Малашевська І. А. Сутність, зміст і структура музикальності дітей дошкільного та молодшого шкільного віку.

// Наука і освіта.  2015.  №6. – 65-69.


DOI:

Ірина Анатоліївна Малашевська,
кандидат педагогічних наук, доцент, докторант Інституту мистецтв,
Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова,
вул. Тургенівська, 11, м. Київ, Україна


СУТНІСТЬ, ЗМІСТ І СТРУКТУРА МУЗИКАЛЬНОСТІ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ТА МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ


АНОТАЦІЯ:

У статті висвітлюються теоретичні основи оптимізації розвитку музикальності дошкільників і молод- ших школярів шляхом розробки інноваційної методики музичного навчання з використанням музикотерапії. Мета дослідження полягає у визначені сутності, змісту та структури музикальності. У публікації здійснено аналіз передового педагогічного досвіду вивчення сутнісних характеристик музикальності у сфері психології та педагогіки.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

музикальність, структурні компоненти, музичний слух, емоційність, ритмічне чуття, му- зичні здібності та задатки.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Анисимов В. П. Диагностика музыкальных способностей детей: учебное пособие для вуза / В. П. Анисимов – М. : Владос, 2004. – 130 с.
2. Ветлугіна Н. Музичний розвиток дитини / Н. Ветлугіна. – К. : «Музична Україна», 1978. – 255 с.
3. Петрушин В. И. Музыкальная психотерапия: Теория и практика: Учебное пособие для студ. высш. учеб. заведений / В. И. Петрушин. – М. : Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2011. – 176 с.
4. Мясищев В. Что есть музыкальность? / В. Мясищев, А. Готсдинер // Музыкальная психоло- гия: Хрестоматия [состав. М. С. Старчеус]. – М : МГК им. П. И. Чайковского, 1992. – С.: 135-140.
5. Теплов Б. М. Психология музыкальных спо- собностей / Б. М. Теплов. – М., Л.: Академия педаго- гических наук РСФСР, 1947. – 336 с.
6. Цагарелли Ю. А. Психология музыкально- исполнительской деятельности / Ю. А. Цагарелли. – М. : Композитор, 2008. – 368 с.

Міненок А. О. Обґрунтування змістово-процесуальної складової моделі професійного саморозвитку майбутнього вчителя початкової школи.

// Наука і освіта.  2015.  №6. – 69-74.


DOI:

Антоніна Олексіївна Міненок,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної та початкової освіти,
Чернігівський національний педагогічний університет імені Т. Г. Шевченка,
вул. Гетьмана Полуботка, 53, м. Чернігів, Україна


ОБҐРУНТУВАННЯ ЗМІСТОВО-ПРОЦЕСУАЛЬНОЇ СКЛАДОВОЇ МОДЕЛІ ПРОФЕСІЙНОГО САМОРОЗВИТКУ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ


АНОТАЦІЯ:

У статті розглядаються особливості проектування моделі професійного саморозвитку майбутнього вчителя початкової школи; розглянуто сутність, мету та складові професійного саморозвитку; представлено змістові блоки моделі; запропонована модель дозволяє здійснювати практичну перевірку властивостей органі- зованої професійно-динамічної системи саморозвитку вчителя з опорою на представлені та обґрунтовані кон- цептуальні основи у формі змістово-процесуальної моделі професійного саморозвитку майбутнього вчителя початкової школи.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

професійний саморозвиток, майбутній вчитель початкової школи, зміст освіти, вищий навчальний заклад, модель.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Анцыферова Л. И. К психологии личности как развивающейся системе / И. Л. Анцыферова // В кн. : Психология формирования и развития лично- сти. М. : Наука. –1981. – С. 3–29.
2. Волкова Н. П. Педагогіка : навч. посіб. / Н. П. Волкова. – 3-тє вид., стереотип. – К. : Академ- видав, 2009. – 616 с.
3. Гандабура О. В. Теоретичний аналіз поняття професійного саморозвитку майбутніх учителів [Електронний ресурс] / О. В. Гандабура. – Режим дос- тупу : http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/peddysk /2008_04/ handabura.pdf .
4. Деркач А. А. Акмеологические основы развития профессионала / А. А. Деркач. – М. : МПСИ, 2004. – 752 с.
5. Коваль Т. І. Підготовка викладачів вищої школи : інформаційні технології у педагогічній діяль- ності : навч.-метод. посіб. / Т. І. Коваль, С. О. Сисоєва, Л. П. Сущенко. – К. : Вид. центр КНЛУ, 2009. – 380 с.
6. Костюк Г. С. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості / Г. С. Костюк. – К. : Рад. школа, 1989. – 608 с.
7. Міненок А. О. Особистісно-професійний са- морозвиток майбутнього вчителя як умова вдоскона- лення якості навчання і виховання / А.О. Міненок // Вища освіта України у контексті інтеграції до євро- пейського освітнього простору: Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педаго- гічний університет імені Григорія Сковороди». – К. : Гнозис, 2014. – Вип.5, том ІV (55) – 530 с. – С. 318– 324.
8. Педагогічні технології у неперервній освіті : [монографія] / С. О. Сисоєва, М. А. Алексюк, П. М. Воловік, О. І. Кульчицька ; за ред. С. О. Сисоєвої. – К. : Віпол, 2001. – 502 с.
9. Радул В. В. Дослідження особливостей само- реалізації особистості : монографія / В. В. Радул, І. П. Краснощок, І. В. Лебедик. – К. : Імекс-ЛТД, 2009. – 352 с. 10. Сластенин В. А. Теория и методика профес- сионального образования : [учебно-методическое по- собие] / В. А. Сластенин. М. : МПСИ, 2004. – 340 с.

Осіпцов А. В. Феноменологія загальнолюдських цінностей особистості в сучасній науці.

// Наука і освіта.  2015.  №6. – 95-101.


DOI:

Андрій Валерійович Осіпцов,
кандидат педагогічних наук, доцент,
завідувач кафедри фізичного виховання, спорту та здоров’я людини,
Маріупольський державний університет, проспект Будівельників,
129, м. Маріуполь, Україна


ФЕНОМЕНОЛОГІЯ ЗАГАЛЬНОЛЮДСЬКИХ ЦІННОСТЕЙ ОСОБИСТОСТІ В СУЧАСНІЙ НАУЦІ


АНОТАЦІЯ:

У статті здійснено дефінітивний аналіз феноменології загальнолюдських цінностей, обґрунтовано позиції вчених щодо підходу та систематизації цього феномену в сучасній науці, означено теоретичні та методологі- чні основи педагогічного і психологічного дослідження формування загальнолюдських цінностей, визначено основні напрямки формування аксіологічно структурованої особистості людини, акцентовано увагу на форму- ванні загальнолюдських цінностей у студентів в системі професійної освіти класичного університету.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

феноменологія, цінності, загальнолюдські цінності, класичний університет, виховний про- цес, професійна освіта, студентська молодь.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Анисимов С. Ф. Духовные ценности: произ- водство и потребление / С. Ф. Анисимов. – Москва: Мысль, 1988. – 253 с.
2. Асмолов А. Г. О некоторых перспективных ис- следованиях смысловых образований личности / А. Г. Асмолов, Б. С. Братусь, Б. В. Зейгарник и др. // Вопросы психологии. – 1979. – № 4. – С. 34–46.
3.Бездухов В. П. Нравственно-ценностная сфера студента: диагностика и формирование: монография / В. П. Бездухов, Т. В. Жирнова. – Москва : Моск. психол.-соц. ин-т, 2008. – 202 с.
4. Бех І. Д. Виховання особистості : підруч. для студентів вищих навч. закладів / І. Д. Бех. – Київ : Ли- бідь, 2008. – 848 с.
5. Библер В. С. Нравственность. Культура. Совре- менность: Философские размышления о жизненных проблемах / В. С. Библер. – Москва: Знание, 1990. – 64 с. 6. Бубнова С. С. Методика диагностики индиви- дуальной структуры ценностных ориентаций личности / С. С. Бубнова // Методы психологической диагности- ки / под ред. А. Н. Воронина. – Москва, 1994. – Вып. 2. – С. 144–157.
7. Григоренко В. Г. Професійно-педагогічна мо- тивація та технологія її формування : монографія / В. Г. Григоренко. – Одеса : Вид-во ПДПУ ім. К. Д. Ушинського, 2003. – 147 с.
8. Долженко В. О. Виховання духовних цінностей у студентської молоді в полікультурному просторі : дис. ... канд. пед. наук: 13.00.07 Теорія і методика ви- ховання / Долженко Валерій Олександрович ; Східно- укр. нац. ун-т імені Володимира Даля. – Луганськ, 2006. – 192 с.
9. Еникеев М. И. Психологический энциклопеди- ческий словарь / М. И. Еникеев. – Москва: ТК Велби, Проспект, 2006. – 560 с.
10. Ломов Б. Ф. Методологические и теоретичес- кие проблемы психологии / Б. Ф. Ломов. – Москва: Наука, 1984. – 445 с.
11. Маслоу А. Самоактуализированные люди: ис- следование психического здоровья / А. Маслоу. – Санкт-Петербург: Евразия, 1999. – 320 с.
12. Овсянецька Л. П. Ціннісні орієнтації як фак- тор життєдіяльності розвитку особистості / Л. П. Овсянецька // Збірник наукових праць Прикар- патського університету імені Василя Стефаника. Се- рія : Філософія, соціологія, психологія. – Івано- Франківськ : Плай, 1998. – Вип. 2, ч. 1. – С. 66–70.
13. Педагогический словарь: учеб.пособие для студ. высш. учеб. заведений / В. И. Загвязинский, А. Ф. Закирова, Т. А. Строкова и др.; под ред. В. И. Загвязинского, А. Ф. Закировой. – Москва: Ака- демия, 2008. – 352 с.
14. Сухомлинский В. А. Воспитание личности в советской школе / В. А. Сухомлинский. – Киев: Рад. шк., 1965. – 205 с.
15. Шевченко Г. П. Естетичне виховання у вищих навчальних закладах України у сучасний період / Г. П. Шевченко, Х. М. Джабер. – Луганськ : Вид-во СНУ ім. В. Даля, 2004. – 208 с.

Певна С. Є. Студент як суб’єкт освіти: сутність та особливості

// Наука і освіта.  2015.  №6. – 95-101.


DOI:

 

Світлана Євгенівна Певна,

кандидат педагогічних наук, викладач кафедри англійської філології,

Луганський національний університет імені Тараса Шевченка,

пл. Гоголя, 1, м. Старобільськ, Україна


СТУДЕНТ ЯК СУБ’ЄКТ ОСВІТИ: СУТНІСТЬ ТА ОСОБЛИВОСТІ


АНОТАЦІЯ:

У сучасній ситуації розвитку людини й суспільства особливий науковий інтерес становлять умови вищої освіти, що є діяльнісним полем реалізації суб’єктної активності особистості студента в період професійної підготовки. Тенденції розвитку сучасної вищої школи дають підстави тлумачити феномен суб’єктності осо- бистості студента, як один із провідних факторів особистісного й професійного становлення. Статтю прис- вячено розкриттю сутності суб’єктної позиції особистості студента в навчальному процесі вищого навчаль- ного закладу та уточненню особливостей, що притаманні категорії суб’єкта в освіті. У роботі наведено ре- зультати аналізу наукових джерел стосовно особистісно орієнтованої педагогіки, що надає можливість зро- бити висновок про те, що теорія навчання, орієнтованого на студента, є провідною в зарубіжній педагогіці та актуальною в педагогіці вищої школи України


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

освітній процес вищої школи, суб’єктна активність особистості студента, професійне становлення студента, гуманізація освітніх процесів, сутність суб’єктної позиції особистості студента, особливості категорії суб’єкта в освіті, саморозвиток і самореалізація студента.

ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 http://scienceandeducation.pdpu.edu.ua/doc/2015/JRN_6/22.pdf

ЛІТЕРАТУРА:
1. Абульханова-Славская К. А. Психология и сознание личности (проблемы методологии, теории и исследования реальной личности) : избранные пси- хол. труды / К. А. Абульханова-Славская ; Академия педагогических и социальных наук ; Московский психолого- социальный ин-т. – Москва – Воронеж : Модэк, 1999. – 224 с.
2. Борытко Н. М. Становление субъектной пози- ции учащегося в гуманитарном пространстве урока : монография / Н. М. Борытко, О. А. Мацкайлова. – Волгоград : Изд-во ВГИПКРО, 2002. – 572 с.; 3. История педагогики и образования : учеб. посо- бие для вузов / ред.
З. И. Васильева. – М. : Академия. – 2008. – («Высшее профессиональное образование»).
4. Кузьмінський А. І. Морально-етичні засади спілкування суб’єктів едукаційного процесу у вищій школі / А. І. Кузьмінський // Вісник Черкаського уні- верситету : Серія Педагогічні науки : [зб. наук. ст.]. – Черкаси, 2008. – Вип. 136. – С. 3–7.
5. Кушнір В. А. Теоретико-методологічні основи системного аналізу педагогічного процесу вищої школи : автореф. дис. на здобуття ступеня доктора пед. наук / В. А. Кушнір. – Київ, 2003. – 14 с.
6. Новое педагогическое мышление // под ред. А. В. Петровского. – М. : Просвещение, 1989. – 267 с.
7. Общая психология. Словарь / под. ред. А. В. Петровского // Психологический лексикон. Эн- циклопедический словарь в шести томах / ред.-сост. Л. А. Карпенко ; под общ. ред. А. В. Петровского. – М. : ПЕР СЭ, 2005. – 251 с.
8. Педагогика : учеб. пособие для студ. пед. учебных заведений / В. А. Сластенин, И. Ф. Исаев, А. И. Мищенко, Е. Н. Шиянов. – М. : Школа-Пресс, 1997. – 512 с.
9. Семиченко В. А. Психологія педагогічної дія- льності : навч. посіб. для студ. вищих пед. навч. закл. / В. А. Семиченко. – К. : Вища школа, 2004. – 335 с. 10. Слободчиков В. И. Психология развития че- ловека. Развитие субъективной реальности в онтоге- незе / В. И. Слободчиков, Е. И. Исаев. – М. : «ШКОЛЬНАЯ ПРЕССА», 2000. – 260 с.

 

Соцька О. П., Шельменко Г. Морально-етичне виховання дітей старшого дошкільного віку у процесі ознайомлення з природою

// Наука і освіта.  2015.  №6. – 115-119.


DOI:

Олена Петрівна Соцька,

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії і методики дошкільної освіти, Ганна Шельменко,

студентка 5 курсу факультету дошкільної педагогіки та психології,

Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського, вул. Ніщинського, 1, м. Одеса, Україна 


 


                       МОРАЛЬНО-ЕТИЧНЕ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ У ПРОЦЕСІ ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДОЮАНОТАЦІЯ:

 

У статті розглянуто поняття «морально-етичне виховання», «екологічно мотивована поведінка». Подано ре- зультати вивчення стану проблеми морально-етичного виховання дітей старшого дошкільного віку у процесі озна- йомлення з природою у сучасній практиці ДНЗ. Визначено критерії з показниками, схарактеризовано рівні сформо- ваності екологічно мотивованої поведінки у дітей старшого дошкільного віку. Представлено експериментальну модель морально-етичного виховання дітей старшого дошкільного віку у процесі ознайомлення з природою.
 
КЛЮЧОВІ СЛОВА:

мораль, етика, морально-етичне виховання, екологічно мотивована поведінка

ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 http://scienceandeducation.pdpu.edu.ua/doc/2015/JRN_6/24.pdf


ЛІТЕРАТУРА:
1. Дубовик О. С. Зміст позитивних мотивів став- лення до природи та способи їх формування / О. С. Дубовик, С .В. Вовк // Проблеми створення єди- ної системи екологічної освіти та виховання в Україні. – Харків, 1994. – С. 116–118.
2. Закон України «Про освіту». – [Електроний ре- сурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1060-12.
3. Український педагогічний словник [уклад. С. Гончаренко]. – К..: Либідь, 1997. – 374 c.
         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.