Казанцева Л. І. Реалізація культурологічного підходу в навчанні дошкільників української мови в полікультурному просторі.

// Наука і освіта.  2015.  №6. – 36-41.


DOI:

Лариса Іванівна Казанцева,
доктор педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної освіти,
директор Інституту соціально-педагогічної та корекційної освіти,
Бердянський державний педагогічний університет,
вул. Шмідта, 4, м. Бердянськ, Україна


РЕАЛІЗАЦІЯ КУЛЬТУРОЛОГІЧНОГО ПІДХОДУ В НАВЧАННІ ДОШКІЛЬНИКІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ В ПОЛІКУЛЬТУРНОМУ ПРОСТОРІ


АНОТАЦІЯ:

Статтю присвячено висвітленню технології використання народних казок етнічних спільнот південно- східного полікультурного регіону як засобу навчання російськомовних дітей дошкільного віку української мови. У методиці навчання мови та ознайомлення з культурою українського й інших етносів знайшли втілення по- ложення культурологічного підходу.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

культурологічний підхід, діалог культур, полікультурний простір.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1.Богуш А. М. Культурологическая парадигма ор- ганизации учебно-воспитательной работы с детьми в наследии В. А. Сухомлинского / А. М. Богуш // Славян- ская педагогическая культура : науч.-теор. журнал МСПО им. Я. А. Коменского. – 2007. – № 6. – С. 36–40.
2.Бондаревская Е. Личностно-ориентированное образование: опыт разработки парадигмы : [моногра- фия] / Евгения Бондаревская. – Ростов-на-Дону : РГПУ, 1997. – 277 с.
3.Гукаленко О. В. Теоретико-методологические основы педагогической поддержки и защиты учащих- ся-мигрантов в поликультурном образовательном пространстве : [монография] / Ольга Владимировна Гукаленко. – Тирасполь, 2000. – 288 с.
4.Селевко Г. К. Энциклопедия образовательных технологий : в 2 т. / Г. К. Селевко. – М. : НИИ школь- ных технологий, 2006. – Т. 1. – 816 с. – (Энциклопе- дия образовательных технологий).
5.Ушинский К. Д. Родное слово : пед. сочинения : в 6 т. / К. Д. Ушинский. – М. : Педагогика, 1980. – Т. 4. – 520 с.

Койчева Т. І. Діагностика організаційної культури викладачів університету.

// Наука і освіта.  2015.  №6. – 41-47.


DOI:

Тетяна Іванівна Койчева,
доктор педагогічних наук, проректор з наукової роботи,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранківська, 26, м. Одеса, Україна


ДІАГНОСТИКА ОРГАНІЗАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ ВИКЛАДАЧІВ УНІВЕРСИТЕТУ


АНОТАЦІЯ:

У статті розглядаються особливості оцінки викладачами стану організаційної культури в педагогічному уні- верситеті. Проведене експериментальне дослідження методом експрес-діагностики показало, що корпоративна культура педагогічного університету, представлена викладачами без наукового ступеня, сьогодні утворюється чотирма типами (за класифікацією Камерона-Куїнна), досить рівними у своїх проявах. Продуктивність наукової діяльності викладачів у рамках різних типів корпоративної культури має суттєві відмінності. Найбільш високі ре- зультати показали викладачі без наукового ступеня, які визначили свої ціннісні переваги в ринковому й ієрархічному типах корпоративної культури. Для викладачів без наукового ступеня, які віддали свої уподобання клановому й ад- хократичному типам корпоративної культури, результати наукової діяльності значно нижче за своєю продуктив- ністю. Істотно, що за ступенем свого впливу на стан корпоративної культури показники організаційної культури різняться між собою. Для викладачів без наукового ступеня найбільш значущими за вкладом у стан корпоративної культури є приналежність до організації та взаємодія і товариськість. Потім слідують кар’єрний ріст і організа- ція трудової діяльності. Завершує організація умов праці. Таким чином, отримані в результаті експериментального дослідження дані не тільки характеризують фактори, які впливають на стан корпоративної культури викладачів без наукового ступеня як певної категорії викладачів педагогічного університету, а й дають підстави для розробки методики формування корпоративної культури та її вдосконалення.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

корпоративна культура, організаційна культура, педагогічний університет, викладачі.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Системы менеджмента качества. Требования : ГОСТ Р ИСО 9001 : 2001. М. : 2001. – 39 с. 2. Ефимов В. С., Лаптева А. В. Корпоративная культура – инструмент развития университета / В. С. Ефимов, А. В. Лаптева // Университетское управление : практика и анализ. – 2010. – № 1. – С. 12–23. 3. Соломанидина Т. О. Организационная культу- ра как социально-экономическое пространство управ- ления человеческими ресурсами : Автореф. дисс. ... д- ра экон. наук. – М., 2003. – 41 с. 4. Высшее образование в ХХІ веке: подходы и практические меры // Всемирный статистический об- зор по высшему образованию 1980-1995 гг. ЮНЕ- СКО. – Париж, 5-9 октября 1998. – 158 с. 5. Галкина Т. П. Социология управления: подго- товка группы к команде : [Учеб.пособие] / Т. П. Галкина. – М. : Финансы и статистика, 2001. – С. 192–195.

shablon-ukr (7)

// Наука і освіта.  2015.  №6. – 48-54.


DOI:

Тетяна Григорівна Король,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри української та іноземних мов,
Вищий навчальний заклад Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі»,
вул. Коваля, 3, м. Полтава,Україна


АНГЛОМОВНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ У ЧИТАННІ ФІНАНСОВОЇ ФАХОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ ЯК ОБ’ЄКТ ТЕСТОВОГО КОНТРОЛЮ


АНОТАЦІЯ:

Статтю присвячено аналізу англомовної компетентності в читанні фінансової фахової літератури як об’єкта тестового контролю. Відповідно до перебігу формування англомовної компетентності в читанні фахової літератури визначено групи прямих об’єктів тестового контролю, а саме: окремі операції, що скла- дають відповідні рецептивні лексичні й граматичні навички читання; власне рецептивні лексичні й граматичні навички читання; окремі мовленнєві вміння, що забезпечують реалізацію того чи іншого виду читання; макровміння в окремому виді читання; комплекс макровмінь у відповідних видах читання. Зіставлено виокремлені об’єкти контролю з відповідними їм видами тестового контролю.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

тестовий контроль, англомовна компетентність в читанні фахової літератури, об’єкт тестового контролю, прямий об’єкт контролю, опосередкований об’єкт контролю, операції, рецептивні на- вички читання, мовленнєві вміння читання, макровміння в окремому виді читання, англомовний фінансовий науковий текст.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1.Горчев А. Ю. Объекты, уровни и приемы кон- троля / А. Ю. Горчев // Иностранные языки в школе. – 1984. – № 6. – С. 68-72.
2.Король Т. Г. Лексична мовна компетенція студентів у читанні англомовної літератури як об’єкт тестового контролю / Т. Г. Король // Вісник КНЛУ. Серія : педагогіка та психологія. – Вип. 15. – К. : Вид. центр КНЛУ, 2009. – С. 21-31.
3.Король Т. Г. Лінгвістичний аспект тестового контролю англомовної компетенції у читанні майбутніми фінансистами / Т. Г. Король // Збірник наукових праць Ізмаїльського інституту водного транспорту “Філологія, переклад”. – Вип. 43. – Ізмаїл : “СМИЛ” ІІВТ, 2009. – С. 115-126.
4.Кушнарьова Т. І. Тестовий контроль рівня володіння майбутніми ветеринарними лікарями вміннями читати англійські тексти за фахом : дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 / Т. І. Кушнарьова. – К., 2006. – 181 с.
5.Малюга О. С. Навчання професійно орієнтованого читання наукових англомовних текстів студентів-магістрів аграрних спеціальностей : дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 / О. С. Малюга. – К., 2007. – 217 с.
6.Програма з англійської мови для професійного спілкування / [Г. Є. Бакаєва, О. А. Борисенко, І. І. Зуєнок та ін.] – К. : Ленвіт, 2005. – 119 с.
7.Фоломкина С. К. Обучение чтению на ино- странном языке в неязыковом вузе : [учебно- методическое пособие] / С. К. Фоломкина. – М. : Высшая школа, 2005. – 255 с.
8.Alderson J. Ch. Into Europe. Prepare for Modern English Exams. Reading and Use of English / J. Ch. Alderson, M. Cseresznyés. – Budapest : Teleki Laszlo foundation, 2005. – 289 p. 9.Douglas D. Assessing Language for Specific Purposes / D. Douglas. – Cambridge : Cambridge University Press, 2000. – 311 p.

Линенко А. Ф., Смірнов С. В. Проблема стимулювання саморозвитку майбутнього судноводія в контексті формування його конкурентоздатності.

// Наука і освіта.  2015.  №6. – 54-59.


DOI:

Алла Францівна Линенко,
доктор педагогічних наук, професор,
Сергій Володимирович Смірнов,
аспірант кафедри педагогіки,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранківська, 26, м. Одеса, Україна


ПРОБЛЕМА СТИМУЛЮВАННЯ САМОРОЗВИТКУ МАЙБУТНЬОГО СУДНОВОДІЯ В КОНТЕКСТІ ФОРМУВАННЯ ЙОГО КОНКУРЕНТОЗДАТНОСТІ


АНОТАЦІЯ:

Висвітлюється одна з педагогічних умов формування конкурентоздатності майбутнього судноводія – «стимулювання саморозвитку курсантів». Уточнюється термінологічне трактування понять «умова», «педагогічна умова», феноменів «саморозвиток», «конкурентоздатність майбутнього судноводія». Акцентується увага на тому, що постійний саморозвиток дає змогу майбутньому судноводієві бути конку- рентоздатним фахівцем на міжнародному ринку праці.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

конкурентоздатність, майбутній судноводій, умова, педагогічна умова, саморозвиток, тренінг, самопрезентація.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Зязюн І. А., Сагач Г. М. Краса педагогічної дії / І. А. Зязюн, Г. М. Сагач. – К.: Укр. - фін. Ін-т менеджме- нту і бізнесу, 1997. –301 с.
2. Краткий психологический словарь / [Ред.-сост. Л. А. Карпенко; под общей ред. А. В.Петровского, М. Г. Ярошевского]. – 2 изд., расш., испр. и доп. – Рос- тов-на-Дону : изд-во «Феникс», 1998. – 512 с.
3. Линенко А. Ф. Саморозвиток майбутнього педа- гога під час навчання / А. Ф. Линенко // Наука і освіта. – № 5-6, 2005. – С. 88-90.
4. Мартенс Р. Социальная психология и спорт / Р. Мартенс. – М.: Ф и С, 1979.
5. Немов Р. С. Психология : словарь-справочник в 2 ч. / Р. С. Немов. – М.: Изд-во ВЛАДОС-ПРЕСС, 2003. – Ч. 2. – 352 с.
6. Ожегов С. И. Словарь русского языка: ок. 53000 слов / С. И. Ожегов; под общ. ред проф. Л. И. Скворцо- ва. – 24-е изд., испр. – М.: ООО «Издательство Мир и образование», 2007. – 640 с.
7. Полонский В. М. Словарь по образованию и пе- дагогике / В. М. Полонский. – М.: Высш. шк. 2004. – 512 с.
8. Ребер А. Большой толковый психологический словарь / А. Ребер; пер.с англ. – М.: ООО «Издательство АСТ»: «Издательство ”Вече”, Т., 2003. – 560 с.
9. Тейяр де Шарден П. Феномен человека / П. Терь- яр де Шарден. – М., Прогресс,1965.
10. Философский энциклопедический словарь / гл. ред.: Л. Ф. Ильичев, П. Н. Федосеев, С. М. Ковалев, В. Г. Панов. – М.: Сов. энциклопедия, 1983. – 840 с.
11. Erikson E. H. Identity and the life cycle / E. H. Erikson // Selected papers. Psychological Issu. – 1(No.1). – New York: International Universities Press, 1959.
12. Maslow A. H. Motivation and personality (2nd ed.). – New York: Harper & Row, 1970.
13. Rogers C. R., Freiberg H. J. Freedom to learn (4 th ed.) / C. R. Rogers, H. J. Freiberg. – New York: Marril, 1994.

Лі Сіюнь. Діагностика стану сформованості самоорганізації в учнів 5-7 класів у процесі фортепіанного навчання.

// Наука і освіта.  2015.  №6. – 59-64.


DOI:

Лі Сіюнь,
аспірант кафедри фортепіанного виконавства і художньої культури,
Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова,
вул. Пирогова, 9, м. Київ, Україна


ДІАГНОСТИКА СТАНУ СФОРМОВАНОСТІ САМООРГАНІЗАЦІЇ В УЧНІВ 5-7 КЛАСІВ У ПРОЦЕСІ ФОРТЕПІАННОГО НАВЧАННЯ


АНОТАЦІЯ:

У статті подано результати діагностики сформованості самоорганізації в учнів 5-7 класів у процесі на- вчання грі на фортепіано. Проаналізовано існування визначених компонентів у структурі самоорганізації, та- ких як проблемно-цільового (гностичного), програмно-цільового, операціонально-технологічного та рефлексив- но-оцінного. Під час діагностики було з’ясовано недостатність сформованості самоорганізаційних умінь представленої вікової категорії школярів, які навчаються грі на фортепіано.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

самоорганізація, структура самоорганізації, фортепіанне навчання, учні 5-7 класів, ре- зультати діагностики.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Афанасьева Н. А. Самоорганизация – фактор успешности учебной деятельности / Н. А. Афанасьева // Фундаментальные исследования. – 2008. – №
2. – С. 60–61. 2. Богоявленская Д. Б. Интеллектуальная актив- ность как проблема творчества / Д. Б. Богоявленская / [отв. ред. академик Б. М. Кедров]. – Р/на Д. : Издательство Ростовского университета, 1983. – 176 с.
3. Ишков А. Д. Учебная деятельность студента: психологические факторы успешности / [Монография]. – 2-е изд. / А. Д. Ишков. – М.: ФЛИНТА, 2013. – 224 с.
4. Кушелев В. А. Проблема самоорганизации субъекта деятельности / В. А. Кушелев // Самооргани- зация в природе и обществе. Тезисы докладов. – СпБ: ЛГУ, 1988. – С. 123– 125.
5. Ткач Э. С. Музыкально-педагогическая диаг- ностика и некоторые аспекты подготовки музиканта- педагога в вузе / Э. С. Ткач // Психолого- педагогические проблемы высшего музыкального образования: Межвуз. сб. тр. / ГМПИ им. Гнесиных.– Вып. 43.– М., 1979.– С. 54–73. – Интернет ресурс. – Режим доступу : disserCat http://www.dissercat.com/content/formirovaniegotovnosti-u-studentov-vuza-iskusstv-k-professionalnoipedagogicheskoi-deyateln#ixzz3VEnh2kNQ
6. Цагарелли Ю. А. Процессы самоорганизации, самоуправления, саморегуляции в музыкальной дея- тельности / Ю.А. Цагарелли // Теоретические и прик- ладные исследования психической саморегуляции: Тезисы докладов научной конференции. – Казань: КГУ, 1982. – С.11–13.

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.