Царенко М. О., Нікуліна І. Ю. Застосування мультимедіа у формуванні методичної компетентності майбутніх учителів фізики

// Наука і освіта.  2015.  №4. – 130-137.


DOI:

Микола Олександрович Царенко,

кандидат технічних наук, доцент кафедри прикладної математики та інформатики,

Інна Юріївна Нікуліна,

студентка 3 курсу фізико-математичного факультету,

Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського, вул. Старопортофранківська, 26, м. Одеса, Україна



ЗАСТОСУВАННЯ МУЛЬТИМЕДІА У ФОРМУВАННІ МЕТОДИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИКИ 


АНОТАЦІЯ:

 У роботі розроблено й обґрунтовано технологію реалізації концепцій методичної компетентності на за- садах застосування мультимедіа як сукупності предметної, психолого-педагогічної, інформаційно- технологічної та комунікативної компонент, які визначають модулі знань, практичних умінь, контролю та корекції знань, організації позакласної та позаурочної роботи


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 методика навчання фізики, методична компетентність, дидактична система навчання фізики, методична підготовка, мультимедіа під час навчання фізики, демонстраційні комп’ютерні моделі, му- льтимедійні додатки з фізики.

ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 http://scienceandeducation.pdpu.edu.ua/doc/2015/JRN_4/27.pdf


ЛІТЕРАТУРА:

 1. Заболотний В. Ф. Формування методичної компетентності учителя фізики засобами мультиме- діа: [монографія] / Володимир Федорович Заболот- ний. – Вінниця: «Едельвейс і К», 2009. – 454 с.

2. Заболотний В. Ф. Методика навчання фізики. Загальні питання (в схемах і таблицях з мультимедій- ними додатками) / Володимир Федорович Заболот- ний. – Вінниця: «Едельвейс і К», 2009. – 108 с.

3. Сумський В. І. Додаток до першого підрозді- лу навчального посібника «Загальна фізика» (Розділ «Електрика і магнетизм») [Електронний ресурс]: навч. посібн. для студ. пед. вузів / В. І. Сумський, Р. Б. Ти- чук, Р. П. Воловий, В. Ф. Заболотний. – 645 Мb. – К. : Росток - CD, 2002. – 1 електр. опт. диск (CD-ROM) : 12 см. – Систем. вимоги: процесор 486DX-100, Windows 95, 98. – Назва з контейнера.

4. Заболотний В. Ф. Електронний підручник майбутнього: сьогодні реальність, завтра-необхідність / В. Ф. Заболотний, В. І. Сумський, Л. Л. Коношевсь- кий, Р. Б. Тичук // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: зб. наук. пр. Київ – Вінниця: ДОВ Вінниця, 2002. – С. 226-232.

5. Пасічник Ю. А. Проблеми створення елект- ронного підручника / Ю. А. Пасічник, В. Ф. Заболот- ний // Збірник наукових праць Кам’янець- Подільського державного університету: Серія педаго- гічна: Дидактики дисципліни фізико-математичної та технологічної освітніх галузей. – Кам’янець- Подільський : Кам’янець-Подільський державний університет, 2004. – Вип. 10. – С. 86-90.

6. Мисліцька Н. А. Рух тіла, кинутого під кутом до горизонту / Н. А. Мисліцька, В. Ф. Заболотний // Фізика та астрономія в школі. – 2005. – № 1. – С. 31- 35.

7. Заболотний В. Використання механічних та комп'ютерно-анімаційних моделей при формуванні поняття електрорушійної сили / В. Заболотний, Н. Мисліцька, Б. Сусь // Наукові записки. Серія: Пе- дагогічні науки. – Кіровоград, 2005, Вип. 60, Ч. 1.

8. Павлюк Б. В. Використання комп’ютерних мереж в навчальному процесі / Б. В. Павлюк, В. Ф. Заболотний // Вісник Луганського національного пе- дагогічного університету імені Тараса Шевченка. Пе- дагогічні науки, 2007. – Ч.II, № 21(137) – С. 87-93.

9. Форми представлення демонстрацій в умовах використання електронних засобів навчання / В. Ф. Заболотний, Н. А. Мисліцька, А. І. Міночкін [та ін.] // Збірник наукових праць. Педагогічні науки. – Херсон : Видавництво ХДУ, 2008. – Вип. 50. – Ч. 2 – С. 351-355.

10. Заболотний В. Ф. Освітні мультимедійні ре- сурси для вищої школи / В.Ф. Заболотний // Теорія та методика вивчення природничо-математичних і тех- нічних дисциплін: збірник науково-методичних праць Рівненського державного гуманітарного університету. – Рівне, 2009. – Вип.13. – С. 128-132.

11. Заболотний В. Ф. Демонстраційні комп’ютерні моделі в системі засобів формування фізичних понять / В. Ф. Заболотний, Н. А. Мисліцька. – Вінниця : ВДПУ, 2006. – 110 с.

12. Заболотний В. Ф. Використання комп’ютерного моделювання при вивченні криволі- нійного руху / Н. А. Мисліцька, В. Ф. Заболотний, Б. А. Сусь // Науковий часопис НПУ імені М. П. Дра- гоманова. Серія №3. Фізика і математика у вищій і середній школі : Зб. наук. праць – К. : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2006. – № 2. – С.120-123.

Черненко Н. М. Категорія ризику в управлінській діяльності

// Наука і освіта.  2015.  №6. – 137-142.


DOI:

Наталія Миколаївна Черненко,

кандидат педагогічних наук, в.о. професора кафедри управління освітніми закладами та державної служби,

Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського, вул. Старопортофранківська,

26, м. Одеса, Україна


КАТЕГОРІЯ РИЗИКУ В УПРАВЛІНСЬКІЙ ДІЯЛЬНОСТІ


АНОТАЦІЯ:

 У статті уточнено сутність понять «ризик», «невизначеність», «ризикована ситуація», «ступінь ризи- ку», розкрито причини виникнення невизначеності, її типи та особливості, охарактеризовано особливості управлінського ризику.

КЛЮЧОВІ СЛОВА:

  ризик, невизначеність, ризикована ситуація, управлінська діяльність, ступінь ризику.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 http://scienceandeducation.pdpu.edu.ua/doc/2015/JRN_6/28.pdf


ЛІТЕРАТУРА:

 1. Вітлінський В. В. Ризикологія в економіці та підприємництві : [монографія] / В. В. Вітлінський, Г. І. Великоіваненко. – К. : КНЕУ, 2004. – 480 с.

2. Гончаров С. М. Тлумачний словник економіста / С. М. Гончаров, Н. Б. Кушнір. – К. : Центр учбової літератури, 2009. – 264 с.

3. Даль В. Толковый словарь живого великорусс- кого языка / В. Даль. – М. : Рус. яз., 1980. – Т. 4. – 684 с.

4. Енциклопедичний словник з державного управління / уклад. Ю. П. Сурмін, В. Д. Бакуменко та ін.; за ред. Ю. В. Ковбасюка, В. П. Трощанського, Ю. П. Сурміна. – К. : НАДУ, 2010. – 810 с.

5. Енциклопедія освіти / ред. В. Г. Кремень. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.

6. Інвестиційний менеджмент / В. М. Гриньова, В. О. Коюда, Т. І. Лепейко. – 2-е вид., допрац. і доп. – Харків : ВД «Інжек», 2005. – 664 с.

7. Клименко С. М. Обґрунтування господарських рішень та оцінка ризиків / С. М. Клименко, О. С. Дуб- рова. – К. : КНЕУ, 2005. – 252 с.

8.Лук’янова В. В. Економічний ризик / В. В. Лук’янова, Т. В. Головач. – К. : Академвидав, 2007. – 464 с.

9.Психологічна енциклопедія / упор. О. М. Степанов. – К. : Академвидав, 2006. – 424 с.

10. Словарь экономических и маркетинговых терминов / [В. С. Батюк, В. С. Михайлов, Н. М. Чернобровая и др.]. – М. : Экзамен, 2004. – 172 с.

11. Стенченко Д. М. Менеджмент. Словник- довідник / Д. М. Стенченко, А. В. Григорович, А. П. Дука. – Хмельницький : Поділля, 2004. – 587 с.

12. Удовицька Т. А. Проблеми у функціону- ванні системи вищої освіти : аналіз можливих ризиків / Т. А. Удовицька // Грані : наук.-теорет. альманах. – Дніпропетровськ : Грані. – 2012. – № 1(81). – С. 134– 137.

13. Черкасов В. В. Проблемы риска в управ- ленческой деятельности : [монография] / В. В. Черкасов. – М. : Рефл-бук, К. : Ваклер, 1999. – 228 с

Шепель М. Є. Самореалізація майбутніх учителів філологічних спеціальностей як етап адаптації до професійної діяльності

// Наука і освіта.  2015.  №6. – 143-148.


DOI:

 

Марина Євгенівна Шепель,

аспірант кафедри педагогіки,

Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського, вул. Старопортофранківська,

26, м. Одеса, Україна


САМОРЕАЛІЗАЦІЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЛОЛОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ЯК ЕТАП АДАПТАЦІЇ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ


АНОТАЦІЯ:

 У статті розглядається самореалізація майбутніх учителів філологічних спеціальностей як етап адап- тації до майбутньої професійної діяльності. Проаналізовано погляди провідних науковців стосовно питань професійної адаптації. Автор розглядає вплив педагогічної практики на професійну самореалізацію майбутніх учителів філологічних спеціальностей. Надано приклади стосовно підготовки майбутніх учителів філологічних спеціальностей до педагогічної практики.

КЛЮЧОВІ СЛОВА:

  професійна адаптація, самореалізація, майбутні учителі філологічних спеціальностей, етап, педагогічна практика.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

http://scienceandeducation.pdpu.edu.ua/doc/2015/JRN_6/29.pdf


ЛІТЕРАТУРА:
1. Абсалямова Я. В. Професійна адаптація мо- лодих викладачів іноземної мови до роботи у вищих технічних навчальних закладах: автореф. дис.. на здо- буття наук ступеня канд. пед. наук: спец.13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Я. В. Абсалямо- ва. – К., 2005. –20 с.
2. Безюлѐва Г. В. Психолого-педагогическое со- провождение профессиональной адаптации учащихся и студентов. Монография / Г. В. Безюлѐва. – М.: НОУ ВПО Московский психолого-социальный институт, 2008. – 320 с
3. Галус О. М. Педагогічне управління адаптаці- єю майбутніх вчителів у системі ступеневої освіти: автореф. дис. На здобуття наукового ступеня д-ра. пед. наук: спец. 13.00.06 «Теорія та методика управ- ління освітою» / О. М. Галус. – К., 2009. – 59 с.
4. Коновалова В. Б. Педагогічні умови успішно- сті професійної діяльності викладача вищого навча- льного закладу: автореф. дис ... к. пед. н.: 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / В. Б. Коновалова. – Вінниця, 2005. – 20 с.
5. Кулик С. М. Психологічні особливості управ- ління адаптацією вчителів: автореф. дис. на здобуття наукового ступеня канд. психол. наук: спец. 19.00.05 «Соціальна психологія» / С. М. Кулик. – К., 2004. – 20 с.
6. Мороз А. Г. Профессиональная адаптация выпускников педагогического ВУЗа: дис. дра пед. наук: 13.00.01 / А. Г. Мороз. – К., 1983. – 459 с.
7. Мусієнко-Репська В. І. Підготовка студентів до самоменеджменту в професійній діяльності: авто- реф. дис ... к. пед. н.: 13.00.04. «Теорія і методика 

 

Ягодікова В. В. Критерії та показники сформованості інноваційної спрямованості виховного процесу загальноосвітньої школи

// Наука і освіта.  2015.  №6. – 148-154.


DOI:

 

 

Вікторія Вікторівна Ягоднікова,

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри психології та загальнонаукових дисциплін,

директор Одеського інституту «Міжрегіональна академія управління персоналом», вул. Чорноморського козацтва,

19, м. Одеса, Україна


КРИТЕРІЇ ТА ПОКАЗНИКИ СФОРМОВАНОСТІ ІННОВАЦІЙНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ 


АНОТАЦІЯ:

У статті здійснено аналіз критеріїв оцінки інновацій в педагогіці, освітньої інновації, ефективності орга- нізації інноваційної діяльності, інноваційного освітнього середовища, виховного процесу. Визначені забезпечу- вальний, процесуальний та особистісний критерії сформованості інноваційної спрямованості виховного проце- су загальноосвітньої школи та їх показники

КЛЮЧОВІ СЛОВА:

  ритерії, показники, виховний процес, інноваційний процес, виховний процес, інноваційна спрямованість виховного процесу

ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

http://scienceandeducation.pdpu.edu.ua/doc/2015/JRN_6/30.pdf


ЛІТЕРАТУРА:
 

1. Курлянд З. Н. Професійна усталеність вчителя – основа його педагогічної майстерності / З. Н. Курлянд. – Одеса, 1995. – 160 с.

2. Сластенин В. А. Педагогика: учеб. пособие для студентов пед. учебных заведений [Текст] / В. А. Сласте- нин, И. Ф. Исаев, Е. Н. Шиянов; под ред. В. А. Сластени- на. – М.: Академия, 2002. – 576 с.

3. Буркова Л. Діагностична експертиза в дії / Л. Буркова // Директор школи, ліцею, гімназії. – 2000. – № 1. – С. 39-40.

4. Попова О. В. Розвиток інноваційних процесів у середніх загальноосвітніх закладах України в ХХ столітті: автореф. дис. … док. пед. наук: 13.00.01. – загальна педа- гогіка та історія педагогіки / О. В. Попова; Харків. держ. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. – Харків, 2001. – 48 с.

5. Штыкова Л. А. Организация инновационной деятельности в общеобразовательном учреждении: авто- реф. дисс. …канд. пед. наук: 13.00.01. – общая педагоги- ка, история педагогики и образования / Л. А. Штыкова; Глазов. гос. пед. ун-т. им. В.Г. Короленко. – Глазов, 2001. – 19 с.

6. Каташов А. І. Педагогічні основи розвитку інно- ваційного освітнього середовища сучасного ліцею: авто- реф. дис. …канд. пед. наук: 13.00.01. – загальна педагогіка та історія педагогіки / А. І. Каташов. – Луганськ, 2001. – 20 c.

7. Рожков М. И. Организация воспитательного процесса в школе: учеб.пособ. для студ.высш.учеб.заведений / М. И. Рожков, Л. В. Байборо- дова. – М.: Владос, 2000. – 256 с.

8. Кульневич С. В. Теоретические основы содер- жания самооорганизуемой воспитательной деятельности: автореф. дисс. …докт. пед. наук: 13.00.01. – общая педа- гогика, история педагогики и образования / С. В. Кульне- вич; Ростов. гос. пед. ун-т. – Ростов-на-Дону,1997. – 38 с.

9. Післядипломна педагогічна освіта: Виховний процес у навчальному закладі: організаційно-методичні аспекти: Навч. посіб. для самостійної роботи слухачів курсів підвищення кваліфікації / укл. О. В. Касьянова. – Луганськ: СПД Рєзніков В.С., 2013. – 100 с.

10. Таланчук Н. М. Системно-социальная концеп- ция школьного воспитания / Н. М. Таланчук. – Казань, 1991. – 215 с.

11. Пидкасистый П. И. Педагогика: учебник для студ. учреждений высш. проф. образования / П. И. Пидка- систый, В. А. Мижериков, Т. А. Юзефавичус / под ред. П. И. Пидкасистого. – 2-е изд., перераб. и доп. – М.: Ака- демия, 2014. – 624 с.

12. Бим-Бад Б. М. Педагогический энциклопедиче- ский словарь. / Б. М. Бим-Бад. – М.: Большая Российская энциклопедия, 2008. – 528 с.

13. Скрипченко О. В. Вікова та педагогічна психо- логія: навч. посіб / О. В. Скрипченко, Л. В. Долинська, З. В. Огороднійчук та ін. – К.: Просвіта, 2001. – 416 с.

14. Радионова Н. Ф. Педагогические основы взаи- модействия педагогов и старших школьников в учебно- воспитательном процессе: автореф. дисс. …докт. пед. наук: 13.00.01 – общая педагогіка, история педагогики и образования / Н. Ф. Радионова. – Ленинград, 1991. – 470 с. 

Kovtun O. V. Communicative approach to development of future preschool teachers’ speech expressive-ness

// Наука і освіта.  2015.  №6. – 155-160.


DOI:

 

 

 

Олена Віталіївна Ковтун,

доктор педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри іноземної філології,

Національний авіаційний університет, проспект Комарова,

1, м. Київ, Україна


 


          КОМУНІКАТИВНИЙ ПІДХІД ДО УВИРАЗНЕННЯ ПРОФЕСІЙНОГО МОВЛЕННЯ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДОШКІЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
 
 
АНОТАЦІЯ:

У статті проаналізовано етапи зародження комунікативного підходу, подано історичний екскурс у станов- лення комунікативної лінгвістики. Схарактеризовано сутність ключових понять комунікативного підходу: «ко- мунікативність», «комунікативний підхід». Розглянуто переваги використання комунікативного підходу в уви- разненні мовлення майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів. Головне завдання комунікативного підходу – формування комунікативно компетентної особистості, здатної вільно та легко висловлюватися з будь- яких питань, виявляючи високий рівень мовної культури, дбаючи про якості свого мовлення. Основним поло- женням комунікативної методики навчання мови є теорія мовленнєвої діяльності, мовленнєве спілкування (йо- го одиниці, функції), основні комунікативні компетенції. Застосування комунікативного підходу в увиразненні мовлення майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів полягає у забезпеченні умов для навчання спілкування і комунікації, що відбувається на основі мовленнєвих ситуацій і реалізується в навчальному проце- сі у формі комунікативних / мовленнєвих актів, фреймів і дискурсів (текстів / дискурсивних практик). Комуні- кативний підхід тісно пов’язаний зі змістом матеріалу, пропонованого для обговорення, тому що основними (але не єдиними) критеріями природного спілкування є інформативність і предметний зміст. При цьому у вищій школі текстовий матеріал може бути визнаний прийнятним лише тоді, коли він: 1) має професійну чи загально- людську цінність, 2) відзначається доступністю для розуміння, 3) викликає внутрішню потребу в його обгово- ренні. Професійно-мовленнєва підготовка майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів буде успіш- ною тільки в тому разі, якщо у процесі навчання послідовно реалізується принцип добору текстового матеріалу з урахуванням професійної орієнтації студентів. Організація навчального процесу у майбутніх вихователів до- шкільних навчальних закладів повинна спрямовуватися на розв’язання комунікативних завдань. Комунікатив- ний підхід в увиразненні мовлення майбутніх вихователів забезпечує: професійно-мовленнєву спрямованість мовного розвитку; регламентує доцільність організації комунікативно-мовленнєвих ситуацій, в яких якнайповніше розкривається мовний потенціал особистості; допомагає наближувати процес розвитку виразності мов- лення до умов професійно-мовленнєвої діяльності майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів

КЛЮЧОВІ СЛОВА:

   комунікативний підхід, комунікативність, увиразнення мовлення, майбутні вихователі до- шкільних навчальних закладів.

ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

http://scienceandeducation.pdpu.edu.ua/doc/2015/JRN_6/31.pdf


ЛІТЕРАТУРА:
 
 1. Богуш А.М. Дошкільна лінгводидактика : Теорія і методика навчання дітей рідної мови / Богуш А. М., Гавриш Н. В.; за ред. А.М.Богуш. – К. : Вища школа, 2007. – 542 с.
2. Гез Н. И. Формирование коммуникативной компетенции как объект зарубежных методических исследований / Н. И. Гез // Иностранные языки в шко- ле. – 1985. – № 2. – С. 17 – 24.
3. Державний стандарт базової і повної серед- ньої освіти // Дивослово. – 2004. – № 3. – С. 76 – 80.
4. Донченко Т. К. Про концепцію вивчення рід- ної мови в школі / Т. К.Донченко // Українська мова і література в школі. – 1993. – № 1. – С. 3 – 4.
5. Зимняя И. А. Педагогическая психология : учеб. пособие / И. А. Зимняя. – Ростов н/Д. : Феникс, 1997. – 480 с.
6. Колшанский Г. В. Лингвокоммуникативные аспекты речевого общения / Г. В.Колшанский // Инос- транные языки в школе. – 1985. – № 1. – С. 10 – 14.
7. Пассов Е. И. Коммуникативный метод обуче- ния иноязычному говорению / Е. И. Пассов. – 2-е изд. – М. : Просвещение, 1991. – 223 с.
8. Пентилюк М. Концепція когнітивної методики навчання української мови / М. Пентилюк, А. Нікітіна, О. Горошкіна // Дивослово. – 2004. – № 8. – С. 5 – 9.
9. Скалкин В. Л. Основы обучения устной иноя- зычной речи / В. Л. Скалкин. – М. : Русский язык, 1981. – 248 с.
10. Howatt A. P. R. A History of English Language Teaching / A. P. R. Howatt, H. G. Widdowson – Oxford : Oxford UP, 2004. – 417 p.
11. Krashen S. D. Second Language Acquisition and Second Language Learning [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.sdkrashen.com/SL_ Acquisition_and_Learning/SL_Acquisition_and_ Learning.pdf 12. Lowe Ch. Integration not eclecticism : a brief history of language teaching, 1853–2003. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.ihworld.com/ihjournal/articles/03ABRIEFHI STORY.pdf
 

 

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.