Тамара Поясок, Олена Беспарточна, Володимир Скрипник. Професійна підготовка майбутніх правознавців в умовах дистанційного навчання.

// Наука і освіта.  2018.  №2. 34-42.


DOI:

Тамара Поясок,
доктор педагогічних наук, професор, академік Української академії акмеології,
декан факультету права, гуманітарних і соціальних наук,
Олена Беспарточна,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри психології, педагогіки та філософії,
член-кореспондент Української академії акмеології,
Володимир Скрипник,
кандидат юридичних наук, старший викладач,
завідувач кафедри галузевих юридичних наук,
Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського,
вул. Першотравнева, 20, м. Кременчук, Україна


ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ПРАВОЗНАВЦІВ
В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ


АНОТАЦІЯ:

У статті доведено важливість упровадження дистанційного навчання у професійну підготовку майбутніх правознавців у вищих закладах світи. Здійснено аналіз сучасних досліджень щодо використання технологій дистанційного навчання в юридичній освіті. Визначено чинники підвищення ефективності професійної підготовки майбутніх правознавців в умовах дистанційного навчання (створення освітнього середовища дистанційного навчання на засадах професійної спрямованості; використання інтерактивних методів навчання, інформаційно-комунікаційних технологій на підґрунті практико-орієнтованого спрямування; забезпечення індивідуалізованого педагогічного супроводу у процесі дистанційного навчання) та заходи щодо їх практичної реалізації. Наведено дані експериментальної перевірки впливу на якість професійної підготовки правознавців виокремлених чинників сприяння ефективності впровадження дистанційного навчання.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

професійна підготовка; правознавці; професійна компетентність; чинники сприяння ефективності дистанційного навчання.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Валеев Р. Г. Типы ресурсов СДН MOODLE и основы их использования в юридическом образовании / Р. Г. Валеев // Conferinţa știinţifico-practică internaţională „Știință, educație, cultură” Междунар. науч.-практ. конф. „Наука, образование, культура”, посвящ. 26-ой годовщине Комратского гос. ун-та, 10 февр. 2017 : сб. тез. – Т. I. – Комрат : КГУ, 2017. – С. 263 – 265.
2. Василевич Ю. В. Дистанційна освіта студентів-юристів : сучасний стан, проблеми, перспективи / Ю. В. Василевич, О. В. Каліцева [Електронний ресурс] // Спецпроект: анализ научных исследований : Пятая междунар. науч.-практ. Интернет-конф. (17 – 18 июня 2010 г.). – Режим доступу: http://www.confcontact.com/2010spec_tezi/pe_vasilev.ph p (дата звернення 20 берез. 2015 р.). – Назва з екрана
3. Каліцева О. В. Використання засобів медіаосвіти в процесі фахової підготовки майбутніх юристів / О. В. Каліцева // Вища освіта України № 3 : теорет. та наук.-метод. часопис. НАПН України, Ін-т вищ. освіти. – К., 2012. – Темат. вип. : Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології, т. 3. – С. 437 – 443
4. Лещенко І.Т. До питання підготовки компетентного фахівця у вищій школі на основі технологій дистанційного навчання / І.Т.Лещенко // Проблеми інженерно-педагогічної освіти: Зб. наук. пр. – Харків, 2007. – С. 127–132
5. Малярчук О. В. Дистанційне навчання в системі неперервної освіти: переваги і недоліки / О. В. Малярчук // Актуальні проблеми професійно-педагогічної освіти та стратегії розвитку : зб. наук. праць / за заг. ред. О. А. Дубасенюк, Л. В. Калініної, О. Є. Антонової. – Житомир : Вид-во ЖДУ, 2006. – С. 178–181
6. Наказ Міністерства освіти і науки „Про затвердження Положення про дистанційне навчання” від 25.04.2013 № 466 (із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства освіти і науки від 01.06.2013 № 660 та від 14.07.2015 № 761) [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13 (дата звернення 29 січ. 2016 р.). – Назва з екрана
7. Поясок Т.Б., Беспарточна О.І. Акмеологічний аспект застосування дистанційного навчання у професійній підготовці фахівців / Т.Б.Поясок, О.І.Беспарточна // Неперервна освіта: акмеологічні студії. (Педагогічні науки. Психологічні науки): наук.журнал / за заг.ред.Гладкової В.М. – К.: Київ. Ун-т ім.Б.Грінченка, 2017. - № 1. – 120 с. – Київ: 2017. – Вип. № 1 . – С. 76-84
8. Поясок Т.Б., Кота Б.В. Інформаційно-математична компетентність як важлива складова професійної підготовки правознавців / Т.Б.Поясок, Б.В.Кота // Інженерні та освітні технології. - Кременчук, 2017. - № 3 (19). С.156-163
9. Русіна Н. Г. Дистанційне навчання у вищих навчальних закладах юридичних спеціальностей / Н. Г. Русіна // Наук. часопис Нац. пед. ун-ту імені М. П. Драгоманова. Сер. № 5 „Педагогічні науки : реалії та перспективиˮ. – 2011. – Вип. 28. – С. 201 – 207
10. Свідовська В. А. Педагогічні умови формування професійної компетентності майбутніх юристів засобами дистанційного навчання / В. А. Свідовська // Вісн. Дніпропетр. ун-ту імені Альфреда Нобеля. Сер. „Педагогіка і психологія”. – 2016. – № 2. – С. 361 – 367
11. Указ Президента України „Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року” від 25.06.2013 № 344/2013 [Електронний ресурс]. ‒ Режим доступу : http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/344/2013 (дата звернення 15 січ. 2015 р.). – Назва з екрана
12. Філіпенко Т. В. Інтернет-технології в дистан- ційному навчанні як інноваційна форма юридичної освіти [Електронний ресурс] / Т. В. Філіпенко, О. М. Мердова // Бізнес-Інформ. – 2012. – № 8. – С. 253 – 255. – Режим доступу : http://businessinform.net/_inc/kachka_pdf.php?year=2012&volume=8_ 0&pages=253_255&qu=%D0%B4%D0%B8%D1%81% D1%82%D0%B0%D0%BD%D1%86
13. Fleming S. Distance Education to Distributed Learning : Multiple Formats and Technologies in Language Instruction / S. Fleming, D. Hiple // CALICO Journal. – San Marcos, 2004. – № 22 (1). – Р. 63 – 82 
14. Moore J. L. E-Learning, online learning, and distance learning environments: Are they the same? / J. L. Moore, C. Dickson-Deane, K. Galyen // The Internet and Higher Education. – Columbia : JAI, 2011. – Vol. 14. – Р. 129 – 135
15. Pyari D. Theory and Distance Education : At a Glance / D. Pyari // 5th International Conference on Distance Learning and Education IPCSIT. – Singapore : IACSIT Press, 2011. – Р. 94 – 99.

Liudmyla Matviichuk, Nataliia Hnedko, Liudmyla Kukhar. Organization of Lessons By Means of Web Services in Terms of Professional Training.

// Наука і освіта.  2018.  №2. 43-49.


DOI:

Людмила Матвійчук,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри інформатики і обчислювальної техніки,
Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка,
вул. Гетьмана Полуботка 53, м. Чернігів, Україна,
Наталія Гнедко,
кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри інформаційно-комунікаційних технологій і методики викла-
дання інформатика,
Рівненський державний гуманітарний університет,
вул. Степана Бандери 12, м. Рівне, Україна,
Людмила Кухар,
кандидат педагогічних наук, доцент кафедри комп’ютерної інженерії і освітніх вимірювань,
Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова,
вул. Пирогова 9, м. Київ, Україна


ОРГАНІЗАЦІЯ ЗАНЯТЬ ЗАВДЯКИ ВЕБ-СЕРВІСАМ В
ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ


АНОТАЦІЯ:

Метою дослідження є підбір ефективних веб-сервісів та обґрунтування їх продуктивності в організації навчального процесу. В дослідженні використано чотирьохрівневу модель оцінки ефективності навчання Дональда Кіркпатріка. Базою дослідження стали студенти Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Загальна кількість учасників, які взяли участь в експерименті – 35 студентів. Головними інструментами дослідження є: анкета реагування, тест для оцінки засвоєння навчального матеріалу, лист перевірок вмінь, оглядова анкета поведінки, оглядовий лист проектів, тест, контрольний тест. На основі аналізу літературних джерел уточнено сутність та зміст поняття «веб-сервіси», з якими користувач стикається щоденно. «Веб-сервіс» розглядається як зручний, специфічний інструмент (програма, додаток), що функціонує за стандартними протоколами SOAP, REST, XML-RPC, за сприяння якого користувач розв’язує різного роду завдання, запускає на будь-якому пристрої і може вбудовувати на свій власний сайт, блог. Здійснено підбір веб-сервісів, які дозволили модернізувати організацію заняття та стали у пригоді студентам (при проходженні практики). Описано організацію, реалізацію та аналіз результатів проведення навчальних занять за допомогою веб-сервісів, що позитивно вплинуло на професійну підготовку майбутніх фахівців комп’ютерного профілю. Модернізація організації різних занять буде ефективною, якщо викладач правильно зуміє підібрати додатки, які будуть схвалені студентами. Користуючись методикою Д. Кіркпатріка для перевірки ефективності веб-сервісів в організації навчального процесу, з’ясовано реакцію, знання матеріалу, поведінку та результат (ефект навчання) студентів. Проведене дослідження показало прихильність та підтримку студентами веб-сервісів, які мотивують їх та сприяють засвоєнню нової інформації. Отримані результати показали, що веб-сервіси покращують взаємодію між студентами та викладачем, сприяють оптимізації навчального процесу, саморозвитку, підвищують інтерес, творчу активність, цим самим надихаючи викладача розробляти нові інструменти та розширювати діапазони їх застосування.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 е-навчання, веб-сервіси, електроні інструменти, студенти комп’ютерного профілю, організація занять.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Alharthi A. M. An Analysis of Blackboard as a Service System / A. M. Alharthi, A. A. Aziz, S. Abdullah, & W. S. Alhabashi // International Journal of Computer Applications. – 2016. – 134 (14), 22-27.
2. Bianca Andreica A. An E-Learning Web Portal With System Integration Facilities / A. Bianca Andreica, F. Covaci, D. Stuparu and G. Pop // In Proceedings of the 6th International Conference on Web Information Systems and Technology. – 2010. – №1. – WEBIST. – P. 131-136.
3. Bry F. Web services for teaching: A case study / F. Bry, N. Eisinger and G. Schneemeyer. – Proc. ICWS, June, Las Vegas, USA, 2003. – P. 402-408.
4. Chen W. Web services-What do they mean to web-based education / W. Chen // In Computers in Education. Proceedings. International Conference on. –2002. – P. 707-708.
5. Iverson W. Real World Web Services: Integrating EBay, Google, Amazon, FedEx and More / W. Iverson. – 2004. – O'Reilly Media, Inc.
6. Leuf B. The Wiki way: quick collaboration on the Web / B. Leuf, & W. Cunningham. – 2001.
7. Luthfi A. Intelligent Learning Objects (LOs) Through Web Services Architecture / A. Luthfi & M. Kom // International Conference on Instrumentation, Control & Automation. October 20–22, 2009 ITB Bandung – Indonesia. – 2009. – P. 237-242.
8. Matviichuk L. E-Tools Using in Teaching Computer Sciences for Students of Pedagogical and Technical Higher Educational Establishments: Experience Analysis / L. Matviichuk, N. Ostapchuk, O. Kraychuk, & S. Kraychuk // American Journal of Education. – 2017. – 4 (2), 123. – 1063-1072.
9. O'Leary C. A novel application of Web Services in Computer Science education / C. O'Leary, M. Humphrys, & R. Walshe // In Computer as a Tool, 2005. EUROCON 2005. The International Conference on (Vol. 1, pp. 807-810). IEEE.
10. Pattnayak J. & Pattnaik S. Integration of Web Services with E-Learning for Knowledge Society / J. Pattnayak & S. Pattnaik // Procedia Computer Science. – 2016. – 92. – P. 155-160.
11. Sharma S. K. & Kitchens F. L. Web services architecture for m-learning / S. K. Sharma, & F. L. Kitchens // Electronic Journal of e-Learning. – 2004. – 2(1). – P. 203-216.
12. Vossen G. Can Service-Orientation Make ELearning Standards Obsolete / G. Vossen, & P. Westerkamp. – 2008.
13. Westerkamp P. E-learning as a Web Service / P. Westerkamp // Grundlagen von Datenbanken. – 2004. 113-117.
14. Артеменко В.Б. Интеграция веб-инструментов организации вебинаров и создания скринкастов в LMS Moodle / В.Б. Артеменко, Е.В. Артеменко, Л.В. Артеменко // УСиМ. – 2015. – №1. – С. 32-38.
15. Биков В.Ю. Сучасні завдання інформатизації освіти / В.Ю. Биков // Інформаційні технології і засоби навчання. – Випуск 1 (15). – 2010.
16. Кирпатрик Д.Л. Четыре ступеньки к успешному тренингу / Д.Л. Кирпатрик, Д.Д. Кирпатрик. – М. : Эйч Ар Медиа, 2008. – 220 с.
17. Матвійчук Л.А. Методика проведення занять з елементами інформаційно-комунікаційних технологій у вищих навчання закладах / Л.А. Матвійчук. // Автоматизація та комп’ютерно- інтегровані технології у виробництві та освіті: стан, досягнення, перспективи розвитку : всеукр. наук.-практ. Інтернет-конф., 14-20 березня 2016. – Черкаси, − 2016. – C. 71- 73.
18. Модель оценки эффективности обучения Дональда Киркпатрика [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.hrm.ua/article/model_ocenki_jeffektivnosti_obuchenija_donalda_kirkpatrika.

Світлана Кондратюк, Ольга Шаповалова, Антон Вертель. Використання досвіду управління якістю освітніх послуг у системі середньої освіти Великої Британії в Україні.

// Наука і освіта.  2018.  №2. 50-64.


DOI:

Світлана Кондратюк,
кандидат педагогічних наук, доцент,
Ольга Шаповалова,
кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри дошкільної і початкової освіти,
Антон Вертель,
кандидат філософських наук, викладач кафедри психології
Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка,
вул., Роменська, 78, м. Суми, Україна,


ВИКОРИСТАННЯ ДОСВІДУ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ
У СИСТЕМІ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ В УКРАЇНІ


АНОТАЦІЯ:

У статті з’ясовано сучасні підходи до управління якістю освітніх послуг (УЯОП) у системі середньої освіти України та визначено прогностичні перспективи використання прогресивного британського досвіду управління якістю освітніх послуг у системі середньої освіти в сучасній Україні. Проаналізовано особливості зовнішнього та внутрішнього забезпечення якості середньої освіти в Україні. Виявлено спільні характеристики в управлінні якістю освітніх послуг у системі середньої освіти України та Великої Британії в аспектах нормативного забезпечення, процесуальних засад управління якістю. В обох країнах створено розвинене законодавче підґрунтя УЯОП, що унормовує найважливіші аспекти цього процесу. Центральні органи влади – міністерства освіти – в Україні та Великій Британії в сучасних умовах мають широке коло повноважень, що стосуються, насамперед, визначення національної освітньої політики, розроблення освітніх стандартів національного рівня тощо. З’ясовано, що обов’язковими етапами внутрішнього оцінювання в обох країнах є збір та аналіз інформації, що здійснюється з використанням низки методів (спільними є такі методи, як анкетування, опитування/інтерв’ю, вивчення документації), оприлюднення висновків у формі звіту/аналітичної доповіді та надання рекомендацій для подальшого вдосконалення діяльності навчального закладу.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

управління, досвід, якість освітніх послуг, середня освіта.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Закон України «Про загальну середню освіту» із змінами, внесеними згідно із Законом № 76-VIII від 28.12.2014, ВВР, 2015, № 6, ст. 40 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/651- 14/print1421216054602064.
2. Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки від 30 грудня 2014 року № 1547 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2015 року за № 157/26602 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z0157-15.
3. Наказ МОН України «Про затвердження Порядку державної атестації дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів» № 67 від 30.01.15 року [Електронний ресурс] // Журнал відкритий урок. – Osvita.ua. – Режим доступу : http://osvita.ua/legislation/other/46126/
4. Положення про внутрішньошкільний контроль [Електронний ресурс] // Журнал «Открытый урок». – Osvita.ua. – Режим доступу : http://ru.osvita.ua/school/manage/3500/
5. Закон України «Про загальну середню освіту» із змінами, внесеними згідно із Законом № 76-VIII від 28.12.2014, ВВР, 2015, № 6, ст. 40 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/651- 14/print1421216054602064.
6. Типове положення про атестацію педагогічних працівників, затверджене Наказом МОН України 06.10.2010 № 930 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://kodeksy.com.ua/norm_akt/source
7. Arthur L. Postgraduate professional development for teachers : Motivational and inhibiting factors affecting the completion of awards / L. Arthur, H. Marland, A. Pill, and T. Rea // Journal of In-service Education. – 2006. – Vol. 32. – № 2. – Р. 201–219.
8. Assessment and reporting arrangements: Key stage 2 // National curriculum assessments. – Standards and testing agency, 2014. – 40 p.
9. Ball S. Global Education Inc., New Policy Network and the Neoliberal Imaginary / S. Ball. – London : Routledge, 2012. – 186 p.
10. Bell L. Education Policy : Process, Themes and Impact / L. Bell, H. Stevenson. – London : Routledge, 2006. – 201 p.

Nataliia Chernenko. Formation of The Functional Component of Executives’ Readiness For Risk Management.

// Наука і освіта.  2018.  №2. 65-69.


DOI:

Наталія Черненко,
доктор педагогічних наук, доцент, в.о. професора кафедри
управління освітніми закладами та державної служби,
Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського,
вул. Старопортофранківська, 26, м. Одеса, Україна


СФОРМОВАНІСТЬ ФУНКЦІЙНОГО КОМПОНЕНТА
ГОТОВНОСТІ КЕРІВНИКІВ ДО УПРАВЛІННЯ РИЗИКАМИ


АНОТАЦІЯ:

Діяльність будь-якої організації пов’язана з численними ризиками. Поряд із загальними для всіх галузей діяльності видами ризиків існують специфічні ризики, властиві тільки для того чи того виду діяльності. Не є винятком і сфера освіти. Ідентифікування ризиків, наявність системного підходу до їх оцінки, а також підтримання ризиків на прийнятному рівні – важливі аспекти вдосконалення діяльності навчального закладу. Саме тому сформованість функційного компоненту готовності керівників до управління ризиками є підґрунтям у його професійній діяльності для виконання завдань різної управлінської складності. Мета статті – дослідити сформованість функційного компоненту готовності керівників до управління ризиками. Методи дослідження: аналіз, порівняння й узагальнення психологічної, педагогічної, управлінської, науково-методичної літератури з проблем функційної готовності керівників до управління ризиків; емпіричні: тестування, анкетування, опитування; методи математичної статистики. У статті уточнено поняття «гнучкість/ригідність умінь», розкрито показники функційної готовності керівників до управління ризиками та діагностувальні методики, презентовано результати оцінювання функційної готовності керівників до управління ризиками. Функційний компонент передбачає поєднання знань і практичних умінь з управління ризиками, набутих у процесі навчання та при виконанні певних обов’язків, із досвідом (як набутого від викладачів, майстрів, керівників і співробітників, так і власного) і визначається за такими показниками: уміння застосовувати методи ідентифікації ризиків та класифікувати виявлені ризики у навчальному закладі; уміння здійснювати кількісний та якісний аналіз ризиків; уміння визначати найбільш критичні ризики; уміння планувати реагування на ризики; уміння проводити моніторинг з оцінки ризиків і визначати пропозиції та рекомендації за підсумками проведення моніторингу. Обґрунтовано «гнучкість умінь» як здатність належно виконувати певні процедури з управління ризиками, здійснювати аналітико-синтетичні дії, застосовуючи інструментарій відповідно до ситуацій невизначеності, підсумовуючи і розробляючи пропозиції та рекомендації. Ригідність характеризується нездатністю керівників ураховувати різновиди ситуації невизначеності, змінювати інструментарій та враховувати специфіку ризиків. У керівників виникають труднощі при зміні ситуації. Результати кількісних і якісних показників оцінки виконаних завдань засвідчують низькі показники сформованості досліджуваних умінь, що говорить про необхідність посилення уваги щодо їх подальшого формування.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

 гнучкість умінь, функційна готовність, керівник, ризик, управління ризиками.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Торган М. М. Підготовка менеджерів освіти до здійснення контрольно-діагностичних функцій : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Маріанна Миколаївна Торган. – Одеса, 2011. – 226 с. 
2. Черненко Н.М. Підготовка майбутніх менеджерів освіти до управління ризиками: теорія та практика: монографія / Н. М. Черненко. – Одеса: видавець Букаєв Вадим Вікторович, 2016. – 386 с.

Yaroslav Nahornyi, Ivan Rusnak, Inna Shorobura. Effectiveness of Using Modern British Serials in Professional Training of Future English Teachers (Through The Example of “Mr. Selfridge” Serial).

// Наука і освіта.  2018.  №2. 70-75.


DOI:

Ярослав Нагорний,
кандидат філологічних наук,
старший викладач кафедри іноземних мов,
Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія;
Іван Степанович Руснак,
доктор педагогічних наук, професор,
завідувач кафедри іноземних мов,
Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія,
Інна Шоробура,
доктор педагогічних наук, професор,
ректор Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії,
вул. Проскурівського підпілля, 139, м. Хмельницький, Україна


ЕФЕКТИВНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ БРИТАНСЬКИХ СЕРІАЛІВ НА
ЗАНЯТТЯХ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ (НА ПРИКЛАДІ СЕРІАЛУ «МІСТЕР СЕЛФРІДЖ»)


АНОТАЦІЯ:

В умовах сьогодення англійська мова є обов’язковою для вивчення у середніх та вищих навчальних закладах України. Саме тому особливого значення набуває пошук новітніх засобів, методів і прийомів її викладання. У статті обґрунтовано ефективність та доцільність використання телесеріалів у процесі навчання іноземної мови у ВНЗ і доведено, що вони є важливим джерелом навчального матеріалу для формування комунікативних та соціокультурних компетенцій студентів, розвитку їх когнітивних умінь. Обґрунтовано, що перегляд англомовних серіалів забезпечує інтерактивність навчального процесу, підвищує мотивацію майбутніх фахівців до вивчення іноземної мови, розвиває позитивні особисті якості та творчі здібності, приносить естетичне задоволення. У той же час застосування цього засобу в начальному процесі має низку особливостей, які викладач повинен враховувати, організовуючи такий вид діяльності на заняттях. У зв’язку з цим запропоновано основні етапи роботи з відеоматеріалом на заняттях з англійської мови та орієнтовні завдання для аудиторної і самостійної роботи студентів. Досвід засвідчує, що британський серіал «Містер Селфрідж», за умови правильної організації пізнавальної діяльності студентів, є цінним джерелом культурологічної інформації та може стати інструментом для формування у них високого рівня комунікативної компетенції на заняттях з іноземної мови та в повсякденному житті. Уміло підібраний відеоматеріал, детальний коментар та чітко спланована робота після перегляду серії сприяють успішному оволодінню іноземною мовою.


КЛЮЧОВІ СЛОВА:

британські серіали, англійська мова, аудиторна та самостійна робота, комунікативна ком- петенція, мовні вміння та навички.


ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:

 


ЛІТЕРАТУРА:

1. Вудхед Л. Мистер Селфридж / Л.Вудхед. – АСТ, 2015. –352 с. – AST, 2015. – 352s.)
2. Мальцева Н. Общение педагогов с помощью интерактивных методов / Н.Мальцева, Л. Карунова //Дошкольное воспитание. – 2003. – № 3. – С. 90–93. – 2003. – № 3. – S. 90–93.)
3. Секреты Selfridges: 10 фактов о самом роскошном универмаге на Оксфорд-стрит [Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://mklondon.co.uk/news/u489/2016/01/31/11832(Secrets of Selfridges: 10 Facts about the Most Luxurious Department Store in Oxford Street [Electronic resource] – Access mode : http://mklondon.co.uk/news/u489/2016/01/31/11832)
4. Селфридж и Selfridges. Все без ума от Гарри! [Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://la-gattaciara.livejournal.com/203218.html (Selfridge and Selfridges. All are Crazy of Harry! [Electronic resource] – Access mode :http://la-gattaciara.livejournal.com/203218.html)
5. Berk, R. A. Multimedia teaching with video clips: TV, movies, You Tube, and mtv U in the college classroom / R. A. Berk //International Journal of Technology in Teaching and Learning. – 2009. – № 5(1). – P. 1–21.
6. Muzzy–мультипликационный курс английского языка от BBC[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://fenglish.ru/muzzy-multiplikacionnyj-kursanglijskogo-yazyka-ot-bbc/. (Muzzy – animated English Course [Electronic resource] – Access mode :http://fenglish.ru/muzzy-multiplikacionnyj-kursanglijskogo-yazyka-ot-bbc/.)

         

       
   
   
         

 

©2024 Університет Ушинського. Всі права захищені, мабуть.