Король Т. Г. Англомовна компетентність у читанні фінансової фахової літератури як об’єкт тестового контролю.

// Наука і освіта.  2015.  №6. – 48-54.


DOI:

Тетяна Григорівна Король,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри української та іноземних мов,
Вищий навчальний заклад Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі»,
вул. Коваля, 3, м. Полтава,Україна


АНГЛОМОВНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ У ЧИТАННІ ФІНАНСОВОЇ ФАХОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ ЯК ОБ’ЄКТ ТЕСТОВОГО КОНТРОЛЮ


АНОТАЦІЯ:

Статтю присвячено аналізу англомовної компетентності в читанні фінансової фахової літератури як об’єкта тестового контролю. Відповідно до перебігу формування англомовної компетентності в читанні фахової літератури визначено групи прямих об’єктів тестового контролю, а саме: окремі операції, що скла- дають відповідні рецептивні лексичні й граматичні навички читання; власне рецептивні лексичні й граматичні навички читання; окремі мовленнєві вміння, що забезпечують реалізацію того чи іншого виду читання; макровміння в окремому виді читання; комплекс макровмінь у відповідних видах читання. Зіставлено виокремлені об’єкти контролю з відповідними їм видами тестового контролю.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

тестовий контроль, англомовна компетентність в читанні фахової літератури, об’єкт тестового контролю, прямий об’єкт контролю, опосередкований об’єкт контролю, операції, рецептивні на- вички читання, мовленнєві вміння читання, макровміння в окремому виді читання, англомовний фінансовий науковий текст.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1.Горчев А. Ю. Объекты, уровни и приемы кон- троля / А. Ю. Горчев // Иностранные языки в школе. – 1984. – № 6. – С. 68-72.
2.Король Т. Г. Лексична мовна компетенція студентів у читанні англомовної літератури як об’єкт тестового контролю / Т. Г. Король // Вісник КНЛУ. Серія : педагогіка та психологія. – Вип. 15. – К. : Вид. центр КНЛУ, 2009. – С. 21-31.
3.Король Т. Г. Лінгвістичний аспект тестового контролю англомовної компетенції у читанні майбутніми фінансистами / Т. Г. Король // Збірник наукових праць Ізмаїльського інституту водного транспорту “Філологія, переклад”. – Вип. 43. – Ізмаїл : “СМИЛ” ІІВТ, 2009. – С. 115-126.
4.Кушнарьова Т. І. Тестовий контроль рівня володіння майбутніми ветеринарними лікарями вміннями читати англійські тексти за фахом : дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 / Т. І. Кушнарьова. – К., 2006. – 181 с.
5.Малюга О. С. Навчання професійно орієнтованого читання наукових англомовних текстів студентів-магістрів аграрних спеціальностей : дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 / О. С. Малюга. – К., 2007. – 217 с.
6.Програма з англійської мови для професійного спілкування / [Г. Є. Бакаєва, О. А. Борисенко, І. І. Зуєнок та ін.] – К. : Ленвіт, 2005. – 119 с.
7.Фоломкина С. К. Обучение чтению на ино- странном языке в неязыковом вузе : [учебно- методическое пособие] / С. К. Фоломкина. – М. : Высшая школа, 2005. – 255 с.
8.Alderson J. Ch. Into Europe. Prepare for Modern English Exams. Reading and Use of English / J. Ch. Alderson, M. Cseresznyés. – Budapest : Teleki Laszlo foundation, 2005. – 289 p. 9.Douglas D. Assessing Language for Specific Purposes / D. Douglas. – Cambridge : Cambridge University Press, 2000. – 311 p.

Бадіца М. В. Підготовка майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів до професійно-творчої діяльності засобом продуктивної технології

// Наука і освіта.  2015.  №6. – 5-10.


DOI:

Марина Володимирівна Бадіца,
кандидат педагогічних наук, асистент кафедри дошкільної освіти,
Криворізький інститут державного вищого навчального закладу
«Криворізький національний університет»,
пр. Гагаріна, 54, м. Кривий Ріг, Україна


ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДОШКІЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДО ПРОФЕСІЙНО-ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАСОБОМ ПРОДУКТИВНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ


АНОТАЦІЯ:

У статті розглянуто технологію формування творчих умінь образотворчого характеру в студентів ви- щих навчальних закладів під час викладання курсу «Основи образотворчого мистецтва з методикою керівниц- тва зображальною діяльністю дітей»; наведено комплекс творчих завдань у рамках проектної художньо- творчої діяльності. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

професійна підготовка майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів, творча ді- яльність, творчі вміння образотворчого характеру, творчі завдання, продуктивна технологія.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1.Бондар В. І. Теорія і технологія управління процесом навчання в школі / В. І. Бондар. – К. : ФАДА ЛТД, 2000. – 191 с.
2.Моляко В. О. Психологічна концепція творчої людини / В. О. Моляко // Духовність і художньо- естетична культура : аналітичні розробки, пропозиції наукових та практичних працівників : міжвідом. зб. наук. праць . – К., 2000. – Т. 17. – С. 85–90.
3.Словник психолого-педагогічних термінів і понять (на допомогу працівнику сільської школи) / [укл. Ю. В. Буган, В. І. Уруський]. – Тернопіль: ТОКІППО, 2001. – 179 с.

Грудок-Костюшко М. А. Інтерактивне навчання як умова формування мотивації до створення ділового дискурсу іноземними студентами.

// Наука і освіта.  2015.  №6. –27- 31.


DOI:

Марина Олександрівна  Грудок-Костюшко,
                                               кандидат педагогічних наук, в. о. доцента кафедри
загальних дисциплін та мовної підготовки іноземних громадян,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д.Ушинського,
вул. Ніщинського, 1, м. Одеса, Україна

 


ІНТЕРАКТИВНЕ НАВЧАННЯ ЯК УМОВА ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ ДО СТВОРЕННЯ ДІАЛОГОВОГО ДИСКУРСУ ІНОЗЕМНИМИ СТУДЕНТАМИ.


АНОТАЦІЯ:

   У статті обґрунтовано доцільність використання інтерактивного навчання для формування мотивації до створення діалогового дискурс у іноземними студентами, а також представлено аналіз наукової літератури. Метою статті є розкриття сутності інтерактивного навчання як однієї з умов формування мотивації до створення  діалогового дискурсу іноземними студентами, які вивчають російську мову.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

інтерактивне навчання, діалоговий дискурс, мотивація, іноземні студенти, кейс-стаді..


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛИТЕРАТУРА


1. Овчарук О. Компетентності як ключ до оновлення змісту освіти / О. Овчарук // Стратегія ре- формування освіти в Україні: рекомендації з освітньої політики. – К. : К.І.С., 2003. – 296 с.
2. Калинина Л. В. Использование звукозаписи при обучении диалогической устной речи в аудитор- ной работе на старшем этапе языкового вуза (на мат- ле англ. яз). III курс языкового вуза: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Л. В. Калинина. – К, 1985. – 24 с.
3. Halash H. Individual competencies and the demand of the society / H. Halash // Materials CE. Strasbourg, CDCC, 1996. – P. 39-57.
4. Сахарова Т. Е. Ситуативные упражнения для обучения немецкой диалогической речи студентов I курса языкового вуза / Т. Е. Сахарова. – М., 1975. – 108 с. 5. Сластенин В. А. Педагогика: Инновационная деятельность / В. А. Сластенин, Л. С. Подымова. – М.: ИЧП „Изд-во Магистр”, 1997. – 308 с.
6. Скалкин В. Л. Обучение диалогической речи (на материале английского языка): пособ. для учите- лей / В. Л. Скалкин. – К.: Рад. шк., 1989. – 158 с.
7. Ивин А. А. Основы теории аргументации / А. А. Ивин. – М., 1983. –330 с.

Oskina N. O. Topicality of integrated approach to intensive foreign language teaching.

// Наука і освіта.  2015.  №6. – 101-104.


DOI:

Наталія Олександрівна Оськіна,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри західних і східних мов та методики їх навчання,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранківська, 34, м. Одеса, Україна


АКТУАЛЬНІСТЬ ІНТЕГРОВАНОГО ПІДХОДУ ДО ІНТЕНСИВНОГО НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ


АНОТАЦІЯ:

Дослідження доводить актуальність використання інтегрованого підходу до інтенсивного навчання інозе- мної мови. Розглянуто методичні принципи інтенсивного навчання іноземної мови та їх відношення до методи- чних принципів інтегрованого підходу до навчання. Основними методичними принципами, що забезпечують інтеграцію в процесі навчання іноземної мови, є наступні: постійний взаємозв’язок теоретичних знань з їх ви- користанням; мовні знання в системі опанування мови не є самоціллю, а є важливим засобом формування, ви- раження та вдосконалення думки; активний характер навчання: опанування мови повинно бути активним про- цесом, який забезпечить органічне сполучення всіх чотирьох видів мовленнєвої діяльності – слухання, аудію- вання, читання та письма; мовні вміння, мовленнєві вміння та навички повинні розглядатись як умова та ком- понент розвиваючого навчання. Методичними принципами інтенсивного навчання є наступні: принцип колек- тивної взаємодії, принцип особистісно зорієнтованої комунікації, принцип рольової організації навчального процесу, принцип сконцентрованості організації навчального матеріалу та навчального процесу, принцип полі- функціональності вправ. Було виявлено, що зазначені принципи не суперечать один одному. Таким чином, мо- жна зробити висновок, що бачення інтенсивного викладання іноземної мови через призму інтегрованого підхо- ду до навчального процесу може забезпечити прискорене опанування іноземних мов і їх застосування в різно- манітних галузях навчання, може поєднати знання, отримані на лекціях, із практичним досвідом. 


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

інтенсивне навчання, інтегрований підхід, методичні принципи, актуальність.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Абрамова Ю. Г. Використання міжпредметних зв’язків при викладанні німецької мови у вищих на- вчальних закладах: літературознавчий аспект / Ю. Г. Абрамова // Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка № 9 (220), Ч. ІІ. – Луганськ, 2011. – C. 96-102.
2. Іванчук М. Г. Основи технології інтегрованого навчання в початковій школі / М. Г. Іванчук. – Черні- вці, – 2000. – С. 36-62.
3. Котковець А. Л. Інтегрований підхід до на- вчання англійської мови курсантів військових вузів: (Науково-практична конференція «Новітні освітні технології») [Електронний ресурс] / А. Л. Котковець. – Режим доступу: http://confesp.fl.kpi.ua/ru/node/1159 (11.09.15).
4. Лисейко Ю. Б., Близнюк М. І. Інтенсифікація на- вчання та метод активації навчання як способи заохо- чення до знань: (VI Международная научно- практическая Интернет-конференция «Альянс наук: ученый – ученому» (25-26 февраля 2011 года)) [Елект- ронний ресурс] / Ю. Б. Лисейко, М. І. Близнюк. - Режим доступу: http://www.confcontact.com/20110225/fl4_lisejko.php
5. Мазур Т. С. Принципи інтенсивного навчання іноземній мові: [Електронний ресурс] / Т. С. Мазур. - Режим доступу: http://www.rusnauka.com/30_NNM_2010/Pedagogica/73 012.doc.htm (11.09.15).

Єременко Т. Є., Урсул В. С. Мовленнєві засоби реалізації інтерактивної стратегії англомовного навчально-наукового лекційного дискурсу.

// Наука і освіта.  2015.  №6. – 31-35.


DOI:

Тетяна Євстафіївна Єременко,
кандидат філологічних наук, професор,
завідувач кафедри германської філології та методики викладання іноземних мов
Вікторія Сергіївна Урсул,
магістр факультету іноземних мов,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранківська, 34, м. Одеса, Україна


МОВЛЕННЄВІ ЗАСОБИ РЕАЛІЗАЦІЇ ІНТЕРАКТИВНОЇ СТРАТЕГІЇ АНГЛОМОВНОГО НАВЧАЛЬНО-НАУКОВОГО ЛЕКЦІЙНОГО ДИСКУРСУ


АНОТАЦІЯ:

У статті розглядається лекційний дискурс та його особливості у сучасній системі освіти. Відзначено на аутентичному англомовному матеріалі найбільш вживані мовленнєві засоби реалізації інтерактивної страте- гії у межах англомовного навчально-наукового лекційного дискурсу.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

англомовний навчально-науковий лекційний дискурс, інтерактивна стратегія, мовленнєві засоби, лектор, аудиторія.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1.Войскунский А. Е. Я говорю, мы говорим… Очерки о человеческом общении / А. Е. Войскунский. – М.: Знание, 1982. – 240 с.
2.Ван Дейк Т. А. Язык. Познание. Коммуникация / Т. А. Ван Дейк. – М.: Прогресс, 1989. – 312 с.
3.Педагогіка вищої школи: навч. посіб. / З. Н. Курлянд, Р. І. Хмелюк, А. В. Семенова та ін.; за ред. З. Н. Курлянд. – 2-ге вид., перероб. і доп. – К.: Знання, 2005. – 399 с.
4.Пометун О. І. Сучасний урок. Інтерактивні те- хнології навчання : наук.-метод. посіб. / О. І. Поме- тун, Л. В. Пироженко; за ред. Пометун О. І. – К.: А.С.К., 2004. — 192 с.
5.Faerch C. Strategies in Interlanguage Сommunication / C. Faerch, G. Kasper. – London: Longman, 1983. – 268 p.
6.Gresham College. Lectures and Events: [site]. – Режим доступу: http://www.gresham.ac.uk/lectures-andevents
7.Hyland K. Humble servants of the discipline? Selfmention in research articles / K. Hyland // English for Specific Purposes. – 2001. – №20. – P. 207-226.
8.Open Yale Courses: [site]. – Режим доступу: http://oyc.yale.edu/

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.