Bloshchynskyi I. G. Enhancement of Cadets’ Practical Training at the National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine Named After Bohdan Khmelnytskyi.

// Наука і освіта.  2017.  №4. 5-10.

Ігор Григорович Блощинський,
доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри англійської мови,
Національна академія Державної прикордонної служби України
ім. Богдана Хмельницького,
вул. Шевченка, 48, м. Хмельницький, Україна


ПОСИЛЕННЯ ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ КУРСАНТІВ У НАЦІОНАЛЬНІЙ АКАДЕМІЇ
ДЕРЖАВНОЇ ПРИКОРДОННОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ІМЕНІ БОГДАНА ХМЕЛЬНИЦЬКОГО


АНОТАЦІЯ:

З урахуванням складної обстановки в країні та необхідності охорони і оборони південно-східних ділянок державного кордону України, роль професійної підготовки майбутніх офіцерів-прикордонників, а особливо її практичної компоненти на сучасному етапі набуває важливого значення. У зв’язку з цим у статті розкрито особливості проходження стажування в органах охорони державного кордону курсантів Національної академії Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького, які навчаються за спеціальностями «Безпека державного кордону», «Право та правоохоронна діяльність», «Філологія», «Психологія», «Автомобільний транспорт» та «Телекомунікації»; за першим (бакалаврським) рівнем підготовки вищої освіти. Особливу увагу приділено розробці та характеристиці проведення тренінгів для посилення практичної компоненти у підготовці майбутніх офіцерів-прикордонників, які було організовано із розрахунку 3-4 тренінги на тиждень тривалістю по 45 хвилин на 1-ій годині самостійної підготовки. В результаті було отримано певний обсяг навчальних годин, що надало можливість логічно та послідовно набувати курсантами впевнених знань, умінь і навичок в практичній реалізації складових військової компоненти. Для реалізації поставленої мети використано комплекс таких методів: теоретичні методи аналізу, синтезу, обґрунтування, узагальнення, систематизації теоретичного і практичного матеріалу дослідження. Посилення практичної підготовки курсантів, а саме впровадження тренінгів для курсантів випускного курсу здійснюється на таких кафедрах: тактики прикордонної служби; прикордонного контролю; загальновійськових дисциплін; особистої безпеки; конституційного, адміністративного та міжнародного права; інженерного забезпечення та технічних засобів охорони кордону. Із впровадженням тренінгів, з відпрацювання способів практичних дій (із загальновійськової, військово-інженерної, вогневої та медичної підготовки, прикордонного контролю, тактики прикордонної служби, особистої безпеки, адмінпровадження) отримано вдосконалення практичних навичок у курсантів випускних курсів і підвищення практичної компоненти професійної підготовки.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

посилення практичної підготовки, тренінги, майбутні офіцери-прикордонники, Україна.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Балендр А. В. Сучасні стандарти підготовки та перепідготовки офіцерів управлінської ланки прикордонної служби Угорщини / А. В. Балендр // Вісник Національного університету Оборони України : зб. наук. праць. – К. : НУОУ, № 5(36)/2013. – К., 2013. – С. 7–12.
2. Ринденко Н. М. Тенденції комунікативної підготовки курсантів навчальних закладів Прикордонної варти Республіки Польща : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Наталія Миколаївна Ринденко. – Хмельницький, 2016. – 212 с.
3. Комкова Е. Г. Новый этап американо-канадской интеграции / Е. Г. Комкова // США – Кана- да: экономика, политика, культура. – 2008. – № 5. – С. 15–30.
4. Haijun Kang. A comparative study of the distance education history in China and the United States: a socio-historical perspective. A Dissertation in Adult Education and Comparative & International Education. Submitted in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree of Doctor of Philosophy. 2009. − The Pennsylvania State University. – 205 pages.
5. Liu Rong-zheng. On Ideological Education of Border-control Forces of Public Security Guided by Service Function. Journal of Chinese People’s Armed Police Force Academy, 2014 (11). − P. 53−56.
6. Xiao Hao, Liu Yin-shan. On Optimizing the Identity Education Environment of the Chinese Dream for the Young Officers and Soldiers of Border-control Forces the Public Security. Journal of Chinese People’s Armed Police Force Academy, 2015 (03). − P. 30−34.
7. Білорус А. М. Педагогічні умови формування інформаційної культури у майбутніх офіцерів-прикордонників : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : 13.00.04 / Андрій Миколайович Білорус. – Хмельницький, 2007. – 21 с.
8. Вишневський П. Р. Удосконалення педагогічного управління навчальним процесом у вищому військовому навчальному закладі на основі інноваційних технологій : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Петро Ростиславович Вишневський. – Хмельницкий, 2005. – 205 с.
9. Зелений В. І. Розвиток педагогічної культури молодих офіцерів внутрішніх військ МВС України : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / В. І. Зелений. – Хмельницький, 2008. – 20 с.
10. Положення з організації та проведення прак- тичної підготовки керівного, науково-педагогічного складу, слухачів, курсантів та студентів Національної академії Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького : наказ ректора НАД- ПСУ від 05.06.2015 № 117 / НАДПСУ. − 2015. − 50 с.
11. Положення про організацію освітнього процесу в НАДПСУ : наказ ректора НАДПСУ від 30.11.2015 № 221. – Хмельницький : Видавництво НАДПСУ, 2012. – 85 с.

Siaska N. V. Poetry as a Means of Developing Future Teachers-Philologists’ Speaking Skills.

// Наука і освіта.  2017.  №4. 10-13.

Наталія Володимирівна Сяська,
кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри методики викладання іноземних мов,
Рівненський державний гуманітарний університет,
вул. Пластова, 31, м. Рівне, Україна


ПОЕТИЧНІ ТВОРИ ЯК ЗАСІБ УДОСКОНАЛЕННЯ
МОВЛЕННЄВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ-ФІЛОЛОГІВ


АНОТАЦІЯ:

Сучасне навчання студентів іноземної мови передбачає їх спілкування на міжкультурному рівні в найбільш типових ситуаціях на основі комунікативного мінімуму, який повинен включати певний обсяг країнознавчих та лінгвокраїнознавчих знань. У цьому разі доречним є дотримання автентичності навчальних матеріалів, а саме – використанням автентичного поетичного матеріалу. Метою статті є пошук шляхів підвищення практичної готовності студентів до мовленнєвої діяльності, виявлення потенціалу поетичних текстів та розгляд їх як засобу збагачення словникового запасу студентів на основі читання та аналізу. Використання автентичних поетичних текстів допоможе майбутнім учителям іноземних мов опанувати фаховими знаннями, підвищити професійну майстерність, підготувати особистість не лише до толерантного сприйняття інших культур та народів, а й до порівняння їх з власною соціокультурною специфікою, до критичної рефлексії стосовно неї і до системи особистісних цінностей. Мовленнєва діяльність майбутніх учителів-філологів, що формується на основі поетичних текстів, представляє єдність двох складових: практичної і теоретичної. Практична складова включає знання мови англомовних художніх поетичних творів, навички та вміння практичного використання лексики поетичних творів в умовах навчальної та реальної англомовної комунікації та ін. Теоретична складова включає знання поетичних термінів, літературознавчих понять, лексикологічних категорій; вміння використання теоретичних знань у процесі аналізу художніх поетичних текстів і т. ін. Реалізація вдосконалення навчання англомовної лексики передбачає інтерактивне навчання читання і розуміння автентичних поетичних творів через систему індивідуальних вправ. Метою таких індивідуальних завдань є стимулювання студентів читати автентичні твори, розвивати навички та вміння самостійної індивідуальної роботи над ними, підвищувати рівень опанування лексичним аспектом іноземної мови. Вважаємо за можливе використовувати потенціал роботи з римованими творами для розвитку творчого мислення студентів як стимул для збагачення словникового запасу безеквівалентною лексикою та розвитку непідготовленого мовлення.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

міжкультурна комунікація, інноваційний метод, автентичне іншомовне спілкування.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Андронік Н. П. Навчання майбутніх учителів англомовної дискусії на основі автентичних поетичних творів : автореф. дис…. канд. пед. наук : 13.00.02. / Н. П. Андронік. – К., 2009. – 22 с.
2. Єременко Т. Є. Інтерактивні методи у викладанні спецкурсів та спецсемінарів на факультеті іноземних мов : матеріали 4-ої міжвуз. наук. практ. конф. [“Використання інтерактивних методів при викладанні мови та літератури у середніх та вищих навчальних закладах”], (27 листопада 2009 р.) / Т. Є. Єременко, А. В. Подлєсна. – Ялта : РВВ КГУ, 2009. – Ч. 2. – С. 3-11.
3. Камаева Т. П. Поэзия на уроке иностранного языка : современные подходы к обучению чтению / Т. П. Камаева, Л. В. Карпова, И. М. Деева // Иностранные языки в школе. – 1996. − № 3. – С. 19-28.
4. Лук’янченко І. О. Поезія як засіб активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів факультетів іноземних мов на заняттях з курсу «Практика усного та писемного мовлення» / І. О. Лук’янченко // Сучасна наука: теорія і практика: матеріали Всеукраїнської науково-практичної заочної конференції «Сучасна наука: теорія і практика» (м. Київ) / Партнерство «Нова Освіта». – К., 2014. – C. 75-77.
5. Програма з англійської мови для університетів / інститутів (п’ятирічний курс навчання): Проект / Колектив авт. : Ю. В. Головач, С. Ю. Ніколаєва, М. І. Соловей та ін. – К. : Київський державний лінгвістичний університет, 2001. – 245 с.
6. Подосиннікова Г. І. Експериментальна перевірка ефективності комплексу вправ з навчання ідіоматичних предикативних конструкцій англійського розмовного мовлення / Г. І. Подосиннікова // Вісник Київського державного лінгвістичного університету. Серія «Педагогіка та психологія». – К. : Вид. центр Київського держ. лінгв. ун-ту, 2001. – Вип. 4. – С. 75-82.
7. Saraç S. A suggested syllabus for the teaching of poetry course in ELT Departments of Turkey / S. Saraç // Unpublished M.A Thesis. – Ankara : Hacettepe University, 2003.

Чухланцева Н. В. Интеграция активных видеоигр в физическое воспитание школьников.

// Наука і освіта.  2017.  №4. 14-20.

Наталья Викторовна Чухланцева,
кандидат наук по физическому воспитанию и спорту,
доцент кафедры управления физической культурой и спортом,
Запорожский национальный технический университет,
ул. Жуковского, 64, г. Запорожье, Украина


ИНТЕГРАЦИЯ АКТИВНЫХ ВИДЕОИГР В
ФИЗИЧЕСКОЕ ВОСПИТАНИЕ ШКОЛЬНИКОВ


АНОТАЦІЯ:

В статье проанализированы результаты исследований применения активных видеоигр в педагогическом процессе физического воспитания для повышения уровня двигательной активности, сбережения здоровья и обучения. Выявлены возможности и аспекты внедрения интерактивных видеоигр Microsoft Xbox, Dance Dance Revolution и других в физическое воспитание школьников. Выявлено, что применение активных видеоигр способствует развитию физических кондиций, повышению познавательной деятельности, улучшению социализации учащихся, мотивации для занятий физическими упражнениями. Использование «эксергеймз» помогает ознакомить учащихся с разнообразными видами спортивной деятельности, повышает удовлетворенность от выполнения физических упражнений. Такие игры включаются в групповые, индивидуальные занятия в школе и вне ее, рекомендуются для дополнительных домашних заданий. «Эксергейминг» является дополнительным средством физического воспитания.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

информационные технологии, двигательные навыки, эксергейминг, двигательная активность, активные видеоигры, здоровье.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Чухланцева Н. В. Застосування інформаційних технологій в галузі фізичної культури і спорту / Н. В. Чухланцева // Спортивна наука України: [Електрон.вид.] – 2016. – №3 (73). – С. 21-25. – Режим доступу: http://sportscience.ldufk.edu.ua/index.php/snu/article/vie w/423/407
2. Чухланцева Н. В. Напрямки впровадження інформаційних технологій в галузі фізичної культури і спорту / Н. В. Чухланцева //Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення: матеріали ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції (Харків, 20 травня 2016 р.) [Електронний ресурс]. – Харків : ХДАФК, 2016. – С. 211-216 – Режим доступу: http://hdafk.kharkov.ua/ua/materiali-internetkonferentsiji-2016.
3. Azevedo, L. B. The effect of dance mat exergaming systems on physical activity and health-related outcomes in secondary schools: results from a natural experiment./ L.B. Azevedo, D. B. Watson, C. Haighton, J. Adams // BMC public health. – 2014. – № 14. – Vol.1. – P. 951. doi: 10.1186/1471-2458-14-951.
4. Baranowski, T. Playing for real: video games and stories for health-related behavior change. / T. Baranowski, R. Buday, D. I. Thompson, J. Baranowski //  American journal of preventive medicine. – 2008. – №34. – Vol. 1. – P. 74-82. doi:10.1016/j.amepre.2007.09.027.
5. Barnett L. M. Use of electronic games by young children and fundamental movement skills? / L. M. Barnett, T. Hinkley, A. D. Okely, K. Hesketh, J. Salmon // Perceptual and Motor Skills – 2012. – №114. – pp. 1023- 1034. doi:10.2466/10.13. PMS.114.3.1023-1034
6. Cordero R. Does Exergaming Influence Physical Activity in Third-Grade Physical Education? / R. Cordero // Journal of Physical Education, Recreation & Dance. – 2013. – №84. – Vol. 4. – pp. 16-16. DOI: 10.1080/07303084.2013.773251
7. Di Tore P. A. Exergames, motor skills and special educational needs / P. A. Di Tore // Sport Science. – 2016. – №2. – pp. 67-70.
8. Ennis C. Implications of exergaming for the physical education curriculum in the 21st century / C. Ennis // Journal of Sport and Health Science. – 2013. – №2, pp. 152-157.
9. Fogel V. A. The effects of exergaming on physical activity among inactive children in a physical education classroom / V.A. Fogel, R.G. Miltenberger, R. Graves, S. Koehler // Journal of applied behavior analysis. – 2010. – № 43. – Vol. 4. – pp. 591-600. doi: 10.1901/jaba.2010.43-591.
10. Gao Z. Examining the mediating role of strategy use on students' motivation and Persistence / Effort in physical education. / Z. Gao, M. Newton. // Journal of Sport Behavior. – 2009. – № 32. – Vol. 3. – pp. 278-297.
11. Hayes E. Incorporating video games into physical education / E. Hayes, L. Silberman // Journal of Physical Education, Recreation & Dance. – 2007. – №78. Vol. 3. – pp. 18-24.
12. Kooiman B. J. Exergaming theories: A literature review / B. J. Kooiman, D. P. Sheehan // International Journal of Game Based Learning. – 2015. – № 5. – Vol. 4. – pp. 1-14.
13. Krause J. M. Potential influences of exergaming on self-efficacy for physical activity and sport / J. M. Krause, E. A. Benavidez // Journal of Physical Education, Recreation and Dance. – 2014. – №85. – Vol. 4. – P. 15- 20. DOI: 10.1080/07303084.2014.884428
14. Lieberman D. A. What can we learn from playing interactive games? / D.A. Lieberman // In P. Vorderer & J. Bryant (Eds.), Playing video games motives, responses, and consequences. – 2006. – pp. 379-397. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, Inc.
15. Lindberg R. S. N. Enhancing Physical Education with Exergames and Wearable Technology / R. S. N. Lindberg, J. R. Seo, T. H. Laine // IEEE Transactions on Learning Technologies. – 2016. – Vol. 9. – №4. – pp. 328-341. doi: 10.1109/TLT.2016.2556671
16. Meckbach J. Exergames as a Teaching Tool in Physical Education? / J. Meckbach, B. Gibbs, J. Almqvist, M. Öhman, M. Quennerstedt // Sport Science Review. – 2013. – №22. – Vol. 5-6. – pp. 396-385.
17. Oh Y. Defining Exergames & Exergaming / Y. Oh, S. P. Yang // Meaningful Play 2010 Conference Paper. Michigan State University, East Lansing, Michigan. Proceedings of Meaningful Play 2010, East Lansing, MI, USA, 2010: pp. 1-17.
18. Rudella J. L. Exergames: Increasing Physical Activity through Effective Instruction / J. L. Rudella, J. V. Butz // Journal of Physical Education, Recreation & Dance (JOPERD). – 2015. – №86. – Vol. 6. – pp. 8-15. DOI: 10.1080/07303084.2015.1022672
19. Sgrò F. Exergames for physical education: an overview about interaction design perspectives / F. Sgrò, R. Schembri, S. Nicolosi, M. Barresi, M. Lipoma // World Journal on Educational Technology. – 2013. – №5. – pp. 248-256.
20. Sheehan D. The effects of a daily, six week exergaming curriculum on balance in fourth grade children. / D. Sheehan, L. Katz // Journal of Sport and Health Science. – 2013. – №2. – Vol. 3. – pp. 131-137.
21. Staiano A. E. Exergames for physical education courses: Physical, social, and cognitive benefits / A. E. Staiano, S. L. Calvert // Child Development Perspectives. – 2011. – №5. – Vol. 2. – 93-98. doi:10.1111/j.1750-8606.2011.00162.x.
22. Trout J. Interactive Video Games in Physical Education / J. Trout, B. Christie // Journal of Physical Education, Recreation and Dance. – 2007. – №78. – Vol. 5. – P. 29-45.

Korneshchuk V. V. Professional Training of Future Social Workers: Foreign Experience Review.

// Наука і освіта.  2017.  №4. 29-33.

Вікторія Вікторівна Корнещук,
доктор педагогічних наук, професор,
завідувач кафедри соціальної роботи та кадрового менеджменту,
Одеський національний політехнічний університет,
проспект Шевченка, 1, м. Одеса, Україна


ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ
ПРАЦІВНИКІВ: АНАЛІЗ ЗАРУБІЖНОГО ДОСВІДУ


АНОТАЦІЯ:

Статтю присвячено узагальненню досвіду професійної підготовки соціальних працівників у США, Канаді, Великій Британії, Франції, Швеції, Австралії; аналізу особливостей такої підготовки в різних країнах; визначенню пріоритетних форм і методів навчання фахівців із соціальної роботи. В результаті проведеного аналізу було з’ясовано, що позитивний досвід підготовки соціальних працівників в інших країнах може бути використаний в Україні з урахуванням особливостей і традицій вітчизняної вищої школи. Для оптимізації системи підготовки фахівців із соціальної роботи в Україні необхідно: розробити і затвердити загальнодержавні стандарти з соціальної роботи для всіх ланок професійної освіти; постійно оновлювати навчальні плани і програми відповідно до вимог світових стандартів; запровадити профвідбір абітурієнтів для оволодіння професією соціального працівника; розробити концепцію спеціалізацій для різних рівнів підготовки фахівців із соціальної роботи, підготувати відповідно до них вибіркові спеціальні курси, залучати для їх викладання досвідчених соціальних працівників-практиків; забезпечити максимальну практичну спрямованість професійної підготовки фахівців із соціальної роботи шляхом збільшення тривалості проходження практики студентами в соціальних установах, корекції програм практики, розширення її видів та баз проведення, організації керівництва практикою студентів досвідченими фахівцями в сфері соціальної роботи, залучення студентів до волонтерського руху; налагодити партнерську співпрацю між навчальними установами і соціальними організаціями на засадах взаємної відповідальності за результати процесу професійної підготовки майбутніх фахівців із соціальної роботи, їх соціальний захист і працевлаштування; активізувати участь українських та зарубіжних викладачів і студентів у спільних дослідженнях та проектах в соціальній сфері; активізувати обмін викладачами та студентами між провідними навчальними закладами України та за кордоном; забезпечити безперервність процесу професійної підготовки соціальних працівників за рахунок упровадження ефективних програм післядипломної освіти. Удосконалення професійної підготовки фахівців із соціальної роботи сприятиме покращенню соціальної ситуації в Україні.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

соціальна робота, соціальний працівник, професійна підготовка.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Видишко Н. В. Професійна підготовка майбутніх соціальних працівників у коледжах Канади : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Н. В. Видишко. – Вінниця, 2010. – 21 с.
2. Віннікова Л. В. Система підготовки соціальних працівників у вищих навчальних закладах США : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Л. В. Віннікова. – Луганськ, 2003. – 21 с.
3. Загайко О. В. Підготовка працівників соціальних служб для середніх загальноосвітніх навчальних закладів Великої Британії : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. пед. наук : спец. 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / О. В. Загайко. – Харків, 2008. – 20 с.
4. Кулікова А. Є. Підготовка соціальних працівників до роботи з дітьми та молоддю у вищих навчальних закладах Швеції : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. пед. наук : спец. 13.00.05 «Соціальна педагогіка» / А. Є. Кулікова. – Луганськ, 2009. – 21 с.
5. Лещук Г. В. Система професійної підготовки фахівців соціальної сфери у Франції : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Г. В. Лещу. – Тернопіль, 2009. – 20 с.
6. Ольхович О. В. Підготовка соціальних працівників до роботи з біженцями у вищих навчальних закладах США і Канади : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / О. В. Ольхович. – Тернопіль, 2008. – 21 с.
7. Пічкар О. П. Система підготовки фахівців соціальної роботи у Великій Британії : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. пед. наук : спец. 13.00.05 «Теорія і методика професійної освіти» / О. П. Пічкар. – Тернопіль, 2002. – 21 с.
8. Слозанська Г. І. Професійна підготовка соціальних працівників у вищих навчальних закладах Австралії : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Г. І. Слозанська. – Тернопіль, 2011. – 21 с.
9. Собчак Н. М. Зміст і форми професійної підготовки соціальних працівників у системі неперервної освіти сша : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «теорія і методика професійної освіти» / Н. М. Собчак. – Тернопіль, 2004. – 21 с.

Нікогосян Л. В., Асєєва Ю. О. Аксіологічний підхід у системі професійно-педагогічної підготовки майбутніх фахівців медичної галузі.

// Наука і освіта.  2017.  №4. 33-38.

Левон Рубенович Нікогосян,
доктор медичних наук, доцент, завідувач кафедри загальної фармації,
Юлія Олександрівна Асєєва,
кандидат психологічних наук,
старший викладач кафедри психіатрії,наркології, психології та соціальної допомоги,
Одеський національний медичний університет,
пров. Валіховський, м. Одеса, Україна,


АКСІОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ
ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ МЕДИЧНОЇ ГАЛУЗІ


АНОТАЦІЯ:

У статті визначено важливість системно-ціннісного підходу, подано характеристику аксіологічного підходу як методологічного концепту професійно-педагогічної підготовки майбутніх фахівців медичної галузі. Зазначено основні принципи, функції, моделі аксіологічного підходу та визначено пріоритетні цінності в освіті, вихованні та саморозвитку майбутніх фахівців медичної галузі. Підкреслено, що аксіологічний підхід у системі професійно-педагогічної підготовки повинен бути орієнтований на формування системи цінностей, які відповідають вимогам, установленим до майбутніх фахівців медичної галузі.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

аксіологія, аксіологічний підхід, вищі навчальні заклади, студенти-медики, майбутні фахівці медичної галузі.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Скотний В. Г. Філософія: історичний і систематичний курс / В. Г. Скотний. – К. : Знання України, 2005. – 576 с.
2. Андрущенко В. П., Лутай В. С. Філософія освіти в Україні: стан проблеми та перспективи розвитку / В. П. Андрущенко, В. С. Лутай // Наукові записки АН ВШ України – 2004. – Вип. 6. – С. 59-71.
3. Кострюков С. В. Формування демократичних цінностей студентської молоді в трансформаційний період : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. філософ. наук : спец. 09.00.10 / С. В. Кострюков. – К. – 2004. – 17 с.
4. Ефимова Е. М. Аксиологический подход как методологическая основа формирования социальной устойчивости профессионала [Електронний ресурс] / Е. М. Ефимова. – 2012. – Режим доступу: http://www.sgu.ru/files/nodes/63395/Efimova.pdf.
5. Кирьякова А. В. Ценностные ориентиры университетского образования / А. В. Кирьякова // Вестник ОГУ. – № 2 (121). – 2012. – С. 27-33.
6. Ткачова Н. О. Аксіологічний підхід до організації педагогічного процесу в загальноосвітньому навчальному закладі / Н. О . Ткачова. – Луганськ: ЛНПУ імені Т.Г. Шевченка, 2006. – 300 с.
7. Вітвицька С. С. Аксіологічний підхід до виховання особистості майбутнього вчителя / С. С. Вітвицька // Креативна педагогіка: наук. метод. журнал / Академія міжнародного співробітництва з креативної педагогіки. – Вінниця. – 2015. – Вип.
10. – С. 63-67.
8. Шукшунов С. Е. Инновационное образование: идеи, принципы, модели / С. Е. Шукшунов, В. Ф. Взятышев, Л. И. Романкова. – М.: МАНВШ, 2011. – 300 с.
9. Кирьякова А. В. Аксиология образования. Ориентация личности в мире ценностей: монография / А. В. Кирьякова. – М. : Дом педагогики. ИПК ГОУ ОГУ, 2009. – 318 с.
10. Фальковський А. Роль аксіологічного підходу сучасної методології права / А. Фальковський // Держава і право: de lege praeterita, instante, future : матеріали Міжн. наук. практ. конференції. Миколаїв, 27-28 листопада 2009 року. – Миколаїв : Іліон, 2009. – С. 59- 60.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.