ЄС (навчальні заклади та програми, стандарти оцінки, законодавче регулювання) / А. Паршикова // Інформаційна довідка, підготовлена Європейським інформаційно-дослідницьким центром на запит народного депутата України. – інтернет Програми USAID «РАДА» 2015-2016 р.р.
26. Руг М. Юридические предметы в программе обучения Высшей школы полиции, современное состояние, перспективы развития / М. Руг // Проблемы развития образования, юридической науки и практики : материалы междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 45-летию Академии МВД Республики Беларусь / под общ. ред. И. И. Басецкого. – Минск, 2003.
27. Циганій С.О. Професійно-правова підготовка поліцейських в Україні та в зарубіжних країнах / С.О. Циганій // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: file:///C:/Users/Serg/Downloads/10176-26346-1- SM.pdf.
28. Лень В.В. До проблеми підготовки слідчих органів внутрішніх справ / В.В. Лень // Проблеми професійної підготовки слідчих : матер. наук.-практ. конф. (Дніпропетровськ, ДДУВС, 27 квітня 2007 р.). – Дніпропетровськ, 2007. – С. 27-29.

Орлова Н. В. Значення ментального мапування у покращенні усного мовлення у студентів немовних спеціальностей.

// Наука і освіта.  2017.  №6. 151-161.


DOI:

Наталія Володимирівна Орлова,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов,
Навчально-науковий інститут іноземних мов,
Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького,
бульвар Шевченка, 81, м. Черкаси, Україна


ЗНАЧЕННЯ МЕНТАЛЬНОГО МАПУВАННЯ У ПОКРАЩЕННІ
УСНОГО МОВЛЕННЯ У СТУДЕНТІВ НЕМОВНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ


АНОТАЦІЯ:

Тренування професійного мовленнєвого спілкування дозволяє навчити студентів немовних спеціальностей підкріплювати тему бесіди фактами з дисципліни профілю майбутньої спеціальності, активізує процес засвоєння, а також мотивацію. Формування навичок усного монологічного мовлення як одне із завдань курсу з іноземної мови професійного спрямування пов’язане з окремими труднощами, що можуть гальмувати навчальний процес і демотивувати студентів під час його вивчення. У переліку стратегій і технік, що застосовуються для покращення результатів вивчення іноземної мови професійного спрямування, зокрема, у монологічному мовленні з фахових тем, окреме місце посідають ментальні карти як цікавий і корисний інструмент у покращенні якості монологічного мовлення студентів-психологів як представників нелінгвістичних спеціальностей. У статті було проаналізовано дослідження щодо фасилітаційного впливу ментальних карт на якість усного монологічного мовлення студентів немовних спеціальностей. Гіпотеза про те, що використання техніки ментального мапування у процесі підготовки та під час усної доповіді на заняттях з іноземної (англійської) мови за професійним спрямуванням покращує успішність і результати навчання, була підтверджена позитивними результатами. Студенти з експериментальної групи, які впродовж роботи над темою користувались технікою ментального мапування, продемонстрували кращу успішність і володіння матеріалом. Використання ментальних карт залучає активну роботу обох півкуль головного мозку, чим сприяє полегшеному запам’ятовуванню тематичного матеріалу, кращій орієнтації у ключових поняттях, спрощує дотримання логіки висловлювання під час презентації теми. За результатами дослідження можна підсумувати, що використання на заняттях з іноземної мови професійного спрямування ментальних карт допоможе підвищити ефективність навчального процесу і буде позитивно впливати на формування майбутніх мобільних фахівців.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

ментальні карти, техніка ментального мапування, іноземна мова професійного спрямування, усне монологічне висловлювання, немовні спеціальності.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Орлова Н.В. Особливості викладання та вивчення англійської мови психологічного напряму у ВНЗ / Н.В. Орлова // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи: зб. наук. праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини / Ред. кол.: Н.С. Побірченко (гол. ред.) та ін. – Умань: ПП Жовтий, 2010. – Вип. 33. – С. 87-93
2. Buran Anna, Filyukov Andrey. Mind Mapping Technique in Language Learning / Anna Buran, Andrey Filyukov // Procedia – Social and Behavioral Sciences, 2015. – Vol. 206. – 215-218 pp. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http: //www.researchgate.net/publication/283983705_Mind_M apping_Technique_in_Language_Learning
3. Buzan Tony Mind Maps for Kids: an Introduction / Tony Buzan. – London: Harper Thorsons, 2003. – 128 p.
4. Left Brain vs. Right Brain Function in Learning [Site Funderstanding]. [Електронний ресурс]. www.funderstanding.com – Режим доступу: http://funderstanding.com/brain/left-brain-vs-right-brainfunction-in-learning/
5. Hanewald R. Cultivating Life-long Learning Skills in Undergraduate Students through the Collaborative Creation of Digital Knowledge Maps. / R. Hanewald // Procedia – Social and Behavioral Sciences, 2012. – Vol. 69. – 847-853pp. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.12.007
6. Jones B.D. The Effects of Mind Mapping Activities on Students’ Motivation / B. D. Jones, C. Ruff // International Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, 2012. – Vol. 6, № 1, Article 5. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://doi.org/10.20429/ijsotl.2012.060105
7. Long D. Mind the Map: How Thinking Maps Affect Student Achievement / D. Long, D. Carson // Network: an Online Journal for Teacher Research, 2011. – Vol. 13, Issue 2. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://journals.library.wisc.edu/index.php/networks/ article/download/262/496
8. Melrose S. Facilitating Constructivist Learning Environments Using Mind Maps and Concept Maps as Advance Organizers / S. Melrose // Institute for Learning Centred Education, 2013. хЕлектронний ресурсъю – Режим доступу: http://auspace.athabascau.ca/bitstream/ handle/2149/3387/2013-1-melrose.pdf?sequence=1&is Allowed=y
9. Radix C. A. Using Mind Maps for the Measurement and Improvement of Learning Quality / C.-A. Radix, A. Abdool // Caribbean Teaching Scholar, 2013. – Vol. 3, № 1, 3-21 pp. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: libraries.sta.uwi.edu/journals/ojs/index.php/cts/view/358
10. Reel J. An Exploratory Analysis of Mind Maps. / J. Reel, S. Langer // Proceedings of the 11th ACM Symposium on Document Engineering (DocEng’11), Mountain View, California, USA, pp.81-84, 2011. ACM. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.docear.org/papers/An%20Exploratory%20An alysis%20of%20Mind%20Maps%20--%20preprint.pdf
11. Zahedi M. Mind Mapping as a tool, as a process, as a problem/solution place / M. Zahedi, L. Heaton // International Conference on Engineering and Product Design Education, 2016, Sept. 8-9, Aalborg University, Denmark. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.amenagement.umontreal.ca/fileadmin/DES/Pr ofesseurs/PDF/Zahedi/2016-E_PDE16-MZahediLHeaton.pdf
12. Zipp G., Maher C. Prevalence of Mind Mapping as a Teaching and Learning Strategy in Physical Therapy Curricula / G. Zipp, C. Maher // Journal of the Scholarship Teaching and Learning, 2013. – Vol. 13, №5, pp. 21- 32. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1017130.pdf

Сидорова Н. В., Думанська В. В., Доценко Ю. В. Методи підвищення ефективності та якості викладання нарисної геометрії.

// Наука і освіта.  2017.  №6. 161-166.


DOI:

Тетяна Анатоліївна Кокнова,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри романо-германської філології,
ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка»,
1, площа Гоголя, Старобільськ, Україна


ІМ


АНОТАЦІЯ:

Низький рівень підготовки студентів висуває особливі вимоги до методів навчання. Умови щодо змісту і якості графічної підготовки викликають необхідність вдосконалення форми і методів організації індивідуальної та самостійної роботи студентів. Розроблено нові методи викладання дисципліни студентам спеціальності 191 «Архітектура та містобудування». З метою підвищення ефективності та якості викладання авторами розроблено та виготовлено демонстраційні стенди. Стенд для демонстрації тіней макетів запропоновано для вивчення розділу «Тіні», а стенд «дзеркальна кімната» – для вивчення розділу «Відображення». У статті детально описуються обидва розроблених демонстраційних стенди та наведено їх наочні зображення. Для виявлення переваг запропоновані методи викладання були впроваджені в навчальний процес. В експериментальній групі студенти виконували завдання з використанням розроблених демонстраційних стендів. У статті також досліджуються критерії, що характеризують оцінювання якості робіт та термін їх виконання при вивченні тем «Тіні» та «Відображення». Наведено дані цих показників для групи студентів, які навчалася за новою методикою, та тих, хто навчався за традиційною схемою без використання розроблених макетів. Отримані результати вказують на переваги нових методів викладання та підтверджують гіпотезу дослідження. Порівняльний аналіз вихідних параметрів свідчить про те, що розроблені методи сприяють кращому розумінню та засвоєнню тем занять, що, в свою чергу, веде до заохочення студентів до навчання. Запропоновані методи сприяють більш глибокому розумінню матеріалу, вчать переносити на креслення реальні об’єкти та будувати відображення, що, відповідно веде до підвищення успішності. Використання розроблених методів при проведенні занять сприяє підвищенню творчого потенціалу студентів, допомагає розвинути їх об’ємно-просторове мислення, внаслідок чого підвищується рівень підготовки майбутніх фахівців. Упровадження у навчальний процес пропонованих нових методів допоможе викладачам нарисної геометрії удосконалити процес навчання з цієї дисципліни.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

графічна підготовка, побудова та читання креслення, методи навчання, ефективність та якість підготовки студентів, нарисна геометрія, наочні посібники, успішність студентів, демонстраційний стенд.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Гордон О.В. Курс начертательной геометрии / О.В. Гордон, М.А. Семенцов-Огиевский. – М. : Высшая школа, 1988. – 272 с.
2. Доценко Ю.В. Про підвищення графічної підготовки студентів-архітекторів / Ю.В. Доценко, Н.В. Сидорова. – Одеса : ОДАБА, 2017. – С. 57. – (Матеріали 22 міжнародної науково-методичної конференції «Управління якістю підготовки фахівців» ; ч. 2).
3. Думанская В.В. Исследование собственных и падающих теней студентами направления «Архитектура» / В.В. Думанская, В.С. Марченко, Н.М. Яворская // Матеріали 19 міжнародної науково-методичної конференції «Управління якістю підготовки фахівців». – Одеса : ОДАБА, 2014. – С. 57.
4. Думанская В.В. Изучение отражения группы тел в перспективе студентами направления «АРХИТЕКТУРА» / В.В. Думанская, В.С. Марченко, Н.М. Яворская // Матеріали ювілейної 20 міжнародної науково-методичної конференції «Управління якістю підготовки фахівців». – Одеса : ОДАБА, 2015. – С. 108.
5. Сидорова Н.В. Про рівень графічної підготовки та підвищення якості індивідуальної роботи студентів, що закінчили технікум / Н.В. Сидорова, Ю.В. Доценко // Матеріали 21 міжнародної науково-методичної конференції «Управління якістю підготовки фахівців». – Одеса : ОДАБА, 2016. – С. 209-210.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.