Беньковська Н. Б. Експериментальна перевірка ефективності реалізації педагогічних умов формування професійних якостей майбутніх фахівців банківської справи

// Наука і освіта.  2015.  №6. – 10-15.


DOI:

Наталя Борисівна Беньковська,
аспірант кафедри педагогіки,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранкывська, 26, м. Одеса, Україна


ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ПЕРЕВІРКА ЕФЕКТИВНОСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ
ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ ЯКОСТЕЙ
МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ БАНКІВСЬКОЇ СПРАВИ


АНОТАЦІЯ:

Формування професійних якостей майбутніх фахівців банківської справи в освітньому середовищі вишу розгля-
дається як спеціально організований педагогічний процес, що передбачає цілеспрямований вплив на всі аспекти фа-
хової підготовки студентів, перебіг якого забезпечує прогнозований результат – досягнення запланованої мети. У
статті науково обґрунтовано, що формування професійних якостей майбутніх фахівців банківської справи відбу-
ватиметься ефективно за умови реалізації таких педагогічних умов: актуалізація міждисциплінарної інтеграції
фахових дисциплін; активізація інтерактивних засобів навчання студентів; моделювання спеціальних навчальних
ситуацій, спрямованих на усвідомлення значущості професійних якостей для здійснення професійної діяльності.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

педагогічні умови, професійні якості, фахівці банківської справи, експериментальна перевірка.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Бех І. Д. Інтеграція як освітня перспектива /
І. Д. Бех // Початкова школа. – 2002. – No5. – С. 5 – 6.
2. Козловська І. М. Теоретичні та методичні ос-
нови інтеграції знань учнів професійно-технічної
школи: дис. на здобуття наук. ступеня докт. пед. наук
/ І. М. Козловська // спеціальність 13.00.04 – теорія і
методика професійної освіти. – К., 2001. – 464 с.
3. Комар О. Теоретичні та методичні засади під-
готовки майбутніх учителів початкової школи до за-
стосування інтерактивних технологій: дис. на здобут-
тя наук. ступеня докт. пед. наук зі спец. 13.00.04 –
теорія і методика професійної освіти / О. Комар. –
Черкаси, 2011. – 345 с.
4. Павленко Н. О. Інтерактивні педагогічні тех-
нології у професійній діяльності вчителя початкових
класів: методичні рекомендації для студентів спеціа-
льності 7.010102 – “Початкове навчання” / Н. О. Пав-
ленко. – Полтава, 2007. – 35 с.
5. Поляков А. Педагогічні умови мотивації про-
фесійного зростання студентів педагогічних універси-
тетів у процесі неперервної освіти: дис. на здобуття
наук. ступеня канд. пед. наук, зі спец. 13.00.04 – тео-
рія і методика професійної освіти / А. Поляков. – Ха-
рків, 2008. – 278 с.
6. Рибачук А. В. Особливості застосування педа-
гогічних технологій у процесі фахової підготовки
майбутніх юристів / А. В. Рибачук. – Вінниця, 2009. –35 с.
7. Тарарака Н. Г. Міжпредметні зв’язки вокально-
хорових дисциплін у фаховій підготовці майбутнього
вчителя музики: дис. на здобуття наук. ступеня канд.
пед. наук / Н. Г. Тарарака // спеціальність 13.00.04 –
теорія і методика професійної освіти. – Харків, 2008.
– 233 с.

Боднар С. В. Навчання усного англомовного економічного дискурсу майбутніх менеджерів

// Наука і освіта.  2015.  №6. – 16-21.


DOI:

Світлана Вікторівна Боднар,
кандидат педагогічних наук, професор кафедри іноземних мов Одеського інституту фінансів,
Український державний університет фінансів та міжнародної торгівлі,
вул. 25 Чапаївської дивізії, 6, м. Одеса, Україна


НАВЧАННЯ УСНОГО АНГЛОМОВНОГО
ЕКОНОМІЧНОГО ДИСКУРСУ МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ


АНОТАЦІЯ:

У статті розглядається проблема навчання усного англомовного економічного дискурсу майбутніх мене-
джерів. Розглянуто поняття «дискурс», «діловий дискурс», «економічний дискурс». Визначено лінгвістичні
(лексичні, граматичні, стилістичні) та соціокультурні особливості усного англомовного економічного дискур-
су та встановлені соціокультурні норми англомовного ділового спілкування. Представлено систему роботи з
навчання усного англомовного економічного дискурсу, спрямовану на розвиток комунікативно-дискурсивних
вмінь майбутніх менеджерів, яка передбачала відбір автентичного матеріалу, виокремлення етапів навчання
(лінгво-підготовчого, репродуктивно-комунікативного, професійно-дискурсивного), створення комплексу вправ
та комунікативних завдань.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

усний англомовний економічний дискурс, дискурсивна компетенція, студенти економічних спеціальностей.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Арутюнова Н. Д. Дискурс / Н. Д. Арутюнова //
Лингвистический энциклопедический словарь; гл.
ред. В. Н. Ярцева – М.: Сов. Энциклопедия, 1990. – С.136-137.
2. Бацевич Ф. С. Основи комунікативної
лінгвістики: підруч. / Ф. С. Бацевич. – К.: Видав.
центр «Академія», 2004. – 344 с.
3. Дейк Т. А. Язык. Познание. Коммуникация.
Пер. с анг. / Сост. В. В. Петров. Под ред. В. И. Гера-
симова. – М.: Прогресс, 1989. – 312 с.
4. Кубрякова Е. С. О контурах новой парадигмы
знания в лингвистике / Е. С. Кубрякова,
О. В. Александрова // Структура и семантика художе-
ственного текста: доклады VII междунар. конф. – М.,
1999. – С. 186-197.
5. Рибачок С. М. Термінологічна лексика як засіб
когезії англомовного економічного тексту: автореф.
дис... канд. філол. наук: 10.02.04 [Електронний ре-
сурс] / С. М. Рибачок. Запорізький нац. ун-т. – Запо-
ріжжя, 2005. – 30 с.
6. Чрділелі Т. В. Структура, семантика і прагма-
тика ділового діалогічного дискурсу (на матеріалі
сучасної англійської мови): автореф. дис... канд. фі-
лол. наук: 10.02.04 [Електронний ресурс] / Чрділелі
Тетяна Василівна. Харк. нац. ун-т ім. В. Н. Каразіна. –
Харків, 2004. – 20 с. – укp.
7. Ярощук І. Діловий дискурс фахівця економіч-
ного профілю як комунікативне явище / І. Ярощук //
Мовознавство. – 2012. – No 3. – С. 75-78.

Височан З. Ю. Формування комунікативної компетентності як ознаки професійної культури майбутніх фахівців права

// Наука і освіта.  2015.  №6. –  21-27.


DOI:

Зоряна Юріївна Височан,
аспірант кафедри математичних та природничих дисциплін початкової освіти,
Педагогічний інститут Прикарпатського національного університету імені В. Стефаника,
вул. С. Бандери, 1, м. Івано-Франківськ, Україна


ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЯК
ОЗНАКИ ПРОФЕСІЙНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ПРАВА


АНОТАЦІЯ:

У статті на основі аналізу наукових праць розглядається сутність поняття «комунікативна компетент-
ність». Встановлено, що комунікативна компетентність є однією із складових професійної культури майбут-
ніх фахівців права. Подано порівняльний аналіз понять «компетентність» і «компетенція». Досліджено основ-
ні складові комунікативної компетентності майбутніх фахівців права.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

комунікативна компетентність, компетенція, майбутні фахівці права, професійна культура, комунікативна культура майбутніх фахівців права.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Берков В. Ф. Культура диалога : Учеб. пособие /
В. Ф. Берков, Я. С. Яскевич. – Мн. : Новое знание, 2002.
– 152 с.
2. Барановська Л. В., Саражинська І. А. Формуван-
ня професійно-мовленнєвої компетенції майбутніх фахі-
вців законоохоронної сфери / Л. В. Барановська,
І. А. Саражинська // Мовні концептуальні проблеми
української лінгвістики : Збірник наукових праць. – К.:
Вид-во КНУ ім. Тараса Шевченка, 2008. – випуск 24. –
Ч. 1. – С. 45-50.
3. Білоножко А. В. Соціально-психологічні чинни-
ки становлення комунікативної культури майбутнього
юриста в процесі професійної підготовки : автореф. дис.
канд. психол. наук: спец. 19.00.05 / А. В. Білоножко. – К.
: Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України,
2008. – 27 с.
4. Волкова Н. П. Професійно-педагогічна комуні-
кація : теорія, технологія, практика : монографія /
Н. П. Волкова. – Донецьк : Вид-во ДНУ, 2005. – 304 с.
5. Ценко М. Б. Формування комунікативної компе-
тентності майбутніх юристів / М. Б. Ценко // Вісник На-
ціонального університету «Юридична академія України
імені Ярослава Мудрого». Серія : Філософія, філософія
права, політологія, соціологія / редкол.: А. П. Гетьман та
ін. – Харків : Право, 2014. – No 4 (23). – 360 с.
6. Калінін В. О. Формування професійної компете-
нтності майбутнього вчителя іноземної мови засобами
діалогу культур: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04
. В. О. Калінін / Житомир. держ. ун-т ім. І. Франка. –
Житомир, 2005. – 20 с.
7. Компетентність саморозвитку фахівця : педагогі-
чні засади формування у вищій школі / [наук. ред., упо-
рядк., авторство проф. Н. В. Кічук]. – Ізмаїл : ІДГУ,
2007. – 236 с.
8. Савіщенко В. М. Педагогічні умови формування
професійно значущих якостей майбутнього юриста /
В. М. Савіщенко // Педагогіка і психологія формування
творчої особистості : проблеми і пошуки : зб. наук. пр. /
[редкол. Т. І. Сущенко (голов. ред.) та ін]. – Запоріжжя,
2007. – Вип. 47. – С. 283–288.
9. Ситянін В. В. Практичні аспекти формування
правової компетентності науково-педагогічних праців-
ників вищої школи / В. В. Ситянін // Вісник післядипло-
мної освіти. – К. : Університет менеджменту освіти АПН
України, 2009. – Вип. 13. – С. 100–107.
10. Словник української мови / [ред. кол. Акад. АН
УРСР І. К. Білодід (голова), канд. філол. наук А. А. Бу-
рячок, Г. М. Гнатюк та ін.]. – К., 1970–1980. – Т. 1–11.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.