Романюк С. З., Богданець-Білоскаленко Н. І.. Інноваційні підходи до навчання української мови молодших школярів в англомовному середовищі.

// Наука і освіта.  2017.  №2. – 121-126.

Світлана Захарівна Романюк,
доктор педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та методики початкової освіти
Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича,
вул. Коцюбинського,2, м. Чернівці, Україна,
Наталя Іванівна Богданець-Білоскаленко,
доктор педагогічних наук, доцент кафедри української літератури та компаративістики,
Київський університет імені Б. Грінченка,
вул. Бульварно-Кудрявська 18/2, м. Київ, Україна 


ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ ДО НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ В АНГЛОМОВНОМУ СЕРЕДОВИЩІ


АНОТАЦІЯ:

У статті акцентовано увагу на використанні ефективних форм, методів і засобів навчання української мови в полікультурному середовищі проживання її носіїв. Доведено, що провідна роль у цьому процесі відводиться активній взаємодії учителя і учнів під час усного мовлення з опорою на конкретні життєві ситуації за допомогою діалогу, активного використання мовних ігор, театралізації та драматизації. Аналізуються зразки творчих вправ та проблемних завдань, які сприяють формуванню мовленнєвих компетенцій учнів двомовних шкіл. Обґрунтовано, що успішному навчанню рідної мови в полікультурному середовищі сприяє застосування таких прийомів, як паралельне ознайомлення з текстами різних типів, опора на зразок і малюнок, зіставлення науково-популярного і художнього опису на одну й ту ж тему, складання опису за опорними словами, за початком та ін.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

українська мова, англомовне середовище, полікультурний соціум, двомовні державні школи, інноваційні підходи до навчання української мови.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Білаш Б. Двомовне навчання / Борислав Білаш // Український учитель в Канаді. – 1979. – Ч.2. – С.34.
2. Зощук С. Двомовність, але яка? / С.Зощук // Життя і школа. – 1991. – Ч.1. – С. 33-36.
3. Кісь Р. Мова, думка і культурна реальність / Роман Кісь. – Львів: Літопис, 2002. – 304 с.
4. Сембалюк П. Мій досвід з передшкіллям / П.Сембалюк // Український учитель в Канаді. – 1983. – Ч.3. – С. 40-41.

А. П. Чичук, Т. П. Кучай. Аналіз підготовки майбутніх учителів до екологічної освіти у Великій Британії та Україні.

// Наука і освіта.  2017.  №2. 126-133.

Антоніна Петрівна Чичук,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної освіти,
Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького,
бульвар Шевченка, 81, м. Черкаси, Україна,
Тетяна Петрівна Кучай,
доктор педагогічних наук, професор кафедри авіаційної англійської мови,
Національний авіаційний університет,
проспект космонавта Комарова, 1, м. Київ, Україна   


АНАЛІЗ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО ЕКОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ У ВЕЛИКІЙ БРИТАНІЇ ТА УКРАЇНІ


АНОТАЦІЯ:

Здійснено порівняльний аналіз навчальних планів університетів Великої Британії (Лідський університет, Роемптонський університет та університет Глазго) та України (Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького та Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини), виділено особливості підготовки майбутніх учителів до екологічної освіти у двох країнах. Виокремлено прогресивні ідеї британського досвіду, які доцільно впроваджувати в Україні в процесі проведення освітянських реформ.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

підготовка учителів, екологічна освіта, Велика Британія, Україна.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Авшенюк Н. М. Стандартизація професійної підготовки вчителів у Англії й Уельсі (кінець ХХ – початок ХХІ ст.) : дис. … канд. пед. наук. : 13.00.04. / Авшенюк Наталія Миколаївна. Київ, 2005. 235 с.
2. Бамбуркин А.П. Тенденции развития сис- темы образования и обучения / А.П. Бамбуркин // Освіта регіону. – 2006. – №1(2). – С.17-19.
3. Діордієва Г. Умови підвищення екологічної компетентності студентів - майбутніх вчителів // Підго- товка майбутнього вчителя природничих дисциплін в умовах моделювання освітнього середовища, ХІ Ка- ришинські читання : зб. наук. праць. – Полтава. – 2004. – С.387 389.
4. Никитюк С.Тенденції розвитку заочної осві- ти вчителів іноземних мов у Великобританії / С.Никитюк // Рідна школа. – 2006. – №5. – С. 79 80.
5. Радомський В. А. Необхідність удосконален- ня системи екологічної освіти фахівців / В. А. Радом- ський, П. Ю. Ліпський // Концептуальні засади моде- рнізації системи освіти в Україні: програма та матеріали всеукр. наук.-практ. конф. Харків, 1 лют. 2002 P. / м-во освіти і науки України, нар. укр. акад. та ін.- X., 2002. – XVIII. С. 38 41.
6. Старовойт С. М. Де Монтфорт університет – центр новітніх технологій з професійної підготовки екологів у Великій Британії / С. М. Старовойт // Педа- гогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки : зб. наук. пр. / Редкол… Т.І. Су- щенко (відп. ред.) та ін. – К., Запоріжжя. – 2004. – Вип. 33. – С. 234–239.
7. Швед М. Екологічна едукація за кордоном і в Україні / М. Швед. – Львів : Вид. «світ», 1997. – 106с.
8. Biological Sciences Undergraduate School. Leeds University : http://webprod1.leeds.ac.uk/catalogue/dynprogrammes.as p?Y=200809&P=BS-BLGY%2FORD
9. Biological Sciences. Roehampton University : http://studentzone.roehampton.ac.uk/programmedetails/ug /biologicalsciences/index.asp
10. In-service training and educational development: an international survey / D. Hopkins (Ed.). London: Croom Helm, 1986. 334 p.
11. Primary Education with Teaching Qualification. Faculty of Education. University of Glasgow : http://www.gla.ac.uk/faculties/education/teachinginschool s/primary/educationwithprimaryteachingqualificationdum friescampus/
12. Primary education. Roehampton University : http://studentzone.roehampton.ac.uk/programmedetails/ug /newprimaryeducation/index.asp
13. Undergraduate Courses Running 2009. School of Education. University of Leeds : http://www.education.leeds.ac.uk/current_students/underg raduate.php
14. University of Glasgow. Biology. Undergraduate study. – University of Glasgow: CCB, 2008. – 20p.
15. University of Glasgow. Initial teacher education. Undergraduate study.– University of Glasgow: CCB, 2008. – 8 p.

Tetiana Koknova, Implementation of play-based learning activity as a tool to develop students’ professional communicative competence within university course “English for Specific Purposes”

// Наука і освіта.  2017.  №2. 133-138.

Тетяна Анатоліївна Кокнова,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри романо-германської філології,
ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка»,
1, площа Гоголя, Старобільськ, Україна  


ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ІГРОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЯК ЗАСОБУ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В РАМКАХ УНІВЕРСИТЕТСЬКОГО НАВЧАЛЬНОГО КУРСУ «АНГЛІЙСЬКА МОВА ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ»


АНОТАЦІЯ:

Прагнення країн до міжнародного співтовариства підвищує попит у високоякісних спеціалістах, які культурно і політично компетентні у багатьох галузях суспільного життя. Саме тому це дослідження присвячено інноваційному підходові до процесу формування професійної комунікативної компетентності засобами навчально-ігрової діяльності в рамках університетського курсу «Англійська мова за професійним спрямуванням». Метою статті є підтвердження ефективності імплементації навчально-ігрової діяльності в процесі формування професійної комунікативної компетентності. Для досягнення мети застосовувались такі методи дослідження: теоретичні (аналіз, порівняння, узагальнення, систематизація теоретичних положень для визначення змісту та стану розробленості досліджуваної проблеми використання навчально-ігрової діяльності як засобу формування професійної комунікативної компетентності), емпіричні (діагностичні: анкетування, бесіди; педагогічний експеримент). У дослідженні навчально-ігрова діяльність розуміється як поєднання трьох компонентів: ігрового (стимулює емоційне піднесення учасників, сприяє творчому самовираженню); освітнього (орієнтує студентів на збагачення знань, умінь, навичок і досвіду) та професійного (моделює різні професійні ситуації). Навчально-ігрова діяльність підкріплювалась професійними макро та мікро контекстами, що дало змогу поєднати теоретичні знання та їх практичне використання в умовному професійному середовищі. Було дидактично доведено ефективність використання навчально-ігрової діяльності як засобу формування професійної комунікативної компетентності студентів різних спеціальностей. Діагностика рівня сформованості професійної комунікативної компетентності до та після експериментального навчання вказує на позитивну динаміку, що підтверджує ефективність використання навчально-ігрової діяльності як засобу, який сприяє формуванню професійної комунікативної компетентності.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

навчально-ігрова діяльність, педагогічний метод, розвиток професійної комунікативної компетенції, «Англійська мова за професійним спрямуванням», студенти вищих навчальних закладів різних спеціальностей.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Beckham J. M., Watkins M. Bringing life to learning: Immersive experiential learning simulations for online and blended courses / J. M. Beckham, M. Watkins // The Journal of Asynchronous Learning Networks. – 2012. – №16 (5). – P. 61-70.
2. Ernst J. V. Impact of Experiential Learning on Cognitive Outcome in Technology and Engineering Teacher Preparation / J. V. Ernst // The Journal of Technology Education. – 2013. – №24 (2). – P. 31-40.
3. Zafirov C. New challenges for the project based learning in the digital age / C. Zafirov // Trakia Journal of Sciences. – 2013. – 11(3). – P. 298-302.
4. Herreid F. H. Case Studies and the Flipped Classroom / F. H. Herreid, N. A. Schiller // The Journal of College Science Teaching. – 2013. – 42. – P. 62-66.
5. Dyer R. Games in higher education. New pedagogical approaches in game enhanced learning: Curriculum integration / R. Dyer. ‒ France: Grenoble Ecole de Management, 2013. ‒ 266 p.
6. Павленко О. О. Формування комунікативної компетентності фахівців митної служби в системі неперервної професійної освіти : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04 / О. О. Павленко. ‒ К., 2005 . ‒ 447.
7. Вербицкий А. А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход / А. А. Вербиц- кий. ‒ Москва: Высшая школа, 1991. ‒ 207 с

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.