Vasylyshyna N. M. Review of communicative learning approaches to teaching English for tourism.

// Наука і освіта.  2016.  №12. 28-32.

Наталія Максимівна Василишина,
кандидат педагогічних наук, доцент,
Навчально-науковий інститут міжнародних відносин,
Національний авіаційний університет,
проспект Відрадний 4, корпус 7, м. Київ, Україна 


ОГЛЯД КОМУНІКАТИВНИХ НАВЧАЛЬНИХ ПІДХОДІВ ДО
ВИКЛАДАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ФАХІВЦЯМ СФЕРИ ТУРИЗМУ


АНОТАЦІЯ:

У представленому науковому дослідженні розглядається проблема формування іншомовної комунікативної компетентності в галузі туризму; особливу увагу приділено з’ясуванню найбільш ефективних методів вирішення цієї проблеми. Аналізується феномен іншомовної комунікативної компетенції в галузі туризму. Визначено перелік умінь, необхідних студентам для досягнення своїх професійних, особистих цілей та завдань в умовах постійно мінливого конкурентного світу, як-от: критичне та творче мислення, лідерські якості, самостійне рефлексивне навчання, комунікативні навички тощо. Крім того, розглядається доцільність застосування в навчальному процесі «природного методу» викладання мов, запропонованого С. Крашеном і Т. Терреллом. Проведено огляд експериментального інтерактивного навчання, а також конструктивістського підходу до змішаного навчання англійської мови у сфері туризму. Перший тип навчання передбачає, що студенти самостійно формують навички професійної комунікації іноземною мовою, застосовуючи досвід участі в ній. Експериментальне інтерактивне навчання у процесі викладання англійської мови фахівцям сфери туризму реалізується за допомогою таких методів: рольові ігри, моделювання професійної діяльності, метод проектів, мозковий штурм, метод кейсів, дискусії на професійні теми тощо. Основні переваги зазначених підходів полягають у підвищенні мотивації студентів до навчальної діяльності, розвитку інтересу до вивчення іноземної мови, зорієнтованості на практичних результатах, розвитку світогляду майбутніх фахівців, забезпеченні умов для збагачення змісту комунікації іноземною мовою, вихованні навичок професійної комунікації. Також зазначається, що із застосуванням емпіричного інтерактивного навчання та конструктивістського підходу до змішаного навчання англійської мови у сфері туризму в організації самостійної роботи студентів значно змінюється роль вчителя. Він може виконувати роль консультанта, спостерігача, помічника, «джерела інформації» або координатора. Отримані результати підтверджують, що емпіричне інтерактивне навчання та конструктивістський підхід до змішаного навчання англійської мови у сфері туризму сприяють підвищенню ефективності формування професійних іншомовних комунікативних вмінь.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

іноземна мова, комунікативна компетентність, методи, підходи, сфера туризму, навчальні вміння, експериментальне інтерактивне навчання, конструктивістський підхід змішаного навчання.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Копилова В. Методика проектной работы на уроках английского языка / В. Копилова. – Москва : Дрофа, 2003. – С. 45-67.
2. Крючков Г. Г. Стратегія навчання іноземних мов в Україні / Г. Г. Крючков // Іноземні мови в нав- чальних закладах. – К. : Педагогічна преса. – 2002. – № 1-2. – С. 3-6.
3. Сафонова В. В. Изучение языков междуна- родного общения в контексте диалога культур и ци- вилизаций / В. В. Сафонова. – Воронеж : Истоки, 1996. – 226 с.
4. Тукало М. Д. Мультимедійні системи навчан- ня як новий методологічний засіб інтерактивного навчання на уроках хімії / М. Д. Тукало // Інформаційні технології і засоби навчання [Електрон- ний журнал]. – Україна, 2001. – Том 24. – №4. Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/issue/view/43.
5. Bolton G. Drama – oktatas – neveles / G. Bolton. – Budapest : Nemzeti Tankonyvkiado, 1994. – P. 176- 190.
6. Educational Research Techniques [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://educationalresearchtechniques.
7. Fried-Booth D. Project work / D. Fried-Booth. – Oxford : Oxford University Press, 2002. – P. 18-25.
8. Krashen S. The natural approach : language acquisition in classroom / S. Krashen, T. Terrell. – New York : Pergamon Press, 1983. – P. 54-63.
9. Kremen V. Higher education in Ukraine / V. Kremen, S. Nikolaenko. – Bucharest : UNESCO-CEPES, 2006. – 99 p.
10. Modern Trends in Education: 50 Different Approaches to Learning [Електронний ресурс]. – Режим доступу: : http://www.teachthought.com/pedagogy/modern-trendseducation-50-different-approaches-learning/.
11. Tarnopolskyi O. Constructivist blended learning approach : to teaching English for specific purposes / O. Tarnopolskyi. – Great Britain: Versita Ltd, 2012. – 242 p. 12. Teaching Methods [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://teach.com/what/teachersteach/teaching-methods/.

Haleta Ya. V. Issues of training mathematics teachers presented in psychopedagogical research works.

// Наука і освіта.  2016.  №12. 33-37.

Ярослав Володимирович Галета,
доцент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту,
Кіровоградський державний педагогічний університет імені В. Винниченка,
вул. Шевченко, 1, м. Кропивницький, Україна 


ПРОБЛЕМИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯ МАТЕМАТИКИ
У ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ


АНОТАЦІЯ:

У статті розглянуті дослідження та публікації з проблеми професійної підготовки майбутніх учителів математики та підходи до розв’язання відповідних завдань. Зазначено, що професійна підготовка є системним, багатоплановим та багатогранним явищем, що має певний зміст і структуру. На основі наукового дослідження С. М. Рибак визначено суперечності методологічного, дидактичного і конструктивного характеру у підготовці учителів фізико-математичного циклу. Висвітлено проблему формування методичної та інформаційної культури вчителя математики на засадах концепції неперервної методичної підготовки вчителя математики та здійснення міжпредметних зв’язків у процесі методичної підготовки майбутніх учителів математики. Розглянуто ряд суперечностей, що характеризують рівень предметної та педагогічної підготовки вчителя математики, а саме: між змістом навчально-методичного забезпечення освіти та об’єктивною необхідністю наявності цілісної дидактичної системи викладання дисципліни в педагогічному закладі; між рівнем розвитку теоретичних положень психології та педагогіки, практичною значущістю предметного змісту та уніфікованістю, вузькою спрямованістю методики викладання навчальної дисципліни у виші; між орієнтацією на побудову змісту предметної освіти на основі її специфіки та необхідністю врахування психологічних характеристик сенсорно-перцептивних процесів адекватного сприйняття математичного змісту студентами. В результаті аналізу наукової літератури виділено підходи до розв’язання завдань професійної підготовки майбутнього вчителя математики: концепція підготовки фахівця, яка ґрунтується на формуванні професійної культури (О. П. Томащук), концепція професійно-педагогічної спрямованості математичної підготовки студентів (О. Г. Мордкович), система неперервної методичної підготовки, зорієнтованої на формування математичної культури вчителя математики (Н. Я. Віленкін).


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

проблеми професійної підготовки майбутніх вчителів математики, предметна і педагогічна підготовки вчителя математики, професійна спрямованість.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Виленкин Н. Я. Подготовку учителей матема- тики – на уровень современных требований (предложе- ния, мнения, поиск) / Н. Я. Виленкин, А. Г. Мордкович // Математика в школе. – 1986. – № 6. – С. 6 – 10.
2. Енциклопедія освіти / АПН України; головний ред. В. Г. Кремень. – К. : Інком Інтер, 2008. – 1040 с.
3. Михалін Г. О. Усунення деяких логічних про- галин шкільного курсу математики засобами матема- тичного аналізу / Г. О. Михалін, О. П. Томащук . – К. : УДПУ, 1995. – 96 с.
4. Новик И. А. Формирование методической культуры учителя математики в педвузе / И. А. Но- вик. – Минск : БГПУ, 2003. – 178 с.
5. Шиманський І. Є. До питання педагогізації викладання математичних дисциплін в педагогічних інститутах / І. Є. Шиманський // Наукові записки Київського педінституту, 1955. – Т. XVII. – Пед. серія № 1. – С. 121 – 127.

Гадомська А. А. Формування і збагачення лексичного запасу іноземних студентів засобами креолізованих рекламних текстів: види вправ.

// Наука і освіта.  2016.  №12. 37-42.

Аліна Анатоліївна Гадомська,
аспірант кафедри української філології
і методики навчання фахових дисциплін,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранківська, 34, м. Одеса, Україна 


ФОРМУВАННЯ І ЗБАГАЧЕННЯ ЛЕКСИЧНОГО ЗАПАСУ ІНОЗЕМНИХ
СТУДЕНТІВ ЗАСОБАМИ КРЕОЛІЗОВАНИХ РЕКЛАМНИХ ТЕКСТІВ: ВИДИ ВПРАВ


АНОТАЦІЯ:

У статті розглядаються види вправ, які застосовуються під час лексичної роботи зі студентами-іноземцями задля формування і збагачення їхнього словникового запасу засобами креолізованих рекламних текстів, наведено приклади використання конкретних текстів сучасної реклами як навчального матеріалу для формування лексичного запасу іноземних студентів.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

українська мова як іноземна, іноземні студенти, лексичний запас, креолізовані рекламні тексти.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Бакум З. П. Навчання лексики в курсі україн- ської мови як іноземної / З. П. Бакум, С. О. Караман // Філологічні студії : Науковий вісник Криворізького державного педагогічного університету : зб. наук. праць. – Вип. 5. – Кривий Ріг : Видавничий дім, 2011. – С. 690-694.
2. Гез, Н. И. Система упражнений и последова- тельность развития речевых умений и навыков / Н. И. Гез // Иностранные языки в школе. – 1969. – № 6. – С. 29-40.
3. Жинкин Н. И. Речь как проводник информа- ции / Н. И.Жинкин. – М.: Наука, 1982. – С. 83.
4. Словник української мови : в 11 тт. / за ред. І. К. Білодіда ; АН УРСР. Інститут мовознавства. – К. : Наук. думка, 1970–1980. – Т. 1. – 1970. – С. 200, 527.

Пилаєва Т. В., Яценко В. В. Феномен відкритого університету в сучасному світі.

// Наука і освіта.  2016.  №12. 42-48.

Тетяна Володимирівна Пилаєва,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та іноземної філології,
Харківський національний економічний університет ім. Семена Кузнеця,
просп. Науки, 9-А, м. Харків, Україна,
Вікторія Володимирівна Яценко,
кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри теорії та методики дошкільної освіти,
комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради,
провулок Руставелі, 7, м. Харків, Україна 


ФЕНОМЕН ВІДКРИТОГО УНІВЕРСИТЕТУ В СУЧАСНОМУ СВІТІ


АНОТАЦІЯ:

У статті розглянуто еволюцію розвитку університетів дистанційного навчання від кореспондентських шкіл до сучасних дистанційних університетів. Підкреслено домінуючу роль уряду в процесі виникнення відкритих університетів. Подано визначення поняття «відкритий університет», а також класифікацію відкритих університетів у залежності від їхньої організаційної структури. Представлено основні особливості відкритих університетів в усьому світі. Розглянуто засоби дистанційного навчання та шляхи подачі навчального матеріалу студентам. Проаналізовано шляхи перевірки академічної успішності студентів. Встановлено, що система підтримки навчання студентів складається з тьюторства, освітніх центрів та громад з підтримки та навчання. Визначено функції, які виконує тьютор та роль виїзних шкіл у процесі навчання студентів. Розкрито низку проблем, з якими зіштовхуються відкриті університети світу.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

відкритий університет, засоби дистанційної освіти, навчальний матеріал, система підтримки студентів, тьюторство.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Андреев А. А. Введение в дистанционное обучение / Александр Александрович Андреев. – М. : МЭСИ, 1997. – 50 с.
2. Белицкая Е. В. Тьюторская система обучения в современном образовании Англии : автореф. дисс. на соискание учен. степени канд. пед. наук : спец. 13.00.01 «Общая педагогика, история педагогики и образования» / Е. В. Белицкая– Волгоград, 2012. – 13 c.
3. Овсянников В. И. Введение в дистанционное образование / Овсянников В. И., Густырь А. В. – М. : Альфа, 2000. – 326 с.
4. Пилаєва Т.В. Тенденції розвитку вищої дис- танційної освіти у Великій Британії (середина ХХ – початок ХХІ століття): дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Пилаєва Тетяна Володимирівна. – Ялта, 2014. – 242 с.
5. Похолков Ю. Обеспечение и оценка качества высшего образования / Похолков Ю., Чучалин А., Могильницкий С., Боев Б. // Высшее образование в России. − 2004. − №2. – Режим доступу: http://cyberleninka.ru/article/n/obespechenie-i-otsenkakachestva-vysshego-obrazovaniya.
6. Ратнер Ф. Л. Разработка электронных образо- вательных ресурсов: зарубежный опыт / Ф. Л. Ратнер. – Казань : КГУ, 2008. – 104 с.
7. Шуневич Б. І. Розвиток дистанційного на- вчання у вищій школі країн Європи та Північної Аме- рики : дис. … доктора пед. наук : 13.00.01 / Шуневич Богдан Іванович. – К., 2008. – 509 с.
8. Bissell C. C. The Open University of the United Kingdom / C. C. Bissell // Leadership in Science and Technology: A Reference Handbook. – 2011. – Vol. 2. – P. 24-32.
9. Daniel J. S. The mega-universities and the knowledge media technology strategies for higher education / Daniel J.S. – London: Kogan page. – 1996. – 213 р.
10. Kaye T. Open Universities: A Comparative Approach / Kaye Tony, Rumble Greville // The planner's perspective. Prospects, 1991. – Р. 214-26.
11. Perry W. The Open University / I. Mugridge (ed.). Founding the Open universities // New Delhi, Sterling Publishers, 1997. – P. 121-126.
12. Smith K. Student support: How much is enough? / K. Smith, I. Small // Learning at a Distance: A World Perspective. – Edmonton, 1982. – P. 189-195.

Shahnemati S. Z., Saadatmand Z., Keshtiaray N. Phenomenology of Teachers’ Experience in Teaching Art to Primary School Students.

// Наука і освіта.  2016.  №12. 127-134.

Захра Шахнемати,
студентка магістратури, факультет педагогіки,
Ісламський університет Азад, Ісфахан, Іран,
Зохре Садатманд,
доцент, навчально-методичний відділ,
Ісламський університет Азад, Ісфахан, Іран,
Наргіз Кештіарай,
доцент, навчально-методичний відділ,
Ісламський університет Азад, Ісфахан, Іран, 


СПЕЦИФІКА ВИКЛАДАННЯ МИСТЕЦЬКИХ ДИСЦИПЛІН У МОЛОДШІЙ ШКОЛІ


АНОТАЦІЯ:

У статті розглядаються особливості викладання мистецьких дисциплін молодшим школярам на основі аналізу досвіду вчителів. Мистецтво розвиває в дітях креативність, естетику, а також допомагає самореалізовуватися, виражати почуття та не боятися проявляти себе на інших уроках. Саме задля реформування та покращання викладання важливо вивчати досвід вчителів. Було проведено дослідження, у якому взяли участь 20 викладачів мистецьких дисциплін (кандидатів наук, доцентів) міста Шираз та Марвдашт. Загалом було проаналізовано 12 інтерв’ю, оскільки після 12-го відповіді вчителів повторювалися та не містили нової інформації. Було проаналізовано основні методи та форми роботи для викладання історії мистецтва, мистецької критики, естетики та прикладного мистецтва. За результатами аналізу кодування інтерв’ю було виявлено, що основними формами роботи на уроці є такі: виявлення випадкових зображень (пошук зображень в абстрактному живописі), малювання картин за певною тематикою, завершення незакінчених картин, робота з глиною, виготовлення фігурок чи виробів із паперу, листя чи каміння, вигадування та розповідання історій за витвором мистецтва, рольові ігри, оформлення картинної галереї у класі та інші. Також було аналізовано та систематизовано основні ролі вчителя та дітей на уроці мистецтва. Окрім цього, представлено модель уроку мистецтва для дітей молодших класів та описано її основні компоненти. Було зроблено висновок, що основну частину знань учні отримують саме в школі під час уроку, отже саме тому якість викладання дисциплін, а також середа класу є найважливішими факторами учнівських досягнень.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

методи викладання, мистецькі дисципліни, мистецтво, викладання, досвід учителів, уроки.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Deasy, R. (Ed). (2002). Critical links: Learning in the arts and student academic and social development. Washington, DC: Arts Education partnership.

2. Eisner, Elliot (2002). The lessons of teaching Arts, available at learning and arts: crossing boundaries. Proceedings from an. Invitational Meeting for Education, Arts and Youth Funders. Los Angeles.

3. Eisner, Elliot (1998). Educational imagination, Design and Evaluation of school programs: Macmillan college publishing. New York.

4. Huwitz, Al & Day, Michale (1991). Children and their arts. Regional meeting on Arts Education in the European Countries Canada and the United states of America. Finland.

5. Maleki, H. (2007). Basics lesson planning. Tehran: Organization of School of Social Sciences of Study and Compilation.

6. Mirzabeygi, Ali. (2011). The role of art in education and mental health. Tehran.

7. Mehrmohammadi, Mahmoudi (2011). What, why and how art education. Tehran. 8. Amini, Mohammad (2005). Art education in the field of education. Tehran, Byzh.

9. Rzayy, Manizheh (2004). Review of Harry Brody’s aesthetics and its application in education with an emphasis on teaching-learning. Doctor’s thesis. Tarbiat Modarres University.

10. Tahery, Hassan (2005). Report evaluating the pilot implementation of elementary art curriculum at first grade of secondary school. Tehran: Office writing textbooks Ministry of Education.

11. Lnkstr, John (1999). Art school. (Abbas Zadeh Trans.). Tehran.

12. Mlky, Hassan (2000). Curriculum guidelines. Tehran: Message ideas. 13. Mhr Mohammadi, Mahmoud (2003). Basic art education “What, why and how”. Tehran School Publishing. 14. Mohammadi, Mahmoud (2004). What, why, how art education. Tehran: school.

15. Myrza, BegayHassan (1991). The role of art in education and children's mental appetite. Tehran.

16. Myrzabygy, Ali (2003). The role of art in education and mental health. (4th ed.). Tehran: School publishing.

17. NaghibZadeh, Myrbdalhsyn (1995). Philosophy of Education. Tehran: Tahoori

18. Curtis, T. E. & Speiker, C. A. (1977). Aesthetic in American education: A position statement. Education and leadership. (35 Vol.).

19. Moon, S. O. (2002). Critical discourse of postmodern aesthetics in contemporary furniture. Retrieved from: http: www.naeareston.org.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.