Ткаченко А. В. Художній образ як ключове поняття в естетичному вихованні.

// Наука і освіта.  2016.  №12. 63-67.

Анастасія Володимирівна Ткаченко,
аспірант кафедри педагогіки,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранківська, 26, м. Одеса, Україна 


ХУДОЖНІЙ ОБРАЗ ЯК КЛЮЧОВЕ ПОНЯТТЯ В ЕСТЕТИЧНОМУ ВИХОВАННІ


АНОТАЦІЯ:

У статті подано аналіз сутності поняття «художній образ» як системоутворюючого елемента для різних видів мистецтв, що з‟ясовує специфіку взаємозв‟язку мистецтва з життям і свідомістю; проаналізовано теоретико-методологічну базу дослідження, специфіку художнього образу як продуктивного способу пізнання реальної дійсності.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

художній образ, мистецтво, естетика, естетична ідея, естетичне виховання.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Аристотель. Сочинения в четырѐх томах / Аристотель. Т.1. Ред. В. Ф. Асмус. –М. : «Мысль», 1976. – 550 с.
2. Бахтин М. М. Эстетика словесного творчества / М. М. Бахтин / Сост. С.Г. Бочаров. – М.: Искусство, 1979. – 424 с.
3. Боровик О. В. Развитие воображения: Метод. реком. / О. В. Боровик. – М.: ООО «ЦГЛ «Рон»», 2000. – 112 с.
4. Гегель Г. В. Ф. Лекции по эстетике. В 2-х тт. / Г. В. Ф. Гегель. – М. : Наука, 2007. – 622 с.
5. Горанов К. Художественный образ и его историческая жизнь / К. Горанов. – М. : Искусство, 1970. – 520 с.
6. Лосев А. Ф. История античной эстетики. Поздний эллинизм / А. Ф. Лосев // История античной эсте- тики. – Т. VI. – М.: Искусство, 1980. – 737 с.

Lozynska L. F., Tsikhotska O. A. The role of interactive learning technologies in the process of teaching foreign languages at higher medical educational institutions

// Наука і освіта.  2016.  №12. 5-10.

Людмила Федорівна Лозинська,
кандидат педагогічних наук, доцент,
Ольга Аркадіївна Ціхоцька,
кандидат педагогічних наук, доцент,
кафедра іноземних мов з курсом латинської мови та основ медичної термінології,
Вінницький національний медичний університет імені М. І. Пирогова,
вул. Пирогова, 56, м. Вінниця, Україна 


РОЛЬ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ У ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ У ВИЩИХ МЕДИЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ


АНОТАЦІЯ:

У статті мова йдеться про інноваційний підхід до навчання та виховання молодого покоління у ВНЗ – інтерактивні технології. Суть навчання за інтерактивними технологіями полягає у тому, що навчальний процес відбувається тільки шляхом постійної, активної взаємодії всіх учасників навчального процесу (як студентів, так і викладача). Орієнтація України на входження в світовий науково-освітній простір спонукає до впровадження нових навчально-виховних підходів, що забезпечують розвиток професійних комунікативних компетенцій у майбутніх лікарів. Сьогодні потреба України в медичних фахівцях, які вільно володіють іноземними мовами, обумовлена багатьма чинниками, наприклад, стрімким зростанням наукової інформації, а також світовою тен- денцією до видання медичних журналів іноземною мовою для розширення кола читачів. Тому володіння іноземною мовою розглядається як обов’язковий компонент змісту медичної освіти, який сприяє ефективному спілкуванню, легшому доступу до інформації, глибшому взаєморозумінню й конкурентоспроможності фахівців. Мета навчання іноземної мови полягає в формуванні у студентів здатності й готовності до міжнародної комунікації, що передбачає розвиток навичок писемного (читання, письмо) та усного (розмовна мова, аудіювання) іншомовного спілкування. Перед викладачами іноземних мов у вищих медичних навчальних закладах України постає проблема пошуку ефективних шляхів викладання предмета у т.ч. підвищення пізнавального інтересу, мотивації. Великі надії нині покладаються на інтерактивне навчання, що побудоване на взаємодії й навчанні, організоване на результатах рефлексії. Основною рисою інтерактивної технології навчання є взаємо- дія усіх суб’єктів навчального процесу, спрямована на продуктивну й творчу діяльність. До інтерактивних технологій, що можуть бути застосовані при вивченні іноземної мови студентами медичних ВНЗ, відносять дискусії, кейс-технології, тренінги, рольові й ділові ігри, проектна діяльність, технологія розвитку критичного мислення, психологічний тренінг. Однією з переваг використання інтерактивних методів є наближення процесу навчання до реальної практичної діяльності майбутніх фахівців. Така стратегія навчання сприяє розвитку в майбутніх лікарів винахідливості, умінню вирішувати складні проблеми, розвитку аналітичних здібностей; підвищує рівень володіння іноземними мовами.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

інтерактивні технології навчання, інтерактивній стиль навчання, інтерактивні методі на- вчання, вивчення іноземних мов, професійна компетенція, вищі медичні навчальні заклади.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Малиева З. К. Роль современных интерактив- ных технологий в процессе самовоспитания студентов [Электронный ресурс] / З. К. Малиева, М. И. Бекоева // Интернет-журнал «НАУКОВЕДЕНИЕ». – Том 7, №4 (2015). – Режим доступа : http://naukovedenie.ru/PDF/51PVN415.pdf. DOI: 10.15862/51PVN415.
2. Малиева З. К. Роль современных образователь- ных технологий в решении проблемы морального отчу- ждения личности / З. К. Малиева // Современные про- блемы науки и образования. – 2014. – №6. – С. 769.
3. Малига О. О. Підвищення ефективності навча- льно-виховного процесу за допомогою інтерактивно- го навчання / О. О. Малига // Початкове навчання та виховання. – 2010. – № 2. – С. 5-6.
4. Реутова Е. А. Применение активных и интера- ктивных методов обучения в образовательном про- цессе вуза (методические рекомендации для препода- вателей Новосибирского ГАУ) / Е. А. Реутова. – Но- восибирск : Изд-во НГАУ, 2012. – 58 с.
5. Грінченко Т. В. Активные методы обучения ино- странному языку в неязыковом ВУЗе / Т. В. Грінченко // Вісник СевНТУ. Вип. 105: Педагогіка: зб. наук. пр. – Севастополь : Вид-во СевНТУ, 2010. – С. 46-51.
6. Остапчук Д., Мирончук Н. Інтерактивні мето- ди навчання у вищих навчальних закладах / Д. Остап- чук, Н. Мирончук // Модернізація вищої освіти в Україні та за кордоном : збірник наукових праць / за заг. ред. д.п.н., проф. С. С. Вітвицької, к.п.н., доц. Н. М. Мирончук. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2014. – С. 140-143.
7. Коваль Т. І. Інтерактивні технології навчання іноземних мов / Т. І. Коваль, Н. П. Кочубей // Наукові записки НДУ ім. М. Гоголя. Психолого-педагогічні науки. – 2011. – № 7. – С. 25-37.
8. Ломанова Ю. В. Интерактивные методы обу- чения иностранному языку / Ю. В. Ломанова, В. Н. Лавренко // Прометей. – 2007. – № 8. – С. 91.
9. Melodie Hull. Changing the paradigm for medical English language / Hull Melodie // International Symposium of English for Medical Purposes. – Xi’an, 2004.
10. Philips B. D. Role-playing games in the English as a Foreign Language Classroom / B. D. Philips. – Taipei : Crane Publishing Ltd., 1994. – 729 p.

Очеретна О. Ю. Характеристика рівнів сформованості акмеологічної культури майбутніх фахівців електрозв’язку в процесі професійної підготовки.

// Наука і освіта.  2016.  №12. 10-15.

Ольга Юріївна Очеретна,
викладач кафедри лінгвістичної підготовки,
Одеська національна академія зв‟язку ім. О. С. Попова,
вул. Ковальська, 1, м. Одеса, Україна


ХАРАКТЕРИСТИКА РІВНІВ СФОРМОВАНОСТІ
АКМЕОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ
ЕЛЕКТРОЗВ’ЯЗКУ В ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ


АНОТАЦІЯ:

У статті розкрито структуру акмеологічної культури (компоненти, критерії, показники) майбутніх фахівців електрозв‟язку в процесі професійної підготовки, схарактеризовано рівні сформованості акмеологічної культури, подано результати констатувального етапу дослідження.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

акмеологічна культура, рівні сформованості, майбутні фахівці електрозв‟язку.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Елисеев О. П. Практикум по психологии лич- ности / О. П. Елисеев. [2-е изд., испр. и перераб]. – СПб. : Питер, 2003. – 512 с.
2. Корнещук В. В. Математические методы исс- ледования педагогических феноменов : [учеб. пос.] / В. В. Корнещук. – Одесса : ВМВ, 2010. – 72 с.
3. Минько А. А. Статистический анализ в MS Excel / А. А. Минько. – М. : Издательский дом «Виль- ямс», 2004. – 448 с.

Черкун І. А. Педагогічні умови формування військово-спеціальної компетентності майбутніх офіцерів-психологів запасу в процесі військово-спеціальної підготовки.

// Наука і освіта.  2016.  №12. 16-22.

Ігор Анатолійович Черкун,
старший викладач кафедри військової підготовки,
Національний університет «Одеська морська академія»,
вул. Дідріхсона, 8, м. Одеса, Україна


ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ВІЙСЬКОВО-СПЕЦІАЛЬНОЇ
КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ-ПСИХОЛОГІВ ЗАПАСУ
В ПРОЦЕСІ ВІЙСЬКОВО-СПЕЦІАЛЬНОЇ ПІДГОТОВКИ


АНОТАЦІЯ:

У статті обговорюються педагогічні умови формування військово-спеціальної компетентності майбутніх офіцерів-психологів запасу в процесі військово-спеціальної підготовки. Наголошується на використанні активних методів навчальної діяльності.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

військово-спеціальна компетентність, майбутній офіцер-психолог запасу, студент, педагогічні умови.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Агаджанян Н. А. Адаптация и резервы органи- зма / Н. А Агаджанян. – М.: ФиС, 1982. – 176 с.
2. Бабанский Ю. К. Оптимизация процесса обу- чения: общедидактический аспект / Ю. К. Бабанский. – М.: Педагогика, 1977. – 254 с.
3. Борисюк С. Л. Основні аспекти концепції ви- ховання курсантів військових інститутів / С. Л. Бори- сюк , О. В. Вознюк // Тези доповідей ХІІІ міжвузівсь- кої науково-методичної конференції ЖВІРЕ. – Жито- мир: ЖВІРЕ, 2005. – С. 7–8.
4. Вербицкий А. А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход / А. А. Вербицкий. – М., 1991. – 207 с.
5. Донченко Е. А. Личность: конфликт, гармония / Е. А. Донченко, Т. М. Титаренко . – К.: Политиздат Украины, 1989. – 175 с.
6. Зязюн І. А. Гуманізм освіти ХХІ століття: фі- лософський психологічний аспект / І. А. Зязюн // Теорія і практика управління соціальними система- ми: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2002. – № 2. – С. 23-34.
7. Коржова Е. Ю. Психологическое познание че- ловека как субъекта деятельности: автореф… докт. психолог. наук. – 19.00.01 / Е. Ю. Коржова . – Санкт- Петербург, 2002. – 43 с.
8. Кудрявцев В. Т. Выбор и надситуативность в творческом процессе: опыт логико-психологического Педагогіка – Педагогика – Pedagogy "Наука і освіта", №12, 2016 20 анализа проблемы / В. Т. Кудрявцев // Психологичес- кий журнал. – 1997. – № 1. – Т. 18. – С. 16-30.
9. Лукашевич М. П. Соціалізація. Виховні механіз- ми і технології / М. П. Лукашевич. – К., 1998. – 110 с.
10. Максимов С. Д. Современное состояние гене- тических исследований в психологии / С. Д. Макси- мов // Практична психологія та соціальна робота. – 2000. – № 6. – С. 3-10.
11. Нещадим М. І. Військова освіта України: іс- торія, теорія, методологія, практика: монографія / М. І. Нещадим . – К.: Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2003. – 852 с.
12. Олійник Л. В. Активні методи навчання та їх- ня роль у психолого-педагогічній підготовці майбут- ніх магістрів військово-соціального управління / Л. В. Олійник // Теорія і практика управління соціаль- ними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2013. – № 4. – С. 51-57.
13. Романовский О. Г. Теоретические та методо- логические основы подготовки инженера в высшем учебном заведении к будущей управленческой дея- тельности: дисс. ... д-ра пед. наук: 13.00.04 / О. Г. Романовский. – К., 2000. – 490 с.
14. Рубинштейн С. Л. Бытие и сознание, о месте психического во всеобщей взаимосвязи явлений ма- териального мира / С. Л. Рубинштейн. – М.: Изд-во АН СССР, 1957. – 328 с.
15. Рудов Б. А. Адаптованість курсантів молод- ших курсів до навчання у ввузі / Б. А. Рудов // Науко- ві записки. Серія: Педагогіка і психологія. – Випуск 5. – Вінниця: РВВ ДП «Державна картографічна фабри- ка», 2001. – С. 41-43.
16. Сериков В. В. Образование и личность. Тео- рия и практика проектирования педагогических сис- тем / В. В. Сериков . – М.: Логос, 1999. – 272 с.
17. Сліпчук В.Л. Організація позаудиторної ро- боти у процесі вивчення природничих дисциплін у медичному ліцеї / В.Л. Сліпчук // Компетенція вчите- ля в полі культурному просторі / За заг. ред. Г. Є. Гребенюка. – Луганськ-Харків., 2007. – С. 148- 153.

Grytsyk N. V. Content and language integrated learning: approach to teaching English for specific purposes.

// Наука і освіта.  2016.  №12. 22-27.

Надія Володимирівна Грицик,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов,
Чернігівський національний педагогічний університет імені Т. Г. Шевченка,
вул. Гетьмана Полуботка, 53, м. Чернігів, Україна 


ПРЕДМЕТНО-МОВНЕ ІНТЕГРОВАНЕ НАВЧАННЯ: ПІДХІД ДО
НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ


АНОТАЦІЯ:

У статті представлено опис предметно-мовного інтегрованого навчання (ПМІН) в контексті навчання іно- земної мови у вищих навчальних закладах. ПМІН – це педагогічний підхід, який одночасно дозволяє засвоюва- ти іноземну мову та предмет, тобто цей підхід передбачає таку навчальну діяльність, де мова використовується як інструмент для засвоєння нових знань з професійної сфери або теми. Завдяки використанню вищезазначеного підходу студенти отримують знання деяких спеціальних дисциплін та одночасно вдосконалюють мовні на- вички та вміння. ПМІН ґрунтується на так званому принципі «4С», який включає зміст (сприяє стимулюванню процесу засвоєння знань і розвитку вмінь з предмету); спілкування (допомагає навчати студентів використову- вати засоби іноземну мову для отримання знань з предмету); мисленнєві здібності (допомагають розвивати здатність студентів до кращого розуміння мови і предмету); культурологічні знання (розуміння особливостей, подібностей та відмінностей окремих культур допоможе студентам ефективніше соціалізуватись у сучасному полікультурному суспільстві, краще зрозуміти власну культуру). Також ПМІН розглядається як ефективний інструмент навчання англійської мови за професійним спрямуванням і засіб мотивації студентів до подальшого навчання. За ПМІН, типовий урок складається з етапів, які включають такі види діяльності: перевірка засвоєних раніше знань, розширення словарного запасу, закріплення знань, застосування нових знань, перевірка та випра- влення помилок. Інтеграція зазначеного підходу в навчальний процес вишу потребує від викладачів і керівників навчальних закладів переосмислення традиційних уявлень про викладання англійської мови студентам немов- них спеціальностей. Авторка робить висновок про те, що реалізація ПМІН у процесі вивчення курсу англійської мови за професійним спрямуванням дозволить активізувати навчання іноземної мови та підвищить якість на- вчального процесу.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

предметно-мовне інтегроване навчання (ПМІН), принципи ПМІН, англійська мова за професійним спрямуванням, іноземна мова (ІМ), вищий навчальний заклад (ВНЗ).


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Bentley K. The TKT Course CLIL module / K. Bentley. – Cambridge: CUP, 2010. – 124 p.
2. Commission оf the European Communities Promoting Language Learning and Linguistic Diversity: An action plan 2004-2006. – Brussel, 2003.
3. Coyle D. CLIL Content and language integrated learning / D. Coyle, Ph. Hood, D. Marsh. – Cambridge: CUP. – 2010.
4. Coyle D. Theory and planning for effective classrooms: supporting students in content and language integrated learning contexts / D. Coyle // Learning through a foreign language; ed. by J. Masih. – London: CILT. – 1999.
5. Coyle D. Evaluating the impact of CLIL programmes: Content and language integrated learning. Cambridge English. 10 Eurydice network Adult Education and Training in Europe / D. Coyle. – 2010. – Режим доступу: http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/t hematic_reports/179EN.pdf
6. Dudley-Evans T. Developments in ESP: A multidisciplinary approach / T. Dudley-Evans, M. St. Johns. – Cambridge: CUP, 1998. – 301 p.
7. English for Specific Purposes (ESP). National curriculum for universities. –Kyiv: Lenvit, 2005. – 108 p.
8. Marsh D. European Framework for CLIL Teacher Education / David Marsh, Peeter Mehisto, Dieter Wolff, María Jesús Frigols Martín. – Режим доступу:http://encuentrojournal.org/textos/9.%20CLILFramework.pdf. 
9. Marsh D. CLTL / EMILE – the European dimension: actions, trends and foresights potential. – Brussels: The European Union, 2002.
10. Mehisto P. Uncovering CLIL: Content and language integrated learning in bilingual and multilingual education / P. Mehisto, D. Marsh, J. Frigols. – Oxford: Macmillan Education, 2008.
11. Nixon J. Quality in SPRINT: Towards quality assessment and assurance in content and language integrated education: A field report / J. Nixon. –Stockholm, 2001. 12. Spence P. Engineering English and the high-tech industry: A case study of an English needs analysis of process integration engineers at a semiconductor manufacturing company / P. Spence, Gi-Zen Liu // English for Specific Purposes. – 2013. – Vol. 32. – Issue 2. – P. 97- 109. – Режим доступу: http://www.sciencedirect.com/science/ article/pii/S088949061200066X.14
13. Tarnopolskyi O. Constructivist blended learning approach to teaching English for Specific Purposes / O. Tarnopolskyi. – London: Versita, 2012. – 254 p.
14. Тарнопольский О. Б. Интеграция обучения языку и специальности в неязыковом вузе: монография / О. Б. Тарнопольский, З. М. Корнева. –Заабрюкен: Lambert Academic Publishing, 2013. – 314 с.
15. ―What is CLIL?‖ [Електронний ресурс]. – Ре- жим доступу: https://sites.google.com/a/xtec.cat/clilprinciples/what-is-clil

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.