Кучеренко І. А. Вивчення української мови в аспекті особистісно зорієнтованої технології навчання.

// Наука і освіта.  2017.  №2. – 53-57.

Ірина Анатоліївна Кучеренко,
доктор педагогічних наук, доцент,
професор кафедри практичного мовознавства,
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини,
вул. Садова, 2, м. Умань, Україна

ВИВЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ В АСПЕКТІ
ОСОБИСТІСНО ЗОРІЄНТОВАНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ


АНОТАЦІЯ:

Сучасна мовна освіта в Україні, спрямована на формування мовної особистості, передбачає пошук продуктивних освітніх технологій, розроблення ефективних шляхів організації навчального процесу. Особистісно зорієнтована технологія навчання української мови є однією з перспективних технологій, що забезпечує оптимальні й ефективні умови для гармонійного розвитку комунікативної компетентності кожного учня. Мета дослідження полягає в обґрунтуванні особливостей особистісно зорієнтованого навчання української мови, характеристиці шляхів упровадження особистісно зорієнтованої технології навчання, розробленні технологічної моделі особистісно зорієнтованого уроку української мови. У результаті проведення наукової розвідки було уточнено концепцію й особливості особистісно зорієнтованої технології навчання української мови, визначено шляхи імплементації означеної технології у практику мовного навчання. Представлено розроблену технологічну модель особистісно зорієнтованого уроку української мови, що включає основні структурні етапи заняття (мотивація, цілевизначення, реалізація, рефлексія, контроль, корекція навчання), проаналізовано їх процесуальні та змістові особливості. Визначено головні аспекти структури особистісно зорієнтованих ситуацій, основні їх характеристики та види. Доведено, що розроблена особистісно зорієнтована технологія уроку української мови сприятиме розвитку мовної особистості кожного учня, виробленню власної комунікативної компетентності як здатності індивіда успішно розв’язувати практичні проблеми, ефективно діяти у різних життєвих ситуаціях спілкування.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

особистісно зорієнтоване навчання, особистісно зорієнтована технологія, технологічна модель особистісно зорієнтованого уроку української мови, мотивація, цілевизначення, реалізація, рефлексія, контроль; корекція навчання особистісно зорієнтовані ситуації.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

 1. Варзацька Л. Формування оргдіяльнісних умінь на уроках української мови в старшій школі на академічному рівні: метод. посіб. / Л. О. Варзацька. – К. : Педагогічна думка, 2012. – 144 с.

2. Зимняя И. Педагогическая психология : учеб. / И. А. Зимняя. – М. : МПСИ ; Воронеж : МОДЭК, 2010. – 448 с.

3. Кучеренко І. Теоретичні і методичні засади сучасного уроку української мови в основній школі : монографія / І.А. Кучеренко. – Умань : Видавець ФОП Жовтий О.О., 2014. – 410 с.

4. Пєхота О. Особистісно орієнтоване навчання: підготовка вчителя : монографія / О. М. Пєхота, А. М. Старєва. – Миколаїв: ІЛІОН, 2005.– 272 с.

5. Подмазін С. Особистісно орієнтована освіта (соціально-філософський аналіз) : автореф. дис. … докт. філософ. наук за спеціальністю 09.00.03. / С. Подмазін. – Дніпропетровськ. – 2006. – 44 с.

6. Савченко О. Дидактика початкової школи : підручник / О.Я. Савченко. – К. : Генеза, 1999. – 368 с. 7. Сериков В. Образованность и личность. Теория и практика проектирования образовательных систем / В. В. Сериков. – М., 1999. – 272 с.

Karpova O. O. The use of web-case in teaching English to students majoring in economics.

// Наука і освіта.  2017.  №2. – 58-62.

Olena Karpova,
PhD (Candidate of Pedagogical Sciences), associate professor,
Department of Foreign Languages,
Odesa National Economic University,
8, Preobrazhenska Str., Odessa, Ukraine

ВИКОРИСТАННЯ ВЕБ-КЕЙСУ У НАВЧАННІ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ СТУДЕНТІВ-ЕКОНОМІСТІВ


АНОТАЦІЯ:

Однією з важливих освітніх проблем є впровадження сучасних технологій, переосмислення та оновлення форм, методів і засобів навчання англійської мови майбутніх економістів. Адже наразі рівень володіння англійською мовою студентів економічних спеціальностей здебільшого не відповідає професійному рівню, а результати анкетування довели необхідність упровадження мультимедійних технологій, розробки нових методів навчання іноземної мови, у тому числі й створення інтерактивних завдань, що й зумовило актуальність дослідження. Метою статті було розкрити сутність поняття «веб-кейс», його структуру та особливості використання у процесі навчання англійської мови майбутніх економістів. Для досягнення мети застосовувались такі методи дослідження: теоретичні (аналіз, порівняння, узагальнення, систематизація теоретичних положень для визначення змісту поняття «веб-кейс» і стану розробленості досліджуваної проблеми), емпіричні (діагностичні: спостереження, анкетування, бесіди, розв’язування кейсів; педагогічний експеримент) та методи математичної статистики для опрацювання результатів педагогічного експерименту. «Веб-кейс» було визначено як «формат навчально-діяльнісного середовища, створеного засобами ІКТ, що містить структуровані матеріали, на основі яких студентами здійснюється аналіз бізнес-ситуацій з метою формування навичок розв’язання практичних завдань». Особливістю веб-кейсу було те, що завдання було розміщено на веб-сайті, тому студенти мали змогу виконувати завдання он-лайн, посилаючись на офіційні сайти компаній, електронні статті та інші документи в електронному вигляді. Автором дидактично обґрунтовано використання веб-кейсу в процесі навчання студентів-економістів англійської мови. Реалізація кейс-методу завдяки мультимедійним технологіям у процесі навчання англійської мови дала змогу забезпечити готовність студентів до майбутньої професійної діяльності в галузі економіки, управління та банківської справи, а також сформувати іншомовну професійну комунікативну компетенцію. Результати контрольного експерименту засвідчили, що використання веб-кейсу та інших інтерактивних завдань сприяло підвищенню рівня володіння англійською мовою студентів, розвитку критичного та творчогомислення, формуванню навичок командної роботи тощо.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

веб-кейс, Інтернет-технології, інтерактивне навчання, самостійна робота, міждисциплінарний підхід.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

 ЛІТЕРАТУРА 1. Іщук Н. Ю. Застосування засобів мультимедіа у процесі підготовки економістів у вищих навчальних закладах І-ІІ рівнів акредитації : автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. пед. наук : 13.00.04 – «Теорія та методика професійної освіти» / Н. Ю. Іщук. – Вінниця, 2004. – 20 с.

2. Захарченко Н. В. Педагогічні умови використання ділових ігор у підготовці майбутніх економістів: дис. на здобуття наукового ступеня канд. пед. наук : 13.00.04 – «Теорія та методика професійної освіти» / Н. В. Захарченко. – Вінниця, 2006. – 240 с.

3.Пінчук О. П. Проблема визначення мультимедіа в освіті: технологічний аспект / О. П. Пінчук // Нові технології навчання : наук.-метод. зб. / [Кол. авт.]. – К. : Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, 2007. – №46. – С. 55-58.

4. Тарнопольский О. Б. Методика обучения анг- лийскому языку для делового общения: уч. пособ. / Тарнопольский О. Б., Кожушко С. П. – К. : Ленвит, 2004. – 192 с.

5.Multimedia Technologies in Teaching Business English [Електрон. ресурс] / O. Karpova. – ONEU. – URL: http://oneu.edu.ua/pages/cath/for_lang/ businessenglish/webcase.php

6.Warschauer M. Internet for English teaching / M. Warschauer, H. Shetzer, C. Meloni. – Alexandria, VA : TESOL, 2000. – 176 р.

Todorova V. H. Peculiarities of Objective Evaluation of Choreographic Preparedness at Different Stages of Long-Term Athletic Performance (Through the Example of Aerobic Gymnastics).

// Наука і освіта.  2017.  №2. – 63-68.

Валентина Георгіївна Тодорова,
докторант, Львівський державний університет фізичної культури,
вул. Костюшка, 11, м. Львів, Україна

ОСОБЛИВОСТІ ОБ’ЄКТИВНОГО ОЦІНЮВАННЯ ХОРЕОГРАФІЧНОЇ
ПІДГОТОВЛЕНОСТІ НА РІЗНИХ ЕТАПАХ БАГАТОРІЧНОЇ
СПОРТИВНОЇ ПІДГОТОВКИ (НА ПРИКЛАДІ АЕРОБНОЇ ГІМНАСТИКИ)


АНОТАЦІЯ:

Актуальність дослідження обумовлена відсутністю кількісних показників хореографічної підготовленості в аеробній гімнастиці. У зв’язку з цим виникає проблема як в об’єктивності суддівства, так і в тренувальному процесі. Наше дослідження допоможе подолати протиріччя, які виникають між необхідністю об’єктивізації процесу хореографічної підготовки в складнокоординаційних видах спорту і недостатністю детально розробленої методики об’єктивної оцінки хореографічної підготовленості на різних етапах багаторічної підготовки. Метою статті була оцінка хореографічної підготовленості спортсменів, що спеціалізуються в аеробній гімнастиці. Методи дослідження: для визначення теоретичних позицій дослідження були застосовані методи порівняння, систематизації наукових джерел із досліджуваної проблеми. Для визначення рівня розвитку основних компонентів хореографічної підготовленості (технічного та естетичного) було проведено тестування хореографічної підготовленості гімнасток. Для встановлення адекватності методики об’єктивної оцінки хореографічної підготовленості гімнасток був застосований метод конкордації; для інтерпретації фактичної інформації використовувалися програми Ехсеl for Windows і «Statistica 6.0». Запропоновано шкалу оцінки хореографічної підготовленості гімнасток за критеріями: постава, виворотність і натягнутість ніг, стійкість, точність рухів руками і ногами, закінченість, легкість і злитість рухів, музикальність, танцювальність, ілюстративна й емоційна виразність. Апробація запропонованої методики оцінки здійснювалася групою з п’яти фахівців зі спорту (хореографів і тренерів з аеробної гімнастики). Узгодженість результатів оцінювання підтвердилася коефіцієнтом конкордації (>0,7). Визначено рівні хореографічної підготовленості на різних етапах багаторічної спортивної підготовки шляхом розрахунку індексу сформованості окремих критеріїв. Виявлено, що груповий індекс сформованості (І гр ) хореографічної підготовленості на етапі початкової підготовки відповідає низькому рівню (І пп =1,2); на етапах попередньої та спеціалізованої базової підготовки хореографічна підготовленість відповідає достатньому рівню (І пп =1,5; І сп =1,6). На всіх етапах був відсутній оптимальний рівень хореографічної підготовленості. Це дає підстави для подальшого аналізу окремих показників, що лімітують рівень хореографічної підготовленості. Об’єктивна оцінка хореографічної підготовленості гімнасток дозволяє більш якісно оцінити хореографічні елементи й уникнути суб’єктивності при визначенні рівня хореографічної підготовленості.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

хореографічна підготовка, оцінка, критерії, рівні хореографічної підготовленості, спортсмени, хореографія програми.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

 1. Аэробная гимнастика : Проект правил соревнований 2013-2016 [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.fig-aerobic.com./2013-2016- AEROBIC-GYMNASTICS-COPE-OF-POINTSRussian– a977.html.

2. Ваганова А. Я. Основы классического танца : учебник для вузов / А. Я. Ваганова. – СПб. : Лань, 2000. – 192 с.

3. Гавердовский Ю. К. Совершенствование техники движения и специальной технической подготовки как основа высших достижений в современной спортивной гимнастике / Ю. К. Гавердовский // Международная научно-практическая конференция «Современная система спортивной подготовки гимнастов». – К. : Наука в Олимпийском спорте, 2012. – №1. – С. 7-27.

4. Кабаева А. М. Эстетический компонент соревновательных программ гимнастов / А. М. Кабаева, М. Э. Плеханова // Ученые записки. – 2009. – №4(50). – С. 54-57.

5. Кизім П. М. Удосконалення змагальної програми жіночої пари з акробатики засобами хореографії на етапі спеціалізованої базової підготовки / П. М. Кизім, Л. С. Луценко, Н. П. Батєєва // Слобожанський науково-спортивний вісник. – Харків : ХДАФК, 2016. – № 2(52). – С.55-60. – doi:10. 15391/snsv.2016-2009.

6. Лисицкая Т. С. Хореография в гимнастике / Т. С. Лисицкая. – М. : Физкультура и спорт, 1985. – 176 с.

7. Платонов В. Н. Система подготовки спортсменов в олимпийском спорте. Общая теория и ее практические приложения / В. Н. Платонов. – К. : Олимпийская литература, 2004. – 808 с.

8. Сосина В. Ю. Хореография в гимнастике : учеб. пособие для студентов вузов / В. Ю. Сосина. – К. : Олимпийская литература, 2009. – 135 с.

9. Тодорова В. Г. Аналіз програмно-нормативного забезпечення з хореографічної підготовки у складнокоординаційних видах спорту / В. Г. Тодорова // Фізична активність, здоров’я і спорт : науковий журнал. – Львів : Львівський державний університет фізичної культури, 2016. – №1 – С. 23-32.

10. Тодорова В. Г. Сучасний стан і перспективи хореографічної підготовки в складнокоординаційних видах спорту / В. Г. Тодорова // Наука і освіта : науково-практичний журнал. – 2015. – №5. – С. 119-124.

11. Фігурне катання на ковзанах. Навчальна програма для дитячо-юнацьких спортивних шкіл, спеціалізованих дитячо-юнацьких шкіл олімпійського резерву, шкіл вищої спортивної майстерності / І. М. Медведєва; за ред. Моргушенко О. П. – Київ : Держ- комспорту України з фізичної культури і спорту, 1999. – 105 с.

12. Шипилина И. Хореография в спорте : учебник для студентов / И. Шипилина. – Ростов на Дону : Феникс, 2004. – 224 с.

13. Bradshaw E. Reliability and variability of dayto-day vault training measures in artistic gymnastics / E. Bradshaw, P. Hume, M. Carlton, B. Aisbett // Sports biomechanics. – 2010. – 9(2). – P. 79-97. – doi: 1080/14763141.2010.488298.

14. Gautier G. Influence of experience on postural control: Effect of expertise in gymnastics / G. Gautier, R. Thouvarecq, J. Larue // Journal of Motor Behavior. – 2008. – 40(5). – P. 400-408. – doi:10.3200/ JMBR.40.5.400-408.

Лещій Н. П. Проблеми оптимізації української системи спеціальної освіти.

// Наука і освіта.  2017.  №2. – 5-9.

Наталія Петрівна Лещій,
кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри дефектології та фізичної реабілітації,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Фонтанська дорога, 4, м. Одеса, Україна

ПРОБЛЕМИ ОПТИМІЗАЦІЇ УКРАЇНСЬКОЇ СИСТЕМИ СПЕЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ


АНОТАЦІЯ:

Стаття присвячена аналізу законодавчої бази щодо оптимізації системи спеціальної освіти в Україні на сучасному етапі. Автором виявлено основні проблеми та перспективи удосконалення навчально-реабілітаційного процесу для дітей з вадами психофізичного розвитку та запропоновано шляхи їх вирішення.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

спеціальна освіта, проблеми, перспективи, оптимізація, українська освіта.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

 1. Нова школа. Простір освітніх можливостей. Проект для обговорення [Електронний ресурс]. – МОН України. – Київ. – 2016. – Режим доступу: http://mon.gov.ua/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B 8%D0%BD%D0%B8%202016/08/17/mon.pdf/.

2. Сайт порталу «Освіта». Чи потрібні школи-інтернати для учнів з особливими потребами. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://educationua.org/ua/ogoloshennya/759-chi-potribni-shkoli-internatidlya-uchniv-z-osoblivimi-potrebami/.

Медвідь Ю. І. Удосконалення процесу підготовки офіцерів запасу в Україні як педагогічна проблема.

// Наука і освіта.  2017.  №2. – 9-15.

Юлія Іванівна Медвідь,
науковий співробітник науково-організаційного відділу,
Національна академія Національної гвардії України,
майдан Захисників України, 3, м. Харків, Україна

УДОСКОНАЛЕННЯ ПРОЦЕСУ ПІДГОТОВКИ ОФІЦЕРІВ
ЗАПАСУ В УКРАЇНІ ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА


АНОТАЦІЯ:

За результатами аналізу наукових праць визначено, що у процесі військової підготовки громадян України за програмою підготовки офіцерів запасу не враховуються такі чинники, як зміна способу комплектування військових формувань з призовного на контрактний, впровадження стандартів НАТО у військовій сфері, досвід бойових дій на сході України. Виявлено протиріччя, які існують у системі такої підготовки, сформовано об’єкт, предмет, мету та завдання дослідження щодо удосконалення процесу військової підготовки громадян України за програмою підготовки офіцерів запасу.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

військова освіта, військова підготовка, програма підготовки офіцерів запасу, зміни.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

 1. Про затвердження Інструкції про організацію військової підготовки громадян України за програмою підготовки офіцерів запасу : наказ Міноборони України, МОН України від 14.12.2015 № 719/1289. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/ z1678-15/page

2. Баришніков В. В. Деякі погляди на підвищення ефективності і якості навчального процесу на факультеті підготовки офіцерів запасу за контрактом ХУПС імені Івана Кожедуба / В. В. Баришніков, О. К. Неймирок // Збірник наукових праць Харківського університету Повітряних Сил. – 2015. – Вип. 3. – С. 149- 151.

3. Баришніков В. В. Шляхи вдосконалення підготовки офіцерів запасу в Україні / В. В. Баришніков, О. К. Неймирок // Системи обробки інформації. – 2015. – Вип. 8. – С. 158-161.

4. Безносюк О. О. Історичні аспекти процесу підготовки офіцерів запасу / О. О. Безносюк // Збірник наукових праць Військового інституту Київського національного університету імені Тараса Шевченка. – 2013. – Вип. 39. – С. 274-278.

5. Безносюк О. О. Система модульно-рейтингового контролю успішності студентів (на матеріалах підго- товки офіцерів запасу у вищих навчальних закладах): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О. О. Безносюк ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. – К., 2001. – 22 с.

6. Волошенко А. В. Застосування активних мето- дів навчання під час проведення групових занять на кафедрах підготовки офіцерів запасу / А. В. Волошенко // Наукові записки [Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова]. Сер. : Педагогі- чні та історичні науки. – 2014. – Вип. 121. – С. 24-30.

7. Дерев’янчук А. Й. Мотивація і стимулювання студентів кафедр військової підготовки в умовах обмежених часом і озброєнням / А. Й. Дерев’янчук, О. Ф. Супрун // Імідж сучасного педагога. – 2014. – № 7. – С. 24-27.

8. Жолобов О. В. Досвід застосування рейтингової системи оцінювання знань студентів факультету підготовки офіцерів запасу / О. В. Жолобов // Наукові записки [Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова]. Сер. : Педагогічні та історичні науки. – 2012. – Вип. 107. – С. 54-59.

9. Зорій Я. Б. Військово-патріотична підготовка майбутніх офіцерів запасу в умовах навчального процесу вищого навчального закладу: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Я. Б. Зорій ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського. – Вінниця, 2005. – 20 с.

10. Чабаненко, В. П. Формування організаційно- методичної самостійності студентів кафедр військової підготовки в умовах модернізації вищої освіти / В. П. Чабаненко, Я. Б. Зорій // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 16 : Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики. – 2011. – Вип. 14. – С. 287-291.

11. Макеєв В. І. Використання елементів дистанційного навчання під час підготовки офіцерів запасу / В. І. Макеєв, В. М. Петренко, А. Ф. Раскошний // Військова освіта. – 2013. – № 1. – С. 131-138.

12. Морозов С. М. Педагогічні засади професійної підготовки офіцерів запасу у вищих навчальних закладах / С. М. Морозов // Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія : Педагогічні та психологічні науки. – 2013. – № 1. – С. 127-137.

13. Сенюк О. В. Історичні етапи формування та розвитку військової підготовки студентів у вищих військових навчальних закладах, військових навчальних підрозділах вищих навчальних закладів України / О. В. Сенюк // Часопис Національного університету «Острозька академія». Сер. : Право. – 2014. – № 1. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ Choasp_2014_1_16

14. Сенюк О. В. Особливості системи військової підготовки студентів у вищих військових навчальних закладах й військових навчальних підрозділах вищих навчальних закладів України: адміністративно-правовий аспект / О. В. Сенюк // Актуальні проблеми вдосконалення чинного законодавства України. – 2014. – Вип. 34. – С. 79-90.

15. Сінкевич С. В. Методичні засади індивідуалізації навчання майбутніх офіцерів запасу / С. В. Сінкевич // Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія : Педагогічні та психологічні науки. – 2013. – № 1. – С. 269-276.

16. Сквoрок І. М. Підготовка офіцерів запасу в зарубіжних країнах / І. М. Сквoрок // Військова освіта. – 2013. – № 1. – С. 207-216.

17. Яворський А. І. Дослідження ефективності авторської програми прикладної фізичної підготовки офіцерів-випускників кафедр підготовки офіцерів запасу / А. І. Яворський // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2016. – № 2. – С. 72-77.

18. Яворський А. Програма прикладної фізичної підготовки офіцерів, мобілізованих із запасу / А. Яворський // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві. – 2016. – № 1. – С. 34-39.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.