Vasylenko O. M., Sheremet A. M. Peculiarities of Career Self-Determination of Modern High School Students.

// Наука і освіта.  2017.  №4. 159-165.

Олена Миколаївна Василенко,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри психології та педагогіки,
Хмельницький національний університет,
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, Україна,
Алла Михайлівна Шеремет,
кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри соціальної роботи та соціальної педагогіки,
Хмельницький національний університет,
вул. Інститутська 11, м. Хмельницький, Україна,


ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОГО САМОВИЗНАЧЕННЯ СУЧАСНИХ СТАРШОКЛАСНИКІВ


АНОТАЦІЯ:

У статті розглядається проблема професійного самовизначення сучасних старшокласників. Особливої актуальності ця проблема набуває у ранньому юнацькому віці, оскільки центральним новоутворенням психічного розвитку юнаків є орієнтація на майбутнє, яка визначає загальну життєву перспективу: зрозуміти себе в якості повноцінного члена суспільства, зайняти внутрішню позицію дорослого та визначити своє місце в суспільному житті. Сутністю професійного самовизначення особистості є самостійне та усвідомлене знаходження сенсу роботи, що виконується, і всієї життєдіяльності в конкретній культурно-історичній (соціально-економічній) ситуації. Метою статті є дослідження мотивів і чинників, які впливають на процес професійного самовизначення сучасних старшокласників та визначення дієвих методів формування усвідомленого ставлення учнів до вибору майбутньої професії. У дослідженні були використані такі методи та методики, як: анкетування учнів за розробленою анкетою, що дозволило визначити мотиви і чинники, які впливають на вибір професії випускниками шкіл; методику дослідження особистісної здатності учнів до вибору професії: «Що мені подобається?» (Л. Йовайши), методику «Карта світу професій» за Є. Клімовим. У дослідно-експериментальній роботі прийняли участь 83 учні 10-х та 11-х класів СЗОШ № 8 м. Хмельницького. Отримані результати проведеного дослідження показали, що сучасні старшокласники здебільшого орієнтуються на престижні та добре розрекламовані в суспільстві професії, вважаючи їх високо оплачуваними і цікавими. Позитивним чинником професійного самовизначення старшокласників є те, що більшість з них вважають можливим вступити до вищого навчального закладу за рахунок власних здібностей без матеріальної підтримки батьків. А негативним чинником, який ускладнює вибір професії сучасними старшокласниками, є недостатній рівень їхніх знань про майбутню професію та платіжна неспроможність їхніх батьків. Знизити вплив негативних чинників, які впливають на процес професійного самовизначення сучасних старшокласників, можна тільки шляхом розробки та впровадження дієвих форм і методів формування професійного самовизначення учнів. На думку авторів, найефективнішим методом є тренінгові заняття, зокрема тренінг «Карта життя: самостійний вибір майбутньої професії» автора М. Корнілової, який було адаптовано для учнів 10-11 класів та розроблено його орієнтовну структуру. Отримані результати проведеного дослідження варто враховувати при розробці програм профорієнтаційної роботи зі старшокласниками, що і є перспективами подальших розвідок у цьому напрямку.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

професія, професійне самовизначення, старшокласники, мотиви і чинники професійного самовизначення, методи формування професійного самовизначення.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Гладкова В.М. Профорієнтація: [навчальний посібник] / В. М. Гладкова. – Львів: Новий Світ-2000, 2007. – 160 с.
2.Каденко О. М Механізми формування професійного самовизначення випускників загальноосвітніх шкіл та шляхи їх моделювання / О. А. Каденко, О. М. Василенко // Зб. наук. пр. Уман. держ. пед. ун-ту імені Павла Тичини. – Умань : УДПУ імені Павла Тичини, 2010. –Ч. 4. – С. 101-107.
3.Климов Е. А. Психологія професіонала / Е. А. Климов. – М.: Академия, 1996. – 400 с.
4.Орієнтири для вибору професії [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.profosvita.org.ua/uk/guide/articles/8.html. – Загол. з екрану. – Мова укр.
5.Профорієнтаційний тренінг «Карта життя: самостійний вибір майбутньої професії» (для учнів 9- х класів) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: te.zavantag.com›docs/717/index-29406-1.html – Загол. з екрану. – Мова укр.
6.Пряжников Н. С. Профессиональное и личностное самоопределение / Н. С. Пряжников. – Москва- Воронеж, 1996. – 67 с.
7.Рудюк О. Психологічні особливості професійного самовизначення безробітної молоді в процесі профпереорієнтації / О. Рудюк // Соціальна психологія. – 2006. – № 5. – С. 122-127.
8.Скиба М. Є. Теорія і практика професійно-орієнтаційної роботи з молоддю: [навчальний посібник] / М. Є. Скиба, О. М. Коханко. – Хмельницький: ХНУ, 2007. – 322с.

Осипова Т. Ю. Мультиплікативність педагогічних умов професійного становлення майбутніх учителів.

// Наука і освіта.  2017.  №4. 166-171.

Тетяна Юріївна Осипова,
доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранківська, 26, м. Одеса, Україна


МУЛЬТИПЛІКАТИВНІСТЬ ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ
ПРОФЕСІЙНОГО СТАНОВЛЕННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ


АНОТАЦІЯ:

У статті розглянуто підходи сучасних науковців до визначення сутності професійного становлення майбутніх учителів. Визначено педагогічні умови зазначеного процесу (створення сприятливого соціально-психологічного клімату в студентській групі, вмотивування майбутніх учителів до прийняття власної професійної позиції, забезпечення педагогічного наставництва в професійному становленні майбутніх учителів). Подано результати експериментальної роботи, що доводять мультиплікативний ефект упровадження в освітній процес педагогічного ВНЗ визначених педагогічних умов професійного становлення майбутніх учителів


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

професійне становлення, майбутні вчителі, педагогічні умови, мультиплікативність, соціально-психологічний клімат, професійна позиція, педагогічне наставництво.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Аникеева Н. П. Психологический климат в коллективе / Н. П. Аникеева. – М. : Просвещение, 1989. – 224 с.
2. Бевз Е. В. Наставничество как условие профессиональной подготовки бакалавров педагогического образования / Е. В. Бевз // Среднее профессиональное образование. – 2011. – № 9. – С. 8-10.
3. Казанджиєва М. С. Професійна позиція сучасного педагога як чинник гуманістичної освіти / М. С. Казанджиєва. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.twirpx.com/file/1027169/.
4. Коломинский Я. Л. Психология взаимоотношений в малых группах : [учеб. пособие] / Я. Л. Коломинский. – [2-е изд., доп]. – Минск : ТетраСистемс, 2000 – 287 с.
5. Левітан К. М. Особистість педагога : становлення і розвиток. – [хрестоматія «Педагогічна творчість і майстерність» / Укл. Н. В. Гузій] / К. М. Левітан – К. : ІЗМН, 2000. – С. 50-57.
6. Леврінц М. І. Формування мотивації до професійної педагогічної діяльності майбутніх фахівців іноземних мов в Угорщині : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / М. І. Леврінц. – Тернопіль, 2011. – 24 с.
7. Ломов Б. Ф. Методические и теоретические проблемы психологии / Б. Ф. Ломов. – М. : Наука, 1984. – 348 с.
8. Осипова Т. Ю. Теоретико-методичні засади підготовки майбутніх учителів до педагогічного наставництва : дис. … докт. пед. наук : 13.00.04 / Тетяна Юріївна Осипова. – Одеса, 2016. – 501 с.
9. Петрусенко С. Ю. Педагогічні умови професійного становлення молодих учителів у загальноосвітньому навчальному закладі : автореф.дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / С. Ю. Петрусенко. – Одеса, 2009. – 20 с.
10. Рогов Е. И. Личность учителя : теория и практика : [учеб.пособие для вузов] / Е. И. Рогов. – Ростов-на-Дону : Феникс, 1996. – 509 с
11. Щуркова Н. Е. Практикум по педагогической технологии / Н. Е. Щуркова. – М. : Педагогическое общество России, 2001. – 250 с.

Holubenko T. O. Formation of Future Social Workers’ Readiness for Home-Nursing Work With Elderly People: Scientific and Pedagogical Factors.

// Наука і освіта.  2017.  №4. 181-188.

Тетяна Олександрівна Голубенко,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії та технології соціальної роботи,
Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова,
вул. Пирогова 9, м. Київ, Україна


НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНІ ФАКТОРИ ПРОЦЕСУ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ
ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ ДО ПАТРОНАЖНОЇ РОБОТИ З ЛЮДЬМИ ПОХИЛОГО ВІКУ


АНОТАЦІЯ:

У статті проаналізовано результати констатувального та експериментального дослідження науково-педагогічних факторів процесу формування готовності майбутніх соціальних працівників до патронажної роботи з людьми похилого віку. Проведено ретельний пошук для оптимізації навчально-виховного процесу таких варіантів прийняття найкращого науково-методичного рішення, який б найбільш продуктивно сприяв формуванню готовності майбутніх соціальних працівників до патронажної роботи з людьми похилого віку на фундаменті оволодіння студентами основними соціальними, педагогічними знаннями та вміннями. У дослідженні науково-педагогічних факторів процесу формування готовності майбутніх соціальних працівників до патронажної роботи з людьми похилого віку представлена сукупністю чотирьох компонентів: мотиваційно-ціннісний, когнітивно-орієнтаційний, змістово-професійний, практично-діяльнісний. Відповідно до них було сформульовано чотири критерії: ціннісний, інформаційний, компетентнісний та діяльнісний. Розроблено характеристику рівнів готовності майбутніх соціальних працівників до патронажної роботи з людьми похилого віку шляхом встановлення конкретних ознак, які характеризують прояв їх основних критеріїв. Низький рівень готовності виступає як початковий. Середній рівень (репродуктивний) характеризує емоційно-ціннісне ставлення студентів до проблем професійного самовдосконалення. Високий рівень (конструктивний) характеризується повною реалізацією у студентів мотиваційно-ціннісної, когнітивно-орієнтаційної, змістово-операційної та практично-діяльнісної готовності до патронажної роботи з людьми похилого віку. Визначено готовність до патронажної роботи з людьми похилого віку як соціально-психологічний та професійний прояв студентами зв’язку професійної спрямованості з іншими важливими властивостями особистості (світоглядом, життєвими настановами і духовними цінностями, морально-вольовою та емоційною сферами), що передбачає сформованість моральних цінностей, інтелектуальних якостей, знань, умінь і навичок до здійснення патронажної роботи з людьми похилого віку. Проаналізовано стан готовності майбутніх соціальних працівників до патронажної роботи з людьми похилого віку за трьома рівнями ціннісного, інформаційного, компетентнісного і діяльнісного критеріїв на констатувальному та формувальному етапах дослідження. Доведено, що в ході аналізу даних щодо оцінки готовності майбутніх соціальних працівників до патронажної роботи з людьми похилого віку є переваги сформованості показників готовності за чотирма критеріями, які полягають у особистісно-орієнтованій підготовці, формуванні практичного спрямування в процесі формування готовності майбутніх соціальних працівників до зазначеного виду професійної діяльності.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

готовність, формування готовності, констатувальний експеримент, формувальний експеримент патронажна робота, людина похилого віку, майбутній соціальний працівник.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Богомолец А. А. Продление жизни / А. А. Богомолец. – К.: АН УССР, 1940. – 143 с.
2. Фролькис В. В. Старение. Нейрогуморальные механизмы / В. В. Фролькис. – К.: Наук.думка, 1981. – 320 c.
3. Карпенко О. Г. Професійна підготовка соціальних працівників в умовах університетської освіти: науково-методичний та організаційно-технологічний аспекти : монографія / О. Г. Карпенко за ред. С. Я. Харченко. – Дрогобич: Коло, 2007. – 374 с.
4. Узнадзе Д. Н. Теория установки / Д. Н. Узнадзе. – Воронеж : НПО «МОДЭК» ; Москва : Институт практической психологии, 1997. – 448 с.
5. Дьяченко М. И. Педагогические проблемы готовности к деятельности / М. И. Дьяченко, Л. А. Кандыбович. – Минск : Из-во БГУ, 1976. – 175 с.
6. Сластенин В. А. Социальный педагог и социальный работник: личность и профессия / В. А. Сластенин // Теория и практика социальной работы: Отечественный и зарубежный опыт. – М.; Тула, 1993. – С. 265-274.
7. Безпалько О. В. Соціальна робота в громаді: навч. посіб. / О. В. Безпалько. – К. : Центр навч. л-ри, 2005. – 21 с.
8. Капська А. Й. Соціальна робота : навч. посіб. / А. Й. Капська. – К.: Видавничий Дім «Слово», 2011. – 400 с.
9. Карпенко О. Г. Професійна підготовка майбутніх соціальних працівників в умовах університетської освіти : дис. …д-ра пед. наук : 13.00.04 / Олена Георгіївна Карпенко. – К., 2008. – 546 с.
10. Козубовська І. В. Використання досвіду Великої Британії у практичній підготовці фахівців соціальної роботи в Україні / І. В. Козубовська, А. Р. Досін // Педагогічна наука: історія, теорія, практика, тенденції розвитку [Електронний ресурс]. – Режим доступу: 26.06.2013<http://intellectinvest.org.ua/pedagog_editions_emagazine_ pedagogical_science_arhiv_pn_n1_2008_st_29/>.
11. Міщик Л.І. Теоретико-методичні основи професійної підготовки соціального педагога у закладах вищої освіти: дис. … д-ра пед. наук: 13.00.05 / Людмила Іванівна Міщик. – Запоріжжя, 1997. – 359 с.
12. Полтавець В. Соціальна робота в Україні: перші кроки / В. Полтавець. – К.: Вид. дім «КМ Академія», 2000. – 233 с.
13. Семигіна Т. В. Порівняльна соціальна політика : навч. посіб. / Т. В. Семигіна. – К.: МАУП, 2005. – 276 с.
14. Харченко С. Я. Дидактические основы подготовки студентов к социально-педагогической деятельности / С. Я. Харченко. – Луганск: Альма-матер, 1999. – 138 с.
15. Коленіченко Т. І. Особливості адаптації людей похилого віку до умов нового соціального середовища : дис. … канд. пед. наук : 13.00.05 / Тетяна Іванівна Коленіченко. – К., 2010. – 220 с.
16. Мацкевич Ю. Р. Підготовка соціальних педагогів до роботи з людьми похилого віку : дис. … канд. пед. наук : 13.00.05 / Юліана Рафаілівна Мацкевич. – Луганськ, 2003. – 220 с.
17. Тополь О. Старість у контексті соціальної роботи: монографія / Ольга Тополь. – К.: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2012. – 308 с.
18. Тюптя Л. Т. Соціальна робота: теорія і практика : навч. посіб. / Л. Т. Тюптя, І. Б. Іванова. – К. : Знання, 2008. – 574 с.
19. Авербух. Е. С. Расстройства психической деятельности в позднем возрасте: Психиатрический аспект геронтологии и гериатрии / Е. С. Авербух. – Л.: Медицина, Ленингр. отд-е, 1969. – 285 с.
20. Голубенко Т. О. Формування готовності майбутніх соціальних працівників до патронажної роботи з людьми похилого віку: дис. … канд. пед. наук: 13.00.05 / Тетяна Олександрівна Голубенко; НПУ імені М.П. Драгоманова. – Київ, 2015. – 227 с.

Фізеші О. Й. Організаційно-педагогічне реформування початкової школи в процесі приєднання закарпаття до радянської україни.

// Наука і освіта.  2017.  №4. 172-180.

Октавія Йосипівна Фізеші,
доктор педагогічних наук, доцент, декан педагогічного факультету,
доцент кафедри педагогіки дошкільної та початкової освіти,
Мукачівський державний університет,
вул. Ужгородська, 26, м. Мукачево, Україна


ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНЕ РЕФОРМУВАННЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
В ПРОЦЕСІ ПРИЄДНАННЯ ЗАКАРПАТТЯ ДО РАДЯНСЬКОЇ УКРАЇНИ


АНОТАЦІЯ:

Актуальність дослідження зумовлена необхідністю підвищення якості початкової освіти, забезпечення умов для початкового навчання в контексті національної культури, рідномовного середовища з опертям на загальнолюдські цінності. Зважаючи на це, вагомого значення набуває вивчення ретроспективи національної освіти, зокрема функціонування закарпатської початкової школи, яка в силу історичних обставин, крім напрацьованих власних здобутків, засвоїла і реалізувала європейські освітні моделі. Об’єктивний історико-системний аналіз цього досвіду розширить можливості визначення перспектив реформування української початкової школи в контексті єдиного освітнього простору. Мета полягає в науково-теоретичному обґрунтуванні особливостей організаційно-педагогічного реформування початкової школи в процесі приєднання Закарпаття до Радянської України. Методи: пошуково- бібліографічний – з метою вивчення архівних, бібліотечних каталогів, фондів, описів та бібліографічних видань; контент-аналізу архівних матеріалів з метою виявлення ретроособливостей організації і змісту діяльності початкової школи Закарпаття; історико-географічний – для визначення територіального перепідпорядкування Закарпатського регіону та відповідних освітніх трансформацій у заявлених хронологічних межах; хронологічний, ретроспективний логіко-системний аналіз – як основа вивчення організації і управління діяльністю початкової школи Закарпаття в контексті історико-системних освітніх трансформацій. Знаковим у початку реформування освітньої справи Закарпаття радянського періоду став документ «Про реформу системи освіти в Закарпатській Україні», який передбачав здійснення з 1945-1946 навчального року обов’язкової семирічної освіти для всіх дітей. Навчальні заклади були реор- ганізовані: народні школи – у початкові, горожанські – у неповні середні школи з семирічним навчанням, гімназії – у повні середні школи десятирічним курсом навчання. Першочерговим завданням стало врегулювання мовної проблеми, зокрема державною мовою визнали українську мову. Спочатку виникла проблема щодо збереження шкіл національних меншин – угорців та румунів, проте, згодом, ураховуючи поліетнічність Закарпаття, відкрилися двомовні – інтернаціональні – школи. У перші роки радянської влади закарпатське шкільництво зустрілося з кадровою проблемою: багато вчителів емігрувало, інші не хотіли працювати з новою владою. Щоб заповнити нестачу вчителів, зі східних областей України у Закарпаття було направлено близько 800 учителів для різних шкіл, у тому числі й початкових. З боку держави здійснювався постійний контроль над виявленням недоліків, переважна більшість яких стосувалася здійснення партійно-ідеологічної роботи, управління народною освітою, невирішеності ряду соціально-економічних проблем. Обґрунтовано організаційно-педагогічні особливості реформування початкової школи в Закарпатті в період приєднання його до Радянської України – як наслідково-залежні перетворення в її організації, структурі, змісті діяльності, що детерміновані державно-територіальним підпорядкуванням регіону.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

радянська Україна, Закарпаття, початкова освіта, учителі, народна освіта, шкільництво.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Гомоннай В. В. Антологія педагогічної думки Закарпаття (XIX – XX ст.) / Василь Васильович Гомоннай. – Ужгород: Закарпаття, 1992. – 286 с.
2. Закарпаття 1919-2009 років: історія, політика, культура / україномовний варіант українсько-угорського видання / Під ред. М. Вегеша, Ч. Фединець; [Редколег.: Ю. Остапець, Р. Офіцинський, Л. Сорко, М. Токар, С. Черничко; Відповід. за вип. М. Токар]. – Ужгород: Поліграфцентр «Ліра», 2010. – 720 с.
3. Закон про зміцнення зв’язку школи з життям і про дальший розвиток системи народної освіти в Українській РСР. – К.: Радянська школа, 1959. – 26 с.
4. Магочій П. Р. Народ нізвідки: Ілюстрована історія карпаторусинів / Павло-Роберт Магочій / Пер. русинською мовою В. Падяк. – Ужгород: Вид-во В.Падяка, 2007. – 120 с. – Русин. мовою.
5. Державний архів Закарпатської області (ДА- ЗО), Ф. Р-14, оп. 1, спр. 607. – 1 арк.
6. ДАЗО, Ф. Р-14, оп. 1, спр. 615. – 7 арк.
7. ДАЗО, Ф. Р-14, оп. 1, спр. 618. – 32 арк.
8. ДАЗО, Ф. Р-14, оп. 1, спр. 622. – 3 арк.
9. ДАЗО, Ф. Р-14, оп. 1, спр. 623. – 6 арк.
10. ДАЗО, Ф. Р-14, оп. 1, спр. 624. – 1 арк.
11. ДАЗО, Ф. Р-165, оп. 2, спр. 1. – 138 арк.
12. ДАЗО, Ф. Р-165, оп. 6, спр. 1653. – 86 арк.
13. ДАЗО, Ф. Р-177, оп. 1, спр. 1. – 75 арк.
14. ДАЗО, Ф. Р-177, оп. 1, спр. 2. – 191 арк.
15. ДАЗО, Ф. Р-177, оп. 1, спр. 9. – 151 арк.
16. ДАЗО, Ф. Р-177, оп. 1, спр. 10. – 228 арк.
17. ДАЗО, Ф. Р-177, оп. 1, спр. 12. – 195 арк.
18. ДАЗО, Ф. Р-177, оп. 1, спр. 44. – 20 арк.
19. ДАЗО, Ф. Р-177, оп. 1, спр. 56. – 22 арк.
20. ДАЗО, Ф. Р-177, оп. 1, спр. 79. – 8 арк.
21. ДАЗО, Ф. Р-177, оп. 1, спр. 130. – 154 арк.
22. ДАЗО, Ф. Р-177, оп. 1, спр. 166. – 102 арк.
23. ДАЗО, Ф. Р-513, оп. 3, спр. 8. – 70 арк.
24. Центральний Державний архів органів влади, м. Київ (ЦДАОВ), Ф. 166, оп. 15, спр. 127. – 131 арк.
25. ЦДАОВ, Ф. 166, оп. 15, спр. 128. – 163 арк.

шаблон-укр

// Наука і освіта.  2017.  №4. 133-138.


DOI:

Тетяна Анатоліївна Кокнова,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри романо-германської філології,
ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка»,
1, площа Гоголя, Старобільськ, Україна


ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ІГРОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЯК ЗАСОБУ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В РАМКАХ УНІВЕРСИТЕТСЬКОГО НАВЧАЛЬНОГО КУРСУ «АНГЛІЙСЬКА МОВА ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ»


АНОТАЦІЯ:

Прагнення країн до міжнародного співтовариства підвищує попит у високоякісних спеціалістах, які культурно і політично компетентні у багатьох галузях суспільного життя. Саме тому це дослідження присвячено інноваційному підходові до процесу формування професійної комунікативної компетентності засобами навчально-ігрової діяльності в рамках університетського курсу «Англійська мова за професійним спрямуванням». Метою статті є підтвердження ефективності імплементації навчально-ігрової діяльності в процесі формування професійної комунікативної компетентності. Для досягнення мети застосовувались такі методи дослідження: теоретичні (аналіз, порівняння, узагальнення, систематизація теоретичних положень для визначення змісту та стану розробленості досліджуваної проблеми використання навчально-ігрової діяльності як засобу формування професійної комунікативної компетентності), емпіричні (діагностичні: анкетування, бесіди; педагогічний експеримент). У дослідженні навчально-ігрова діяльність розуміється як поєднання трьох компонентів: ігрового (стимулює емоційне піднесення учасників, сприяє творчому самовираженню); освітнього (орієнтує студентів на збагачення знань, умінь, навичок і досвіду) та професійного (моделює різні професійні ситуації). Навчально-ігрова діяльність підкріплювалась професійними макро та мікро контекстами, що дало змогу поєднати теоретичні знання та їх практичне використання в умовному професійному середовищі. Було дидактично доведено ефективність використання навчально-ігрової діяльності як засобу формування професійної комунікативної компетентності студентів різних спеціальностей. Діагностика рівня сформованості професійної комунікативної компетентності до та після експериментального навчання вказує на позитивну динаміку, що підтверджує ефективність використання навчально-ігрової діяльності як засобу, який сприяє формуванню професійної комунікативної компетентності.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

навчально-ігрова діяльність, педагогічний метод, розвиток професійної комунікативної компетенції, «Англійська мова за професійним спрямуванням», студенти вищих навчальних закладів різних спеціальностей.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Beckham J. M., Watkins M. Bringing life to learning: Immersive experiential learning simulations for online and blended courses / J. M. Beckham, M. Watkins // The Journal of Asynchronous Learning Networks. – 2012. – №16 (5). – P. 61-70.
2. Ernst J. V. Impact of Experiential Learning on Cognitive Outcome in Technology and Engineering Teacher Preparation / J. V. Ernst // The Journal of Technology Education. – 2013. – №24 (2). – P. 31-40.
3. Zafirov C. New challenges for the project based learning in the digital age / C. Zafirov // Trakia Journal of Sciences. – 2013. – 11(3). – P. 298-302.
4. Herreid F. H. Case Studies and the Flipped Classroom / F. H. Herreid, N. A. Schiller // The Journal of College Science Teaching. – 2013. – 42. – P. 62-66.
5. Dyer R. Games in higher education. New pedagogical approaches in game enhanced learning: Curriculum integration / R. Dyer. ‒ France: Grenoble Ecole de Management, 2013. ‒ 266 p.
6. Павленко О. О. Формування комунікативної компетентності фахівців митної служби в системі неперервної професійної освіти : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04 / О. О. Павленко. ‒ К., 2005 . ‒ 447.
7. Вербицкий А. А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход / А. А. Вербиц- кий. ‒ Москва: Высшая школа, 1991. ‒ 207 с

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.